Een wondertje in 2009?

05-03-2008 11:19 31521 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zou graag een nieuw vers topic openen. Voor iedereen die mee wil doen. Er zijn al aardig wat groepjes voor meiden die zwanger willen worden. Alleen bij de ene groep is 75% al zwanger (hartstikke mooi) en bij het andere groepje is er een ledenstop ingelast. En bij weer een ander groepje, "Zwanger worden na een miskraam" waar ik zelf helaas ook bij hoor is er een hoop pijn en verdriet en helaas telkens weer. Ik wil graag een nieuwe start en ik ben zeer benieuwd of er mensen zijn die met me mee willen doen?

Groetjes Aruba

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Het is erg rustig. Volgens mij kunnen wij wel wat nieuwe leden gebruiken!

Naam:Lft:Start:NODMeer...Rits28April 2008 UD feb.1e kindjeVibeke30 UD 24-61e kindjeGuppie30Maart 2008 UD 24 juni2e kindjeSanna7632Maart 2008 BD 4 jan. 1e kindjeMaxem31Okt/Nov 2007 BD 31 dec. 3e kindjeSurface30Maart 2008 UD 10-71e kindjeVeertje38Maart/April2e kindjeDeerne31Jan. 2008 UD 27 april 1e kindjeSyennaj27Mei 2007 BD 3 feb. 2e kindjeMarloussie28 1e kindjeShyte31UD 30 April 2e kindjeRing198127April 2007 UD 4-71e kindjeAllis30Jan. 200824ste1e kindjeAruba23Jan. 2008 UD 29 Augst.1e kindje

En Roque Engime Allis Jetjekadetje en Tamara schrijven ook gewoon gezellig met ons mee!
Hé dames, hier is de menstuatie zojuist door gebroken Dus woensdag weer met clomid beginnen. Wanneer mijn volgende nod is weet ik nog niet precies. Maar zodra ik dat weet geef ik het hier even door.

Werkse verder iedereen.
@Aruba, nee waren pittige tijden, maar je hebt gelik als je zegt dat het ook wel ergens goed voor kan zijn. Het heeft ons in ieder geval erg sterk gemaakt. Ben jij eigenlijk nog verdrietig om je miskraam of wil je er liever niet over praten?

@Dory, mooi balen weer ongesteld (ik vind ongi zo'n mutserig woord, staat in veel andere topics... sorry!). Maar wel fijn dat je woensdag alweer met Clomid kunt starten. Hopen dat het goed gaat en dat jullie goed kunnen klussen samen. En dan natuurlijk een hele positieve test. Hoe weet je nou eigenlijk dan of die Clomid aanslaat en wanneer je met je mannetje moet vrijen (of is dat een domme vraag???)
Ahh.. Dory balen! Hoe lang ben je nu bezig met de clomid?

Simpel: Ben er soms nog wel verdrietig over ja. Het is ook nog allemaal vrij vers. Maar waar ik het meeste verdrietige over ben is de angst dat het nog een keer gebeurd. Dat je sowieso geen angstloze zwangerschap meer zal hebben. Mijn mannetje zei ook, als het nog een keer gebeurd weet ik niet of ik het (meteen) weer wil hoor. Dat vind ik dan ook eng. Alhoewel het ook erg logisch is want dan is er nog meer verdriet en angst. Maar wij krijgen ons wondertje in maart 2009. Daar ga ik heel erg sterk vanuit. Misschien een beetje vreemd maar ik vind het heel erg fijn die houvast te hebben. Zo creeer ik mijn eigen positiviteit.

Ongi, tja... beeb, broekie spieken... hahahaha. Ik heb er zelf stiekem ook een handje van hoor. Ik vind het ook raar om mijn man te zeggen. Klinkt zo zwaar. Ach ja lekker belangrijk.
He meiden wat is er veel geschreven zeg. gezellig!

Aruba, wat jij hebt met maart heb ik op de een of andere manier met februari volgend jaar. Gek he. Dat kwam in het ziekenhuis al in me op. Ik realiseer me wel dat we er dan snel weer aan toe moeten zijn en snel "raak moeten schieten", want februari da's al zo wb uitegrekende data.

Dat van die scheten en boeren herken ik wel. Ook al vind ik het niet altijd even charmant. Het is heerlijk om gewoon jezelf te kunnen zijn, als je haar niet goed zit of wat dan ook, dat 'ie je dan gewoon accepteert.

Vibeke wat gaaf dat jij in Dubai woont. Zag daar dit weekend nog iets over op tv, de sky is daar echt de limit he. Geweldig. Zit je daar voor je werk?

Dory wat balen dat je ongesteld bent geworden. Rottig lijkt me dat die migraine, elke maand. Pffff.

Vriendlief en ik proberen weer positief naar de toekomst te kijken, en hebben het er dit weekend over gehad om te gaan trouwen.

Hier kreeg ik altijd de rillingen van, want ik hou er niet zo van om een hele dag in de belangstelling te staan op zo'n grote bruiloft. Zulke bruiloften met alles er op en eraan zijn super om naar toe te gaan, maar als ik trouw vind ik dat maar niets.

We denken er nu aan om stilletjes te trouwen voor onze vakantie met ouders en broers en zussen erbij en dan meteen onze vakantie er achteraan en daarna pas een feest te geven. Op die manier lijkt het me wel leuk en krijg er zelfs al zin in.

Of het echt doorgaat moet nog blijken want deze zomer is natuurlijk erg kort dag.

Maar een leuke manier om het negatieve achter ons te laten en toch een leuke tijd te maken van de periode dat ik op knappen zou staan.
@Aruba, kan me je verdriet en angst ook heel goed voorstellen. Voor mezelf had ik vooral het gevoel dat ik dacht dat het aan mij lag, dat het mijn schuld was. Dat is nu wel weg, maar die angst zit er gewoon voor altijd in, net wat jij zegt, dat het nooit meer onbezorgd wordt, in ieder geval niet in die eerste weken.

Bijzonder dat je zo'n sterk gevoel hebt voor maart volgend jaar. een lente-baby. Hoop zo dat je dit goed voelt. Wij gaan duimen voor je in juni/juli!

@Rits: leuk hoor trouwplannen. Ik ben zelf dus niet getrouwd, maar ben wel van mening dat je het moet doen/vieren op de manier die jullie samen het allerleukst vinden. Zie je een grote bruiloft niet zitten, dan doe je dat toch lekker niet!!! Het is tenslotte jullie huwelijk en jullie dag. En als je in de zomer trouwt, zou je ook nog een tuinfeest kunnen geven of bijv. een leuke strandtent (maar ik weet natuurlijk niet waar je woont) kunnen afhuren. Hoeft niet heel groots te zijn, maar dan heb je toch net iets anders dan een standaard-zaaltje. Knap van jullie dat er weer zoveel positiviteit voor de toekomst is. Weet je al waar je naar toe wilt met vakantie?
Rits: Dat zijn zeker leuke vooruitzichten.

Vibeke: Hoe ben je in Dubai terecht gekomen? Hoe is het leven daar? En wat is daar de olieprijs? Hahahaha

En Artis tja het zal daar ook vast heel nat zijn geweest daarom zijn werderom de plannen gewijzigd. Maar wel een leuke dag gehad.

Ik denk trouwens dat ik zaterdag/zondag mag testen. Maar heb echt het gevoel dat ik niet zwanger ben. En ik wordt zo ongeduldig. Maarja het is gewoon afwachten.
Oh ja een avatar, ja ik had geprobeert wat te downloaden en zie het verbluffende resultaat. Hahahaha. Ik vond het wel grappig dus zo gelaten. Maar die kleine plaatjes van jullie krijg ik al helemaal niet.
@Maxem, ja leuke avatar (hihihi) wat moet het eigenlijk voorstellen???? Wachten op test is killing volgens mij. Waarom heb je het gevoel dat je niet zwanger bent?

Dus geen Artis, lekker thuis geweest dan?
Rits: Wat gaaf. Reuze gefeliciteerd! (mag wel he feliciteren)

Wat grappig dat jij dat gevoel over februari hebt. Het kwam echt heel spontaan bij me op. Niks berekend van als ik nu zwanger raak in.. dan word het geboren in..

Maxem: Van het weekend testen. Heel spannend. Toch apart dat je dat voelt he. Of je wel of niet zwanger bent. Ja grappig is het wel. Alleen vraag ik me elke keer af wat er nou op zou staan.
Maxem dat wordt een spannende week dan. Hou je het vol?

Aruba ik heb het ook niet uitgerekend hoor, ben daar nog totaal niet mee bezig, maar als je bekijkt dat er al een topic is voor november, dan is het binnen nu en een paar maanden tijd voor een februari topic.

Simpel: een tuinfeest daar hadden wij ook al aan gedacht. Lekker ongedwongen gezellig wat drinken met zijn allen. We hebben alleen maar een klein tuintje dus moeten we dan de tuin van een ander gebruiken.

Het strand leek me ook wel wat, maar ik woon in Gelderland, dus da's best een eind reiden voor ons.

Van mij hoeft trouwen helemaal niet voor de kinderen of wat dan ook. Ik heb het altijd afgehouden. Maar ik heb door alle ellende wel ontdekt dat mijn vriend en ikzo'n sterke band hebben dat ik wel zijn vrouw wil worden. Oei klinkt cheesy he. Zo ben ik helemaal niet.
Ik heb gewoon het gevoel dat ik niet zwanger ben. Wieweet om alvast een teleurstelling te voorkomen. Bij mijn andere 4 zwangerschappen voelde ik het 1 a 2 dagen voordat ik ongesteld moest worden. Ik kan ook nog niets voelen het is alleen een gevoel. Maar je wie weet. Ik weet ook niet precies wanneer ik kan testen. Zondag 4 weken geleden werd ik ongesteld. Maar een heel klein beetje. Toen 2 dagen niets en daarna echt ongesteld geworden. Ik weet nu daarom niet vanaf waar ik moet rekenen? In het gunstige geval zaterdag. Maar kan ook woensdag zijn. Mijn cycles is ongeveer tussen de 26 en 28 dagen. Het blijft spannend.

En ik wordt ook zo hebberig. Eerst wil ik graag voor een kindje gaan. Als ik er voor ga wil ik meteen zwanger worden. Als ik zwanger ben wil ik z.s.m. de 1e stressie 13 weken voorbij zijn. Dan wil ik het weer graag voelen schoppen.

En wat dan weer grappig is als het geboren is gaat alles weer veel te snel.
Die avatar is een foto van ons van achteren volgens mij. IMet sinterklaas. Ik zag alleen de letters en geen plaatje. Ik wist niet zeker wat ik aan het downloaden was. Maar dit vind ik wel grappig zo.
Rits: Nee klinkt helemaal níet cheesy, misschien juist zelfs wel herkenbaar. (Dan moet je bij ons in Zeeland komen trouwen) Hahahah. ja dat klopt helemaal dat je over een paar maanden dan een februari topic hebt. Ik denk dat februari voor ons eigenlijk ook wel een grote kans heeft. Klinkt heel verwend maar het was bij ons zo snel raak. Ik denk dat na mijn volgende menstruatie die condooms snel de kast weer in gaan. We zouden voor een maart kindje mei/juni zwanger moeten raken. Dat gaan we misschien dan niet eens redden. Ow ow. Fantaseren..Dromen... Aruba !(even wakker schudden) Ik draaf een beetje door. Geloof alleen echt stiekem heel erg in het voorbestemde.
@Maxem, lastig dat je 't niet kunt berekenen. Ben ik nou heel enthousiast als ik voorstel om eventueel donderdag al te testen???

@Rits, ik woon ook in Gelderland! 't Is inderdaad wel even rijden, maar dan plak je er toch 1 hotelovernachting aan vast met z'n 2-tjes??? Voordeel van zo'n strandtent is toch dat 't overdekt is dus bij slecht weer kun je dan wel niet op het strand zelf of op 't terras, maar heb je dus een uitwijkmogelijkheid naar binnen. Dat gaat dus niet met een tuinfeest. Aruba woont in Zeeland, misschien kun je bij haar in de tuin je feestje geven...
anoniem_63631 wijzigde dit bericht op 10-03-2008 12:45
Reden: typfoutje
% gewijzigd
@Aruba, zie dat jij Rits al hebt uitgenodigd... hahaha.

Vind het goed van je dat je zo positief bent, wie weet ben je straks wel weer direct zwanger, zou helemaal super zijn, toch? Inderdaad, condooms direct weer opbergen (vind ik altijd van die prutsdingen, maar ja, soms zijn ze wel nodig...)

@Rits, da's toch alleen maar leuk, met trouwen geef je volgens mij aan dat je echt bij iemand wilt horen, mooie gedachte toch? Houd je je eigen achternaam of heb je daar nog niet over nagedacht?

@Aruba, test werk vs. forummen loopt goed. Heb al veel gedaan, gelukkig veel kleine klusjes. Zo mis ik niks van de gezelligheid hier!!!!
Goed dat de test geslaagd. Daar zijn we allemaal heel blij mee.

Rits: Grote tuin hebben we eventueel ook. ;)

Simpel: Tja wat je zegt. Zou inderdaad wel super zijn. Maar ik wil niet koste van het kost snel weer zwanger raken. Ik wil er natuurlijk wel alles aan gedaan hebben om een volgende mk te voorkomen. In ieder geval dat gevoel hebben dan want ja we weten allemaal dat het echt voorkomen niet mogelijk is.

Hoe was dat bij jullie eigenlijk? Op het topic zwanger worden na een miskraam. Ik heb het advies gekregen 1 menstruatie af te wachten voor we opnieuw zwanger raken. Maar sommige weer niet en ik hoor zelfs mensen over 2 menstruaties. Ik zat te denken dat het nisschien afhankelijk is van curretage of natuurlijke mk?
Ik had 4 testen goedkoop via internet gekocht. En die zijn in de vorige 3 maanden al op gegaan aan vroeg testen. Ik heb expres nog geen testen besteld moet van mezelf eerst afwachten. Donderdag I wish maar dat lijkt mij echt te vroeg.
Grappig trouwens volgens mij zitten we door heel Nederland en Dubai.
Maxem: Nee lijkt me ook niet verstandig. Zonde van het geld. Wel heel sterk van je. Ik heb mezelf voorgenomen pas bij 1 week overtijd uitgaande van de langste cyclus te gaan testen. Maar goed dat is wel een heel dapper voornemen van me.... hahaha
@Aruba, onze zwangerschap was een absoluut heel erg welkom cadeautje en daarna zijn we niet meer voor het serieuze werk aan het knutselen geweest. Dus geen idee. Ik ben persoonlijk van mening dat je helemaal geen menstruatie hoeft af te wachten. Als je lichaam er nog niet klaar voor is, word je gewoon niet zwanger. Zoveel mensen zoveel meningen denk ik. Ga gewoon op je eigen gevoel af TENZIJ een arts/verloskundige tegen je zegt dat je echt MOET wachten. Medisch advies niet negeren, anders doen wat goed voelt.

@Maxem, oké, dan is donderdag nog te vroeg, dan helpen wij je wel die komende dagen door. Zou toch wel supermooi zijn als jij de eerste zwangere van ons clubje zou zijn....
quote:maxem schreef op 10 maart 2008 @ 12:57:

Grappig trouwens volgens mij zitten we door heel Nederland en Dubai.Hahahahaha
@ Aruba: Bij mijn 1e mk kreeg ik een laparoscopie en ben toen meteen gecurreteerd. Ze raadde mij toen wel aan een maand te wachten. Maar dit was meer om te kijken hoe mijn cycles op gang kwam en gassen kwijt te raken. Het heeft niets te maken met de gezondheid van een foetus. Wij zijn toen wel meteen doorgegaan. Maar als jij je er beter bij voelt om een menstruatie af te wachten dan moet je dat gewoon doen!
Hebben we geen Belgische medeforumsters? In andere topics denk ik dat weleens op te kunnen maken uit het taalgebruik. Wel leuk zo'n divers gezelschap.
Jullie zijn zoooo lief!
Ik hoop dat iedereen tegelijk zwanger wordt. Dat lijkt me heel leuk. En ik heb al 2 kinderen dus de rest heeft voorrang voor mijn gevoel. En Guppie verdient nu alle geluk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven