eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ze gaan dan bepalen hoe lang je al zwanger bent en op basis daarvan bepalen ze wanneer de nekplooimeting kan plaatsvinden. Maar, je krijgt eerst een goed gesprek met de gyn of je het wel echt wil.
En wat een super goed nieuws van jouw vriendin! Echt fijn als het ondanks alles toch mag lukken. Hoop ook dat het goed gaat!
He, ff snel, een berichtje van Lily:

Wij moeten ff in het ziekenhuis blijven want lammetje is wat misselijk. Hopelijk laat in de middag naar huis. Ik voel me goed, bevallen is te doen.

Ze is bezig met een foto te sturen, als ik hem heb, zet ik hem vanavond op gmail, vanaf mijn werk gaat dat niet.

Liefs,

Soep
Mim, hoera voor jouw vriendin!!! Gaaf om samen zwanger te zijn!
wat fijn dat het bevallen goed " bevallen" is bij lil. zo fijn dat al het vreselijke voorwerk toch ook wel effect heeft gehad.

hopenlijk liggen ze vanavond thuis samen in bed, mama, dochter en papa. en anders is een nachtje ziekenhuis ook wel ok denk ik, even laten zorgen voor je en zeker weten dat alles goed gaat met lammetje!

lief zijn jullie jules en soep

x
Oh, lieve Lil en Lil-man!

Wat ontzettend gefeliciteerd met het goede nieuws dat jullie kleine, lieve lammetje niet meer in de stal staat maar zich nu toch eindelijk buiten het stalletje heeft laten zien!

Wat een goed nieuws en wat een mooie namen zeg!

(kom er maar op!)

Hopelijk snel een foto op gmail zodat we haar kunnen bewonderen.. Toen ik je berichtje las van af en toe een WEEEEE en bloederig slijm had ik goede hoop!

Fijn dat het laatste stuk zo snel gegaan is!

Verder: gisteren test gedaan, was negatief.

Vannacht ziek op de plee gezeten (lans alle gaten kwam het) maar vanmorgen wel naar de gyn.

Ze heeft even met de echo gekeken..... mooi opgebouwd endometrium (slijmvlies) én er is een eisprong geweest!!!

Ik kan dus heel goed zwanger zijn....

Advies: AFWACHTEN (fijn)

Over een week á twee weken weer testen of menstruatie moet roet in het eten gooien.

(.)(.) doen nog steeds pijn en wordt erger... ik ben benieuwd! (en nu al een klein beetje blij, als is het alleen maar om het feit dat alles weer gewoon functioneert)

XXXXXXXXXXXXXX (heel veel en hele dikke zoenen voor jullie)

x voor lammetje... en ik zeg méé! (= welkom op de wereld)

jessel
Zozo codewoord in mijn leven is volgens mij DRUK, vrijdag met jullie op stap, zaterdag wat spullen verhuisd en zondag babykamertje gestoffeerd en ingericht. Als het echt af is komen er foto´s-

En dan mis ik zomaar zulk mooi nieuws..... Lil en lilman gefeliciteerd! En wat een mooie namen, begin zelf spontaan te twijfelen. Ook ik ben erg benieuwd naar foto's en je verhaal.

En toen stond ik bovenaan..... vanmorgen naar de gyn geweest. Alles oke. Buik is aan de grote kant voor 25 weken, komt vooral door het vruchtwater. Op de echo was een handje, beentje, hartje en hoofdje te zien. Je kon zelfs zien dat ze een slokje vruchtwater dronk. Blijft wel een druk kindje! Urine bevatte wat eiwitsporen maar daar hoefde ik me niet ongerust over te maken, volgende keer weer urine mee. (ik moet trouwens altijd urine meenemen, afdelingsbeleid) Voor de kerst had ik bloed laten prikken vanwege jeuk en daar kreeg ik eindelijk de uitslag van. Iets verhoogde galzuren en zouten maar als het voor mij nog draaglijk was nog geen medicijnen. Wel weer bloedprikken. Het HB was ook wat laag, 1.0 lager dan de vorige keer, waarvoor ik ijzertabletten heb gekregen. 23 jan heb ik weer een controleafspraak 28 jan pretechoverrassing voor manlief.

Jess, wat fijn om bevestigd te krijgen dat alles ´werkt´. Zou helemaal mooi zijn als je nu hebt lopen kijken naar het slijmvlies waar straks een embryo ingenesteld blijkt te zijn.

Soep, kan me voorstellen dat je nu wel eens duidelijkheid wilt maar ook de huisarts heeft geen wondertest begrijp ik.

Mimmie, een zwangerschapsmaatje, gezellig! Ik heb helemaal niemand in de buurt die bijna net zo zwanger is als ik. Misschien straks op de fit voor de bevalling cursus. Wie weet.

Jules, wat een uitgebreide procedure zeg voor de nekplooimeting. Wij kregen een foldertje van de gyn met de instructie het door te lezen en aan de balie een afspraak te maken. Vooraf konden we nog dingen vragen die niet duidelijk waren en dat was het.

Luum, bedankt voor het aanbod van de wipstoel, zoals ik al vermoedde krijgen we er een.

Parel, was gezellig op de terugweg, volgende keer rijd ik en dan kan jij een lekker wijntje drinken. Jammer dat ik toch nog moest krabben. Overigens kwamen er toen allemaal auto´s de parkeerplaats oprijden die zich achterin gingen samenscholen. Eng! Heb het krabben toen maar gelaten voor wat het was en met behulp van geduld, 2 extra rondjes rotonde en de ruitenvloeistof het klusje afgemaakt.

Nou, morgen naar de tandarts en de administratie regelen. 2 Kklussen dus ik ben waarschijnlijk veel hier te vinden.

Wie weet trouwens wanneer het mamamazzeldagen zijn bij de prenatal. Verder nog leuke tips met websites=
Juus; klinkt lekker druk zo dat leven van jou! FIjn dat kleine Puck zich goed gedraagt en dat alles goed is. Ik krijg van de Prenatal altijd een mailbericht over de mamamazzeldagen maar heb deze nog niet gehad. Zal je ff een seintje geven als ik de mail heb gehad, denk dat het met een week of twee zal zijn.

Soep; rare cyclus en jammer dat er geen wondertest bestaat, haha. Kan me voorstellen dat je als controlfreak niet zit te wachten op een advies als afwachten, maar helaas zit er niets anders op. Succes!

Jessel: fijn dat alles goed gaat en dat alles werkt. Ook voor jou dus afwachten... Heb even op je hyves gespiekt gisteren en wat een ontzettend mooie kerel is jullie Luuk! Echt een bijzonder mannetje.

Mim: wat leuk dat je samen zwanger kunt zijn. Lijkt me heel bijzonder om dat te mogen delen met een vriendin.

Jules; Ja het blijft een beetje een desillusie die eerste VK afspraak... (vind ik dan) Beetje kletsen, beetje vragen, niets nieuws eigenlijk. Wel vreemd dat jullie zoveel info krijgen over die combitest. Hier een beetje het scenario dat Jusa schreef.

Hier gaat alles zijn gangetje. Kleine man loopt dat het een lieve lust is en "kletst" je de oren van het hoofd. Echt te schattig. Vandaag voor het eerst maar eens z'n blauw loopauto uit de schuur gehaald die hij had gekregen van zijn nichtjes. Een soort "my first Audi"... En wat blijkt: hij is helemaal de man met dat ding. Op de auto, naast de auto, achterstevoren op de auto, toeteren en waag het niet om hem eraf te halen. Heb meneer in tijden niet zo BOOS gezien. Heb er een filmpje van gemaakt, zal eens kijken of ik het op gmail kan krijgen.

ZIt me trouwens echt af te vragen of en wanneer ik zal testen. Vorige "cyclus" was een beetje raar na die miskraam. Was maar 22 dagen.Vóór miskraam ook een cyclus van tussen de 26 en 28 dagen. ZIt nu op dag 24 en nog nergens een spoor van. Niet van zwangerschap, niet van menstruatie. Vind het zonde om te vroeg te testen maar wil het natuurlijk wel zo vroeg mogelijk weten, haha! Ach, we zien wel. Misschien dat ik er overmorgen eens een testje aan waag.

Ik ga nog ff hangen.

Tot later!

Kus Es
Lily, gefeliciteerd met jullie dochter!!! Gelukkig een vlotte bevalling en hopelijk nu weer lekker thuis. Mooie namen ook!!!

Jessel en Mimmie ook gefeliciteerd met jullie goede nieuws!

En Soep, sterkte met geduld hebben.
Bevangen door de hormonen hield ik het niet droog bij je bericht van Lily Soep, LAMMETJE IS GEBOREN !!!! HOERA !!!!! Lil je hebt het zo fantastisch gedaan! Ik ben erg benieuwd naar je meisje en naar je verhaal. Geniet !!!!
Hoe bedoel je, ongeduldig, lieve Es? Hahaha, ik zou nog even wachten, hoor. Maar ja, ik wacht dan ook al wat langer. Ik ben helemaal in de war door je eendje, denk de hele tijd: he, wie is dat?

Gaaf dat die kleine die auto zo leuk vindt!

Ja Juus: nu jij bovenaan. Lekker in het voorjaar bevallen, ook een fijn idee. Fijn dat alles goed was met je controles! Ben nu ook wel benieuwd naar jullie meisje.

Ik heb nog geen foto van Lammetje, dat is niet meer gelukt.

Jessel: ook bij jou fijn dat het allemaal in orde was. Ben benieuwd of er al een nieuw Jesseltje zweeft. Ik heb ons maar even lager in de tabel gezet, op de wachtbank!

Jules: gek, de eerste afspraak al gehad. Ga je dat hele circus weer in. Hema heeft ook zwangerschapskleding online, maar weet even niet meer wat dat was. Bij www.futuremaman.nl kan je ook webshoppen. Zit duur spul bij, maar het is ook vaak erg mooi.

Ben wel gelukkig hoor, heb me er maar bij neergelegd. Ga nu ook niet meer bij elk kriebeltje naar het toilet om te kijken. Gewoon doen, is het devies.

Adios, als ik verder nog wat van Lily hoor, dan meld ik me weer.
Yas, ik moest even wat wegslikken toen ik het bij de januarimama's neerzette, vond ik wel heel speciaal!
Lieve Lil en Lilman...... GEFELICITEERD met jullie ongetwijfeld prachtige dochter (die clomid doet et em tenslotte ) !!!

-snik snif slik-

Zie je nu wel dat het gelukt is! Je hebt uiteindelijk gewoon je meisje uitgepoept; leve de vrouwelijke oerkracht!

Prachtige namen. De tweede naam staat ook op ons lijstje voor onze derde dochter, maar ik gok dat dat een jongen wordt haha.

Soep: Ik vond het ook al verwarrend.....
Ha lieverds,

Lig lekker in bed met man en kind naast me *zucht*.

De bevalling kwam toch nog best onverwachts, voorweeën had ik immers al steeds. Om elf uur bij de start van pauw en witteman kwamen ze er *bam* inzetten (en Voy, dat weet je dus ECHT meteen; nu is het menes!). Gelijk kwamen ze super regelmatig en binnen anderhalf uur al om de 3 minuten en krachtig! De Vk kwam en toen had ik 5 cm (Yay!) en hoppa naar het ziekenhuis. Daar ging het supersnel en had ik al vrij snel niet te houden zo'n persdrang en ging de vk ene voelen. Volledige ontsluiting! na 45 persen was daar onze dochter die ik hier op het forum LOLA noem. Dat mag in de tabel. Echte naam staat op de gmail.

Bij wat bleek de laatste perswee kreeg ik een klein knipje (2hechtingen) en in één keer lanceerde ik haar.

Lola bleek wat meconiumwater ingeslikt en was/is daar wat misselijk van daarom moesten we even blijven ter observatie maar inmiddels weer thuis sinds half 4 en ze doet het geweldig! Ze drink heel niet slecht en is zo mooi! Ze heeft giga veel krulhaar (ergens in de loop van de week zal ik een foto plaatsen) ze heeft echt een matje onder haar mutsje, cute!

Ik ben in de wolken! Bevallen doet fckng veel zeer en als je denkt dit KAN niet ergen dan jahoor dat kan wél! Maar de momenten tussen de wee zijn een oase (al waren ze soms maar kort) en je werkt naar het hoogtepunt heen en dan weet je dit was het ergste! De omschakeling naar persen is eerst even gek maar daarna zelf 'lekker' je oerdriften volgen (echt! ik ging 'grunten').

En dan is ze daar, ik heb een uur apatisch zitten staren en shaken. WOW!

Man doet het geweldig, ik voel me geweldig! Even tukken nu Lola een volle buik heeft en in dr wiegje ligt! Tot snel!
Oh. Lil, wat klint het allemaal geweldig!

Goed uitrusten hoor!

En niet te veel op het forum hangen.. haha!

Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties!

Juus, jij bent echt de volgende hoor! Ook jij moet eraan geloven!

En Es: wat een lieve, leuke reactie over de foto's van Luuk op hyves.. ik zit hier te gloeien op de bank van trots!

X Jessel

p.s. kijk uit naar de foto van LOLA!
Lil, wat leuk dat je zo snel verslag komt doen.

Super gedaan meid! Laat je lekker verwennen na deze klus en geniet van je gezinnetje. Ik hoop dat ik net zoals jij kan praten na mijn bevalling.

Lfs
Niks geen zwangere hormonen nodig hier om met natte ogen Lil's berichten te lezen!

Geweldig meid! Het was je ook echt zo gegund om niet ook nog eens 2 dagen over je bevalling te doen met 2 uur persen of zo. Strippen heeft dus toch het laatste zetje gegeven. Nou heeel hartelijk gefeliciteerd jullie beiden na al het wachten en de valse starts!

Wie weet (Dok??) of je voor een tweede kind opnieuw gezag en erkenning moet regelen als je (officieel) samenwoont? Kom er op internet niet echt achter ...

Idd Jules, 1e afspraak vk is een beetje 'flauw', maar toen dacht ik later ook, ze zullen wel een soort verplicht zijn je alles weer te vertellen. En aan de andere kant kunnen zij niet weten wat ik onthouden heb.

Hier definitief afgezien van de combitest, voelt goed. Mis ik helaas wel de echo. Daarom maar meteen de afspraak voor de 20-weken echo gemaakt zodat we op een zaterdag kunnen, hoeft manlief geen vrij te nemen (28-2!).

Es, hou me aanbevolen voor je filmpje !

Dikke weltrustekus xx
Lil hou op, zakdoeken zijn niet aan te slepen hier, men, alsof ik het zelf mee beleef. Dit vergeet je nooit meer, en het is het allemaal zo waard. Slik, even nieuw zakdoekje .... Zo blij voor jullie !!!!!!!!!
Mooi bericht van Lil!

Jules, gek genoeg (ik heb geen VK) krijg ik dus helemaal niks van die "standaard" praat/uitleg, voor mijn gevoel. Heb wel dezelfde gyn die waarschijnlijk er op vertrouwt dat ik nog veel weet. Wat voor praat heb je dan met de VK?

Ik heb vandaag om 11:30 12 wk echo, spannend en daarna afspraak met gyn!!!!
Oh Lil, wat is het leven toch fantastisch! Ik word helemaal blij als ik jouw verhaal zo lees (inclusief tranen). Geef je Lola een dikke knuffel! Goed gedaan meissie. Ik ben trots op je. Geniet van al deze mooie dingen!

Jessel, wat ontzettend spannend. Kun jij op je werk geen echo’s maken om af en toe te checken of je al iets ziet? Twee weken wachten… hoe ga je het vol houden!

Juus, wat is de reden dat je veel vruchtwater aanmaakt? En wat een leuke verrassing voor je vriend, die pretecho! Goed dat je waardes ok waren. Hopelijk blijven de waardes van alles ok! Ben benieuwd naar de kinderkamer!

Misschien kun je Prenatal een mailtje sturen? Ben ook benieuwd!

Eng trouwens van die samenscholende mensen. Kan me voorstellen dat je dan toch maar even eieren voor je geld kiest en rondjes gaat rijden.

Es, wat gaat het toch snel met die kleine man van jullie! Echt leuk om te zien, hoe snel ze zijn met alles. Ben benieuwd naar je filmpje.

Misschien kun je over 4 dagen testen (inmiddels 3)? Dan zit je op dag 28. Ik zou het iig niet kunnen uithouden. Had waarschijnlijk al een test verspild!

Soep, hoe is het bij jou? Al tekenen? Al een testdatum gepland? Oh, het is zo spannend. Bedankt ook voor je tip. Ga eens kijken bij Future maman. (moest meteen aan onze titel denken).

Yas, een tweede moet je ook gewoon erkennen! En kun je niet nog een extra echo aanvragen?

Plien, laat je weten hoe het was met de echo? Veel plezier vandaag!

Even ego:

Ben ook erg benieuwd hoe die combitest zal gaan verlopen. Toen ik de VK praktijk belde stelde ze me allemaal vragen over waarom ik die test wilde. Ze vertelde dat ze dat ook zo in het ZH zouden doen, dus vandaar dat ze me er een beetje op wilde voorbereiden. Ben benieuwd. De procedure is iig als volgt: as maandag wordt bepaald hoe ver ik ben (termijnecho), dan laat ik meteen bloed prikken en maak ik een afspraak voor de nekplooimeting. Die zal dan een paar weken later zijn. En wie weet valt het allemaal wel ontzettend mee. Hebben ze me een beetje gek lopen maken. Gister bij de Vk hebben we het er helemaal niet meer over gehad. Kreeg alleen het formulier mee om de combitest te doen.

En dat bij de VK had ik net zo goed telefonisch kunnen doen. Inderdaad een beetje een desillusie. Maar dan moet ik er ook wel bij zeggen dat ik de minst leuke VK had. De andere zijn toch wat meer geïnteresseerd en ik denk dat een intake bij één van hen echt anders was geweest.

Zo, deze dame gaat snel weer aan het werk! Tot later meiden.

Liefs Jules

PS. Echt raar dat de beval-spanning er niet meer is. Ik mis de hele dag een gevoel!
Plien: hoe was je echo?
Echo was helemaal goed. Lekker beweeglijk kindje en mooi qua groei (paar daagjes voor). Zo leuk wat je allemaal al kan zien (zeker in vergelijking met de 9 weken echo).

Verder controle (bloeddruk) was ook prima, dus tot over 4 weken...

Helaas liep het wel erg uit. Ik moest er om 11:30 zijn en was pas om 14:00 weer thuis (terwijl de reistijd slechts 10 minuten is). Ik heb een populaire gyn en hij neemt de tijd voor iedereen, dat is uiteindelijk het belangrijkste. Ook nog even bloed geprikt en potje pies ingeleverd. Ook omdat er een licht vermoeden is van blaasontsteking, omdat ik de laatste dagen/nachten veel vaker moet plassen dan normaal. Dat hoor ik morgen.
Plien, goed om te horen dat je zo'n beweeglijk mensje in je hebt! Hopelijk geen blaasontsteking. Fijn dat je gyn zoveel tijd voor je neemt. Een beetje betrokkenheid is wel prettig als je zo intiem met elkaar bent. En dan heb ik het met name over de mensen die via de medische molen zwanger proberen te worden.
Klopt, Jules. Hij gaf ook aan waarop hij uitliep. Extra mensen erbij in een toch al vol spreekuur. En hij gaf aan dat wij een "makkelijk geval" zijn maar dat hij helaas ook veel patienten ziet die kinderen hebben verloren of anderszins geen zorgeloze zwangerschap hebben. En hij heeft officieel voor iedereen 10 minuten, wat dus volstrekt niet toereikend is.

En dan laat hij de echo's door iemand anders doen (meestal) en standaard controles door de co-assistent, uiteindelijk wil hij ook zijn toegevoegde waarde leveren en dat doet hij wel.

Ik kreeg trouwens vandaag een dikke map met info/folders, dus dat is waarschijnlijk hetgeen waar een vk het bij een intake ook over heeft. Net even gekeken, maar weinig nieuws inderdaad.

Ik heb me net aangemeld voor zwangerschapsgym. Ik vond het vorige keer best leuk (ligt voor een deel ook aan de groep) en denk deze keer niet veel nieuws te leren. Maar ik vind het wel fijn om straks weer even wekelijks stil te staan bij de zwangerschap en er eens met anderen over te praten (doe ik hier natuurlijk ook volop). Man was ook heel blij (not) dat hij dan weer 1 avond mee mag, hij moet niet zeuren, want vorige keer gingen we ook nog samen naar de rondleiding in het ziekenhuis en die ga ik echt geen 2e keer doen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven