Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Hey! Mmmoi, hoe was het in de Efteling? Jammer dat de attractie zelf kapot was....

Sinterklaas.... Vorig jaar was het hier wat groter uitgevallen dan van te voren bedacht. Miscommunicatietussen man en mij

Nu zijn we er goed voor gaan zitten.

mijn sch.ouders kopen iets per kind van ca 25 euro, wij kopen het, zij betalen. Met schoonzus en zwager afgesproken dat we per kind twee pakjes hebben.

Bij ons hebben we afgesproken dat we allemaal iets kopen voor de kinderen, ca 10 euro.

Zo wordt het voor ons niet zo duur

Van de week was ik bij de hema en daar heb ik voor Ella mini-loco gekocht, een setje met vleugels, stafje en tiara en een kaartspel om het tellen te stimuleren. Voor Gijs wat auto's en houten fruit voor in zijn keuken/winkel.

Daarna ging ik thuis de zolder op, op zoek naar de versiering. En wat vond ikdaar? Nog meer kleine dingetjes dieik gekregen heb en nog bewaard haD! Nu alleen nog wat scoren voor Gijs en de kindjes van zus en haar lief en dan zijn we klaar.

Ga er mee kappen, ipad typt niet zo lekker...

Xxxxxxxxx
En Annie, al actie? Volle maan is geweest (en een vriendinnetje van me is gisteren bevallen van een jongetje) dusseuh...kom maar op met Knofje!
Nee, geen actie qua buikinhoud, hihi. Heerlijk met de jongens naar de intocht op TV gekeken. Daarna piet ingehaald in de stad. Sinterklaas komt pas op 3 december maar er is wel een zwarte piet aanwezig in de bieb voor allerlei leuke activiteiten. Heel leuk.

Showmaster Mats stond weer voor de camera (hoe die dat toch altijd voor elkaar krijgt) dus die zullen we wel weer op het lokale nieuws voorbij zien flitsen!
Hoi meiden,

We hebben het gisteren superleuk gehad. Erg lange en drukke dag al met al voor Jasmijn (en dat is vandaag helaas te merken...). Ze is zelfs in de vliegende Hollander geweest! Echt dapper. Het jammere is dat ze van enthousiasme voor me uit rent en we weinig 'gezellig samen' hebben gehad. Ze is zo'n hele dag aan het woord met 'ik wil hierheen en nu hierheen...' enz. Maar we hebben het heel leuk gehad en Jasmijn heeft de hele dag gelopen zonder zeuren. De musical was helemaal in haar straatje. Toen we even voor tienen 's avonds weer in de auto zaten viel ze gelijk in slaap.

Vanmorgen was het hier uitslapen, badderen en luieren. We hebben ook een stukje van de intocht gekeken maar Jasmijn was het gauw zat.

Ik kon mijn nieuwe fiets ophalen dus dat heb ik gedaan en toen zijn we nog heel even het dorp in geweest. Op de fiets natuurlijk! En Jasmijn fietste zelf want ik heb nu nog maar één stoeltje. Was leuk, want we hebben Sint en zijn Pieten nog heel even gezien. De kids een zakje kruidnootjes gekregen en toen op naar huis. Onderweg was Jasmijn heel dwars want je moet een stukje langs de autoweg fietsen (op een rode strook zeg maar) en mijn man hield haar daarom vast in haar nek. Dat wilde ze niet en daarom was ze bezig zich los te worstelen. Hierdoor viel ze om tegen mijn man en die viel ook om de autoweg op. De auto die daar reed kon hem maar net omzeilen. Ik fietste voorop dus zag het niet maar die auto toeterde vreselijk dus keek ik om. Gelukkig liep het op wat schrammen na goed af maar mijn man was vreselijk boos op Jasmijn. Ze heeft er wel van geleerd want ze is nu ineens poeslief. Ze kán het wel...

Mijn man is nu pannenkoeken aan het bakken en Jasmijn dekt op eigen houtje de tafel. Thijm is aan het spelen. Vanavond gaan we bij vrienden borrelen en zullen de buren even luisteren met de babyfoon, dus ik hoop dat ze lekker slapen hier thuis. Zal wel want ze zijn weer erg moe.

@Annie: Wanneer was je precieze uitgerekende datum ook alweer? Gaat opschieten nu hè, spannend hoor.

O ja en die opmaakpop had ik ook gezien maar het kwam er door de Efteling niet van om hem te halen. Beetje jammer, mijn man was voor het Sintfeest op de zaak in de Intertoys geweest en hij had hem zo mee kunnen nemen... ik moest nog een cadeau namens mijn schoonouders dus leek me wel leuk. Maar nu vraag ik voor beide kinderen een pakket van Play Doh. Vind ik altijd zo leuk spul en al het klei hier is uitgedroogd. Voor Thijmen zo'n ding met koekiemonster en voor Jasmijn cupcakes maken.

Nou, wij gaan eten, jullie zijn weer up to date. Fijne avond meiden, en Annie, ik duim voor je!
hier vanmiddag ook gekeken naar de tv. Roan vindt het geweldig. Heb ook nog een film van Sinterklaas (en het mysterie van de verdwenen pakjes) gedownload, dus die mocht hij ook kijken. Zo schattig. Jesper er ook bij natuurlijk, en die roept zodra Sinterklaas in beeld komt "taas, taas". Haha. Jesper begint te praten ineens! Voor een ander erg onduidelijk denk ik, maar sinds een week of 3 ontwikkelt zijn woordenschat zich heel snel.

@ris en babba, lief heeft zijn telefoon mee, dus ik kan vanavond niet WF-en!

@mmoi, haha. Jas trekt dus wel haar pad in de efteling. En ze zal zeker geschrokken zijn van dat vallen van je man. Pff. Roan wil trouwens pertinent niet oefenen zonder zijwieltjes. Ik laat het nu nog maar even. Komend voorjaar gaan we er wel werk van maken.

Zojuist een appeltaartcake gebakken. Het hele huis geurt heerlijk. Morgenochtend komt de visite, zodat we Jesper 's middags nog met zijn speelgoed kan spelen. Hij krijgt van ons een loopmotor (van repsol, oranje met zwart). Heel stoer ding. Van Roan krijgt hij een stofzuiger. DIe heb ik al een maand boven liggen. Ooit op MP gekocht. Zit nu even verder herinneringen op te halen aan de bevalling. 'Zo'n raar idee. 2 jaar geleden op dit moment had ik mijn mooie zoon nog nooit gezien!

Hoeraa Jesper is 2 jaar!

Gefeliciteerd Krook, Krookman, grote broer Roan en het jarige jobje natuurlijk!

een heel fijne dag toegewenst....

Jesper van harte met je 2e verjaardag grote jongen! Ook je papa, mama, broer en de rest van de fam. gefeliciteerd en hopelijk een gezellige dag.

Hier weinig bijzonders. Croissantjes in de oven, we komen net uit de kerk. Vanmiddag lootje trekken bij schoonouders. Fijne dag allemaal!

Joepie, Jesper 2 jaar! Van harte grote bink! Krook, gefeliciteerd met je ukkie. Mijlpaal he! Leuk dat ie zo gaat praten. Mats fietst hier ook met zijn zijwielen, hij kan het wel hoor, op fietsen van anderen en ook wel eens op zijn eigen fiets. Overigens oefenen wij wel veel te weinig met hem.

Mmmoi, leuk dat je Eftelingavontuur zo leuk was. Van onze vrienden hoorden wij ook goede verhalen, wel dat er bepaalde momenten veel chaos was. Dat vallen met die fiets is niet zo leuk, oei...dat had verkeerd kunnen aflopen.

Ris, klinkt leuk, die cadeaus. Heerlijke tijd he.

Hier alles goed. Rustig in de buuk...maar ja, Sverre was er zo ook ineens en de dag is nog niet voorbij.
@Annie: Ik heb die vriend van jou met zijn dochtertje gezien. Bij het wachtenwachtenwachten op 'wat gaat er nou eigenlijk gebeuren' (het chaotische dat hij zal bedoelen)...zat hij tegenover mij. Ik heb verder niks gezegd, want hij kent mij natuurlijk niet (en ik heb eigenlijk ook niet, haha). Later zag ik hem ook nog in het park lopen met zijn dochter in zo'n trekkarretje. Ik moest wel even goed kijken want hij had een bril op maar dat heeft hij zeker niet altijd? Ik zie wel eens foto's van hem voorbij komen op je weblog. Mooi nieuw log heb je trouwens.

Ik zag op je weblog dat je overmorgen bent uitgerekend. Spannend hoor, gaat echt opschieten. Waren de jongens op tijd/te laat/te vroeg?
Hahaha, je had best wat kunnen zeggen, zij wisten ook dat er iemand aanwezig was die ik kende, hihi.

Mats was 10 dagen te laat. Bij Sverre begon de bevalling 2 dagen te vroeg en hij is 1 dag eerder geboren. Kan alle kanten op. Denk niet dat er deze zondag veel gaat gebeuren.

Morgen ook druk genoeg, nog even mijn wenkbrauwen laten doen...ik heb het de hele zwangerschap niet zelf kunnen doen vanwege pijn, erg he. Dus morgen van een jungle weer even een mooi bospaadje laten maken. En we hebben de afspraak met Sverre voor de oogarts staan...ben benieuwd. 's Avonds ouderavond, maar dan moet lief maar alleen gaan.
Hiep hiep hoera voor Jesper!!! Van harte met je tweede verjaardag! Krook, man en Roan jullie ook natuurlijk!

Annie ik kom elke dag even spieken om te zien of Knofje er al is. Wat zullen wij teleurgesteld zijn als het weer een Dalton is

Heb net online de sinterklaasboodschappen gedaan...... Errug!!!!! Bij de hema vandaag nog op alles 15% korting, loont de moeite dus. Zo nog even op bol.com het knappekoppenspel voor Gijs kopen en dan ben ik klaar.

Had ik al gezegd dat mijn moeder afgelopen vrijdag weer is geopereerd is? Het is allemaal goed gegaan. Ze moet nog tot woendsdag een catheter en als ze dan binnen 2 dagen zelf naar het toilet is geweest en dat gaat goed, mag ze op vrijdag naar huis.

Mijn tante ligt er ook. Met haar gaat het heel slecht, ze is gisteren bediend (voorzien van de laatste sacramenten) en nu is het afwachten wanneer ze sterft. Mijn zus en ik zijn vrijdag afscheid van haar gaan nemen. Omdat ze een hersenbloeding heeft gehad, heeft ze daar denk ik niks van gemerkt. Haar moeder (mijn oma dus) is destijds ook overleden aan de gevolgen van een hersenbloeding. Heel bizar om mijn tante nu ook zo te zien, het lijkt wel een herhaling.....

Ga zometeen de laatste hand leggen aan de eerste opdracht voor dit jaar. Bijna klaar is ie.... Gelukkig!

Deze week heb ik het heel druk, ouderavonden, oudergesprek van Ella, yoga, toeteren......

Weet niet of ik hier vaak zal komen, in elk geval om te lezen of er eej nieuwe beeb is!

Fijne zondag allemaal
even een up voor Annie....is er al wat?
Nee, stilte voor de storm, hahaha. Zonet lekker mijn wenkbrauwen laten bijwerken, zometeen met Sverre naar de oogarts.

Ris, jeetje, jullie hebben een hoop te verduren het afgelopen jaar qua ziekte en overlijden...laat 2012 maar een rustig jaar voor jullie worden.

Lief en ik zijn vandaag 5 jaar getrouwd. 7 maanden zwanger was ik van Mats destijds. Ik weet dat er nog een aantal zijn getrouwd destijds. Jij Babba?
Iets te laat, maar gefeliciteerd met Jesper, Krokus !!!

Nee Annie wij zijn niet getrouwd, was dat niet Mmmoi? Alweer 5 jaar. Hadden jullie dat pas besloten tijdens zwangerschap van Mats? En nog geen voortekenen. Wat denkt jouw man dat het wordt. Ben heel benieuwd!!! Spannend binnen nu en 2 weken.

Leuke foto's Mmmoi van de Efteling.

RIS ja inderdaad wel pech jullie met al die ziektes in de familie.

Nou verder heb ik jullie een beetje verwaarloosd. Druk hier, ook met werk. Ach ja houdt je van de straat.
Hoi meiden,

Ik ben alweer 8 jaar getrouwd... Pebbs is tijdens de zwangerschap van Floor getrouwd, jammer dat ik haar toen nog niet zo goed kende als nu

Vandaag lekker gewerkt en mijn man was thuis omdat Jasmijn een studiedag had van school. Thijmen heb ik wel bij de oppas gebracht, want die betalen we sowieso. Man en Jasmijn hadden wat kleine boodschapjes gedaan, de ramen gezeemd en cakejes gebakken. Toen Thijmen weer thuis was (vroeger dan anders) hebben ze mij een lens gebracht (die was ik voor de klas kwijt geraakt!!! zag niks meer) en zijn toen nog naar de speeltuin daar in de buurt geweest. Toen ik thuis kwam zaten ze sinterklaasjournaal te kijken, in bad geweest en pyjamaatjes aan en het eten stond op het fornuis. Heerlijk zo'n man!!! Jammergenoeg kan hij niet elke week thuis zijn, zou best mooi zijn, ik kon gelijk een stuk relaxter werken.

Verder geen nieuws hier. Lekker even voor de buis met mijn man en morgen weer werken.

@Annie: Zet 'm op, nog heeeeel eventjes!
@krook: ook van mij natuurlijk nog gefeliciteerd met Jesper! Dat hij alweer 2 jaar is zeg. Het lijkt nog zo kort geleden.

Iemand nog een Volvo V70 kopen? Die van ons heb ik net op MP gezet.

@annie: het wordt steeds spannender want elke dag wordt de kans groter.

We moeten hier maar extra genieten van de spanning rond de geboorte want het kan wel eens de laatste forumbaby zijn.
Waarschijnlijk wel...we weten natuurlijk nog niet wat Mmmoi doet...maar hier in ieder geval geen babies meer. best een raar idee, dat we niet meer over zwangerschappen kunnen beppen of tribunes op kunnen zetten......Straks gaat eht over de kinderen in de pubertijd en alle perikelen die daar bij horen (en voor je het weet zijn ze de deur uit)

Wij zijn vandaag 5 maanden getrouwd. Eigenlijk nog maar heel kort, maar het lijkt alweer zo lang geleden. Mijn zwanger en schoonzusje gaan volgend jaar op 12-12-12 trouwen ook leuk.

En in onze vriendengroep zitten er 2 meisjes aan te komen. Ook leuk! De eerste komt eind december en de volgende ergens in april. kan ik al m'n meidenzooi lekker aan slijten! hahahaha.
Mmmoi, dat klinkt als leuk thuiskomen! En het werkt ook relaxter als je weet dat allemaal zo goed geregeld is. Mirjamman en ik hebben het ook fijn geregeld; hij is drie doordeweekse ochtenden thuis (en hij helpt dan Mirjamzoon de deur uit, zijn school begint pas om 9.00 uur). Ik werk een keer tijdens Hanna's schooltijden (maandag) en twee hele dagen. Op die twee dagen is Mirjamman 's middags (woensdag) of zelfs de hele dag (vrijdag) thuis. Dus als ik dan thuis kom, staat het eten ook klaar. Op maandag en donderdag eet ik alleen met de kinderen (want dan werkt Mirjamman 's avonds) en op dinsdag zorg ik dat het eten voor hem (en ons allevier natuurlijk) klaarstaat. In het weekend wisselen we het af; op zaterdag eten we vaak makkelijk (pizza/soep/salade) en op zondag kookt hij meestal. Ideaal, zo'n verdeling.

Pebbles, is dat de auto van je man? Nemen jullie een nieuwe auto? Hoe gaat het verder, druk met de huizen?

Babba, hoe doet Zach het? Jij leeft zeker steeds meer naar jullie vakantie toe..? Heerlijk vooruitzicht he!

Annie, wat superspannend begint het weer te worden. Zou het echt de laatste forumbaby zijn? Ik ga er in ieder geval niet meer voor zorgen, en Ringel dus ook niet.

Ris, wat een ellende in de familie :(, echt naar. Sterkte ermee! Hoe doen je suikers het..?
Hoi hoi,

Mirjam, wat voor werk doet je man eigenlijk? Omdat hij ook 's avonds werkt?

Pebbs, wij hebben net een nieuwe auto, dus nee, hihi. Maar waarom doen jullie hem weg? Is dat de gezinsauto? hebben jullie een nieuwe gekocht?

Ringel, 5 maanden alweer. Jeetje, wat zag je er mooi uit op de foto's. Leuk die meiden om je heen die geboren gaan worden

Mmmoi, neem aan dat je dus harde lenzen hebt. Als ik 1 van mijn zachte verlies, droogt ie uit. Wat een geluk dat ze hem vonden. Hoe bevalt je nieuwe fiets?

Vandaag is het de uitgerekende dag. Jeetje, wat ben ik al lang zwanger. Zowel bij Mats als Sverre was er een jaarwisseling tussendoor en nu dus niet. Dat voelt best gek, net of ik het hele afgelopen jaar zwanger ben geweest. Zometeen even naar de stad, cadeau voor lief kopen, die is donderdag jarig. We gaan ook even samen lunchen, hij heeft een klus in het centrum.

O ja, gisteravond is lief naar de ouderavond geweest van Mats. Hij doet het heel goed, is vrolijk en speels. Niks op aan te merken, enige is dat hij soms erg doordraaft in zijn enthousiasme, hahaha, herkenbaar! Maar ze weten daar goed mee om te gaan. Ben trots op hem. Hij heeft een alleen een verkeerde pengreep. Maar ook dat is te verhelpen. Hij is overigens echt linkshandig. Dat zijn bijna al mijn mannelijke familieleden, geinig hoe zo iets doorwerkt.

Sverre's ogen zijn helemaal in orde. Hij heeft +1 en dat is normaal bij zijn leeftijd. Geen bril dus. Maar wel weer een bewijs hoe erg hij ons voor de gek kan houden. Zelfs de oogarts wist in eerste instantie zeker dat hij plaatjes niet goed zag....
he Annie, nog niks? (dit wordt defenitly een Knofje)

even voor de goede orde, ik ben dus echt net thuis uit werk...eerste is dan ff kijken of Annie heeft geworpen.

Meiden allebei naar school (door de oppas gebracht) dus die zie ik vanmiddag pas weer, mar kan ff wasje draaien, boodschapje doen enz. maar als je nagaat dat Oudste gisterochtend voor het laatst heb gezien en Jongste toen ik haar gister bij de oppas bracht, is mij eigenlijk veel te lang. maar ja, het is niet anders.
Vandaag weer even lekker een dagje met alleen Valentijn.

Hij ligt nu te slapen dus dan heb ik ook nog eens tijd helemaal voor mezelf, erg fijn.

Er komt vanavond iemand naar de auto kijken dus ik moet hem eigenlijk zo even gaan stofzuigen enzo.

Manlief werkt nu sinds een maand of 3 voor een nieuwe baas en rijdt nu in een leaseauto. We moesten onze oude gezinsauto dus verkopen alleen was dat er nog steeds niet van gekomen. Ik blijf mijn eigen autootje gewoon houden.

@mmmoi: houden jullie eigenlijk van wintersport? Wij willen graag nog een weekendje naar de sneeuw (winterberg ofzo) en we wilden natuurlijk ook nog met jullie ergens heen gaan.

Ik heb zelf 2 jaar geleden een paar lessen gehad en kan nu heel voorzichtig een klein beetje skieen maar ik vind het wel echt heel erg leuk.

Er is ook gewoon een Center Parcs daar met zwembad enzo.

@annie: fijn dat de ogen van Sverre goed zijn. Grappig dat hij de boel zo voor de gek heeft gehouden.

@mirjam: we zijn vooral druk met het nieuwe huis. De aannemer is klaar dus nu moeten we de rest zelf in goede banen zien te leiden. Ondertussen staat een deel van de keuken er al, de vloer ligt er beneden in, de toilet is betegeld en de badkamer wordt nu betegeld.

Er staat nu nog een steiger op onze grond maar zodra die weg is komt de bestating erin en dan is het meeste eigenlijk wel klaar.

en dan komt de grote uitdaging: VERHUIZEN!

we mogen nu tribunes opzetten voor Annie he...

zoooo een comfi bank...

en alvast een champi in de aanslag voor als de baby er is!
ooooo Sushi!!!

Ik kan het al bijna proeven als ik ernaar kijk, mmmmm.
hahahaha ik wist wel dat je dat lekker zou vinden....

Nou kom op Annie.....we zijn er helemaal klaar voor hier!

Heb ik weer hoor....meiden ruim 24 uur niet gezien (en zij mij dus ook niet) haal ik ze van school:"maaaam mag ik bij die en die spelen?" euh nou, euh.....oke? er kon nog net een kusje van af.....(en ook jongste die dan mee gaat spelen, ze zijn bij de buren een paar huizen verder op, Jongste is helemaal dol op de zus van een vriendinnetje van Oudste en andersom net zo) ben blij als het zo dadelijk 17.00 is, dan komen ze weer thuis.
haha, ik ook als eerste kijken of er een dalton of een knofje is.

Wij hebben het ook prima geregeld. We hebben maar 1 "lange" dag. Dan werken we allebei tot 17 uur (maandag). Verder ben ik woensdag, donderdagmiddag en vrijdagmiddag thuis, en lief is dinsdagmiddag thuis. Behalve maandag altijd in rust het eten maken. Maandag eten we vaak een restje uit de diepvries. Lief begint 's ochtends pas om 9 uur, dus die brengt Roan altijd naar school en ik Jesper naar de creche, behalve dinsdag want dan werkt hij van 8 tot 11. Ik breng Roan dus alleen de dinsdag. Ach, en zo komen we de week wel rond.

Roan zit in een fase dat papa veel liever is... Ik weet wel hoe het komt. Ik ben een stuk strenger en ben meer bij hem, ergo, papa is een stuk liever. Soms wel vervelend hoor. Vooral omdat hij erg zijn grenzen aan het verkennen is. Wanneer iets niet mag, toch nog even snel een keer doen. Erg van de vieze / rare woorden. Poep dit, dikke dat. Heb hem vanavond direct na het eten naar bed gestuurd. Ben dan toch wel trots op mezelf (en op Roan) over wat de het laatste half jaar geleerd hebben. Hoe ik mijn rust kan bewaren, en hoe het hem lukt om niet volledig uit z'n plaat te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven