Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Rustig dagje hier. Nou hier thuis ook. Vanmorgen waren allebei de kinderen op school en heb ik mega veel boodschappen gehaald. Zaterdag vieren we pakjesavond met ons gezin en zondag komt mans familie hier, daar hebben we lootje mee getrokken en de kids krijgen dan ook nog een cadeau van opa en oma. Gezellig hoor, maar je moet wel een hoop vreterij in huis halen

Mijn kinderen liggen nu tv te kijken onder een deken. Thijmen heeft zelfs zijn pyjama aan, kwam zelf met pyjama, deken en kussen van boven aan zetten. Kennelijk een hangdagje. Ik vind het allemaal best.

Morgen ga ik met twee vriendinnen en hun kinderen naar 'Bennie Stout' in de bios. Jasmijn gaat met me mee en Thijm mag naar oma (mijn schoonmoeder). Leuk Sintweekend al met al! 's Morgens mag Jasmijn ook nog als Piet verkleed naar school en spelletjes doen, alles staat in het teken van 5 dec. dus hier!
Vergat ik net te vertellen maar mijn moeder belde vanmorgen dat haar enige broer (mijn oom dus) vanochtend een hartinfarct gehad had en gelijk gedotterd was. Het was op zijn werk gebeurd dus hij was door collega's naar het zkh gebracht. Hij woont nog bij mijn opa en oma, de verstokte vrijgezel...die wonen natuurlijk aan de andere kant van het land (vanaf ons gezien) en mijn opa en oma zijn te oud om zelf naar A..hem te gaan met de auto, dus nu ligt mijn oom zonder pyjama enz. in het ziekenhuis...best zielig. Maar mijn moeder en vader gaan er morgenochtend ws. gelijk naar toe. Heb je zorgen om je oude vader en moeder en nu nog zorgen om je broer erbij, mijn moeder kan het hebben :-S

Heb net een hele tijd staan strijken en nu ga ik lekker douchen en tv kijken. Fijne avond allemaal!
Vannacht was het weer drama met Floor. Ze is 2 keer wakker geworden en de eerste keer heeft het wel 1,5 geduurd tot ze weer sliep (pas na een warm bad) en de tweede keer ging gelukkig iets sneller.

We hebben de huisartsenpost gebeld en die dacht misschien aan een wormen besmetting. Dat verklaart ook waarom ze alleen 's nachts last heeft want dan gaan de wormen eitjes leggen wat jeuk veroorzaakt.

Vandaag haar ontlasting gecontroleerd en ze heeft inderdaad wormen. Manlief is nu een kuurtje aan het halen wat ook de jeuk vermindert. Als ze er straks last van krijgt dan hebben we dat in ieder geval in de buurt.

Vandaag ook mijn eerste werkdag gehad en dat was weer erg gezellig. Ik heb het echt gemist.

Valentijn had het heel goed gedaan op de creche. 2 volle flessen opgedronken en veel geslapen.

Ik ga zo lekker de finale van Expeditie Robinson kijken.

Ach Pebbs dat is vervelend voor Floor. Ik heb ze als kind ook meerdere keren gehad, van het spelen in de zandbak...goed handjes wassen helpt, zeker als je zelf katten hebt.

En die pillen direct geven hoor! Helpen heel snel en goed, ben je gelijk van je kriebel af. Is echt een heel naar gevoel.

Mijn ouders zijn hals over kop naar de Achterhoek en slapen daar in het huisje van mijn tante. Mijn oom waar ik het eerder al over had heeft vanavond weer een flink hartinfarct gehad en moest direct weer gedotterd worden. Mijn moeder wil liever in de buurt zijn nu...begrijpelijk. Ik vind het ook best wel spannend allemaal!
He Mmmoi, wat naar. Heeft hij een gezin? Ik hoop dat alles goed gaat. Sterkte!

Pebbs, vervelend zeg. De dochter van een vriendin heeft het ook ooit. Volgens mij zet ze haar dochter dan ook wel eens in bad, dat verlicht volgens mij ook. En wie houdt er nou niet van nachtelijk badderen! Succes!

Jee Babba, wat een gedoe. Heb geen idee hoe dat werkt met boetes of zo. Voor jullie lijkt het me heel lastig, aan de andere kant begrijp ik best dat ze heel streng zijn. Helaas is dat veroorzaakt door mensen die vroeger misbruik maakten en daarom trekken ze nu 1 lijn. Ach, als je haar ziek had gemeld en Aimee was vervolgens vrolijk op school gaan vertellen hoe leuk haar vakantie was, had je misschien scheve ogen gehad.

Hier gaat het goed. Timme weegt alweer 4330 gram. We hebben momenteel wel echt moeite met hoe Mats en Sverre zich gedragen. De meeste tijd gaat het goed, maar soms zijn ze zo ontzettend dwars en ongehoorzaam. Echt even wennen allemaal. Tis ook niet niks voor die jongens. Gelukkig zijn ze superlief voor Timme en is er echt nog niets vervelends voorgevallen qua pijn doen of zo.

maar doordat we zelf best moe zijn, reageren lief en ik ook niet altijd even rustig zoals we zouden willen. Dus dan roepen we elkaar toe; ombuigen! Dus als wij ons gedrag ombuigen en weer positief worden, scheelt dat zo 10 minuten discussie, gedoe en getier.

Ah, ze komen terug van school/ creche...let the circus begin, hahahaha!!!
@Annie: Nee, mijn oom is vrijgezel en woont zelfs nog bij mijn opa en oma in huis. Dat maakt het des te sneu-er, want hij is best eenzaam.

Gelukkig gaat het nu behoorlijk goed met mijn oom. Gisterenavond tijdens het dotteren bleek dat het geen 2e hartinfarct was, maar dat de stent van de 1e keer niet goed zat, er zat een stolsel bij. Mijn oom heeft heel veel bloedverdunnende medicatie gehad en nu gaat het echt goed met hem, gelukkig.

Ik ben vanmorgen gaan helpen bij Jasmijn op school met de Pietenspelletjes. Thijmen was bij mijn vriendin die ook een zoontje van twee heeft, dus die hebben lekker samen gespeeld. Na Thijmens slaapje heb ik hem weer bij mijn schoonouders gebracht, waar hij het ook heerlijk gehad heeft. Ik ben met Jasmijn naar Bennie Stout geweest, echt een heerlijke Sint familiefilm, een aanrader in deze dagen. Nu liggen de kids allebei lekker te slapen en ga ik de cadeautjes voor morgenavond inpakken: pakjesavond!
Man, wat is het hier rustig! Lijkt de laatste paar dagen wel of ik een monoloog aan het houden ben. Nou ja, bijna dan.

Wij hadden vandaag een drukke en volle dag. Jasmijn was vreselijk stuiterdestuiter ivm pakjesavond...

We begonnen met op de foto gaan bij die vriend van ons die een studio heeft. De meiden samen, de jongens samen, ging allemaal heel leuk. Toen wilden we allebei onze kinderen op een foto en haakte Jasmijn af. Werd helemaal dwars, straffen, belonen, niets hielp. Die vriend van ons heeft er een paar geschoten en gaat verder wel wat met fotoshop proberen... Maar ik schaamde me rot voor haar gedrag.

Eenmaal thuis allebei de kids in bed gelegd. Jasmijn wilde natuurlijk helemaal niet maar die moest voor straf van ons uitrusten. Heeft eerst boekjes gelezen en toen met Barbies gespeeld in bed. Toen Thijmen wakker werd was Jasmijn ook weer beter te hachelen. We moesten naar de verjaardag van ons buurjongetje en daar was het heel gezellig.

We kwamen thuis om iets voor vijven, mijn man zou de kamer gezellig maken en ik de kinderen hun pyjama aantrekken voordat we aan pakjesavond gingen beginnen. Ik was boven een schone pyjama voor Jasmijn aan het pakken toen 'het noodlot toesloeg'... Thijmen had een zaklampje op zijn kamer gevonden en besloot met dat ding in zijn hand naar beneden te gaan, de trap af. Hij was pas op de tweede trede toen ik hem hoorde en mijn man die toevallig beneden net zijn schoenen in de gang ging zetten, ook. Ik riep Thijmen terug en mijn man riep tegelijkertijd dat hij terug naar boven moest (bang dat hij al iets van de Sintspullen zou zien natuurlijk). Thijmen draait zich om met de zaklamp in zijn handen en valt van de tweede trede van boven helemaal naar beneden op de grond. Gelukkig begon hij gelijk te schreeuwen en mijn man tilde hem op. Jasmijn en ik waren in een tel beneden. Hij had een flinke winkelhaak in zijn kin die enorm bloedde en een tand door zijn lip dus zijn mond zat ook vol bloed. Het zag er huiveringwekkend uit en ik zag ook wel direct dat we naar de ha-post moesten... dus Jasmijn hals over kop bij de buren gedropt (die hadden het gedender van de trap en het huilen al gehoord) en naar de hap. Daar heeft hij een hechting gekregen en een dikke pleister, zal jullie het verhaal besparen maar het was zonder verdoving en NIET LEUK.

Toen Jasmijn weer opgehaald en die was helemaal stuiter de stuiter geweest bij de buren. Huilen dat ze met ons mee wilde en daarna klieren tegen andere kindjes enzo, heel negatief. Toch besloten gewoon pakjesavond te doen en Thijmen kreeg gelukkig weer een opleving na het eerste pakje. Eerst was Jas nog erg negatief, alleen maar met haar eigen pakjes bezig en erg schreeuwerig. Na een keertje op de trap en een goed gesprek over wat pakjesavond inhoudt was ze heel lief en verliep de rest van de avond erg leuk. Ik had voor mezelf wat pakjes ingepakt maar het was wel een verrassing dat er ook nog een Rituals pakket van mijn man in zat.

De grootste cadeaus, een ponykasteel voor Jasmijn en een radio met microfoons voor Thijmen, pastten niet meer in de zak en had ik in de trapkast verstopt. Toen alle cadeaus 'op' waren hebben we warme chocomel gedronken en vond Jasmijn nog een brief van de Sint in de 'lege' zak waar in stond waar ze moesten zoeken. Ze waren superblij met hun grootste cadeaus en hebben tot bijna negen uur daarmee zitten spelen. Nu is alles opgeruimd en liggen ze lekker te slapen.

Wat een dag. Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt. Nu een paar foto's op FB zetten.

Hopelijk zijn jullie ook allemaal druk met Sint vieringen. Fijne avonden allemaal, ik lees graag (uitgebreid!) hoe het geweest is!

PS Best sneu, zo'n mooi en gaaf mannetje met zo'n blauw touwtje door zijn kin...je weet dat het een keer moet gebeuren maar het is zo 'zonde' van zijn gave lichaampje. Vrijdag moet de hechting eruit, zal ook wel niet zo leuk worden...
Oeh Mmmoi, dat is inderdaad niet leuk!!! Maar wat is het meegevallen zeg, jeetje. Mats had genoeg aan een paar hechtpleisters en heeft nu een klein litteken. Bah, wat zullen jullie zijn geschrokken.

Fijn dat de avond verder wel leuk is verlopen. (en goed dat jullie die fotoserie er al op hadden zitten, zo zonde anders met die pleister)

Wij hebben net een cadeau voor ons zelf gekocht; een bakfiets!!!! ben er zo blij mee. Over 3 a 4 weken wordt hij geleverd! Leuk, heb er zin in!!!!!

Verder ook alles compleet voor maandagavond. Sverre krijgt een kinderlaptop van Vtech, doos playmobil, een spelletje en een pyama, Mats krijgt een racebaan, doos lego, een koffer met puzzels van playmobil en een pyama en Timme krijgt de CD van Sesamstraat en een grappig autootje.
O gaaaaaf Annie, een bakfiets! Wat voor een is het? Met drie jongens wel superhandig denk ik!

Hoe kwam dat van Mats ook alweer? Ook van de trap af gevallen toch?

Leuke cadeaus heb je voor je jongens in petto! Ik ben blij dat we het vanavond gevierd hebben want maandag moeten we allebei werken, Jas naar school en Thijm naar de oppas en ik heb nu gezien hoe laat het wordt Veel plezier maandag!
@mmmoi: Arme Thijmen, eerst van de trap afvallen en dan nog gehecht worden zonder verdoving. Wat zullen jullie geschrokken zijn. Lijkt me ook verschrikkelijk als je kind gehecht wordt zonder verdoving. Een heftige dag voor jullie. Gelukkig kon pakjesavond gewoon doorgaan.

Ik zal mijn best doen om wat vaker te komen kletsen hier zodat je niet teveel tegen jezelf hoeft te kletsen ;)

Ik ben volgende week wel benieuwd naar de kin van Thijmen. Hij heeft wel meteen een stoer verhaal voor later.

@Annie: wat gaaf, een bakfiets!! Ben je alweer zo goed op de been dat jullie lekker gaan shoppen?

Ik ben wel benieuwd welke jullie gekocht hebben. Ik zit er zelf ook aan te denken maar ik ben bang dat ik de heuvel niet op kom waar we straks bovenop wonen.

Gisteravond ben ik druk bezig geweest met pakjes inpakken en vanavond ook weer. En dan nemen mijn ouders en zusje ook nog cadeau's mee dus ik heb het idee dat we misschien wat teveel hebben, haha.

Er is weer een "zoek de hoofdpersoon in een musical" programma. Ze zoeken Tony Monero voor Saterday Night Fever.
Floor krijgt trouwens de smart game "hide & seek safari", een soort hamsterdraaimolen met beestje erbij van FurReal (waar ze bij Mmmoi vorige keer al een soort cavia en Jasmijn een konijn van heeft gekregen). Daarnaast nog wat kleine dingen zoals sloffen en een knutselsetje.

Eva krijgt een flamenco jurk, een groot pakket klei, een poppenhuis die je zelf in elkaar moet zetten (van de AH), en een Dora smart game.

Samen krijgen ze nog een kap pop omdat we niet kunnen kiezen aan wie we het moeten geven en aan ons hele gezin geven we Cluedo jr.

Valentijn krijgt een grote Nijntje pop die geluid maakt, een rugzakje voor naar de creche en een muziekdoosje.

Haha, ook als ik het zo opschrijf is het nog steeds veel. Volgend jaar maar liever 2 grote dingen doen dan 5 kleine (heb ik alvast een goed voornemen).

Ik ben zelf kippensoep aan het maken van soepkippen en veel groente. Het hele huis ruikt nu naar kippensoep.

Hebben we morgen tijdens pakjesavond ook nog wat te eten.
Ja Pebbs, moet je doen, het is leuk om veel te lezen! Jij hebt ook leuke cadeaus voor je kinderen. Die van ons zijn ook erg verwend;

Jasmijn: ponykasteel, discolamp, setje van pony's horende bij kasteel, 2 poppetjes Polly Pocket met kleertjes, tasjes e.d. en een beeldje van een ballerina.

Thijmen: radio met microfoons, houten treinbaanset van Ikea, pyjama, Sesamstraat voorleesboek, Sesamstraat stempels en Sesamstraat electro.

Samen: Wii spel dansen met de smurfen en 3 dvd's van Fifi en haar bloemenvriendjes (lang leve MP; zijn niet meer te koop en hier zijn ze er gek op).

Ik: colsjaal, muts, handschoenen, Lipfinity en Rituals pakket.

Man: golfkarretje (van iemand overgenomen), 2 overhemden, een pyjama en een setje krasloten.

En morgen komt mijn schoonfamilie nog hier Sinterklaas vieren. Met de volwassenen hebben we lootjes getrokken en de kids krijgen een cadeau van oma. Ik had mijn mans lootje en hij krijgt een beugel om de tv mee aan de muur te hangen. Ik weet natuurlijk nog niet wat ik krijg en de kids krijgen allebei een set van Playdoh van mijn schoonouders: Thijmen eentje met Koekiemonster en Jasmijn cupcakes maken.
Mmmoi, wat een schrik met Thijmen!! En sorry, misschien overheen gelezen maar waarom kreeg hij geen verdoving? Wat een bikkel zeg. Fijn dat de pakjesavond toch nog geslaagd was!

Pebbles, lekker, kippensoep, je brengt me op een idee. Ik heb wel vanmiddag Waldorfsalade gemaakt voor bij het avondeten, was ook lekker gelukt.

Pakjesavond..doen we niet aan. Hanna heeft een paar Barbies gekregen (gekocht op een braderie in Noorwegen), zagen er prima uit en ze is er helemaal weg van. En ik had via MP vandaag een poppenbedje en -stoeltje opgehaald, vond ze zo mogelijk nog leuker. Verder een make-up setje van Zeeman (maar dat setje is nep: niets doet het "echt", alleen maar plastic dus dat viel wat tegen). Morgen heb ik nog een paar kleine cadeautjes voor haar (kleurboekje van Sinterklaas etc.) en ze krijgt nog een doosje Playmobil van mijn ouders. Wij doen zoals eerder gezegd, niet echt aan Sinterklaas dus ik vond het wel even prima zo. Het gaat me niet eens om het geld maar met deze dingen is ze echt blij dus voor haar was ik deze keer weinig geld kwijt. Met electronica/games heeft ze volgens mij nog niet zoveel op dus daar heb ik niet eens naar gekeken. Ik heb zoon zelf zijn cadeaus laten kopen. Hij wilde bepaalde "nerf-"pistolen (waar schuimrubber "pijltjes" uit schieten). Ik zag het al voor me dat ik het verkeerde type zou kiezen, dus hij mocht het lekker zelf gaan uitzoeken in de winkel (50 euro kreeg hij van ons).

Verder heb ik vandaag wel een bom duiten uitgegeven aan een gordijnbestelling voor de woonkamer. 800 ballen..maar goed, ze worden vast heeeeeel mooi ;). Ik vond de Hema opeens toch niet zo voordelig. Ik hoop dat ze snel klaar zijn, zodat de woonkamer nog weer wat gezelliger wordt.

Gisteravond ben ik trouwens uitgeweest. Eigenlijk helemaal niets voor mij maar ik heb me om laten praten. Een vriend van mij heeft een eetzaakje, soms ga ik op vrijdag na mijn werk even bij hem langs om te kletsen etc (en vaak ga ik dan even shoppen in het centrum van onze stad, koopavond). Hij vroeg of ik meeging met hem en een kennis van hem (eigenaar Italiaans restaurant) om wat te drinken. Dat vond ik op zich wel prima (na overleg met Mirjamman). Maar dat drinken was pas na het eten, want vriend ging eerst nog uitgebreid eten in het restaurant van zijn vriend. Toen heb ik ook maar wat besteld (champignons in knoflook..heeeerlijk). Het café waar we naar toe gingen, had een dj en de muziek vond ik natuurlijk veel te hard. Hahaha, opoe op stap, ik vond er eigenlijk geen bal aan. Voordeel van de avond was wel dat ik geen cent heb hoeven te betalen en dat ik netjes werd thuisgebracht door die vriend. Ik lag er pas om 2 uur in.. Nou ja, weer een ervaring rijker ;)
@Mirjam: Op zich mocht een verdoving wel, maar om dat hele gebied van zijn kin te verdoven waren drie prikken nodig en dan moet je weer wachten tot het ingewerkt is...nogal traumaverhogend. De hechting zelf is 2 prikjes en wat knoopjes dus de arts raadde aan het zonder te doen. Maar het was wel heeeeeel erg zielig...man moest zijn lijfje vasthouden en ik zijn hoofd en dan was er nog een assistente bij die evt. ook nog in kon grijpen. Maar gelukkig bleef Thijmen wel heel stil liggen, alleen brulde hij de hele tent bij elkaar

Hier hebben de kids redelijk uit geslapen alleen ze zijn allebei vannacht wakker geweest. Gingen gelukkig snel weer slapen maar dat is toch wel irritant. Mijn man mocht uitslapen vanochtend. De kinderen zijn samen met het My Little Pony kasteel aan het spelen en alle kleine poppetjes en meukjes die daarbij horen, best gezellig eigenlijk.

Vanmiddag nog met de schoonfamilie Sint vieren dus ik ga straks als mijn man wakker is wel nog even de bezem door de tent halen...
@mirjam: vond je het vroeger leuk om uit te gaan? Wel leuk om te doen als je het normaal nooit doet. Is weer eens wat anders.

Welke gordijnen hebben jullie bij de Hema besteld? Wij zoeken ook nog gordijnen maar zijn er nog niet helemaal uit.

Onze achterkant is 9 meter glas en behalve mooi is dat ook best lastig en duur met raambekleding. We willen eigenlijk rolgordijnen met vitrage maar het breedste deel is 3m60 en rolgordijnen gaan maar tot 3m50.

Waarom doen jullie eigenlijk cadeautjes als jullie niks aan Sinterklaas doen? Of komt het omdat de andere kinderen ook cadeautjes krijgen?

@mmmoi: ik blijf het zielig vinden, hechten zonder verdoving. Ik weet hoe het voelde toen ik na de bevalling van Floor werd gehecht zonder verdovind (AUW!). Maar wat een bikkel dat hij goed bleef liggen.

Mijn nacht was een beetje brak. Manlief was met een vriend stappen en bleef daar ook slapen. Eva bleef maar hoesten en was elk kwartier wakker. Ze heeft nog een tijdje naast me op de bank gelegen maar daar sliep ze ook niet. Uiteindelijk een zetpilletje gegeven omdat ze ook aardig aan het opwarmen was en toen is ze tegen middernacht in slaap gevallen. Ik moest toen zelf de soep nog zeven en laten afkoelen. Vannacht heeft Floor ook nog in haar bed geplast (voor het eerst in maanden, Sinterklaasdrukte?). En om half 7 waren de meiden weer aan het stuiteren bij mij in bed.

Alleen Valentijn heb ik geen kind aan gehad, die heeft alleen maar geslapen.

Nu de soep verder afmaken. Ik wil de bouillon gaan klaren zodat hij mooi helder wordt en dan hoef ik er vanavond alleen nog maar groente, vlees en vermicelli bij te doen en 10 minuutjes laten koken.

Er is zoveel kippenvlees van de soepkippen afgekomen dat ik aan het kijken ben wat ik daar nog meer mee kan doen. Ik las een recept om zelf bitterballen of kroketten te maken. Lijkt me wel leuk om te doen. En ik wil ook nog pepernoten maken voor vanavond dus ik ga zo maar snel aan de slag.

Deze is het, en Pebbs, ze verkopen ze ook met trapondersteuning/ elektisch, misschien een optie? Deze zijn van Babboe, goed merk en op dit moment een superaanbieidng.

Oh, moet voeden...kom later tgerug...
Hier ook de sinterklaasdrukte achter de rug. Was heel gezellig vanochtend. Ik heb niet veel geld uitgegeven eigenlijk. Geloof in totaal 25 euro. Roan kreeg van ons een bingo-spel, jesper een autostuurtje en samen kregen ze een verkleedpakje en badverf. Oma had nog wel wat dingen gehaald. Rugzakje en dokterskoffer voor Jesper en een playmobieltruck en een koffer met stiften. Verder wat kleine prullaria zoals een adventkalender van chocola, een drakenpoppetje en een dromenvanger en een scheetkussen (die vinden ze allebei het leukst). Zoiets. Ik heb zelf een hoesje voor mijn telefoon gekregen. Mijn schoonmoeder maakt ieder jaar een kadotas met wat kleine dingen en daarbij een staatslot voor al haar kinderen. Superleuk is dat.

Ik zal zelf voor Sinterklaas niet snel een groot ding kopen omdat ik van vroeger weet dat het leukste was om zoveel mogelijk kadootjes uit te mogen pakken. Daarnaast zijn de verjaardagen van de kinderen zo dicht bij sinterklaas in de buurt, dat dat het moment is voor een groot kado.

Ben wel blij dat dit gebeuren nu afgelopen is in elk geval. Mijn kinderen worden er toch wel wat prikkelbaarder door. Roan ontzettend brutaal en Jesper gaat jengelen. Heb ze vanavond om 18.30 uur op bed gelegd zo klaar was ik ermee.

Mir, misschien heb je het weleens gezegd, maar waarom doe je eigenlijk niet aan Sinterklaas? Ik vind het juist zo'n ontzettend leuk kinderfeest. Het trauma dat ze ontdekken dat Sint niet echt is moeten ze maar voor lief nemen

Morgenmiddag hebben de kinderen vrij. Morgenochtend komt klaas nog op school
@ Sinterklaas: Ach, ik vind het wel leuk om ze een keer per jaar echt te verwennen met veel cadeaus. Goede impuls voor het spelen ook want ik heb ze de hele dag niet gehoord. Ze waren heerlijk samen aan het spelen met alle nieuwe dingen, zó leuk! En ja, Jasmijn is wel weer bijna jarig, maar ze heeft van de zomer al een fiets gekregen (van MP) dus ze weet dat ze dan iets kleiners krijgt. Ach, de grootte maakt ook niks uit volgens mij, een pakje stickers vindt ze net zo leuk om te krijgen bij wijze van spreken. Het is pech dat ze zo dichtbij Sinterklaas jarig is maar natuurlijk krijgt ze dan ook weer gewoon cadeaus, Thijmen die in maart jarig is krijgt ze toch ook?

En een trauma van dat Sint niet echt bestaat, heb ik als kind iig nooit gehad. Ik ging steeds meer doorkrijgen dat het verhaal voor geen meter klopte en aan alle kanten rammelde en toen ik het mijn ouders vroeg kreeg ik gewoon eerlijk antwoord. Dat was al best vroeg, toen ik zes was ofzo. En ik vond het helemaal niet erg want pakjesavond bleef toch gewoon? Ik kan me niet herinneren dat ik er een traan om gelaten heb.

Maar ook ik zal blij zijn als het allemaal weer achter de rug is en het 'gewone' leven weer begint, op naar kerst en Jasmijns verjaardag. Jasmijn is ook erg druk en dwars op het moment en dat zal vast ook wel van de Sinterklaas komen. Hoewel ik er weinig door de week over spreek, maar je ontkomt er niet aan.

Vanmiddag was hier de schoonfamilie en ik heb een poncho gekregen en een horloge. Erg leuk. De kids waren ook erg blij met hun kleimachines, hebben er erg leuk mee zitten spelen en die van Thijm zit al in de oppastas voor morgen. Mijn man heeft morgenochtend vrij om met Jasmijn naar de intocht van Sint op school te gaan en Thijmen gaat met de oppas naar de intocht op míjn school.

Thijm zit trouwens onder de blauwe plekken...op zijn rug een hele grote en een paar op armen en benen. Arm ventje. Hij klaagt nergens over. Vanavond een schone Elmo pleister erop gedaan en het wondje zag er netjes uit.

Morgen moet ik nog Sint vieren met mijn leerlingen, mijn man heeft de Kuip gemaakt als surprise en nu moet ik nog even dichten...en morgenavond nog Sint met de tieners (dobbelspel) en dan is het echt over allemaal, heerlijk!

@Krook: Leuke cadeautjes heb je voor ze gekocht. Staatslot is ook een leuk idee, ik had mijn man krasloten gegeven, iets goedkoper maar valt altijd in goede aarde!

@Annie: Gaaf, die bakfiets. Je zult er vast veel plezier van krijgen. Elektrisch is idd een goed idee zeg. Misschien wat voor Pebbs? Mijn vriendin heeft hem van Johnny Loco (niet elektrisch overigens) en zweert erbij. Da's helemaal een hip ding met stalen 'ouderwetse' bak.

@Pebbs: Hoe was de soep? Ik heb het nog nooit gemaakt. Ben niet zo'n koker, haha. Ik heb heel veel zin in zaterdag. De kids ook. Mijn man komt niet mee, onze woonkamer staat dan op zijn kop van het nieuwe stucwerk en dan kan hij lekker doorgaan. Thijmen heeft het steeds over Floor en Eva en Valentijn spreekt hij op zo'n schattige manier uit...dat komt wel goed!
Hier zit het er ook weer op. Het was natuurlijk veel te veel en we waren pas om half 9 klaar maar de meiden waren blij met alles.

Eva is alleen echt een beetje ziekjes maar met een paracetamolletje is ze de avond goed doorgekomen. Normaal had ik niet zo snel iets gegeven maar het zou jammer zijn als ze niet van pakjesavond kan genieten.

@annie: mooie bakfiets! Ik heb wel eens naar de tweewieler van dat merk gekeken. Die is er inderdaad ook electrisch.

Nadeel is dat die bijna 2000 euro is en dat vind ik toch wel heel erg duur. Met welke actie hebben jullie hem gekocht?

@mmmoi: Ik heb ook erg veel zin in zaterdag. Het zal wel weer druk worden met al die kinderen maar we gaan weer hard ons best doen om elkaar ook nog even te spreken.

Floor heeft alweer een stapeltje knutselwerkjes met "voor Jasmijn" klaar liggen en Eva verteld altijd over Thijmen als Floor het over Jasmijn heeft.

De soep was lekker en de bitterballen die ik van het kippenvlees heb gemaakt waren nog veel lekkerder (jammer dat het er maar zo weinig waren).

Ook de pepernoten vielen goed in de smaak dus ik heb er weer een lekker kook-dagje op zitten.

Van Sinterklaas heb ik een messenslijper, een rasp, een stoommand en een schenktuitje voor olijfolie gekregen dus ik kan nog veel meer dingen gaan koken.
Pebbs, deze actie. De trike hebben ze ook electrisch. Wij hebben voor 3 wielen gekozen omdat het voor kan komen dat er 4 kinderen in de bak zitten. Die passen ook in de 2 wieler, maar als je dan stilstaat voor een stoplicht, dan is dat best zwaar. Met een trike sta je altijd stabiel.

Hier is de link met die actie;

http://www.babboe.nl/acties/abnamro

Scheelt echt aanzienlijk.

Mmmoi, hmmm, die Johnny Loco is echt geweldig maar oh zo duur....Als wij eerder een bakfiets hadden aangeschaft, hadden we er meer in kunnen investeren. Nu vind ik dat zonde van het geld.

Net alle cadeaus ingepakt. Wat een bult. heb er zin in. de schoenen staan voor de laatste keer bij de kachel. Ze krijgen net als bij Krook, een adventkalender met chocola.

Lief gaat morgen weer als zwarte piet naar een school. Hoop dat ie alle schmink weer uit zijn oren krijgt, hahaha. Bij Mats komt Sint op school en ook Sverre krijgt hoog bezoek op het KDV.

Ik hoop ook dat morgen mijn draagzak binnenkomt. heb de Bondolino besteld. iemand ervaring mee?
pfftf nog niet helemaal klaar met bijlezen, moet nu eerst oudste naar school brengen (denk ik, het is wel heul erg donker hier en als het regent heb ik niet zo'n zin om ddoor de regen te plenzen)
Zo bij gelezen, Oudste maar niet naar school, het regende en hagelde en ik had gewoon zin om mijn meisje thuis te houden. Heb de kinderen het afgelopen weekend al niet zoveel gezien, dus even inhalen

Als ik jullie allemaal zo lees, krijgen onze kinderen belachelijk veel cadeaus. Voor vanavond hebben we er voor ieder 10. en verder waren er overal verdwaalde sinterklazen, die iets bij pake, opa en de oppas hebben achtergelaten...gekke pietjes. Plus dat ze afgelopen zaterdag sinterklaas op de kazerne zouden vieren, alleen Oudste werd ziek. Lief is toen met de meiden naar huis gekomen en heeft ze allebei op bed gebracht. Alleen vond sinterklaas dat zo zielig, dat hij twee pieten naar ons huis heeft gestuurd om beide kinders toch nog hun cadeautje te kunnen geven. Hilarische foto's gemaakt. Alle twee in coma met de pieten op de foto (zal ze zometeen op facebook zetten) Oudste heeft een doos met moondough gekregen (echt gek spul) en jongste een K3 knuffelpop......En blij dat ze er mee zijn!

maar na vanavond is het hier ook gedaan met de Sinterklaasdrukte. Jongste heeft afgelopen woensdag Sinterklaas op de psz gehad en Oudste afgelopen vrijdag op school....

En dan vanaf morgen op naar de kerst (onze buren hebben de boom al staan, zo bizar)

Verder vrij veel gewerkt de afgelopen week. Was alleen woensdag vrij. Mar ben nu lekker 2 daagjes thuis, nog 1 ochtendje werken en dan weer een trits met vrije dagen. En daar ben ik ook wel aan toen. zie er uit als een zombie.....(zou zo mee kunnen doen in die nieuwe New kids film als Friese zombie hahahaha)
Ik ben ook weer bij gelezen. Het was een leuk Sinterklaasfeest op school en ook Jasmijn had het heel leuk gehad. Die had vanmiddag gewoon les en dat kwam mij goed uit, want ik moest natuurlijk werken. Ze had een kralenrijg setje van de Hema gekregen, echt heel leuk, ik had er toevallig ook al mee in mijn handen gestaan.

En vanavond met de tieners Sint spel gespeeld. Ik ging naar huis met Fa douche en lipgloss en nagellak. Best leuke score! De nagellak had ik op gedaan maar gelijk weer verwijderd, was echt zuurstokroze, niet normaal meer!

Toen ik thuis kwam stond mijn woonkamer op kop want deze drie weken tot de kerst worden de wanden in onze woonkamer strak gestuct en opnieuw gesausd. Ik ben dus zoveel mogelijk het huis uit want alles is afgeplakt met stucloper en de meubels staan aan een kant van de kamer met plastic er overheen. Gelukkig hebben we de eettafel nog wel en kunnen we redelijk in de keuken terecht, maar als we met het hele gezin thuis zijn is het eigenlijk geen doen. Ach ja, we zien het wel. Komt vast wel weer goed. Als het maar voor de kerst klaar is, want ik wil Jasmijns verjaardag wel normaal kunnen vieren!

Ik zit nu dus op mijn bed te laptoppen, krijg weer het gevoel van mijn kraamweek terug, haha. Voorlopig blijft de laptop hier maar staan denk ik.

Heb net twintig keer met spullen als windlichten, speelgoed, speelkeukentje e.d. van benedenverdieping naar zolder gelopen dus heb nu redelijk spierpijn, haha. Ga lekker slapen. Misschien kom ik wat minder langs dan jullie gewend zijn maar dat zal eigenlijk wel niet denk ik... doei!
Zo ook hier eindelijk de Sinterklaas drukte achter de rug. meiden zijn schandalig verwend, maar hun favoriete cadeaus zijn toch wel de pantoffels en de laptopjes die ze hebben gehad.

Oudste heeft deze week Lars de logeerbeer mee naar huis en heeft gisteravond nog een hele poseer sessie achter de rug. Staat er dan als een volleerd model voor de camera.

Verder afspraken voor haar en mij gemaakt in het ziekenhuis in Sneek. zoals verwacht kunnen we pas volgend jaar terecht en ze vonden het erg raar dat ik vanuit hier helemaal daar naar toe wil komen, maar ja dat heeft dus zo z'n redenen.

En verder een druk weekend voor de boeg, met wel tig feestjes. Zaterdag heeft Oudste eerst een partijtje van haar vriendinnetje (van 13.00- 16.00) en in de tussentijd gaan wij de auto inpakken. Als Oudste van haar feestje terug komt, stappen we de auto in en rijden we richting Rotjeknor voor een surprise party van een vriendin van ons. Daar blijven we dan ook logeren. En ws dat we op de terug weg even bij mijn Beppe aan wippen, want die is komende maandag jarig. Dinsdag is de sterfdatum van mijn schoonmoeder en gaan we de urn (eindelijk) bijzetten in de urnenmuur. Pfft aan de ene kant vind ik het wel leuk een beetje van die sociale drukte, maar aan de andere kant.......ach we zien wel waar het schip strandt.
Hello, hier weer een update vanaf het bed...vandaag weer druk gewerkt, ik was pas laat bij mijn ouders om Jasmijn op te halen en daar mochten we ook blijven eten. Eenmaal thuis was het een grote chaos want mijn man had met een vriend sleuven in de muur gefreesd voor kabels enzo dus overal ligt nu 3 mm stof op. Echt vreselijk veel bende. Ik ben door mijn man naar boven gestuurd en hij gaat aan de slag, met wat weet ik niet precies. Morgen weer zoveel mogelijk mijn huis uit zijn...ik zie het wel.

Verder geen bijzonderheden hier.

@Ringel: Leuk toch, zo'n feestweekend? Wel druk voor je meiden misschien...even in de gaten houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven