eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Daar ben ik weer, ook mijn werkweek zit er weer op. Lekker weer weekend!

Wat een hoop geschreven weer! Heb er even vluchtig doorheen gelezen, vergeef me als ik iets over het hoofd heb gezien!

Was natuurlijk erg benieuwd naar Dok, maar nog geen babynieuws dus! Zou wat zijn joh, als je binnen 2 uur klaar bent straks...maar het kan zeker! Sprak laatst een meisje dat binnen 1,5 uur is bevallen. Lijkt me wel erg heftig, maar wel fijn als je er zo snel af bent.

Las slecht nieuws Plieno en Jessel: gecondoleerd. Bah, wat vreselijk zeg. Zo jong...Hoe ging het vandaag?

Mijn moeder belde net ook met slecht nieuws, mijn oom blijkt een grote tumor in zn darm te hebben waarvan wordt gedacht dat het kwaadaardig is. Hoe of wat weet ik verder niet, ze hebben het nieuws vandaag pas gehoord. Ook hij is erg jong, begin 40....

Lily: Shit man.... Da's k*t. Maar ik ben net zo postitief als jij, komt goed!!

Soep: Geniet lekker van je weekend!!

Luum: Ook de beslissing genomen om te stoppen met bv. Kan ik goed begrijpen, dat gekolf lijkt me ook niks.

Ook ik ben met mn laatste weekje bezig. Al zou ik zelf nog verder willen gaan met bv, het gaat niet eens meer! Loopt zo hard terug nu dat ik nog maar 2 keer per dag een voeding kan geven waar ze nog niet eens genoeg aan heeft. Na zo'n voeding drinkt ze nog gemakkelijk 90 ml flesvoeding leeg. Dus denk dat het na dit weekend misschien wel helemaal gestopt is.

Vind het niet erg, heb het nu al 15 wkn gegeven, en zelfs nog een poging gedaan om het te combineren met werk. Heb mn best gedaan dus, en vind het eigenlijk wel lekker om helemaal over te gaan op de fles.

Wij zitten nu op 4 voedingen per dag, maar heb geen idee hoeveel ik haar nu mag geven. Hou (af en toe) nog steeds de hoeveelheid aan die op het pak staat (200ml per keer) maar geef af en toe wat meer omdat ze huilt als de fles leeg is. Zeker de laatste voeding, dan slaapt ze lekker lang! Hoera, ze heeft al de hele week doorsgelapen tot half 8!!!

Maandag naar het cb voor de 2e vaccinaties, zal dan vragen hoeveel ze mag hebben.

Klaver, mooie echo gehad dus! En niet stiekem tussen de beentjes gekeken?!

Bri: Hoop dat er iets moois uit het knuffelen is ontstaan!

KQ: Zo, prinsesje is lekker bezig dus! Leuk he! Kalissa kan ook zo schreeuwen en gillen, echt grappig om te horen. Maar echt speelgoed pakken doet ze nog niet. Ze houdt het even vast als ik het haar in de handen druk, maar uit zich zelf zal ze het niet pakken. Hooguit even aanraken.

Jusa: Hoe gaat het met jou?

Spring nu snel onder de douche want ik hoor Kalissa pruttelen en ik ben alleen thuis nu. Dus snel even voordat ze een keel opzet!

"spreek' jullie snel weer! Oh ja, las ook dat we weer een meeting plannen! Leuk
Klaver: gefeliciteerd met je mooie echo!! Heel fijn voor je. En sorry, ik was in mijn vorige lange bericht niet alleen Jusa maar ook jou vergeten....

Mim: een heel goede tip dus om paracetamol in huis te hebben voor de prikjes. Ga ik morgen meteen halen! Hopelijk slaapt ze lekker vannacht!

Ik ga ook lekker mijn mandje in! Welterusten!
quote:mimmie79 schreef op 24 januari 2008 @ 13:03:

Dok; hoe veel dagen ga je ons nog in spanning houden denk je? ga je wel voor wolf bevallen of doe je al het voorwerk op tijd maar wacht je nog even met het echte werk? succes!!

Bedankt! En: wist ik het zelf maar!!

Quote Luum:

Hebben jullie ook nog steeds kraamvisite? Wordt dat wel een beetje zat nu eerlijk gezegd. Allemaal goed bedoeld, maar je moet die kleine dan zo gaan plannen. Bijv. langer ophouden in de box i.p.v. lekker naar bed.

Moet je ook gewoon niet doen, hoor! Ik hield gewoon het ritme van onze kleine aan en als mensen dan alleen maar haar neus boven de deken uit zagen steken: Jammer dan!

Nou, ik ga maar eens op tijd naar bed. Hopen dat mijn buik een beetje rustig is vannacht.
Bedankt voor jullie lieve sterkte-wensen. Het was een verdrietige week, vooral vandaag. Maar het was een mooi afscheid en ik kan het nu wel afsluiten. Voor het gezin van mijn oom is dat natuurlijk anders en voor mijn ouders zal dat ook minder makkelijk zijn, die staan toch veel dichter bij.

Blond, sterkte met het slechte nieuws van jou oom. Het zou niet mogen!

Wat heerlijk dat Kalissa zo goed en vooral lang slaapt en 4 voedingen lijkt me heerlijk, ben je tenminste niet de hele dag met voeden bezig. Jammer dat de BV zo terug loopt, het is toch fijner om te stoppen wanneer jij wilt dan wanneer het niet meer gaat.

Hier is de BV super snel terug gelopen, maar dat is alleen maar een zegen na mijn keuze om rigoreus te stoppen. Ik ben vorige week dinsdag gestopt en hoef nu al 4 dagen helemaal niet meer te kolven, mijn borsten zijn echt niet meer vol (natuulijk zijn ze nog niet helemaal leeg, maar ik heb er totaal geen last meer van). Dus stoppen met BV kan echt binnen 1 week (als je de pijn van de stuwing een paar dagen voor lief neemt) zonder ontstekingen (en ik zat nog op 5 borstvoedingen). Ik heb er in elk geval geen spijt van.

Klaver, wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad, geniet van het goede nieuws en de mooie plaatjes! Niet stiekem gezien of het een jongen of meisje is?

Mimmie, jammer dat de prikjes echt pijn gaven. Hoop dat de nacht goed gaat, hier was dat gelukkig geen probleem. En viel de poepbroek mee? Sinds ik volledig flesvoeding geef stinken de broeken ineens echt (wel handig dat je tenminste weet wanneer je moet verschonen). Stomme vraag aan de FV mama's maar welke kleur is de poep van jullie kids? Hier is het volgens mij te groen, dat is volgens mij geen teken van een goede vertering. Misschien is het nog een kwestie van wennen aan de volledige kunstvoeding?

Soep, geniet van je weekend! Slimme tip om de eerste week/weken met werken verder rustig te houden. Was ik wel al van plan maar ga ik nu zeker proberen!

Luum, dus ook naar de FV. Vind je het moeilijk om over te stappen of sta je er al helemaal achter? En hier ook nog wel wat verdwaalde kraam visite voor de boeg. Hoewel dat mensen zijn die volgens mij geen haast hebben. Wij hebben besloten dat ze geen beschuit met muisjes meer krijgen, we zien het meer als gewone visite nu (wel kraam kadootjes!).

Dok, inderdaad multi functionele doeken! Hoop dat alles nog steeds goed gaat, al dat voorwerk is vast niet voor niets.

KQ, je bent lief (even terug slijmen hoor) en mooi en geen muts (althans anders heb je dat goed verborgen!). Leuk dat je meisje het zo goed doet, fantastisch die ontwikkeling!

Bri, wat ken je je lijf toch goed (met een beetje hulp van die testjes).

Je weet toch wel dat je van knuffelen geen kindjes krijgt, he???

Lily, nu dus duidelijkheid, helaas niet de gewenste duidelijkheid. Knap dat je al weer de juiste modus hebt kunnen vinden. Respect!

Ik ben erg moe, maar moet nog even wachten op de laatste voeding. Maar wel te moe om nog veel te typen, dus degene die ik ben vergeten, vergeef me. Het was een heftig dagje.
Lieve Plieno en Jessel, ook veel sterkte van mij. Ook voor Blond. Wat een nare berichten toch. Afschuwelijk. Nogmaals sterkte lieve meiden.

Zet 'm op Dokkie, een mooie vrijdagbaby??

Hier nog eentje die op de avondvoeding zit te wachten. Merk dat mannetje weer een 'sprongetje' maakt in zijn ontwikkeling. Dan is zijn drink- en slaapgedrag ook wat anders. Nou ja, gelukkig nog steeds lekker vrij dus het geeft niet als hij pruttelt vannacht.

Morgen weer een middagje op het KDV wennen. Dinsdag zijn we ook geweest. We hebben nu lekker burgerlijk zo'n KidCar gekocht, een fietsbakje achter je fiets waar ie in kan zitten. Dat is wat sneller in de ochtendspits. Ik ga hem dan altijd brengen om 7 uur en manlief haalt hem op. Nou ja, ukkie vond het helemaal oké hoor. Maar ikke... hm... 't is behoorlijk wennen. Ik weet ook wel dat ik altijd riep dat fulltime thuismoederen niets voor mij is maar stiekem lijkt het me toch ook wel lekker.

Waar ik het meeste moeite mee had was dat er een andere baby huilde en de jongen (jawel, ze bestaan) niets deed, hij ging gewoon voor 3 hele minuten door met waar hij mee bezig was. Ik wou zeggen: hallo, er huilt hier een baby hoor ! Maar ja, dat kun je dan ook niet maken. Mannetje hier is ook zo verwend. Mamma staat meteen voor 'm klaar als er iets is. Hij krijgt alle aandacht van de wereld hier (en terecht natuurlijk;-) maar daar wordt er soms even niet op hem gelet. Dat is natuurlijk begrijpelijk maar als er een 3-jarige peuter wild met een bezemsteel het klasje doorrent, terwijl er allerlei klein grut waaronder mijn schattebout rondkruipt, krijg ik het wel even benauwd.... En dan die slaaphokken! Met een hek ervoor nog wel. Ontsnappen is onmogelijk. Straks kan íe helemaal niet slapen als er een ander kindje huilt. En wie let er op hem als hij even zijn speentje kwijt is. Nou ja, het wennen is voor de moeders en niet zo zeer voor de ukkies!

KQ, hoe is het met Psesje? Is dat niet ook een ontwikkelingssprongetje? Voor zover ze dat niet permanent doen natuurlijk... Ik herken erg wat je schrijft over haar, iets proberen, dan weer dagen niet en dan ineens iets nieuws kunnen. En dat schreeuwen deed ukkie hier ook, lachen is dat hé, ze testen dan hun stem lijkt wel, kijken hoe hoog en hoe hard ze kunnen

Blond, jouw meisje slaapt supergoed door zeg! Houden zo! En geniet van je vrije weekend. Heb je trouwens altijd vrij in het weekend?

Mimmie, mannetje hier heeft precies hetzelfde gehad na zijn eerste prikjes. Krijsen geblazen. Paracetamol hielp wel. Hoe is het nu? Misschien tref je morgen een natte rug en nek bij haar aan. Dat betekent dat het lichaam alles verwerkt, dat is op zich goed hoor. Hoop dat ze lekker lang slaapt nu. Aan de andere kant, die kleintjes herstellen zich supersnel dus morgen in de loop van de dag is ze vast helemaal opgeknapt.

Lieve Lilly, Jusa en Bri, hier draaien nu al weer vier duimen voor jullie, ik leer ook de kleine om te duimen voor jullie 3, op topsnelheid ! Hou vol he...

Gefeli hoor Klaver met de echo, gaaf he hoeveel ze kunnen zien. Spannend ook. Je hebt niets kunnen zien op de echo, iets langwerpigs... ha ha. Hartstikke goed nieuws, top!

Luum, jij gefeli met je beslissing om voor de fv te gaan. Je weet het, er is geen goed of slecht, en je zult er vast de voordelen van gaan waarderen.

Voor alle andere meiden, een big hug en tot snel maar weer (leuk in mei !!!)
Dok, hoe is het?

En Wolf, ben jij niet misschien inmiddels gewoon bevallen???? Ook spannend!

Blond, jij ook al zo'n rotnieuws! jemig en 40 is ook echt nog jong!

Begint je weekend leuk...

Om de hoeveel uur voedt jij haar Blond? En hoe laat geef jij haar het laatste flesje?

Plieno, een mooi afscheid is altijd bijzonder, maar helaas altijd het startsein van een groot gemis. Sterkte!

Gelukkig gaat het wel goed met de BV! Heerlijk dat het afbouwen zo snel gaat. Ik had toen zoiets: nu heb ik de knoop doorgehakt, nu mag het ook wel weg zijn. Niet meer die confrontatie met die BV.

De poep van onze kleine is donkergroen en soms wat mosterdgeel met donker groen. Is dat inderdaad de kleur van een niet goede vertering?

Yasmine, lekker met de kidcar! Vind je het eng om er mee te rijden?

En een jongen op het KDV. Dat hoor je niet vaak. Jammer dat ze de babies moeten laten huilen hè, maar ja, dat is gewoon niet anders. Je staat als leider/leidster op zo'n 6 kinderen. Maar niet leuk om te zien!

Gaat jouw kleine naar een verticale groep?
Goedemorgen!

Plieno: Jee, dat gaat snel dus, dat afbouwen!! Binnen een weekje er helemaal af! Hier geen groene poep trouwens, maar nog steeds geel. Kan misschien ook komen omdat ze nog 2x bv per dag krijgt? (of in dit geval, 2x een beetje...)

Yasmine: Oh bah, klinkt helemaal niet leuk zo, dat kdv! Als ouder zie je natuurlijk allerlei dingen die je graag anders zou zien, maar denk dat het voor de kleintjes wel meevalt. Vloog deze week toevallig met 2 meiden die allebei ook op een kdv hebben gewerkt, die zeiden allebei dat de kleintjes erg snel wennen aan een kdv, aan de drukte en zich snel aanpassen aan de anderen. Dat het dus niet vaak vorkomt dat er veel kinderen huilen als er geslapen moet worden.

Jules: Nu zit er meestal tussen de 5 a 6 uur tussen de voedingen. Meestal op verzoek, ze houdt zich netjes aan deze tijden. Behalve bij de laatste voeding komt dat soms niet gunstig uit, nu ik weer werk wil ik niet tot 's nachts wachten en maak ik haar soms wakker ergens tussen 22.30-23.30 uur. En dan slaapt ze weer tot half 8. Heerlijk hoor!

Ben waarschijnlijk alweer aan het werkend ritme gewend, wilde vandaag uitslapen maar dat ging niet echt lukken. Nou ja, ochtendstond heeft goud in de mond denk ik dan maar...
Goedemorgen!

Wij hebben ook weer een nachtelijk avontuur achter de rug. Eerst maar even ego dus. Vriend had onze kleine meid gisteren van het kdv gehaald en daar zeiden ze dat ze zo moest boeren. Ze had een klein beetje gespuugd op vriends jas, ik dacht dat ze misschien haar wat te ruw gevoed hadden ofzo. 's Avonds gewoon een voeding gegeven om half 7 en ik had het idee dat ze zich niet zo lekker voelde. Toen ik naar bed ging om 22 uur had ik het idee dat ze gespuugd had, maar wilde haar niet storen. Vriendlief gaat haar voeden en zegt: ze heeft gespuugd. Nou ja, gek, dachten wij. Schone kleren aan, schoon bed en proberen een flesje te geven. Spuugde ze meteen weer alles uit, echt overgeven was het (tranen sprongen me echt in de ogen, wist niet dat ik dat kon). We hebben haar maar in bed gelegd, maar ze bleef spugen. Om 3 uur ben ik weer gaan kijken en toen had ze geel (=gal) gespuugd. Toen heb ik maar de huisartenspost gebeld en konden we langskomen. Ze had geen koorts en kon zelfs nog naar ons lachen, maar echt blij was ik niet. Midden in de nacht met kleine meid in de auto, was wel gek, net alsof we op vakantie gingen. Huppa, naar het ziekenhuis, waar de conclusie buikgriep was. Pfff, niets ernstigs dus, wel heel zielig. Advies om plasluiers en fontanel in de gaten te houden en geregeld kleine beetjes drinken aan te bieden. Nu gaat het ietsje beter, ze hoeft niet meer meteen te spugen en daarnet heeft ze wel gespuugd, maar er zat meer tijd tussen deze en vorige keer. Ze lacht nog steeds en mept zelfs naar haar speelgoed. Het is echt heel zielig als je haar in je armen hebt, ze jammert dan echt en kijkt van: boehoe, help me nou. Ze slaapt als een os tussendoor, maar drinkt wel lekker flesjes van 65 cc weg. En nu maar hopen dat dat spugen snel ophoudt.

Vriend heeft lekker een dagje vrij genomen, dus we zijn samen voor haar aan het zorgen.

Zo, dat was het weer voor mij, gekkigheid. Nu eerst even posten, dan ga ik reageren!
Plieno, fijn dat je alles goed af kunt sluiten, inderdaad, voor zijn gezin is het verlies bijna ondraaglijk. En het gekke is, je gaat altijd door. En voor jou fijn dat je bv zo lekker terugloopt. De poep van je uk met fv moet stopverfachtig van structuur zijn (zei de wijkverpleegkundige tegen ons). Ik heb altijd het idee dat als het geel is, met klontjes, dat er onverteerde melk bij zit, normaal is bij haar alles mooi groen.

Dokkie: met die hydrofielluiers kan je ook lekker veel spuug opvangen (moest vannacht aan jullie denken, haha). Gaat het een beetje met je en je rommelige buik?

Wolfje, alles goed?

Blond: bij jou gaat het dus ook snel met je bv. Lekkere voedingstijden. Onze uk gaat af en toe naar 4 voedingen, maar vandaag gaan we dat zeker niet halen. Ben benieuwd hoe ze het daarna doet.

Vervelend nieuws van je oom zeg.

Yasmine: heb je een nieuwe kidcar gekocht? En waar? Wij brengen die kleine meid lopend (minder dan 10 minuten) met de fiets aan de hand, of met de auto,zoals laatst toen het regende. Ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ik verheug me op het moment dat ze kan zitten, dan kan ze mooi voorop de fiets!

O, kleine meid huilt we gaan even kijken. Tot zo!
Gelukkig, ze was alleen wakker en zit nu lekker bij papa.

Yasmine, ik denk ook wel eens: doe eens rustig met dat kind, op het kdv. Maar volgens mij gaat het prima en die kleintjes zijn heel flexibel. Op sommige dagen hebben ze wel 5 baby's, dus dan moet er vast ook wel eens eentje wachten totdat ze een schone broek of fles geven. Ik merk dat ze haar langzaam leren kennen, dat is wel een fijn gevoel. Nadeel is natuurlijk dat ze allerlei virussen lekker meekrijgen.... Onze kleine heeft moeten wennen, maar afgelopen week is het heel erg goed gegaan. Ik ben er in ieder geval een stuk rustiger onder. Wel denk ik: moet ik nou zo nodig werken? Maar als mijn vriend dan zegt dat ik zo vrolijk van mijn werk kom, dan weet ik dat het goed is. Maar een dagje meer voor de kleine zorgen, lijkt me best leuk.

Jules: ik ga bij het volgende bezoek aan het CB e.e.a. vragen over de voedingen, dan zien we wel wat ze zeggen en hoe we het gaan doen. Je eigen gevoel zegt toch een hoop, hoewel wij hier echt een heel goed CB hebben.

KQ: dus die van jou zit ook lekker te gymmen. Volgens mij hebben onze baby's massaal last van sprongetjes, echt heerlijk om te zien. Ik merk dat ze iets meer huilt dan eerst, dat schijnt er ook bij te horen. Hier wordt ook druk gesport, ik word er altijd helemaal blij van.

Mim, hoe was de nacht?

Lily, mooi balen voor je, pffff.

Luum: er zijn nog mensen die die uk nog niet hebben gezien, maar dat is geen kraamvisite meer. Ik geef ook geen beschuiten meer, en mensen blijven ook wat langer hangen. Ik was het ook wel beu, als mensen nu nog willen kijken en we kunnen niet, dan hebben ze pech. En inderdaad: zelfs tijdens de kraamtijd zijn we opgehouden met haar op houden. Als mensen een uur te laat komen, omdat ze verdwaald zijn en niet even bellen, dan hebben ze pech. En als ze wel op tijd zijn en ze slaapt, dan is het ook pech. Nu ze eeng goed ritme heeft weet ik wel wanneer ze wakker is en plan ik dan. Maar ook nu nog geen garanties!
Soep, wat een ellendig nachtelijk avontuur. Hopelijk is ze snel weer beter en steekt ze papa en mama niet aan. Ik dacht dus juist dat groene poep niet goed was en gele wel... nou dan weet ik het ook niet meer.

Yasmine, als je zo over het kdv praat ben ik blij dat ons mannetje er niet heen gaat. Maar volgens mij valt het in de praktijk wel mee en zijn ze erg gek op de kindjes. Ze weten echt wel wat ze doen daar. Als de kindjes iets ouder zijn vinden ze het er echt geweldig (zie ik om me heen). En nu is het gewoon even wennen. Maar ik begrijp je wel.

Blond, jammer dat het uitslapen niet (meer) wil lukken. Straks slaapt je dochter langer uit dan jij...

Ik ga mannetje in bed leggen hij ligt te mopperen in de box.

Ik heb trouwens een video camera gekocht en net de eerste filmpjes gemaakt. Helaas wilde hij niks bijzonders doen voor de camera, maar kijken is al genoeg.... De rest komt later wel.
Soep! Da's ook wat, midden in de nacht met die kleine meid naar de huisartsenpost! Hoop dat het snel beter gaat met haar. Wat zielig zeg. Leuk dat je vriend ook een dagje heeft vrij genomen en jullie er samen voor haar zijn.
Goeiemiddag meiden wat schrijven jullie weer veeeel!

Dit weekend ga ik ECHT op iedereen reageren.

Wilde even aan mijn meldplicht voldoen, voordat ik vanmiddag ga zwemmen met de andere walrussen uit de buurt. Moet nog even de boel ontharen zodat ik er weer presentable bij lig (zwem)... lastig hoor "op de gok", hahaha.

Verder alles goed. Had ik al gezegd dat ik maandag bij de dokter ben geweest? Ik weet het niet meer. Ik vergeet alles deze dagen. Anyway, de gynaecoloog schatte in dat ze op 10 februari zou komen. Ben benieuwd. Ik zelf hoop op 08-02-2008, vind ik een mooie datum. Dat is precies over 2 weken!

Dus Dok, zet mn op, ga jij maar rustig voor mij bevallen, ik heb nog niet zo'n haast!

x liefs en dit weekend schrijf ik echt meeeeer!

Wolfje
Dank je Wolfje, nou nog kijken of die kleine van mij het daar ook mee eens is..

Rustige nacht gehad, zonder voortekens. Bloeddruk was gisteren ook weer wat gezakt, dus het lijkt er nu weer niet op dat er snel iets gaat gebeuren. Vriend heeft het erg druk met zijn werk dit weekend, dus wat dat betreft mag het ook wel tot maandag wachten. Als ik dan maar niet weer steeds die voorweeen heb dan vind ik het ook niet zo erg.
Zooooo, ff rust en ff lekker bijlezen. Man het is hier druk geweest de afgelopen dagen. Hoop geregeld voor het huis, (zal zo de foto's van mijn huis ff op gmail zetten), gewassen, gestreken, huis opgeruimd, schoonvader uitgenodigd voor het weekend en kleine man ge-entertaind.

Kleine man is na zijn huildagje van twee dagen terug weer zijn eigen, rustige, slapende, lachende zelf. Mooi om te zien. Hij is wel naar één voeding minder dus denk dat dat onderdeel was van het regel/huil dagje. Zit nu op 5 voedingen. Merk dat mijn borsten zich een beetje moeten aanpassen, heb af en toe last van wat stuwing, dus kolf af en toe een beetje de spanning eraf.

Soep: wat een spanning vanacht! Sneu als je kleintje ziek is en je er niets aan kunt doen. Ken de machteloosheid die je dan kan voelen. Hoop dat ze snel weer de oude is!

Dokkie: lekker dat je je nog zo goed voelt. Kleine mag dus nog ff lekker blijven zitten. Ik ga voor je duimen!

Wolfje: goed dat je je nog goed voelt! Onhandig hé dat ontharen op de tast? Ik stond na mijn bevalling onder de douche en zag toen pas dat ik blijkbaar een deel behoorlijk gemist had, haha! Ach, komt wel weer!! Fijn dat je bent goedgekeurd bij de gyn, de laatste loodjes ook voor jou. Spannend! 08-02-2008 is idd een mooie datum. Ik duim voor je!

Jules; je kleine mannetje is geweldig! Lekker dat het weer zoveel beter gaat!

Mimmie: hier is elke wek op donderdagmorgen het BV-café in Café Hofman. Je kunt hier rustig voeden en kletsen met andere voedende moeders. Ook is er iemand van de VBN of LLL en daar kan je vragen aan stellen over BV, of ze kunnen eens met je meekijken met een voeding en je nog wat tips geven. Best handig. Ik had voor Chica (november mama) nog nummers van mijn gastouder. Omdat ik ga verhuizen heb ik geen opvang meer nodig voor de kleine man en Chica heeft nog geen opvang voor haar dochtertje. Heb haar dus ff de nummers gegeven, misschien dat mijn gastouder nog een plekje had voor de dochter van Chica.

Lily: Knap van je dat je zo snel weer in de andere modus bent geschoten! Heb hier nog een hele goeie fles whisky staan dus mocht er weer een modus-change zijn en je hebt zin in een borrel kom je maar langs. Hoop dat het deze maand gaat lukken meid! 2008 is jouw jaar, ik voel het!

Plieno; fijn dat het zo'n mooi afscheid is geweest. Nu begint voor zijn gezin inderdaad de moeilijke periode. Het geregel van dingen die je niet wil regelen, de aandacht die steeds een beetje minder wordt en het gemis dat steeds groter wordt. Moeilijk meid! Heel veel sterkte.

Hier komt morgen mijn schoonvader een paar daagjes langs. Hij is sinds het overlijden van mijn schoonmoeder zo down dat we hem vorige week naar de HA hebben gestuurd. Diagnose; ernstige depressie. (Sorry Plieno, geen positief verhaal dit... ) Hij heeft nu anti-depressiva en gaat naar de psych. We hopen dat het snel weer een beetje beter gaat en dat hij het verdriet een plekje kan gaan geven. Hij mist mijn schoonmoeder echt ontzettend. Mijn zwager woont nog thuis (is bijna 19) en hij heeft begrijpelijkerwijs zijn eigen leven en daar kan mijn schoonpa niet mee kletsen. Mijn schoonzusje heeft een verstandelijke beperking en dan is een serieus gesprek over hoe zeer je iemand mist ook niet echt mogelijk. Wij wonen te ver voor een kopje koffie of een korte babbel dus da's ook niet echt een optie. Vind dat soms wel moeilijk hoor, je wet dat hij het moeilijk heeft maar je kunt er niet altijd zijn voor hem. Weet niet altijd wat ik hiermee moet, hij moet voor zich zijn leven weer op de rit krijgen en een nieuwe invulling eraan geven. Sorry voor dit ego-verhaal meiden, ik moest dit ff kwijt!

Meiden op wij ik niet heb gereageerd, sorry!!! Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Liefs Es
Ff kort, we zijn weer naar de huisartsenpost gegaan, ze bleef maar spugen en werd steeds suffer en had wat verhoging. Nu in een ander ziekenhuis, waar ze ook geboren is, veel prettigere mensen. We hebben paracetamol, iets tegen de misselijkheid en iets om te geven als ze niet wil drinken, een oplossing met mineralen.

We bellen om half 10 met de huisarts om te vertellen hoe het gaat. Gaat het nog niet goed, dan mogen we weer komen en gaat de kinderarts bellen. Maar volgens mij meldt ze zich nu voor een voeding, dat zou ook voor het eerst zijn vandaag.

Tot later,
Hè soep dat klinkt nog niet lekker! Sterkte vanavond, hoop dat je kleine meid een beetje bijtrekt en dat een tweede bezoek aan de huisartsenpost niet nodig is. Als je het niet vertrouwd gewoon eerder aan de bel trekken! Hoop ook dat ze die mineralen-meuk een beetje binnenhoudt. Heb je ORS gekregen? Die kleintjes drinken dat vaak prima maar vond dat zelf echt supersmerig!
Klopt, we hebben ORS gehad. Maar het lijkt beter te gaan (zachtjes hoera).
Sterkte voor kleine Soep!
Ow wat een zielig Soepje , kan me voorstellen dat jullie je zorgen maken. Beter te snel bellen dan als ze echt suf wordt, hoor!
Hallo allemaal!

Soep: Toch nog een keer naar de HApost geweest dus. Hoop dat het inmiddels wat beter met soepje gaat Veel sterkte!

Es: Sterkte met je schoonvader. Wat sneu voor hem, kan me het zo goed voorstellen, het verliezen van je partner lijkt me het ergste wat er is.

Dok en Wolfje: Nog alles rustig? Dok, die voorweeen lijken me erg, elke keer denk je dat het begonnen is! Bij een 2e kindje blijk je meer voorweeen te hebben als bij een 1e toch?

Mijn vriend is nu naar een andere auto aan het kijken. We hebben allebei een 3 deurs auto met weinig kofferbak ruimte en dat was nogal lastig met Kalissa en toebehoren. De zijne ruilen we in.

Vanavond gaan we eindelijk weer eens lekker op stap. Naar een feest in de HMH in A'dam, heb er zin in Kalissa gaat dus voor het eerst logeren! Waarschijnlijk halen we haar pas morgen laat in de middag weer op, feest duurt tot 7 uur 's ochtends dus uitslapen is ook wel lekker Ben benieuwd of ik het nog kan volhouden, is al erg lang geleden dat ik een nachtje heb doorgehaald.

Fijn weekend allemaal!
Wow Blond: spannend hoor, weer zo lang feesten. Veel plezier alvast!

Es: arme schoonvader, ik hoop dat hij zich snel beter gaat voelen.

Hier gaat het ietsje beter, ze lacht en kletst wat meer. Ze heeft redelijk wat kleine beetjes voeding binnen gehouden, daarnet spuugde ze weer een hele klots uit en dronk vrolijk verder. Maar grote hoeveelheden zijn het nog niet. De plasluiers zijn ook weer terug en ze heeft geen verhoging meer. Het is een gek weekend zo!
ook fijn: vriendlief loopt nu ook te spugen.... Heb nog de hoop dat het van de wijntjes en de olijven van gisteren is....

Even een aanvulling: hij is dus echt ziek. Arme zielepiet.
Hoi meiden,

Hier even snel een berichtje. Wat is het dit weekend toch druk: vanaf vrijdag bezoek en zodadelijk weer naar iemand toe! Maar toch even kijken, want benieuwd naar Dok en Wolf. Nog niets aan de hand lees ik!

Maar dat verhaal van jou soep, mèn!!!!!!! Wat verschrikkelijk moet die nacht geweest zijn! Jeetje, wat zullen jullie in de stress gezeten hebben. Goed dat jullie zo adequaat gereageerd hebben. Beter één keer te veel dan één keer te weinig richting een arts! Een hele grote, dikke, lieve knuffel voor jullie alledrie! Ik hoop dat de ORS helpt!

En over het werken. Ik werk gelukkig best weinig (20 uur). Is het voor jou niet mogelijk om nog een dagje minder te gaan werken?

Blond, je zit er zo weer in hè, zo’n werkritme!

Wij maken onze kleine ook vaak wakker rond die tijd (meestal uiterlijk half twaalf), anders komt hij waarschijnlijk ook pas ’s nachts. Goed dat ze er zo goed op reageert, want ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je wakker moet worden voor de laatste voeding of wakker gaat blijven als je moet werken. Jouw kleine meid zal wel over niet al te lange tijd al rond zeven/acht uur op bed liggen en dan doorpitten!

Wolf, grappig dat de gyn zo’n voorspellingen doet! Ik ben heel benieuwd wie er gelijk gaat krijgen. Jouw datum is inderdaad wel een hele mooie!

Es, hij is dus weer dat heerlijke mannetje! Fijn zeg, en gelukkig dat het allemaal toch wel te maken heeft met sprongetjes enzo. Lekker naar de 5 voedingen! Scheelt echt een hoop hè.

Ben benieuwd naar de foto’s ga toch nog even snel naar gmail dadelijk!

Ach gossie, wat sneu voor je schoonvader. Ik kan me voorstellen dat hij er flink doorheen zit. Lastig als je ook niet goed je “ei” kwijt kunt. Zeker als je er wel behoefte aan hebt! Het is ook niet niks! Dat merk ik hier ook vaak. Mijn schoonvader is nu drie jaar dood en mijn schoonmoeder begint nu pas een beetje de glans in haar leven terug te vinden. Hoewel ze altijd actief bezig is, merk je dat haar leven niet meer zo leuk is als voor de dood van mijn schoonvader. Die kleine van ons heeft haar weer wat perspectief gegeven. Dat is fijn om te zien. Geef je schoonvader maar een dikke knuffel en misschien dat ie een keertje met mijn schoonmoeder kan kletsen? Zullen we een forum voor hun regelen?

Ennuh, lief dat je dat zegt over mijn mannetje!

Blond, hoe was je feestje? Lekker ff flink op stap. Daar heb ik ook echt weer eens zin in!

Soepie, zijn ze alletwee ziek!!!!! Jij niet ook ziek worden hè? Ik hoorde al dat het virus heel erg besmettelijk is. Ik was toch van de week bij jou in de buurt. Wij hadden met z’n tienen afgesproken en 4 konden er niet: zwaar ziek!

Gelukkig dat die kleine wel wil eten en plasluiers heeft. Het komt allemaal goed. Het is alleen zo eng die eerste keer ziek!

Ik ga nog even snel naar gmail en dan wassen/aankleden. Kleintje komt over een uurtje en ik heb zin om nog even in bad te gaan!

Fijne zondag en beterschap voor alle zieken!

Liefs Jules
Kom me even melden, alles rustig hier. Volgens mij ga ik toch gewoon de 40 weken halen! Vandaag 39.

Straks nieuwe neefje bewonderen, ben benieuwd naar het kleine manneke.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven