Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haha, die Fluf, als je nog eens zo'n schoonmaakwoede hebt mag je hier ook wel even langskomen... Nee hoor, het valt wel mee, ook hier moet het huis natuurlijk netjes zijn voor kerst en Jas' verjaardag. Gelukkig heb ik een heel huishoudelijke man, want op mijn zwangere vrouwen tempo schiet het allemaal niet echt op. Ik ben al moe als ik alleen de badkamer heb gedaan, en dan te bedenken dat ik vroeger (in mijn vorige en dus kleinere huisje, maar toch) het hele huis in mijn ADV dag sopte, plus de ramen, de was/strijk e.d. ... wow, waar is die tijd gebleven?!?!

@Pebbs: Jij bent zo into winkelen dat je me net 'maillot' noemde, nou weet ik dat ik een shopaholic ben, maar zo erg is het toch niet?!?! Ik snap wel waarom wij zo goed klikken, wij zijn de shopaholics van dit topic, hahaha.

@Mirjam: Hoi! Drukdruk met de kerstdagen? Hebben jullie eigenlijk nog speciale diensten rond deze dagen, of gewoon de 'standaard' kerkdiensten?

@Krokus: Ik houd ook van mensen met zelfspot. Gewoon lekker om jezelf kunnen lachen is ook wel nodig als je voor de klas staat. Als je bijv. een foutje maakt, sta je helemaal niet zo voor paal als je er zelf om kunt lachen!

@Ringel: Lekker geshopt voor de baby??? 100 euro voor een MC is zeker niet duur!

@Nininane: Jij bent ook altijd maar druk met je huishouden. Neem je ajb nog wel eens tijd voor jezelf?

Waarom typ ik altijd als ik 'voor' wil typen, het woord 'voro'?

Zucht...

Jasmijns eerste verjaardagskaart is binnen! Van mijn oma, lief toch. Speciaal eentje voor 2jarigen ook nog, schattig van omaatje.

@Combineren: Gôh, daar heb ik nou helemaaaaaal geen last van, haha. Ik heb ook geen fantasiemaillots, ten eerste omdat ik ze vaak niet mooi vind en ten tweede omdat het zo moeilijk combineren is. Jasmijn heeft een lade vol maillots en leggings, roze, bruine, witte, zwarte, allemaal effen. Soms koop ik er wel eentje met een printje, maar dan moet ik direct de trui/rok/shirt oid die erbij hoort, kopen.

Gisteren heb ik lekker voor mezelf nog wat gekocht; zwangerschapsmode bij de Hema. Geweldig, de joggingbroek is echt een leuk model en hij zit heeeeerlijk. Echt zo'n die-trek-ik-nooit-meer-uit-broek. En een voedingsshirtje. En een vestje, gebreid, heel lief. Online was alles al uitverkocht. I LOVE THE HEMA!!!

Vandaag wordt Vera, kindje van Woei, gecremeerd. Heftig...moet er steeds aan denken...

Manlief is vanochtend bij de gemeente geweest om zichzelf te 'verdedigen'. Wij hebben vier huizen met dakkapel vóór in de straat, 3 op een rij hebben een kleine en de 4e, hoekhuis, een grotere. Wij hadden een vergunning aangevraagd voor ook zo een grote maar die kregen we niet. Reden: continuïteit in de straat, dus wij moesten ook een kleine. Maar je kunt toch ook de grote vanaf nu continueren??? Man had dit aangevochten en mocht dit mondeling komen toelichten. Belde me vanochtend na een halfuurtje al dat het oké was en we nu wel een vergunning krijgen. Superman!

Vanmiddag is de man lekker al vroeg thuis en halen we de kerstboodschappen. Zaak sluit om 2 uur. Morgen al om 12 uur en dan gaan we lunchen met zijn collega + vrouw. Leuk. Daarna is hij vrij tot 5 januari, heeeerlijk! En de eerste week van jan. is de zaak ook iedere dag al om twee uur dicht. Relaxed hoor, kunnen we 's middags echt nog even wat doen...

Verder nog nieuws? Volgens mij niet...Zo, ik ga dan maar eens aan de strijk. Doei lieverds!
In het kader van zelfspot: hahahaha, ik lig helemaal in een scheur om die maillot. Ik zal nog wel met de maillot voor Fluffy (of eigenlijk voor Tessa) in mijn hoofd hebben gezeten.

@mmmoi: sorry sorry, is vast nog nooit gebeurd dat iemand je Maillot noemde. Ik ben al blij dat ik niet met iets veel ergers in mijn hoofd zat. Die erwtensoep van Fluffy bijvoorbeeld.

Zelfde probleem met maillots dus. Ik heb inderdaad 1 fantasiemaillot en die heb ik bij een setje van Noppies gekocht, zo stond het ook in het boekje van Noppies dus dat is aardig veilig (setje staat nu op MP trouwens, wordt nog niet zo hard op geboden).

Super zeg dat je man die vergunning heeft geregeld. Brutale mensen hebben de halve wereld (of een grotere dakkapel).

@ringel: waskussenhoes van 40 euro!!! Ik vind 20 euro ook nog redelijk prijzig maar als het een hele leuke is dan zou ik het er misschien ook wel voor over hebben.

Ik heb gewoon van die uni dingen in rood, blauw en groen van Hema en Prenatal.

De loopfiets voor Floor is binnen en hij is echt heel gaaf.

Deze hebben we gekocht:

Nu maar hopen dat Floor hem net zo leuk vindt als wij.

Ik ben nu eigenlijk een lijstje voor de kerst aan het maken maar tot nu toe ben ik nog niet verder gekomen dan een galiameloen. Op de een of andere manier blijf ik steeds op het forum of een kleertjes site hangen.

kerstmenu: rode kool, kiprollade en een toetje En 2e kerstdag eten we traditioneel pizza die we ergens gaan bestellen. Geen toeters en bellen hierzoot met eten. Hebben we wel een paar jaar gedaan (zelfgemaakte pasta met wilde kastanje puree vulling ed, koude komkommersoep en weet ik veel wat voor equise hapjes lief voor me neer zette)

maillots...heb ze hier ook in alle soorten en maten zowel fantasie als effen. heb er niet zo'n moeite mee om dat soort rare combies te maken, hou zelf van veel kleurtjes en printjes, dus trek ik dat Mayte ook vaak aan (en ja Krook, rood met paars is een heel goede combi, het liefst dan nog met een vleugje geel of groen)

ben zoooooo blij met de babyaankopen. Alles past gewoon mooi bijelkaar....krijg er gewoon helemaal zin in.
heeee pebbs, lekker ding van me!! Bedankt voor het flesje van natalis! hahaha. Ben er blij mee!
@ringel: komt goed uit dat je er zin in hebt want het gaat niet zo heel lang meer duren voordat je de babyspullen in gebruik kan gaan nemen.

Wij gaan wel luxe eten (proberen te) maken. We zien wel of het allemaal gaat lukken.

@krokus: graag gedaan. Wat snel zeg, ik heb hem gisteren pas op de post gedaan.

Meiden vanaf hier vast een heel fijne kerst gewenst. Morgenvroeg vertrekken we naar haarlem, dus daarom nu al. Dag lieve meiden, knuffels voor jullie allemaal (en voor jullie mannen en ukken natuurlijk).
Pebbs, ik heb ook heel hard moeten lachen om je Freudiaanse verspreking! Geweldig... je zult maar Maillot heten!

Hier zijn de boodschappen voor kerst alllllaaaaaaang binnen. Ik ben nogal van het plannen..... Ik had geen zin om heel uitgebreid te gaan doen, dus ik ga half zelf half kant en klaar doen... hihi. Garnalen/zalm-cocktail (en dan maken we zelf de cocktailsaus; mijn zus ik niet), mixed grill (en ik weet neit meer wat voor vlees ik daar voor besteld heb) met pommes duchesse en aardappel-smiley's (uit de diepvries in de frituur), boontjes met katenspek en saladen en ik ga zelf een cranberry-cheesecake maken.

Morgen alleen de bestellingen ophalen en de bodem van de taart maken.

Ik heb tegen Ella gezegd dat ze vanaf morgen niet meer bij mij mag drinken, Vanmorgen was ze er niet (logeren) en dan maalt ze er de hele dag niet naar, dus ze kan zonder (tja... dat wist ik natuurlijk wel).

en ik hoef nog maar 3 kilo tot mijn gewicht van voor de zw.schap van Gijs!!!

(oh enne Mmmoi; ik typ altijd "neit" en ook "voro" "ene" en nog meer van dat soort dingen)
He meiden,

lekker geschreven hier.

Combineren, ja daar ben ik wel goed in geloof ik. Laatst een heel mooi legginkje gekocht van Oilily (hoofdkleuren oranje en roze en daarbij heb ik dan een longsleeve (zwaar in de uitverkoop bij de Hema) in roze met ..oranje mouwen. Dan heeft ze dus uiteindelijk een goedkoop setje (misschien 17 euro alles bij elkaar) en de kleuren matchen perfect. Dat vind ik de leukste koopjes

Ringel, fijn dat je de belangrijkste dingen nu in huis hebt! Is je buik wat rustiger nu je niet meer werkt?

Niniane, jij bikkelt ook maar door he? Let maar op jezelf hoor..

Pebbles (!!) , wat leuk zo'n kerstontbijt op het kdv! Dat hebben ze hier niet (alleen een kerstdiner voor de kindjes van 3 jaar). Wel zijn ze gisteren (toen er heel weinig kinderen waren) naar de kinderboerderij geweest met de bolderkar. Hanna vond het geweldig natuurlijk. (en wat had ik graag om het hoekje gekeken..). En gave loopfiets!

Fluffy, heel veel plezier in Haarlem! Ik kan dus bij jou langskomen met mijn witte handschoenen?

Krokus, alles weer oké?

Ris, Hanna drinkt ook bijna niet meer bij me. Maar dit is gewoon zo gegroeid; ik heb het haar niet "onthouden" ofzo. Ik vind het wel prima zo..we hebben echt samen afgebouwd, prachtig toch. Ik kan me voorstellen dat jij een drinker wel genoeg vindt trouwens!

Mmmoi, wij doen juist helemaal niets aan kerst (dus ook in de kerk niet). Sowieso is Jezus niet in december geboren (maar in september, rond de tijd van het loofhuttenfeeest), dus de timing klopt al niet. Kerst in december is ooit ingesteld door een Romeinse keizer (die de christenen hun eigen feestje gunde, waar de heidenen hun zonnewende hadden). En verder zijn we blij met Zijn geboorte, maar is Zijn sterven en opstanding vooral heel erg belangrijk bij ons. Pasen is veel meer het kerkelijk hoogtepunt dus.
mirjam762 wijzigde dit bericht op 23-12-2008 22:50
Reden: Haha, domme vertyping (schaam)
% gewijzigd
O ja, en wat wel doen met kerst dit jaar; Eerste Kerstdag gaan we naar de dierentuin en bestellen we 's avonds pizza (als dat tenminste kan? ik zou het niet weten eigenlijk). En Tweede Kerstdag blijven we waarschijnlijk vooral thuis (met een lekkere wandeling tussendoor), dan eten we misschien rollade (toch traditioneel, maar vooral erg lekker!). En de man heeft zin om een garnalencocktail te maken (ik houd hem natuurlijk niet tegen ;) ).
@mirjam: jij ook al een verspreking in de naam. Je bedoelde mij ipv Floor neem ik aan?

Kerst is bij ons natuurlijk geen feest vanuit een geloof maar gewoon een goede reden om gezellig met familie bij elkaar te zijn en lekker te eten.
(dom zeg..schaam)

Over kerst; ik ben er gewoon ook niet mee opgevoed dus daarom zegt me het niet veel. Wel lekker vrij natuurlijk
day before X-mas. Ik weeteignelijk niet wat ik heb kerst. tis meer een traditioneel gebeuren. Vroeger, toen ik nog thuis woonde, gingen we altijd naar de late nachtmis, maar daar heb ik ooit zo in een stuip gelegen om een evangelie zingende meneer pastoor die dus ECHT niet kon zingen dat we hebben besloten om maar niet meer te gaan.

Nu is het vooral een knus bijelkaar zijn (vooral nu met eigen gezinnetje) en me vooral niet druk maken, zoals ik in mijn omgeving wel zie. Wij eten elke avond lekker, dus daarvoor hoef ik geen kerst.

buik is idd wel rustiger nu, heb het idee dat er al wel wat voorwerk bezig is. En ben volgens mij stukjes slijmprop verloren (he lekker praatje op de vroege ochtend) ben ook al wakker vanaf 5.00 en kan niet meer in slaap komen. Meisje maar ff voor de tv geparkeerd en de afwas van gisteravond nog maar ff gedaan en ff achter de pc.
@mirjam: ach, jij hebt de drukte dan weer met pasen

@ringel: ho even, het is nog te vroeg voor voorwerk en al helemaal voor slijmproppen (het is nu al later dus mag ik het er wel over hebben).

Nog een paar weken wachten hoor.
ringel; laat je de beeb nog wel ff zitten

ris; cranberry cheese cake uit de allerhande he! ik ga hem maken met mijn verjaardag! dus ben benieuwd hoe die smaakt.

ik heb wel net een cranberry/appel plaatcake in de oven staan (ook allerhande). het gehakt brood is klaar en de gevulde portobello's en de eigengemaakte kipkerry salade zijn ook klaar.

pebbles; leuke fiets, wij gaan voor Mees ook een loopfiets kopen. waar heb jij hem vandaan?? enne nee ik hoef geen toilettas of fleece deken hoor . wel leuk een abonnement op een blad naar keuze?

mirjam; hoezo witte handschoenen? of heb ik wat gemist?

kerst betekend voor ons ook niet zo veel, wij zijn beidde niet gelovig. het is meer een gezellig samen zijn met de familie, maar dat zou ook zo maar een andere dag kunnen

verder heb ik ook regelmatig die type fouten die Ris opnoemt.
Ringel... geen kerstkindje he??? Laat beebje nog maar ff zitten hoor!

Pepiet; de cranberry cheesecake komt uit het boekje van Super de B van vorig jaar. Toen heb ik een ander toetje uit hetzelfde boekje gemaakt, maar wilde toen eig al deze maken... vandaar dat ik het nu ga doen!

De lekkerste cheesecake ever heb ik 4 jaar geleden in Little Italy in New York gegeten.... Zucht dat was gaaf!

Pebbs wat een gave en stoere fiets! Worden onze kindjes toch alweer twee jaar... wat vliegt de tijd!

Ella krijgt van ons de supermarkt van LP en dan hebben we wel weer genoeg van dat spul thuis staan.

Betekent ook gelijk dat WIJ elkaar allemaal ook al weer zo'n jaar of 2,5 kennen! Gek he... wat we allemaal alweer meegemaakt hebben met elkaar en als we toen niet zwanger waren geweest, hadden we elkaar nooit gekend. Vreemd hoe dat soms gaat in het leven...

Ella ligt al ruim een uur in bed te kletsen.... ik heb wel al kunnen strijken want Gijs ligt ook nog te tukken. Wel jammer dat ik nu de kinderviering in de kerk ga missen (die begint om half 4). Mss dat ik morgenvroeg dan ga. Ik ga trouwens niet in onze eigen kerk, daar is sinds een paar jaar een vrij extremistische pastoor (hij wordt regelmatig genoemd als er weer een discussie oplaait; hij stond pas weer in Volkskrant Magazine en dat is niet positief in mijn ogen). Ik hop dus naar de kerk waar ze iets hebben wat mij aanspreekt... ook apart!

Ga me eens verdiepen in hoe je lamsvlees moet bakken/grillen.... Doei!
@ris: hier gaat ook een lammetje in de pan op 2e kerstdag.

Ik dacht ook dat je het recept uit de allerhande had want daar staat hij deze kerst in. Leek mij ook heel lekker maar we hebben ook een kaasplankje na het hoofdgerecht dus ik wilde een wat minder machtig toetje.

@pepiet: ik heb het fietsje van www.jolena.be

Lekker klinkt dat gehaktbrood, dat wil ik ook al jaren maken.

De perenchutney heb ik al klaar. Morgen alvast mini-appeltaartjes maken en dan 's middags naar mijn schoonouders. Dat vind Floor altijd zo leuk want ze hebben daar veel speelgoed en een grote labrador die ze heel leuk vindt (en natuurlijk opa en oma en veel verwennerij).

Hoi meiden,

Drukke, maar gezellige dag gehad hier vandaag. Lunch gehad met mans collega en diens vrouw; heel gezellig. Vanavond naar het kinderkerstfeest in de kerk geweest, was heel leuk. Jasmijn stond te dansen op de liederen. Tijdens het verhaal heeft ze met een lolly en later haar speen zich aardig goed gehouden. Viel me alles mee.

Morgen verjaardag en koffiedrinken bij mijn schoonouders. Verder zijn we thuis. Gourmetten lekker saampjes 's avonds, als Jasmijn in bed ligt.

Man zit nu Harry Potter te kijken, maar die komt me mijn neus uit inmiddels...verveel me een beetje. Ga zo lekker slapen.

Liefs!
dames, fijne feestdagen. Hier staan de stoofpeertjes te pruttelen en we gaan zo koekjes bakken. Hoe knus!
Heee meiden fijne kkerstdagen. Ben nu op werk, want dienst. FF wachten op een patient die voor ct moet heb alles al klaar dus dan maar even internetten toch?

Vanavond naar schoonfamilie en morgen naar mijn eigen familie in Nijmegen. Dat wordt weer een hele volksverhuizing want alle campingbedden wagens kinderstoelen moetyen dan natuurl;ijk mee.

In Nijmegen wel tijd om ff te lezen en te schrijven nu even werken patient is er.....
zucht, en uitgerekend vandaag kiest mijn zoon ervoor een een draak van een kind te zijn. Niets is goed, jengeldejengel, brulbrul. Heel fijn. Heb hem om 12 uur sjacherijnig in bed geknikkerd, om 12.30 er weer uit, en nu ligt hij er weer in en roept heel klaaglijk "mamaaaaa". Mooi niet dat hij er voor half drie uitgehaald wordt! Ging ik brood bakken (nouja, de masjien dan) scheidt de masjien er mee uit!!! Dus geen brood. GRRRR.

Dusss, ik ben nu redelijk opgefokt. Had me eerste kerstdag anders voorgesteld, maar goed. Straks naar schoonouders lekker aan de borrel.
Hee krook laat je niet gek maken!!!!

Geniet lekker van je borrel zo bij je schoonouders. Ik ben dus lekker gaan werken zodat ik niet de hele dag kerstkransjes hoef te gaan zitten eten bij de familie. En last hoef te hebben van de kinders die ook altijd jengelig worden als alles anders gaat dan normaal.

Mss valt het manneke nog wel even in slaap?
Kan op mijn werk geen kleurtjes.....
Meiden, allemaal heel fijne kerstdagen! Hier zijn de voorbereidingen voor de verjaardag van morgen hard aan de gang. Ook wordt er alvast wat eten klaargemaakt voor morgenavond; varkenshaas en stoofperen.

Ik weet niet of ik morgen tijd heb om tussendoor langs te komen. In ieder geval; geniet er allemaal van!
WACHTEN, WACHTEN, WACHTEN....

Patientenvervoer zit vast ook aan de kerstkransjes.....
Waarom eet iedereen peren met kerst?????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven