E reader voor kinderen

01-11-2020 19:25 37 berichten
Mijn zoon van 6 leert nu lezen. Zijn vader heeft een e reader (kobo) en hij wil er nu ook één. Is een e reader wat voor kinderen en zo ja, welke?
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
01-11-2020 20:31
Wat een gelul. Een ereader heeft geen (blauw) licht.
De mijne heeft instelbare achtergrondverlichting. Kobo Aura.

1% voor onder de deken, 100% als ik wil checken of er een spin in mijn slaapkamer zit.
:proud:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
01-11-2020 20:55

1% voor onder de deken, 100% als ik wil checken of er een spin in mijn slaapkamer zit.
Precies :proud: Maar is wel geel licht ;)
Dochter heeft een Kobo. Gekregen toen ze 7 was en wij op vakantie gingen. Er moesten anders teveel dikke pillen meegesleept worden. Ze gebruikt de Kobo regelmatig, maar leest meer gewone boeken. Erg tevreden over Kobo.
Niks mis met lezen via de e-reader. Wat een gezeur dat ‘echte’ boeken beter zijn.

Het gaat er toch om dat je kind leest?

Taalontwikkeling zit niet in het nostalgisch omslaan van de bladzijden hoor.
Bedankt voor alle reacties. We gaan natuurlijk ook wel naar de bieb. Maar hij vind het vooral interessant, omdat papa er altijd op leest. Dus om het lezen extra te stimuleren, dacht ik misschien is het wel wat voor hem. E reader is uiteraard totaal wat anders dan lezen op een iPad. Veel rustiger, ziet er meer uit als een boek. Dus dat het slecht voor de ogen is, kan ik me bijna niet voorstellen.

Ik ga het eerst even met de kobo van papa proberen. Als het bevalt, dan kopen we er één voor hem.
patchouli_ schreef:
01-11-2020 21:40
Niks mis met lezen via de e-reader. Wat een gezeur dat ‘echte’ boeken beter zijn.

Het gaat er toch om dat je kind leest?

Taalontwikkeling zit niet in het nostalgisch omslaan van de bladzijden hoor.
Alleen maar grijze lettertjes en een enkel vaag grijs plaatje is niet voor elk jong kind leuk.

Mijn zoon heeft dyslexie en de psycholoog raadde met klem de Geronimo Stilton boeken aan.

Hij nam ze zelfs mee naar Parijs toen hij 8 jaar was, zodat hij kon bepalen waar hij heen wilde. (De plekken uit het boek van De Drie Muisketiers).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Mijn dochter heeft mijn oude kobo gekregen vorig jaar, we hebben een koboplus-abonnement. Toch gaat ze ook nog regelmatig naar de bieb, ze wisselt af tussen gewone boeken en e-reader, die laatste gebruikt ze meestal in bed voor het slapen gaan. Heerlijk even tot rust komen.
iones schreef:
01-11-2020 20:04
Zou je dat nou werkelijk aanraden voor kinderen die volop in de groei zijn, een e reader? Is dat nou wel goed voor hun ogen?

Ik zou ze liever minder, dan vaker bloot stellen aan al die schermpjes.
Een ereader heeft een heel ander soort scherm dan een telefoon of tablet. Dat leest als een gewoon boek alleen ruikt ie niet naar boek.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Snoesje666 schreef:
01-11-2020 20:55

:rofl:

Ik heb de Clara en zet hem op 3%, bij 1% val ik te snel in slaap. Bij 3% kan ik nog wel lezen. En zo fijn dat het verder donker kan zijn, dan kom ik snel in de slaapmodus. Met naxhtlampje aan kan ik de hele nacht blijven lezen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
01-11-2020 22:54
:rofl:

Ik heb de Clara en zet hem op 3%, bij 1% val ik te snel in slaap. Bij 3% kan ik nog wel lezen. En zo fijn dat het verder donker kan zijn, dan kom ik snel in de slaapmodus. Met naxhtlampje aan kan ik de hele nacht blijven lezen.
Bij mij precies zo. Ik heb hem op 2% en daglicht helemaal naar oranje en sinds ik deze heb en geen schemerlamp meer aan heb val ik snel in slaap ipv dat ik de halve nacht lig te lezen. Wel jammer soms :hihi:
Wij hadden soort passief e book. Er was centraal punt waar je je boeken kon laden en dan had je genoeg voor een hele week
Snoesje666 schreef:
01-11-2020 22:26
Alleen maar grijze lettertjes en een enkel vaag grijs plaatje is niet voor elk jong kind leuk.

Mijn zoon heeft dyslexie en de psycholoog raadde met klem de Geronimo Stilton boeken aan.

Hij nam ze zelfs mee naar Parijs toen hij 8 jaar was, zodat hij kon bepalen waar hij heen wilde. (De plekken uit het boek van De Drie Muisketiers).
Pocketbook Color heeft een kleurescherm
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven