Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Alle reacties Link kopieren
Dank Juun, ik had - zoals je op de foto zag - ook echt een prima middag! 't is overigens mijn buurmeisje/vrouw, dat andere meisje!
Sha, zie hier, open forum van Freya....

http://www.freya.nl/web_f ... &ID_NR=1656&smnr=53#onder
Jun: Wat een dag! Ja, een reisje naar de HEMA is al een hele wereldreis! En ook ik heb hier al een aantal keer een luier verschoond, en daar bijna bij staan kokhalzen. Soms is het gewoon bijna niet te geloven, wat voor een lucht en hoeveelheid er uit zon kleintje kan komen. En tja, op een lege maag kan dat soms kokhalzend werken....

Miekie; Ik zal al wel te laat zijn, maar heeeeeeele fijne vakantie, geniet ervan, jullie hebben t verdiend!

Oja, jun, je hoeft echt nog niet te spelen hoor, zon fles leeg drinken kost al zoveel inspanning, M. sliep toen ie zo oud was, bijna telkens van voeding tot voeding.

Flower: Inderdaad als het vruchtwater was geweest, had je telkens wat verloren, niet een keer. Spannend!

Ik denk elke dag aan je!

En helaas is vriend ook weg volgende week, dus M. is bij mijn tante, bij mn vriend, en bij zijn ouders. Pfff... Een heel geregel. Maar goed dinsdag is mama er weer en heb ik weekend :-)

Sha: Wat kan ik zeggen? Ik leef met je mee, hoop dat je de dag goed doorgekomen bent (maar aan de foto te zien, is dat gelukt) Dikke knuffel!

Draai: Klote, ik begrijp heel goed dat je op meer gewichtsverlies had gehoopt en verwacht, dit is natuurlijk niet heel motiverend. Maar wie weet gaat t straks in 1x een stuk harder? Met zon broodtrommel kan het alleen maar beter gaan

Elmie: Fijne vakantie!

Hier zit de eerste dag er weer op, lekker. Vriend was thuis en had ene leuke papa-dag, hij geniet er echt van. Ik had verwacht in een ontploft hui terrecht te komen, maar valt reuze mee.

Oh zoon huilt. Tot later!
Sha, ik ga met je mee-spuit-elven!

Ik heb niet alles gelezen, M. komt zo weer voor de voeding, dus even rap een berichtje.

Juni, baby'tjes hoeven volgens mij niet te spelen. Wel knuffelen, kroelen, kusjes, zingen en kletsen... Ik ben vaak al helemaal vertederd als ze zich 20 minuten alleen in de box kan vermaken met haar vingers (of hele hand) in haar mond. Zo lief!

En wat een verhaal zeg, om de deur uit te komen. Zo herkenbaar!

Ben je ein-de-lijk de deur uit, heb je er al een hele dag opzitten!

Super knap trouwens dat je al zo snel alweer "de hort op" bent.

Fede, ja die lucht he.. niet normaal, zo'n mini-lijfje! En maar lachen met zo'n poep-luier joh.

Sha, weet niet of ik het al gezegd had, maar wat een prachtige taart heb je gemaakt!

Ik (wij) heb vanmorgen geoefend met "optijdklaarzijnvooralsikgawerken". Nou, dat viel niet mee (voor mij dan). Let op:

Vriend had 35 minuten voor zichzelf. In die tijd heeft hij:

* zich nog 3x omgedraaid

* zich geschoren

* tanden gepoetst

* haar gedaan

* zich aangekleed

* boterham voor mij gesmeerd

In die tijd had ik:

* M. gevoed

* M. verschoond en schone kleertjes aan

* weer uitgekleed, want: mega-golf spuug had pakje doorweekt

* spuug opgedweild

* nieuw pakje aan gedaan

* haartjes gedaan

* gezichtje gesmeerd

* geboerd

* gezongen

* was met 1 hand was opgevouwen en in de kasten gelegd

* bed opgemaakt

* kleding klaargelegd voor mezelf

* boterham gegeten

Vriend: "oh, we halen het dus makkelijk!".

Je begrijpt dat ik het er niet helemaal mee eens was

Dat moet dus anders! Maar aangezien vriend met geen 10 kanonnen zijn bed uit te knallen valt, wordt dat dus een drama!

En ik wil ook nog dat het een beetje gezellig is 's morgens.

Dat lukt niet voordat hij z'n medicijnen in heeft genomen , wat een half uur duurt voordat dat werkt. Tot die tijd is hij nauwelijks aanspreekbaar. Handig hoor! (huhum)

Oh, over de verjaardag! Ik zet het even op H... Niet fijn!

Earth, wat lief van je @ Sha!

Enne... ik ben wel benieuwd wat WB niet op de tv mag zien wat je "afzet" met een knuffel

Even naar H.

Flower, fijn dat 't beter gaat met het maagzuur. Ik had een drankje van Gaviscon, echt niet te drinken, met pepermuntsmaak... normaal heerlijk, maar zo'n slijmerig drankje, yek! Maar gelukkig helpt het bij jou!
Oh Draai, heb je blog gelezen (de eerste): goed zeg!

Het klinkt ook wel herkenbaar, soms kreeg ik hier op het HBO ook wel wat van mee, maar niet zo sterk als op de uni denk ik.
Sha, knuffel voor jou op deze moeilijke dag... fijn dat je er op uit bent gegaan met je buurvrouw. Even je gedachten verzetten!

Wish, wanneer is je eerste werkdag weer? En hoeveel dagen ga je dan werken? Hoe heb je het geregeld qua opvang? Spannend hoor! Dat ochtendritme lijkt mij ook vreselijk (ben meer een avondmens) en man is hier 's ochtends ook niet uit bed te branden. Gelukkig hebben we nog even...

Vanavond voor het eerst gesport... heerlijk! Een uurtje gefitnesst (waarvan 20 minuten op de loopband). Het ging eigenlijk prima. Alleen mijn billen schudden zo met het lopen... voelde raar. Alsof er geen spierspanning inzat ofzo.

Zijn de andere verlofdames hier ook zo bruin? Ik ben nu natuurlijk veel buiten en ben geloof ik nog nooit zo bruin geweest. Daar kan geen vakantie tegenop .

Ik hou het verder even kort want spring nog even snel onder de douche en daarna is het weer flesjestijd. Tot morgen!
Lekker lieke! Ik ben nog wit en ga nu weer eens naar buiten. Ik vraag me alleen af of ik nog op

moet passen met de zon en pigmentplekken?

Die hormonen zijn vast nog niet uit mijn lijf..

Net visite gehad en r sliep heerlijk. Leuk een stel met baby van 2 maanden.

Wish wat heb jij veel gedaan in een half uur!

Heel verstandig dat je oefent, dat ga ik ook doen! Morgen bijv komt de vrouw van cb om 9 uur! Dat is ook even anders dan anders..

Nou, ik wil wel slapen, maar mijn zoon slaapt nog en moet zo drinken!

Alvast welterusten
Wish, hij heeft in ieder geval wel een boterham voor jou gesmeerd!

Draai, jeetje wat een topic. Maar wat raar dat G.wel tegen jullie zegt dat er gewerkt wordt met verse terugplaatsingen en dit uiteindelijk niet het geval blijkt te zijn. Misschien even contact opnemen met G. hoe het nou zit?

Tja, en verder over die wachtlijst geen idee hoe het nou precies werkt.

Elisa, geen idee hoe het zit met het pigment. Ik had een klein zwangerschapsmasker onder mijn oog en die is langzaam aan het wegtrekken. Succes met de cb-mevrouw.

Hier heb ik voor het eerst het ochtendritueel alleen gedaan. Ging goed. Ik dnek dat ik zometeen ook even een badje klaar maak want we hebben een baby met veel huidschilfers en andere prutjes.
Elisa: Ik heb in mijn kraamweek aan mijn kraamverz. Gevraagd, en volgens haar hoefde ik niet meer bang te zijn voor pigmentvlekken, die horen echt bij zwangerschap. Wel moest ik uitkijken met tocht op mn borsten, vanwege ontstekingen bij de borstvoeding.

Ik zit nu in de wachtkamer van" dokter Rossi"... Later meer..
Do, ik ga aankomende dagen eens even lezen op dat forum, heb nu de tijd even niet :( Ben erg benieuwd....

Wish, wat goed dat je dat oefent! Was ik nou nooooit opgekomen! Jij doet inderdaad veel in een half uurtje, daar kan man nog van leren! ( ik trouwens ook!). Welke medicatie slikt hij? (ofishetprive?)

Enig idee om de wekker een kwartier eerder te zetten en 3 keer snoozen in de bouwen?

Wish,ik denk niet dat Earth al heel specifiek bezig is met het feit dat WB later een metroman wordt als hij nu al teveel ATWT kijkt. Maar ik denk dat ze er gewoon sowieso geen "makkelijk tv-kind" van wil maken. Dan is een knuffel gewoon een betere focus!

Ik had eergisteren een "leenbabyjongetje" die tandjes kreeg ( zie foto op FB!) Stressball van Hello Kitty gegeven ( hahaha, lekker roze, roziger,rozigst!), en dat hielp enorm! Kon hij in bijten. En tegelijkertijd ook mee spelen. Ongelooflijk, hoe een jongetje van 8 maanden zich tijden kan vermaken met een simpel balletje. Hoezo is veel speelgoed voor een baby nodig ?;)

Lieke, wat goed! Nu al weer aan het sporten! voelt ineens haar eigen lovehandles Is de eerste werkdag van Wish niet de eerste maandag in september al?

Elisa, het zwangerschapsmasker heb je bij de geboorte van R afgezet, en daar hoef je je geen zorgen meer om te maken!!!

Fijne dag meiden, misschien meld ik me later nog even!
Ola...

Hier een lekkere rustige ochtend! Heerlijke nacht gehad (maar twee keer hoeven plassen) Die Graviscon is echt goeeeeeeddd!!!

Gister van een ananashart smoothy gemaakt, helaas zonder resultaat, haha... in het kader: wie niet waagt, wie niet wint

Wish: wat goed dat jullie ''trainen'' voordat je weer naar het werk moet. Hoeveel tijd eerder zet je nu je wekker? Wij zijn echt waardeloos 's ochtends, dus ben bang dat het nog een heel drama gaat worden! Zeker de maandag, dan moet onze kleine naar mijn moeder en dat is circa half uur rijden (extra)

Wat een verhaal weer op H. pfff, kan me voorstellen dat je er beu van bent.

Fede: ik moest eerst denken aan dokter Schumacher, haha... schaamlipcorrecties enzo. (#hoewordikeenmilf)

Earth: jullie eerste ochtend alleen... Je was er mooi op tijd uit! Fijn dat het lukt, geeft mama moed!!

Vanmiddag ga ik even lekker water opzoeken. Proberen of wandelen nog een beetje gaat. Gelukkig heb ik leuk gezelschap.
Oh trouwens, heb sinds deze week een raar zwangerschapskwaaltje! Mijn vingers (gewrichten) doen zóóó zeer als ik 's ochtends wakker word!!!! Ik heb een beetje gegoogled en het schijnt dat het vaker voorkomt bij zwangeren: carpaal tunel syndroom? Verdwijnt weer na de bevalling (gelukkig maar) Het heeft ook met vocht te maken, als ik dat eruit masseer wordt het wel beter... Maf toch?
Flower, ik heb daar ook wel eens van gehoord, lijkt me inderdaad bizar! Nou ja, zolang het allemaal maar weg is na de geboorte lijkt het me nog wel te doen toch?
Even snel typen, want hoor alweer gepruttel over de babyfoon. N. is al de hele ochtend aan het spoken. Ben zelf pas net gedoucht en aangekleed. Ik denk dat ik ook straks een ochtendtraining nodig heb voor ik ga werken. Althans, de eerste weken is Juno thuis, dus dat scheelt weer.

Flower nog steeds met een danoontje inside. Dat carpaal syndroom had ik ook wel eens van gehoord. Het schijnt trouwens te zijn dat vrouwen de dag voor de bevalling ineens nog wat extra opblazen van het vocht. Dat zien ze meestal zelf niet, maar vrienden/kennissen die je niet iedere dag zien wel. Vaak geeft dat een signaal af dat je heel snel gaat ploppen. Wie weet Flower...

Sha, goed dat je toch een fijne dag gehad hebt gisteren! En wat betreft leenbaby, het is inderdaad zo dat kleine kinderen maar heel weinig nodig hebben om zich te vermaken. Vaak zie je bij die kleintjes dat ze het pakpapier van cadeautjes interessanter vinden dan het cadeau zelf.

FEde, dat van die borsten op de tocht is een fabeltje. Althans dat heb ik weer op borstvoedingscursus geleerd. In de zelfde categorie als wanneer je in de winter een rokje aan hebt je blaasonsteking kunt krijgen.

Earth, hoe gaat het, de eerste ochtend alleen?

Elisa, succes met het consternatiebureau!

Irritant he als je wil slapen maar je nog moet wachten op de voeding van de baby. Hadden wij gisteren ook. Ik verwachtte N. rond 22.00 uur. Mooie tijd. Uiteindelijk kwam ie pas om 23.00 uur. Zul je altijd zien.

N. kwam vannacht alleen om 3.00 en daarna om 6.00 pas. Helaas daarna ook o 7.30, 9.00, 10.00 and so on...

Doet me even denken aan een voedingsvraag. N. krijgt nu nog gedeeltelijk bv. Ik heb geleerd dat wanneer hij eens wat extra wil dat met bv. geen probleem is. Daarmee kun je ze niet overvoeren. Dat gebeurt nogal eens in de praktijk. Ik vraag me af hoe dat dadelijk gaat als hij alleen nog maar kv. krijgt. Dan mag ik niet wat extra geven toch? En dan moet je echt op de klok gaan voeden? Nu doe ik het op zijn verzoek.

Als ik zo'n schema bekijk mag N. dan 6 flessen van 90 cc. Nu krijgt hij vaak 8 flessen per dag.

Ik vraag me af hoe ik dat moet gaan doen zonder een overstuur kind te krijgen. Hij gaat nl. echt heel hard gillen als hij wil eten (heeft ie van mij)

Lieke, wat dapper dat je bent gaan sporten! Goed hoor! Wel lekker lijkt me of ff weer wat voor jezelf te doen.

Wish, wat een schema zeg. Lijkt me dat daar wel een beetje betere verdeling in te maken valt.

Ik heb het geluk dat Juno flexibele werktijden heeft. We hebben afgesproken dat hij de ochtendshift op zich gaat nemen en dus wat later gaat werken. Ik ben dan vroeger thuis en zal N. ophalen etc. Lijkt me wel prima..

Zal dadelijk als N. het toestaat even op H. gaan lezen.

Tietentechnisch gaat het trouwens de goede kant op. Mijn ene borst heb ik gisteren nog maar één keer hoeven te kolven om de druk eraf te krijgen. En mijn andere (waar zoveel uit komt) een keer of 3 een minuutje. Die voelt nog wel veel gespannener, maar lekt niet zo hard meer. Ben vannacht ook niet doorgelekt.

Ik denk dat mijn andere borst al 'klaar' is. Heb goede hoop dat ik er voor het weekend vanaf ben.

Heb onwijs zin om binnenkort eens een mooie sexy bh te gaan halen na al die maanden meegroei-bh's en voedingsbh's. Not sexy...

Hoop alleen niet dat ik dadelijk met theezakjes zit te koekeloeren haha...

Vandaag blijf ik thuis met N. Merk toch dat hij na zo'n middag op stap moeite heeft met in slaap komen en 's avonds veel huilt. Is niet erg, maar we krijgen vanavond visite en dan is het niet zo gezellig om met een ontroostbare N. te zitten.

De zon breekt door, dus ga vanmiddag denk ik lekker in de tuin zitten.

Toch nog een lang bericht geworden. N. slaapt dus nog

Oh, ik ben trouwens zo blij met Juno. Gisteren zei hij vanuit het niets dat hij zo onwijs gelukkig is met N. en mij...

Hij knuffelt N. ook helemaal plat. Zo lief!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ha lieve meisjes,

Ik ben een beetje verdrietig. Ben ik nu zo naïef dat ik het goede wil blijven zien? Of heb ik echt gelijk en laten die anderen zich meeslepen en denken die niet goed na? Ik kan me niet voorstellen dat het waar is wat er op dat andere forum geschreven staat. Ik weet alleen wat ik gehoord heb, en ik ken de regels van de Nederlandse verzekeringen. Het kan gewoon niet zo zijn dat een kliniek je 4e IVF poging vergoed, dan gaat het NL daar toch heen? Heb net nog een berichtje daar gepost (staat er nog niet want die updates daar duren vreselijk lang), en dan is het klaar en ga ik me gewoon concentreren op onze eigen gesprekken en wat ze ons vertellen (en zwart op wit mee-geven). Ik wil niet speculeren op basis van 'maar zij kent iemand en die zegt dat' of 'bij ons zeiden ze dit, maar dat was helemaal niet zo'. In mijn laatste bericht heb ik ook geschreven dat ik vind dat als ze echt denken dat er iets mis is, ze een officiele klacht in moeten dienen, en niet alleen hier boos doen. (En ja, ik denk dus ook dat die vrouwen daar allemaal wat minder intelligent zijn, erg he.....)

Zucht. Ik baal. Zag het zo zitten allemaal........

Maar het goede nieuws is:

vandaag 0.5 afgevallen!!! (Ja, ik mag niet elke dag, maar ik vond het zo vreemd dat er vorige week niets gebeurd zou zijn....)

Jun: N. is een baby die gewoon veel in zich opneemt en dat allemaal moet verwerken lijkt het wel. Maar de nacht klinkt toch best ok? Jammer dat ie vanmorgen wat lastig is, maar goed, hoort erbij.

Fijn dat je bv af schijnt te nemen! Over aantal flessen: er wordt inderdaad gezegd dat je maar max zoveel mag geven, maar als kind echt aangeeft honger te hebben, zou ik me daar niet druk over maken en gewoon voeden. Ik vind het zo'n onzin dat ze al meteen beginnen met waarschuwen voor overgewicht! Je moet oppassen dat je hem niet troost met eten, maar honger is honger, dus gewoon voeden dan hoor.

Flower: je bent van plan sowieso naar dat festival te gaan he! Dat voelt Danoontje natuurlijk, dus die blijft nog even zitten :-)

Veel plezier vandaag!

Oh, en dat carpal tunnel syndroom: vervelend! Is een soort RSI ofzo toch? Of ergens daaraan gerelateerd?

Sha: wat schattig, een leenbaby! En inderdaad baby's hebben weinig nodig hoor! Zo'n suf balletje inderdaad, of zoals Fede (dacht ik) zei: gewoon een stukje inpakpapier :-)

Ik zou het fijn vinden als je tijd hebt om dat andere forum even te lezen. Want ik maak mezelf helemaal gek en ongelukkig.

Earth: hoe gaat het alleen? Vanmorgen alles ok gegaan dus? En ziet het huis er al ontploft uit?

Heb je nog plannen om ergens heen te gaan met WB?

Lief dat je het andere forum gelezen hebt! Ik probeer mezelf dus niet mee te laten slepen, maar het is lastig (vorige keer met die verzekering bleek ook aan soort verzekering te liggen, en dat hadden ze kunnen weten, dus trof G. echt geen blaam)

Fede: huh? welke wachtkamer?

Lieke: geniet lekker van het weer en je kleur, heerlijk toch! Goed dat je weer bent gaan sporten! Maar niet te veel en te snel he!

Elisa: word jij normaal snel bruin? En ach, bruin zijn is ook niet alles hoor (knipoog naar Lieke). Is het gelukt op tijd mooi en fris te zijn, met een schone en blije baby voor de cb-mevoruw? Wat zei ze? Waar kwam ze voor?

Wish: wat goed dat jullie geoefend hebben! En ik zou inderdaad nog eens kijken naar de verdeling..... (en dat was opvouwen, dat zou ik er uit mikken in de ochtend hoor!)

En over H. wat een verhaal weer zeg! Ik zal later daar nog even reageren.

Zo, ik ga proberen te werken. Komt er 2 dagen niets uit mijn handen.
Het gaat eigenlijk best goed vandaag! WB had een half uur lang een enorme krampjes aanval maar dat is gelukkig ook weer over.

Om 10:30 uur waren we beide gedouched en gebadderd. Niet slecht voor een eerste dag alleen!

Juun, qua flesvoeding geef ik WB inderdaad op de tijd. Soms een half uurtje eerder en soms een half uurtje later. Ik maak hem er ook af en toe wel wakker voor. Het is even wennen en in het begin gaven we hem nog een klein flesje bv van 20 a 30 ml als hij echt honger had. Maar daar zijn we op redelijk natuurlijke wijze mee gestopt.

WB krijgt nu 6 voedingen op een dag. Hopelijk kunnen we morgen hem meer in een keer aanbieden (even wegen op het cb) want hij wil vaak meer als dat er in een flesje zit. Dan gaan we ook proberen om de nachtvoeding te laten vervallen (we hebben het idee dat hij het niet echt meer wil).

Flesvoeding vult ook meer, dus hebben ze langer een vol-buikje-gevoel.

Al met al vind ik bv makkelijker. Met de fles ben je meer bezig op de tijd en wil je hem ook niet overvoeren.

Lief, van Juno. Fijn he, die mannen die zo dol zijn op hun baby.

Fede, alles goed gegaan bij dokter Rossi?

Flower, vervelend he. Ik had op het einde vaak last van tintelingen als een soort van slapende handen. Gebeurde vaak in mijn slaap. Fijn dat je minder last hebt van maagzuur.

Enne heb je al Bitter Lemon en Tonic geprobeerd? Volgens mij heeft danoontje het te fijn in je buik!

Sha, inderdaad wil niet dat WB overprikkeld raakt van de tv. Haha, zou wat zijn dat WB-tje nu al de hele verhaallijn van ATWT meekrijgt.

WB en ik gaan even wat boodschapjes halen.

(mag ik zeggen dat ik het wel een beetje saai vind zo zonder vriend?)
Wat naar zeg Flower, die gewrichten! Die laatste loodjes zijn wel echt zwaar he? Ik denk ook veel aan je en hoop dat ze snel te voorschijn komt!

Juni, volgens mij vult flesvoeding beter waardoor ze vanzelf minder vragen. Als ze dan wel trek lijken te hebben, kan het ook zuigbehoefte zijn.
Draai, heb soms ook het idee dat sommige mensen wel heel snel negatieve dingen op het net gooien. In een ander topic hier ging het er ook al over (na 11 maanden nog niet zwanger). Volgens mij zijn alle trajecten maatwerk bij G. en dus bijna niet met elkaar te vergelijken. Persoonlijk geloof ik niet dat G. zegt 'uw 4e poging financieren we'. Wel zou ik meer willen weten over het cryo versus vers verhaal.

Probeer je eerste evoel vast te houden. Als je ergens dingen leest ga dan zelf vragen hoe en wat. Dan kan je op basis van je eigen vergaarde informatie een afweging maken.

Snap wel dat je er verdrietig door bent. Het maakt het ook allemaal rete-onzeker. Helemaal omdat je afhankelijk bent externe hulp.

Werk ze voor vandaag!
Hoi meiden.

Vandaag verheugd op een leuke dag. Helaas gooide vannacht weer roet in het eten. Heb van 22.00 uur tot vannacht 04.00 weer vreselijke buikpijn gehad. Veel overgegeven en uiteindelijk met een paracetamol in slaap gevallen. Voel me nu zo slap als wat. Ook nog eng gedroomd dat ons kindje geboren werd, gelukkig ging het wel goed. Maar natuurlijk veel te vroeg met 27 weken.

Flower: vervelend dat cts. Heb je er tintelende vingers bij? Cts heeft te maken met je zenuwen. Komt wel veel voor bij vrouwen die handwerken, maar dus ook in de zwangerschap.

Juni: lief van Juno. Doet je vast goed! Wat betreft overvoeden, het heeft toch te maken met het aantal scheppen melkpoeder en het verwerken van de niertjes. Ik zou niet zomaar te veel geven.

Draai: goed hoor, die halve kilo. Zo zie je maar weer. Vaak is het vocht of een keertje niet goed naar de wc geweest. Wat betreft dat andere: ik geloof dat ik het de laatste tijd niet helemaal mee gekregen heb. Maar ik snap dat het nog al verwarrend is allemaal?

Earth: succes vandaag!

Wish: goed geoefend. Wanneer moet je weer werken?

Fede: balen dat je alweer zo snel naar het buitenland moet. Gelukkig wordt er goed op M. gepast.

En in welke wachtkamer zit jij?

Sha: knuffel voor jou. Je nieuwe opdracht klinkt goed.

Volgens mij heeft mijn buik afgelopen dagen een groeispurt gemaakt. Hebben jullie dat ook gehad? Ik voel me ineens een tientonner worden. Zag het ook terug op de weegschaal. Langzaam aan beginnen de onsjes er bij te komen.

Fijne dag vandaag allemaal. Ik ga mijn haren eens doen. Zit nog maar net in de kleren.
Do,

Het is een lastig verhaal. Ik moet er even goed over nadenken.

Een eerste reactie:

Ik schrik als ik het open forum lees. Dat klinkt niet positief en ik kan me ook goed voorstellen dat je de moed even in de schoenen voelt zakken. Een kliniek waar je je toekomst en geluk uit handen geeft moet gewoon een smetteloze reputatie hebben.

Anderzijds denk ik dat - juist omdat het een smetteloze reputatie moet hebben - elk vlekje eindeloos wordt uitgemeten en bekeken. Ik ben altijd een beetje huiverig voor reacties van anderen op dit soort zaken, zeker als het precaire behandelingen betreft. Het wordt al snel een verhaal over de klok en de klepel, en vaak wordt er alleen maar onrust gezaaid. Daar waar het mis gaat wordt gegoogled, de positieve berichten hoor je niet. Daarentegen: waar rook is, is vuur. Aan jullie de taak om goed op te letten. Het enige waarmee je jezelf hierin kunt wapenen is kennis, en ik heb heel sterk het idee dat jullie daar goed in zijn. Let dus goed op wat Geerten jullie zelf vertelt, en vraag bij twijfel door. Vervelend vind ik dat het je enthousiasme en je goede hoop beïnvloedt. Waar ben je nu aan toe? Hoe zal het gaan? Zal het vlekkeloos verlopen, of kom je ook nog in een wirwar van onbegrip terecht?

Wat betreft het potje voor de 4e keer: het zal wel. Ik heb ooit eens gehoord over een verzekeraar waar een 4e keer eveneens vergoed werd. Daarbij moest wel aan een groot aantal criteria voldaan worden. Het zou dus kunnen dat Geertgen daar ook aparte criteria voor hanteert en dat een stel inderdaad aanspraak kan maken op het potje voor een 4e behandeling. Nee, niet heel Nederland kan daar dan heen : Geertgen hanteert een heel harde eis ( zo las ik dus ook in het forum). Is dat potje van groot belang dan? First things first: je hebt eerst nog 3 behandelingen die wel degelijk vergoed worden. Belangrijker lijkt mij dat het geregeld is met de vergunningen en dat je weet of er een verse tp komt of een cryo. Geld valt daarbij m.i. redelijk in het niet. Je bent in de positie om 1400 euro op te hoesten mocht er iemand moeilijk doen, dus daar zou ik me dan niet druk over maken.

Ik zou me in het hele traject richten op wat het allerbelangrijkst is: de kans van slagen bij tp, ofwel : De baby!

Verder: ik denk met je mee. Dit was een eerste reactie. Moet weer even verder, maar blijf het volgen........
Do, ik heb ook het topic gelezen. Heel vreemd dat daar totaal andere berichten staan dan jullie recentelijk als info hebben gekregen. Maar jij hebt je verzekering gecheckt toch? Dus dat is iig in orde. En verder alles noteren en volgende keer bespreken bij G.

Ik zie het wel een beetje als wat er ook gebeurt op zo'n site met vakantiereviews. Soms worden dingen zo uitvergroot en dat is dan weer koren op de molen van anderen. Slechte berichten vinden eenmaal sneller hun weg naar buiten dan goede.

Wat er van waar is is voor ons natuurlijk ook maar speculeren. Wanneer heb je weer een afspraak? Is het een idee om ze te bellen zodat je er niet mee blijft malen?
Jaloers op Earth! 6 voedingen maar en ook nog proberen nachtvoeding te laten vallen?

Ik moet volgende week bij kinderarts van cb. komen. Zal eens vragen hoe of wat.

Kristin, wat balen weer die buikpijn. Kun je niet eens langs de huisarts voor een check? En

Balen ook nog in je vakantie!

Ik wil n. Inderdaad niet overvoeren aangezien Kv. baby's eerder overgewicht krijgen dan bv. baby's. Nu heeft n. nog wel wat bij te zetten met die magere armpjes en beentjes van hem...
Even snel tussendoor: Juun, ik geef als D. echt ontroostbaar is tussen de flessen een klein beetje water in een flesje. Meestal helpt dit erg goed en zo overvoer je hem niet.

Vanavond kom ik uitgebreider langs!
Op een ander forum lees ik weer dit, geeft me weer iets meer hoop! (Want inderdaad dat geld verhaal dat boeit me niet, die verse versus cryo wel!)

In Dusseldorf zijn de bevruchte eicellen dus niet tot dag 2 doorgekweekt, maar meteen ingevroren zonder celdeling. Pas als er na dag 2 celdeling plaats gaat vinden, noemen we het embryo's. In nederland worden er enkel emmy's ingevroren, wat een minder goede kans heeft op ontdooien.

Ingevroren bevruchte eicellen hebben een kans op ontdooien van 85-90%. Zo ook de onze. Helaas weten we dus nog niets over de kwaliteit ervan.

Nederland beheerst deze techniek van invriezen niet. Omdat het in Duitsland niet toegestaan is om per cyclus meer dan 3 emmy's te laten groeien, wordt de rest automatisch op deze manier ingevroren. Om zoveel mogelijk kansen te benutten. En daar hebben ze wel een punt mee.

In NL wordt dus alles doorgekweekt en de beste 1 of 2 worden teruggeplaatst. de overige worden bijna nooit ingevroren, mits ze echt top zijn. In Duitsland zou je deze dus nog gewoon teruggeplaatst krijgen ipv dat deze emmy's vernietigd worden. Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik zie dat dit zo slecht niet is. Natuurlijk had Geertgen ons dit beter uit mogen leggen. Natuurlijk wil je een verse TP, maar dit is, gezien de omstandigheden, wel een reëel en het beste alternatief.

Weet je, ik wacht het gewoon af, en wie weet krijgt G. binnenkort de door hun aangevraagde vergunning voor de daadwerkelijke bevruchting wel. Want dat is de enige stap die ze niet mogen doen. En dan kan je weer wel vers terugplaatsen.

Heb mijn vertrouwen weer terug, maar blijf natuurlijk alert!

Dank voor meelezen en meedenken!
Ff kort berichtje: do, is dat de kliniek waar dat vriendinnetje/ kennisje van me ook heen gaat?

Zwaait er verder heftig op los!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven