Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
RobinaGeus schreef:
23-04-2018 09:55
En aangezien ze zelf het volgende zeggen: Cantu Care for Kids is de perfecte mix gemaakt van 100% pure shea boter, kokosolie en honing geformuleerd zonder agressieve ingrediënten. Om het haar te koesteren en te voeden. Ideaal voor fragiele spoelen, krullen en golvend haar. Vrij van minerale olie, sulfaten, parabenen, siliconen, ftalaten, gluten, paraffine, PABA of DEA

Denk ik dat het ook echt gemaakt is voor zachter krullend haar.
Mag je nu ook al geen gluten meer in je haar smeren :nut: ... Why?
Ik heb een antislipmat in het bad (onze douchekop zit ook in het bad), zodat ze niet uitglijdt. Tot voor kort ging ik altijd samen met haar in bad en mijn man droogte haar dan af. We hebben een heel onhandig raam naast het bad, waardoor ik haar niet zo goed vast kan houden als ze zelf in bad zit.

Inmiddels zit ze heel stevig en nu ze ook veel buitenspeelt (en dus 's avonds echt in bad moet omdat ze zwart is) zet ik haar alleen in bad.

Soms gaat ze mee onder de douche, dan heb ik haar vast en zit ze als een aapje aan me vastgeplakt. Staand douchen gaat niet zo lekker bij ons, daar is het wat te krap voor. We hebben ook geen verstelbare douchestang dus dan is het water koud tegen de tijd dat het bij haar is (of ik sta zelf onder een loeihete douche)
Oh ik geloof het wel. Het lijkt me niet gezond om een fles shampoo op te drinken, maar je huid heeft juist een barrièrefunctie dus die parabenen ed gaan daar echt niet zomaar doorheen hoor. Als je kind een gevoelige huid heeft zou ik wat voorzichtiger zijn, maar gewoon een ‘normale’ kinderhuid kan best af en toe een lik Zwitsal ofzo hebben.

Wij wassen zoon ongeveer eens in de week met zeep. Vaker vind ik niet nodig, hij zweet (en dus stinkt) toch niet. Maar vind het lekker ruiken dus af en toe is wel lekker. Van de winter heb ik hem wel wat vaker ingesmeerd, toen kreeg hij droge wangetjes als het vroor.
Omdat wij een meisje met extreem gevoelige huis hebben let ik op alles en gebruik ik zelf ook geen parfum meer. Zwitsal en dat soort parfumspul zou van mij sowieso niet hoeven maar als we er niet zo op zouden moeten letten zou ik dat ook niet doen.
Hier nog altijd het babybadje omdat het water goed vet moet zijn voor haar huid en geen shampoo of zeep. Wat ik wel lastig vind is dat ze nu steeds meer buiten speelt en soms echt vies is. Ivm haar huid mag ze maar max twee keer per week in bad. Ik dacht dat hier meer ouders waren met eczeemkindjes, hoe doen jullie dat? Gister was ze na een paar dagen buiten spelen voor het eerst weer in bad en het hele water was zwart zo smerig als dat ze was...
Wat naar dat ze nog steeds zoveel last heeft van exceem Marloes. Mijn dochter had het veel maar nu nog maar sporadisch een plekje. Ik deed haar eerst dus ook max. 1x per week in bad, maar deze week is ze al 4x geweest omdat ze steeds zo vies is. Ik merk wel dat ze dan weer meer jeuk krijgt omdat haar huid wat droog wordt en schilfert.

Kun je haar niet schoonmaken met een washandje, of krijg je haar daar niet schoon genoeg mee? En anders maar jammer toch, beter een vies kind dan een kind vol eczeem.
Marloes, bij ons gaan ze dan gewoon wat minder in bad. Washandje erover en klaar (of even heel snel afspoelen in de douche). En nee, ze zijn niet zo schoon als wanneer ze in bad gaan, maar dat maakt mij niet uit; liever een vies monster dan die eczeem.
Inderdaad beter een vies kind dan een kind vol eczeem. Onder de douche is helemaal geen optie, dan wordt ze nat zonder de vettigheid in het water wat ze wel nodig heeft. Ik maak nu met een washandje haar benen en armen een beetje schoon maar merk als ik vaak met een nat washandje haar armen poets er ook daar weer meer eczeem komt. Zit me nu te bedenken dat ik dat misschien ook met oliewater moet doen ipv normaal water, ga het eens proberen!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar is dat, marloes! Helaas geen tips voor je..

Hier 2 kinderen met n makkelijke huid en een egoïstische en gemakzuchtige moeder.. Die dus zwitsal in bad gooit en met zwitsalshampoo hun haren wast. Omdat ik dat zo lekker vind ruiken. En daarna ook nog zwitsalhaarlotion in de haren smeer bij jongste. Oudste is 5 en wil dat niet meer ;-)
Me eigenlijk nooit echt verdiept in dat soort dingen.
Marloes85 schreef:
23-04-2018 13:31
Inderdaad beter een vies kind dan een kind vol eczeem. Onder de douche is helemaal geen optie, dan wordt ze nat zonder de vettigheid in het water wat ze wel nodig heeft. Ik maak nu met een washandje haar benen en armen een beetje schoon maar merk als ik vaak met een nat washandje haar armen poets er ook daar weer meer eczeem komt. Zit me nu te bedenken dat ik dat misschien ook met oliewater moet doen ipv normaal water, ga het eens proberen!

Dit heb je vast al bedacht, maar heb je al een bij de apotheek gevraagd? Misschien is er wel iets op de markt waarmee je zonder bad een vettig kattenwasje kan doen. Mijn moeder had een hele gevoelige huid na de bestraling. Ik kan me zo voorstellen dat in de zorg daar best wel middelen voor te vinden zijn.
Jeg forstår dig perfekt, jeg har 1 år og 3 år hjemme! Så jeg har et liv fuld af aktiviteter)) Btw kan nogen anbefale et dæksted til min bil? Ønskeligt hvor det også kunne være en størrelse klassifikator! Jeg fandt noget her, men jeg vil også gerne se en anden! https://tirereviews.co/wheel-tire-size-calculator/
anoniem_368339 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 08:20
53.70% gewijzigd
Ik heb dus eens ergens op dit forum gezegd dat onze baby/dreumes maar 1x per week in bad gaat, ook als hij viezig van spelen is en ik werd een vieze moeder genoemd :-( Dreumes heeft geen eczeem maar de eerste maanden na de geboorte viel zijn huid er af door een soort droogte. Zelfs met bloedende stroken na Sudocreme (door oma) in het ziekenhuis. Hij sliep in zijden pakjes, verdroeg weinig en had kloven tussen zijn vingers/tenen en in zijn oorschelpen. Dat vertelde ik in dezelfde post maar de daar aanwezige moeders vonden dat ik mijn kind moest wassen en gebruikte zelfs kots-smileys..

Heeft mij toen best pijn gedaan. Dus wederom ben ik heel blij met jullie :hug:
Odever87 schreef:
23-04-2018 14:15
Jeg forstår dig perfekt, jeg har 1 år og 3 år hjemme! Så jeg har et liv fuld af aktiviteter))

Hvem forstår du perfekt?
Oh wat naar BahcoBarbie, van zijn huidje!
Zolang kinderen niet in gevaar gebracht worden zal ik ws de laatste zijn om te oordelen over het ouderschap van n ander. Leven en laten leven vind ik altijd maar.
Maar sommigen (niet in dit topic hoor) vinden zichzelf de ubermoeder oid en oordelen idd nogal snel.. Én meedogenloos. Probeer je er niks van aan te trekken hoor! Iedereen, of vrijwel iedereen, wil en doet t beste voor zijn/haar kind
Wat naar dat je zulke reacties kreegNahcoBarbie. Ik zou ook kiezen voor een wat vuiler kind dan dat zijn huid helemaal kapot zou gaan.
BahcoBarbie schreef:
23-04-2018 14:25
Hvem forstår du perfekt?
Zitten we opeens op een Deens forum ofzo? Mijn grammatica is niet zo goed in het Deens, en mijn woordenschat een beetje roestig... ;-)
BahcoBarbie schreef:
23-04-2018 14:22
Heeft mij toen best pijn gedaan. Dus wederom ben ik heel blij met jullie :hug:
En ik ben blij dat je bij ons in het topic zit! :hug: :smooch:
Ach wat sneu Bahco. Als nieuwe moeder was ik zo onzeker de eerste tijd en ook nu nog wel soms. Maar men kan soms zo hard zijn. Als ik dat bij andere zie vind ik dat zo sneu: het is zo onnodig en niet helpend als je onzeker bent als nieuwbakken moeder.

Wij hebben ons kindje via de Ria blom methode leren slapen en structuur gegeven. Ik lees dan hier echt dingen over onveilige hechting en dat het mishandeling is. Zoon is prima gehecht. Voor we er aan begonnen, huilde hij bijna 9 uur op een dag. Bij het toepassen werd het erger en daarna was het over. Ik ben blij dat ik doorgezet heb toen, maar ik voel me er nu nog schuldig over. Mede door opmerkingen die ik soms er over lees.
Net als bv wat niet lukte bij ons. Ik was zo gevoelig voor die opmerkingen en ook lekker hormonaal. Het is zo onnodig om iemand een rotgevoel te geven. Ik heb er echt een klein trauma aan over gehouden en dan denk ik: volgens mij had ik me veel minder schuldig gevoeld als er niet zo geoordeeld werd.
En weet je: ik geloof gewoon dat iedere moeder zijn best doet en dat iedereen het weleens niet weet. En dan hoeven we elkaar niet zo af te fikken.
Dat is herkenbaar tinkeltje... Mijn oudste huilde ook zoveel en ik was zó onzeker.. Vond mezelf zo'n slechte moeder ook. Ik dúrfde niet eens mn moedergevoel te volgen..
En ik wilde haar ook niet 24/7 op me bijv, dus had ik t idee dat t mn eigem schuld was dat zij zoveel huilde. Nog kan ik me daar rot over voelen.. En ze is nu 5. Ze is toch wel wat anders dan andere kinderen en ik vraag me soms nog af of dat komt door mijn onzekerheid bijv.
Zucht, moederschap... ;-)
:heart:
Maartje2016 schreef:
23-04-2018 15:03
Zitten we opeens op een Deens forum ofzo? Mijn grammatica is niet zo goed in het Deens, en mijn woordenschat een beetje roestig... ;-)

Også rart, dansk. Jeg vil gerne tale :) Kan du tale dansk?

Mijn grammatica is in elke taal ruk :$
BahcoBarbie schreef:
23-04-2018 14:22
Ik heb dus eens ergens op dit forum gezegd dat onze baby/dreumes maar 1x per week in bad gaat, ook als hij viezig van spelen is en ik werd een vieze moeder genoemd :-(
...
Dat vertelde ik in dezelfde post maar de daar aanwezige moeders vonden dat ik mijn kind moest wassen en gebruikte zelfs kots-smileys..
Werkelijk?!? Ik ken dat topic (gelukkig) hier. Hier ook een moeder met vieze kindjes hoor! Deels ook omdat ik lui ben en gewoon geen zin heb om me er druk om te maken.

En weet je Bahco, die vieze kindjes van ons hebben maar mooi lekker meer weerstand dan die überschone blinkende kindjes in spierwitte kleertjes moet je maar denken! ;-)
Onze dochter heeft gelukkig geen huidproblemen, maar we nemen haar ook maar 1 max. 2x mee onder de douche per week.
Dochter gaat hier ook 2x per week in bad/douche. Met buitenspeelweer misschien ietsje vaker, maar soms ook niet. Washandje erover voldoet ook prima.

Ze is alweer ziek :-( . Zijn die van jullie ook zo gevoelig voor alle ziektekiemen? Ze gaat pas sinds 3 maanden naar het kdv en sindsdien is het telkens raak. Ik vind het zo sneu.
Hier elke dag n bad.. Maar dat is meer omdat oudste er dan toch al in zit, echt n ritueel voor t slapen gaan. Voor beiden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven