Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een gefilosofeer op de late avond nog gisteren...eerst even egobericht voordat ik ga reageren.

Vandaag weer lekker gewerkt. Een superdrukke dag, mijn duo partner is dus zwanger en mag niet meer werken i.v.m. rugpijn en bekkenpijn, dus nu komt heel veel op mij neer. Ik vind het voor haar vervelender dan voor mezelf hoor, laten we dat voorop stellen. Maar ik ben nu druk met mijn eigenlijke werk en dan ook nog met het klaarleggen van werk voor invallers. En als die dan bijv. een toets moeten afnemen is het zo'n gedoe om de becijfering uit te leggen dat ik dan maar weer zeg dat ik het zelf wel nakijk. Waardoor ik veel nakijkwerk heb...29 kids...29 schriften per vak/stencils per toets... En ik kan heel vaak de dingen niet mee naar huis nemen om thuis nog wat te doen, omdat ze bijv. de rekenschriften de volgende dag weer bij de invaller nodig hebben. Dus ik moet echt veel tussen de middag en gelijk om half vier doen. Ach ja, niet klagen maar dragen, hahaha!

Jasmijn was wel lief geweest bij de oppas maar ze had niet willen slapen. Alleen vanmiddag een half uur (!!!), toen werd ze wakker van een poepbroek en wilde ze daarna niet meer naar bed. 's Ochtends helemaal niet geslapen. Waardeloos dus, eenmaal thuis was ze strontvervelend. Gelukkig at ze nog wel goed, daarna deed ik haar in bad, maar toen ik haar naar bed bracht ging ze over de rooie. Ik heb haar er net weer uit gehaald en een fles gegeven, ze wilde maar een klein beetje drinken maar ze werd er wel rustig van. Nu slaapt ze, thank God! Alle spullen liggen zo'n beetje weer klaar voor morgen, het scheelt wel dat ze dan naar oma gaat, die heeft zo'n beetje alles zelf. Van pap en fruithap tot slaapzak, wandelwagen (duo) en reservespeen. Dat is zó heerlijk. Bovendien hoef ik mijn moeder ook niks uit te leggen, handig hoor. O ja, de oppas was vandaag met Jasmijn op de fiets geweest en was toen een schoentje verloren. Ze is de hele weg terug gefietst maar hij was niet te vinden. Jammer hoor, want het was een Puma schoentje en ik had ze als kraamcadeau gehad van schoonzusje en zwager (zelf vind ik ze veeeeeel te duur en ook wel beetje kitsch, maar toch ook wel weer geinig). Ach, het is niet haar enige paar schoenen en de oppas heeft gedaan wat ze kan, shit happens hoor. Heb trouwens van dezelfde schoonzus alweer nieuwe schoentjes gekregen van de week, K-Swiss gympen, rose met wit, voor in de aankomende zomer pas Waren in de aanbieding en ze kon ze níet laten staan, hahaha! Ik vind het niet erg hoor!!!

Zo, nu even reageren.

@Krokus: Dank je wel voor je compliment. Ging helemaal blozen...maar je hebt wel gelijk dat Jasmijn een pittige tante kan zijn. Ze is in haar lichamelijke ontwikkeling niet alleen heel snel (nu al kruipen, lopen langs de tafel, continu optrekken enz.) maar volgens mij ook geestelijk. Ze begrijpt echt al heel veel dingen en kan een behoorlijke kattekop zijn. Zo lang we ons aan rust en regelmaat houden gaat het heel goed. Eigenlijk is ze gewoon heel makkelijk want ze huilt heel weinig en ze is totaal niet eenkennig, nooit geweest ook. Ze kan zo een uur of langer zelf in de box spelen. Maar ze kan ook heel rare grillen hebben, zoals dat niet meer melk drinken van nu (en 's avonds wil ze dan weer wel, ook zoiets) of niet slapen een gehele dag lang...haha gekke griet. Maar ze is over het algemeen heeeel erg lief hoor, alleen van die gekke buien! Hoe was de tandarts eigenlijk? Gaatjes gevuld, portomonnee geleegd?

@Pebbles: Mijn bevalling was nou ook weer niet superheftig, maar viel me toch wel tegen. Raar eigenlijk dat je elkaars bevallingsverhalen zo super snel vergeet. Korte samenvatting:

Ik kreeg natuurlijk op eerste kerstdag de hele dag al van die rare rugpijn en op een gegeven moment kon ik niet meer zitten of staan, alleen op handen en knieën. Ik heb daar nog leuke foto's van; ik had een kerstjurkje aan maar de panty kon ik niet meer verdragen, dus had ik mijn moeders pyamabroek aan gedaan. Ziet er niet uít, hahaha, ik zal die foto eens opzoeken en op de groep zetten. Toen kotsen dus maar naar huis en de gourmet over laten gaan, terwijl ik daar zo'n zin in had. 's Nachts door de vk naar het zkh gestuurd terwijl ik thuis wilde bevallen. Daar de hele nacht moeten blijven, alles was goed en rugpijn bleek later toch weeën te zijn, maar dan hele rare. Hele ochtend flinke weeën weg gepuft, pethidine prik gehad, vk kwam kijken, al uren maar 4 cm dus prikte vliezen door. Toen in 2 uurtjes naar 8 cm! En naar de verloskamer. Daar op de baarkruk omdat persen niet goed ging en ik wilde niet op de baarkruk!!! Toch maar gedaan. Daarna weer in bed en eigenlijk maar een halfuurtje geperst, 16.04 was Jasmijn er en de placenta ook snel erna. Dus al met al heeft het heel lang geduurd als je vanaf 1e kerstdag rekent toen die pijn begon. Behoorlijk iingescheurd en dus 9 hechtingen alle kanten op (!) en toen ik 's avonds naar huis mocht moest ik door dat hechtingenoerwoud heen thuis op bed nog gekatheteriseerd (moeilijk woord) worden, dat vond ik echt hel! Toen was Jasmijn ook nog te koud en moesten we bijna naar couveuse maar gelukkig werd ze door kangoeroeën warm genoeg. Daarna nog 6 weken de hele nacht huilende Jas gehad terwijl ze overdag sliep als een roos... Tel daar de kotsende zw.schap bij op en je begrijpt dat ik nog niet heeeeel erg sta te popelen. Toch wil ik nog wel heel graag 2 kindjes!!! Maar nog even wachten dus, haha...

@Ris: Een Ipod is een mp3-speler van Apple. Google maar eens Ipod nano en je ziet hem. Maar 6 mm dik en kan 4 gieg muziek op Geweldig ding. Trouwens ook foto's en spelletjes en filmpjes kunnen erop, tot die 4 gieg vol is

@Babba: Wat leuk dat je de helft van een tweeling bent, nooit geweten! Is dat nog anders dan een 'gewone' broer? Is het echt waar dat je elkaars pijn kunt voelen enzo???

@Ringel: Lekker gewerkt???

@Niniane: Nou, bevallingsverhaal staat hierboven, haha. Dat stuk van dat meisje die moest bevallen heb ik ook gezien, maar dan heeeel lang geleden. Toen was ik nog zelf niet eens zwanger en kon ik er dus nog om lachen, sadist die ik ben

@Pepiet: Heb je nou al een regencape gevonden en zo ja waar?

Nou, ik geloof dat ik iedereen zo heb gehad. Ik ga naar beneden en maar even nakijkwerk doen, blergh. Kan nu wel met een lekker muziekje van de Tarzan musical op mijn Ipod, haha. Morgen werken en dan ben ik hier 's avonds weer! O ja ga ook nog ff op de groep langs als ik foto's van zw.schap kan vinden, dus ga nu echt weg!
Hellow!

Het werk viel mee vandaag; ben nu wel helemaal op. Was een lange dag gelijk; van 8 tot 17. Heb wel mijn eigen tempo aangehouden, maar ben veel bezig geweest met dingen uitzoeken, opruimen en ordenen (want dat is al die tijd niet gebeurd.... fijn!!!)

Verder heb ik niet veel te melden.... duh!

Oh ja... nog ff opscheppen dan, omdat jullie zo aandringen

Ella kan zo lekker eten! Vandaag had ze rijst, peultjes en nog wat erwtjes en wortel. Eerst ging ze de rijst te lijf. Met d'r hele hand in de rijst en dan een vuistje maken. Vervolgens dat vuistje richting mond en daar proberen de korrels ín de mond te krijgen (wat met 75% van de korrels uiteraard net niet lukte).

Omdat we liever niet hebben dat ze het bord met eten door de kamer smijt, zetten we haar bordje wat verder van haar af. Ze laat ons door zich naar voren te buigen en daarbij "uh,uh, uh" te gillen wel weten dat ze een nieuwe poging wil doen.

En het was zo grappig; ik had de worteltjes er pas na een tijdje bijgelegd, en toen ze zag dat er iets nieuws was, wilde ze dat hebben!

Dan gaat ze heel geconcentreerd naar die wortel zitten kijken, draait 'm in d'r handjes rond en rond en rond. Dan hapt ze maar ze spuugt het ook meteen uit, en dat doet ze zo bij de hele wortel.

Enniewee... onze hond heeft een wedstrijdje "eten vangen" gedaan en Ella heeft heerlijk gegeten en wij hebben genoten omdat ze er zoveel plezier in had.

Oh ja; ze kan sinds dit weekend kruipen; wel op haar eigen manier (ze zit in kruipstand; zet haar handjes ver voor zich uit, en trekt daarna beide beentjes naar haar handjes toe). soms, heel soms, doet ze het wel goed (haha).

Toch nog veel tekst voor iemand die niks te melden had....
Mmmoi; gekruiste berichten....

Ik kan me heel jouw verhaal niet herinneren zeg.... maar dat zal wel komen omdat ik zo bezig was met mijn eigen bevalling...

Moest je doordat je die hechtingen had een katetheter? Ik had er ook één(katetheter dus he) ivm de ks, ik vond het ook hell!

Wat jij nu hebt met je invalleerkracht, dat heb ik dus altijd, maar ik heb dat met mijn duo-collega's..... Niet normaal als dat een heel jaar moet gaan duren, maar ja.... "er is niks aan te doen" werd me van de week gezegd.

Mijn parallelcollega wordt ook gillend gek (want nu ik ziek thuis zit, zit zij met alle problemen en regeldingen en dat is al helemaal niet normaal!). Ze heeft het al een paar keer bij de directie aangegeven; zelfs gezegd dat ze het niet trekt en wellicht zo ook de ziektewet in moet.... En "er is niks aan te doen". Lekker.... (not!). Maar goed; ik mag niet klagen, maar ik kan het ook niet dragen.
Zo is er niks geschreven sinds vanmiddag en zo staan er binnen een half uur weer hele verhalen.

@mmmoi: Ik kon me een groot deel van jouw bevallingsverhaal nog wel herinneren maar die katheter was ik vergeten. Dat lijkt me ook naar hoor. Ik heb ook heel erg mijn best gedaan om te plassen en dat lukte gelukkig al binnen 3 uur, nog nooit zo blij geweest om te plassen (al was het best auw).

Die hechtingen vond ik ook een crime, dat vond ik echt het ergste van de bevalling. Ze heeft zonder verdoving in mijn schaamlippen genaaid, echt niet leuk. Volgende keer ga ik pas met een verloskundige in zee als ik schriftelijke garantie op verdoving bij het hechten krijg.

@ris: wat een eetfestijn weer voor Ella en al kruipen ook. Wat worden ze toch snel groot. Jullie hond zal ondertussen al wel flink zijn aangekomen sinds het rapleyen van Ella .

De rest van de berichten staat een pagina terug, eerst dit even posten en dan kijk ik terug.
@babba: het is inderdaad die voorpret die wel snel voorbij is als er snel een tweede komt. Ik hoop trouwens oog nog wel een derde (en vierde?) erbij te krijgen dus de volgende baby wordt hopelijk niet de laatste.

@niniane: ik kan me ook moeilijk voorstellen dat er een kind bij komt waar ik net zoveel van ga houden maar dat schijnt toch altijd wel goed te komen. Wel vervelend dat je echt een beetje een schuldgevoel hebt, hopelijk kan je het een beetje aan de kant zetten als je straks wat meer rust hebt om van het laatste stuk zwangerschap te genieten. En de nieuwe baby wordt ook steeds aanweziger natuurlijk, je zal hem al wel flink voele nu.

Je hebt ook wel gelijk (en Annie dus ook) dat ik mijn werk niet mee moet laten wegen maar ik vind het zo vervelend om straks te moeten zeggen dat ik weer een deel van de drukste tijd mis. Gelukkig heb ik nu wel (eindelijk, na 3 jaar!) een vast contract dus daar hoef ik me dan geen zorgen over te maken. Dat was afgelopen zwangerschap wel anders, pas vlak voor mijn verlof wist ik of ik mocht blijven.

@krokus: spannend hoor om volgende week weer te gaan werken, gelukkig wel nog heel weinig uren. En ze zullen je nu ook minder snel met alles belasten. Wat doe je eigenlijk, ook iets in de zorg toch?

@pepiet: kort maar krachtig bericht van jou. Die foto's op de groep, is dat dat meisje dat je toen te logeren hebt gehad?

O ja, mmmoi: die eerste 6 weken was ik al bijna weer vergeten maar toen hadden Floor en Jasmijn volgens mij hetzelfde ritme. Wat een ramp waren die nachten zeg, vaak sliep ze pas tegen 4 uur in de ochtend. Pas toen we haar 2 nachten hebben laten huilen viel ze na een uur in slaap en daarna was het ritme om. Daar zie ik ook wel tegenop als dat bij een volgend kind ook weer zo gaat.

Pebbles: ik denk ook wel dat we 3 kids zouden willen. En in mijn hoofd dat ik nr 2 en 3 dan wel snel achter elkaar wil. Grappig iedereen zo zijn plaatjes in zijn hoofd. Of het uitkomt en je gegeven is, is natuurlijk weer een tweede.

Mmmoi: tweelingbroer voelt net zoals jongere broer. Voelen elkaar niet aan, wel goede band hoor. Misschien als het een eeneiige tweelingzus was, dan weer anders.

Lijkt me trouwens wel super om na Aimee een tweeling te krijgen. Weet niet waarom ik dat idee regelmatig in mijn hoofd heb. Haha misschien voorgevoel, dus moeten we zeker maar even wachten met 2de/3de kiddo. Anders heel veel luiers en zo.

Oja kon me jouw bevallingsverhaal wel herinneren. Alleen niet dat die van jou was. Zo jammer dat posts van die tijd niet meer hebben. Had het echt graag teruggelezen. Ook benieuwd hoe ik er zelf toen over schreef die eerste tijd, boordenvol hormonen.

Je foto's gezien. Eigenlijk wel leuk als we allemaal wat foto's neerzetten. Nu kennen we elkaar beter dus wat 'gecensureerde'vers van de pers foto's durf ik jullie wel te laten zien nu. Kop met dikke jankogen. Niet van ontroering. Maar van janken pijn/ellende/zieligheid einde bevalling. Om krijgen kind kon ik toen geen traan meer laten.

Wist eigenlijk iedereen of ze jongen of meisje zouden krijgen? Voor wie was het een verassing. Wij wisten het dus wel.

Hebben mensen nu voorkeur voor de volgende. Ik wel een lichte voorkeur nu voor een jongen. Nog steeds zo'n leuke naam liggen. En klinkt zo stoer 'mijn zoon'. Alhoewel ik nu zo gewend ben aan meissiebaby. Dat jongen ook wel vreemd lijkt om te krijgen. Moeilijker voor te stellen.

Krokus: Spannend weer aan het werk. Hoe gaat het met Roan? Wel lief dat hij huilt als je weggaat. Ik vind het wel leuk dat Aimee soms wat eenkenniger wordt en dan armen uitsteekt naar mij. Voel je je echt de mamma.

Niniane: hoor je toch heel vaak dat 2de zwangerschap er bij inschiet en minder beleefd wordt zoals eerste. Je hebt er gewoon al eentje die aandacht nodig heeft etc. Dus heel de middag zwanger op de bank hangen is er minder bij. Niet te geloven dat je alweer bijna een tweede hebt.

Pepita: Wat een leuke foto's. Knappe jongens heb je, En zo leuk dat ze ieder een heel eigen koppoie hebben.

Ris: Ella lijkt me zo'n heerlijk kind. Leuk is dat he om te zien hoe ze kunnen smikkelen. Dat vind ik echt super aan het zelf eten. Is hetgeen waar ze nu de meeste concentratie voor op kunnen brengen. Zo intensief als met eten is Aimee echt niet met speelgoed.

Hier alles prima.

Aimee wordt wel iets eenkenniger. Dit weekend zetten ze het werkelijk op een hysterisch krijsen toen ze mijn broer zag. Tijd niet gezien. Maar dan wel heel de tijd kijken en dan weer krijssaldo. Buiten proportie gewoon. Ze lijkt erop te kicken. later kwam het wel goed.

Vandaag in de winkel kijkt ze een vent aan en hoppa weer krijsen. Speen erin stil en zij weer opzettelijk kijken en hoppa krijsen. Schaamt je dood.

Zit gewoon geen halve stand op. Ze huilt niet veel. Maar zo ja dan krijst ze je doof. Is ze vrolijk dan ook echt vrolijk. Wel grappig temperament.

Ze is af en toe ook een soort van 'brutaal'. Kijkt ze je doordringend aan en dan krijg je kattige oerkreet, zint haar dan iets niet. Nu nog cute, maar over 2 jaar zal ze er vast wel op aangekeken worden als ze mensen/ons op de manier aanspreekt.

Weer mijn bijdrage!
Heb net de eerste foto's van na bevalling op msn gezet. Ben wel benieuwd naar die van jullie.

Vriend en ik zaten ze net weer eens te kijken en dat ze best "lelijk" was zo net uit de buik. Toen vond ik haar zooo mooi. Vriend zei haar toen ook al lelijk te vinden, maar wist dat dat die kreukels en dikke ogen nog wel zouden verdwijnen.

Nu slapen!
Hallo, nog niet gekeken op de groep, maar nu ik het zo bedenk heb ik eigenlijk geen foto's van kreukels van Mayte (geloof ik, of lief heeft ze ergens heeeeeeel geod opgeborgen)

Weet nog wel dat ik bijna een live verslag heb gegeven van m'n bevalling.....hihihi.

@Pebbles, hebben ze je zonder verdoving gehecht!!!!!!????? meeeeeeen mega bikkel!!!! Ik had alleen inwendige hechtingen (8) en ik heb die muts die me wilde hechten echt helemaal verrot gescholden. (heb later wel excuses aangeboden hoor) Ze dacht dat 1 prikje verdoving wel genoeg zou zijn ( en ik had nog zo gezegd dat ik ongevoelig ben voor verdovingen!!!!) uiteindelijk de oppergyneacoloog erbij en die heeft er geloof ik wel 8 spuiten in gejetst eer de boel een beetje vast zat. Maar heb nu wel een "extra" randje aan de binnenkant zitten (misschien eens laten checken bij ha) en ze hebben bij mij er ook een catheter ingezet tijdens het persen (m'n blaas was vol dus kon niet goed persen) en heb meteen een 1/2 uur na delivery op de po in bed geplast.

Best raar om er na zo'n tijd weer over na te denken....hoe verrot ik me voelde na de bevalling.....en m'n moeder maar zeggen dat je, je echt wel weer beter gaat voelen!

en ook grappig dat Niniane idd toen nog niet meeschreef, je bent helemaal ingeburgerd!!!!:-D

Weet nog wel dat Mmmoi steeds zo misselijk was, verder weet ik het niet meer zo goed van iedereen......

ga ff op de groep kijken!

trusten!
ff ego. Roan is voor het eerst flink verkouden en hoesten. Zoooooo zielig. Gisteravond huilend wakker geworden. Even eruitgehaald en na 2 minuten weer slapen. Vanochtend hoorde ik hem even om half zeven, maar man en ik hebben de afspraak dat we hem er niet voor 7 uur uithalen (tenzij hij huilt). Om 8 uur schrokken we wakker en lag meneer nog te pitten. Gelijk maar even kijken of hij nog leefde. Dat deed hij gelukkig. Snothoofd, rode wangen en hoesten. Eten gaat er echter goed in en hij rupst nu alweer een kwartier achter een plastic eend aan.
krokus, beterschap met Roan....zielig he die ukkies zo ziek en snotterig en verkouden.......

@baba, wij wisten dat we een dochter zouden krijgen....was voor mij een heel erge opluchting, omdat er bij ons beiden in de familie autisme en aanverwante toestanden voorkomen en deze manifesteren zich het vaakst bij jongentjes. een opluchting dus dat ik me daar de rest van de zwangerschap (minder) druk om hoefde te maken. en ik wilde het gewoon ook weten.......niks verrassingen....als je het kan weten waarom jezelf kwellen (maar dat is mijn mening)

Meisje ligt nu nog steeds te tukken......verveel me......
Hey Ringel net je foto's gezien. Mayte was idd niet echt in de kreukels. Superfoto die met jullie 3tjes.

Aimee heeft een niet slapen dag ingelast. Dus als ze nu even een switch maakt met Mayte. Nu is ze aan het jengelen in de box. Heel gezellig hier!.

Ga maar eens kijken.
@Ringel. Ja ben best al ingeburgerd en heb nog niet eens een cursus voor hoeven doen. hahaha:-p

@bevalling. Ik heb dus echt geen charmante foto's die ik kan neerzetten. Na drie of in ieder geval vrij snel weeen heb ik bijna al mijn kleren uitgedaan. Dat kon ik echt niet hebben. Heb veel onder de douche gezeten op een voetenbankje van een tuinset. En aan het eind vlak voor het persen heb ik koude voeten gekregen en knlapaarse dikke sokken aangedaan. Kan je je voorstellen hoe dat eruit gezien heeft??? En N-man heeft erg zijn best gedaan met onze analoge camera (we zijn nu nog steeds niet digitaal) en hij kan het toch niet zo goed als ik zelf. Ik sta er dus vaak niet op z'n voordeligst op. Maar ik zelf had wel wat beters te doen.... Foto van net na geboorte heb ik op moment maar een van de rest kan ik zo snel niet vinden want ingepakt en in verhuisdoos.

Mmmoi wat een akelig verhaal vooral van die katheter. Ik had helemaal niet begrepen dat veel vrouwen moeite hebben met plassen na de bevalling. Ik moest elke keer rennen omdat ik het juist niet op kon houden.

Pebbles, hoe kunnen ze je nou hechten zonder verdoving? In wat voor tijd leven we nou zeg, de middeleeuwen of zo? Ik ben er echt met een makkie vanaf gekomen 3 hechtingetjes met verdoving...

Babba Wij wisten niet of het een jongen zou worden of een meid. Wij gingen/gaan voor het verrassingseffect. Ik had wel heel sterk het gevoel dat het een jongen zou worden en heb dat nu bij deze bb ook weer.

Wel lastig want net als bij Kyran konden we maar geen jongensnaam verzinnen. Hele lijsten met meidennamen maar voor jongens ho maar. We hebben gister min of meer de knoop doorgehakt voor de jongensnaam. Want ben vandaag 26 weken en dan is de bb officieel levensvatbaar. En ik zou het heel erg vinden als hij te vroeg zou komen en er op zijn naambordje staat jongen/meisje + achternaam of nog erger X + achternaam. Dat zie ik nl regelmatig in het ziekenhuis bij te vroeg geboren kindjes. Mocht zich nog een betere naam voordoen dan kan dat altijd nog maar denk dat het hierbij blijft.

Ringel, ik was helemaal niet verrot na de bevalling dat kwam pas een week later. Ik heb de eerste twee nachten erna bijna niet geslapen (Kyran wel, als een blok) en ook overdag heb ik tijdens de kraamweek maar 1 keer even geslapen. Raar he dat dat bij iedereen zo verschilt. Wel zijn we na een dag of vier een keer tegen de ochtend alledrie zo diep in slaap gevallen dat we de bel niet hoorden. Ik hoorde de bel sprinte mijn bed uit en dacht nog jee wat een snelle reactie van mezelf. Bleek dat de kraamzuster dus al voor de vierde keer aan het aanbellen was.

@Ris Goed dat Ella al zo zelf kan eten. Kyran heeft dat gister pas voor het eerst met stukjes brood gedaan. Normaal pakt ie het wel maar gooit het dan op de grond. Nu heeft hij bijna de hele boterham zelf gegeten. Ik natuurlijk supertrots.

Idd een lange dag hoor van 8 tot 5 werken. Hoeveel dagen werk je? En dan alle dagen achter elkaar?

@Krokus. Arme Roan voor het eerst verkouden, hoop dat ie snel opkanpt.

Voor ik het vergeet weer te vertellen. Kyran kan zwaaien als je hem gedag zegt!!! We zijn al een aantal weken bezig om hem te leren zwaaien als we weggaan of hem weer ophalen na opassen ed. Maar er gebeurde niets. Afgelopen donderdag staat schoonmoeder met hem even naar buiten te kijken bij het keuekenraam loop er een wildvreemde voorbij gaat ie daar opeens enthousiast naar zitten zwaaien. Gek kind. Maar sindsdien zwaait ie er lustig op los. Naar iedreen die hem gedag zegt en ook naar de katten maar van hun geen reactie terug helaas.
Heb net Foto van Kyran na de geboorte op msn gezet. Mmmm, hij was toch best gekreukeld. En ik gister op de pufclub maar zeggen dat dat bij onze bb echt heel erg meeviel. NOT!!! En wat een enorme handen had ons mannetje. Na een dag zag hij er al veel beter uit. Zie zwart wit foto van geboortekaartje op de msn. Maar bij zwart wit foto's ziet iedereen er beter uit....
Mayte had idd ook van die grote handen vlak na de geboorte! Vind dat ze voor een meisje nog steeds best wel grote handen heeft (hopelijk trekt het bij)

Wijffie is ondertussen al weer wakker en heeft net d'r boterham op. Ik geef haar de broodkorsten die kanbbelt ze lekker zelf op en de rest geef ik tussen door. Bekertje melk d'r bij (in d'r eigen beker, is de gelevriend beker, oftewel een plasticbeker met een smiley plaatje erop, idolaat is ze van dat ding!!!)

en stiekem maar zeker gaat ze achteruit de keuken in en zichzelf bewonderen in de zijkant van de vaatwasser, is nog niet helemaal ingebouwd(en is net als d'r mama een tuttebel) en is zich kostelijk aan het vermaken met een lege cola fles.(lees die fles tegen de vaatwasser aanrammen!)

@Niniane, wil je een naam die bij Kyran past, of totaal iets anders?

Ga zo wijfie maar eens een schone kont doen (en in de box zetten) en er maar eens op uit om boodschappen te doen!

Grmpf, op 3fm hebben ze ninties request......voel me ouhoud!!!!!!!! Maar wel lekker al de nummers mee bleren (ga miss nog wel New kids on the block aan vragen! hihihihi jeugdsentiment)
WAAAAHHHH New Kids on the block echt fan was ik daarvan. Durf je nu toch bijna niet meer toe te geven. Vreselijk zeg. En ja wat voel ik me nu oud. Na die fase ben ik overgestapt naar metal/rock en hang daar nog steeds nim of meer in vast. Met af en toe een uitstapje naar rustiger muziek als tori amos of zo. Wel raar: tijdens mijn zwangerschappen kan ik harde muziek gewoon niet hebben wordt er geirriteerd van. Dus geen Rammstein meer in de auto maar Q-music tot groot verdriet van N-man.

@ringel We willen graag een naam die bij Kyran past. Niet oppeens iets van Bas of Kees of zo, das raar. De naam die we nu hebben zowel voor jongen als meid past er goed bij maar zullen beide wel weer voor de nodige problemen zorgen met uitspraak en opschrijven. Dat is bij Kyran ook. Wij zeggen Kie-ran, maar veel mensen zeggen het op z'n engels Kai-ren, terwijl het in het Engels/Iers iets klinkt als Kirren heb ik me laten vertellen door een Ierse kennis. Maar ja, ik heb zelf een vrij normale naam en daar kan ik vier varianten van maken die ook allemaal al eens in de post oid tegengekomen ben. En dat zijn dan mensen die je goed kent en die je een verjaardagskaart sturen.
Hmmmm, ben benieuwd naar die foto's, misschien zo maar even kijken.

Lief is nog steeds ziek, gaat echt niet lekker met hem, veel hoesten, om de haverklap koorts, bah!!!

Wij wieten niet of wen een jongen of meisje zouden krijgen, zelf dachten we aan een meisje.

Katheters doen idd veel pijn, al met al geen fijne bevalling gehad maar dat weerhoudt me niet.

Ben zelf ook moe, vanavond nog zingen.

Mijn verstandskies zet door, doet pijn maar ja, daar weten onze ukkies alles van. Zullen die druppeltjes die ik Mats geef mij ook helpen???
He Kyran, is dus niet de enige die met van die grote handen geboren werd. Hier zijn er dus al drie!

Wel leuk om al die verse bb nog even te kunnen bewonderen. En wat zijn ze inmiddels al groot geworden he
jee wat een hoop geschreven!!

ik ben ziek! mijn hoofd knalt uit elkaar en ik heb koorts.

Mees is ook ziekjes en is snot verkouden en hij hijgt als een hond. als ie hoest blaft ie ook echt, klinkt zielig. hij is wat pieperiger dan normaal.

heb ook geen zin om uitgebreid te reageren sorry. ik duik de bank weer op en Mees zit in de box te spelen. Bram is bij een vriendinnetje spelen.
Zo, werkweek zit er weer op en er is hier heel veel geschreven. Ga niet overal op reageren want ik ben moe en Jasmijn wil niet slapen. Jengel de jengel. Ze was lief geweest bij mijn moeder maar kwam heeeeel erg moe thuis, dus eten, douchen met papa en naar bed. Na een uurtje weer wakker, toen nog een flesje (nu weer wel hè, zo raar!!!) en weer naar bed. Dat geeft nu een hoop gejengel maar komt hopelijk zo wel weer goed. Ik houd me rustig zodat ze niet doorheeft dat ik hier zit, hahaha!

Heb net weer veel spullen op MP verkocht, lekker is dat!

Leuk om al die foto's van de geboorten van de beebs te zien. Ik heb vijf foto's van toen Jasmijn nét op mijn buik lag en die zijn allemaal wazig doordat het toestel raar deed. Daarna deed hij gelukkig weer normaal maar de eerste 'echte' beelden zijn dus heel vaag. Gelukkig staat het ook allemaal op film. En die vage foto's heb ik toch maar bewaard...

Morgen reageer ik wat uitgebreider. Ga zo lekker ff in bad. Ben bekaf, vroeg naar bed.

Beterschap Pepiet! Het heerst verschrikkelijk merk ik wel...

Niniane, erg lachen, hoe je eruit zag met je bevalling...ik zie het helemaal voor me (hoewel...niet helemaal, haha).

Verder weet ik het ff niet meer. Doei!
@Niniane, yeeeeeee nog een NKOTB fan (van vroeger dan he...daar zijn we nu veeeeeel te oud voor *grinnik*) Je kan bij de bijenkorf van die concert shirtjes krijgen waar New kid on the block op staat en dan in HUN logo! 25,- euro kost het, heb er serieus over staan twijfelen,,,,maar toch maar niet gedaan. Blijf er wel een zwak voor houden hoor.....laatst op Youtube allemaal clipjes opgezocht en mee zitten jengelen.......

Ben nu ook meer van de rock ed......tori wordt hier ook veel gedraaid en ska, northern soul, enz enz....van alles heel veel (Mayte krijgt brede muzikale opvoeding!!)

@Pepiet beterschap voor jou en Mees wat en geinige foto's zeg, en dat rode haar...GEWELDIG!!!!

ga met lief op de bank hangen....
Weer 2 dagen gewerkt en nu morgen een dagje vrij.

Mijn bijdrage aan ongecensureerde foto's staat ook op de groep.

Echt leuk om die foto's nu van iedereen te zien. Even meespieken met een heel belangrijk moment (zo niet het belangrijkste) in jullie leven.

@ringel: volgens mij is mijn verloskundige stiekem sadist ofzo. De inwendige hechtingen en de hechtingen aan de onderkant vielen nog wel mee maar de 2 hechtingen in mijn schaamlip (sorry voor de details) waren echt gruwel. Na de 1e heb ik bijna gesmeekt om er niet nog 1 te zetten.

Dat mutsje dat Mayte opheeft net na de bevalling had Floor ook op als eerste mutsje. Van de h&m toch?

NKOTB was net iets voor mijn tijd, ik was toen een jaar of 10. Ik heb wel meteen 3fm opgezet op het werk toen ik je bericht had gelezen, jaren 90 is toch wel echt mijn jeugd.

@mmmoi: jasmijn nog een beetje op tijd gaan slapen?

@pepiet: beterschap, kruip maar lekker onder de wol.

@niniane: wat grappig dat zelfs je muziekstijl veranderde in de zwangerschap. Ik heb alleen de muziek niet zo hard gezet want ze schrok nog wel eens als er ineens harde geluiden waren, dan stuiterde ze door mijn buik. En ik heb misschien mijn Clouseau (mijn jaren 90 zonde) wat vaker opgezet.

@babba: het lijkt me best raar om nu een jongen te krijgen omdat ik zo gewend ben aan mijn meisje. Maar ik heb absoluut geen voorkeur, had ik met Floor ook niet.

Ik heb ook niet gehuild na/tijdens de bevalling. Terwijl ik bij die leuke bevallingsprogramma's altijd aan het janken was (en nu ook weer) als de baby er was maar met mijn eigen kind was ik veel te moe om daar over na te denken. Wat grappig dat je denkt dat je nog een tweeling gaat krijgen, dan zou het echt heel druk worden als je die er zo snel achteraan krijgt.

@annie ooi: ik heb ook al sinds de zwangerschap een verstandskies die door wil komen. Hij begint af en toe te onsteken maar na 2 dagen goed poetsen en mondwater gorgelen is het weer over. De tandarts heeft al eens geopperd om hem eruit te halen maar ik denk dat ik dan liever nog een keer beval.

Volgens mij staan de voortandjes van Floor op het punt van doorkomen. Ze heeft ook ineens wat last van luieruitslag, dat kan er mee te maken hebben toch?

Ik heb nu al bijna een week een pak KV in de kast staan omdat ik niet meer wil kolven maar elke avond voel ik me zo schuldig dat ik toch maar weer ga kolven. Op die manier wordt het natuurlijk nooit wat met het afbouwen van de BV. Het ene flesje KV wat we haar tot nu toe hebben aangeboden luste ze niet dus dat maakt het ook niet makkelijker.

Nog helemaal vergeten: ik was echt super blij met jullie aanmoedigingen tijdens de bevalling. Toen de weeen 's nachts begonnen heb ik hier nog gemeld dat het was begonnen en daarna heb ik de hele dag thuis weeen op zitten/staan/liggen vangen. Ik heb toen niet meer gepost maar wel regelmatig gekeken en het hielp echt dat er allemaal "go pebbles"-en gepost werden. Ik heb de volgende ochtend ook meteen de notebook naar mijn kraambed laten komen zodat ik jullie in kon lichten.
Mooi om al die foto's te zien! Ik wilde die van Ella's geboorte er ook opzetten (geen beeb op buik, daar doen ze niet aan op de OK), maar het lukte me alweer niet..... (stom gedoe).

NKOTB??? \\:-)// (wilde eigenlijk een kotsende neerzetten, maar die hebben ze niet). Jullie snappen.... ik kwam uit het andere kamp.... BROS ( ... sorry, mijn excuses daarvoor!

Ik heb pas op de zolder nog 2 shirtjes gevonden, met buttons (want ja... ik had buttons op mijn docmartens schoenen waarin ik witte sokken droeg onder een net iets te korte spijkerbroek .... ik was echt erg). Nooit bij een concert geweest, want tegen de tijd dat ik daar naar toe had gemogen, waren ze alweer uit elkaar.

Later heb ik dat ruimschoots goedgemaakt met Take That.

Pepiet, beterschap! Klinkt niet best allemaal....

Annie, jij ook beterschap voor Lief, ook dat suddert maar door he!

Wij wisten wel dat we een meisje zouden krijgen. Ik kreeg zowiezo een 20w echo en we hadden afgesproken dat wanneer het kindje er goed voor zou liggen, we het wel wilden weten. En ze lag er goed voor (haha). Toch hebben we (ik vooral) altijd in ons hoofd gehouden, dat het ook een jongetje zou kunnen zijn (dat hoor je wel vaker, dat ze er naast zitten met hun voorspelling).

Ik vond het wel heel leuk om al zo snel te weten, hoewel de reacties in onze omgeving niet altijd positief waren.

Ik heb tandpijn..... al vanaf 19 september en het wordt alleen maar erger. Ook slim van mij om nú van tandarts te wisselen. Ik moet wachten tot mijn oude al mijn gegevens naar de nieuwe gaat sturen, dan pas kan ik een afspraak maken. Volgens mij krijg ik ook een vette ontsteking van mijn tandvlees bij die tand. Ik kan bijna niet kauwen met alle tanden links, dan schiet er nml ergens eten in en dat duwt tegen mijn zenuw en dat doet heeeeel zeer!

Annie, ook tandpijn? Mss helpt het wel ja, dat spul!

Ik heb het ook in huis voor Ella, maar nog niks te zien. Hoewel de cb-arts vorige week zei dat ze twee bobbeltjes kon voelen (ikke niet), heb dus maar alvast tandpasta en een borsteltje gekocht, je weet maar nooit!

Niniane, ik werk nu op therapeutische basis; hoefde daarom deze week maar 1 dag te werken. Normaal werk ik er 2 (na mijn ouderschapsverlof zijn dat er 2,5).

Oh, nog wat over eten; Vandaag aten we hutspot, ik had voor Ella zoutloze gekookt, maar goed, dat moet dus met een lepel of vork. Maar dat wil ze niet. Met haar handjes vond ze te lastig dus heeft ze onze handen maar gebruikt! Manlief had wat op zijn vinger gesmeerd, ze pakte zijn hand en duwde zo zijn vinger in haar mond! Maf wijffie, ze heeft toen wel aardig wat gegeten uiteindelijk!

Zo, nu ben ik weer weg

Trusten
Pebbles: clouseau is nog steeds één van mijn zonden.... heerlijke muziek, heerlijke mannen en ontzettend gave concerten. Ik heb ze een paar keer gezien met veel (toen ze nog met veel waren), maar ook lekker intiem in het theater. Ook leuk; het sportpaleis in Antwerp!

(heb ik nog een anekdote'tje over.

In december 2005 gingen de man en ik voor mijn verjaardag naar Clouseau in Antwerpen; lekker in een hotelletje, naar de bios, lekker stadten (en als hoogtepunt het concert natuurlijk). Enniewee.... we hadden toen bijna groen licht om zwanger te mogen worden (zaten te wachten op uitslag van een onderzoek ivm diabetes) en toen zagen we een winkeltje waar ze allerlei houten beeldjes, antiek en religieuze artikelen verkochten. Omdat het december was, hadden ze ook kerststallen. Toen stonden er op een groot draaiplateau prachtige houten beelden die je als kerststal kon zien (de inhoud dus) of "los" kon kopen. Eén beeld sprong er voor mij uit; een vader en moeder met een pasgeboren baby. Het heette New Life (wat dan weer een dubbele betekenis heeft voor mij, maar dat is een ander verhaal hihi).

toen heb ik tegen Lief gezegd; Als ik ooit zwanger ben, gaan we terug en gaan we dít beeldje kopen voor onszelf.

30 april 2006 heb ik positief getest en op 6 mei zijn we naar Antwerpen gereden om dat beeldje te halen.... Het staat nu te pronken op onze buffetkast, naast onze trouwkaars en een ander beeld wat we kregen bij ons huwelijk. (ik ben nogal van de symboliek....)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven