eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

En, Soep, is je vriend ook nog ziek geworden of waren het de olijven? Hoe gaat het nu met kleine Soep?

Dok: Nog niks aan het handje dus. Op naar de 40 wkn dan maar

Wolfje: En jij dus ook pas in feb waarschijnlijk. Geniet van je laatste weekjes! Maar kan me voorstellen dat je erg ongeduldig en nieuwsgierig bent!

Ben net mn bed uit gerold. Gaan zo Kalissa ophalen na haar logeerpartijtje. Heb al gebeld, alles ging goed, maar helaas voor mn ouders heeft ze vannacht niet doorgelsapen, om kwart over 5 was ze wakker. Maar ze hebben het ontzettend leuk gehad!

Wij ook, feest was echt super! Heb het echt gemist. Heb gewoon spierpijn van het dansen, was echt heerlijk om weer eens lekker los te gaan. (ook nog eens helemaal nuchter, dronk niks vanwege de bv, deze week wordt de laatste week van bv geven) Gelukkig heb ik met mn ouders afgesproken dat ze eens per 2 maanden een weekend op willen passen, dus kunnen we vaker gaan. Voel me wel brak nu, waren om 6 uur thuis maar kon niet echt slapen, die beats bleven maar door mn kop nadreunen. Vanavond de schade dan maar inhalen.
De tabel is gewijzigd!
Blond: helaas is mijn vriend ook ziek geworden, maar hij knapt al behoorlijk op, kan al weer lichte dingen eten. Het kleine meisje is nog wat suffig (lagere temp dit keer), maar drinkt wel weer behoorlijk. Ze spuugt soms nog een beetje, maagsappen ofzo, dat doet ze dan als ze net wakker is.

Gaaf dat je zo genoten hebt, goeie deal met je ouders! Als hier alles weer een beetje normaal is, gaan we ook weer de hort op. Eind eind volgende maand gaan we waarschijnlijk lekker in een hotel en naar de sauna!

Dok, spannend hoor, je klinkt alsof je het nog niet zat bent. Veel plezier op kraamvisite!
hey meiden ff kort bericht. heb alles weer bijgelezen maar geen puf om te reageren. ben ook bevangen door het virus, dochtertje van vriendin en ons kleine nichtje hebben me waarschijnlijk aangestoken. Vrijdag was lief en toen begon de ellende halverwege de werkdag misselijkheid dat ging over en kwam pijn in de gewrichten voor terug maar dat was goed te doen. s'avonds toch nog naar een tapas-restaurantje geweest, zaterdagochtend alles ok beetje vermoeid dat wel. boodschappen doen want smiddags kwamen de ouders en zussen met aanhang langs voor verjaardag, was om 7 uur blij dat ze vertrokken kreeg steeds meer buikpijn en ontzettend hoofdpijn aan 1 kant. ben om half10 naar bed gegaan, nadat ik eerst een flinke diarree-aanval had gehad (sorry v vieze praat), s'nachts nog 3 keer gehad. vanochtend moest ik er op tijd uit want ik moest eignelijk met een junioern team naar eindhoven als coach v reddingsbrigade, ben naar het zwembad gereden om spullen af te geven en alles over te dragen aan andere coach (ben benieuwd hoe ze het er vanaf hebben gebracht), toen snel terug naar huis, terug bed in en heb tot half1 geslapen, lig nu nog steeds in bed maar met laptop en digital tv is het uit te houden. programma echt volgen gaat niet hoor val steeds in slaap en heb nog steeds erge hoofdpijn. als ik eet of drink begint het meteen weer te rommelen in buik maar moet nog steeds niet plassen grrr toch redelijk uitgedroogd denk ik.

kga gauw weer plat liggen, vanavond ga ik nog even op de gmail kijken.

beterschap voor alle andere zieken

bri1976
hey bri, kleine soep en soep man, beterschap vanaf deze kant!

heftig virusje.. bah!

ik heb een vol weekend achter de rug dus vandaar de afwezigheid, meisje meim heeft het verder na haar prikken prima gedaan, de nacht heeft ze gewoon doorgeslapen, dus luum komt goed morgen! succes alvast. ben benieuwd wat kleine luum weegt .

heb net de oppas op bezoek gehad, een meisje van 18 die veel oppas ervaring al heeft en die we via via kennen, ze gaat de " gaatjes" vullen als we s een avondje samen weg willen en oma niet willen of kunnen vragen:) ideaal om toch wat extra mogelijkheden binnen handbereik te hebben.

wij hebben in maart 2 nachten een hotel in oostenrijk geboekt, we gaan even 3 dagen skien en dan gaat kleine meis logeren bij mijn zus die al 2 kids heeft en de 3e onderweg is, kan ze vast oefenen met 3 heb er een goed gevoel bij al zal ik haar wel missen. Heb er wel zin in even met lief weg te zijn, even bijkomen van alle veranderen van het afgelopen jaar.

net nog heel naar nieuws gehad, moet het even delen want ik ben er best van slag van; mijn oude buurjongen, zijn ouders wonen nog steeds naast mijn ouders, is gisteren omgekomen door een ongeluk op de piste tijdens een wintersport vakantie.. nog geen 28.. vreselijk.. het is echt vreselijk om als ouders je kind te moeten overleven.. nu je zo'n klein meisje zelf thuis hebt is dat besef echt nog veel groter.. bah, tranen , kippevel en koude rillingen.

ik ga er weer van tussen lieverd, tot later. x

sorry voor dit ego verhaal morgen weer meer voor jullie

x
He bah, wat een nare ziektes allemaal. Blij om te lezen dat het met Soepje weer wat beter gaat!!!

En Mim, wat vreselijk tragisch...

Dok en Wolfje, de babies nog in de buik? Bij Dok gok ik wel, gezien haar melding, maarrrr het kon snel gaan, toch? Bij Wolfje...wie weet...

Juus, heb ook snel jouw verhaal net gelezen op gmail. Zonder hier er echt op in te gaan: hoop, hoop. hoop en duim, duim, duim. Hopelijk is het raak!! En dikke knuffel voor jou en je vriend.

Blond, jij ook al 'zo'n naar bericht over je oom en wat ook nog jong... bah. Wel lekker gefeest dus dit weekend, pffff tot zes uur doorgehaald, petje af, haha.

Mijn lieverd is vrijdag geopereerd (stond gepland, hoor), alles is goed gegaan en gelukkig mocht hij gisteren al naar huis. Vond het maar niks, maar lief was er zelf heel rustig onder en terecht blijkt gelukkig achteraf. Maar goed, beetje druk dus dit weekend. Moet nu twee mensjes verzorgen.

Tot snel en dikke zoen!

PS Es en Luum, nog bedankt voor jullie bonnen, ik ga nu echt snel naar de Prenatal!!!
Hier kom ik nog op terug
O Mim, wat ga jij de oppas betalen per uur? Goed geregeld trouwens!

Beterschap Bri!!
Hier kom ik nog op terug
He meiden,

Even een berichtje op de valreep van mijn verlof.

Morgen is het zover en moet ook ik weer aan het werk. Het zal mij

benieuwen hoe het gaat. Vast goed.. ik zie er nog niet echt tegenop..

Ik ga morgen of overmorgen wat uitgebreider reageren.. ga nog een was ophangen en dan boerzoektvrouw kijken.

xxx voor jullie allemaal!

Jessel
Soep, hoe gaat het met je meisje?

Blond, goed geregeld van die één keer per twee maanden! Heerlijk om dan even lekker uit je bol te gaan. Ik hoop dat de spierpijn niet te lang blijft... lijkt me niet handig met jouw werk

Bri, ook jij beterschap! Wat een ellende, die griep!

Mimie, wat een verschrikkelijk nieuws! Het zou inderdaad niet mogen: je kinderen overleven. Skien is toch gevaarlijker dan ik soms denk! Sterkte met dit nieuws, komt inderdaad harder aan als je zelf kinderen hebt.

KQ, hoe is het nu met je vriend? Was het een ernstige ingreep?

Jessel, veel plezier op je eerste werkdag vandaag!

Zo, hier heeft mannetje toch wel last gehad van het drukke weekend. Hij is weer wat jengelig vandaag. Dus nu maar weer strak in de regelmaat en dan komt dat beslist weer goed!

Ik ga nu maar weer even naar hem toe, even knuffelen!

Doei, liefs Jules
goeiemorgen meiden,

jessel, succes met werken vandaag weer. ben benieuwd of jij je vak nu ook anders gaat vinden nu je zelf een kindje hebt gekregen..

jules, druk weekend dus? gaat het verder nog wel steeds positief qua huilen met je mannetje? super hoor! wanneer moet jij eigenlijk weer aan het werk?

ook wel vlot toch?

zouden wolf en dok al bezig zijn? spannend wel weer hoor, 2 bevallingen op komst..

KQ; hoe gaat het met je man? moet je hem lang verzorgen? succes thuis!

Es, hoe is het weekend met je schoonvader gegaan? vond jou idee wel leuk jules ( was toch jou schoonmoeder die ook alleen is komen te staan?? t is toch wel heel moeilijk denk om jezelf er weer toe te zetten dingen te gaan doen en te gaan genieten van het leven als je partner weg is gevallen.

luum; jij nu je prikken aan het halen denk, succes!!

soep; jij weer aan het werk? beetje bijgekomen omdanks alle ziekte en schrik thuis van meisje soep?

juus, hoe is het bij jullie?

bri. al beter?

lily, nog aan de wiskey gezeten dit weekend of gewoon lekker andere leuke dingen gedaan om die stomme rot week te vergeten?

parel, hoe gaat het met jou buikje? alles nog rustig en bijna verlof?

meisje is hier de boel bij elkaar aan het gillen van plezier, zo grappig,, ze ligt in de box mee te brullen met een cd met pianomuziek en daaronder af en toe wat babykreten, ( geloof dat jij dat ook kende he yasmine, jij noemde dat babyrattle toch?) erg leuk want ze reageert er echt ontzettend op. mooi om te zien.

ik ga even thee zetten.

dag meiden, fijne dag weer en tot later, x
oh KQ; de oppas vraagt 3 euro per uur, prima te doen dus, ik had zelf wel 3,50 of 4 verwacht.

we doen nu gewoon 3 en ronden het dan wel af na boven, na 3 uur dus een 10tje en gewoon dan af en toe en etos bon ofzo als extra bedankje denk als we haar vaak gaan vragen.

ze was erg lief voor meisje en ze vond de hond ook helemaal leuk, ook wel prettig natuurlijk. jullie ook al iemand op het oog dan om s te vragen?

dagdag
Hoi allemaal,

Inderdaad mim, ik was aan het prikken. Zielig hoor, zo'n hartverscheurend gekrijs, maar nu ligt ze tevreden slapend in bed. Inderdaad ook paracetamol gekocht, dus kijken of we het nodig gaan hebben.

Ze woog 4780 gram, ietsjepietsje onder het gemiddelde en ze was 58 cm lang. Dat was weer ietsjepietsje boven het gemiddelde. Al met al was ze heel tevreden. Dit keer geen rare tips over borstvoeding gehad. Ik had het volgens mij niet op het forum verteld, maar wel live aan o.a. mim vorige week, maar de laatste keer hadden ze een tip om haar weer aan de borst te krijgen: kind onder je neerleggen en zelf als een koe erboven hangen... Vandaag heb ik ook gemeld dat ik 2 keer per dag fv wil geven. Was geen enkel probleem en ze gaf nog wat tips over welke voeding. Hypoallergeen omdat wij allebei hooikoorts hebben.

Wat een verhaal trouwens mim van je vroegere buurjongen. Het staat nu ook op teletekst van sbs6.

Over oppas gesproken. Wij hebben een oppas voor 1 keer per week à 2,50! En dat is een 40+ mevrouw. Dus een koopje merk ik nu. De andere twee dagen gaat ze naar het kdv.

Jessel: zal best raar zijn om weer andersmans kindjes helpen op de wereld te zetten. Succes weer met werken.

KQ: ben je nog steeds zuster of gaat het al beter met de patiënt?

Soep: hoe gaat het met kleine soep. Oh wat voel je je dan rot hè, je zou het zo van dat kleintje over willen nemen. Ik hoop dat het inmiddels beter gaat.

Bri: beterschap, hopelijk voel je je alweer beter!

Dok: eh... melden svp

Wolf: zie Dok

Blond: dat klinkt goed, een avondje lekker stappen. Nou ja, nachtje in jouw geval. Fijn dat je het leuk hebt gehad en een mooie deal met je ouders!

Jules: volgens mij gaat het een heel stuk met beter met kleine Jules. Fijn dat hij een stuk minder huilt. Hij heeft dus duidelijk regelmaat nodig. Succes met 't ventje.

Voor de anderen heb ik even geen inspiratie; jullie staan op de vorige bladzijde...

Ga maar eens aan de strijk.
Hoi allemaal!

Mannetje is weer even naar oma, dus even wat uurtjes voor mezelf. Even niet op de klok kijken (zal hij al weer wakker worden) en even doorgaan met de dingen die ik wil en moet doen. Aanstaande vrijdag gaan wij op vakantie en er ligt nog wat was en strijkwerk en ik moet nu natuurlijk ook voor de kleine inpakken, dus dat gaat nu wel opschieten. Maar eerst even lunchen en hier alles bijgelezen.

Mimmie, 3 euro lijkt me een nette vergoeding. Wel een raar idee dat ik "vroeger" altijd een hele avond oppaste voor 12,5 of 15 gulden... Als mannetje wat groter is (en we hem minder vaak meenemen, dus vaker oppas nodig hebben dan de opa's en oma's nu kunnen aanbieden) zoek ik er zeker een in de buurt. Ik heb ook nichtjes die graag willen oppassen, maar die zijn nog net te jong, dus dat wil ik nog niet.

Die cd klinkt leuk, weet je een titel, dan ga ik er misschien ook wel naar op zoek!

Jules, misschien valt het nog wel mee met huilen en wordt het toch nog een lekker dagje? Jij kan dus wel goed merken wanneer hij uit zijn doen is door te veel drukte. Dan weet je in elk geval waar het (waarschijnlijk) van komt.

Jessel, ik hoop dat je het weer leuk vond op je werkt en Luuk niet al te veel hebt gemist. Wie zorgt er voor Luuk, met jou wisselende werktijden zal kdv vast niet echt een optie zijn? Misschien heb je het al wel verteld, maar ik ben het even kwijt.

Nog een vraagje aan degene die opa's enb oma's laten oppassen (net als ik): hebben jullie geregeld dat zij officieel gastouder worden en dus recht hebben op subsidie? Ik ben dit nu aan het regelen en vroeg me af hoe jullie ervaringen zijn. Na onze vakantie komt er een dame van het subsidie-bureau op bezoek.

KQ, beterschap voor je vriend en succes met dubbele zorg!

Bri en Soep-man ook beterschap! Hoe gaat het nu met Soep- meisje?

Blond, wat heerlijk dat je even goed hebt kunnen feesten! Heb je dat sinds je zwangerschap niet meer echt gedaan? Dan is het toch een jaar geleden... Gelukkig weet je nu dat je in elk geval regelmatig nog even een heel weekend weg kan, lekker!

Vlieg je trouwens alweer op je oude functie niveau? En hoe gaat dat?

Es, ik hoop dat jullie je schoonvader een beetje hebben kunnen opbeuren met een goed gesprek of gewoon wat gezellige afleiding.

Wolf en Dok, zet em op.

Ik ga even wat doen nu, anders heb ik mannetje voor niks weg gebracht. Nou eerlijk gezegd vind ik het gewoon wel even lekker. En kan ik alvast wennen aan het wegbrengen.
Hoi meiden,

Zijn alle zieken weer een beetje bekomen?

Wat een horrorvehaal van je buurjongen, Mim! Idd het erste wat er is, lijkt me.

Hier een erg onrustige buik vanochtend, harde buiken, halve weeen, maar steeds erg lang ertussen en niet erg hevig. Pijn in rug, onderbuik en hoofd, mmmm. Krijg er zo langzamerhand een beetje genoeg van. Vriendje durfde haast niet naar zijn werk, maar ik zei al: Ik geloof het pas als de vliezen breken of als ik spontaan begin te puffen. Maar die suffe slijmprop is er verdorie al 2 weken uit! Ik had niet gedacht dat ik nu nog geen baby in mijn armen zou hebben.
Hola!

Bri: Beterschap!

Mimmie: Bah, wat een verhaal van je buurjongen. Echt vreselijk! Sterkte!

KQ: Bterschap met je vriend.

Jessel: Succes met werken. Ben ook erg benieuwd of je nu anders in je baan staat nu je zelf bevallen bent.

Plieno: Ja, werk nu idd weer als purser. Gaat prima hoor, het is net als fietsen blijkbaar...

Mijn (schoon)-ouders passen op, maar niet als officiele gastouders. Betaal ze er wel voor, 25 euro per dag, zijn dus per maand 300 euro kwijt aan oppas. Waarschijnlijk wel wat meer als wat we kwijt zouden zijn aan een kdv.

Luum: Mooi dat ze tevreden waren bij het cb. Altijd weer fijn om te horen!

Dok: Er is dus toch iets gaande!! Kan me voorstellen dat je erg ongeduldig bent na die slijmprop. Zal echt niet lang meer duren! Spannend!

Wolfje: Nog alles rustig?

Ben net ook op het cb geweest voor de 2e vaccinaties. En weer kreeg ik zelf ook tranen in mn ogen van het gehuil na de prikjes. Zo zielig! Kreeg helemaal de zenuwen toen de arts de spuitjes klaarmaakte. Gelukkig heeft ze niet lang gehuild, en ik hoop dat ze er net als de vorige keer geen last van krijgt. Ze slaapt nu lekker.

Verder was ze mooi gegroeid, 62 cm en 6200 gr, precies op de gemiddelde lijn.
Hee Dokkie,

zet 'm op joh, kop op, ik kan me voorstellen dat je ongeduldig begint te worden nadat die slijmprop er al 2 weken uit is!

Maar dit zijn toch echt wel voortekenen denk ik zo??

Je bent nu vast aan het puffen, want je hebt alweer 3 uur niet geschreven. Op hoeveel cm ontsluiting zit je nu ?

Ik hoop voor je dat het begonnen is hoor!!!

Ik heb ook wel harde buiken maar niet echt keihard. Haha, en een echte wee heb ik nog helemaaal niet gevoeld. Gister was ons meisje erg rustig en heb ik zelfs nog een uurtje buiten gelopen (geschuifeld) met mn opgeladen mp3 speler. Heerlijk. Verder veel gestreken dit weekend en nog steeds bezig met het geboortekaartje....

Ook beetje mot met Wolfman want ik wil dat hij naar de kapper gaat, zn haar is veeeeeels te lang en het ziet er niet uit. Zo kan ie toch niet met onze baby op de foto!! (of overdrijf ik nou?! Ik vind het toch wel fijn als ie er een beetje netjes bijloopt en ik vind het echt veel te lang!!)

Verder was ik vannacht erg onrustig. (de baby niet hoor, niet erg veel beweging, wel genoeg om me geen zorgen te maken in elk geval). Ik werd om 4:00 uur wakker en had HONGER. Maar dat kwam omdat gisteravond het eten niet goed gevallen was en alles er inmiddels al weer uit was (getsie). Dus na even liggen ben ik er toch maar uitgegaan en heb een uurtje op de bank gezeten met de "Maman" - Frans tijdschrift. En met beschuitjes met jam en thee. Daarna weer in bed. Kon weer niet slapen. Na liggen denken over de geboortekaart. Had gister een alternatief (want eerste optie was beetje lastig uitvoerbaar - mijn photoshop kennis is niet al te best en Wolfman heeft het nu erg druk met zn werk), maar dat vond Wolfman weer minder. Pfff.

Toen maar mn mp3 speler gepakt en hele album van Katie Melua geluisterd (had ik nog nooit gehoord, mooi hoor!). Tot half 8 wakker gelegen en daarna weer in slaap gevallen tot 10.15. Raar nachtje!!

En vanmorgen toegegeven aan mn poetsdrift en de badkamer en wc en keuken schoongemaakt. Tja het lijkt wel een voorbode he!!

Maar goed. Die geboortekaart is nog niet af en Wolfman heeft nog steeds geen kapper bezocht dus ZE MAG NOG NIET KOMEN. Lekker he zo'n controlfreak.

En ik had jullie beloofd op allemaal te reageren en nou klets ik weer alleen over mezelf.

Ik kom straks nog ff terug reageren, eerst moet ik ff boodschappen doen (ook DAT nog )

x liefs Wolfje
Mimmie, hoe heet die CD met die babyrattle? Klinkt leuk! Hier gaat het inderdaad goed. Vandaag is ie een beetje uit zijn hum, maar dat mag ie natuurlijk ook wel eens . Hij lacht, kirrt en oh't echt veel nu! Heel gaaf.

Luum, je hebt iig geen gemiddeld kind, da's ook leuk! Lekker uniek ding (zijn ze natuurlijk allemaal). Hoe kom jij aan die goedkope oppas? Ik wil er eigenlijk ook best wel eentje voor noodgevallen, maar wil hem/haar dan wel kunnen vertrouwen.

Geef kleine Luum maar een knuffel als ze last krijgt van de prikjes!

Plieno, lekker van je vrije middag kunnen genieten? En lekker op vakantie dus, as vrijdag. Heerlijk! Hoe lang gaan jullie aan één stuk rijden?

Dok, volgens mij gaat ze nu toch echt bijna haar gezichtje laten zien! Zit er trouwens een maximum aan de wachttijd ivm het verliezen van de slijmprop (zoals bij vliezen breken)?

Blond, wat een mooie getallen! Zou je niet iets van de belasting en jullie werkgevers kunnen krijgen als je jullie ouders ook opgeeft als gastouder?

Ook voor Kalissa een dikke knuffel mocht ze het moeilijk krijgen van de prikjes!

Wolf, ik moet echt lachen om jouw zwangere hormonen! Kan me helemaal inleven in jouw "ik wil dat je naar de kapper gaat Wolfman!"-gevoel! Ik had dat zelf ook: wilde mijn hoor mooi geverfd hebben, een leuke pyama tijdens de bevalling, liefst wat make-up op. En als ik nu de eerste foto's na de bevalling zie...... het gaat toch om die kleine!

En dat geboortekaartje, ook zo herkenbaar! Nadat mijn vliezen gebroken waren heeft een vriendin als een gek lopen tekenen! Wij hadden de opzet gemaakt en zij zou het drukklaar maken. Maar er kwam dus toch wat haast bij. Mijn vriend zat met in de ene hand kleine Jules en in de andere hand de telefoon om het kaartje te bespreken! Is inderdaad wel fijn als dat al geregeld is. Zijn kraamweek bestond uit bezoekjes aan de drukker en het vinden van enveloppen!

Jij ook heel veel succes de aankomende tijd en rust goed uit! Dat heb je echt nodig!
Hallo, hallo, nog geen vers babynieuws zie ik, alhoewel het bij Dokkie nu toch echt niet meer lang kan duren!!

Wolfje, bij jou moet ze dus nog even blijven zitten, hihi.

Ik had toevallig de nacht van de bevalling mijn meest aftandse onderbroek aan en ik had me die dag niet gedoucht, terwijl ik me dus ie-de-re dag douche altijd!! Dus tsja, pas later dacht ik: Sh#t, zeg, maar op het moment zelf kon het me geen moer schelen.

Blond, hoe is het met Kalissa? Prinsesje moet morgen voor haar tweede prikjes. Hoop maar dat ze er geen last van krijgt, maar de paracetamolletjes zijn hier al wel in huis. Heb geen flauw idee hoe lang ze zal zijn of hoe zwaar, maar tot nu toe zat ze een stukje boven de gemiddelde lijn. Ik gok (er kan ingezet worden, ik zet 1 euro in) dat ze 64 cm is en 6700 gram.

Tsja, Jules, af en toe een wat minder dagje hoort er wel bij inderdaad, maar toch fantastisch dat je kleine man over het algemeen beter in zijn hum is, he?

Ja, wat is dat voor babyrattle-CD. Klinkt leuk!! Prinsesje is helemaal weg van het gele hondje van Woezel en Pip. Dat zou dan Pip moeten zijn. Heb even op internet gekeken naar de boekjes, aangezien ze redelijk 'fan' is en de CD die hoort bij het derde boekje is volgens mij ook erg leuk voor kindjes. Wordt door bekende Nederlanders gezongen. De eerste CD is me wat te zoetsappig, maar volgens mij wel lief.

Met vriend gaat het heel goed, morgen gaat hij weer aan het werk. En het was gelukkig niets ernstigs, maar het is altijd afwachten natuurlijk hoe zo'n operatie verloopt.

Soep, ben je dit weekend wel een beetje bijgekomen van het werken van vorige week? En is iedereen ook weer beter? Hope so!

Plien, wat een heerlijk vooruitzicht zo'n vakantie!! Waar gaan jullie naar toe? (Evt. even op gmail zetten?)

Luum, lekkere goedkope oppas en 40+ klinkt ook wel betrouwbaar. Zit zelf te denken aan wellicht studente pedagogiek hier in Utrecht. Maar eens even om me heen kijken en informeren. 3 euro is misschien voor zo'n studente te weinig als bijbaantje en ook nog onregelmatige inkomsten.

Jessel, hoe was je eerste dag werken? Ging het een beetje?

Trouwens, zoals de stand nu lijkt, kan ik niet bij de volgende meeting zijn... baal ik nu al van. Maar ja, het is bijna onmogelijk om een dag te prikken dat we allemaal kunnen. I know!
Hier kom ik nog op terug
hey meiden

wat een rust hier, je merkt al wel dat het masale met verlof zijn er af is

luum hoe gaat het met je meisje? nog last gehad van de prikken?

en wat fijn, die oppas ook! top.

die babyrattle cd heet: moeder en baby; speciaal gecomponeerde muziek voor moeder en baby

de maker is: raimond lap.

ik heb m zelf van een oud collega gekregen dus ik weet niet of ie nog te koop is ergens of dat ie al wat ouder is.

die cd van boekje 3 van woezel en pip heb ik trouwens ook KQ. erg leuk ook. mocht je m graag willen en niet het boek ok willen kopen let me know, de cd is te branden dus ik wil m je best op sturen.

wel leuk, allemaal bn-ers zingen daarop leuke kinderliedjes zoals herman van veen, babette van veen, wendy van dijk, dinand woesthof, katja schuurman. wel leuke niet te zoete en standaard liedjes ook.

haha, dat mooi en fris bevallen had ik me oo zeker voorgenomen maar inderaad, wat jij ook had KQ, geen douche van te voren etc.. dat werkt dan gewoon niet als je met haast naar het ziekenhuis moet omdat je vliezen zijn gebroken en je niet te veel mag staan en lopen.. daar gaat dan je frisse gevoel maar ach, na 24 uur maakt dat niet veel meer uit

Daarna was ik wel echt toe aan een douche trouwens, dan voel je je wel weer wat meer mens dan daarvoor.

ben zo beniewd wanneer het gaat gebeuren dok en wolf.. nog een rustige nacht achter de rug beiden?

hoop t.

blond, lekker zo'n weekend feesten! even niet mama zijn maar gewoon blond zoals je altijd ook was. wel belangrijk ook denk om te blijven doen.

jessel, hoe was jou dag gisteren? wel weer lekker gewerkt tussen al die mama's te be?

klaver, hoe gaat het met jou? blijft je eten er nog steeds in? en komt er al iets van een energie boost aan of blijf je wat moe? had ik ook hoor, die befaamde " na de 3e maand kan je heel de wereld aan" feeling heb ik ook niet gehad.

geniet er maar lekker van.

ik ga even naar mijn meisje, even met haar spelen,

tot later weer. liefs
meiden het is inderdaad een stuk rustiger op het forum en nu ik nog wel thuis zit om alles te kunenn lezen. nou ja op de momenten dan dat ik geen hoofdpijn heb of op de wc-zit.

het leek vandaag weer wat beter te gaan, maar moest zojuist weer rennen om op tijd te zijn. grrr de digitale televisie ligt er ook al uit vandaag schiet niet op zo. heb alle achterstallige viva's en flair's al uitgelezen. Ga strax maar fotos plakken denk ik. Ben in ieder geval sinds gistermiddag weer uit bed dat is al heel wat. Maar ben nog wel slap hoor, heb sinds zaterdavond nauwelijks gegeten (alleen wat soep en een broodje of 3), is goed voor de overtollige kilo's zullen we maar zeggen.

hoe is het met de andere zieken?

dokkie en wolf any news?

jessel hoe was je eerste werkdag?

jules jouw kleintje is helemaal tot rust gekomen een nadat ik hem de fles heb gegeven hahah, ik bovennatuurlijke gaven waarvan ik zelf het bestaan niet afwist.

nou meiden ik ga een kopje T zetten. wellicht tot later

bri1976
Goeiemorgen dames, er is nog niemand langsgeweest vanmorgen, wowie ik ben de eerste! Heb weer lekker uitgeslapen en het is hier een stralende dag met een blauwe lucht dus ik moet straks maar weer eens een stukje gaan lopen. Kan ook naar Geneve gaan natuurlijk maar die opruiming is wel gevaarlijk hoor... oooeii als ik die afschriften zie van de laatste tijd!! (Heb zelfs voor Wolvinnetje al een heeeeeeeeeel leuk spijkerjurkje en spijkerbroekje van IKKS in de uitverkoop gekocht met 60% korting voor als ze 6 maanden is, haha, en een winterjas voor volgend jaar!! - moet niet gekker worden).

Dokkie ik denk toch echt dat jij nu aan het bevallen bent! Ik hoop het voor je. Zet m op en ik ben heeeeeeel benieuwd hoe je haar gaat noemen!

KingsQueen, ja je kunt nou eenmaal niet altijd in je prinsessen-onderbroek slapen he. Maar zal je net zien. En natuuuuurlijk gaat het uiteindelijk alleen maar om de baby en of het allemaal goed gaat. Ik heb vannacht trouwens voor t eerst op mn Tena bedbeschermer geslapen. Ging gistermiddag boodschappen doen en bij de apotheek gevraagd of ze zoiets hadden ("voor het geval mn vliezen breken"). Nou ze hadden die onderleggers wel, maar alleen in pakken van 20. En ik dacht: zoveel heb ik er toch niet nodig?! Dus niet gekocht. Later bij de supermarkt zag ik ze alsnog liggen en toen dacht ik opeens, hee, die kun je vast ook wel gebruiken op het aankleedkussen of later in het ledikantje ofzo. Dus toch maar zo'n pak meegenomen.

Heb trouwens gezien dat de meeting ergens in mei gaat plaatsvinden?? Ik zal eens kijken wanneer wij kunnen afreizen, maar ik kan nu in elk geval nog niks zeggen over welk weekend wel of niet kan. Ik wil wel graag natuurlijk maar moet echt eerst even kijken hoe dat allemaal gaat met een baby!

Jules, hoe gaat het vandaag met de kleine? Leuk dat ie zoveel lacht en kirt joh, ik ben echt blij voor je dat het beter gaat dan eerst!!

Haha, jullie dus ook druk met geboortekaartje zo na de bevalling. Ik heb gisteravond ein-de-lijk twee proefdrukken besteld. Echt een opluchting!!!

Weer een dingetje van mn "to do" lijst! :-)

Heb vanmorgen Wolfman gevraagd of ie deze week alsjeblieft naar de kapper wil gaan. "Waarom?". .... (*$%*$#(&#(*$#!! (Ik zeg al minstens een MAAND dat ie naar de kapper moet). Heb nu maar gezegd dat ie een matje krijgt. Hopelijk beseft ie nu snel dat ie nu echt moet gaan.

Blond, hoe is met nu met Kalissa na haar vaccinaties? Lijkt me inderdaad wel zielig voor zo'n kleintje hoor, maar ja het moet nou eenmaal. 62 centimeter en 6200 gram, prachtig hoor. Betekent dat dat ze nu in kleertjes maat 62 past? Ik dacht altijd dat ze daar al heel snel (paar weken na de geboorte?!) in zaten maar blijkbaar heb ik het fout?

Plieno, nog gecondoleerd met je oom. Sorry dat ik daar zo laat mee ben! Gelukkig was het een mooi afscheid en hebben jullie nu een fijn vooruitzicht, op vakantie! En goed zo, eerst een beetje tijd voor jezelf ipv was en strijkwerk! Of heb je dat inmiddels ook al gedaan?

Wat oppas betreft denk ik dat je de euro wel als gulden kunt beschouwen hoor. Dat lijkt er overal wel op vind ik. En vroeger paste ik ook altijd op voor 4 gulden per uur geloof ik. Hoe oud zijn je nichtjes trouwens?

Ik paste vroeger heel veel op mn buurjongetje. Al vanaf dat hij geboren werd mochten mn vriendin en ik met hem met de wandelwagen naar buiten (wij waren toen 11 en 12!) - okee ik denk dat hij wel in elk geval een paar maanden was toen. Maar ik heb tot mn 18e heel veel op hem gepast, ook toen ik dus zelf pas 11 was. Maar het scheelde denk ik dat mn ouders natuurlijk altijd in het huis ernaast aanwezig waren. Maar toch! Nu denk je: je laat een kind van 11 toch niet oppassen, maar ik zelf voelde me toen heel volwassen en verantwoordelijk.

Luum, jouw meisje ook al aan de prikken! Hoop dat ze er niet teveel last van heeft. Strijkwerk.... waarom komt die was gewoon niet opgevouwen en gestreken uit de machine??! (iemand een uitvinding??).

Mimmie, wat verschrikkelijk van je vroegere buurjongen. Niet te geloven gewoon, als je zoiets hoort. Het is ook een beetje onwerkelijk denk ik he, als je die jongen eigenlijk niet vaak meer zag. Ik had dat 8 jaar geleden, toen overleed mijn lievelingsneef (met wie ik 3 weken scheelde) terwijl ik in Australie zat. Ik zag hem in Nederland al niet veel meer de laatste tijd, en het is dan gewoon heel raar om te beseffen dat iemand er nu ECHT niet meer is.

Sterkte hoor!!

Fijn dat het goed gaat met je meisje en dat ze lekker ligt te kraaien van plezier. Geniet er maar van ! :-)

Ha Jessel, alweer wat zwangere vrouwen gezien of bevallingen gedaan? Ben benieuwd hoe het ging. Ach, het is net wat Blond zegt, het is vast net als fietsen! Je zit er vast zo weer in. Of beleef je het nu heel anders nu je zelf moeder bent?

Bri, bah dat klinkt niet zo lekker! Beterschap!!! Hoop dat je inmiddels over het ergste heen bent en dat je je weer wat beter voelt. Ik blijf in elk geval voor je duimen voor 7 februari!

Hee Soep, ook al last van zieken thuis! Zorg ze!

Sauna en hotel klinkt goed hoor, dat is in elk geval een mooi vooruitzicht. Waar ga je meestal naar de sauna? (mag op gmail!). Ik heb er al redelijk wat in de omgeving daar uitgeprobeerd.

Mn moeder zei trouwens gister dat ze eraan dacht een advertentie te plaatsen in de krant als mn zus en ik allebei bevallen zijn, leuk he. Dus Soep, hou de krant in de gaten

Blond, wat een feestbeest ben jij zeg!! Prima deal met je ouders lijkt me zo. En voor je ouders ook leuk natuurlijk om op te passen. Mijn moeder zei trouwens pas dat ze dacht dat je je ouders niet "officieel" als gastouders kon "aannemen", maar dat had ze dus mis? Mijn moeder ziet het ook wel zitten, die denkt dat ze haar kleinkinderen niet zo vaak zal zien waarschijnlijk (heeft ze bij mij natuurlijk wel gelijk in) maar ze hebben al wel een hele kinderkamer en allerlei attributen die wij zelfs nog niet eens hebben (kinderstoel bijvoorbeeld), dus wie weet, word ze nog eens gastouder.

Es, hoe was het weekend met je schoonvader? Hopelijk heeft hij ondanks zijn depressie kunnen genieten van de afleiding en van jullie kleine man. Het IS ook moeilijk natuurlijk om je vrouw je moeten verliezen na (vaak) zoveel jaren samen. Hopelijk heeft hij de kracht om zich erdoor heen te slepen, en heeft ie een goede psych die hem daarbij kan helpen. En ook al wonen jullie zelf niet in de buurt, misschien kun je wat vaker bellen of foto's opsturen van jullie kleine. Succes hoor!!

Ha Yasmine! Hoe was het wennen op het KDV? En het wennen voor jou? Kan me helemaal voorstellen dat het lastig is zo'n klein ukkie temidden van al die grotere kids te moeten achterlaten hoor. Maar wat je zegt, het is misschien voor jou nog wel het moeilijkst! Kindertjes zijn zo flexibel!

Lily, wat een KLOTE nieuws!!! Hoe gaat het nu met je?

Ik duim heel hard voor je dat februari DE maand wordt dit jaar!!!

Wie heeft er trouwens zin om een van de foto's waar jullie op staan op gmail te bewerken met de echte / nicknames erbij? Ik weet wel dat jullie stickers ophadden maar op de foto was het soms lastig te lezen. Zo krijgen Dok, Jessel en ik ook een beetje een idee van wie wie is!

Klaver, gefeliciteerd met je 20 weken echo!!! Mooi he zo'n ervaring! Ik kon ook niet genoeg krijgen van die echo's. Gaan jullie nog een 3D echo doen later, of niet? Ik vond dat ook echt heel bijzonder.

Herah, goed dat ze die placenta onderzocht hebben, en dat je de volgende keer meteen goed in de gaten gehouden wordt. Dat is toch fijn om te weten. Moest wel lachen om je speen-verhaal. Wat een leer-moment! Ik heb gister gelijk maar een speen gekocht (uuhum nog niet bevallen) - aanbiedinkje...

Parel, hoe gaat het met jou?? Ook nog maar ruim een maandje, spannend hoor!!!!

Nou meiden ik ga me eens douchen. Was hier zostraks de eerste, maar er heeft intussen vast wel iemand gepost! Misschien Dokkie wel!!

x liefs Wolfje

p.s. ik kan de "vet" en andere bewerkingen niet meer vinden! Doe ik wat fout? Ik zie alleen de smileys als ik "bekijk post"doe, maar verder niks. Niet echt handig.
He allemaal,

Nog snel gekeken maar geen babynieuws, helaas!

Nog even volhouden wolf en dok!

Eerste werkdag is goed gegaan, nu de 2e en dan 2 dagen vrij!

Ben ik wel weer aan toe zeg maar! (slecht he?)

ik schrijf snel meer!

Jessel
Kwam ook even neuzen voor mogelijk babynieuws!....

Ga nu bedje weer in (jawel, ook ziek).

Liefs
Zoooo Wolfje, wat een reuzepost!!! Gezellig. Duidelijk nog niet aan het bevallen, haha, dus je vriend heeft nog tijd om zijn haar te laten knippen.

Bri, beterschap! Gelukkig gaat het alweer de goede kant op.

Mim, heb jij ook het boekje van Woezel en Pip? Lief aanbod van je om hem te branden. Ik denk dat ik het boekje zelf wel ga kopen, vind het zo grappig dat ze zo dol is op Pip en ik zag op de site dat een gedeelte van de opbrengst van de boekjes naar de Guusje Nederhorst foundation gaat. Maar als je die babyrattle CD zou willen/kunnen branden? Zou wel helemaal te gek zijn!! En inderdaad rustig hier! Bijna iedereen weer aan het werk. Ik moet/mag volgende week weer. En jij?

Wij zijn naar het CB geweest. Prikjes gehad, ze heeft daar heeeeel hard gehuild. Zo zielig, maar ik heb het droog gehouden, pfff viel niet mee. Ze was maar liefst 7000 gram en 61 cm. Ik had het dus niet goed geraden. Ik geloof wel dat ze 61 cm is nu, maar ik denk dat ze de vorige keer niet goed gemeten hebben. Toen was ze 59 cm en ik heb het idee dat ze veeeel groter is geworden sinds de laatste keer en niet slechts 2 cm. Vond het toen al zo lang, wel 8 cm erbij in 1 maand!. Volgens het CB groeit ze mooi en goed. Het gewicht kunnen ze niet verkeerd meten natuurlijk. Ze zit wat haar gewicht betreft mooi in haar eigen curve en dat is (iets??!!!) boven het gemiddelde.

Jules (en anderen), over voeding: wanneer naar 4 voedingen? Volgens CB-arts is het gewoon prima dat Psesje op 5 voedingen zit en hoeft ze nog niet naar 4 (op Nutrilonpak staat boven de KG). Wel kan ik proberen haar wat meer in haar flesje te doen en te kijken of ze dat wil opdrinken en of ze het ook binnenhoudt. Ze moet nu 1050 ml per dag, namelijk 7 kg *15% (dus niet, zoals Nutrilonpak zegt: 4*200ml), dus kan proberen haar een keer 250 ml aan te bieden. Als ze dat netjes binnenhoudt is blijkbaar haar maagje groot genoeg. Dan kun je dat standaard gaan aanbieden en zit ze dus op 4 voedingen. Op deze leeftijd mag ze 10 uur zonder voeding, maar Prinsesje slaapt ook weleens 12 uur zonder voeding... Ik ga maar eens beginnen met een schepje extra voeding en dan kijken of ze dat opdrinkt.

Wat weer een grauwe dag... bij jullie ook? En voor morgen ook nog regen voorspelt, niks aan.
Hier kom ik nog op terug
Yasmine, jij ook beterschap!
Hier kom ik nog op terug

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven