Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Hoi meiden,

Ben ik ook weer na een lange dag. Natuurlijk gewerkt en toen de kinderen gehaald. Mijn man zou laat uit zijn werk komen dus ik zou met de kinderen eten. Haal ik Jasmijn op bij mijn moeder, zegt zij dat de kids wel kunnen blijven eten maar dat ze niet genoeg heeft voor mij. Dus kids hebben daar gegeten en ik heb een pizza voor man en mij opgewarmd, hebben we lekker gezellig samen gegeten toen de kinderen al in bed lagen. Ik heb de kinderen thuis gebracht, mijn man bracht ze naar bed en toen ben ik grote boodschappen gaan halen. Daarna dus gegeten en nu zitten we lekker op de bank, man met voetbal. Staks nog even mijn bed opmaken, badderen en naar bed, heerlijk schoon in een schoon bed

Bij ons is het nu ook goed geregeld voor de kinderen. Ik werk natuurlijk maar 2 dagen, maandag en dinsdag, en dan breng ik Thijmen naar de oppas (vlakbij mijn werk) en mijn man brengt Jasmijn bij zijn moeder. Oma brengt Jasmijn een half uur later weer naar school, ze blijft dan over en 's middags haalt míjn moeder haar weer op. Daar speelt ze tot een uur of vijf, half zes en dan haalt meestal mijn man haar daar weer op, die komt er zowat langs. Maar in sommige gevallen haal ik haar op als mijn man laat moet werken ofzo, zoals vandaag. Ik haal uit mijn werk vandaan altijd Thijmen op bij de gastouder want dat is vlakbij mijn werk.

Mijn man is accountmanager sindskort, voor een groot verfbedrijf Vandaar de auto van de zaak. Hij onderhoudt klantencontact, zoekt nieuwe klanten maar het grootste deel van zijn werk is schilders advies geven over materialen. Omdat hij zelf schilder is geweest én op het lab heeft gewerkt waar ze nieuwe materialen uittesten én daarna in de groothandel waar ze alles verkopen heeft hij heel veel kennis van de materialen. HIj vindt zijn nieuwe werk erg leuk en doet het ook heel goed. Hij komt in de mooiste huizen en gebouwen om te adviseren. Is in de avonduren met certificaten HBO bezig. Timmert leuk aan de weg en nog meer groei is mogelijk. Hij kan zijn uren redelijk zelf indelen, op een normale dag werkt hij van acht tot vijf maar soms moet hij met klanten uit eten, naar een speciale cursusavond of moet zelf een avond organiseren waar nieuwe materialen gedemonstreerd worden enzo...hij is dus regelmatig 's avonds weg en om dat te compenseren neemt hij dan wel eens vrijdag een uurtje eerder vrij ofzo. Best wel flexibel, die studiedag van Jasmijn wisten we al een tijdje dus die dag heeft hij gewoon een vrije dag ingepland. Heerlijk zo'n man in huis want het is een echte huisman die goed kan koken en poetsen

@Annie: Je had mijn verhaal niet helemaal goed begrepen van die lenzen. Ik heb ook zachte lenzen en ik zat voor de klas en toen verloor ik er één. Toen moest mijn man dus een nieuwe komen brengen met onze kinderen want ik zag niks meer. Gelukkig had hij vrij ivm de studiedag voor Jasmijn. De oppas van Thijmen moest naar het zkh dus kwam toevallig mooi uit, die heeft Thijmen al vroeg naar huis gebracht. Mijn man had 's middags dus beide kinderen thuis en kwam toen een lens brengen op mijn werk. Dat vonden mijn leerlingen wel weer heel leuk. Ze zijn gek op mijn kids en waren nieuwsgierig naar mijn man

@Pebbles: Klinkt als een heel leuk idee maar een weekend gaat niet meer lukken denk ik. In de voorjaarsvakantie gaan wij al naar Disney en een weekend van vrijdagmiddag tot zondagavond is wel erg kort om naar Winterberg te gaan. Volgens mijn man is het ook wel duur, een skipas enzo. Hij vindt skiën geweldig dus zou het heel leuk vinden. Ik heb hoogtevrees maar zou wel les willen proberen Maar dat kan toch ook niet met Valentijn?

@Krokus: Heel herkenbaar dat papa liever is...vindt Jasmijn ook. Ik pak haar gewoon meer aan. Ik herken dat van 'nog even doorgaan' wel wat jij noemt. Het is net zoiets als het laatste woord willen hebben. Jasmijn heeft dat ook erg. De juf vertelde ook dat ze elke keer bij het buitenspelen te laat in de rij komt. De juf klapt dan en alle kinderen zijn bij wijze van al binnen en dan komt Jasmijn nog eens in de rij....zó herkenbaar. En ik weet niet hoe ik dat moet veranderen. Thuis moet ik sommige dingen ook wel eens tien keer vragen, alleen niet wanneer ze een snoepje mag ofzo...

Heb ik volgens mijn nog niet verteld maar de juf van Jasmijn sprak mij aan dat ze in januari Jasmijn toch wilde doortoetsen om te kijken op welk niveau ze zit. Ze valt op qua ontwikkeling en haar werkjes zijn altijd mooi uitgewerkt en gedetailleerd. Morgen krijgt ze een rapport dus ik ben heel benieuwd. Daarna zal ik wel op gesprek gaan en hoor ik wel hoe of wat, dit was even een kort gesprekje 'aan de deur'.

Verder weet ik het ff niet meer. Ik ga mijn bed opmaken want voordat ik daarmee klaar ben en gedouched ben wil ik er toch ook wel in liggen...welterusten alvast!

ANNIE ZET HEM OP!!!!!
@mmmoi: ik denk dat Jasmijn echt wel aan groep 2 (en straks groep 3) toe is. Als ik zie wat er nu bij ons in groep 1 zit dan kan ik me niet voorstellen dat Jasmijn daar veel aansluiting bij kan vinden. Goed dat ze het in de gaten houden en dat ze gaan testen.

Wij zouden Winterberg voor een weekend wel doen (we hebben het met z'n tweeen zelfs een keer voor een dag gedaan) maar ik weet dat jullie wat minder graag autorijden. Jullie wonen natuurlijk ook wat verder weg.

Maar het is echt een aanrader om te leren skieen. Misschien dat het een andere keer kan.

Het is juist een voordeel als je met 2 gezinnen bent want de kleintjes gaan vaak nog niet skieen (Eva en Thijmen zouden er ook nog niet veel aan hebben). Maar omdat je met meerdere mensen bent kan je afwisselen met skieen.

Dus de mannen samen, de vrouwen samen en als stel samen.

De ouders van manlief willen misschien ook wel mee maar ik vind het natuurlijk het gezelligst om het met vrienden te doen.

De auto is nog niet verkocht. Meneer had aan de telefoon al gevraagd of er een trekhaak op zit en cruise control (allebei niet) en toen hij hier was vond hij de auto mooi maar hij wilde de trekhaak en cruisecontrol toch graag hebben. Ik snap dan eigenlijk niet waarom hij komt kijken.

Morgenochtend maar weer snel kijken of er al een baby is geboren.
Nou nog niks dus, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er wel gerommel is (ze is al zo'n poos niet langs komen hobbelen)

Ik heb Oudste's juf vandaag maar eens gevraagd wat haar indruk is van Oudste van de afgelopen tijd. ze ziet er weer zo afgetobd uit, wallen onder d'r ogen (terwijl ze wel goed slaapt) weer veel klaagt over buikpijn, last van d'r benen enz. Maar juf vindt haar ook moe....

Straks de huisarts maar (weer!) bellen. Ik ben er onlangs achter gekomen dat ik erfelijk belast ben met Hashimoto (een auto imuun ziekte die de werking van de schildklier vertraagt en zelfs kan stoppen) alles waar ze over klaagt is te herleiden tot deze ziekte. Al mijn tantes en nichtjes hebben het, mijn moeder en ik zijn de enige waarbij het niet is vastgesteld, maar we hebben wel alle klachten die er bij horen. maar elke keer dat we er op worden geprikt, zijn de bloedwaarden goed. maar dat is dus ook weer dat hashimoto gebeuren, je kan het wel hebben, terwijl er geen afwijkingen zijn te zien.

O en ik was vorige week nog bij de mammapoli geweest. gelukkig niks ernstigs, maar het is mastopathie. Een verzamelnaam voor alle goedaardige klachten aan en in borsten. Het schijnt dat 10 % van alle vrouwen met dergelijke klachten rond lopen en er is geen reet aan te doen.

Zo dat was ik weer met alle vage klachtjes en dingetjes.......

Nu hoop ik op leuk nieuws uit huize Annie!
Hallo hallo,

meld me, met een dikke zwangere buik. het heeft gisteren flink gerommeld. Was er helemaal klaar voor. Jongens niks laten merken, jongens op bed gelegd en wachten tot het los zou barsten en toen was er ....niks meer. Heel ooit een scheutje, zelfs in bed nog. Maar gewoon heerlijk geslapen en vanmorgen opgestaan. Pfff, wachten is niet zo erg, maar ik wil niet denken dat het niet meer nodig is. Jammer dat er geen test is die aanduidt wanneer het bezig is/ gaat beginnen.....

Nou ja, vandaag dus 40 +1. Bij Mats moest ik wachten tot 40 +10...wat dat betreft kan het gewoon best nog lang duren.

Ringel, wat een gedoe met oudste...Op zich is niet te hopen dat ze die ziekte heeft, maar aan de andere kant..als je weet wat er is en je de verschijnselen kan aanpakken en je niet meer in het duister tast.....
Spannend hoor Annie! En als er een test was geweest die aangeeft wanneer het begonnen is dan had ik die ook graag willen hebben. Bij elk krampje vraag je je af of het begonnen is.
alleen even check of annie zich al gemeld had. Go annie!
GO ANNIE, GO ANNIE!!!

Hier is het rapport binnen. Is gewoon een uitdraai van de checklijst van Pravoo die ze hier gebruiken. Bijna alles +, op een paar dingen na (heeeeeel herkenbaar):

regelgedrag, conflicten en gedrag in de kring. Hierbij staat een vinkje in het vakje dat betekent dat het achteruit is gegaan t.o.v. de vorige keer. Hoeveel achteruit, dat staat er niet bij. Maar eens vragen tijdens de rapportavond hoe het ervoor staat.

Nu is er hier een vriendje van Jasmijn aan het spelen, zijn moeder en ik zaten samen op de pufclub, zo leuk! Ze spelen lekker samen buiten en het gaat heel gezellig. Thijmen slaapt nog even, die is nog steeds niet prut, dus ik heb lekker rust.
lief zit achter de computer dus ff mobiel. Annie nog niks?

Net twilight gekeken. Kan me voorstellen dat het boek leuker is om te lezen. En ik snap niet dat iedereen wegdrijft bijmdie Rpbert Pattinson, maar dat zal met leeftijd te maken hebben......
Weer niks, tot veel te laat wakker gebleven omdat het best rommelde. Lief is vandaag jarfig, dus was wel een leuk cadeau geweest. Rond 4.30 uur in slaap gevallen..pff. Hahaha. Voor de zekerheid net ,maar toch weer even benen geschoren; you never know!

Ringel. ik zag die gast bij Peter vd Vorst en dat was precies mijn conclusie...ik ben te oud voor dat soort lekkere dingen...mijn 'kanjers' zoals Johnny Depp worden al bijna 50-ers....

Mmmoi, fijn dat het rapport van Jasmijn zo positief is. En die punten, tja, je herkent Jasmijn er wel in. Ze is dus op haar gemak in de klas en volgens mij zijn het dingen die prima te sturen zijn en waar ze juist ook voordeel uit kan halen, zoals regelgedrag. Toch?
Annie, gefeliciteerd met je lief! En het kan nog steeds he..zet hem op!

Mmmoi, ik denk dat ze Jasmijn zeker willen laten doorstromen, jij toch ook? Wel makkelijk, een groep 1/2 combinatie, dan kan ze moeiteloos met groep 2 meedoen en kent ze de kinderen al met wie ze dan eventueel naar groep 3 gaat.

Ik heb vanochtend weer een kwartiertje in de klas gezeten bij Hanna (dat mag iedere ochtend; even meekijken/meespelen met je kind, heel leuk). Het viel me op dat ze erg taakgericht is en geconcentreerd werkte, temidden van een drukke situatie (ouders in de klas, andere kinderen die haar wilden afleiden). Volgende week hebben we het 10 minuten-gesprek en krijgen we haar rapport mee. Ben benieuwd. Ik betwijfel of ze voldoende uitdaging heeft maar dat zullen we met de juffen bespreken.

Ik ga weer even poetsen en opruimen, vanmiddag visite en vanavond taarten bakken voor het werk (ben zaterdag jarig en vier het morgen voor collega's).

Iedereen een fijne dag!
Annie, zet 'm op! Het kán nog vandaag! Vieren jullie je mans verjaardag vandaag ook, of niet? In ieder geval gefeliciteerd en een fijne dag.

Mirjam, ik weet niet of ze Jasmijn willen laten versnellen, iig meer uitdaging bieden, zo begreep ik. De juf zei letterlijk: 'misschien dat ze dan vanaf januari met groep 2 mee kan doen' dus dat is nog niet duidelijk genoeg...alleen meedoen, of echt groep 2'er 'worden'. Ik vind het een moeilijke keuze. Ze moet zich natuurlijk niet gaan vervelen, maar met 11,5 jaar naar het VO vind ik ook wel weer erg vroeg...we zullen zien/horen. Fijn dat het met Hanna zo goed gaat op school. Volgens mij is het een heel makkelijk meisje, heerlijk als je kind zo voorbeeldig is...die van ons jammergenoeg niet, maar ja, getuigt ook wel weer van karakter eigenlijk.

Ringel, ik heb de film gisteren ook een stukje zitten kijken, ik ben ook een fan. Heb alle boeken gelezen en de films tot nu toe allemaal gezien, ik vind het een geweldige serie. Ik vind Robert Pattinson best een lekker hapje, maar niet als vampier. Ik heb wel eens foto's van hem gezien waar mijn hart wat sneller van ging kloppen...maar met baard en snor bij vd Vorst ziet sterren vond ik hem ook echt niet knap!!!

Jasmijn gaat vanmiddag bij meisjes uit haar klas spelen dus ik hoef haar lekker nog niet op te halen voorlopig, half zes pas. Ze volgt het Sinterklaasjournaal fanatiek dus wil op tijd thuis zijn Thijmen ligt te slapen, die is de laatste tijd veel wakker 's nachts, door het hoesten/benauwd zijn. Ik hoop dat hij nu een beetje bijtankt, nu het rustig is in huis. Ik hoor hem wel steeds hoesten, beetje jammer.

Als hij zo wakker wordt ga ik even het dorp in met 'm, maar naar één winkel, waar ze Vingino alweer uitverkopen met 40%. Spijkerbroeken op voorraad inslaan!

Ik heb nog even over dat rapport van Jasmijn na gedacht en ik begrijp die punten volkomen en kan ze ook verklaren. Regelgedrag is de juf al hard mee bezig dat te verbeteren, zo vertelde ze dat Jasmijn altijd te laat in de rij komt na het buitenspelen, nu krijgt ze 'goud' als ze op tijd in de rij is (ze hebben een beloningssysteem waarbij de namen op donkergroen staan, ben je stout ga je op lichtgroen, doe je het goed dan op goud...er is ook nog rood maar dat is alleen in extreme stoute gevallen). Dit helpt geloof ik wel, ik vraag ook thuis regelmatig welke kleur ze had en als ze goud had mag ze een sticker plakken, dit stimuleert dus dubbel!

Verder gedrag in de kring en conflicten...Jasmijn heeft een paar jongetjes in de klas waar ze echt níet mee op kan schieten en daar zit ze ook nog eens vaak naast. Ik kan me voorstellen dat dat 'knokken' geeft. Gaat ze zitten irriteren en ze zal ook best een ram terug geven als iemand iets teveel op haar stoeltje leunt ofzo, daar zie ik haar wel voor aan. Hopelijk ziet de juf dat ook en zet ze haar naast haar vriendinnetjes, dit zal wel schelen. En betrokkenheid in de kring, tja ik denk dat ze het misschien ook wel eens saai vindt op school, al zegt ze het nooit met zoveel woorden. Ze baalt er wel van dat ze maar één werkje in de week maakt en dat de 'oudste' meer mogen en leukere dingen Dus dat zal ik de juf wel vertellen met de rapportavond. Verder laat ik het aan haar advies over.

Ik heb vanmorgen bij een speelgoedwinkel in de buurt die ermee gaat stoppen een V-tech storio gekocht met 15 % korting voor Jasmijns verjaardag. Krijgt ze dan van mijn ouders. Het is een soort e-reader voor jonge kinderen, met diverse spelletjes erbij enzo, maar wel echt educatief. Verhaal wordt voorgelezen of kun je zelf lezen met woordenboekfunctie, spelletjes als woorden rijmen, letter invullen e.d.... Ik denk dat ze het heel leuk vindt want qua taligheid is ze een kind van haar moeder en mijn e-reader is ook mijn liefste materiële bezit. Haha.
En Annie, rommelt het nog/weer?

Ringel, wanneer ga je weer naar de huisarts met Oudste? Zielig dat ze vaak niet lekker in haar vel zit :S. Maar jij denkt dus dat ze misschien die familiaire aandoening heeft? En ook rot dat je mastopathie hebt, klinkt heel pijnlijk.

Ris, hoe gaat het? Ik zag op FB dat je tante (tante, toch?) is overleden :(, gecondoleerd en sterkte!

Krokus, alles ok? Vind je je werk nog leuk, ik geloof het wel he!

Pebbles, wanneer gaan jullie verhuizen? Heb je al een datum?

Mmmoi, Hanna is in groepen een extreem makkelijk kind, dat klopt. Luistert goed, is rustig en zorgt nooit voor conflicten met andere kinderen of volwassenen. Ze houdt zich erg op de vlakte, is een enorme kat-uit-de-boom-kijker. Ze is ook nog steeds erg verlegen. Maarrr, thuis zit er wel degelijk een kop op (volgens een kennis (die in het onderwijs zit) zelfs een "kop van hier tot Tokio" (zij zag een strijd over het eten, aan tafel in het bungalowpark van onze kerk). Ze kan wel degelijk erg dwars en ook brutaal zijn maar dat durft ze alleen te laten blijken als ze zich veilig voelt, thuis dus. Ze is een stuk pittiger dan grote broer. Maar ik til er niet zo zwaar aan, daarom hoor je me er wellicht niet vaak over. Sowieso is Hanna natuurlijk onze jongste en heb ik het gevoel dat ik het klappen van de zweep wel een beetje ken, zeker na zoon met zijn (gedrags)problemen. Hanna is een kind zonder die problemen, maar van nature dan wel weer pittiger. Toch voelt het voor ons als een soort verademing, haar opvoeding gaat vrij soepel. Ze reageert best goed op correctie en is ook sensitief; voelt goed aan wanneer ze te ver gaat en zegt makkelijk sorry. En ik ben niet zo snel van mijn stuk te brengen door de kinderen. Als ze brutaal is, reageer ik daar redelijk kordaat op, en dat pakt zij dan weer goed op. Maar dat supermakkelijke gedrag bewaart ze dus wel vaak voor school etc. ;)

Ik ga even naar mijn chocoladetaart kijken (in de oven), even checken of hij niet verbrandt.
Thanks Mmmoi die V-tech storio lijkt mij wel wat voor Aimee enhandig op vakantie, dan krijgt ze op haar verjaadag een aardigheidje. Best prijzig zag ik. Wist niet wat ik haar moest geven.

Wij hebben ook rapportbespreking gehad en hier zijn ze niet zo van versnellen. Maar Aimee zit prima waar ze nu zit. Ze is juist niet zo taakgericht en snel af te leiden. Wel enorm creatief (niet van mij) en houdt ze dan wel lang vol. (knutselen, kadootjes frobelen etc. Op Jenaplan zijn besprekingen / spreekbeurten belangrijk en ze heeft haar eerste gedaan. Wie ben ik doos waar belangrijke spullen van thuis in mochten en daar mag ze daar in de klas over vertellen. En daana mogen de kinderen vragen stellen. Dit ging haar goed af. Sociaal emotioneel is ze sterk, staat haar mannetje. Goed weerbaar. En andere kinderen spelen graag met haar vanwege haar ideeen en fantasie. Is dus positief. Een angst van mij is dat mijn kind sociaal niet meekomt, zo schrijnend (erge gevallen tegen op werk). Haha concentratie is wel aadachtspunt, dus wat ons betreft blijft ze nog lekkr crea bea kleuteren. En af en toe te zelfbepaend, zij zal het we vertellen. Voordeel van jenaplan dat ze buiten stamgroep met niveaugroepen werken, dus vaak al in combi met hogere groepen. Dus ben niet bang voor te weinig uitdaging in de toekomst.

Annie was ervan overtuigd dat er een baby zou zijn, misschien nu??
Wij krijgen in februari een rapport. Denk dat we wel weten wat de punten zijn waar Roan zich in zou kunnen verbeteren. Hij valt niet buiten de groep, maar ik merk wel dat een aantal kindjes hem wat irritant vinden. Gaan hem dan uitdagen "stomme Roan" en daar reageert Roan natuurlijk op. Verder speelt hij ook wel leuk met kinderen. Vanmiddag weer een klasgenootje hier wezen spelen en dat loopt supergezellig. Het zal dus wel goedkomen. Als mijn jonkje maar lekker in zijn vel zit!

@mir, werk bevalt goed. Wel onzekere situatie ivm samenvoegen mijn organisatie en andere organisatie. We zien het wel. Verder beetje gedoe omdat ik iemand die ik functioneel aan moet sturen niet in een hogere salarisschaal wil plaatsen. Of in elk geval negatief geadviseerd heb naar mijn leidinggevende. Collega erg boos. Ik kan het goed onderbouwen en mijn leidinggevende staat achter mij gelukkig maar de sfeer is er niet beter op geworden. Tja, is ook een beetje de doelgroep waar ik mee werk.

Annie?
@Krokus: Ik denk dat Roans Pravoolijst precies op die van Jasmijn lijkt, of niet. Regelgedrag, conflictjes en meedoen in de kring zijn de mindere kanten... Wat vervelend van dat gedoe op je werk, ik zou dat moeilijk vinden om mee om te gaan, ik wil mensen denk ik teveel te vriend houden. Knap dat je dat zo goed kunt!

@Mirjam: Stille wateren, diepe gronden dus die Hanna van jou. Maar ik zou het wel prettiger vinden als mijn kind in sociale situaties lief is, toch? Dat is wel handig... Jasmijn heeft gewoon een flinke kop erop, kan er verder ook niets aan doen. Probeer haar zo goed en kwaad als het gaat aan te pakken en het gaat op zich wel goed nu.

@Babba: Alsjeblieft! Goed idee hè, wel een 'computertje' en toch educatief. Wil jij het Aimee voor de Sint geven? Jas krijgt hem op haar verjaardag. Jasmijn krijgt van ons niet zo'n groot cadeau voor haar verjaardag want ze heeft van de zomer al een fiets gekregen. Die was maar 35 euro van MP maar dat weet zij natuurlijk niet. Dus geen grote dingen meer. Maar nu krijgt ze die Storio van opa en oma, mijn moeder had gevraagd wat ze wilde hebben dus ik heb zitten brainstormen...mijn ouders willen graag altijd wat groots geven, geven niets met Sint, dus mocht behoorlijk wat kosten.

@Annie: Hopelijk ben je nu bezig met hapjes serveren of liever nog: aan het bevallen!!!! Knofje of Kuifje?

Ik ga 'Het spijt me' kijken. Man heeft een feestje van de zaak vanavond. Ben dus alleen op de bank...
@annie: de verjaardag is nog niet voorbij dus zorg maar voor een mooi verjaardagscadeautje voor je man!

@mmmoi: Klinkt leuk, dat Vtech ding voor Jasmijn. Wij denken aan rolschaatsen voor de verjaardag van Floor.

Ik heb bij die winkel waar de jas van Jasmijn vandaan komt een heel leuk spencertje en spijkerbroekje gekocht (voor jongens vind ik daar dus wel heel veel leuk!). Met dat bloesje van McGregor van Thijmen staat het zo stoer.

Ik heb vandaag een spiraaltje laten plaatsen en dat zou het minst pijnlijk zijn als je nog niet zo lang geleden bent bevallen maar het viel mij toch nog wel tegen.

Ik was flink misselijk en draaierig en manlief zou pas laat thuis komen vanavond dus het was wel even zwaar.

Wij hebben volgende week 10 minuten gesprek op school maar ik verwacht niet veel bijzonders. Floor is een vrolijke aanwezigheid in de klas die overal graag aan mee doet.

@mirjam: hoe is de chocoladetaart geworden?

Ik denk dat we in januari ergens gaan verhuizen. December wordt al zo'n drukke maand en we hebben geen haast.

Het is ook nog echt een bouwput en er woont nog bijna niemand dus iets later verhuizen is dan wel weer fijn.

Alles rustig hier. We hebben de verjaardag van lief alleen maar met ons gezin gevierd, lekker taart gehaald, beetje gezellig gemaakt, lekker gegeten. Lief ligt nu op bed, is moe. Hij heeft het ook zo druk (gehad), wel is het fijn dat mocht de baby snel geboren worden, hij geen stapels werk heeft liggen.

Pebbs, naar dat het zo pijnlijk was. Bij mij viel het na Sverre erg mee. Ik heb onlangs gelezen over een koperspiraal maar dan zonder hormonen en zonder de nadelen van een koperspiraal. Weet niet meer hoe het heet, maar dat lijkt mij wel wat voor over een maand of 2..3...

Tot morgen! Al gaat het me in de ochtend niet lukken om hier te reageren, dus niet meteen denken dat ik bevallen ben hoor...al zou dat wel lekker zijn natuurlijk, hahaha
Ha gezellig druk hier......

Onze Oudste is op haar manier ook wel een pittig ding. Andere kinderen spelen graag met haar en zij ook met anderen. Ze speelt het liefst met de kinderen die wat ouder zijn (en na de zomervakantie naar groep 3 gaan) met de jongere kleuters (van haar eigen groep zeg maar) heeft ze weinig aansluiting geloof ik, ze heeft het er eigenlijk niet over. Gymnastiek vindt ze niet leuk, behalve als er met groot materiaal wordt gespeeld (klimrekken ed, wat volgens de juf, andere kinderen dus niet leuk vinden) dat vindt ze geweldig. Is eigenlijk altijd aan het tekenen of knutselen en komt met de meest geweldige werkjes thuis. Een van haar kunstwerken hangt dan ook ingelijst in de klas.

Na de kerstvakantie begint ze met haar schoolportfolio. een map die met haar meegaat tot en met groep 8 en waar ze zelf de werkjes en schrijfsels voor mag uitkiezen die er in mogen. Juf had vandaag rapport besprekingen en als het goed is krijgt ze volgende week iets van een rapport mee. ben eigenlijk wel nieuwsgierig.

maar als ze de kop dwars heeft (idd in veilige situaties, zoals thuis) dan heb je er je handen vol aan. Is wel te corrigeren, maar de laatste dagen zit ze zo beroerd in haar vel dat het soms een beetje uit de hand loopt (gillen, krijsen en erger)

Lost zich dat gelukkig wel op, maar ik zit dan soms met de handen in het haar.

ben benieuwd naar Annie.....blijft spannend he
hmmmm nog steeds geen Annie......spannend!

Zijin julie kinderen ook zo hard horend? pfft die van mij kan ik ondertussen wel achter het behang plakken......verder zijn ze wel lief hoor...maar soms!
Haha Ringel, nee die van mij nooooit, die luistert altijd heel goed!

Gelukkig is Jasmijn nu (weer) met een meisje uit d'r klas mee. Wat een rust. Ik heb al lekker kunnen poetsen en verder weinig gedaan. Beetje aangeklungeld, even naar het tuincentrum geweest... ik heb nergens zin in vandaag, ben nogal lui. Straks Jasmijn weer ophalen en naar ballet brengen.

Annie!!?!
Wij hadden van de week oudergesprek met de juf van Ella. Ella doet het harstikke goed, inmiddels is ze wat meer thuis op school en durft ze ook wat meer zelf op te lossen. Ze regelt het wel als er ruzie is met andere meisjes, dan waarschuwt ze de juf Zelf maakt ze geen ruzie op school. In de kring laat ze zich ook wat meer horen en afscheid nemen gaat sinds een paar weken helemaal super! Ze hebben daar ook spelinloop,maar dat wilde Ella nooit (andere kinderen pakken lekker wat te kleuren/lezen/bouwen ofzo), maar Ella draalt dan maar wat rond. Nu nemen we afscheid bij de deur en soms is ze al weg bij de deur voor ik me omgedraaid heb. Vorige week is ze 's middags 2 keer zelf naar binnen gelopen (ivm het te laat zijn van ons hihi) en dat gaat ook goed.

Verder luistert ze goed naar de juf, doet ze haar werkjes oké en ook op een toets met de voorwaarden voor groep 3 had ze het goed gedaan. Alleen auditief was ze wat minder uit de verf gekomen (ze kan niet van losse letters één woord maken; hoeft trouwens ook nog lang niet; eind groep 2 moet ze weten hoe dat gaat). Ze kan wel goed rijmen en herkende de aangeboden letters allemaal. Thuis is ze ook wel bezig met letters en woorden in lettergrepen verdelen.

Gisteren is man op school wezen helpen; ze waren aan het timmeren. Echt zo grappig! Ze heeft een bed en een auto getimmerd. Lekker ding!

Gijs was gisteren neit helemaal lekker, klaagde over buikpijn. Heb hem toch naar de psz gestuurd en daar was het redelijk gegaan. Ik had gisteren zelf ouderavonden, dus ik was om 2 uur ofzo weg. Mijn zus was in huis en Gijs lag lekker te slapen. Hij was pas na 3 uur pitten weer wakker. Zus had 'm op de bank gezet, nog lekker in zijn pyjama en toen ze uit de keuken terugkwam met wat drinken had hij fijn alles onder gespuugd.... En ondertussen riep hij maar 'oh, it ben zo verkouwe"...

Vandaag gaat het weer wat beter. Gisteren nog 2 keer gespuugd, gelukkig wel in een bak( wat is dat fijn, als ze dat snappen!). Hij is wel heel moe, dus hij ligt er nu ook in. Over 3 kwartier, Ella ophalen en die gaat om 4 uur zingen met het kleuterkerstkoortje (leuk woord!). Nog even bekijken wat ik dan met Gijs doe.

Mijn moeder is vandaag weer thuisgekomen uit het ziekenhuis. Vanavond concoleance van mijn tante, morgen uitvaart. Maar zus en ik kunnen daar niet naar toe; concours met de fanfare. Het is onmogelijk te combineren. Vandaar dat we vanavond toch maar even gaan.

Heftige tijden dus hier. Zal blij zijn als het zondag is, dan is er weer een hoop achter de rug.

Annie; al een knofje/dalton?
Annie?!?
oooow, wat spannend. Sinds gisteravond al niks meer van Annie gehoord!

Hoi...hier ben ik dan, nog steeds met ons tweetjes, ik zit op de bank en baby in mijn buik...hahaha. Ook geen tekenen op dit moment. Vanmorgen voor het laatst bj de VK geweest, mag eventueel dinsdag laten strippen (41 weken). Volgende week vrijdag eventueel naar de gynaecoloog voor controle. Hoop dat niet te ervaren, dan mag de baby gewoon al echt lekker in het eigen wiegje liggen te pruttelen....

Pff, Ris, Gijs buikgriep. Sverre heeft alleen een staartje meegepikt; heel veel vieze poepbroeken en klagen over buikpijn.
he verdorie.......Knofje schiet nou eens op!

net gewerkt, door de (enorm dichte) mist naar huis gereden, zag echt geen hand voor ogen en dan zijn er nog van die sukkels die gaan inhalen. Zometeen lekker douchen en slapen en dan gaat om 6.00 het wekkertje weer.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven