eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Lily en Klaver; balen liefies! *; Hoop dat die teunisbloemolie wonderen gaat doen voor jullie. Ik heb 't trouwens gelezen via een ander topic (meelezûr!). Hou helemaal niet zo van middeltjes/medicijn-gebruik, heb het dus maar 2 cyclussen geslikt en ook toen ik stopte was m'n cyclus 26-27 dagen.

Fijne vakantie Lily!

Bri; ik begin alvast met duimen!!!

Dikke kus,

Parel
Ha meiden,

Ben weer terug van de echo en alles is goed!

Het was alleen wel weer een bliksembezoek... binnen 10 minuten stonden we weer buiten. Hij deed meteen de echo en ik had eigenlijk verwacht dat je het veel beter/duidelijker zou zien. Voor mij waren het nog wat losse rondjes aan elkaar (hoofdje,lijfje,armen, benen), in plaats van dat je echt de vingertjes kon tellen of iets van een gezicht kon ontdekken. Maar misschien is dat nog te vroeg. De echo schatte me op 13 weken en 5 dagen. En uitgerekende datum stond op 5 februari. Zie je wel dat ik gelijk had :P.

De nekplooi was ook goed zei de dokter, 2,2 mm. Nou herinnerde ik me dat ik veel meer mensen in de 1, nog wat regio had gehoord. Er was eigenlijk geen tijd om er verder over te praten, pas als je buiten staat realiseer je je wat je nog had willen zeggen/vragen. Ik weet niet eens of hij het nog in combinatie met bloedtest doet. Ik heb nu ook geen kansberekening gekregen. Wat zegt die 2,2 mm nou?!

Wat ik net op internet gevonden heb is dit:

What is a normal measurement?

An NT measurement of up to 2.0mm is normal at about 11 weeks, and up to about 2.8mm by 13 weeks and 6 days. This is because the NT normally grows in proportion to the growth of the baby.

Dus eigenlijk moet ik me geen zorgen maken, maar ik had het wel fijner gevonden als het wat lager was geweest. Pffff. Begint het zorgen maken nu al?!?!? Dok, hebben ze bij jou ook de nekplooi in mm aangegeven of niet?

En Jessel, kun jij me wat meer vertrouwen geven?

Verder krijg ik nu wel ook elke maand een controle, de eerste al over 2 of 3 weken, waar dan volgens mij wel wat meer gelegenheid is voor vragen enzo. Dus dan moet ik mn vragen maar stellen.

Dat was het weer even voor nu!

xx liefs Wolfje
Oh Lily, nu lees ik pas je stukje!

Baaaalen zeg, ook al had je het al verwacht!

Een heeele fijne vakantie in elk geval... lekker uitrusten en relaxen :-))
Hoi Wolffje,

Het is heus wel goed joh! Anders had je écht niet met 10 min. al buiten gestaan hoor!

Wat lekker dat je het al gezien hebt! Lijkt mij zo'n opluchting! En voor de volgende keer je vragen gewoon op papier zetten hoor! Volgens mij verkeert iedere mama-to-be in een staat van acute hersenverweking als je je baby voor 't eerst op de echo ziet!

ff ego :$

Ik ben best angstig dat het hartje niet klopt. Ik voel me deze week ook helemáál niet zwanger. Ben niet meer misselijk, voel (bijna) geen krampjes...geen pijnlijke borsten meer...

Heeft iemand van jullie daar ook 'last' van gehad? Het lijkt nu allemaal zo onwerkelijk! Vraag me af en toe af of het wel goed is....
quote:

ff ego :$

Ik ben best angstig dat het hartje niet klopt. Ik voel me deze week ook helemáál niet zwanger. Ben niet meer misselijk, voel (bijna) geen krampjes...geen pijnlijke borsten meer...

Heeft iemand van jullie daar ook 'last' van gehad? Het lijkt nu allemaal zo onwerkelijk! Vraag me af en toe af of het wel goed is....

Sorry, geen tijd om op iedereen te reageren, maar wilde ff Parel gerust stellen! Parel, dit gevoel houdt bij mij nu al bijna 7 maanden aan... Niks aan het handje dus, wees er juist blij mee dat je je zo 'normaal' voelt!

Ik snap precies hoe je je voelt, ik was ook constant bang dat er iets mis was, voelde me niet zwanger, alleen in de eerste paar weken last van pijnlijke borsten, en verder totaal geen last van kwaaltjes. Nog steeds niet trouwens, voel me nog steeds uitstekend. Hartstikke fit! Overal hoor ik dat ik het nu rustiger aan moet doen, maar ik barst van de energie! Sport nog steeds (zeker 3x per week!!!) en heb gister ook nog een super lange wandeling van 2.5 uur gemaakt. Kan zelfs nog hardlopen, maar dat doe ik maar niet meer. Kortom, die ideale zwangerschap!! Maar tot aan de eerste echo kon ik het af en toe gewoon niet geloven dat ik echt zwanger was. was stiekem zelfs even verbaasd toen ik op de echo zo'n garnaaltje zag bewegen, hield er best rekening mee dat het wel eens mis zou kunnen zijn!! Wat dat betreft had ik best wel eens misselijk willen zijn, puur om me zwanger te voelen... Nu ben ik er alleen maar blij mee, en wil eigenlijk altijd wel zwanger zijn!

Parel, meisje maak je niet zo druk! Kan best wisselen hoor!

Klaver, balen zeg!

En Lily, van zo'n cyclus wordt je toch moedeloos? :(

Wolfje, ik was 11 weken en 5 dagen en toen was de nekplooi 1,2 mm of zo (heb het nu niet bij de hand) Ze heeft niet gezegd of dat goed of fout was. Bloedprikken moest/kon meteen daarna met een apart formulier, tegelijk met de overige metingen van Hb, HIV, hepatitis, enzovoorts. De uitslag was er toen 5 dagen later.

Ik heb verder wienig tijd, moet inpakken voor de vakantie, meld me nu dus af voor de komende 10 dagen en ben benieuwd hoe het forum eruit ziet als ik terugkom. Moet maar een dagje eerder terugkomen om bij te lezen!

Parel, geen stress! Zoals je ziet is het bij iedereen verschillend. Makkelijk gezegd als je je zorgen maakt, maar ik had die misselijkheid best willen missen. En die moeheid nu ook. Maar ik kan het me goed voorstellen dat je een signaal wilt. Maar als je geen bloedverlies hebt, geen nare krampen en dat soort dingen, dan is het vast gewoon goed. En je was toch wel misselijk een tijdje? Een vriendin van mij is ook niet misselijk geweest, en had ook een garnaaltje op de echo, alles was goed. Wat ik vervelend vond was dat ik voor de eerste echo geen controle ofzo had, pas vlak daarvoor de eerste keer bij de VK. Tot die tijd voelde ik me tamelijk hulpeloos. Komt allemaal goed!

Blond, wat heeeeeerlijk dat jij nog zoveel kunt. Jij hebt dus duidelijk geen last van je banden. Je gaat er vast veel aan hebben bij de bevalling, dat je zo sterk bent. En daarna, als je op gaat knappen. Fijn voor je!

Wolfje, fijn dat de echo goed was, weer één gerustgesteld! Van nekplooimetingen heb ik echt geen verstand....

O, mijn kind heeft weer de hik, maf gevoel is dat. Kleine slokop.

Lekker voor Lily dat ze op vakantie is!

Klavertje, hoe is het nou met jou?

Bri, spannende dingen doe jij, leuk dat je gaat solliciteren, laat je weten hoe het gaat???

O, Plieno is ook al op vakantie!

Ik ga volgende week weer werken, nog 7 weken en dan verlof. Poehee, het gaat inderdaad hard. Iemand zei al: ik ben nog niet zwanger en jij denkt al aan verlof. Ja, het kan raar lopen.

Toch vind ik dit best een gekke tijd. Er komen geen echo's meer, alleen maar controles, we hebben bijna alle spullen in huis, moeten alleen nog de wieg afmaken. We zijn er dus wel klaar voor, maar het duurt nog zo lang. Nu dus een tijd van wachten en genieten van het mooie weer.

Afgelopen dinsdag zijn we in het ziekenhuis in de buurt wezen kijken, daar gaat het dus gebeuren als het goed is. Fijn om dat gezien te hebben. Als je in het ziekenhuis gaat bevallen: ga kijken van te voren. Wij weten nu hoe het zit met parkeren, welke verdieping, hoe ziet het er uit, echt super!

Nu ga ik nog wat rommelen en straks lunchen in de stad, met een vriendin!

Tot snel meiden!
Dok: fijne vakantie!!!
Grrrrrrrrrrr :@ 'T was me nog nooit overkomen, maar eens moet de eerste keer zijn... Heel verhaal getypt, en druk per ongeluk op een verkeerd knopje, en weg text. Was een behoorlijke lap geworden want eindelijk heb ik eens tijd om wat uitgebreider te reageren. Heel anders dan je zou verwachten met de zeeen van tijd die ik nu heb, ben ik eigenlijk alleen maar druk. Druk met leuke dingen wel te verstaan, ben de hele dag de hort op. Lekker koffie leuten bij iedereen, shoppen enz enz. (HEERLIJK!)

Mimmi: Dit weekend dus kennismaken met de gastouders. Ik hoop dat het klikt!

Hoe gaat het inmiddels met je stuitje? Had er ook heel even last van, en volgens de VK zou het van voorbijgaande aard zijn, meestal was het rond de 20e week weer over. En dat klopte inderdaad! Hoop dat het jou net zo vergaat!

Jules: Over een week dus lekker op vakantie! Waaheen? Of heb ik daar overheen gelezen?

Dok: Gefeliciteerd met de mooie uitslag van de test. Nu kan het genieten pas echt gaan beginnen. Tenminste, zo ging het bij mij, pas toen de kritieke tijd voorbij was en de uitslag van de test helemaal goed durfde ik pas echt blij te zijn. En nu ga je ook nog lekker op vakantie, wat wil je nog meer?! Geniet ervan!

Lily: Wat ontzettend balen van de vreselijk lange cyclus :( Hoop dat je het tijdens jullie vakantie een beetje van je af kunt zetten! Hele fijna vakantie meis!

Plieno: Wat jammer van het verkeerde behang! :? Kan alles weer overnieuw!!

Ook wens ik jou een super vakantie toe! (jemig, wat gaan er veel weg nu!)

Bri: Zoooo toe maar, 90 km gefietst!! Pfffffffffff....

En volgende week is het weer spannend!! Ben nu al aan het duimen hoor...

Is het nog gelukt met je soll. brief? Kan me heel goed voorstellen dat je graag een functie in de dagdienst wilt. Zit er nu zelf ook heel hard over na te denken. Dat onregelmatige gaat me steeds meer tegenstaan. Nu ik eindelijk sinds jaren eens een normaal bioritme heb merk ik pas hoe goed dat me doet. Hoe goed ik me voel en wat dat voor mijn humeur doet. Ben tijden niet zo vrolijk geweest, en dat is echt niet alleen vanwege de zwangerschap. Zit nu gewoon zoveel beter in mn vel. Hoewel het nog een hele tijd duurt kan ik nu echt al tegen de tijd opzien dat ik weer moet werken. Dat is niet echt oké... Heb een superleuke baan, maar er kleven echt mega nadelen aan. Moet echt eens gaan nadenken wat ik wil.

Klaver: Balen dat je toch weer ongesteld bent geworden. Tenminste, heeft het echt doorgezet? In dat geval *;

Wolfje: Fijn dat de echo goed was! Tja, je staat idd wel snel weer buiten. Je leeft er zo naar toe, en voor je het weet is het weer voorbij... Maar dat zegt dus ook wel dat op die echo alles goed eruitzag/ Denk niet dat je je druk hoeft te maken over die nekplooi, als het niet goed was geweest hadden ze dat echt wel gezegd en kwamen er verdere onderzoeken. Zit heel erg na te denken over hoe dik de nekplooi van onze kleine was, maar ik kan er echt niet meer opkomen, misschien hebben we het niet eens geweten. Maar als het niet goed was ga ik ervan uit dat je dat echt wel gehoord zou hebben.

Soep: Ik ben ook nog van plan om bij ons in het ziekenhuis te gaan kijken, je hebt er idd van die info middagen. Altijd handig om te weten hoe, wat en waar...

Heb zelf eigenlijk weinig nieuws, geen nieuws is goed nieuws toch?!

Maar heb wel een vraagje aan alle zwangere dames die ook al een geruime tijd zwanger zijn. Merken jullie dat jullie kleintje reageert op lawaai? Begin me zo langzamerhand echt af te vragen of onze baby misschien doof is, ze reageert namelijk niet echt op harde geluiden. Hoorde vandaag van een vriendin die ongeveer net zo lang zwanger s als ik dat haar kleintje altijd begint te trappelen als ze gaat stofzuigen. Maar je kan een kanon naast me afschieten en die van mij reageert er niet op, of amper. Maar echt geen schrik reactie, zoals ik net las op internet. Misschien maak ik me wel druk om niks, maar het was me wel vaker opgeval;en en vind het best raar.

Nou, hopen dat de text nu wel bijft staan! Fijn weekend allemaal!

Blond
He blond: ik weet niet zo goed of die van ons op lawaai reageert. Hij rommelde laatst wel toen ik stond te strijken naast een wasmachine in centrifugetoestand en dat hij reageert op autorijden (trillingen). Maar lag jouw placenta niet aan de voorkant? Die dempt echt heel erg, net als het vruchtwater. Misschien moet je eens proberen om bijvoorbeeld een flinke bas in de muziek te doen, kijken wat er dan gebeurt. En je zorg ook bij de verloskundige neerleggen, die heeft er verstand van. En schreeuwt je vriend tegen je buik? Ik las ergens dat hij echt moet schreeuwen als een leraar voor een schoolklas :D.

Echte schrikreacties ken ik ook niet hoor, maar misschien is dat omdat ik nog niet bij plotseling lawaai ben geweest.

Lekker dat je je zo vermaakt, heb ik afgelopen week ook gedaan, nog 7 weken werken en dan heb ik ook verlof.

En meiden, wat ben ik blij dat het geen hete zomer is tot nu toe. Bij ons in huis is het 25 graden en ik word erg moe van de warmte. Nu lekker weer op het balkon met een zacht briesje!!!
hey meiden,

ff snel een berichtje om te melden dat ik natuurlijk nog steeds meelees. Maar ff erg druk allemaal op het moment. Zijn net terug van 3 daagjes kamperen in de ardennen (alvast voorproefje voor september als we naar italie gaan). Nu moet alles nog opgeruimd worden en moet vanmiddag gewoon weer aan het werk. De wasmachine draait op volle toeren :-)

Het is allemaal nog gelukt hoor met de brief, heb hem diezelfde avond nog via de mail verstuurd. Ben benieuwd, hoorde van mijn baas dat er al 4 andere mensen ook brief hadden gestuurd (is internet sollicitatie). Zou zo graag dagdienst willen gaan werken!! Sluitingsdatum is 12augustus, dus zal nog ff duren voor alleer ik hoor of ik voor gesprek in aanmerking kom.

Deze week weer spannend!! Begin aardig de kriebels te krijgen hoor. Wie komen er allemaal duimend op de tribune zitten?
Soep: Nee, mijn placenta ligt aan de achterkant dus dat is het ook niet. Heb nu zo'n beetje alles geprobeerd qua geluid waar ze echt wel op zou moeten reageren. Bijvoorbeeld mijn vriend tegen mijn buik laten schreeuwen wat eigenlijk alleen als resultaat had dat ik de slappe lach kreeg terwijl mijn vriend zich schuldig voelde om zo tegen zijn kindje te schreeuwen. Vervolgens plaste ik bijna in mijn broek van het lachen toen mijn vriend met groffer geschut aan kwam zetten, namelijk een pan met een grote lepel om er vervolgens een flink op te rammen wat ook de nodige decibellen produceerde. Mijn oren gingen er van piepen en verrek, er gebeurde wat! Een paar kleine schopjes maar that's it. In de auto heb ik de radio wel eens zo hard aangezet (flinke beat!!) dat het bij mij gewoon zeer deed aan mn oren, maar mevrouw was niet onder de indruk. En gister was de ultieme test, hier in de stad was namelijk een dance event waar ik ook nog even lekker heb staan dansen op Ferry Corsten en Marco V, geluid natuurlijk behoorlijk hard, en weer geen beweging te voelen...

Weet het niet hoor, of ik kan nu al merken dat ze niet goed hoort of we hebben gewoon geluk met zo'n coole dochter die zich nergens wat van aantrekt. De tijd zal het leren, maar zal het morgen zeker even ter sprake brengen bij de VK, kijken wat zij ervan zegt.

Bri: Dubbel spannend dus, in afwachting van je sollicitatie en je NOD. Ja hoor, zit natuurlijk ook op de tribune!
1.2.3 Test...!! Doet ie het??!
Jaaaaaaaaaaaaa!
jeetjemina, ik vind het nieuwe forum zo echt helemaal niks!
Hoi meiden!

Toch maar een poging wagen. Alles went zeggen ze! Vind de site er verder wel erg goed uitzien hoor!

Heb weinig te melden. Kijk erg uit naar de echo! Nog bedankt voor alle geruststellingen! Jullie zijn lief!

Je begint nu al iets een buikje bij me te zien. Hadden jullie dat ook al? Het zijn natuurlijk allemaal ingewanden die iets meer omhoog komen, maar vind het best leuk. Alleen lijkt het nu als ik zit of ik een uit de kluiten gewassen vetrol heb...

Ga snel weer aan 't werk!

X

Parel
up, voordat we helemaal verdwenen zijn
Ik vind het maar saai hier. En onze titel is ook lelijk geworden. Probeer dit weekend even te reageren op de gmail postjes.

Alvast wel een dikke voor klaver!
Denk dat het vooral een kwestie van wennen is. Vind het hier toch wel ietsje overzichtelijker dan op de gmail, dus wat mij betreft gaan we gewoon hier verder!

De emoticons vind ik wel erg leuk!
denk inderdaad ook dat het ff wennen is!!

zodra het de echte versie zal zijn en niet meer de beta-versie zal het allemaal wel een stuk beter werken.

klikte gister per ongeluk al een keer een verkeerd topic aan en zag dat ze daar al wel de tabel weer bovenin hadden staan dus wie weet komt dat bij ons ook wel weer

dit is overzichtelijker dan gmail omdat alles gewoon onder elkaar komt te staan.

als je boven het woord forum gaat hangen en je kiest vervolgens voorkeuren, dan kan je instellen dat je de laatste nieuwe berichten bovenaan wilt hebben en je kan zelfs een mailtje laten versturen op het moment dat er een nieuw berichtje in ons topic wordt gepost!!

hahaha emoticons zijn echt supper

verder nog ff melden: nog niet ongi, vanochtend getest maar die was negatief.

later meer nieuws !!!!
Joehoehoe! Ben ik ook weer!

Bri; spannend hoor! Wanneer is nu je 'echte' nod? Hopelijk heb je te vroeg getest!

En die emoticons zijn echt superleuk! \\:-)//

Een kinderhand is snel gevuld hè?

Kus,

Parel
mijn echte NOD is vandaag !!!!

ben net ff de stad ingeweest voor paar boodschapjes en heb meteen ook maar ff de uitverkoop van de H&M berooft

nieuwe 3/4broek, blouse, shirtje en hooded-sweater allemaal goed voor de aankomende vakantie

nu nog een beetje en dan ben ik niet meer te houden (owja en een positieve test natuurlijk)
Halloooo, mijn allereerste reactie op het nieuwe forum. Spannend.

Briiiiiiii, ik zit hier op de tribune hoor!!!

Verder wil ik even zeggen dat ik vanaf morgen twee weken op vakantie ben. Ben er nu ook echt aan toe, merk ik!! Ben moe en wil gewoon WEG.

Dus lieverds, tot over twee weken!!!!!!!!!
Hier kom ik nog op terug
Hoi Hoi!

Parel: al een buikje dus! Hoe ver ben je nu? (Lastig dat we de tabel nog missen!)

Ik meende zo rond de 8 weken al een buikje te kunnen ontdekken, maar dat was dan meer omdat je je lichaam zelf het best kent. Leek idd een beetje op een vetrol. Daarna heeft het echt heel lang stil gestaan. Anderen konden pas echt zien dat ik zwanger was rond de 5 maand... Nu rond de 7 maand is het pas echt overduidelijk! Duurde dus wel ff bij mij!

Bri: Wow, vandaag NOD dus!! Spannend! Negatieve test, maar verder nog geen aankondiging van de rode duivels? Ik hoop dat je de kleding die je gekocht hebt al snel niet meer past hihi!!

Kingsqueen: Morgen lekker op vakantie dus! Heel veel plezier!
Hoi!

Kingsqueen; Fijne vakantie!

Bri; hoop zo dat 't raak is deze keer! Er moet echt een maart-baby'tje bij komen hoor! Anders is die van mij zo Remy!

Blond; ik ben nu 10 weken. Maar 8 weken is inderdaad al vlot ja! Ik was al bang voor een tweeling! Vind ik heel schattig hoor, maar wel bij een ander. Met een eenling ga je makkelijker op pad. Kijk er nu al naar uit om volgend voorjaar met kinderwagen en al een terrasje te pakken!

Geniet je nog een beetje van je verlof, Blond? Je mag je gelukkig prijzen dat het weer lekker hollands is. Mijn vriendin kreeg vorig jaar 2 hittegolven over d'r dikke buik....dan ben je niet echt blij hoor! Slaap je nu ook extra lang uit? (nu het nog kan... )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven