Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Nou ja dat zangtalent komtiig niet van vreemden.

Mayte is ook van de puzzels. We hebben eenlawaai puzzel (is een puzzel die je op een bord moet leggen en als je dan op bepaalde stukjes drukt, komt er eengeluidje...erg leuk. Zijn ook 4 puzzels, boerderij, dierentuin, stad en huis elk met hun eigen geluidjes) Zijn 34 stukjes en langzaam maar zeker doet ze steeds meer zelf.

Maar ook dit is bij vlagen, met name wanneer ze een neiuwe puzzel heeft gekregen.

Krook, lekker tukken met je mannetje. En sterkte en beterschap voor Jesper. Hoop dat het niet iets ernstigs is.

@Mirjam, staat jullie adres ook op de hyvesgroep? Kan ik ik Hanna ook een kaarjte sturen......(in het kader van de goede voornemens enzo.....)

Hier alles z'n gangetje, al ben ik wel bang in een soort van gelatenheid te vallen momenteel. Kom met moeite m'n bed uit en ben redelijk somber achtig aan het zijn....blegh......komt wel weer goed zodra de eerste voorjaarsbloemen hun kopjes omhoog steken, maar voor m'n gevoel gaat dat nog heeeeeeel lang duren.
@Pebbles: Die boerderij ziet er heel leuk uit. We kunnen toch bij jullie koffie drinken, dan bijv. een eind wandelen/de stad in en tenslotte pannenkoeken eten bij die boerderij? Lijkt me een strak programma

@Ringel: Spannend dat je een sollicitatie hebt lopen, wat voor een vacature was het, die van Jysk? Ik ken die winkel overigens helemaal niet... Leuk dat Mayte ook ineens van de puzzel is, sinds Jasmijn mooie puzzels van prinsessen voor haar verjaardag kreeg is ze er ook ineens mee bezig.

@Annie: Wat leuk dat je jongens zoveel zingen! Hebben ze idd niet van vreemden dan... Jasmijn zingt hier ook veel, en zet nu op eigen initiatief K3 aan, nadat ze het gelukkig wel gevraagd heeft.

@Krokus: Hoe gaat het nu met Jesper? Wel naar dat hij ineens niet meer drinken wilde! Gelukkig leek er niet veel aan de hand te zijn, maar toch is het wel engig!

@Mirjam: Hanna is idd een teer poppetje zeg, Jasmijn is wel 5,5 cm langer maar ook 3 kilo zwaarder! Moet je er nu nog iets speciaals mee ofzo? Veel slagroom op haar toetjes doen

Hier weer een drukke werkdag gehad. Laatste dag van de stagiaire. Ben blij dat ze weg gaat en ik mijn eigen toko terug heb. Man is de kids nu in bed aan het leggen, ik heb opgeruimd en afgewassen. Nu lekker een avondje samen voor de buis/met een boek. Verder weinig plannen, morgen enzo. Heerlijk rustig!
Eva loopt!!!

Ze kon een paar weken geleden al een stukje lopen maar daarna deed ze het niet meer.

Vandaag stond in het boekje van de creche dat ze al wat meer stukjes losliep en vanavond loopt ze constant door de kamer te stoppen. En als we klappen zit ze je aan te kijken met zo'n "heb ik wat van je aan" blik.

Ik vind het toch weer heel knap. Zo'n hummeltje dat ineens wankele pasjes door het huis gaat maken. Heerlijk om weer mee te maken.

@krokus: hoe gaat het nu met Jesper. Ik kan me voorstellen dat je je snel zorgen maakt als zo'n kleintje ineens bijna niet meer drinkt.

@annie: wat schattig dat ze samen zingen! Lijkt me zo leuk om te zien. Nu alleen nog een uitbreiding van hun repetoire.

Het enige wat Eva zingt is bumba.

@puzzelen: zo grappig dat veel kinderen hier ineens aan het puzzelen zijn. Floor puzzelt al maanden bijna niet meer dus die is haar voorsprong binnenkort kwijt.

We hadden het laatst nog over die poppetjes tekenen en ik heb van het weekend een foto gemaakt van poppetjes die Floor heeft getekend. Ik zal ze binnenkort eens op hyves zetten.

@mirjam: goed hoor dat je steeds gaat lopen. Zijn de stoepen bij jullie wel schoon dan? Bij ons is het een soort ijslaag op de stoepen dus ik durf echt nog niet.

@mmmoi: Klinkt als een leuke programma, doen we. Nu dus alleen nog een datum. Het zal wel een zaterdag worden voor jullie gok ik?

Behalve de eerste zaterdag kunnen we volgens mij nog elke week dus roep maar.

@ringel: winterblues? Gelukkig wordt het vanzelf weer voorjaar. Nog even volhouden. Het is al half januari over 2 maanden kan je op een goeie dag al lekker zonder jas naar buiten.
Hey Pebbs, zondag kan op zich ook hoor, als je dat prettiger vindt?!? Maar zaterdag de 27e komt hier goed uit. Ik hoor het wel!
Zaterdag of zondag maakt voor ons ook niks uit. Alleen de 28e kunnen we niet.

Maar de 27e is prima, kunnen we het alvast in de agenda zetten.
Oké, staat genoteerd! Leukleuk!

Trouwens, super dat Eva loopt!
Hey hey....

Jippie heb een nieuwe laptop....;-) Helemaal blij.

Wow Eva loopt, toch weer schattig zo'n klein hummeltje. Nu is babytijd wel echt voorbij...;-(

Ringel: dus toch weer aan het solliciteren. Hebben jullie haast of kun je rustig rondkijken? Jouw meissies ook alweer bijna jarig. Van dit weer wordt je idd down. Genoeg sneeuw gehad nu.

Annie: wat leuk 2 van die zingende jongens. Jullie muzikaliteit haha. En zien jij en lief elkaar nog steeds weinig nu vakantie voorbij is of alles weer in balans?

Mirjam: blijf een licht poppetje die Hanna. Wel slanke den en stiekum dan flink de lengte in gegaan.

Ik ben benieuwd wat Aimee weegt en meet. Was afspraak bij cb vergeten, nu pas weer 3 feb,

Mmmoi: leuke foto's op jouw Hyves! Mooie kindjes heb je toch.

Krokus: zieke Jesper, drinkt hij nog steeds weinig. Altijd eng bij zo'n kleintje.

Je voelt je nu dus niet helemaal top...psychisch? Is ook wel hectisch bij jou en net nieuwe baby.

Zou het je lukken om alles beetje los te laten. Je zelf zo makkelijk mogelijk maken of niet aan alles tegelijk willen werken mbt de kids en jouw zelf.

Misschien wat individuele krokus tijd krijgen om op te laden.

Kunt bijvoorbeeld paar uur ouderschapsverlof opnemen eerste paar maanden. En die uren / dag vrij dan alleen besteden om bij te tanken? Noem maar iets. Zou zonde zijn als je je rotter gaat voelen.

Grappig puzzelen. Aimee had / heeft niet veel interesse. Gisteren maar weer eens aangeboden en ze zet ze nu zo in elkaar. Alsof ze het nu door heeft.

Verder ben ik nu heel moe, ga denk ik eens vroeg slapen pff
@babba: nu inderdaad echt geen baby's meer in huis. Tijd voor een nieuwe .

Hoe gaat het daar verder? Je hebt het ooit over een mogelijke emigratie naar ZA gehad. Zit dat nog in de planning?

@mmmoi: Net weer wat foto's gezien op je hyves. Wat wordt die Thijmen alweer groot als je hem zo op die loopauto ziet!

Kruipt hij nu?

Hee Pebbs, Sverre doet dat dus ook, sinds afgelopen weekend heeft hij ook de smaak te pakken. Hij loopt nu eigenlijk gewoon de hele kamer door, inc bochten en omdraaien. Maar meestal hupt hij op zijn knieeen. Overigens staat hij heel vaak op om te dansen....weird een dreumes die beter danst dan dat ie loopt!!!!!

Krook, hu is het nu met Jesper?? Drinkt hij al weer beter?

Ringel, is het niet dat je je misschien een beetje verveelt? Dat gevoel herken ik namelijk van toen ik alle dagen thuis zat. Heb je een hobby zoals sporten, of een vereniging zodat je ook wat andere gezichten ziet?
haha pebbs, moet je ons inmiddels alweer iets vertellen??

@babba, eigenlijk sinds een week of 3 merk ik dat ik onrustig word. Heb van man de opdracht gekregen om wat meer de confrontatie te vermijden. Vind ik moeilijk want Roan is erg brutaal op het moment. Hij wil koste wat kost mijn aandacht, en dan maakt het hem niet uit of het positief of negatief is. Plus zijn weinige slapen maakt dat hij heel prikkelbaar is, waar mijn weinige slapen weer op reageert. Naja. De eerste 7 weken dat ik weer aan de slag ga heb ik nog 1 dag vrij in de week. Werk ik dus maar 2,5 dagen. Vind ik wel lekker.

Nu ff dansen op K3 met Roan
nope......Er zit wel wat in hoor, maar er wordt niet zo veel gedaan hier in het dorp....iedereen is best wel op zichzelf (krijg je he met die stugge grunnegers) Nee valt wel mee hoor....maar kan me er ook niet toe zetten.....en het kost geld en dat hebben we dus momenteel niet.....

en ik moet eerlijk zeggen dat ik op het moment ook niet echt veel zin in heb om m'n sunshine happy face op te zetten terwijl ik me gewoon klote voel.....

O hoor ons Fenna wakker worden......

@Baba nu met nieuwe laptop weer wat vaker langs?

Nien hoe is het bij jullie? Jouw mannetjes zijn ook bijna jarig......
Haha Pebbs, kom maar op... mijn oren zijn gespitst!

@Ringel: Vervelend dat jij je ook rot voelt... Moet je echt voor het geld gaan werken, of ook omdat je het zelf gewoon graag wilt?

@Babba: Leuk dat je een nieuwe laptop hebt, kun je weer actief meeschrijven! Aimee ook ineens aan de puzzel, het lijkt wel een 'sprongetje' voor peuters, haha.

@Annie: Haha, hupsen op zijn knieën, ik zie het helemaal voor me. Echte muzikale kereltjes, die van jullie!

Vanochtend kwam mijn moeder even koffie drinken met Eva, mijn nichtje. Mijn schoonzus is nu natuurlijk hoogzwanger dus had mijn moeder Eva een dagje mee genomen. Heel jammer is het dat zij en Jasmijn totaal niet klikken. Ze hebben altijd ruzie samen. Jasmijn probeert het heel lief met dingen aan haar vragen maar dan is het antwoord altijd: 'NEEEE!!!'. Ach, het komt misschien vanzelf nog wel. Maar het had zo leuk geweest als ze dikke vriendinnen waren geweest. Ze zijn gewoon té verschillend vrees ik.

Vanmiddag als Thijmen wakker is gaan we even bij mijn vriendin koffie drinken, zodat Jasmijn met haar dikke vriendin kan spelen. Doen we meestal op woensdag. Die klikken dan weer superleuk samen. Is dat meisje op mijn Hyves.

Verder geen plannen vandaag. Jasmijn is druifjes aan het eten en ze aan het delen met haar Barbies. Helemaal in het spel. Ze is gek op druifjes dus daar ben ik wel blij mee, krijgt ze tenminste wat fruit binnen. Ze is niet zo'n fruiteter helaas, en ik zelf ook al niet. In de zomer wel maar 's winters eet ik het amper.

Thijmen ligt lekker te tukken en ik heb dus even tijd voor mezelf. Beetje aanrommelen in huis, heerlijk vind ik altijd die woensdag, na 2 dagen gewerkt te hebben.

Nu nog even op hyves surfen. Doeidoei!
Oja, Pebbs, Thijmen kruipt nog steeds niet. Hij schuift wel hele einden op zijn buik naar voren, waarbij hij zich aan zijn armen optrekt. Hij krijgt binnenkort dus spierballen Vanochtend was hij even op ons bed aan het spelen met Jasmijn en ik ging kleren voor Jasmijn pakken. Ik vroeg of Jas even op wilde letten, maar nog geen minuut later hoor ik BENG en een hoop geschreeuw. Was hij dus van het bed af 'gekropen'. Jasmijn riep 'Sorry sorry sorry sorry', want die was dus niet bij hem gebleven. Omdat hij op zijn rug lag wreef ik de hele tijd over zijn achterhoofdje totdat hij stil was, maar toen kreeg hij toch een ei op zijn voorhoofd!!! Gauw gekoeld met een nat washandje en Jasmijn pakte heel lief een speen, toen ging het over. Gelukkig ging hij niet spugen of 'wegvallen', maar ik houd hem vandaag wel extra in de gaten! Enneh...nooit meer op bed laten liggen dus, dat gaat echt niet meer nu...
Haha, niks te vertellen hoor. Het was een grapje.

Mocht er nog een kind bijkomen dan zal dat niet eerder zijn dan dat Floor naar school gaat.

Eva is zo grappig vandaag. Vanmorgen was ze even vergeten dat ze kon lopen maar toen ze het weer doorhad was ze niet meer te stoppen. Met een constant beavis en buthead gegrinnik loopt ze de hele dag door de kamer heen en weer. En als Floor achter haar aan gaat moet ze heel hard lachen en wil ze gaan rennen (wat natuurlijk nog niet lukt).

Ze ligt nu nog even in bed en Floor kijkt televisie. Me-time!

@mmmoi: arme Thijmen, dat is schrikken zeg. Ik weet er helaas alles van na de val uit de trip trap.

Gelukkig is het bed niet zo heel hoog, hopelijk blijft het bij een blauwe plek.

Doe je dit jaar niet mee met de mol poule trouwens? Je stond niet in de lijst.
Haha kwam hier wel minder. Met al die feestdagen etc dan was het vooral op de bank ploffen...

Oh pebbles baby maken als Floor naar school gaat of mag die dan komen. Anders moet je toch weer snel aan de slag. Wil man een derde inmiddels of weet je het zelf ook nog niet.

Krokus: fijn dus je hoeft niet ineens vol aan de bak. Klinkt als goed advies van je man. Negatieve aandacht is natuurlijk ook aandacht.

Ringel wat Annie zegt, misschien verveling toegeslagen en natuurlijk heel de dag met 2 kleintjes. Of is dat het niet.

Aimee is afwisselend heel gezellig of juist heel dwars. En dan dit laatste echt als doel om te etteren/reactie uitlokken. Op tafel kleuren etc.

We hebben een nieuwe verslaving ontdekt van Aimee....soep. Ik hou niet van soep dus koop het nooit. Nu had ze het pas op en bijna halve pan. We hebben nu dus alle soorten soep en ze eet ze allemaal. Ook de groenten die erin zitten / drijven. Ideaal om de groenten er in te krijgen. Alleen moet ik nu ook aan de soep.
2x bericht hoeft ook niet
Haha Babba, jij wilde een beetje achtestand van de laatste weken inhalen door dubbel te posten. Dat telt niet hoor .

Geen idee nog of we een derde willen. Ik neig naar wel maar heb nu nog geen kriebels. Misschien komen die helemaal wel niet.

De meiden zijn geweldig leuk samen dus als het hierbij blijft is het helemaal goed. Mezelf kennende gaat het nog wel een keer kriebelen.
Hebben jullie trouwens een Shoeby/Jilly & Mitch in de buurt?

Ik zoek dit jurkje in maat 104:

Ze hadden hem bij ons in maat 92/98 en maat 110 maar de ene was aan de kleine kant en de andere echt nog te groot.

Mocht iemand hem tegen komen, wil je hem dan meenemen voor mij?
he dames, Jesper gaat wel wat beter. Drinkt nog bij lange na niet hoe het moet. Heeft vanaf 7 uur vanochtend ongeveer 250cc gehad, tegen normaal gesproken zo'n 600cc. Maar het is in elk geval genoeg om niet uit te drogen.

Verder hier even compleet futloos. Man en ik weten niet meer hoe we Roan het beste kunnen begeleiden, om het maar even poetisch uit te drukken. Vanavond weer volledige hysterie. Zodra hij iets niet mag of iets moet wat hem niet uitkomt, is het misse boel, en we krijgen het niet omgedraaid. Hij mocht vanavond kiezen uit 2 toetjes. Wilde hij niet. Nog een keer aangeboden, nee, hij wilde niet. Was toen al boos. Dan maar douchen, want gisteren niet gedouched. Wilde hij ook niet, hysterie, boos, gillen. Zou ik hem onder de douche gedaan hebben dan had ik hem allang bij kop en kont gepakt en in bed gelegd. Lief heeft het zo rustig mogelijk geprobeerd en dan lukt het uiteindelijk wel, maar ik vind het werkelijk veel te ver gaan. Morgen komt de dame van het cb. Hoop dat zij ons handvaten kan geven, want ik zie gewoon op tegen de momenten dat hij thuis is.
Ach Krooks, ik word helemaal treurig van je post...ik hoop zó dat de mevrouw van het CB wat voor jullie weet! In ieder geval wil ik je zeggen dat ik vind dat je het super doet, en dat je hier altijd lekker moet komen spuien als het weer eens bal is geweest. Het moet vreselijk zijn voor je om dit steeds door te moeten maken, dus schrijf maar lekker van je af!

weet je wat ik het ergste vind. Het is voor hem ook niet leuk dat hij steeds zo boos is en dat wij boos op hem worden en dat vergeten we eigenlijk een beetje.
en ik zie dat zelfs mijn lief er door begint te zitten. Dat doet me gewoon pijn. Thuis moet een rustpunt zijn, en dat is het niet.
Hey krook dit is echt niet goed voor jullie allemaal.

Hoop dat het morgen iets oplevert. Ik zou ook aansturen op een verwijzing voor verdere professionele hulp. Jullie zijn nu gewoon overbelast en dat hou je niet eeuwig vol. Hele dikke knuffel voor jou en je mannetjes!
wat voor verwijzing dan babba?
@krook: misschien werkt het bij jullie niet of hebben jullie het al geprobeerd maar wij hebben ondertussen een zero-tolerance beleid wat heel goed werkt.

Als we 's avonds naar bed gaan begon altijd het drama al omdat Floor niet naar boven wilde. Het werd vaak een gevecht waarbij je met een shoppend en gillend kind onder je arm de trap op probeert te komen. Daarna het drama van wassen en omkleden en met alles proberen te rekken dat ze naar bed moet.

We hebben nu afgesproken met haar dat als ze niet luistert dat we haar met kleren en al en licht uit meteen in bed leggen.

Dus zelfs als ze beneden wegrent als we naar boven willen gaan en ze luistert niet na 1 waarschuwingen dan nemen we haar zonder commentaar mee naar boven en zetten we haar in haar bed met het licht uit. "weltrusten Floor" en daarna lekker aandacht voor Eva. Na een half uurtje hebben we haar dan zonder veel aandacht in haar pyjama gehesen en weltrusten gezegd. Dus niet alsnog verhaaltjes en leuke praatjes.

Dit is nu 2 keer nodig geweest en als we nu waarschuwen dan komt ze vertellen dat ze nu wel gaat luisteren en dat doet ze dan ook.

Ook met andere zaken zijn we heel streng.

Hopelijk krijg je morgen ook wat tips van het CB

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven