Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
@Annie: Ik had die site nog verkeerd gezegd ook, ik had de kleertjes besteld op olliewood.nl Maar kleertjes.com verkoopt ook Pointer. Ik vind trouwens spijkerbroeken ook heel leuk, maar ik ben wel kieskeurig. Ik vind Vingino broeken geweldig en ik zag laatst een heel stoer spijkerbroekje van Noppies, een beetje van dat dunne, verwassen spijkergoed. Maar die kostte 28 euro en dat vind ik een beetje teveel van het goede voor een babybroekje Heftig dat je man steeds weg moet, moet je het bedritueel helemaal alleen doen.Vanavond moet hier de man ook weg maar ik ga Thijmen gewoon alvast vanmiddag badderen.
Mmmoi, ik denk dat je met paaseitjes hebt onbeten.

Ringel, naar zeg dat Fenna zo huilt 's avonds.. Is een draagdoek een idee, zou dat haar kalmeren?

Ik ben vanochtend naar een Ha-Ra party geweest, dus binnenkort ben ik de perfecte huisvrouw (slik, ik werk toch liever geloof ik). Hanna ligt er net in maar over 50 minuten moet ik haar er alweer uithalen, omdat we met zoon naar logopedie gaan, voor zijn spelling. Misschien kan ze later op de middag nog een uurtje naar bed.

Krokus, morgen de echo he!! Spannend meid, hoe groot zou boontje nu moeten zijn? Hoe ver ben je in weken?

Ris, vervelend van je borstonsteking. Slaat de a.b. al aan?

Qua kleding voor Hanna moet ik eigenlijk wel stoppen nu. Het kind heeft vooral ontzettend veel schoenen. Ik koop ze gerust via Markpltaats; laatst nog schoenen die echt (dat kun je ook zien) slechts een paar keer zijn gedragen, ze zijn nog als nieuw. Van Red Rags, zij heeft er € 80 voor betaald, en ik 12 € (ik heb ze opgehaald op de fiets, dus geen verzend- of benzinekosten). Daar word ik wel blij van. Of nieuwe schoentjes van Zara (van die instapmocassins, supertuttig), voor 10 €, waar de verkoopster er 35 € voor heeft neergelegd. Bij diezelfde vrouw heb ik laatst veel kleertjes gekocht, skinny jeans (dat kan Hanna wel hebben haha) en ook kleertjes van Eager Beaver, prachtig spul.
@mmmoi, ik gok dat je hebt ontbeten met taart/gebakjes of iets in die geest (m'n gedachten gaan naar bossche bollen) stuur maar een doos op. (*grinn*)

notitie gemaakt op persoonlijke harde schijf: huilen s'middags stopt rond een maand of 3/4....nog ff geduld hebben dus *zucht* Vandaag gaag het gelukkig oke tot nu toe. Ik merk dat Fenna gewoon een heeeeeeeeeel nieuwsgierig wichie is die alles wil zien en meemaken en dus alles opslurpt met als gevolg dat ze al die prikkels moet zien te verwerken....ikben allang blijd at ze het niet s'nachts doet. Maar het ziet er zo zielig uit...en dan die vragende betraande oogjes...van "help me nou" en niet weten waarmee. Ik weet iig wel dat haar traanbuisjes niet verstopt zijn das dan weer een voordeel.

Ik heb m'n meisjes ook het liefst een beetje stoer in de kleren. Mayte heeft vaak een spijkerbroek aan en daar ga ik echt geen grote bedragen voor uitgeven, gezien de staat van de broeken aan het eind van de dag. Had haar vanochtend een schone broek aangedaan (toch een beetje netjes naar de oppas) heeft ze er mee in de lippenstift tekening, die ze een tijd geleden had gemaakt, mee zitten rausen...hele broek onder de lippenstift....en geen tijd meer om haar een andere aan te trekken....heb het er zo goed en zo kwaad als het ging eruit gepoetst, was gelukkig een buitenspeelbroek.

In haar kledingkast heb ik dus ook echt speelkleren en nette kleren. Die laatste heeft ze eigenlijk bijna niet aan.
Nee meiden, beiden mis, ik heb stukken verantwoorder ontbeten... Maar die paaseitjes zijn er bij de koffie wel in gegaan, dus wat dat betreft heb je het toch een béetje goed, Mirjam!

Wat grappig dat smaken zo kunnen verschillen hè. Jasmijn heeft niet eens een spijkerbroek. Nou ja, eentje, maar die is wat aan de kleine kant en ze heeft hem nooit aan gewild. Haar maak je blij met een 'jok' of 'jullek'. Echt ongelooflijk wat dat dametje al een eigen smaak heeft. Zo heeft ze een aantal pyjama's, waarvan ééntje gekregen met Sint van schoonzus en zwager. En dat was best een dure, met Floddertje erop. Ze wil hem NIET aan. Ze moet natuurlijk af en toe van mij, zeker als alles gewoon in de was is, maar ze maakt dan vreselijk veel herrie in de tent, haha. Ik houd zelf ook van 'mooie' kleertjes voor de kids maar het moet wel praktisch blijven. Met buiten spelen en naar de psz dus gewoon een lekkere broek aan ofzo. Maar dat geeft standaard gezeur, op zijn zachtst gezegd

En wat jij zegt Mirjam, dat je al klaar bent met de kleertjes voor Hanna; hier nog eentje. Ben gewoon blij dat Thijmen is geboren en ik weer los kan gaan Hoewel hij een complete garderobe maat 62 heeft gekregen in de kraamweek , echt niet normaal meer!
Mmmoi, Hanna had tot ze 1,5 was ook vrijwel geen spijkerbroekjes, maar nu dus wel. Ze heeft een spijker-salopet van Eager Beaver (die heeft ze aan op mijn nieuwe foto's op Hyves) en die staat haar geweldig. Ik dacht eigenlijk dat ik net als jij van het zoete/meisjesachtige zou blijven, maar ik vind die skinny's haar toch ook echt geweldig staan.
ik ben wat dat betreft helemaal fan van de HEMA.....geweldige kleren in heel veel vrolijke kleurtjes...heb ik zelf ook het liefst aan. Mayte krijgt van mij dan ook rustig paars en geel gecombineerd aan hoor en dan nog het liefst met haar felgroene skinny erbij aan. Maar ook zij begint er steeds meer een handje van te krijgen dt ze zelf wil bepalen wat ze aan wil...en eingelij altijd broeken. Heb haar laatst wel een spijkerrokje met legging aangetrokken en dat vindt ze ook prima, maar mooi wel dat de rok even later aan de rand van de zandbak lag en madame lekker in haar legging ana het ravotten was....hmmmmmm (maar lig dan stiekem in een deuk om zoveel eigenwijsheid, ze is ook verzot op haar jip en janneke laarsjes...die moeten elke dag aan.....)
Wat een lekker geklets hier dames!

@ris: bah zeg, borstontsteking. Beterschap! Toen ik tepelkloven had zat Eva ook onder het bloed, geen leuk gezicht.

@mmmoi: Ik weet dat je in de zwangerschap vaak cornflakes oid met een glas 7up nam maar dat is dan niet echt een traktatie natuurlijk.

Ik gok toch iets in de richting van Filet of Carpaccio, wat je tijdens de zwangerschap niet mocht hebben.

Ik ben bang dat ik hier ook nog wat voor de maat 62 garderobe heb liggen voor Thijmen. Wel mooi weer spul dus als het 25+ graden wordt voordat we komen stuur ik het op.

@ringel: Wat moeilijk voor jullie en Fenna dat ze zoveel moet huilen aan het einde van de dag. Dan heb ik misschien nog wel liever een goed slapend kind dat af en toe voor een voeding komt.

Eva heeft de eerste 2 a 3 maanden ook wel wat gehuild aan het einde van de dag maar die deed ik dan in de draagdoek en dan was het ook meteen goed.

Heb je de doek al geprobeerd trouwens? Ik droeg haar altijd rechtop met de beentjes in de doek. Die "komma" houding vondt zij niet fijn en ik ook niet.

Ik weet niet of die beschrijving in het boekje staat, anders wil ik hem wel even voor je opzoeken, ik heb hem nog in een ander boekje staan.

@kleertjes: ik wissel met de dag qua stijl. Heel tuttig vind ik in ieder geval niet leuk maar ik heb wel genoeg roze. En Floor vind jurken en rokken ook leuk dus daar heb ik ook wel wat van liggen.

Het liefst heb ik een stoere broek met een meisjesachtig shirt. Of een jurkje met een stoere spijkerbroek eronder.

En dan het liefst wijde pijpen broeken, skinny's vind ik eigenlijk niet mooi.

Tuinbroeken en salopets vind ik ook het einde, ook weer van stoere tot hele zoete met een roezeltje.

Voor Eva heb ik bijna alleen nog van die zachte babypakjes en een enkel spijkerbroekje.

Vorige week heeft ze voor het eerst het knalgroene kikkershirt van Ringel aangehad, dat paste ze eindelijk. Stond echt lekker stoer.

@mirjam: wat is Ha-Ra?? Ben ik zo wereldvreemd.

Leuk dat je zo'n schoenentic voor Hanna hebt. Voor die prijzen kan het ook wel.

RedRag is leuk, die heb ik ook al eens voor FLoor gehad. Nu heeft ze Lumberjack, dat lijkt er wel op.

Ik zal zo eens kijken naar de foto van Hanna in Spijker, ik ken haar niet anders dan in Oilily of Jottum.

@annie: niet gezellig dat manlief er zo weinig is. Geniet morgen van de tijd samen.

Ik ben zo verschrikkelijk moe! De afgelopen 3 nachten heb ik Eva niet gevoed. Voordeel is dat ik dan in het vervolg beter kan slapen maar op dit moment kost het alleen maar slaap. Het gaat wel steeds beter en vannacht moest ze huilen omdat ze een hele dikke keutel moest doen (en dus ook verschoond moest worden). Het was toen kwart over 5 dus toen heb ik haar toch alvast 1 borst gegeven. Daarna pas om half 8 weer.

En op mijn werk komt er met de dag meer werk bij dan ik weg kan werken dus ik heb gezellig wat huiswerk meegenomen voor het paasweekend.

Morgen 23 graden!! Ik leg het picknickkleed in de tuin, Eva erop, boekje erbij, Floor lekker buiten spelen. Helemaal goed!
Het gaat gelukkig alweer wat beter. Ik ben vanmorgen na het ontbijt terug naar bed gegaan (Ella was logeren) en daarna is het gelukt om gewoon wakker te blijven. De koorts is gezakt, de pijn wordt minder dus het lijkt erop dat de AB aanslaat. Ik heb een "smal spectrum" ab gekregen, dat wordt heel vaak gegeven bij borstontstekingen omdat je dan gewoon door kunt blijven voeden. Gijs heeft gisteren (en vandaag) vier voedingen gehad; de laatste zo rond 4-5 uur. Maf he...

De plek op mijn borst is wel vuurrood en groter dan gisteren. Ook mijn tepelhof is heeeeel gevoelig en vuurrood. De kloof begint volgens mij al te helen, maar zeker weten doe ik het niet, het is mijn eerste kloof! (in 2 jaar en 3 maanden!)

Ik voel me alleen nog niet fit genoeg. Ik ben gewoon echt ziek, en dat is lang geleden...

Mmmoi, ik dacht ook dat je bossche bollen als ontbijt had, maar dat is dus niet zo.

Ringel; Gijs huilde ook veel aan het eind van de dag; verwerking van alle prikkels? Ze zeggen ook dat dat kan komen omdat ze in je buik rond die tijd meestal rondgewiegd werd (jij druk met koken, tafel dekken, bedritueel van Mayte) en nu is dat niet zo omdat je nu die dingen doet zonder haar in je buik. Mss een draagdoek?

Pebbs; heb jij nog iets bijzonders gebruikt voor die tepelkloven die toen had? Ik bedoel om te smeren ofzo? gaat het vanzelf over? Hoe lang duurde het bij jou?

Verder weet ik het ff niet meer... sorry!

Dikke kus en tot laters!!!!!
@ris: Een heel klein beetje dun gesmeerde bepanthen. Niet te dik. En lekker met je borst bloot zitten. Met een dag of 2-3 was het ergste wel over volgens mij.

Daar ben ik weer...niks te doen zeker vandaag

Nee hoor, ik heb vanmiddag netjes staan strijken en het eten klaar gezet en toen mijn schoonmoeder kwam heeft zij Thijmen in bad gedaan. Was dat maar vast mooi gedaan voor vanavond, en zij vond het hartstikke leuk om te doen. Vanavond was de man heel laat uit het werk dus was het even snel snel eten voordat hij weer naar de tieners moest. Gelukkig de eennalaatste keer, want nu moest ik het avondritueel alleen doen. We waren om zeven uur pas klaar met eten, de man ging gelijk weg, om die tijd moest Thijm eigenlijk gevoed worden (begon al te pruttelen) en Jas moest in bad en naar bed. Die was echt vies, dus kon niet overslaan om in bad/douche te gaan. Die heb ik dus maar eerst in bad gezet, toen ze daar zat heb ik zittend op het toilet (!) Thijmen 1 borst gegeven en verschoond, toen Jasmijn weer uit bad, omkleden en naar bed (Thijm even bij haar in bed, vindt ze geweldig!), lezen en zingen. Thijmen begon inmiddels weer te huilen, snel aan de andere borst. Die wilde niet slapen dus beneden even in de box. Toen heb ik de afwas opgeruimd en al het speelgoed dat Jasmijn lekker had laten liggen...Thijm weer een broek vol, dus verschoond en naar bed en toen nog even de woonkamer gedweild, lekker nu er geen kids in de buurt waren, gaat het snel en het wás nodig!!!!! Ik zit dus pas een minuut nu, ongelooflijk, wat een werk, 2 kids, haha. Ben bek af. Ik ga zo dus maar douchen en naar bed, laatste voeding en dan heeeeerlijk slapen!!!

@Pebbles: Jaja, je hebt het goed, ik had een Italiaanse bol carpaccio voor mezelf gemaakt. Gisteren bij de super de carpaccio in de aanbieding, kon het niet laten liggen, en toen Jas op de psz zat heb ik bij de bakker een bol meegenomen en heeeerlijk gesmuld! Nu moet ik je trakteren maar je komt toch binnenkort hier en dan eten we vast wat lekkers Leukleuk dat ik weer een cadeautje krijg, hij kan toch nog niet in maat 62 dus je hoeft het setje nog niet op te sturen voorlopig...

@Ringel: Ik koop ook heel vaak bij de Hema, ook voor mezelf, maar vooral voor Jasmijn. Soms is ze echt een wandelend Hema reclamebord. Van de week had ze een jurkje, shirtje, legging, ondergoed, sokken, haarspeldjes en een ketting, álles van de Hema aan. Had de neiging een foto te maken en die in te sturen! Ik vind het echt een heerlijke winkel, kom er ontzettend vaak, ook om koffie te drinken en appelbollen te eten Helaas, die zijn er in het zomerseizoen niet meer...

@Tuinbroeken: Jasmijn had een vingino tuinbroek maar nu ze wat ouder is vind ik het niet leuk meer. Te stoer naar mijn smaak, haha. Voor Thijmen heb ik al drie tuinbroeken in de kast hangen, allemaal gekregen en allemaal even leuk, voor jongens vind ik het wel heel leuk!

Get, Thijmen huilt weeeeer, hij heeft vanavond nog niet geslapen, ik wil nu wel eens een keertje rust! Haha, het ventje slaapt de hele dag...nou, ik ga maar weer naar boven...

PS De straat is EINDELIJK klaar na ruim een jaar!!! We hebben weer stoep, bestrating en parkeren voor de deur!! Joechee! (zou Dora zeggen)
@mmmoi: dat hebben ze dan nog snel gedaan zeg. Toen ik er laatst was(ook alweer 2 maanden terug volgens mij)hadden jullie een gat van een paar meter diep voor de deur.

Wat ben jij druk geweest zeg! Vind je het ook zo heerlijk dat je weer veel meer kan en meer energie hebt nu je niet meer zwanger bent? Dat had ik heel erg de eerste weken.

En Hoera!! Ik heb de vraag van vandaag gewonnen!
Hmmmm, heerlijk Mmmoi, lekker jezelf verwennen, mag best. En die drukte? Blijft bikkelen. 2 kinderen is best organiseren, maar dat went wel. Alles duurt gewoon langer. Maar wat kun je soms trots op jezelf zijn en op je kinderen, heerlijk!

Ris, bij mij hielp bepanthem ook goed tegen kloven. (Heb het bij Sverre 1 keer gehad), Het is vreselijk pijnlijk, als het goed is moet het ergste gevoel wel weg gaan als Gijs eenmaal goed gehapt heeft. Weleda verkoopt borstvoedingsolie om je borsten mee te masseren. Bij elke harde plek die ik had heb ik het gebruikt. Ik had het niet toen ik onsteking had. Maar op dat moment wilde ik mijn borsten ook haast niet aanraken, auw!! Succes meid. Komt goed, echt waar!
Hoi meiden,

Krokus, veel succes nog of heb je de echo al gehad? En?? Was alles goed?

Wat is het fantastisch weer he meiden..ik ga vanmiddag naar een speeltuin met de kids.

En over skinny's; ik heb er paar van H&M voor Hanna en ze zitten haar perfect; ze heeft er ook wel het figuurtje voor natuurlijk. Gelukkig zit er ook knoopsgatelastiek in de taille. Net als Pebbles vind ik het het leukste om er wel een zoet shirtje bij te doen, het moet ook niet té stoer zijn.

Ris, knap je verder op?
Het slapen blijft toch moeizaam gaan. Vannacht werd eva rond half 3 wakker en heeft tot half 4 af en aan gehuild. Rond 5 uur moest ze ook weer even huilen. Omdat ik zo moe ben wordt ik er soms nauwelijks wakker van waar ik me dan weer lichtelijk schuldig over voel.

Vanmorgen nog een lekkere actie. Floor trekt meestal zelf haar pyjama, onderboek en luier uit en gaat doen op zoek naar kleren.

Dat had ze nu dus ook gedaan en er zat een klein beetje poep in haar luier dus ik ging haar billen schoonmaken. Toen ik terugkwam op onze kamer waar ze zich had uitgekleed trapte ik met mijn blote voeten in de rest van de inhoud van de luier!! Dat was er met het uikleden waarschijnlijk uitgevallen. Ik voelde echt de poep tussen mijn tenen kruipen, jech!
he ladies,

ben echt van de korte berichtjes op het moment. Echo gehad. ALLES GOED! Hartje klopte. Uitgerekende datum is 12 november. Helemaal blij hier dus!
@Krokus: Super gefeliciteerd! Wat prachtig om te zien altijd weer en fijn voor ons om te horen! Geniet er lekker van. Heb je eigenlijk last van kwaaltjes, ik hoor je er nooit over?

@Pebbles: Getver, ik moet er niet aan denken. Gelukkig kleedt Jasmijn zich bijna alleen uit in opdracht van mij. Heel sporadisch nog wel eens haar sokken ofzo, maar gelukkig niet helemaal tot bloot

@Mirjam: Jasmijn heeft ook een keer een skinny van de H&M gehad maar ik vond hem haar gewoon ordinair staan. Ik heb hem na een paar keer dragen naar de 2ehands winkel gebracht. Geen lange broeken meer hier, alleen rokjes, jurkjes en 3/4 broeken, die staan haar heel erg leuk. Ik vind skinny's op zich wel heel leuk dus als ze wat ouder is kopen we ze wel weer.

@Annie: Ik vind het wel fijn dat er meerdere moeders van meer kindjes zijn hier, dan kan ik lekker om advies vragen en horen dat ik helemaal niet zo apart ben in wat ik doe/denk/vind, haha. Dank je wel!

@Ris: Hier ook beginnende tepelkloven. Ik ga nu heeeeeel goed opletten hoe ik Thijmen aanleg, ik ben daar een beetje te makkelijk in geweest en nu doet het voeden een beetje pijn. Ik smeer er ook Bepanthen op, superspul. Bij Jasmijn had ik veel meer tepelkloven en deed het ook veel meer pijn; onervarenheid denk ik. Enneh, vaak je zoogcompressen vervangen en je borsten natuurlijk netjes iedere dag wassen enz. Hygiëne dus maar dat doe je natuurlijk allang.

Wij hebben een heerlijke dag gehad vandaag, heel erg genoten van het prachtige weer!!! Wat een verwennerij. Vanochtend bij mijn ouders koffie gedronken want die hadden vrij. Jasmijn bleef daar want mijn ouders gingen op de fiets naar het strand en zij ging mee. Ik ging met Thijmen naar het paasontbijt op mijn mans werk, gezellig. Toen naar huis, voeden en toen kwamen mijn kraamhulp en stagiaire op visite, want daar had ik geen afscheid van kunnen nemen. Erg gezellig. Toen werd Jasmijn weer terug gebracht en die wilde niet naar bed, maar lekker buiten spelen. Ach, what the heck, het is prachtig weer, dus doe maar. Ik met de nieuwe Viva in de zon en zij op een kleedje en lekker met haar handen in de aarde wroeten, ze zag er niet meer uit. Zonet lekker in bad gespeeld en helemaal schoon in pyjama voor sesamstraat. En toen viel ze dus in slaap. Ze ligt op de bank te pitten, haha. We gaan zo patatjes eten en dan gaat ze lekker naar bed. Vanavond vrienden op visite, gezellig!!! Ga ik lekker een wijntje doen sinds tijden!

En Thijmen, ach dat ventje fietst overal tussendoor. Slapen, slapen, slapen...ligt lekker in zijn wieg en maakt overal weinig van mee, haha. Wat een makkelijkerd. Genieten. Krook, ik gun het jou ook zo dit keer. Ik zend Thijmen genen jouw kant op, haha. Dat de 1e een stuiterbal is zegt dus helemaal niks gelukkig

Ik ga de tafel dekken, de man komt zo thuis met de patatjes. Fijne avond allemaal!!!
Krokus, wat fijn dat alles goed is! Nog meer genieten nu he..

Mmmoi, ik heb ook zo genoten van het weer vandaag. Ben vanmiddag met zoon en vriendje en Hanna naar een speeltuin geweest. Lekker op de fiets in het zonnetje erheen. Hanna bleef wel heel de tijd dicht bij mij in de buurt, ze is niet zo van het durven..

Pebbles, dat moet geen leuke ervaring zijn geweest, bah. En Eva nog zo aan het rommelen? Wat zou het kunnen zijn he? Maar gelukkig gaat het een keer (..) over.. Hanna was het eerste jaar 2 à 3 keer per nacht wakker en dat is ook over gegaan. Zou ze niet bij jullie in bed kunnen slapen als ze 's nachts komt? Of ben je bang dat ze daar teveel aan zou wennen? Als het jullie nachtrust oplevert..
Oeh Pebs, gatsie, poep tussen je tenen. Hahahaha!!! Lastig dat rommelen met Eva. Maar ik denk dat wij met onze eerste leg ook wel onzettend verwend zijn qua slapen.

Krook, wat fijn dat de echo goed was!!! Heerlijk die bevestiging. En nu maar rustig afwachten en genieten! Nog een zomer te gaan!

Mmmoi, lief dat je zegt dat je wel wat hebt aan mijn 'moeke-advies'. Ik vind het wel leuk om in die positie te zitten. Met Mats was ik juist de Benjamin en hobbelde ik achter veel dingen aan.

Mirjam, weet je al meer over ander werk? Ik hoop dat je snel vastigheid en rust hebt.
Jakkes Pebbs.. poep tussen je tenen... en dat op de vroege ochtend....

Mmmoi, ik gebruik geen zoogcompressen (meer) ik let idd weer extra op de hygiene (was er wat bij ingeschoten, maar ja wat wil je na 6 maanden) en ik let ook weer extra op het aanleggen.

Het gaat nu in elk geval weer stukken beter. De pijn is echt zoveel beter te hebben (of weg?) alleen het begin van de voeding (aanhappen en eerste paar slokken) is nog even tanden op elkaar, maar dat zal wel door die verrekte kloof komen, maar dan gaat het weer. Ik kan nu mijn borst ook weer gewoon aanraken zonder dat ik tegen het plafond schiet.

Gijs heeft wel een voeding laten vallen, maar doet het er goed op. Ik ben wel moe, want vandaag niet gerust. Ella was niet lekker (ik gok nog steeds op kiezen... dat schiet maar niet op).

Krook; JIPPIEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!

Omdat Ella koortserig voelde en hangerig en jengelig was (en zeuren....) vond ik dat het wel geoorloofd was om haar Sinaspril te geven. Gelukkig wou ze wel een slokje (zei ze). Dus ik maak dat flesje open, giet een lepeltje vol met gifroze spul (jakkes!) en geef het haar... ze spuugde het nog net niet uit (ik denk omdat ze niet wist hoe) en wilde gelijk een hele beker water erachteraan gieten.

Dus mijn zus en ik even proeven (gatver!!!) Zegt mijn zus tegen Ella... het is best lekker, het smaakt naar frambozen. Dus ik kijk op het doosje (wat oranje is en het heet SINASpril; ik gokte op sinaasappelsmaak) staat erop: bananensmaak.... Nou echt neit dus he! Wat was dat smerig! Waarom heb ik dat gekocht???

Ff ATWT kijken.

fijn paasweekend allemaal!!

oh, dit is mijn 1200e bericht!
1200ste nog maar!

Wat bij mij heeft geholpen om geen klovente krijgen: eerst een babyspuug om de tepel smeren, daarna beetje melk (blijft toch altijd wat achter na het drinken) aan de lucht laten drogen en daarna een beetje bepanthen (of hoe je dat ook maar schrijft) en dit alles aan de lucht laten drogen...geen enkele kloof gehad. Deze tip ook aan vriendinnetje gegeven en ook zij heeft geen enkele kloof....

Hier is de kogel door de kerk wat betreft bv, ik ga stoppen wanneer Fenna 3 maanden oud is. wel met pijn in m'n hart want het gaat gewoon lekker....maar op het werk is kolven niet te doen en ik merk dat ik er zelf ook heel gestressed van raak, het constante rekenen en doen.

@Krook JOECHEI een nieuwe krookbaby in november! hahahaha wat fijn om te horen dat alles goed is......

nu snel ff douchen....anders weer een zeik lief dat ik geen ret doe in huis.....
Ringel, wel slim dat je nu al even een ultimatum hebt gesteld, kun je daar rustig naar toe werken en ondertussen nog even genieten. Wanneer ga je weer aan het werk?

Ik ga ook stoppen met borstvoeding. Het is klaar. Ik heb bijna geen melk meer, dat voelt raar met drinken soms. Lief heeft mooie foto's gemaakt. Dus, ontzwangerd en geen borstvoeding meer. Mijn kinderen worden groot.

Ris, fijn dat het de goede kant op gaat. Slik je nog AB?
Hey meiden.

We zijn terug van ons bezoek aan de osteopaath en Gijs blijkt een bootschedel te hebben (ligt in de lijn van wat Max heeft).

Die bult die hij heeft en de vroege sluiting van de grote fontanel hangen hier mee samen. Die bult van de vaccuum pomp is gaan verbenen en dat hoort bij craniosynostose.

We moeten een afspraak maken bij de kinderarts (we gaan voor een academisch ziekenhuis en niet ons streekzkh) en dan zit het er dik in (denken we) dat hij geopereerd moet worden.

Het meest irritante vind ik dat bij elk bezoek op het CB heb lopen miepen over die bult op zijn hoofd (die was na de geboorte nml zacht en is steeds harder geworden). Ook bij de nacontrole bij de gyn heb ik dat weer aangegeven. Gijs is niet op nacontrole geweest bij de kinderarts (ondanks zijn 5-daagse verblijf na de geboorte) dus bij die trut wíl ik nu niet eens zijn! (zij vond het toen niet nodig, ik heb haar nooit gezien gedurende die 5 dagen). Ik voel me gewoon niet serieus genomen en baal dat ik niet meer heb lopen zeuren omdat mijn intuitie dus gewoon goed was.

Ik heb het nu even niet breed...
He get Ris wat een gedonder zeg...dat is wel het laatste wat je wil voor je menneke. En o ontzettend irritant als je door de heren en dames medici niet serieus genomen wordt. (terwijl je moederinstinct vrijwel feilloos is, waarom leren ze dat nou niet op de universiteit?) grrrrrrrrr.(boos poppetje alhier)

En nog bedankt voor je mooie kaart.

@Annie, ik ga (als het goed is) 11 mei weer aan het werk. Dat hangt er nog even van af hoe het met duim/pols gaat en wanneer die in het gips gaat. Met gips ga ik niet werken, maar weet niet of leidingevende daar mee akkoord gaat (je kan toch ook met links tikken? ja duh.....daar gaat het niet om) m'n verlof loopt komende donderdag af en heb daarna nog 3 weken vakantie, maar ga me vrijdag ziek melden.....ga er natuurlijk geen vakantiedagen om op offeren.

Raar idee hoor om straks weer een werkende mama te zijn. zit al vanaf begin december bij huis en ben het werken eigenlijk een beetje (boel) ontwend.....

@pebbels, hebde doek nog niet geprobeerd.....het ziet er allemaal knap ingewikkeld (hehehehehe) uit met die doek. Fenna is nu wel weer rustiger.....zal wel een sprongetje of zo zijn geweest....ze is nu iig welmeer bezig met haar handjes en kan al redelijk gericht naar ietrs grijpen wat ze interessant vind (zoals mijn neus)
@ris: He, wat een nare berichten over Gijs. Had er iets aan gedaan kunnen worden zonder operatie als je er eerder bij was geweest?

Wat een prutsers dat niemand je serieus heeft genomen of het heeft opgemerkt. En jezelf moet je niks verwijten hoor, je hebt het meerdere malen gemeld dus je hebt het wel gemerkt en je bent toch brutaal genoeg geweest dat je er nu achter bent wat er aan de hand is.

@ringel: Fijn dat je voor jezelf een besluit hebt genomen over de borstvoeding. Nu kan je het nog rustig afbouwen zonder dat je straks loopt te stressen met werk en dan alsnog moet stoppen.

Wil je nog bijv. de vroege en late voeding zelf blijven doen of is dat met je onregelmatige werk niet handig?

Zie je erg op tegen het werken? Het liep nou niet echt soepel de maanden voor je verlof.

@annie: Bij jullie ook de kogel door de kerk wat betreft de borstvoeding. Maar je gaf van de week al aan dat je hoopt dat er nog een derde gaat komen over een paar jaar dus dan kan je nog een kind lekker borstvoeding geven.

Hier gaat het denk ik ook minder langer duren dan bij Floor. Mijn productie loopt nu ook steeds meer terug, al tijden eigenlijk, en ik heb echt het idee dat ik vaak niet genoeg heb.

Vandaag weer een poepverhaal. We hadden bij de buren gebarbequed, was echt super gezellig, we zijn net pas thuis.

De kinderen waren lekker om ons heen aan het spelen en van de glijbaan aan het gaan. Staan ze ineens met z'n tweeen heel geïnteresseerd naar de glijbaan te kijken. "poepie, op de glijbaan" was de conclusie. Het bleek een overvolle luier (gelukkig had ze die toevallig wel een keer aan) van Floor te zien en door het glijen was het er aan allebei de zijkanten uitgekomen. Met alleen een jurk aan zat het dus meteen op de glijbaan.

Floor is vanochtend voor het eerst zelf uit haar kamer gekomen. Ze kan op haar tenen net bij de deurklink.

Ze riep nog wel even of ze mocht komen nadat ze de deur had open gedaan en daarna hoorde ik die blote voetjes over het laminaat trippelen, zo schattig!
he ladies,

Ris, wat een gedoe zeg, met Gijs. En je zou bijna een klacht indienen bij de arts waar je eerder bent geweest. Dat ze je niet serieus hebben genomen. En nog een operatie ook. Pffff. Kan me voorstellen dat je even een piepweekend hebt.

@ringel. Goed dat je de beslissing hebt genomen. Zal je een stuk rust geven. Geniet er dan nu nog lekker een paar weken van en dan rustig afbouwen. Wij hebben trouwens ook het piratenschip van Little People gekocht die jullie ook hebben. Roan vindt er tot op heden geen moer aan, terwijl hij nog wel zo gek is op Piet Piraat.

@pebbs, wat een poepverhalen. Hahaha. Roan heeft dat soort dingen gelukkig nog nooit gedaan (afkloppen!). Hij kan ook nog niet zelf zijn bed uit komen want ligt nog in ledikant. Vanochtend was hij al om 6 uur wakker. Brrrrr. Gelukkig nog weer stil geweest tot iets voor zevenen. Ik ben altijd in de negeerstand tot een uur of half acht en dan mag hij even bij ons in bed.

Nog veel gewerkt dit weekend? Of viel het toch mee.

@mmoi, dank dat je me de rustige genen van Thijmen toestuurt! Je klinkt in ieder geval lekker ontspannen. Fijn om te lezen.

Ik heb me ook aangemeld voor november 2009 maar ik merk dat ik me niet ertoe kan zetten om er fanatiek te schrijven. Er zijn wel zo'n 25 aanstaande moeders die meeschrijven. Merk toch dat ik wel echt aan ons groepje gewend ben hoor.

Jammer dat het groepje wat kleiner wordt. Babs, Pepiet, Niniaan, Wat fanatieker blijven schrijven hoor!!

Echo was heel erg leuk. Vrouw nam heel veel tijd voor ons. Hartje heel duidelijk zien kloppen. Fijn om te zien.

Zometeen even een paasontbijtje maken en dan gaan we straks naar mijn vader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven