eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Ook geen inspiratie, had net een knijter van een post.

Parel: achteraf had ik liever het bestekje gehad van MvM, heb je veel langer wat aan en past bij het serviesje wat je krijgt. Als je kunt en wilt ruilen zou ik dat zeker doen, je mag de DVD een keer van me lenen, stuur hem zo naar je op als je wilt. Het bestekje kon niet apart gekocht worden ergens, dus ik ga nu een ander bestekje van Dick Bruna vragen/kopen.

Ik heb dus ook mee gedaan, het is voor een goed doel, maar wel gehannes!

Baby is zeer zeer actief de laatste dagen!
Alle reacties Link kopieren
Hi! Leuke fotootjes op de mail Soep, gefeliciteerd!

Ik zal ook een buikje er naar toe sturen. Hoeveel zijn jullie al aangekomen? Ik zag net een ander topic met de naam 'pijn in rib', nu ben ik er achter dat dat is wat ik ook heb, altijd fijne ontdeking dat er meer mensen zijn die iets hebben, hi hi. Kan er wel mee leven hoor, het gaat nu weer aardig goed, heb m'n goede en mindere dagen maar dat zullen jullie wel herkennen. Babietje is wel vreselijk beweeglijk; hele buik gaat heen en weer. Gisteren zaten manlief en ik een filmpje te kijken (memoires of a Geisha) en toen zag hij het voor het eerst. Hij vond het maar raar! Voelen doet hij al een tijdje. Ik hoef alleen maar mijn of zijn hand op mijn buik te leggen en die kleine uk zwemt er meteen op af.

Parel, dat ik zo'n mooie dvd die je bij MvM hebt gekregen! Heel gaaf. Goede keuze. Je kan straks toch nog voor het serviesje kiezen? Als je je op tijd hebt aagemeld krijg je na afloop toch nog een cadeautje?

Een *; voor Jusa, jammer voor je meid.... veel succes en de zomer brengt je vast iets moois.

En een welkom voor mammalaaf, vertel eens iets meer over jezelf (en idd Plieno) over je zwangerschap?

Nou, dat was het weer even, ik moet weer even liggen, manlief moet er een beetje aan wennen dat hij nu wat meer voor me moet zorgen Gelukkig begint volgende week onze hulp in de huishouding, ze komt voor 3 uur in de week, erg fijn idee. Liefs allemaal en een fijne avond.
Goeienavond meiden,

O O O alweer veel te lang niet gepost.

Dok, mooi die tabel hoor ! Biiijjjjna iedereen zwanger... wel grappig, ik zag vanavond op de tv een reclame van ClearBlue zwangerschapstest .. NIEUW NIEUW NIEUW.... er verschijnt nu ENCEINTE in het venster. :P Duuuhh... die hadden jullie in Nederland allang!!

Heel fijn dat jij ook een kloppend hartje hebt!  (ehhh... en de baby natuurlijk :D) Wat een opluchting moet dat geweest zijn!

Wil je trouwens mijn uitgerekende datum naar 4 februari verzetten en de volgende echo naar 2 augustus? Alvast bedankt!

Plieno, mijn vriend had hem eigenlijk alleen maar uitgezet omdat ie aan het proberen was internet te installeren op zijn nieuwe laptop.. hij dacht dat het eraan lag dat deze ook aan stond... maar dat was het niet dus. Volgende keer kijkt ie wel beter uit denk ik ;). En ik heb momenteel NIKS te klagen, vriendlief heeft wat korte opdrachten als consultant en verder is ie lekker aan het huismannen en racefietsen overdag. Elke avond staat er een heerlijk maaltje klaar en vorige week heeft ie zelfs (okee, moest hem wel even in de goeie richting praten) de badkamer en wc's gepoetst .

Jusa, Bri.... baaaalen zeg. Dikke *; en weer vol goede moed op naar de volgende ronde... de kans moet nu toch steeds groter worden, niet?!

Lily, inderdaad heftig verhaal zeg. Echt rot en oneerlijk dat het niet bij iedereen even makkelijk gaat!!

........... eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnn JAHOOOR... HET IS WEER ZOVER.... was al bijna klaar om te posten, op bijna iedereen gereageerd.... doen mijn vingers iets te snel een of andere sneltoets.... GRRR.... Alles weg!!!  :@ Niet alles dus, want het bovengaande had ik nog gecontrol-c-ed. Maar de rest dus niet....

Nou ik heb het echt helemaal gehad nu. Tot de volgende keer maar weer...

x wolfje
Heeeeee ik heb het teruggevonden!!

Blond, leuk hoor al die gratis dingen en dozen. Wat dat betreft wel jammer dat ik in Frankrijk woon. Misschien hebben ze dat hier ook wel, maar ik zou niet weten waar en hoe. Grappig trouwens dat je vriend die dingen besteld heeft!.

Soep, gefeliciteerd hoor!! Mooie foto's, leuk om te zien hoe je straalt!

Leuk dat de kinderwagen er al is, haha ik zie je al rijden door de woonkamer! Hoop dat je een ziekenhuis vindt waar je een goed gevoel bij hebt.

Yasmine, leuk om te horen dat het goed met je gaat. Ik ben ook niet altijd even vlot met reageren trouwens hoor! En meelezen is natuurlijk ook leuk . En ik zag net je buik op de gmail! Mooi !

Parel, leuk dat je het vruchtzakje al gezien hebt! 8 maart 2008.. mooie datum hoor! Op naar de 12 weken echo dus... ik zit zelf de dagen echt af te tellen tot mijn 12 weken echo (al ben ik dan al ruim 13 weken)... vind het nog steeds spannend maar ben wel blij dat ik vanaf vandaag de 12 week inga alweer!! Leuk, die DVD. Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.

Mamalaaf, wat mij betreft ben je welkom hoor! En inderdaad ben ik benieuwd naar de vragen die Plieno je stelde.

Plieno, was trouwens nog vergeten je sterkte te wensen met de hyperventilatie! Hoop dat je oefeningen goed helpen.

Overige meiden die ik vergeten ben.... *; en hoop dat alles goed gaat!

Even ego... alles prima, weinig klachten.. ben in spannende afwachting van de echo over 2 weken en 2 dagen...

Moet me trouwens wat minder opwinden als er zoiets gebeurt als het verliezen van je mooie posting.... kan nooit goed zijn voor ons kind... :$.

Verder las ik net dat je met KLM nog tot 36 weken kan vliegen. Wel goed nieuws want mijn zus en ik dachten dat de grens 27 of 28 weken was (volgens mij met Easyjet), en dat we elkaar dan op het laatst niet meer zouden kunnen zien.

Oh ja vergeet ik bijna.... we gaan toch nog naar Griekenland!! JOEHOOEEE... pas geboekt. Naar Kefalonia, kent iemand dat? Schijnt supermooi te zijn wat ik ervan gezien heb. En een mooi hotel gevonden met zwembad, dan kan ik tenminste elke dag wat baantjes trekken. We gaan pas op 3 september, voor 2 weken, dus dan ben ik als ik terugkom al op de helft geloof ik!! :D

Liefs allemaal !

Wolfje
dag lieve meiden,

mijn vakantie is voorbij en ik ben weer helemaal bijgelezen, alle post van de afgelopen 2 weken.

Van harte Parel, wat ontzettend fijn! ga je er heeel enorm van genieten?? doen hoor!!

Dikke knuffel voor bri, jusa en lily. wat naar dat het zo tegen blijft zitten. Ik duim mijn duimen blauw voor een mooie uitkomst verder op in deze zomer voor jullie!!

voor alle andere meiden; leuk te lezen dat het de meesten zo voorspoedig vergaat!! top! ga zo snel nog even de g mail bekijken ( de buiken maken me erg nieuwsgierig en dan ga ik verder deze week uitgebreid reageren op al jullie verhalen!

veel liefs en geniet van de mooie zomeravond vandaag!!

kus mimmie

Ik zat net even bewust in de tabel te kijken en zag dat we in oktober 5 babies in 2 weken verwachten en in november weer 5 binnen 2 weken. Dat worden spannende tijden met dagelijkse meldplicht voor de zwangeren en elke dag checken of er nieuws is :P.

MamaLaaf, welkom. Was je al stiekempjes aan het meelezen zodat je ons al een beetje kent, of kom je nieuw binnenvallen?

welkom mamalaaf !!

dok bedankt weer voor het bijwerken van de tabel. inderdaad spannende weken in oktober en november! haha gelukkig ben ik in september op vakantie kan ik daarna uitgerust plaatsnemen op de tribune :P

ben trouwens weer helemaal beter hoor lieve meiden

dinsdagavond met groep vrienden op het strand gegeten en lekker gevolleybalt. gisteravond meegedaan met een stratenloop in westkapelle (haha nou ok ik geef toe heb maar 2 vd 5 ronden gelopen, toen was het genoeg geweest met mijn nog niet goed getrainde lichaam nadat ik ook dit weekend al genoeg energie in naar de wcpot toe rennen had gestoken)

zometeen nog ff lekker een zomeravondduikje maken in de grevelingen en wie weet als we op tijd terug zijn nog ff naar het vuurwerk vd kermis.

Morgen een dagdienstje dus lekker beetje uitslapen

fijne avond

bri
He Bri, fijn dat je weer beter bent, jij hebt al leuke dingen gedaan! Ik wil ook wel weer beachvolleyballen....

Mamalaaf, welkom, welkom, gezellig om er nog iemand bij te hebben!

Dok: ik vind het al spannend worden, het gaat zo hard allemaal met ons. Ik las op een ander topic dat iemand die eind sept was uitgerekend op 7 juli bevallen was. Dat zou betekenen dat die van mij 7 augustus moet komen. Ik dacht het niet dus!!! Lijkt me vreselijk, het wiegje is nog niet klaar, haha!

He mimmie, welkom terug!

Wolfje: lekker dat je nog op vakantie gaat. En inderdaad je kunt best tot lang vliegen met Nederlandse maatschappijen. Ik ken jouw bestemming niet, maar ben zelf helemaal verliefd op Kreta.

Yasmine, goed om te horen dat die van jou ook zo beweegt, soms maak ik me wel eens zorgen. Maar ja, hij heeft nog veel plek en wordt steeds sterker, dus het is wel logisch. En gezellig, dat ook.

Over MvM: als je je tijd vol maakt, dan krijg je het serviesje sowieso, dat is echt zoooo schattig.

Meiden een tip: als je (straks) zwanger bent, ga dan niet met ruim 25 weken rennen om een bus te halen. Dat heb ik gedaan en mijn banden protesteren heftig. Ik leek gisteren wel een bejaarde, kon niet op of neer, lopen was een drama, opstaan ook. Nu zit ik dus thuis, de hittepit gaat zo de magnetron in en ik hou mijn gemak, mensen wat een pijn.

We hebben gisteren wel een hotel in Duitsland geboekt, we gaan er nog een paar dagen tussen uit, volgend weekend.

En morgen de pretecho!!!!
Luum, dat met die pakketten en naamsbekendheid is voor mij ook een reden om het niet te doen, maar goed, we krijgen al zó veel spam-reclame in de bus, dan kan dat er ook nog wel bij ;)! En het is toch wel leuk om die pakketten uit te pakken.

Bri!!!!!!NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!! Wat balen zeg! Echt klote. Volgende maand is het gewoon keihard raak! Dat moet!

Joepie Dok!!!!!!!! Echt fijn om te horen dat je echo goed was. Heerlijk om een zwemmende garnaal te zien!

Kicken Soep dat de kinderwagen er al is. Ik zou er ook zo graag vast een rondje mee rijden. Die van ons komt pas in Oktober...

En fijn dat het allemaal goed was bij de VK. Je gaat dus naar het ZH om te bevallen. Toevallig nog een kraamhotel bij jullie in de buurt?

Op mail al de felicitaties gedaan, maar hier toch nog een keertje! Leuk dat jullie nu echt geregistreerd staan!

En inderdaad hoe bizar dingen kunnen lopen: vriendin zwanger, vriendin scheiden. Het is echt weer het soort van uiterste. Probeer er zelf niet te veel onder te lijden. Je lichaam verbruikt al genoeg energie!

Balen Bri dat je ook nog ziek bent geworden! Gaat het al weer wat beter met je?

Parel, te gek hè om het tegen iedereen te vertellen! Hebben wij ook gedaan, ook met de gedachte dat als het fout gaat je de mensen toch moet gaan inlichten. Je moet dan zelfs nog gaan vertellen dat je zwanger was.

En 8 maart 2008 vind ik een hele mooie datum! Ik ben echt blij voor jou dat je nu zwanger bent!

En al die andere dames: ik hoop dat ik volgende maand meerdere gaten in de lucht mag springen. Het liefst zo vaak dat ik er hoofdpijn van krijg!

Jusa, wat een k.....zooi! Er was nog even wat hoop, maar jee... Volgende maand ook een sprong voor jou. Dat moet! Ik ga nu alvast oefenen!

Welkom mamalaaf! Leuk dat je meekomt schrijven! Weer een ervaringsdeskundige erbij, altijd fijn! Hoe oud ben je? hoe oud is je eerste? Meisje/jongen? Inspirerende namen nog? Hoe voel je je? Nu stop ik maar ff, anders lijk ik wel heel erg nieuwsgierig!

Plieno, fijn dat je bloedwaarden goed zijn! Dan hoef je bijna niet meer naar de internist tijdens de zwangerschap, of niet?! Dat zou wel tof zijn!

Die klachten die jij omschrijft herken ik ook, alleen niet het hyperventileren. Heb laatst bloed laten prikken en hoop dat de waardes goed zijn...

Wel fijn dat je nu nog even tot 15.00u kunt werken en daarna lekker vakantie hebt! Kun je even lekker bijtanken!

Blond, het gaat nu echt snel bij jou hè! 

Ik kan me voorstellen dat je het prettig vind om in een ZH te bevallen. Veiligheid is voor mij ook een reden om naar het Kraamhotel te gaan. Dicht bij het ziekenhuis en de faciliteiten zijn aanwezig. Toch een beetje het gevoel van thuis door de 1-persoons kamers.

Parel, ik heb ook meegedaan met MvM. Het is ff lastig met telkens in de maatbeker plassen, maar het is voor een goed doel! Hoe is de dvd?

Ja Wolf, computer gaat klote doen en dan ben je ook nog zwanger (lees: hormonen)! Het zou eigenlijk verboden moeten worden! Hoe gaat het verder met je? En Enciente, betekent dat zwanger? (heb mijn talenknobbel thuis laten liggen...)

Lekker die vakantie! Heerlijk! Wij hebben besloten om toch nog even weg te gaan. Waarheen en wanneer is nog de vraag. Ergens in augustus.

En fijn dat je nog tot week 37 mag vliegen met de KLM! Ik hoor ook vaak dat dat maar tot de 7e maand mag.

Mimmie, welkom terug van je vakantie! Hoe was het?

Dok, hihihi, dat wordt twee keer de tour de baby's dit jaar!

Bri, fijn om te lezen dat je weer beter bent! En ik vind het knap dat je 2 rondes loopt als je kort daarvoor nog zo ziek was! Super, dan is je conditie echt wel goed!

Soep, niet meer zo hard van stapel lopen, hè!

Leuk dat jullie nog een hotelletje hebben geboekt. Waar gaan jullie heen?

En morgen de pretecho. Kan dat ook op zaterdag? Veel plezier! Laat je ons weten hoe het was!

Zo, nu even een stukje ego:

Ben echt al heel erg lang niet meer op het forum geweest. Op mijn werk was het onmogelijk (iedereen kan meekijken) en het enige wat ik kon doen was snel ff gmailen.

Maar hier gaat het verder allemaal erg goed. Wij zijn druk aan het klussen, zodat we in augustus in onze vakantie de kinderkamer kunnen gaan afmaken. Helemaal zin in!

Over dat vachtje: daar heb ik ook last van. Had altijd al wel wat haartjes bij mijn navel, maar die haalde ik weg met de pincet. Nu is er geen beginnen aan. Ik ga er met de schaar overheen, want scheren is uit den boze en plukken maakt de haargroei weer zo definitief. Dus ik heb ook goede hoop dat ze na de zwangerschap weer weg zijn. Ik zou ze wel willen blonderen. Zou dat mogen?

Gisteren heb ik de uitnodiging binnen gekregen van de zwangerschapsgym! 6 augustus gaat de cursus van start en op 15 oktober heb ik mijn laatste dag. Dat vind ik wel mooi gepland zo. Alhoewel ik ook wel eens hoor dat mensen het fijn vinden om nog wat beweging te hebben tijdens hun verlof. Maar goed, ik kan ook gaan wandelen dan!

En wat voel ik de baby nu vaak! Echt zo ontzettend kicken is dat. Wel heb ik zoiets als ik hem een paar uur niet heb gevoeld: ojee... Maar goed, ik ben dan ook een rasechte doemdenker... (wordt mijn tweede missie in het leven, want dit wil ik mijn kind niet mee gaan geven!).

Verder weinig nieuws aan deze zijde.

Ik hoop dat iedereen een beetje de warmte heeft doorstaan!

Een dikke knuffel voor alle meiden die nog niet zwanger zijn *;! Het gaat ook bij jullie lukken!

Liefs Jules
Goedemorgen!

Soep: Kun je je alweer een beetje bewegen? Rennen voor de bus was dus niet zo'n goed idee! Heb het idee dat alle 'onverwachte' bewegingen nu pijn kunnen doen. Snel uitrekken om iets te pakken of te vangen bijvoorbeeld, au au au! Beterschap ermee!

Parel: Ik heb niet meegedaan aan MvM. Ik dacht namelijk dat je al je urine (dus van de hele dag) moest opvangen, en ik zag mezelf nou niet die bussen meeslepen het vliegtuig in. Maar nu hoorde ik van mijn nichtje dat zij het alleen 's avonds thuis en in het weekend doet, dus dat had dus ook gekund. Nou ja, ben er nu rijkelijk te laat mee...

Dok: Ja, het gaat druk worden in okt. en nov!! Brrrr, sta bovenaan het lijstje! Maar ben benieuwd wie er daadwerkelijk als eerste gaat bevallen!

Bri: Fijn dat je weer beter bent.

Jules: Tja, over dat blonderen, ik doe het wel. Lig anders echt niet lekker bij de VK, want ook bij mij zitten er een paar behoorlijk donkere en lange tussen. (tussen die hele waas van blonde!!) Las ergens dat je gewoon je haar kan blijven kleuren tijdens de zwangerschap, dus ik hoop maar dat dit er dan ook onder valt! Nu maar hopen dat het straks na de zwnagerschap weer verdwijnt!

Had woensdag die vrouw van de kraamzorg hier zitten. Eigenlijk was het een soort van pro-borstvoedingsgesprek, tenminste, daar hebben we het eigenlijk de meeste tijd over gehad. Ze maakte het allemaal wel erg makkelijk, zo vond ze dat je minstens een half jaar alleen maar BV moest geven. Toen ik zei dat dat ik mijn geval met mijn baan wat moeilijk zou gaan antwoordde ze net zo makkelijk dat iedere werkgever verplicht is om een Kolfruimte voor je in te richten. Ik zou niet weten hoe we dat in een vliegtuig voor elkaar moeten krijgen. De enige plek waar ik enig privacy zou hebben is op het toilet (en dat mocht weer niet! maar logisch, want ik wil daar ook nooit zijn, tenzij het echt heel dringend is..bah!) en lekker zit je daar toch niet omdat er standaard een rij voor staat te wachten. Achter het gordijntje is ook geen optie, die wordt elke keer door de passagiers weer opengetrokken, of er moet dus een collega er voor gaan staan om de wacht te houden. Maar dat zou dus betekenen dat er dus tijdens dat ik aan het kolven ben steeds met 2 werknemers minder bent, terwijl het al zo druk is!

De enige optie die er dan is, is op kantoor werken, maar dat lijkt me ook niks, dus waarschijnlijk hou ik het bij BV tijdens het verlof en niet meer als ik werk.

Verder vond die vrouw het ook nodig dat je baby een half jaar bij je op de kamer slaapt!!!! Eventjes kan ik me voorstellen, maar een half jaar?!

Groetjes en een fijne dag!
Ha Blond! Het gaat al beter, maar nog niet van harte. Inderdaad, onverwachte bewegingen zijn verboden!

Pff, ik word nu al obstinaat van die mevrouwen. Ik denk dat ik ze heel snel afkap. Ik bepaal zelf hoe lang mijn kind op mijn slaapkamer ligt en ook hoe lang ik borstvoeding geef. Ik ben dat zeker van plan en wil ook veel doen om het te laten slagen, maar ik kan op mijn werk wel kolven. Waar bemoeit die kraamzorg zich dan weer mee denk ik, ze hebben al zo weinig uren, laat ze dan straks wel goed helpen met je kindje en je eigen gezondheid en niet een of andere maffioso uithangen.

Zie je de hormonen doorschemeren?? Ik word er niet aardiger op tegen dat soort mensen, hahaha!
Snel op mijn werk, dus alleen ego. Met welk goed nieuws zal ik beginnen?

- ik heb mijn laatste examen gehaald (na 8 jaar deeltijd studie, nu alleen na mijn verlof nog een scriptie te gaan) jippie!

- Laatste werkdag voor de vakantie vandaag

- Fysio denkt me goed en snel van mijn hyperventilatie af te kunnen helpen

- Volgende week gaan mijn schoonouders kinderkamer behangen

- En komen de meubeltjes

- En we kunnen de kinderwagen ophalen

- Volgende week dindsdag start mijn zwangerschapsgym, wordt wel heel echt allemaal

- De week daarna lekker even weg (naar Luxemburg, kamperen)

Vanmiddag nog even voor een extra check naar de gynaecoloog, maar ik denk dat het wel goed zit en dat het echt alleen maar hyperventilatie is.

Blond, wat waren de argumenten dat je baby zo lang op de ouder slaapkamer moet liggen. Eerst wilde ik het helemaal niet, maar nu toch een wiegje geleend en van plan dit de eerste dagen/weken neer te zetten, maar een half jaar heeft ook nadelen lijkt me?
Plieno, gefeliciteerd met je examen! Nu rust voor jou! En fijn dat het met je gezondheid wat beter gaat!

Ik zag trouwens dat er een jonge gezinnenbeurs is, van 1-4 november. Ik durf daar eigenlijk niet naar toe, maar lijkt me geweldig.

Soepie en Blond, niet zo agressief he? Foei! Wordt vast goed bedoeld :P.

Gewoon zien hoe het loopt straks, meteen hulp vragen als de bv niet lekker gaat. En als het dan toch niet lukt, tsja, dat heb je het tenminste geprobeerd.

Onze dochter heeft bv gehad tot 6,5 maand, maar toen ik ging werken was het wel lastig om de boel op peil te houden. Had ik een kolfpauze in mijn agenda gezet, viel er weer ergens een kat van het balkon of zoiets.

En ze sliep eventjes bij ons, maar ik werd steeds wakker van de kleine zucht-, kreun, en smakgeluidjes. Toen steeds 's avonds met wieg en al naar de woonkamer gereden (wieltjes eronder zijn erg handig). Dan stond ze een paar meter verderop en kon ik wel slapen. (Kamertje was nog niet klaar) Na een maand of 3 is ze weer bij ons op de kamer gekomen (maakte minder geluidjes) en daar gebleven tot 7 maanden toen haar kamertje klaar was.

Vergeet ik nog wat te melden!

Nekplooi-echo gehad, was wel een half uur, dus kon kleine gup goed bekijken. Hij/zij was alweer 5,5 cm en bijna 12 weken dus. Zag er verder goed uit. Bloed laten prikken voor de combi-test en alle andere zaken (HB, virussen, AIDS en zo) Dus 6 buizen of zo.

Misselijk ben ik niet meer, wel tamelijk dik al! 2 kilo aangekomen, maar allemaal rond mijn buik. (15 cm erbij)

Dok, wat fijn dat je al weer over de kritische 12 weken grens bent en met zo'n mooie (lange) echo kan ik me voorstellen dat je nu ook echt helemaal gerust bent. Gaan jullie het nieuwe babykamertje nu tijdens de zwangerschap klaarmaken of weer als de baby er al een tijdje is? Maakt natuurlijk voor het kindje niet uit, maar voor je eigen rust misschien wel lekker als het af is?

Weet jij de reden dat ze aanraden om het kind op je kamer te laten slapen? Ik kan wel wat bedenken hoor, zoals je hoort het direct als het niet goed gaat, binding, nachtvoedingen ofzo. Maar eigenlijk weet ik het niet zo goed.

En die geluidjes lijken me eventjes wel heerlijk, maar geen half jaar, of wen je daar echt aan?
quote:

Dok, wat fijn dat je al weer over de kritische 12 weken grens bent en met zo'n mooie (lange) echo kan ik me voorstellen dat je nu ook echt helemaal gerust bent. Gaan jullie het nieuwe babykamertje nu tijdens de zwangerschap klaarmaken of weer als de baby er al een tijdje is? Maakt natuurlijk voor het kindje niet uit, maar voor je eigen rust misschien wel lekker als het af is?

Weet jij de reden dat ze aanraden om het kind op je kamer te laten slapen? Ik kan wel wat bedenken hoor, zoals je hoort het direct als het niet goed gaat, binding, nachtvoedingen ofzo. Maar eigenlijk weet ik het niet zo goed.

En die geluidjes lijken me eventjes wel heerlijk, maar geen half jaar, of wen je daar echt aan?

Babykamer? Waarom dan? ;) We hebben geen kamers meer over! Dus het wordt de schuur of bij ons op de kamer. Als je een kleine baby op je kamer hebt liggen hoor je idd eerder of er wat is, en als ze een beetje beginnen te mopperen kun je ze meteen aan de borst leggen, ipv als ze al echt liggen te brullen van de honger. En die geluidjes worden na een tijdje minder en je went er ook aan. Maar we hebben onze dochter dus wel een paar weken in de kamer ernaast gelegd om beter te slapen.

Hee Dok, wat fijn om te horen dat je hem/haar lekker lang op de echo hebt kunnen bekijken!

Krijg je trouwens meteen die uitslag van de nekplooimeting, in een kansberekening, of gaat dat in combinatie met de bloeduitslag?

Of kunnen ze meteen zien of de nekplooi "goed" of "niet goed" is?

Ben heel benieuwd... zelf nog bijna 2 weken wachten... maar gelukkig gaan de weken snel.

Meiden ik heb trouwens net nog een topic geplaatst over de hoogte van een commode. Heb namellijk vanmiddag bij de IKEA (in Zwitserland) een geweldige commode gezien. Ging kijken voor die van Hemnes (waar ook al een topic over is... blijkbaar zijn er veel die voor de Hemnes gaan), maar toen zagen we deze, en die vonden we nog leuker!

Beetje lastig omschrijven, en ik kan er ook nog geen plaatje van vinden op internet (nieuwe serie: Kviby), maar mijn twijfel gaat om de hoogte: hij is namelijk 1.07 meter hoog. En is dat niet een beetje hoog als commode??

Ik ben zelf 1.75 en Wolfman is 1.86 dus heb het idee dat het wel gaat.. maar ben benieuwd wat jullie denken.

Misschien is ie er in Nederland ook al wel.

Was trouwens niet bij de IKEA voor de commode speciaal hoor. Was een leuke bijkomstigheid om daar even naar te kijken. Verder gewoon bezig met opruimdrift (ff snel een Billy boekenkastje erbij gekocht zodat AL MIJN ZWANGERSCHAPSBOEKEN :P ergens kunnen staan) ;).

Fijne avond iedereen en slaap lekker straks!

Wolfje
Neem vandaag tussen het duiken door plaats op de tribune voor nieuws van lily!!!

al enige symptomen?
Bri :D! Jullie zijn allemaal zo lief!

Ik moet zo mijn ouders gaan entertainen in Amsterdam dus even alleen het volgende:

Gister pakte ik mijn agenda erbij en ging ik tellen, vandaag alweer op dag 41 (!) en geen spoortje bloed, verder voel ik me helemaal normaal, geen zere boobies oid dus ik wacht tot dag 45 en dan ga ik tegen beter weten in maar een testje doen, het zou een totaal godswonder zijn want ik geloof niet dat we op het juiste moment hebben gesexed (niet dat ik daar een peil op kan trekken met mijn rare cyclus die varieerd tussen 32 en 44 dagen) en we hebben verdorie sowieso te weinig gesexed ;). Ik wacht dus maar weer af, ik weet dat ik niet zwanger ben maar zo af en toe sluip de gedachte 'zou het?! er toch in' erg verneukeratief gezien mijn bezoekje aan de HA enzo...

Ik hou jullie op de hoogte, vanavond meer.

x
Bri, veel plezien met duiken! Ik kom tussendoor naast je zitten, want ook ik denk natuurlijk aan Lily vandaag.

Wolfje, ik weet niet meer hoe hoog onze commode is. Maar omdat jij en je man allebei behoorlijk lang zijn kan dit volgens mij prima. Mijn man is 2.03 m en ik slechts 1.65 m, dus dan kan je niet een te hoge commode hebben.

Mijn man is wel gewend dat veel dingen eigenlijk te laag zijn en een verstelbare commode heb ik nog niet ontdekt. Stiekem denk ik dat ik hem toch vaker zal gebruiken dan hij, ouderwets he?

Ik kan je dus niet echt helpen. Leuk, he kijken naar al die spulletjes!

Dok, natuurlijk is een nieuw/extra kamertje geen must.

Gaan de kids als de baby groter is samen op 1 kamer?

Ik heb leuke herinneringen aan de tijd dat ik samen met mijn zus in een stapelbed sliep. Maar eerst dus gezellig bij jullie op de kamer en vooral praktisch.
Ik vond net een fotootje van onze meubeltjes op de website van de fabrikant, de foto staat op g-mail.
Hoi meiden!

Heerlijk weer even mee te lezen. Heb me een tijdje niet laten zien hier, maar niks aan de hand hoor!

Lily: spannend zeg! Ik neem ook plaats op de tribune! Hou je ons wel op de hoogte als je een testje hebt gedaan?? Ik  voor je hoor!

Bri: jammer, voor jou niet raak dit keer. Succes de komende weken (:P) de 10de augustus komt snel genoeg weer op je af! Was het duiken leuk? Nog veel gezien, of valt dat toch wel wat tegen in de Nederlandse wateren?

Jusa: inmiddels al wat meer nieuws van de medische kant? Of blijft het nog even stil na jullie bezoek aan de gyn?

Klaver: en jij bent de volgende, na Lily... Ook een dikke  voor jou!

Kortom: meiden die nog niet zwanger zijn, doe je best, hopelijk is het volgende maand raak en hebben we ineens weer een zwangerschaps-golf!

Soep: had ook de aankondiging van die beurs gezien, maar ik heb het ook terzijde geschoven... Dacht net ineens: misschien leuk met meiden van het forum naartoe te gaan en elkaar eens te ontmoeten? Of die datum voor mij haalbaar is, geen idee, want wij zitten dan middenin de verhuizing. En wie weet, als de kleine zich eerder aandient is er wellicht nog meer ´oproer´ rond die periode...

Dok: Gaaf joh, de tijd gaat snel, voor jou ook alweer 12 weken! Fijn te horen dat alles er nu goed uitziet! Wel wonderlijk toch hè, of vind jij het zien van zo´n echo inmiddels al wat normaler, ook met je (dieren)artsenervaring?  Ben ook wel benieuwd, wat Plieno ook al vroeg, hoe gaan jullie dat straks doen met de kleine en jullie dochter? Gaan zij in principe op één kamer, of komt de kleine vooral bij jullie te liggen?

Wolfje: Ow, zo herkenbaar, die zwangerschapsboeken! Had met vriend´s verjaardag een boek aan hem gegeven (toen was ik eigenlijk nog niet zwanger, maar ergens binnen een week na zijn verjaardag hebben we de kleine gemaakt... Wellicht ook een tip voor de nog niet zwangeren onder ons??? ;)) en toen ik een paar weken zwanger was gelijk een hele zoot boeken bij de bieb. De meest uitgebreide en interessantse (jou zwangerschapsbijbel) heb ik inmiddels gekocht. Maar ook de blaadjes van de Kinderen, Ouders van Nu, Viva Mama etc. etc weet ik echt te verslinden, dus geniet er vooral lekker van! We kunnen vast haast wel een ruilbeurs van boekjes op gaan zetten met al die info die we hebben :D! En dat van de hoogte van de commode, is wel een interessante vraag. Ik zal mijn bijbel eens raadplegen, volgens mij hebben ze wel aanbevolen hoogten. Heb je al voor het meubel zelf gestaan om het eens te proberen? Vaak merk je dan wel of de hoogte goed is (net als wanneer je een keuken koopt...).

Plieno: wat heerlijk al dat goede nieuws! Je laatste examen, joh wat goed! Heb je al een idee voor je scriptie, of laat je dat lekker liggen voor na je zwangerschap? En wat voor kleur gaan jullie de babykamer geven, zijn jullie daar al uit? Ik probeer overal leuke ideetjes op te doen, dus wie weet heb jij nog een goede tip.

Blond: Ik vond je verhaal van dat mens van de kraamzorg ergens wel lachwekkend hoor. Waar bemoeien sommige mensen zich toch mee! Eigenlijk zou je je ervaring ook terug moeten geven aan die organisatie, dit kan toch niet de bedoeling zijn??? Je wordt gewoon in een hokje gestopt en moet daar maar gewoon aan voldoen! Ik dacht dat we in Nederland toch echt geen communisitisch systeem hebben, dat maak je toch nog altijd zelf uit zeg! In verband met de medicijnen mág ik niet eens bv geven, ben benieuwd of ik ook zo´n uitbrander ga krijgen.

Trouwens even een algemene vraag over kraamzorg: wij moeten ons nog aanmelden (foei, ik weet het, ben inmiddels 19 weken!) en twijfelen tussen een kleine organisatie (aanbevolen door een vriendin van mij) en het grote Icare dat bij ons in buurt zit. Daar heb ik ook wat mindere verhalen over gehoord. Hoe hebben jullie uiteindelijk de keuze voor de organisatie gemaakt? Ik kan nergens op internet ervaringen vinden en ik heb weinig vriendinnen in de omgeving die al ervaring hebben... Hebben jullie nog tips? Wil komende week wat dit betreft echt de knoop gaan doorhakken want stel je voor dat je er anders gedonder van krijgt...

Jules: wat leuk, dat je al bericht hebt over de zwangerschapsgym! Ik heb nog geen keuze gemaakt maar kan ook weinig aanbod vinden hier in de buurt. We doen al wel een haptonomiecursus, afgelopen woensdag was de eerste keer. Wel grappig trouwens, in jullie rijtje favoriete jongensnamen zit die van ons ook... Alleen weten wij nog niet wat het gaat worden. Wie weet kiezen we uiteindelijk wel dezelfde naam (is toch niet erg hè...!!)

Parel: wow joh, wat een mooie datum 08-03-03! Alleen worden kinderen maar in 4% van de gevallen geboren op de uitgerekende datum, dus het wordt waarschijnlijk toch een andere... Wel super hoor! Vergeet niet te genieten hè! Lekker uitkijken naar 20 augustus! Voor je´t weet zijn de eerste weken om en kan je het al echt zien!!

Mamalaaf: welkom! Ben ook erg benieuwd naar jouw ervaringen en achtergrond! Kom je nog wat over jezelf vertellen?

Mimmie: lekkere vakantie gehad? En verder nog steeds alles goed?

Yasmine: hoe is het nu met je, helpt de Cesartherapie al? En hoe is het bij jou begonnen, was het er ineens, of bouwde het zich langzaam op?

Even ego dan:

Hier gaat verder alles goed! Sterker nog, vorige week zaterdag hebben we fors inkopen gedaan, wiegje, bedje, bugaboo, maxicosi en easyfix en een bod op marktplaats op een (driehoekige) box. Spannend! Het spul wordt begin november geleverd, als we net in ons nieuwe huis zitten. Heb er echt zin in, wie weet wil ik de spulletjes toch al eerder...

Daarnaast heb ik de afgelopen weken de kleine toch al vrij vaak gevoeld, een soort kleine schopjes af en toe. NIet van buiten te voelen, wel van binnen. Ik twijfelde of het echt zo was, want volgens de echografist bij de 12wkn echo zit de placenta bij mij aan de voorkant. Afgelopen woensdag zijn we echter voor het eerst naar de haptonome geweest. Best spannend, beetje kennismaken enzo. Wij kwamen net uit ons werk, druk, gehaast en nog niet echt bijgekomen. De haptonome liet eerst vriend voelen hoe dat voelt met aanrakingen als je gespannen bent, omdat de kleine dat ook zo voelt. Hij stond echt stijf van de spanning nog! Gewoon van werken en drukte om je heen. Ik ken dat wel, ben ook zo. Werken geeft me enorm veel energie en ik vind het heerlijk om (met mijn hersens) bezig te zijn, maar het levert toch aardig wat spanning op. Ben daar toch wel een beetje van geschrokken, want die kleine krijgt dat natuurlijk grotendeels wel mee. Maar goed, nadat vriendlief dat had ervaren zijn we gaan voelen aan mijn buik. Eerst de haptonome en ze legde een hand op mijn buik waar de kleine zat. Ze zei: ´jouw placenta zit echt niet aan de voorkant hoor, dan zou het kindje niet gelijk naar mijn hand toegekomen zijn!´ Echt zo gaaf! Dus vriend ook voelen en hij voelde de kleine krioelen onder zijn hand! Erg duidelijk is het nog niet (met 18,5 week), maar als je je er op concentreert en op de juiste plek voelt lukt het je wel. Kortom: die kleine is lekker levendig en we proberen nu al wat contact te maken. Eind augustus gaan we voor de volgende keer en ik denk dat dit wel heel erg goed is voor ons gestresste mensen. Meer ontspannen en genieten van aanrakingen wordt dus de komende tijd het motto!

Lieve meiden, maak er nog een lekkere dag van vandaag! Een dikke *; voor jullie allemaal!

Herah
quote:

Soepie en Blond, niet zo agressief he? Foei! Wordt vast goed bedoeld :P.

Sorry, hihi. Kan het niet helpen (het staat er echt onaardig, trouwens)! Baby komt bij ons ook op de kamer te liggen in eerste instantie en dan zien we wel hoe het gaat. Ik ga in september een borstvoedingscursus volgen, altijd handig.

Gisteren de pretecho gehad, wat was dat supergaaf! Ik zet op gmail wel een paar fotootjes! Als je het er voor over hebt, echt doen!

Lily, succes, ik duim voor je!

Ik zal snel op anderen nog reageren, ga nu eerst even de was ophangen en dan gaan we nog even naar de grote prenatal in Villa Arena. Kijken of we een leuke wipper vinden! En gewoon snuffelen, haha!
Ik zou graag willen reageren maar.....

Protesterende Jules

.... vooralsnog kan ik alleen nog even bijlezen.

(ff kijken of dit lukt)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven