E reader voor kinderen

zondag 1 november 2020 om 19:40
Ik zou eerst echt gewoon boeken laten lezen. Op school moeten ze ook gewoon boeken lezen. Ook afbeeldingen zijn op een ereader vaak minder mooi en zwart-wit.
Het scherm van een ereader is kwetsbaarder dan van een tablet. Maar ik zou ook voor een Kobo gaan en dan icm met een abonnement op de bieb voor de voor hem dan gratis e-boeken en je kan dan ook nog gewone boeken lezen. De bieb is gratis onder de 18.
Het scherm van een ereader is kwetsbaarder dan van een tablet. Maar ik zou ook voor een Kobo gaan en dan icm met een abonnement op de bieb voor de voor hem dan gratis e-boeken en je kan dan ook nog gewone boeken lezen. De bieb is gratis onder de 18.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 1 november 2020 om 19:42
https://wildcooky.com/de-beste-e-reader ... _Touch_HD3
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 1 november 2020 om 19:57
zondag 1 november 2020 om 20:00
zondag 1 november 2020 om 20:04
Dat is ooit onderzocht (vraag me niet waar je het kan vinden, ik tik het ook maar uit het hoofd nu). Dat je de verhalen uit echte boeken veel beter onthoudt. volgens mij heeft dat met een fysiek geheugen te maken. Daarnaast schijn je (maar dat heb ik ook maar van mijn collega Nederlands) van het lezen van fysieke boeken meer nieuwe woorden te leren, dus de betekenis blijft beter hangen, dan van het lezen op een ereader.
zondag 1 november 2020 om 20:11
Ik geloof het meteen omdat ik dat zelf dus al merk.Mevrouw75 schreef: ↑01-11-2020 20:04Dat is ooit onderzocht (vraag me niet waar je het kan vinden, ik tik het ook maar uit het hoofd nu). Dat je de verhalen uit echte boeken veel beter onthoudt. volgens mij heeft dat met een fysiek geheugen te maken. Daarnaast schijn je (maar dat heb ik ook maar van mijn collega Nederlands) van het lezen van fysieke boeken meer nieuwe woorden te leren, dus de betekenis blijft beter hangen, dan van het lezen op een ereader.

zondag 1 november 2020 om 20:11
Het scherm van een ereader is niet hetzelfde als van een tablet, het is rustiger voor de ogen.
Maar evengoed zou ik eens beginnen met echte boeken. Gezellig stapels boeken bij de bieb halen, hem zelf laten kijken wat hij leuk vindt.
Een ereader aanschaffen kan over een paar jaar, als hij daadwerkelijk graag blijft lezen, altijd nog.
zondag 1 november 2020 om 20:13
Een ereader is vooral praktisch voor de vakantie, als je kind een boekenwurm is.Rosalind schreef: ↑01-11-2020 20:11Het scherm van een ereader is niet hetzelfde als van een tablet, het is rustiger voor de ogen.
Maar evengoed zou ik eens beginnen met echte boeken. Gezellig stapels boeken bij de bieb halen, hem zelf laten kijken wat hij leuk vindt.
Een ereader aanschaffen kan over een paar jaar, als hij daadwerkelijk graag blijft lezen, altijd nog.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

zondag 1 november 2020 om 20:14
Als je er eentje met e-ink neemt is er niets aan de hand.
Mijn kind kreeg in groep 4 mijn oudere ereader, maar las toen wel al normale boeken (geen avi), dus makkelijk aan te komen.

zondag 1 november 2020 om 20:19
Precies.Snoesje666 schreef: ↑01-11-2020 20:13Een ereader is vooral praktisch voor de vakantie, als je kind een boekenwurm is.
zondag 1 november 2020 om 20:21
Mijn jongste leest vanaf groep 3 ook al regelmatig op mijn oude Kobo. Ik heb zelf een Koboplus abonnement en ze heeft vooral in het begin er heel wat AVI boekjes doorheen gejaagd. Daar staan we behoorlijk wat van op Koboplus. Alle Superjuffies en Dummy de Mummy staan er bijvoorbeeld op. Nu leest ze afwisselend op de e-reader of een papieren boek. Ze zit inmiddels in groep 5 en leest ongeveer E6 dus de boeken worden ook omvangrijker waardoor ze er langer mee kan.
zondag 1 november 2020 om 20:22
Lezen zelf niet, maar die schermpjes zouden niet altijd goed zijn voor de ogen. Vooral niet voor het slapen gaan natuurlijk want dan zit je weer met een gebrek aan melatonine. Maar goed, ik lees dat het scherm van een e reader minder heftig is dan die van een laptop of een tablet.

zondag 1 november 2020 om 20:31
Wat een gelul. Een ereader heeft geen (blauw) licht.iones schreef: ↑01-11-2020 20:22Lezen zelf niet, maar die schermpjes zouden niet altijd goed zijn voor de ogen. Vooral niet voor het slapen gaan natuurlijk want dan zit je weer met een gebrek aan melatonine. Maar goed, ik lees dat het scherm van een e reader minder heftig is dan die van een laptop of een tablet.
zondag 1 november 2020 om 20:40
Ik heb hier ook over nagedacht. Vind het sowieso geen vervanging voor naar de bieb gaan en echte boeken lezen. Mijn oudste is geen lezer, dus die doet eeuwig met een (bieb)boek, maar jongste zit in groep 4 en houdt van die avi boekjes. Dan is het wel eens fijn ze van kobo plus te plukken. Hoef je ze niet te zoeken in de bieb en hopen dat bepaalde titels er zijn en/of reserveren en wachten. Ze leest ze dan wel gewoon van mijn ereader, aangezien we op heel andere tijden lezen. Voor een eigen ereader vind ik haar nog te jong, omdat ze ook best kwetsbaar zijn.