Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Ben ik ook weer even, heb weer de hele dag buitenshuis gespendeerd. Vanmorgen Jasmijn naar school gebracht en toen door naar de ha om de hechting van Thijmen eruit te laten halen. Maar zoals ik al vermoedde, was deze er al uit! Het wondje zag er allemaal keurig en rustig uit dus dat komt goed.

Daarna even het centrum in geweest en met een vriendin koffie gedronken bij de Hema. Toen Jasmijn weer uit school gehaald en bij mijn ouders in hun huis (ze waren zelf aan het werk) geluncht en Thijm naar bed gebracht. Jasmijn was vandaag hulpje van de juf en toen ik haar in de kring bracht zei de juf dat ze gisteren zo lief was geweest en 'goud' had gehaald (beloningssysteem waar ze daar mee werken). Ik trots natuurlijk...en vanmiddag komt ze thuis, heeft ze weer goud gehaald. Dat is leuk om te horen, want thuis is ze in een mindere periode!

Vanmiddag even naar de markt geweest en bij mijn ouders blijven eten. Gezellige volle dag al met al.

@Mirjam: Ja, we zitten nu samen hoog en droog op bed naar the Voice te kijken Leuk dat je gesprek zo goed was, kan me voorstellen dat het moeilijk is om te bepalen wat je wilt qua uren. Heb je wel opvang voor Hanna genoeg?

@Babba: Veel plezier in ZA, doe voorzichtig en geniet!!!

@Pebbles: Ik heb ook heel veel zin om te komen, ik hoop rond negen uur, half tien hier te vertrekken maar ik stuur je nog wel een sms. Als ik eenmaal met kids beneden ben wil ik snel weg want beneden kunnen ze alleen maar schade aanrichten Dus direct na het ontbijt stappen we in! Wel nog even aankleden en inpakken natuurlijk, heb de spullen nog niet klaarstaan.

@Annie: Haha, heel herkenbaar, dat verhaal van die foto laten maken. Moesten wij ook met Thijmen omdat we toen hij bijna 12 weken was naar Turkije gingen met de fam. Was ook zo'n gebed zonder eind, hihi. Hij staat in mijn paspoort en hij staat er le-lijk op joh, niet normaal! En nu natuurlijk helemaal onherkenbaar nu hij zoveel ouder is.

@Ris: Wat een verhaal van Ella d'r oor, hoe is het daar nu mee? Wel sneu voor dat vriendinnetje, binnenkort weer eens uitnodigen dan maar

@Ringel: Wat naar dat je oudste weer zo klungelt met haar gezondheid. Hoe is het vandaag gegaan? Is ze ook zo moe van school? Jasmijn heeft daar op vrijdag wel last van, is altijd eerst even aan het bankhangen en tv kijken. Komt mij mooi uit want Thijmen ligt dan in bed en dan heb ik dus ook een dik uur rust, heerlijk.

Jasmijn heeft een paar weken winterstop van ballet, kwam ons nu mooi uit. Zondag ga ik onverwacht met broer, schoonzus en nichtje mee naar Holiday on Ice. Ze zouden met schoonzus' ouders gaan maar die kunnen vanwege ziekte van haar oma niet meer mee. Dusss...hebben wij een leuk uitje!

Nou dat was het voorlopig weer. Spreek jullie later weer!
Mmmoi, ik ga gewoon één keer vaker tijdens schooltijden werken maar daar merkt Hanna verder niets van. Ik breng haar dan naar school, en fiets door naar mijn werk. Ze blijft over (doet ze nu ook al regelmatig, komt soms zo uit) en 's middags sta ik weer om 15.00 uur bij school. Alleen in vakanties zou het even wat lastiger kunnen zijn maar dat lost zich ook wel op (en als het alleen voor die paar maanden zou zijn, valt alleen de voorjaarsvakantie erin). Stom joh, ik switch daarin regelmatig, juist wat meer of wat minder werken, ik doe het goed op een druk bestaan geloof ik, dus ik neig nu naar "waarom niet".
Mirjam, fijn dat ze zo tevreden zijn! En lekker dat je zo flexibel kan zijn. Dat is wel het grote voordeel aan schoolgaande kinderen, dat je meer uren kan maken. Ach, nog 4 jaar wachten en dan is het mijn beurt weer!!! Hahahaha

Babba, veel plezier!!! Lekker veel met je mooi stel kinderen pronken en genieten!

Krokus, goed van Roan zeg dat hij toch wel zijn plekkie heeft gevonden.
ik heb hetzelfde mir. Ik gedei ook op een druk bestaan. Vind mijn werk leuk en verzand als ik thuis ben in niets doen. Beetje internetten of lezen en wat met de kinderen spelen. Ik heb natuurlijk wel het voordeel van flexibele werktijden. Wanneer ik een dag thuis wil werken kan dat. Ik werk sowieso 5 uur thuis.

@annie, sneu he, die krampjes. Vooral omdat je echt weinig meer kunt doen dan ze troosten.

@ringel, heel cliche, maar ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen. Mijn ervaring met snotneuzen en groene klodders is dat een huisarts zegt dat het vanzelf wel over gaat. En wat betreft het niet luisteren, kan het ook oostindisch doof zijn? Reageert ze wel wanneer je op normale toon op afstand vraagt of ze een snoepje wil?

@pebbs, het is ook wel druk lijkt mij, zo'n kleintje die tussen de bedrijvigheid door ook nog moet tukken. Fijn dat het werk goed gaat.

Merken jullie trouwens qua werk wat van "de crisis"? Wij wel. Ik werk bij een gemeentelijke dienst en door veranderende wetgeving met bijbehorende reorganisatie zal er veel gaan veranderen voor mij. Ik ben gevraagd om de beleidsafdeling te ondersteunen. Mijn huidige werkzaamheden nemen af, dat merk ik nu al. Had in mijn pop al gesproken over ontwikkeling richting beleidsvorming dus dit is een leuke kans.
Babba zal wel in het vliegtuig zitten, op weg naar een zonnig oord! (stiekem jaloers)

Wij gaan vanmiddag ook weg, Oudste heeft eerst nog feestje van vriendinnetje. Stond op het kaartje dat het van 13.00 tot 16.00 is, buurman staat voor de deur met grote vraagtekens in zijn ogen toen ik met Oudste voor de deur stond...."feestje is toch van 14.00-17.00?" euh op het kaartje staat van 13.00 tot 16.00. en idd kwamen alle andere kindjes er ook al aan......Hahahaha en buurvrouw was nog niet terug en het hele huis vol met kinderen en nog niet alles stond klaar. hahahahaha, arme buurman.

maar ik ga snel onze spullen pakken en de auto inpakken, dan kunnen we over 3 uur de hort op om 3 uur in de auto te zitten (joepie)
Krook, helaas merk ik heel veel van de crisis. Ik was werkzaam bij een semi-overheidsinstantie waar heel veel bezuinigd gaat worden en dus geen vast contract gekregen en dus thuis. Samen met veel anderen.

Ik solliciteer veel, heb me voorgenomen minstens 1 brief per dag te versturen. Er zijn dagen bij dat er echter geen een geschikte vacature bij komt. Heb er op dit moment een stuk of 3 lopen. Gemiddeld reageren er honderden mensen op 1 functie....we zullen zien.

Gelukkig gaat het qua financiën goed bij lief op het werk en gaan we er de komende 9 maanden financieel gezien niet op achteruit, mocht ik na mijn verlof in de WW komen. Nadeel is wel dat ik maar 3 maanden recht heb op teruggave van de belastingdienst (kinderopvangtoeslag) na mijn verlof. Grote kans dat ik de kinderen dus ook thuis moet gaan houden...ben je je plek weer kwijt. Kortom, klote situatie.
Dat is waar ook Annie. Je kunt na je verlof niet terugkomen. Fijn dat het in elk geval qua financieen wel goed zit de komende maanden.

Zojuist vervelend nieuws. Mijn broer en zijn vriendin gaan uit elkaar. Ze hebben een dochter die volgende week 2 wordt. Heel sneu allemaal. Gelukkig zijn ze allebei van plan het netjes met elkaar te regelen. Ik hoop dat het ze lukt.
Hoi meiden,

Ik ben ook weer thuis na een gezellige, maar drukke dag. Ben bek af nu dus kom morgen wel meer vertellen. We hebben het iig heel leuk gehad samen. Tot morgen!!
O en Pebbs, die kerstwandeling hier is volgende week zaterdag al. Je bent van harte welkom alleen in ons huis is het dan nog een bende. Moeten we even ergens anders afspreken ofzo. Na afloop van de wandeling kunnen we dan eten bij de pannenkoekentent ofzo. Ik hoor het wel of je het ziet zitten. x
Vanmorgen lekker rustig wakker geworden, lang gedoucht en nu met een boterhammetje achter de laptop.

Gisteren een hele gezellige maar drukke dag gehad met Mmmoi en de kids. We hebben een beetje gewinkeld, kopje koffie gedronken (met gebakje) en hebben in ons nieuwe huis gekeken (ik kan niet wachten tot ik er woon).

Daarna gingen we naar het Winterwonderland. Vanaf mijn nieuwe huis is dat een paar 100 meter recht door het bos heen. We liepen langs de achterkant van het feestterrein naar de ingang maar er bleek daar een spookroute voor de tieners uitgezet te zijn.

Loop je daar met je peuters en kleuters in een pikkedonker bos en dan kom je blauw verlichte zombies tegen. Alsof je in een foute horror film terecht bent gekomen.

Toen we dachten er voorbij te zijn liet nog 1 van de verklede figuren ons schrikken, hij zat in het donker "gevangen" tegen het hek waar we langs liepen. Toen waren de meiden natuurlijk helemaal over de zeik.

Binnen was het heel gezellig met lichtjes en sprookjes maar ook daar bleek je langs een stukje van die route te komen waar een zombie de voorbijgangers liet schrikken. En bij een groot deel van de sprookjes, poppenkast etc. hoorde je steeds het gegil, geschreeuw en de kettingzaag van het spookpad.

Het was ook nog eens gigantisch druk, je kon over de hoofden lopen. Gelukkig was de zweefmolen wel een succes

Het was leuk opgezet en heel mooi in het bos met alle lampjes maar over sommige dingen was niet zo goed nagedacht.

@mmmoi: Ik geloof dat ik volgend weekend nog niks heb maar ik ben de laatste tijd wel zo moe dat ik niet zeker weet of het wel slim is. Manlief heeft 's ochtends ook de auto nodig bedenk ik me net maar ik weet niet tot hoe laat.

Maar het lijkt me wel heel leuk dus ik denk er even over na.

@annie: is het geen optie om weer op je oude functie te solliciteren als je er een paar maanden weg bent? Dan mag je toch weer een tijdelijk contract. Of zie je dat zelf niet zitten?

@krook: dat is inderdaad geen leuk nieuws van je broer, zeker omdat ze een kind hebben.

@ringel: volgens mij heb ik even gemist waar jullie heen gaan maar in ieder geval veel plezier.
Zo, tabel is weer geupdeet (Timme er bij). Niniane heb ik er uitgehaald. Ik had via Hyves een paar keer gereageerd en zag dat anderen dat ook wel eens deden, maar geen respons. Als ze zin heeft, kan ze altijd weer terugkomen.

Heb meteen ook ff een nieuwe avatar genomen. Wel zo fris allemaal.
Nou ik zie geen nieuwe avatar hoor Annie (ik moet ook weer eens een nieuwe) Heb van het weekend nog aan Niniane gedacht...reden voorbij haar woonplaats, maar heeft al heel lang niks laten horen idd. Hoop dat alles goed gaat daar.Wij zijn naar Mirjams Stad geweest.

Surprise party voor een vriendinnetje van ons. Meiden ook mee en dat ging geweldig goed en zeker voor herhaling vatbaar. Op de terug weg, nog bij mijn Beppe langs geweest (is vandaag 87 geworden) Al met al best lang van huis geweest en zo gaar als een patatje. vanochtend weer een vroege dienst, dus ik vertrek ook zometeen naar mijn bed.

@Krook, wat een naar nieuws. Je kan idd alleen maar hopen dat alles goed geregeld wordt, ook omdat er kindje bij betrokken is.

@pebbels, dat klinkt wel heel leuk dat winter wonder land. jammer dat het dan zo druk is...was het de eerste keer dat het werd georganiseerd?

en qua crisis...... ik ben zo blij dat ik nu aan het werk ben! Het is welliswaar een jaarcontract, maar ik ben wel van plan (en ben daar ook druk mee bezig) om mezelf zo te profileren dat ze straks gewoon niet om me heen kunnen! Ben me dan ook aan het oriënteren op een carriëre binnen de organisatie waar ik nu werk en wil de komende tijd ook een aantal workshops/ opleidingen gaan doen. Hopelijk is daar ruimte voor en krijg ik volgend jaar september een verlenging. Voordeel van mijn sector is natuurlijk wel dat er altijd werk is, maar de vraag is maar net hoe ze vacatures gaan opvullen (als die al opgevuld gaan worden) Bij Lief op het werk merken ze er nog niet zo veel van, al zijn ze wel bezig met reorganiseren van de regio's en de kans bestaat dat hij terug geplaatst wordt naar de Stad. maar dat is pas iets voor in 2013 geloof ik.
Ringel, moet je ff f5-en...

Krook, had je berichtje gemist. Naar lijkt me dat zeg, houdt je wel contact met zijn ex?
Krokus, wat naar, die op handen zijnde scheiding/relatiebreuk van je broer en schoonzus. Altijd extra zielig als er zo'n klein kind in het spel is, bah. Gaan ze in co-ouderschap verder?

Pebbles, Mmmoi, jullie hebben het dus leuk gehad samen, maar wel eng van die "gruwelijke" figuren, hebben de meisjes en Thijmen het er nog over gehad of zijn ze niet meer bang? En Mmmoi, heb je weer van Valentijntje genoten?

Annie, hoe gaat het nu met Timme en zijn krampjes? Doet hij het verder goed? En hoe gaan de nachten bij jullie? Kom je veel slaap tekort of valt het mee?

Ris, heb je een leuk feestje gehad in mijn stad? En Ringel is hier ook al geweest, we hadden hier wel een meet kunnen doen ;), ware het niet dat ik zelf ook veel weg ben geweest dit weekend.

Ringel, wel een eind rijden he, naar mijn stad. Fijn dat het geslaagd was. Ik vind je lekker enthousiast over je werk, leuk dat je daar weer helemaal in zit en perspectief voor de toekomst ziet.
Crisis, tot nu toe vooral van geprofiteerd, en dan bedoel ik de huizenmarkt. We hebben veel winst gemaakt op de verkoop van ons vorige huis en in die prijscategorie waren de prijsdalingen ook niet zo groot dus we konden goed verkopen. En het huis dat we hebben gekocht, was een paar jaar geleden nog een ton duurder (onze buren hebben bijvoorbeeld 6 jaar geleden dat bedrag meer betaald dan wij). En de verlaging van de overdrachtsbelasting om de huizenmarkt te stimuleren, kwam ook perfect op tijd, dus wij hebben geboft. Qua werk zit man wel in de hoek (nu nog gemeentelijk) waar flink bezuinigd moet worden. Maar voor hem verandert er nog niet veel; hij blijft in hetzelfde team. Ik heb er op mijn werk ook geen last van, mag dus zelfs mijn uren gaan uitbreiden.
@annie: bedankt voor de update van de tabel. Wat een kinderen hebben we met z'n allen al op de wereld gezet! Hoe gaat het met de krampjes van Timme?

@ringel: o ja, je ging naar R'dam. Wist ik wel maar was het alweer vergeten (geheugen als een zeef). Goed dat je zo je best doet op je werk. Lijkt me de beste manier om je baan te houden.

Bevalt het je verder, je nieuwe baan?

En wat een mooi huis in die link van jou!

Het Winterwonderland werd voor de 5e of 6e keer georganiseerd maar ik was er nog niet eerder geweest. Het was nu ook voor het eerst dat ze de spooktocht hadden omdat oudere kinderen hadden geklaagd dat er van hun niks was (heeft Mmmoi mij verteld, had ze op de site gelezen).

@Mirjam: Tot mijn verbazing heb ik de meiden niet meer gehoord over de enge figuren in WinterWonderland. Mmmoi en ik hebben ook rustig gereageerd en verteld dat het alleen verklede mensen zijn voor de grote kinderen.

De crisis heeft hier natuurlijk tot gevolg dat we nu 2 huizen hebben. Gelukkig kunnen we dit momenteel wel opvangen maar het is wel zonde van het geld natuurlijk.

Voor onze banen is het nog geen probleem. Manlief is zelfs een paar maanden geleden van baan gewisseld en hij had toen nog genoeg keuze. Bij mijn werk verandert er soms wel ineens van alles dus het blijft afwachten maar tot nu toe heb ik het nog druk genoeg.

Valentijn is zo' slaapkop dat ik me af en toe wel afvraag hoeveel een baby mag slapen. Hij is wakker om te eten en daarna is hij nog een half uurtje of 3 kwartier wakker en daarna slaapt hij weer een paar uur.

Vanmorgen heeft hij rond 7 uur voeding gehad, daarna rond half 12 en daarna pas om half 5 weer. Vanaf een uur of 6 ligt hij weer te slapen en ondertussen is het alweer bijna 10 uur.

Als ik hem niet zelf wakker maak slaapt hij waarschijnlijk gerust tot een uurtje of 5 a 6 morgenochtend door. Dan heeft hij dus maar 3 voedingen op een dag gehad. Ik ga hem vanavond dus nog maar even voeden voor ik ga slapen maar ik ben echt niet gewend om een baby te hebben die zoveel slaapt.
Nou het is idd een pokke eind rijden...hebben er al met al bijna 3 uur over gedaan (en dan zijn we nog niet eens onderweg gestopt, dames lagen zo lekker te tukken)

maar deze dame gaat ook tukken (was nog even huizen checken op funda...blijft leuk ongeneerd bij anderen naar binnen koekeloeren)

Welterusten dames!
Hoi meiden,

Ben ik ook nog even op de valreep van de dag. Ik zou gisteren al reageren had ik gezegd, maar daar kwam het niet van. Korte samenvatting van mijn afgelopen drie dagen dus...

Zaterdag dus heel leuk gehad bij Pebbs. Ook mijn kinderen zijn niet meer bang geweest van die spookfiguren. Ik was er ook snel klaar mee hoor. Thijmen zat in de wagen en heeft er niet veel van mee gekregen en Jasmijn deed meer pieperig omdat Floor zo bang was. Dus die heb ik duidelijk gezegd: 'Nu stoppen met piepen, het was allemaal nep, we gaan er nu NIET meer langs, en nu gaan we leuke dingen bekijken'. Wel hebben ze allebei aan papa verteld dat Winterwonderland leuk was maar dat we er nooit meer naartoe gaan Dat blijven ze wel volhouden.

Op de terugweg waren beide kinderen zó in slaap alleen ik moest na vijf minuten auto weer terug naar Pebbs omdat Jasmijn haar knuffel vergeten was :-S Daarna hebben ze de hele weg liggen slapen. Ik merk zelf wel dat ik nachtblind ben ofzo, er is het eerste stuk weg bijna geen verlichting en ik had veel moeite me te focussen, na A'foort ging dat vele malen beter.

Zondag zijn we eerst naar de kerk geweest voor een gezinsdienst en daarna bij mijn ouders op de koffie. Ik mocht met mijn broer, schoonzus en nichtje mee naar Holiday on Ice omdat wegens ziekte schoonzus' ouders ineens niet meer mee konden. Was wel leuk maar eigenlijk niet zo geschikt voor jonge kinderen. Niet dat het eng was, meer langdradig... tweede helft was wel beter dus al met al toch een leuk uitje gehad!

Vandaag weer gewerkt en een hele hoop adm. rompslomp afgehandeld, dus dat was wel lekker. Na mijn werk natuurlijk kids ophalen, eten, opruimen en toen met mijn collega van groep 8 mee naar een voorlichtingsavond over het voortg. ond. Daarna bij mijn collega nog wat gedronken, dat was gezellig. En nu kom ik net uit de douche en ik lig nu in bed, mijn man is nog steeds beneden bezig met het opruimen, die heeft de hele avond weer geklust en alle plafonds gestuct (zaterdag ook al toen ik bij Pebbs was en nu afgemaakt).

En nu morgen weer werken en 's avonds bij mijn schoonouders eten. Daarna moet ik nog boodschappen halen want we hebben NIETS meer in huis. Mijn schoonmoeder haalt Jasmijn een keer uit school omdat we daar toch ook eten; anders doet mijn moeder dat altijd. Ben benieuwd, zal allemaal wel prima gaan hoor.

Jasmijn kwam vandaag thuis met een stencilboekjes vol met woordjes over kerst waarvan ze het plaatje moest in kleuren en daarna het woord eronder nastempelen. Op 1 foutje na was het helemaal goed gedaan en keurig gekleurd. Ze had echt 8 woorden gedaan ofzo plus haar naam voorop gestempeld. Het was volgens mij behoorlijk wat werk. En ze was helemaal trots want het was 'een werkje voor de oudsten'. Toen ze opnoemde met wie ze allemaal samen gewerkt had klopte dat ook; leuk dat de juf daar nu echt mee bezig gaat. Haha en ze noemde zelf al direct dat ze 1 foutje had gemaakt, ze had een f gestempeld ipv een t, nou dat lijkt ook wel veel op elkaar hoor. Maar ze had het wel zelf gezien (of de juf had haar daar op gewezen, kan ook natuurlijk).

Ik ga maar niet op iedereen apart reageren want dat is nu teveel werk op dit tijdstip...Wat las ik nog meer...o ja de crisis. Mijn man heeft vorige week moeten solliciteren naar zijn eigen baan alleen met iets andere functieomschrijving, daar is een grooooote reorganisatie op handen helaas. Ws. hoort hij donderdag of hij zijn baan houdt en het is dan echt alles of niets dus best spannend...hij had gelukkig wel een goed gevoel over het gesprek.

Tja en verder hebben we er weinig last van. We hebben allebei een mooi inkomen en kunnen een hoop dingen doen als uitjes en vakanties omdat we al veel gespaard hadden toen we nog geen kinderen hadden. Het geld wat nu binnenkomt, mag dus ook op. En dat is fijn leven. Je hoort mij niet klagen, haha. We komen niets tekort, sterker nog, zijn behoorlijk verwend...maar gelukkig staan wij daar ook zeker wel bij stil!!!

O ja en Annie, bedankt voor de mooie tabel...hij laadt hem hier heeeeel groot in om hem vervolgens weer kleiner te maken, heel raar! Maar mooi gedaan hoor!

Welterusten meiden, denk dat ik het licht maar uit doe hier...morgen kom ik wel weer langs als ik met de boodschapjes in huis weer hoog en droog in bed zit
*knip* lampje weer aan.

Weinig te melden trouwens. Oudste wilde vanochtend perse naar school, nou dikke prima. Alleen vanmiddag gaat ze niet, omdat we (eindelijk) mijn schoonmoeders as in haar plekje in een urnenmuur gaan bijzetten. Best wel een rare dag vandaag. Vorig jaar op deze datum had ik mijn eerste dag van mijn eerste klus als zzp'er. s'Ochtends eerst nog naar het ziekenhuis geweest bij schoonma op "bezoek" wat achteraf dus afscheid nemen is geweest. En later op de avond is ze dus overleden. Lief is nu wel gewoon werken en heeft vanmiddag vrij, maar ik ben benieuwd of hij ook echt aan werken toe komt.

Morgen naar de kerk hier (de rk kerk) om voor schoonma een kaarsje te branden. Ik ga nooit meer naar de kerk maar op de 1 of andere manier blijf ik toch altijd een verbondenheid houden met de rk kerk (komt denk door een stevige rk basis vanuit m'n jeugd ) en als het lukt vandaag de kerstboom op tuigen.

Jongste en ik moeten ons nog douchen dus dat gaan we zo maar doen, De eerste lading was zit ook al in de machine en zal zo wel klaar zijn.

Kom later wel weer even koekeloeren!
Ringel, sterkte vandaag! Je herbeleeft op zo'n dag dan alles he.. Hoe is Lief eronder? En kan Oudste (en wellicht zelfs Jongste) zich oma nog herinneren? Vast wel, toch?

Mmmoi, leuk om je weer te lezen. Lange autoritten in het donker zijn ook niet aan mij besteed. Als er nog iemand meerijdt (een volwassene; iemand die wakkerblijft ;)), dan gaat het wel maar ik ben altijd bang dat ik slaperig word en brokken maak. Nooit gebeurd gelukkig maar ik vind autorijden wel iets heel verantwoordelijks, vandaar mijn "angst" waarschijnlijk. Spannend van Mmman's werk. Wat bedoel je met alles of niets? Toch niet dat hij zijn baan kan kwijtraken? En wij voelen ons ook erg gezegend. Het zit hem er niet in maar het is wel fijn om het goed te hebben. Ik heb van de week weer even alle vaste lasten op een rijtje gezet. We kunnen (en willen!) nog steeds behoorlijk wat sparen, maar eigenlijk hebben we nu niet echt meer een spaardoel. Onze auto moet wel een keer vervangen worden maar daar geven we niet zo om. We rijden er weinig in (normaalgesproken misschien 1 x per week, en in de vakanties) en we hechten gewoon niet aan een duur blik voor de deur. En de keuken willen we ooit nog vervangen maar dat zou nu ook wel kunnen (auto ook) van het spaargeld. Toch laten we de keuken nog even; hij bevalt best goed en we zijn wel even klaar met alle zooi in huis. Wel wil ik vreselijk graag een nieuw bankstel (chocoladebruin/hoekbank) en Mirjamman wil erg graag een nieuwe geluidsinstallatie/boxen (daar geef ik dus ook helemaal niet om maar hij wel en ik heb er geen problemen mee, als ik mijn bank dan ook maar krijg haha). Voor die bank kijk ik ook wel op Marktplaats maar dat lukt nog niet erg. Ik vind tweedehands geen probleem, als het schoon en fris is. En je hebt dan (meestal) geen levertijd van 12-14 weken..
De meiden herinneren zich oma nog prima, maar dat is ook niet moeilijk want hebben best veel foto's van haar in huis. Onder andere boven de trap. Jongste roept altijd even "hoi"naar oma en Oudste is er op haar manier ook wel mee bezig.

Ik wil ook een andere bank, die we nu hebben is eigenlijk veeeeeeel te groot voor onze woonkamer en ik kan de kerstboom niet kwijt. Lief wil geen andere bank, want die we nu hebben zit/hangt/ ligt zo lekker. We hebben er dus zo 1......

Hoi hoi,

Met de krampen van Timme gaat het op en af, maar we doen gewoon niet moeilijk en als hij dan ook maar een kik geeft, dan is het hup, op de borst of in de draagzak.

Jee Mmmoi, spannend dus voor je man. Maar zal wel goed komen dus.

Ringel, sterkte vandaag. Het is hier nu mooi zonnig, ik hoop bij jou in het noorden ook. Dat doet vast wel goed op zo'n beladen dag!

Ris, hoe is het bij jou??? Poosje niet gezien.

Qua inkomsten. Lief heeft geen erg hoog salaris. Ik kreeg naar verhouding meer geld. We mogen niet klagen, we sparen iedere maand een lekker bedrag en sluizen regelmatig een bedrag door naar de spaarrekening. De badkamer, de auto en de aanschaf van de bakfiets hebben we zonder veel problemen gewoon kunnen betalen. We staan nooit rood, ik kan dat al niet eens. Daarentegen gaan we nooit duur en ver op vakantie en koop ik naar verhouding weinig kleren. Waar we overigens niet op bezuinigen is leuke dingen doen; theater, uit eten, in de weekenden lekkere hapjes enz. Dat zijn we gewoon door blijven doen, alleen minder vaak doordat je nu oppas voor je kinderen moet regelen.
Wij zijn dus geen goede spaarders. We doen elke keer een dappere poging maar het is vaak ook snel weer op en nu met 2 huizen komt er natuurlijk ook niks van.

Autorijden in het donker vind ik eigenlijk wel leuk. Het is dan ook vaak rustig op de weg. De meiden zijn ook altijd blij als we in het donker gaan autorijden. Dan gaan ze lampjes en sterren kijken.
Lief en ik zijn ook niet zulke spaarders eigenlijk. Ons salaris gaat elke maand op. Moet wel zeggen dat we de hypotheek bruto dragen, en dus jaarlijks een flink bedrag in 1 keer terugkrijgen. Dat is dan ons spaargeld. Het afgelopen jaar hebben we minder gespaard omdat we wat grotere dingen gekocht hebben. 5 nieuwe deuren, een goede tent en eigenlijk structureel iets teveel uitgegeven in de maand. We hebben nu als goed voornemen om wat meer over te houden in de maand.

Jesper is trouwens ziek. Boven de 39 graden koorts. Vanochtend heb ik hem nog wel naar de creche gebracht met de mededeling dat hij wat hangerig was en niet wilde eten. Heb echter niet in de gaten gehad dat hij zo min was. Na anderhalf uur belden ze al. Ontaarde ouders.. Hij heeft wel 3,5 uur geslapen overdag en vanavond om 7 uur weer plat.
Hier alles goed hoor! Maar druk, druk, druk

Kom later nog wel wat bij kletsen. Moet nu de tafel waar ik zit te studeren weer omtoveren tot eettafel, Gijs ophalen bij mijn ouders en dan Ella van school. Ik sjees wat af zo.....

Ben in elk geval blij dat ik eindelijk mijn boek heb waar ik vanmiddag nog 2 hoofdstukken uit moet lezen, kwam net met de postbode mee....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven