eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoooo, terug van logeren bij opa en oma en zojuist schoonouders uitgezwaaid die waren komen eten. Ga eerst ff aanrecht opruimen en gooi dan wat foto's op de Gmail. Lil, niet jaloers worden op het toetje hoor, die chocolade taart was niet te eten, en veels te machtig waardoor ik er nu thuis verplicht van na zit te genieten, heel naar allemaal

Vond het erg leuk! Dat het zonder kindjes was, vond ik ook weer eens erg fijn, even mammatijd, dat doet toch goed.

Es, ik sluit me aan bij jou (zou het besmettelijk zijn?) --> mannetje hier heeft plotseling het lopen ontdekt ! Echt zo leuk! Hij was al twee maanden bezig zijn beenspieren aan te sterken maar nu loopt hij al een kievit! Hij wil niet anders meer! Nog wel aan twee handjes bij ons, of achter zijn wagentje, maar hij glundert van trots en paradeert de halve kamer al door! Joepiehie!

Soep, idd vreemd met je cyclus, open deur maar er zit niets anders op dan te wachten... Bedankt voor je P&T verslagje! Ik ga een keertje proefrijden ermee. En anders vind ik de tip van Parel ook goed klinken, de duowagen van, eh... Parel? Hoe heettie die nou ook al weer?! ...

Verder iedereen veilig thuis gekomen? En opgewarmd?

Brrr, ik haat smurfen en ik haat kou !

Doeiiii!

Y.
Hoi meiden,

Was gezellig gisteren! Helaas heb ik de andere helft van de tafel niet gesproken . Dat is dan wel het nadeel van alleen komen eten. Maar ons hoekje was ook erg leuk. En jullie hadden je echt goed uitgeleeft, zag er feestelijk uit vond ik. En wat een heerlijk eten Ik heb echt genoten, en toch nog het hele stuk taart naar binnen gepropt. Ik wilde het eerst mee naar huis nemen net als de dames om me heen () maar bedacht toen dat ik het dan zou moeten delen met alle thuisblijvers...

Op de terugweg trouwens wel enorm last van de mist gehad het laatste stuk, heb er 2 uur over gedaan om thuis te komen omdat ik geen hand voor ogen zag en niet harder durfde dan 50.
ha yas, het was de urban jungle duo rider. heb ook al even het internet afgespeurd.:) krijg vooralsnog de topmark duo wagen van mijn zus en mocht dat dat niets zijn kunnen we altijd nog wat kopen, dit is een krijgertje dus wat dat betreft in tijden van dubbele huizenlasten wel fijn!

parel, wat lief dat je de kaarten wilt overnemen! ik zal het morgen even op de mail zetten! super!

yas en es dat lopen doet ons meisje ook sinds 2 dagen echt goed, daarvoor 5 stappen los met aanmoediging en nu los heel de kamer door zonder dat wij ons er mee bemoeien, zo gaaf!!

lil, hoe is jou dag gegaan? gek he, dat je dan opeens ( nou ja zo opeens is het bij jou helaas niet....) op je uitgerekende dag bent aangekomen!

hoop echt dat het wachten snel voorbij is en je je meisje mag gaan leren kennen!

ik heb even een fruitdagje ( voornamelijk dan) gedaan na alle chocola van gisteren anders wordt het iets te gortig met buikvet t was wel echt zaaaaaaalig!!!!

vriendinnetje van me woont in dronten, ik weet al waar we binnenkort s gaan lunchen

ga nu even de fotos van yas bekijken en dan de hond er uit laten en dan lekker mijn bed in, helaas alleen vannacht maar ach, een nieuw warm dekbed helpt

slaap lekker meiden! x
Ik vond het ook erg gezellig vrijdag en was op een nette tijd (22:30) weer thuis. Erg leuk inderdaad om uitgebreider te kunnen praten dan met kids er bij. Hoewel ik de meetings met kids ook wel heel bijzonder vind.

Mannetje is enorm aan het huilen in de box, dus tot zo ver dit bericht....
Bij de meeste dus ook die vervelende blauwe enveloppen! Ik kreeg er vrijdag eentje en gister viel er weer eentje op de mat. Die heb ik demonstratief nog niet open gemaakt.

Soep, weet je al meer?

Lil, hoest met jou?

De schade bij die kleine is ontzettend meegevallen. Waarschijnlijk is de tand er niet eens doorheen gegaan, maar heeft hij gewoon zowel op de buitenkant als de binnenkant gebeten. Waarschijnlijk had hij zijn lip tussen z'n tanden toen ie viel. Het ziet er wel grappig uit: meneertje diklip!

En volgens mij gaat het loslopen hier ook beginnen! Na meer dan 4 maanden achter de blokkenwagen aan te hebben gelopen is het dan bijna zover. Ik was al een beetje bang dat hij op een gegeven moment over zou moeten op een rollatortje . Het is wel grappig om te zien; zo'n lekkere dronkenmansloop.

Meiden, ik ga mezelf eens lekker verwennen met een ontbijtje. Vriendlief heeft vanochtend die kleine gedaan en is nu ergens met hem naar toen (weet nie waar?). Lekker dus even krantje, bammetje en kopje koffie (helaas geen Illy...)

Liefs Jules

PS. soep, jij creabea! Haha, echt leuk. Wat heb je gekocht bij de kralenwinkel? Een doe-het-zelf pakket of losse kralen?
Lily! Ben je bevallen vannacht?? Heb de hele nacht over je gedroomd!

Zo, nu maar eens naar de sportschool. Ga normaal vaak al om 9 uur om 2 lessen te doen, maar ben vandaag te laat. Mijn natuurlijke wekker genaamd Kalissa slaapt steeds langer uit. Meestal tot een uur of 9, vandaag tot 10 uur. Heerlijk! Maar helaas wel te laat voor mijn lessen. Voortaan toch maar een wekker zetten.

P.S: Was het dezelfde chocotaart als die op de meeting bij KQ thuis? Ik heb écht wat gemist...
Meld! Lammetje staat nog steeds in de stal, geen extra tekens dat ze er binnenkort uit wil en ik zal dus morgen weer bij de gyn zitten. Blah.

Zijn er ook foto's van de meet?!
haha die blond, een te laat lopende natuurlijk wekker lekker toch!! sportze!! 2 uur/ pffffffff respect!!

en fijn dat het meevalt jules bij je mannetje. wat grappig ook dat je niet weet waar je mannen nu zijn maar wel heerlijk die rust in de ochtend

hier ook rust maar dan wel met meisje, ze is echt zo lief dit weekend ( eigenlijk altijd maar goed ) heerlijk in de box gespeeld en nu gaat ze steeds aan haar tafeltje zitten. ze klimt dan zelf op het stoeltje en gaat er ook zelf weer af. als ze zit gaan de armen over elkaar op tafel en kijkt ze triomfantelijk rond van, zo zie mijn eens zitten hier

en blond, het was inderdaad de zelfde taart als toen.. zo lekker!!!!!

lil, hoe was jou nacht? duim voor je!

jessel, meldplicht hoor hoe is het met je?

soepie? al nieuws qua NOD???

xx fijne dag voor iedereen. tot later
lil op de g mail in de fotomappen staan wat foto's van yasmine., wij aan de tafel en een foto van ons overheerlijke toetje!! balen dat er nog geen enkel teken van vooruitgang is. hoe laat moet je er morgen zijn? succes vandaag weer meis!
Zo, zometeen ga ik even de foto's kijken, leukleuk. Ik heb niets gekocht in de winkel, was op zoek naar tangetjes om mijn ketting te repareren. Was wel een heel schattig winkeltje met heel veel kraaltjes!

Vanochtend maar weer een testje gedaan, niet zwanger, natuurlijk. Ik weet niet zo goed wat ik moet, want wat ik hier niet geschreven had is dat ik de 21ste wat kleine stolseltjes ben verloren, in de week nog een keer en dat ik de 24ste wat roze afveegde. Toen dacht ik dat ik de volgende dag wel ongesteld zou worden, dus heb er verder geen aandacht aan besteed. Het woord 'innesteling' schoot wel door mijn hoofd, vandaar dat ik op een gegeven moment ook wel hoop kreeg. Ik heb nu dus geen idee wat er aan de hand is, ik kan inderdaad niets anders dan afwachten, maar tot hoe lang? Ach, jullie hebben ook geen glazen bollen natuurlijk.

Onze wekker ging vanochtend weer keurig om 7 uur af. Dit keer was ik aan de beurt (gisteren mocht ik uitslapen) om op te staan.

Mim: zullen we nog een date voor de sjaal maken? Lief, die kleine Mim zo in haar stoel!

Lil: poehee, wie had dat gedacht, dat je nog echt over tijd zou lopen....

Jules: onze kleine liep gisteren achter haar poppenwagen, maar dat ging zo snel dat ze er van schrok. Fijn dat het met die kleine meeviel, het is altijd schrikken (ik vind bloed zo erg, dan liggen ze echt open, die kleintjes).

Blond: volgende keer ben je er gezellig weer bij! En die chocotaart is zooo lekker, ik kreeg hem niet eens op.

Dokkie: hier was ook een heel klein beetje mist, maar Mim heeft mij veilig naar huis gereden, lief he?

Yas: lekker he, even zonder kindjes? Ik verheug me op eind januari, dan gaan lief en ik samen naar De Ploeg, die spelen Ben Hur. Weer lekker een avondje saampjes, we zijn binnenkort 5 jaar samen!

Ik ga een sinaasappel eten, in het kader van verantwoord.
O, die foto van dat toetje....
hey soep, een date voor je sjaal is prima. ik ben morgen vrij en vrijdagochtend ook. weet niet wat voor jou handig uitkomt.. vanaf zaterdag zijn we op vakantie tot donderdag. ( zooooooo veeeeeel zin in!!!!!)

en vaag hoor je cyclus.. je kunt inderdaad niet anders dan afwachten. hopen maar dat dat niet al te lang hoeft te duren..

dure grap ook steeds die testen.

parel, ik ga even de kaarten opzoeken en de info op de gmail zetten. x
Hoi Mim! Vrijdagochtend is prima, dat is mijn vrije dag. Inderdaad een dure grap, ik bewaar die laatste CB-test nog wel eventjes....

Oeh, zo'n lekker vooruitzicht, die vakantie!
Daar ben ik weer! Ff lekker gesport, uurtje nu maar en daarna lekker onder de zonnebank. Was ik al eeuwen niet geweest, elk zonnestraaltje is funest voor die rottige pigmentvlekken die ik overhield aan de zwangerschap. Dus nu, gewapend met factor 50 en een handdoek dubbelgevouwen op mijn gezicht heb ik even lekker liggen bakken. Volgende week ook lekker 2 daagjes bakken op het strand in Egypte...en dat heet dan werk

Lily: Geen tekenen dat Lammetje zich aandient zegt niks... Ik zat een paar uur voor het begon nog in de bioscoop in een andere stad. (was toen 40+1) Dacht dat het nog wel 2wkn zou duren en durfde daarom nog wel een eindje weg te gaan. En toen ik thuis net in bed lag begon het...

Soep: Hmmm, wat vaag. Bij die stolseltjes schoot er ook meteen een innestelling door mijn hoofd. Voel je je verder anders, zwanger? Bij kleine Soep testte je ook een paar keer negatief toch? Succes met afwachten.

Mimmie: Ik ga meteen kijken naar de foto's, ben benieuwd!

En wat schattig van je meisje met dat stoeltje. Wilde ook een klein stoeltje kopen voor Kalissa, maar aangezien ze nooit langer dan 2 sec. op haar plaats blijft zitten heb ik dat maar niet gedaan. Nu klimt ze steeds op de bank.

Zo grappig vanochtend: Mijn vriend zat me te klieren en ik riep iets tegen hem van 'niet doen, laat dat'. Blijkbaar hoort Kalissa dat heel vaak, ze liep naar hem toe en zwaaide met haar vingertje. Doe ik ook altijd als zij iets doet wat niet mag.

Ga de broodjes uit de oven halen. In het weekend gaan we altijd uitgebreid brunchen. mmmm!
he meiden, ben op mijn werk dus even illegaal.

Test op oudjaar negatief maar nog steeds niet ongi en zere (.)(.).

Heb met mezelf afgesproken dat ik dinsdagmorgen, voordat ik naar de afspraak met de gyn ga voor nacontrole, nog een test doe.

Jullie horen het meteen hoor als het raak is.

Leuk te lezen dat de meeting weer gezellig was.

Leuke foto's!

Nog geen lammetje?

Als ze maar niet gaat wachten tot het lente is...

x Jessel
kom even checken of er al nieuws was van een klein lammetje (en natuurlijk ook voor positieve test v soepie en jesseltje), helaas niets van dit alles. Hey lil ga je wachten met bevallen tot ik weer terug ben in het koude kikkerlandje ofzo??? Hier is het in elk geval heerlijk warm weer hahahaahh

er staan nieuwe fotos op de hyves
Is er al een lammetje onderweg? Ik hoop het zo voor lil. Kan ze eindelijk die kleine in haar armen houden. Nu, twee dagen over tijd, is het toch wel tijd!

Blond, wat ben je toch een sportieveling! Echt super goed van je! En dan die kleine, wat een scheet dat ze dat deed. Wat worden ze toch lief hè.

Lil, Bri, Blond, Jessel, Herah en KQ echt jammer dat jullie er niet waren! Volgende keer hoop ik jullie ook weer te zien. Bri komt dan gewoon niet alleen maar met een buik vol baby(s)!

Mim, hoe was je weekendje alleen? Volgend weekend ben ik ook alleen thuis en ik kan me er al best op verheugen. Even lekker zelf alles regelen en doen. Best lekker soms (niet te vaak).

Soep, wat goed van kleine soep dat ze het gedaan heeft achter de poppenwagen! Het is ook zo’n stap voor die kleintjes. Volgens mij is het niet omdat ze het niet kunnen, maar meer omdat ze het niet durven. Ineens moet dat zwaartepunt omhoog worden gedaan en verandert het evenwicht. Mij lijkt de hele dag stelten lopen ook echt niet relaxt!

Heb je al weer een testje gedaan of ga je het nu afwachten? (en tot wanneer?) Ik ga voor een bevrucht kerstei!

Jessel, spannend morgen! Hoe laat moet je bij de Gyn zijn? En laat je vooraf weten wat de uitslag was?

Bri, wat klinkt dat heerlijk: warmte….. Ben echt jaloers op je!

Onze kleine slaapmuts is niet uit bed te branden. Maar hij zal ook wel kapot geweest zijn van gister. Hij heeft de hele dag op twee benen gelopen (mijn ouders waren er wilden de hele tijd met hem aan de hand lopen en die kleine vond het echt te gek!).

Hier ligt trouwens sneeuw! Dat zijn dan van die dagen dat ik wel blij kan worden van de winter. Echt zo’n mooi gezicht. Een witte omgeving met zo’n donkere rood-blauwe lucht!

Ik ga even ontbijten en dan die kleine toch maar wakker maken. Moeten zo naar het CB. Hij krijgt weer een prikje (ach gossie).

Oja, nog een vraagje. Hebben jullie wel eens online zwangerschapskleding besteld? En waar hebben ze een beetje leuke? Vind het bij H&M een beetje tegenvallen en hier in de stad hebben ze niet echt veel boetiekjes met positiekleding.

Doei, liefs Jules
Goedemorgen!

Natuurlijk heeft het niet doorgezet Straks naar de gyn en als die gaat zeggen dat ik niets ben opgschoten dan ga ik gillen!

Jules, hier heb ik best wat gekocht leuk spul, leuke aanbiedingen en snel Belly Fashion Ik draag vooral mamalicious spul fijne spijkerbroeken ook!
Lil, wat spannend weer naar de gyn. Zou het nu dan echt de goede kant op gaan, ik hoop zo voor je dat het opgeschoten is. En anders maar heel hard gillen, dat lucht vast op...

Ben benieuwd wat hij er deze keer van gaat vinden.

Jules, vandaag dus weer prikken. Ik moest eigenlijk a.s. woensdag, maar afspraak viel precies gelijk met echo (en die kon niet makkelijk schuiven) dus ik heb CB verzet (kruisje achter mijn naam nu...). Nu moet ik 28 jan pas naar CB arts.

Ik heb geen online zwangerschapskleding besteld, koop sowieso eigenlijk mijn kleding liever in winkels. Ben benieuwd of ik deze keer ga slagen en waar.

Jessel, spannend morgen nacontrole en een testje. Is de bedoeling (officieel) dat je met zwanger worden wacht tot na de nacontrole of maakt dat niets uit? Zou wel echt super en snel zijn als je weer zwanger bent.

Bri, leuk dat je aan ons denkt tussen de bedrijven door!

Blond, ben je vaak een paar dagen achter elkaar weg? En hoe lang ben je daarna dan vrij? Lijkt me niet leuk om Kalissa te moeten missen, maar dat strand klinkt niet vervelend!

Mannetje zwaait ook soms met zijn vinger, maar alleen als hij wat stouts doet, niet als iemand anders iets niet mag doen.

Soep, frustrerend dat je cyclus zo vreemd is, maar nog geen positieve test. Die tussentijdse (innestel)bloeding klinkt wel hoopvol. Verder nog symptomen vergelijkbaar met toen je voor het eerst zwanger was???

Ik heb vandaag een scriptie dag, maar tijdens de lunch moest ik echt even kijken of hier nieuws is.
Lil, hopelijk heeft de gyn goed nieuws (whatever it may be!).

Plien, scriptie dag dus. Succes! Gaat het goed? Ik koop mijn kleding ook liever in een winkel, omdat maten nogal kunnen verschillen, maar hier zijn zo weinig leuke winkels voor als je zwanger bent. Zelfs de H&M heeft z'n mama gedeelte de deur uit gedaan!

Lil, bedankt voor de site. Ben al lekker wezen rondneuzen daar. Mamalicious vind ik ook echt een fantastisch merk. Is van Only volgens mij en dat vind ik ook een super leuk merk. Net als Object.

Zo, die kleine is tot aan de basisschool van z'n prikjes af. Gelukkig maar (vooral voor mama, want mama vindt het erger dan de kleine...) Wat zijn die naalden toch groot! Hij heeft er gelukkig geen last van gehad. Alleen tijdens het prikken deed het pijn. Hij heeft nu wel een andere cocktail gehad en die kan over een dag of 5 à 10 verhoging en rode vlekjes geven.

Hij was trouwens 81 cm en 10,5 kilo.

Liefs Jules
Even een snelle blik omdat ik al de hele dag aan Lil moet denken, maar nog geen nieuws....

Wanneer we nu de hele dag niks horen, dan hebben ze vast stappen ondernomen. Spannend!

Moest erg lachen om de actie van Kalissa.

Verder wilde ik voorstellen om zo af en toe van baan te ruilen met Blond. Ik een beetje vliegen en in de zon liggen en jij in mijn plaats communiceren?!?

Jessel en Soep: Jullie houden het wel spannend hoor!

Hier net een deryan-reisbedje besteld. Waarschijnlijk is ie er morgen al. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. De reacties op kampeerpagina's zijn echt heel goed en natuurlijk Soepie die er lekker in slaapt. We willen komende zomer met de tent gaan kamperen in Frankrijk en dan komt ie natuurlijk helemaal goed van pas.

Jules: Sneeuw? Hier geen vlok te bekennen, maar zonnig en een koude wind (Klavertje kreeg er een rood neusje van zonet in de wagen). Ik heb een paar basics (spijkerbroek en simpele shirts) gekocht bij Miss Etam (klinkt wel erg suf, maar ze hebben best leuk spul op de positieafdeling) en ook nog wat bij H&M (online). Maar als ik jullie zo hoorde vrijdag, dan heb ik echt bijna niks aangeschaft destijds (6 zwangerschapsdingen in totaal ofzo, de rest rekte wel mee).

Hee ik ga weer verder met marktplaats afsneupen, moet namelijk nog het 1 en ander scoren....
haha, die klaver,nieuw hobby? marktplaats afstropen?:)is af en toe wel erg leuk he! vind het zelf ook zo leuk dingen te verkopen. wij waren destijds helemaal in de baal modus dat al onze spullen die van mimmetjes kamer kwamen verkocht waren. toen was de pret weer over

klint goed kamperen in frankrijk, wij gaan nog even bedenken wat we willen doen aan vakantie dit jaar. met een dikke buik en een kleintje opgevouwen in een vliegtuig zitten in juni lijkt me niets dus denk lekker eigen land of bretagne ofzo ergens begin juni.

mensen nog tips?

lil, waar ben je meisje? zal er dan nu toch iets aan actie worden ondernomen? hoop t zo. gil maar lekker de frustratie van je af, dat is het minste wat je mag doen nu na al die weken en dan nog steeds niet je meisje live in handen hebben..

succes!

leuke site dat belly faschion. ik heb inderdaad ook erg weinig gekocht bij mimmetje. wat t shirts 1 jeans en 2 zomerbroeken ( die ik toen heel weinig heb gedragen omdat het er die zomer eigenlijk te koud voor was.) die broeken komen strak dus wel weer van pas en verder hoop ik er voorlopig nog niet aan te hoeven broeken doen het nu nog meer dan prima dus dat lukt nog wel even. jules, yas en plien? jullie al wel bijna over naar de positie kleding?

blond, ben je inderdaad vaak wat langer weg en vlieg je vaak buiten europa? hoe is dat met je werktijden in gedeeld? is de tijd daar dan ook puur werktijd of is dat half half wachttijd en werktijd? ik krijg bijv voor een nacht werlken van 11- 7 geen 8 uur maar 5 uur als werkuren gerekend omdat ik ook wel een beetje kan slapen als het mee zit. ben benieuwd hoe dta bij jou werkt.

jessel spannend morgenochtend, ga zeker even optijd kijken hoe het ervoor staat bij jou.

soep; nog geen nieuws? weer lekker aan het werk?

iedereen weer een beetje zin in de gewonen werkweken na de feestdagen? of allemaal een baal gevoel? ik mag niet klagen want over 3 diensten heb ik alweer 6 dagen vakantie

bri. wat ben je toch een lieverd, helemaal vanuit de states mee te leven met ons, je bent echt een schat! ga zo s even kijken of ik op je hyves kan komen, ben niet zo'n actieve hyver een geen vriendjes nog met jullie( alleen met klaver) maar zal s kijken of ik er ook zo op kan komen.

fijne dag allemaal. x
Klaver, ben benieuwd hoe je reisbedje gaat bevallen! Wat wil je allemaal gaan kopen op marktplaats? Ik ben ook weer druk op zoek naar positiekleding. Ook altijd goed te doen op marktplaats.

Mim, lekker zeg, zo weer 6 dagen vrij. Tja het heeft z'n voor- en z'n nadelen hè, onregelmatig werken.

Wij gaan ook op vakantie begin juni. We zaten wel te denken aan de dordogne ofzo. Liefst op een camping in een kant en klare stacaravan. Vliegen lijkt mij dan ook niet meer zo relaxt en als ik eerlijk ben vind ik vliegen nooit relaxt (zou dus niet willen ruilen met Blond).

Oja, ik heb mijn positiebroek maar weer aangetrokken. Volgens mij begint mijn baarmoeder nu boven mijn schaambeen uit te komen en de knoop van mijn gewone broek drukt daar tegen aan. Hij past nog goed, maar zit net te hoog...
Ben dr weer! Met het Lammetje op stal maar....er zit wat schot in de zaak! Baarmoedermond is week en er is iets meer ontsluiting. Ik heb ben gestript (uhm, auw!), heb aan de ctg gelegen, echo onderderzoek gehad, in een potje moeten piesen en ben nu net weer thuis. Daar ben je dan steeds weer even zoet mee dus vandaar dat het wat langer duurde.

Donderdag weer een afspraak maar er was hele goede hoop dat ik die niet zou halen. Maar wel met een flinke slag om de arm denk ik er dan maar bij want alles is mogelijk. Nu lig ik op bed met giga rugpijn, krampen en ben flinke klodders bloederig slijm (eet smakelijk!) aan het verliezen maar dat komt van het strippen.

Nu even proberen te tukken en dit berichtje ff bij januari 2009 neerzetten.

Ciao!
anoniem_22266 wijzigde dit bericht op 05-01-2009 14:16
Reden: Heb gestript?! ben gestript dus...zou wat zijn anders!
% gewijzigd
Ha ha Lil, ik zie je al helemaal staan! Strippend voor de gyn. Maar goed, wel goed nieuws dat je de afspraak van donderdag niet meer gaat halen! Ik hoop dat ze gelijk hebben en dat je slag om de arm niet nodig was!

Rust lekker uit en hopelijk gaan de krampen en rugpijn weg.

Als ik je trouwens zo hoor dan lijkt het wel of jij je kraampakket al op hebt gemaakt! (iig het kraamverband)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven