een nacht met 2 mannen
woensdag 18 februari 2009 om 08:16
topic kinderen, relaties, psyche??
Afgelopen nacht;
22.30 Kleine man krijgt eten en gaat naar bed
23.15 Kleine man wil aandacht en krijgt speen
tussen 23.30 en 1.30 Grote man snurkt als een bezetene
1.30 Kleine man wil eten
4.10 Kleine man huilt, schone luier
5.30 Kleine man wil eten
6.15 Wekker grote man loopt af
6.45 Grote man zegt gedag
7.00 Grote man komt nog even terug want is wat vergeten
Om 7.15 ben ik verbaasd dat mijn ogen niet verder open gaan dan 2 millimeter....
Conclusie: een nacht met 2 mannen is echt veel te vermoeiend
Probleem: kan niet kiezen wie er dan uit moet
Oplossing: wie weet iets??
Of hebben jullie andere ervaringen met 2 mannen
Afgelopen nacht;
22.30 Kleine man krijgt eten en gaat naar bed
23.15 Kleine man wil aandacht en krijgt speen
tussen 23.30 en 1.30 Grote man snurkt als een bezetene
1.30 Kleine man wil eten
4.10 Kleine man huilt, schone luier
5.30 Kleine man wil eten
6.15 Wekker grote man loopt af
6.45 Grote man zegt gedag
7.00 Grote man komt nog even terug want is wat vergeten
Om 7.15 ben ik verbaasd dat mijn ogen niet verder open gaan dan 2 millimeter....
Conclusie: een nacht met 2 mannen is echt veel te vermoeiend
Probleem: kan niet kiezen wie er dan uit moet
Oplossing: wie weet iets??
Of hebben jullie andere ervaringen met 2 mannen
woensdag 18 februari 2009 om 20:58
Royanne, ik zou zeggen: Je moet lekker doen waar jullie je goed bij voelen.
Ik persoonlijk zou zeggen: Stop lekker met de borstvoeding, of kolf en geef de fles aan grote man, die m dan natuurlijk weer aan kleine man geeft. Maarja, ik ben dan ook niet zo pro-borstvoeding.
Ik heb overigens 5 mannen. En gelukkig vier ervan in hun eigen bed.
Ik persoonlijk zou zeggen: Stop lekker met de borstvoeding, of kolf en geef de fles aan grote man, die m dan natuurlijk weer aan kleine man geeft. Maarja, ik ben dan ook niet zo pro-borstvoeding.
Ik heb overigens 5 mannen. En gelukkig vier ervan in hun eigen bed.

woensdag 18 februari 2009 om 21:09
quote:royanne77 schreef op 18 februari 2009 @ 20:33:
zo, benieuwd wat deze nacht gaat brengen
pluspunt; grote man snurkt normaal nooit
minpunt; kleine man is ruim 3 maanden en blijkbaar nog steeds verslaafd aan de melk.
ik blijf het idee houden dat ze op een flesje veel eerder doorslapen, omdat het minder licht verteerbaar is misschien? Heb dan ook al meerdere keren op het punt gestaan om toch de laatste fles kunstvoeding te geven. maar anderen zeggen dat het onzin is. wat denken jullie?Wat mij betreft is het onzin: beide kinderen sliepen na een paar weken door. De een op borstvoeding en de ander op nutrilon.
zo, benieuwd wat deze nacht gaat brengen
pluspunt; grote man snurkt normaal nooit
minpunt; kleine man is ruim 3 maanden en blijkbaar nog steeds verslaafd aan de melk.
ik blijf het idee houden dat ze op een flesje veel eerder doorslapen, omdat het minder licht verteerbaar is misschien? Heb dan ook al meerdere keren op het punt gestaan om toch de laatste fles kunstvoeding te geven. maar anderen zeggen dat het onzin is. wat denken jullie?Wat mij betreft is het onzin: beide kinderen sliepen na een paar weken door. De een op borstvoeding en de ander op nutrilon.
woensdag 18 februari 2009 om 21:12
Ik heb er 3, die allemaal bv kregen. Nummer 1 sliep pas na 10 maanden door, nummer 2 na 3 weken. Nummer 3 is 4,5 maand en na een paar hoopvolle nachten in de week dat ik weer ging werken wordt hij weer gewoon iedere nacht wakker helaas. in mijn ervaring ligt het dus aan het kind. Bij nummer 1 hebben we ook geprobeerd om hem van alles te voeren voor het slapen gaan, en het hielp allemaal niet. Het voordeel bij nummer 3 is dat je weet dat alles over gaat, en gewoon even doorbijt.

woensdag 18 februari 2009 om 21:17
Nah, ik ben er twee weken geleden mee gestopt, bijna vijf maanden gedaan. Het werkte gewoon niet. Op een gegeven moment slikte ik 80mg domperidon per dag voor een flesje moedermelk. Dat schoot gewoon niet op. Plus dat het elke keer weer een zoektocht was naar die pillen, ik voelde me net een junk. Maar de belangrijkste reden was toch wel dat het niet hielp en dat 80mg toch wel erg veel is. Hoefde niet af te bouwen: op het moment dat ik met die pillen stopte, kwam er niets meer uit!
woensdag 18 februari 2009 om 21:21
Hier maakte het geen drol uit. Ik gaf BV, maar moest bij beiden op een gegeven moment bijvoeden met FV. En of ik ze nu BV, FV of later pap gaf, er was geen peil op te trekken, de ene keer sliepen ze door op BV, de andere keer niet, dan werden ze weer 3 wakker na een FV.
Stampot: prachtadvies! Gewoon stóppen met die zooi, nergens goed voor moedermelk, ik ben ook heel erg anti.......
Stampot: prachtadvies! Gewoon stóppen met die zooi, nergens goed voor moedermelk, ik ben ook heel erg anti.......

woensdag 18 februari 2009 om 21:22
quote:nippo schreef op 18 februari 2009 @ 21:20:
Ik geloof dat ik niet eens aan de domperidon zou beginnen eigenlijk. Toch knap dat je het nog volgehouden hebt. Het voordeel: je kan nu wel je man eruit sturen 's nachts. Daar kijk ik wel naar uit.
Had je gedacht!
Gelukkig wordt ze al heel lang niet meer 's nachts wakker
Ik geloof dat ik niet eens aan de domperidon zou beginnen eigenlijk. Toch knap dat je het nog volgehouden hebt. Het voordeel: je kan nu wel je man eruit sturen 's nachts. Daar kijk ik wel naar uit.
Had je gedacht!
Gelukkig wordt ze al heel lang niet meer 's nachts wakker

woensdag 18 februari 2009 om 21:23
quote:stamppot schreef op 18 februari 2009 @ 20:58:
Ik heb overigens 5 mannen. En gelukkig vier ervan in hun eigen bed.Hoe kun je nou pro of anti borstvoeding zijn?!
Ik heb overigens 5 mannen. En gelukkig vier ervan in hun eigen bed.Hoe kun je nou pro of anti borstvoeding zijn?!
woensdag 18 februari 2009 om 21:53
Het is geen kwestie van voor of tegen zijn. Bij sommige vrouwen gaat borstvoeden heel makkelijk, en anderen vinden het een probleem; doet het pijn; vinden de nachten zwaar; vinden kolven niet fijn.
Ik vind het onzin om je in allerlei bochten te wringen om toch die moedermelk te geven, dat hoeft namelijk niet.
Als ik zeg: Ik ben niet pro borstvoeding, bedoel ik dus dit ermee. Als het goed gaat heel erg mooi, als je baalt en iemand vraagt om reacties, dan is dit dus de mijne.
Ik vind het onzin om je in allerlei bochten te wringen om toch die moedermelk te geven, dat hoeft namelijk niet.
Als ik zeg: Ik ben niet pro borstvoeding, bedoel ik dus dit ermee. Als het goed gaat heel erg mooi, als je baalt en iemand vraagt om reacties, dan is dit dus de mijne.

woensdag 18 februari 2009 om 21:58
quote:stamppot schreef op 18 februari 2009 @ 21:53:
Het is geen kwestie van voor of tegen zijn. Bij sommige vrouwen gaat borstvoeden heel makkelijk, en anderen vinden het een probleem; doet het pijn; vinden de nachten zwaar; vinden kolven niet fijn.
Als ik zeg: Ik ben niet pro borstvoeding, bedoel ik dus dit ermee. Als het goed gaat heel erg mooi, als je baalt en iemand vraagt om reacties, dan is dit dus de mijne.ok.
Als ik zeg: Ik ben niet pro borstvoeding, bedoel ik dus dit ermee. Als het goed gaat heel erg mooi, als je baalt en iemand vraagt om reacties, dan is dit dus de mijne.ok.
woensdag 18 februari 2009 om 22:03

woensdag 18 februari 2009 om 22:05
quote:Morrie schreef op 18 februari 2009 @ 22:03:
[...]
Nee he he, het gaat ook niet om die borstvoeding, maar om de boodschap dat als je ergens eventjes van baalt direct opgeven de beste keuze is.Nee, het gaat erom dat iemand die snel (nou ja, wat is snel) opgeeft bij borstvoeding dat níet automatisch dan ook maar doet bij andere dingen. Dat suggereer jij namelijk (dat ze dan wel een "slappe"mentaliteit zal hebben)
[...]
Nee he he, het gaat ook niet om die borstvoeding, maar om de boodschap dat als je ergens eventjes van baalt direct opgeven de beste keuze is.Nee, het gaat erom dat iemand die snel (nou ja, wat is snel) opgeeft bij borstvoeding dat níet automatisch dan ook maar doet bij andere dingen. Dat suggereer jij namelijk (dat ze dan wel een "slappe"mentaliteit zal hebben)
woensdag 18 februari 2009 om 22:10
quote:Liv schreef op 18 februari 2009 @ 22:05:
[...]
Nee, het gaat erom dat iemand die snel (nou ja, wat is snel) opgeeft bij borstvoeding dat níet automatisch dan ook maar doet bij andere dingen. Dat suggereer jij namelijk (dat ze dan wel een "slappe"mentaliteit zal hebben)
Maar je slaat hier wel de spijker op zijn kop met 'wat is snel'.
Eventjes balen zoals Stamppot dat opschrijft vind ik een slappe reden om te stoppen.
[...]
Nee, het gaat erom dat iemand die snel (nou ja, wat is snel) opgeeft bij borstvoeding dat níet automatisch dan ook maar doet bij andere dingen. Dat suggereer jij namelijk (dat ze dan wel een "slappe"mentaliteit zal hebben)
Maar je slaat hier wel de spijker op zijn kop met 'wat is snel'.
Eventjes balen zoals Stamppot dat opschrijft vind ik een slappe reden om te stoppen.
woensdag 18 februari 2009 om 22:12