Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
mmoi; we vertrekken vrijdag ochtend om 11 uur en dan rijden we tot na Metz en dan een hotel en dan de volgende dag de rest van de 400 km. t is in totaal 950 km.

pebbles; we hebben nog wel een bedje over hoor maar t is wel een lange rit als je zwanger bent (weet nog toen ik zwanger was van Bram, had ik helemaal opgezwollen voeten toen we aan kwamen)

Mette; boodschappen doen is hier niet echt mijn leukste bezigheid, elke dag weer terugkerend ding van wat eten we vandaag. vindt het in het buitenland wel altijd heel leuk!

brrr wat is voetbal spannend! ik ben maar achter de pc gaan zitten, krijg er de kriebels van! (vriend is in de stad)
Het voetbal is echt tè eng...brrrr. Zit met een schuin oog te kijken nu.
Aaaaah, tegendoelpunt. Nog negen minuten om dit goed te maken..ik vrees ervoor..
Mag ik ff schelden....wat een wedstrijd!!! Zitten we allemaal te juichen vanwege Ruudje (een bijna plaatsgenoot).... verliezen we met 3 / 1.... jemig.... bah bah bah bah!!!

We hebben trouwens een nieuwe (3 jaar oud) auto gevonden, een Kia nog wat. Kei mooi ding, nog ff het geld regelen en dan is ´ie van ons!
Jeetje, wat een ellende, die voetbal vanavond. Zitten wij met 6 man/vrouw en oranjetompoucen voor de buis...jammer hoor, vooral voor de mannen...die baalden er echt van!

@Pebbles: Jee, dat je dat allemaal bijhoudt, ik wist EvaB nog wel goed te herinneren maar niet meer dat ze ook Zeef heette...

@Pepiet: Zo is het wel goed te doen denk ik, met een overnachting. Lekker hoor!

@Ris: Pissig op het elftal maar wel in oranje blijven schrijven

@Mirjam: Ach, zat je zielig alleen voor de buis vanavond? Nou, jouw man zal ook wel niet al te vrolijk thuis komen, als het een voetballiefhebber is tenminste.

@Fluf: Kan dat door Max' hoofdje komen, dat zijn ontwikkeling volgens jou stagneert? Ach, je hoort maar weer eens van Zeef, er zijn veel meer kindjes die nog helemaal niet veel praten. Op de een of andere manier hoor ik ook steeds dat meisjes sneller zijn met kletsen!?!? Nou, dat geldt voor die van mij wel

Zo meiden, ik ga lekker naar bed. Morgen drukke dag voor de boeg, 's ochtends na het badder-, aankleed- en eetritueel hapjes maken en vers fruit snijden voor in de bowl, en dan visite! 's Avonds ook nog, dus weer lekker volgepland hier. Ga dus maar slapen!
He jammer zeg, Nederland ligt er uit. Ik vond het zo jammer. Ach, er zijn ergere dingen en die Russen hebben terecht gewonnen.

Mmmoi, sjee, ik schrok al toen je schreef dat Jasmijn zelf de deur open kan maken (hoe lang is ze dan wel niet) maar ook nog eens op de wc gepoept!!!! Sjonge,wat gaat ze snel. Wij hebben ook een Ikeapotje. Met mooi weer zet ik het ding vaak buiten maar Mats vind het vooral een leuke opbergbak, hahahaha!

Zeef, sjee, vandaag dus uitgerekend. Heerlijk dat je zo'n fijne zwangerschap hebt. Ik vond deze toch echt veel heftiger. Bekken, vermoeidheid, harde buiken. Nee, ik heb deze niet fluitend doorstaan.
He meiden, woensdag komt ons meisje. Ik zal het verslag kopy en pasten voor wie er geinteresseerd is. Verder alles goed, heel veel pijnlijke harde buiken, maar allemaal voor een goed doel!

Annie, vond deze zwangerschap ook niet geweldig, hoewel ik minder harde buiken had dan bij Ruben. We laten het er dan ook bij, wil dit echt niet meer en is ook niet mijn hobby..
he dames, drukke dagen achter de rug. Vandaar even wat minder reactie.

@ringel, 3 juli is perfect!. Laten we die gelijk vastleggen. Eerst lekker een hapje eten (bij mij thuis of in de stad) en daarna bios! Leuk!

@mmoi, Jas verbaast me iedere keer weer. Roan heeft sinds een week of 3 ook een verandering doorgemaakt. Hij snapt merkbaar veel meer, of laat duidelijker merken dat hij wat snapt. Hij loopt los, zegt veel meer woorden. Mijn schoonouders hadden hem bijna 4 weken niet gezien en vonden hem enorm veranderd.

@fluf, zat ik ook aan te denken, zou dat door Max zijn hoofdje kunnen komen? Dat de ontwikkeling stagneert? En teletubbies. Toe maar. Hahaha. Gelijk een woord van 4 lettergrepen!

@annie, deze zwangerschap was inderdaad wat pittiger voor je. Dat merkte ik al wel. Ik zat trouwens ook net de namen te bedenken die allemaal meegeschreven hebben. Tine had je ook nog, en iemand die naar Amerika verhuisd is, of was dat Tine?

@niniane, hoe is het nu met de drukte? Red je het allemaal een beetje?

@pepiet, fijne vakantie. Knap hoor, zo'n eind rijden. Ik durf er nog niet voor te kiezen. Wij hebben een beetje een maximum van 3 uur rijden voor vakantie ingesteld. Misschien net wat langer zodat we evt naar Belgie zouden kunnen.

@bloem. Leuk dat je het even komt melden. Heel veel succes de komende weken!

@mette. Kleine wijsneus heb jij ook. Haha. Net zo eentje als Jas. Grappig he, als ze zo duidelijk laten merken dat ze iets leuk vinden.

@babba, hoe is het eigenlijk met je vriend. Is hij al aan het solliciteren? Kan hij een beetje omgaan met het verlies van zijn vader?

Hier een lekkere relaxte dag. Roan is vannacht bij mijn schoonouders blijven slapen. Wij hebben van twaalf tot tien op bed gelegen. Heerlijk! Gisteren voetbal gekeken bij zwager en schoonzus. Wat een desillusie. Kreeg nog een klein beetje woorden met schoonzus. Is vanochtend allemaal weer uitgepraat. Gelukkig maar, heb een hekel aan bonje.

Hm, zit net te bedenken dat ik de was op wil hangen buiten, maar het gaat ineens heel dreigend waaien.

Tot later!
quote:mmmoi25 schreef op 22 juni 2008 @ 00:07:

@Mirjam: Ach, zat je zielig alleen voor de buis vanavond? Nou, jouw man zal ook wel niet al te vrolijk thuis komen, als het een voetballiefhebber is tenminste.

Nee hoor, we zaten allebei te kijken. Dat wil zeggen; toen het te spannend werd, heeft hij zijn krant erbij gepakt en ben ik gaan forummen; toen zaten we dus met een schuin oog te kijken. Nou ja, "we" liggen er uit nu. Ik ben vanaf nu voor Turkije.
quote:Mirjam762 schreef op 22 juni 2008 @ 17:18:

[...]

; toen het te spannend werd, heeft hij zijn krant erbij gepakt en ben ik gaan forummen; .

Ik zie het helemaal voor me, haha!

Hier niet zoveel bijzonders gedaan vandaag, m'n schoonouders kwamen langs, was wel gezellig.

Mmmoi; gefeliciteerd met je man! Veel plezier vandaag!

Wat goed dat Jasmijn al plast en poept op de wc. Nova vindt het ook bereinteressant, en geeft ook aan als ze moet poepen, maar met kleren durft ze wel op het potje of op de wc, maar zonder nog niet. Ze wilt er wel op; ze maakt ook zelf de deur open, en zegt plassen of poepen. Maar als ik haar romper/luier en alles afheb en haar erop til, dan wilt ze niet meer. Luier om, romper vast= broek vol Maar het besef is er dus al wel. Ik vind het nog niet heel belangrijk, dus ik laat haar lekker aanrommelen zo bij de wc en het potje.

Bloem; spannend!! Veel succes!!! * doet een aanmoedigingsdansje: *

Krokus; jammer dat je woorden had met je schoonzus, speelt dan nog zo door je hoofd hé, als je dan thuis bent..

Ik ga even lekker een bakkie zetten,

Fijne avond allemaal!
Iemand nog ideeen om wat leuks te doen met Floor?

Normaal werk ik vandaag maar omdat mijn ouders op vakantie zijn heb ik een vrije dag.

De winkels zijn hier maandagochtend niet open en huishoudelijk werk probeer ik met mijn bekken een dagje te vermijden.

Maar om nou de hele ochtend maar een beetje thuis te gaan zitten is ook weer niks. Zo'n beetje iedereen die ik ken werkt vandaag dus een kopje koffie met iemand zit er ook niet in.

(heb ik een keer niks te doen is het nog niet goed)

Gisteren een lekker dagje thuis met z'n drieen. Manlief mocht uitslapen en dat heeft ie gedaan ook, half 12 kwam hij naar beneden. Ondertussen had ik de vaatwasser al gedaan, gestofzuigd en (hoezo nesteldrang) de ramen gewassen.

@pepiet: inderdaad misschien een beetje te ver voor mij, 950 km in de auto. Maar het is wel heel aantrekkelijk.

@mirjam: haha, ik zie jullie al helemaal verstopt achter notebook en krant zitten omdat het voetbal te spannend is.

@ris: dat hebben jullie snel gedaan met die auto. Kan je je eigen auto ook kwijt?

@mmmoi: wat een ellende, oranjetompoucen . Was de verjaardag gezellig?

@bloempje: spannend woensdag!

@krokus: wel lekker hoor dat Roan af en toe ergens anders slaapt. Moet ik misschien ook maar eens doen (erg he, ze heeft nog nooit ergens gelogeerd?).

@mette: ook al zo'n echte zondag bij jullie.

Floor verveelt zich nu al, ik moet toch echt iets gaan verzinnen.
Nou ik moet zeggen dat ik het toch wel erg prettig vindt dat Nederland eruit ligt. Geen gedoe en geouwehoer met die rare oranje aankleding en toeters en bellen.

@bloem, spannend (sta hier ook een wiebelkontenaanmoedigings dansje te doen, samen met Mayte)

@potjes, het toeval wil dat Mayte sinds gisteren dus ook het potje bere interessant vindt en er ook op wil zitten, zelfs zonder luier! alleen staat ze op en gaat dan plassen!. Maar wel reteknap hoor van Jassefras.

@Krook, is genoteerd op de family survival planner! we bellen nog wel ff. Is de auto nog door gegaan.

@Annie, duimen draaien. Het zit er voor jou ook bijna op.

euh.......hier verder alles okidoki, het waait alleen als een raket! Gisteren hagelstenen zo groot als duiveneieren! niet normaal.

wie er allemaal meeschreven, Eva dus (aka zeef) Id84 is naar de US gegaan. Tine idd, met jeutje, haar dochter had zo'n aparte naam. en meer weet ik ook niet.

Mayte heeft een nieuw spelletje (behalve overal op en over klimmen en klauteren) als ik met m'n benen over elkaar zit, gaat ze op m'n hangende voet zitten en dan moet ik daarmee gaan wiebelen. En een lol wat ze dan heeft!

maar goed, ga wijffie en mezelf maar eens aankleden, weer eens an die Arbeit vandaag ja.......
@ringel: het dochtertje van Tine heet Svante Joolz dacht ik.

Ik zal eens in een oude tabel kijken wie er nog meer meeschreven.

In ieder geval Poekie en Laluna met hun tweelingen.

ff gespiekt in de tabel, alleen Ocelot hadden we nog niet genoemd. Die schreef volgens mij eerst onder een ander naam. Zij heeft toen een dochtertje, Noa, gekregen.

Floor zit nu te headbangen op het muziekje dat uit het Little People huis komt. Alle muziek zorgt tegenwoordig voor een uit haar dak gaande Floor. 2pac was gisteren ook helemaal leuk, zo'n grappig gezicht. Onze kleine gangster.
Pebbs, heb je geen hertenkamp of kinderboerderij in de buurt? Og ga lekker een stuk fietsen en bij alle dieren stop je even. Ik kan met Mats zelfs gewoon naar het station, al die treinen zijn ook heel spannend. Langs de rivier, maar ja, die moet er maar net liggen, hahahahaha. lopen gaat niet zo heel makkelijk meer, dus met de driewiler er op uit, gebuert alleen nog voor korte stukjes.

Ringel, hahahaha, kom jij weer met zo'n heerlijke nuchtere opmerking. Ik had juist gedacht dat jij heel erg van de kleur oranje zou houden. Ik vind het nog steeds jammer dat ze eruit liggen.

Oh, Mats is Bumba-verslaafd, loopt keihard Bumba Bumba te gillen, hihihi!
@annie: bedankt voor de tips. Kinderboerderij is helaas te ver weg. Hertenkamp hebben we wel.

Het station is ook een goed idee, die is wel een stukje fietsen maar een beetje beweging is voor mij ook wel goed nu het lopen slecht gaat. Een rivier hebben we ook en is vlak bij het station dus dat combineert wel goed.

Grappig dat de meeste kinderen Bumba zo geweldig vinden. Hier ook eentje.

Ik bedacht me vanmorgen dat een buurvrouw maandag altijd vrij heeft dus daar ben ik even langs gegaan. Haar zoontje is een paar maanden ouder dan Floor en ze is ook weer zwanger dus we hebben even lekker kunnen kletsen over peuters en baby's.

Daarna nog even wat boodschappen gedaan (oranje tompoucen in de aanbieding!) en nog even naar een speeltuintje dat net nieuw is en vlak om de hoek.

Toen was het al weer boterhammen tijd.

getver, er zitten hier 2 vliegen naast me op de bank kleine vliegjes te maken.

Vanmiddag ga ik voor Floor nog even op zoek naar een nieuwe puzzel. Ze heeft zo'n houten plankje met puzzelstukjes maar die kan ze ondertussen feilloos maken. De vormen heeft ze nog niet helemaal door maar ze weet precies welk stukje waar moet dus een nieuwe puzzel is wel leuk.

He meiden, daar ben ik even in mijn lunchpauze...ga dus niet op iedereen reageren, ff ego.

Gisteren was een heel gezellige, maar drukke dag. Begon met mooi weer, dus zaten we buiten met de visite. 's Middags nog weinig visite over en toen binnen. 's Avonds 2 bevriende stellen van ons, superleuk! Man heeft eigenlijk alleen maar geld gekregen, hij wist niks Hier geen regen en zéker geen hagelstenen als eieren gehad hoor!

Vandaag dus weer aan het werk. Jasmijn vanochtend bij het aankleden weer even op de wc gezet en ze deed een miniplasje. Toch knap! Ze snapt dus echt wat je doen moet en beheerst die spieren toch ook al een beetje. Al doet ze het meeste nog gewoon in haar broek. Misschien in de zomervakantie echt trainen en bloot laten lopen als het mooi weer is, ik ben dan toch 6 weken zelf bij haar en het is lekker warm hoop ik!

Vanmiddag komt er iemand solliciteren naar de baan van mijn duo, die dus alweer weg gaat. Ben benieuwd, ik ken haar van gezicht maar verder niet. Ze werkt al op een andere school in dit dorp maar wil na 10 jaar eens wat anders. Ons team staat als heel fijn bekend (is het ook!) dus had ze al een keer gebeld of ze niet bij ons kon werken. Nu is er dus plek! Hoop dat het klikt...

Tot zover mijn update, vanavond heb ik nog geen plannen dus dan kom ik nog wel even langs. Post ik gelijk foto's van Jasmijn in d'r Olliewood jurk, die had ze gisteren op papa's verjaardag aan. Fijne dag allemaal!

PS @Pebbs: Je had ook naar mij toe kunnen komen, maar ja, ik werk ook al op maandag
He ja, gezellig. De hele dag in het lege huis van Mmmoi zitten :-)
hmmmmmmm misschien kom je dan wel wat dirrrrrrty dingen tegen (in de zin van verstopt vieze luiers van Jas) hahahahaha

volgens mij is de maandag 1 van de meest populaire (of noodgedwongen) werkdagen van de week......net als de dinsdag trouwens. Nu heb ik erg veel thuisblijfmoeders om me heen, maar ik wil heel graag weer eens gewoon in de kroeg ouwehoeren. Nou ja dat kan over een dikke 2 jaar wel weer (hoop ik!) Lekker biertje voor m'n mikkes en slap ouwehoeren over van alles en nog wat. Het lokale lekkers keuren (in de zin van mannelijk schoon) Hmmmmmm begin m'n oude leventje een beetje te idealiseren.....(dat was ook niet altijd alles, al dat gezeik, van wel/niet relatie. hij vind mij leuker dan ik hem en andersom......dat single leven is zo geweldig nog niet)
Mmmm...dirrrrty dingen? Tja, mijn huis zelf is wel dirty en kan altijd wel een poetsbeurt gebruiken, maar de vieze luiers van Jas gaan gewoon in de Nappywrapper hoor. Dus die liggen hier nergens verstopt!

Jas is lekker in de tuin aan het spelen. Met haar pop en serviesje. Ze speelt dan heeeeel zelfstandig, ze vindt buiten gewoon fijner dan binnen op de een of andere manier. Ik heb openslaande deuren en ze zit heel dichtbij me maar toch speelt ze dan fijner.

*Buurvrouw kwam even tussendoor en nu heb ik ook al gegeten, Jasmijn gebadderd en naar bed gedaan*

Heb vanmiddag kennis gemaakt met mijn nieuwe duo. Leuke meid. Heb haar gelijk toegevoegd op Hyves

Manlief kwam ziekjes uit zijn werk. Erge hoofdpijn. Hij is in bed gaan liggen nu volgens mij. Rustig avondje alleen dus. Alleen Jasmijn ligt nog een beetje te jengelen, maar die gaat zo wel slapen.

Verder weinig nieuws hier. Eens kijken of er in de tussentijd nog wat gepost is!
hier ook geen nieuws. Gewerkt vandaag. Vanmiddag cursus gehad. Leuk.

Roan is druk aan de klets. Dagelijks nieuwe woordjes. Ook leuk.

DOEI!
Net even gespiekt op het topic van EvaB/Zeef. Ze is bevallen van een meisje.

@ringel: ik begin ondertussen ook wel het idee te krijgen dat ik de afgelopen jaren alleen maar zwanger ben geweest of borstvoeding heb gegeven. Niet dat ik nou snak naar alcohol of de kroeg mis maar ik zou het niet erg vinden om mijn lichaam weer wat meer tot mijn eigen beschikking te hebben.

@mmmoi: ik heb de parelmoer-roze crocs vandaag ook gezien bij de schoenwinkel. Wel rare maten want de kleinste is volgens mij officieel 23 maar hij lijkt veel kleiner.

@Pebbs: Hier zeiden ze dat de Crocs te vergelijken waren met maat 22. Anders laat je ze Floor toch gewoon even passen? Waar zit dat topic van Zeef?

@Krook: Heerlijk, dat geklets om je heen hè...

Vanavond tijdens het eten zat Jas allemaal windjes te laten dus liet ik haar op de wc zitten en daar heeft ze gepoept...allemaal rozijntjes, haha!
Hier ook weinig nieuws. Gewoon maandag, dus druk. Ik heb contact opgenomen met het Sophia. Dat Max ontwikkeling zo stagneert momenteel zit me helemaal niet lekker. Daarbij hebben we ontdekt (de andere craniomammas en ik dus) dat heel veel kindjes met een wigschedel een smal verhemelte hebben. Daarbij is het lipbandje te lang (bij max totaan het puntje van zijn lip) en hebben ze bijna allemaal een spleet tussen de voortanden doordat er tandvlees tussen de voortanden zit tot aan de onderste rand van de tandjes. Dat kan dus haast geen toeval zijn als ongeveer 80% van de wigschedelkindjes dat heeft. Nu wachten op antwoord dus....
@mmmoi: Het topic van Zeef heet: Joeppie, we zijn bijna compleet.

Als je bij de topics kijk waar ik op heb gereageerd staat hij daar wel bij.

Ik denk trouwens niet dat ik crocs ga kopen. Ik heb nog die waterschoentjes van de Hema en ik wil er eigenlijk nog sandaaltjes bij.

Wat goed dat Jasmijn weer op de wc heeft gepoept, ze heeft het echt door.
Hallowwwwwww!!!

Pebbs onze auto kunnen we bij de garage waar we de nieuwe kopen inruilen; zo besparen we gelijk wat geld ivm de inruilwaarde (die niet zo heel hoog is...) Het is trouwens een Kia Cerato; een beige.... (moet bij die kleur altijd aan Plien en Bianca denken en het stukje over aura's....), maar hij lijkt eerder champagnekleur.

Ik snap trouwens helemaal hoe je je voelt (en Ringel ook) om weer eens lekker een stapavondje te hebben en gewoon lekker aan de borrel te gaan. Ivm zwangerschap en bv (en niet te vergeten de áánloop naar de eerste zwangerschap) heb ik al 2,5 jaar geen stevige borrel gehad. Soms kan ik er écht naar verlangen.... Heb met onze trouwdag wel een lekker glaasje wij gedronken, maar dat is toch anders dan je "bezatten" met carnaval (al 3 jaar niet gedaan.... oh.. where is my life?!? )

Mmmoi, ik vind het knap van Jas hoor! Ik roep steeds tegen mijn moeder (die Ella dus het liefst vandaag nog zindelijk krijgt) dat ze niet mag pushen. Daar komt bij dat ik het irritant vind dat zíj haar zindelijk wil maken terwijl ík dat een taak van ons vind.

Ik heb nog katoenen luiers liggen en die wil ik van de zomer gaan gebruiken in de hoop dat Ella dan snapt dat zij degene is die haar eigen plasjes en poepjes regelt.

Vorige week heeft ze trouwens voor het eerst bij trauma in bad gepoept en zaterdag ook bij ons (heeft ze nog nooit eerder gedaan!). Maar geod, ik heb dus nog geen potje, ik zie het wel. Als ze maar zindelijk is voor ze naar school gaat.

Ringel en Krook; ben jaloers op jullie date!!!

Heb eigenlijk alleen nog maar wat te klagen en mopperen... vooral over het werk. Wat zal ik blij zijn als ik zomervakantie (dus verlof) heb. Mijn collega gaat weg (hij liep er altijd al de kantjes van af, maar nu is het helemaal erg!), mijn andere collega zou gaan emigreren, maar dat gaat ineens niet door. Mijn directeur heeft een vacature geplaatst (woensdag zijn de gesprekken) en in die vacature vraagt ze om een fulltime leerkracht voor groep 3-4 terwijl we 3 weken geleden nog hebben afgesproken dat ik na mijn verlof "gewoon" weer groep 3-4 zou gaan doen. Lekker! Heb er wel iets van gezegd, dat we dat niet hadden afgesproken en dat ik het liever van te voren had gehoord (we hebben nota bene vorige week dinsdag met de MR waar ik ook in zit, een bespreking gehad over wat er in de vacature moest komen te staan!).

De tweede vacature die ze geplaatst heeft betreft zwangerschaps- en ouderschapsverlof voor 2 dagen. Hallo! Ik werk 2,5 dag! Ik krijg het idee dat ze een vuil spelletje aan het spelen is (omdat ik open ben over mijn sollicitaties en ze dus wéét dat ik weg wil?)

En vanmorgen komt ze even melden dat ze met onze Lio heeft afgesproken dat ik en de Lio morgen de rapporten voor groep 3-4 gaan schrijven. Ik heb vorige week 2 dagen in die klas gewerkt en voor de rest ken ik die kids amper! En dan beweert ze ook nog dat de leerlingen administratie wel op orde is, nou ik kan je verzekeren dat het niet zo is. Jonge jonge jonge... wat een gekut!

Enniewee... ik ben aan de ene kant wel blij dat ik volgend jaar niet groep 3-4 hoef te draaien omdat ik dan ws net zulke taken krijg als nu. Beetje ondersteuning, kneuteren met de kleuters, hand en spandiensten verrichten dus vooral ook geen verantwoordelijkheid en stukken minder stress (en elke dag heerlijk vroeg naar huis) dus geen gedoe met kolven (kan ik zelf inplannen) en ook live voeden behoort dan weer tot de mogelijkheden. Komt wel goed. Ik ga volgend jaar wel bloedfanatiek solliciteren en ik ga een nieuwe baan vinden! Zo, dan weten jullie dat vast.

Sorry voor het ego stuk, moest het ff kwijt!

KUS!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven