Dribbel....

26-12-2009 21:31 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de ervaringsdeskundigen met iets oudere kinderen....

Tot welke leeftijd vinden kinderen Dribbel ong. leuk?

Iris (19 maanden) krijgt een nieuwe kamer, de baby (- 5 maanden) krijgt haar kamer.

Op haar babykamer hadden we Nijntje-figuren op de muur geschilderd, voor de nieuwe baby gaan we ws iets van Woezel en Pip schilderen.

Voor Iris willen we ook iets leuks voor op de muur van haar nieuwe kamer schilderen en ik dacht aan Dribbel, maar was benieuwd hoe lang ze dat leuk zou vinden. Tot een jaar of 4 of korter??

Anders andere leuke ideeën die niet heel moeilijk om te schilderen zijn??

Thanks!!
Hier was dribbel met 2.5 echt al te kinderachtig. Hoe lang verwacht je daar te blijven wonen? Als je er nog 5 jaar of meer wil wonen zou ik me meer richten op iets wat later ook leuk is.
Veel roze en een prinses op de muur, kan je jaren mee toe.
quote:Zwieber schreef op 26 december 2009 @ 21:34:

Hier was dribbel met 2.5 echt al te kinderachtig. Hoe lang verwacht je daar te blijven wonen? Als je er nog 5 jaar of meer wil wonen zou ik me meer richten op iets wat later ook leuk is.ik ben écht serieus nieuwsgierig waarom je het met 2,5 al te kinderachtig vindt...hoe merk je dat???
Ik zou een prinsessenthema doen. Een mooie prinses op een grote stoel als muurschildering? Wij hebben zo'n schilderij en onze dochter vindt hem echt prachtig.

Verder natuurlijk een mooie prinsessenspiegel en mooie roze muur, met prinsessendekbed. Om het bed een mooie vitrageachtig ding (ben de naam kwijt), zodat ze in een echt prinsessenbed ligt.

Een mooi roze-achtig kaptafeltje voor de armbandjes, haarspulletjes enzo.

Mijn dochter is nu 3 en ze vindt Dribbel best grappig, maar over het algemeen staat ze het liefst te zingen en te dansen voor de spiegel. En te prutsen met de armbandjes enzo.
quote:gerbera77 schreef op 26 december 2009 @ 21:44:

[...]

ik ben écht serieus nieuwsgierig waarom je het met 2,5 al te kinderachtig vindt...hoe merk je dat???Dan kijken ze er niet meer naar. Dribbel heeft maar simpele verhaaltjes waar ze zelf niet aan kunnen meedoen. Bij k3 kunnen ze dansen en zingen, met het zandkasteel kunnen ze meezingen. Dribbel, bumba enzo is alleen om naar te kijken. Niks aan als je al 2,5 bent.
Ik zou ook niet gaan voor een bepaald bestaand figuur maar algemeen dingen die ze leuk vind. Zo is mijn dochter vanaf dat ze 1,5 is al gek op zeemeerminnen, en dat blijft ook leuk.

Je kunt ook denken aan:

Prinsessen

Taartjes

Kronen

Kastelen

Elfjes

Bloemen

of wat dan ook, net wat ze leuk vind. Kan heel simpel zijn.
quote:gerbera77 schreef op 26 december 2009 @ 21:44:

[...]

ik ben écht serieus nieuwsgierig waarom je het met 2,5 al te kinderachtig vindt...hoe merk je dat???Ik vond het niet te kinderachtig, mijn KIND vond het te kinderachtig. Hij keek liever naar andere dingen, dribbel boeide niet meer. Hoeft zeker niet voor elk kind op te gaan.
Oja, oa bij de action hebben ze tegenwoordig erg leuke muurstickers, deze kun je ook als uitgangspunt nemen (desnoods verschillende vellen zodat je over een jaar kunt veranderen...) je kunt er dan wat kleurtjes uitpikken en verder neutraal houden
quote:Zwieber schreef op 26 december 2009 @ 21:54:

[...]

Ik vond het niet te kinderachtig, mijn KIND vond het te kinderachtig. Hij keek liever naar andere dingen, dribbel boeide niet meer. Hoeft zeker niet voor elk kind op te gaan.

ik begreep dat het om jouw kind ging zwieber ;)

ik was gewoon erg benieuwd hoe je merkt dat hij het te kinderachtig vond, even geen interesse daar kan ik me meer bij voorstellen dan het te kinderachtig vinden.

Ik bedoel mijn vraag helemaal niet vervelend of kritisch ofzo hoor, maar gewoon nieuwsgierig

Maar bedankt voor je reactie
Winnie de Poeh heeft het hier lang goed gedaan, maar dochterlief was een echt 'roze meisje'. Als het maar roze was, dan was het altijd goed. Dat zei ik dus ook met elke verjaardag/sint/kerst; koop maar iets in roze, maakt niet uit wat. Roze ondergoed, roze spulletjes, roze sokken, roze kleding, roze handdoek, roze zeepjes, roze fiets.... Ik draaide per week een was in donker goed, een was witgoed, en een was roze. Kon ik echt een machine mee vullen. En handig, want alles kon onderling gecombineerd worden

Ohja, het mocht eventueel ook nog glitter zijn

Ik zou dus ook kiezen voor een disneyfiguur. Sneeuwitje bijvoorbeeld, met alle diertjes uit het bos. Of assepoester met haar mooie jurk en de muisjes. Kun je 6-7 jaar meer vooruit.
Bedankt voor de reacties!!

Omdat ze nu nog zo klein is, heeft ze nog niks met roze / prinsessen, disney, enz. Dus idd moeilijk in te schatten...

Vind t niet erg om de muur over 2 jaar weer over te schilderen, maar niet als t al binnen een jaar moet...:)
ik zou geen Dribbel nemen, mijn dochter van nu ruim 2,5 vind er ook al niks meer aan. K3 rules!
Hier hebben de kamers witte wanden, 1 gekleurde wand. Wit verduisterend rolgordijntje. Met posters of stickers of beschilderde doeken maken we er een leuke kamer van, en natuurlijk met beddengoed.

Zo heeft zoon een tijd lang 4 doeken op zijn kamer gehad. Op elk doek stond een letter van zijn naam. Daar waren figuren uit zijn boeken en films (dora, dikkie dik, pluk, nijntje, bob de bouwer) op/naast/bij geschilderd. (dus: dikkie dik gluurt om het hoekje van de eerste letter, dora staat bovenop een letter etc.)

Was leuk om te doen, nu is het passé... zoon heeft nu een kamer met landkaarten en ruimteschepen.
Ik vind al die tekenfilmfiguren niks. Disney, Bob de Bouwer, Winey de Pooh, Bleeh.

Zou ik dus nooit doen. wat wij hier altijd hebben gedaan is een mooie kleurencombinatie en dan gecombineerd met mooie gordijnen, spiegel, ingelijste poster van bv jonge poesjes etc, mooi bed met klamboe, etc. Maar muurschilderingen en behang met figuren, jakkes.
Ik heb ook geen muurschilderingen o.i.d. op de kamer van oudste (ruim 2,5). 2 muren zijn wit geschilderd, de 2 andere zijn donkerroze geschilderd. Ik wil de boel nog wel wat opfleuren met leuke muurstickers, maar dat worden dan geen sprookjesfiguren o.i.d. Een dochtertje van een vriendin heeft pas een prinsessenkamer gekregen, maar dat vind ik dus vreselijk. Als dochter het echt graag wil mag ze best wat prinsesachtige dingetjes op haar kamer, maar wel met mate. Die lampjes/gordijnen etc. met prinsessenprint vind ik echt lelijk.
Wij hebben geen muurschilderijen maar ingelijste posters van de favoriete figuurtjes van onze dochter (bijna twee). Op dit moment is dat Hello Kitty, maar Dora begint nu ook aan een opmars qua populariteit. Volgens mij fluctueren de voorkeuren nogal snel; flexibele wandversieringen sluiten daarbij aan.
quote:gerbera77 schreef op 26 december 2009 @ 21:54:

Oja, oa bij de action hebben ze tegenwoordig erg leuke muurstickers, deze kun je ook als uitgangspunt nemen (desnoods verschillende vellen zodat je over een jaar kunt veranderen...) je kunt er dan wat kleurtjes uitpikken en verder neutraal houden

Muurstickers, ook Disney, ook bij Karwei en bij Hornbach. Ikea heeft trouwens ook leuke grote muurstickers (maar geen Disney; mijn zoon heeft rode luchtballonnen met grappige dieren in de mandjes eronder).

Overigens, maar misschien is dat bij meisjes anders, lezen en kijken mijn zoons van 5 en 3 nog best graag Dribbel...

Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Bij 2,5 jaar hield het bij Moppekind op met Dribbel. Hij ontdekte Buurman&Buurman.

Ik zou nu voor een "grote-meisjes-kamer" gaan, als ik TO was. Dus de lievelingskleur, gecombineerd met iets anders.
Onze dochter kreeg toen ze 1,5 was een nieuwe kamer omdat haar komende broertje op haar kamer mocht. Wij hebben gekozen voor neutrale kleuren op de muren (wit) en kozijnen en deur in donker en lichtpaars (zoals alle slaapkamers hier zijn). Bij de Ikea leuke gordijnstof gescoord waarvan we ook een deurtje van een kast konden bekleden. Roze klamboe boven haar bed met spijltjes (Minnen van .... Ikea).

Geen muurschilderingen oid maar dingen die zij verzameld heeft (foute schilderijen in mijn ogen, maar zij vindt ze prachtig) en haar eigen kunstwerken van de speelzaal en het kdv. Ze is er helemaal mee in haar sas!

Als je het neutraal houdt in de basis, kun je ook vaker varieëren. Want haar collectie verandert ook regelmatig.

Oh en Dribbel vindt ze nog wel leuk om naar te kijken, maar ik ben die hond wel zat!!! (ze wordt morgen 3)
Onwijs bedankt voor de reacties. Denk dat we idd voor posters / muurstickers ed gaan....Een favoriete kleur heeft ze nu nog niet (is ze nog te jong voor) en ze is nog helemaal niet bezig met prinsessen / disney etc. We maken t dus zo dat t lekker mee kan veranderen. O ja..trouwens die lievelingskleur...ze haalt overal de oranje dingen uit....laat ik dat nou net geen geschikte kleur vinden....
Nou, ik had vroeger oranje gordijnen. Mijn ouders hadden geen cent te makken destijds en die gordijnen waren gratis. In combinatie met een zachtgeel behangetje en hier en daar muurbloemen in oranje, roze en rood, lijkt me dat toch nog niet zo'n gekke kleur.
Je hoeft voor een prinsessenkamer heus niet exclusief de disney-prinsessen te gebruiken.

Mijn dochter heeft een roze kamer, en het enige 'prinsessen' eraan is het disney-dekbed, en ze vindt em prachtig. Maar goed, die is ouder.

Jommetje kreeg afgelopen zomer (toen was ie net twee) een nieuwe kamer. Zijn behang was al limegroen, daar heb ik bij de behangwinkel echt mooie (en dus duurder dan de action etc, maar dat zie en merk je ook aan de kwaliteit ) dierentuindieren-behangstickers gekocht.

Hij heeft nu dus een junglekamer. Maar als ie die beu is, halen we die eraf en verzinnen we iets anders.

Alle muren wit, 1 muur oranje en een oranje rolgordijn, da kan toch best?

Je hebt ook doar-behangstickers, dat kan best in combi met oranje en zit ook in de belevingswereld van die ukken.
Ik heb echt een homo terror met zijn ruim 3 jaar, Dribbel is zijn grote liefde.

Hij praat slaapt eet en ademt Dribbel op het moment. Hij is Dribbel, hij doet Dribbel, hij droomt Dribbel .

Maar,

Een thema kamer met een "bekend" figuur zou ik niet zo snel doen. Dan zou ik eerder een poster oid ophangen. Als ze op de een uitgekeken zijn kun je hem zo vervangen voor het volgende :-)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Mijn zoontje van (net) 3 jaar, vindt Dribbel, Bumba, Nijntje en het Zandkasteel nog steeds erg leuk, maar zou het inderdaad niet gebruiken voor een kinderkamer. Er zijn tegenwoordig ook vele soorten leuke decoratiestickers, die je zo weer van de muur kunt trekken. Dat in combinatie met leuke kleurtjes en spulletjes, lijkt me handiger. Of 1 muur met een mooi fotobehang, er is keuze zat tegewoordig. Op die manier kun je ook een themakamer maken. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven