Droomvoeding 7 weken
vrijdag 13 december 2019 om 13:18
Hoi,
Mijn dochter van 7 weken gaat vroeg beginnen aan haar nacht en doet haar lange slaap aan het begin van de avond. Meestal weten we het wel te 'rekken' tot 19 uur. Als het aan haar ligt, doet ze haar lange slaap al om 17 uur.
Na een week doorgeslapen te hebben van 19.00 tot 3/4 uur komt ze nu weer (deed ze hiervoor ook) rond 1.30 en dan om 5.30 uur weer. Best wel rot tijden, maar alsnog super goed en eigenlijk mogen we niet klagen i know.
Ze komt alleen zelf niet voor een late avondvoeding (wat bij fv meestal wel is). Vraag me af of het zin heeft om haar wakker te maken rond 22/23e voor een voeding? Of een droomvoeding proberen? Lees er wisselende ervaringen over..
Mijn dochter van 7 weken gaat vroeg beginnen aan haar nacht en doet haar lange slaap aan het begin van de avond. Meestal weten we het wel te 'rekken' tot 19 uur. Als het aan haar ligt, doet ze haar lange slaap al om 17 uur.
Na een week doorgeslapen te hebben van 19.00 tot 3/4 uur komt ze nu weer (deed ze hiervoor ook) rond 1.30 en dan om 5.30 uur weer. Best wel rot tijden, maar alsnog super goed en eigenlijk mogen we niet klagen i know.
Ze komt alleen zelf niet voor een late avondvoeding (wat bij fv meestal wel is). Vraag me af of het zin heeft om haar wakker te maken rond 22/23e voor een voeding? Of een droomvoeding proberen? Lees er wisselende ervaringen over..
vrijdag 13 december 2019 om 13:21
Bij onze dochter hebben we gekozen haar wakker te maken. Toen "klopte" het helemaal. vanaf 23 uur was de dag weer begonnen en bleef ze wakker.
Ik zou aanraden: zo lang mogelijk wakker houden en wachten tot ze komt. Dan leert ze het snelst een ritme. Dat gaat nu even voor het gemak van papa en mama, vond ik toen.
Ik zou aanraden: zo lang mogelijk wakker houden en wachten tot ze komt. Dan leert ze het snelst een ritme. Dat gaat nu even voor het gemak van papa en mama, vond ik toen.
Zonder oorzaak geen gevolg
vrijdag 13 december 2019 om 13:24
Met zeven weken zou ik echt je kind nog volgen in haar eigen natuurlijke ritme en niet teveel willen sturen.
Ik ben zelf pas om 23 uur de fles gaan geven en dus wakker maken daarvoor toen ze 4-5 maanden was en we echt een slaap ritme gingen aanbrengen van zeven uur naar eigen bed met ritueel
Ik ben zelf pas om 23 uur de fles gaan geven en dus wakker maken daarvoor toen ze 4-5 maanden was en we echt een slaap ritme gingen aanbrengen van zeven uur naar eigen bed met ritueel
where ever you go, go with your heart
vrijdag 13 december 2019 om 14:09
Wij hebben ook nooit wakker gemaakt - tenzij er een afspraak was waar we perse op tijd moesten zijn. Maar dat was heel af en toe.
Beetje het motto: slapende baby's niet wakker maken.
Er waren nachten bij van 2 of zelfs 3 keer voeden. Maar zo opeens begreep ze het en ontstond er een fatsoenlijke nacht.
Op de kop af 4 maanden en toen sliep ze opeens van 19 tot 6 en daarna nog een uurtje (of zelfs 2) langer.
Beetje het motto: slapende baby's niet wakker maken.
Er waren nachten bij van 2 of zelfs 3 keer voeden. Maar zo opeens begreep ze het en ontstond er een fatsoenlijke nacht.
Op de kop af 4 maanden en toen sliep ze opeens van 19 tot 6 en daarna nog een uurtje (of zelfs 2) langer.

vrijdag 13 december 2019 om 14:25
Hier werkte een droomvoeding rond die tijd voor dochter heel goed. Bij ons zoontje niet, die werd er alleen maar onrustig van. Wij lieten hem gewoon liggen en hij kwam al heel snel niet meer voor een voeding 's nachts. Hij is ook wat groter dus zat al heel snel op 4 flessen. Bij onze dochter werkte het prima, die had dat ook veel langer nodig. Je kan het proberen dus, maar het is voor ieder kind anders denk ik.

vrijdag 13 december 2019 om 14:26
Mijn oudste kinderen zijn nog van de tijd dat flesvoeding netjes optijd moest wat inhield dat je ze wakker moest maken en ze in een ritme moest duwen.
Wat was het een verademing dat dat nu (bij ons nakomertje) niet meer hoeft en flesvoeding net als borstvoeding op verzoek mocht. Mijn ervaring is nu dat wanneer je het ritme van je kindje volgt het veel ontspannender gaat en het ritme, wat daarnaast ook nog goed bij je kindje past, stukken sneller gevonden is.
Wat was het een verademing dat dat nu (bij ons nakomertje) niet meer hoeft en flesvoeding net als borstvoeding op verzoek mocht. Mijn ervaring is nu dat wanneer je het ritme van je kindje volgt het veel ontspannender gaat en het ritme, wat daarnaast ook nog goed bij je kindje past, stukken sneller gevonden is.
vrijdag 13 december 2019 om 17:28
Herkenbaar. Onze dochter begon rond 8-10 weken ook al vroeg aan haar nacht (flesvoeding op verzoek). Wij hebben een paar keer een late fles geprobeerd, maar dit maakte geen enkel verschil voor de nacht. Dus weer gewoon haar ritme gevolgd. Mijn ervaring is dat het ritme toch elke twee weken veranderd. Lekker laten slapen dus en zelf ook vroeg naar bed.
vrijdag 13 december 2019 om 21:07
zondag 15 december 2019 om 14:11