Dubatti one

25-02-2020 16:49 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben zwanger en op zoek naar de juiste kinderwagen voor ons. Nu is ons oog gevallen op de Dubatti One.
Heeft iemand ervaring met deze wagen? We twijfelen nu tussen de Joolz Day en de Dubatti. Beide hebben voors en tegens. De Joolz is populair en hoor ik in mijn omgeving alleen positieve verhalen over. Dubatti is wat onbekender lijkt het, dus ik ben op zoek naar ervaringsdeskundigen.
Wie o wie? :-D
Alle reacties Link kopieren
De joolz day bevalt hier perfect die andere ken ik niet
where ever you go, go with your heart
Ik ben voor de Joolz gegaan, omdat het merk bekender is en Dubatti volgens mij (corrigeer me indien dit niet het geval is) officieel het eigen merk van Babypark en Babydump is. Voelde me toch beter bij Joolz en de kwaliteit is fantastisch in het dagelijks leven. Hele fijne wagen. Wij hebben wel de geo ivm de ruime mand en eventuele uitbreiding voor een tweede.
Alle reacties Link kopieren
Hier heel blij met de Dubatti!
Nu 9 maanden in gebruik en nog geen dag spijt.
Voor ons waren de grote luchtbanden van belang. Er zijn maar weinig merken die dit hebben.
De dubatti is idd een erg mooie wagen vind ik. Toch zou ik voor de joolz gaan. En dan wel de geo2 en niet de day.
Heb in eerste instantie ook de day gehad en hij rijd echt super fijn! Maar het liggedeelte hangt bij de day vaak enorm schuin, waardoor bij ons mijn dochter helemaal wegzakte naar beneden. Daarnaast kraakt hij erg in het frame. Had ik bij allemaal en heb meerdere frames gehad. Als je beide dingen niet erg vind zou ik zeker voor de day gaan en anders de geo overwegen. Sowieso is de bak onder echt top bij de geo!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem niet gebruikt, maar wel uitgebreid bekeken en overwogen, maar ik vond de Dubatti behoorlijk groot als hij opgeklapt was. Aangezien ik een bovenwoning heb en een kleine auto, was dat echt onhandig. Ze waren er in de winkel heel enthousiast over (idd eigen merk), maar hij pastte echt voor geen meter in mijn auto.
Wij hadden een dubatti, hele mooie kinderwagen, wel klein opbergmandje.
Alle reacties Link kopieren
Hij is van de Babypark toch?

Het voordeel van de babypark (in elk geval bij die van Gouda), is dat je op een rustig moment (samen met een medewerker) de wagens even mee naar buiten mag nemen om te kijken of ze in de auto passen. Dan merk je bijvoorbeeld ook of je een gekke bocht moet draaien om hem erin te krijgen, om dat je bij de een meer moet demonteren dan bij de ander om hem passend te krijgen.
Ondertussen merk je dan natuurlijk ook welke buiten het lekkerst rijdt. Zet je auto dan lekker ver op het parkeerterrein zodat je wat extra bochten moet maken om hem te testen ;-)

Misschien heb je dan gelijk al een winnaar, maar dan heb je in elk geval een groter stuk gereden dan alleen dat rondje in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een Ducati deze doen:

Afbeelding
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Appeltje-- schreef:
25-02-2020 17:12
Ik ben voor de Joolz gegaan, omdat het merk bekender is en Dubatti volgens mij (corrigeer me indien dit niet het geval is) officieel het eigen merk van Babypark en Babydump is. Voelde me toch beter bij Joolz en de kwaliteit is fantastisch in het dagelijks leven. Hele fijne wagen. Wij hebben wel de geo ivm de ruime mand en eventuele uitbreiding voor een tweede.
Klopt, het is een eigen merk van Babypark. Van Joolz weet je zeker dat de kwaliteit goed is en bij de Dubatti moet het merk zich eigenlijk nog bewijzen aangezien het nog kort op de markt is.
De geo heeft inderdaad een ruimere mand, ik vind alleen de vorm van de wieg iets minder dan bij de Day.
Alle reacties Link kopieren
Schuimblusser schreef:
25-02-2020 17:32
Hier heel blij met de Dubatti!
Nu 9 maanden in gebruik en nog geen dag spijt.
Voor ons waren de grote luchtbanden van belang. Er zijn maar weinig merken die dit hebben.
Ja voor ons zijn de luchtbanden ook een grote plus! Hoe is je ervaring met lekke banden? Nog niet gehad? Wij zijn wel van plan om hem ook wat intensiever te gebruiken op bospaden etc.
Alle reacties Link kopieren
Zwartepiste schreef:
25-02-2020 18:27
Ja voor ons zijn de luchtbanden ook een grote plus! Hoe is je ervaring met lekke banden? Nog niet gehad? Wij zijn wel van plan om hem ook wat intensiever te gebruiken op bospaden etc.
Volgens mij telt die voor alle wagens met luchtbanden: een zeldzaamheid. Hoe vaak heb je een lekke band met je fiets? Toch ook niet wekelijks?
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
25-02-2020 18:32
Volgens mij telt die voor alle wagens met luchtbanden: een zeldzaamheid. Hoe vaak heb je een lekke band met je fiets? Toch ook niet wekelijks?
Goed punt, gelukkig niet! ;-)
AeonOfWinter schreef:
25-02-2020 18:21
Ik zou voor een Ducati deze doen:

Afbeelding
Ik ook #ForzaPetrux :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Zwartepiste schreef:
25-02-2020 18:27
Ja voor ons zijn de luchtbanden ook een grote plus! Hoe is je ervaring met lekke banden? Nog niet gehad? Wij zijn wel van plan om hem ook wat intensiever te gebruiken op bospaden etc.
Nog geen lekke banden gehad. Oppompen hoeft ook niet vaak.
Wij lopen regelmatig door het bos en duin. Zelfs met het strand heeft de wagen geen moeite.
Enige minpuntje is de boodachappenmand, die is wat klein. Maar ik hang er vaak en tas aan.

Ik kom de wagen steeds vaker tegen trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen maar oordelen over de Joolz Day, want die heb ik en ik heb de Dubatti nooit geprobeerd (wel zien staan, modern!). Het is dat we nu een andere hebben moeten aanschaffen wegens twee kinderen in 14 maanden, anders had ik de Joolz nog lang niet op zolder gezet. Hele fijne, stevige en ruime wagen die compact inklapt. Ventilatierooster is in de zomer erg fijn, boodschappenmand vind ik ook ruim. De wagen stuurt soepel en vind ik bij iedere ondergrond wel licht lopen. Ik ben een fan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Dubatti en ben er erg tevreden over. De Joolz kreeg ik niet makkelijk ingeklapt en de Dubatti werkt heel intuïtief.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken nu de Dubatti voor kind 2, hebben 'm gekocht in 2016, dus zeker ervaring hier :)

Ik had wel een beetje het idee 'er ingetrapt' te zijn toen ik er later achter kwam dat het het eigen merk is van Babypark, denk dat er veel marge voor ze op zit en dat ze 'm daarom erg graag willen verkopen. Natuurlijk, ik was er zelf bij, maar ik was niet zo heel scherp toen ik zwanger was :)

De wagen heeft voor- en nadelen voor mij.

Hij rijdt enorm fijn. Hier wel al een keer nieuwe banden moeten aanschaffen (prijzig!) omdat we ze te laat oppompten en de achterste banden totaal versleten waren (banden hebben een autoventiel, dus je hebt een verloopstukje nodig voor de fietspomp of je moet bijvoorbeeld naar een tankstation) .

Opklappen gaat heel gemakkelijk. Ik ben slecht in dat soort dingen, weinig technisch inzicht, maar zelfs ik kon het meteen.

Er is weinig ruimte voor boodschappen. Het boodschappending voor onderop dat erbij zit hebben wij er amper op gehad, omdat opklappen daarmee juist weer heel lastig ging. En daar kan sowieso weinig in. Zo'n grote mand onderop lijkt mij toch ook wel heel fijn. We gebruiken wel een boodschappennet erbij, maar dat hangt toch ook niet helemaal lekker.

Bij de komst van kind 2 hadden we een universeel meerijdplankje aangeschaft voor kind 1, maar dat was ook geen succes. Nu weet ik niet zeker of dat aan de wagen lag, want volgens mij moet je er dan meestal scheef achter lopen en kind 1 stond er ook niet graag op.

De 'jeansstof' is bij ons wel flink verbleekt in de zon.

Hoop dat je hier iets aan hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Dubatti en echt heel erg tevreden!!

Wij hebben m nu 2 jaar en de echt kleine boodschappenmand. De nieuwste versie heeft een grotere.
Wij hadden het net erbij en nooit te weinig ruimte gehad..er past echt veel in! Makkelijk in en uit te klappen, reiswieg kan behoorlijk plat. Foambanden (city-set) en geen enkel probleem met wat dan ook.

Wij hebben bewust gekozen voor Dubatti omdat de reiswieg de grootste was van de merken die we ok vonden. Je weet immers niet hoe snel de ukjes groeien. Ons ukje was een ukje dus kon lekker lang in de reiswieg.

Wij hebben overigens ook een soort jeanskleur. De gene die hierboven werd benoemd is om verkleurredenen uit het assortiment gehaald, maar je kon aanspraak maken op nieuwe stof als het ging verkleuren.

Kortom: ik ben pro!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ananee schreef:
26-02-2020 14:36
Hier ook Dubatti en echt heel erg tevreden!!

Wij hebben m nu 2 jaar en de echt kleine boodschappenmand. De nieuwste versie heeft een grotere.
Wij hadden het net erbij en nooit te weinig ruimte gehad..er past echt veel in! Makkelijk in en uit te klappen, reiswieg kan behoorlijk plat. Foambanden (city-set) en geen enkel probleem met wat dan ook.

Wij hebben bewust gekozen voor Dubatti omdat de reiswieg de grootste was van de merken die we ok vonden. Je weet immers niet hoe snel de ukjes groeien. Ons ukje was een ukje dus kon lekker lang in de reiswieg.

Wij hebben overigens ook een soort jeanskleur. De gene die hierboven werd benoemd is om verkleurredenen uit het assortiment gehaald, maar je kon aanspraak maken op nieuwe stof als het ging verkleuren.

Kortom: ik ben pro!
Thanks voor je positieve berichtje! Hoe werkt de duwstang bij jullie, goed? Het valt ons in de winkel op dat er best wat speling op staat ivm andere wagens.
Alle reacties Link kopieren
Zwartepiste schreef:
26-02-2020 15:11
Thanks voor je positieve berichtje! Hoe werkt de duwstang bij jullie, goed? Het valt ons in de winkel op dat er best wat speling op staat ivm andere wagens.
Daar hebben we geen last van. Laatst de bugaboo van een vriendin gereden en daar zat pas veel speling in. Dat ding rammelde enorm voor mn gevoel. Ik heb juist het idee dat onze wagen heel stevig is. Rammelt niet als we over de ongelijke stoep rijden.

De duwstang kon op 2 standen, ook mijn vader van 2 meter loopt erg prettig achter de wagen. Je kunt de bak ook nog hoger en lager zetten, maar dat hebben wij nooit gebruikt.
Een baksteen is nooit alleen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven