Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
@babba, ik zag gisteren een reclame op tv en dat meisje leek sprekend op aimee. Weet niet meer waar de reclame voor was.

@annie, hoe gaat je studie?

@mmoi, haha, ik zei toch dat jas bij je ouders prima zou slapen. Kleine dondersteen is het.

Wil jullie dreumes nog in de box? Roan vindt het vreselijk. Ik zet hem er regelmatig in omdat mijn moeder zegt dat het zo handig is als je even je handen vrij wilt hebben. Hij schreeuwt echter de hele boel bij elkaar als hij erin zit.

Vanochtend was hij even om 5 uur wakker. Viel vrij snel weer in slaap tot half zeven. Toen heb ik zijn luier even verschoont. Vervolgens tot 7.15 laten liggen. Ik had oordoppen ingedaan. Mijn man snurkt zo op het moment en ik heb iets met (of eigenlijk tegen) geluidjes als ik in slaap wil vallen. Ik kan me zelfs vreselijk storen aan hard ademen. Hahaha.
Morgen!

Een goede nacht gehad hier; gisteren is Jasmijn uiteindelijk in slaap gevallen om half acht ongeveer. Bij mijn ouders thuis dus. Toen de cv thuis klaar was, is manlief ons komen halen. Jasmijn overgelegd in maxi cosi en fleece dekentje er overheen; zo weinig mogelijk licht en geluid erbij. En ze sliep door! In haar eigen bed gelegd en vanochtend werd ze even voor half acht weer wakker. Gewoon weer 12 uur slaap dus...heerlijk! Nu ligt ze ook weer in bed want ze werd vervelend.

Onze cv ketel is nu dus af, lekker idee want de vorige was echt bijna 20 jaar oud dus het was nodig!!! Wel een dure kostenpost hoor, maar ja, hier moeten we voorlopig weer mee kunnen doen.

@Annie: Heerlijk, een schoon bed, daar kan ik ook echt van genieten. Ik ga zo dadelijk ons bed verschonen dus dan heb ik dat gevoel ook lekker weer.

@Babba: Ik hoop dat het idd een sprongetje was en dat het nu over is. Jasmijn kan ook nog niet los staan. Ze gaat wel overal staan waar dat mogelijk is; ook langs vlakke wanden. Hoe ze dat voor elkaar krijgt snap ik nog steeds niet. Ze loopt langs de tafel en ook achter een karretje bij oma maar nog niet los. Ze probeert trouwens al wel los te gaan staan; zo middenin de kamer, uit het niets. Lukt natuurlijk niet, haha!

@Krokus: Ja, bij mijn ouders sliep ze goed, maar gelukkig nu thuis ook weer. Jasmijn wil gelukkig nog wel in de box. Vanochtend heeft ze er drie kwartier heerlijk in zitten spelen. Ze kon mij wel zien; ik weet niet of dat uit maakt.

Nou, heb verder geen nieuws. Moet veel huishoudelijks doen maar heb helemaal geen zin! Ga toch maar beginnen....
Mmmoi: gelukkig goede nachtrust gehad. Grappig hoe ze zich overal aan optrekken. Sta soms ook verbaasd, spiderbabies.

Krokusje: whahhh mijn mam zegt precies hetzelfde over de box. Is hier dus drama. En soms moet het even, want geen tijd en zin om constant op te letten. Maar dat is dus jengelen en huilen. En staat ze eigenlijk alleen maar te kijken waar wij zijn. Soms gaat ze even spelen, maar als ik langsloop is het weer raak.

Zwaar irritant....Lijkt me heerlijk als je kindje zich 1 uur in box kan vermaken.

Tips hoe ze dat kunnen leren, zijn welkom.
Mats zit nog steeds graag in de box, maar is ook nog helemaal niet bezig met kruipen enzo. Soms sputter ie wel tegen, maar daar trap ik niet in, binnen 5 minuten is ie vrolijk aan het spelen. Het lijkt me superonhandig als je kind niet meer in de box wil, koken, naar de schuur of zolder worden dan allemaal wel hele korte flitsbezoekjes. Ik kan Mats rustig een urrtje in de box laten spelen.

Echt tips heb ik niet, weet alleen dat de box niet te vol met speelgoed moet liggen, ook wissel ik vaak van boxkleed, lijkt meteen weer helemaal anders. Speelgoed wissel ik ook vaak af. Volgens mijn moeder zaten mijn zus en ik tot 2 jaar jaar met plezier in de box, ben benieuwd!!!!

Morgen naar het CB en 's middag naar Utrect naar de gezinnenbeurs, denk niet dat ik voor die tijd nog langs kom.

Fijne dag allemaal.

Oja, studie; heb het druk met leren voor de toetsweek, maar ben er niet helemaal bij met mijn hoofd, komt wel goed...ooit!
Sjonge, wat is het hier rustig, waar is iedereen???? Vannacht is Jasmijn met veel geklier om half acht gaan slapen en werd toen rond 12 uur wakker. We zijn toen zeker een uur met haar bezig geweest omdat ze maar bleeeeef schreeuwen; heel irritant. Gelukkig sliep ze toen wel in en is niet meer wakker geweest. Vanochtend was het al bijna acht uur voordat ik haar weer hoorde keuvelen. Ze is verschrikkelijk verkouden (alweer!!!) en hoest er nu ook heel erg bij. Dat is voor het eerst en ik vind het erg naar klinken. Maar ja, je doet er niks aan. Lekker warm aankleden maar. Misschien dat ze daarom ook wel wakker is geweest vannacht.

Ze zit nu hier op de grond een boekje van jip en janneke te 'lezen'. Wel in de gaten houden want als je dat niet doet, molt ze alles...

Vandaag even langs op mijn werk. Overleg met duopartner. Ook nog wat huishoudelijks doen en geld van de bank halen, want we moeten de cvketel betalen... gelijk een gat in het spaargedeelte, haha...

Verder geen bijzonderheden hier. Kijk later wel of het nog wat drukker geworden is!!!
goedemorgen.

Gelukkig hebben wij eigenlijk nooit "last" van Roan die wakker wordt en lang blijft huilen. 8 uur wakker worden is daarentegen bij ons in zijn hele leventje nog maar 2x gebeurd. Vanochtend hoorde mijn man hem om half zes. Toen is hij weer in slaap gevallen tot half zeven. Luier verschoont en laten liggen tot 7.15. Hij kruipt nu wat jengelend rond. Zometeen dus weer naar bed.

Hij heeft trouwens de folders ontdekt. Stukken erafscheuren en opeten. Eikeltje.

Zo erg trouwens. De vrouw van de baas van mijn man is 23 weken zwanger en moet de zwangerschap beeindigen omdat het kindje iets heeft dat niet met het leven verenigbaar is. Het hartje klopt al bijna niet meer. Ik heb even opgezocht, het kindje is al ongeveer 30 cm. Vreselijk. Ze moet waarschijnlijk gewoon bevallen.

Een nichtje van mij heeft een dochter van nu 11 maanden. Het meisje is de afgelopen 2 maanden 2,5 kilo aangekomen. Veel te veel natuurlijk. En niet in de lengte gegroeid. Die moet dus ook helemaal onderzocht worden. Man en ik hadden het er gisteren over dat we toch echt gezegend zijn met ons gezonde kind.
Tis de laatste dagen idd erg rustig hier, moet ook zeggen dat ik eigenlijk weinig te melden heb, redelijk druk met werk (sja, kan er ook niks aan doen!) en niet altijd even veel zin om te komen koekeloeren.

Mayte zit ook nog regelamtig in de box, ze staat dan altijd wel en vindt kiekeboe spelletjes dan erg leuk om te doen, maar na een poosje gaat ze zitten en gaat ze pippi langkous uitkleden(is een pop die in de box ligt)

Wat wel gek is, ze is de laatste tijd enorm bang voor mannen! Afgelopen zaterdag bij m'n vader en gisteravond bij een vriend van ons, ze kijkt ze aan en begint te bleren! Niet te zuinig, maar ook echt verdrietig......gaan idee hoe of wat. (denk af en toe het ergste, maar zou niet weten hoe wat en wanneer?)

ik kom later ook wel weer eens kijken!
Goodmorning!

Poehee.... ik ben nu alweer moe en de dag is nog maar net begonnen (nou ja... om 6 uur was onze mop eral ....; voordeel, ze ligt nu wel heerlijk te slapen!)

Krokus, Ella speelt nog graag in de box. Ik zet haar er regelmatig in en ga er dan zelf bijzitten en met haar spelen, maar het is idd ook heel handig als ik aan het koken ben en ik wil haar niet in de keuken hebben. Ze vermaakt zich er prima.

Itt Annie, ligt bij ons de box vol met speelgoed. Het schijnt dat wanneer kindjes ouder worden, ze het juist leuk vinden om spullen te sorteren. Dat is ook een spelletje wat we spelen. Ik gooi speelgoed de box in, en zij gooit het eruit. Dat doet ze dus ook als ik er niet bij ben, geeft wat rommel, maar ze is wel lekker bezig en als ze alleen is, moet ze wel veel kunnen "weggooien".

Ik heb ook een muziekdoosje opgehangen en ze kan daarbij zelf aan het touwtje trekken en ik heb zo'n trekpop (maar dan een ezel), vindt ze ook prachtig.

Mmmoi, even een vraag; niet kwaad bedoeld hoor! Je schrijft dat Jasmijn regelmatig 's nachts wakker is of 's avonds niet wil slapen. Je schrijft er vaak bij dat het irritant is, vervelend oid. Vind je het vervelend voor jezelf of voor Jamijn?

Ik vraag dit omdat wanneer Ella moeilijk gaat slapen er meestal iets dwars zit (poep, snot, kou, honger), bij jou krijg ik soms het idee dat Jasmijn "moet" slapen en als ze dat niet doet is dat vervelend voor jou. Correct me if I'm wrong!!! Ik vroeg het me gewoon af, zeker omdat nu blijkt dat Jasmijn verkouden is geworden, mss heeft dat wel in de weg gezeten.

annie, succes met leren en veel plezier op de beurs! Ik ga morgen en ik had er veel zin in, maar nu eigenlijk niet meer zo. Komt omdat ik het deze week te druk heb gehad (en ook zaterdag en zondag druk ben). Is niet handig van me gepland.

Mijn nichtje heeft de kaartjes al, dus afzeggen doe ik ook maar niet.

Oh ja. Ik ga zaterdag naar Symfonica in Rosso van Paul de Leeuw. Gelukkig ben ik een grote fan, anders zou ik niet meer gaan.... Kopen we hartstikke dure kaartjes (in de pre-voorverkoop) a 150 euro (voor 2). Kan je niet veel later 2 halen 1 betalen bij dubbelFriss en nog meer van dat soort dingen.

Het begint al om 19.20 (wat is dat voor 'n debiele tijd!) en omdat ik niet zo heel slim ben geweest komt dat nogal vervelend uit, ik wilde zó graag gaan, dat ik dus echt meteen kaartjes heb gekocht. Voor zaterdag. Later kwamen daar heel veel extra concerten bij (ik heb geprobeerd te ruilen, is niet gelukt) want.... we hebben familie reünie in Duitsland! Gelukkig is dat wb rij-afstand niet veel verder als normaal, maar ja...we zijn dus 's middags al op pad, met Ella, mijn ouders en zussie en dan gaan wij om een uur of 5 (omdat het zo belachelijk vroeg start) al weer weg.

en het álleráller stomste vind ik dat je geen eten of drinken mee mag nemen. Diabeten (ik dus) mogen dat wel, máár..... ik moet dan een doktersverklaring meenemen! Ik vind het echt te belachelijk voor woorden! 't Is dat die kaartjes me 150 euro gekost hebben, anders ging ik niet meer. Jonge jonge wat kan ik me daar kwaad om maken.

Zo, ik ga ff een bakkie koffie zetten. Straks naar de Arbo. Mijn directeur gaat er voor de handigheid vanuit dat ik a.s. maandag weer volledig voor de klas ga staan (uh... dat heb ik al 2 maanden niet meer gedaan, ik heb net 3 weken op therapeutische basis gewerkt!)

Doei!
goedemorgen!

Ris; waarom mag je niets mee nemen naar geldredome? ik ben vorig jaar naar Marco geweets, wij hadden pakjes drinken, koekjes, chocolade etc. mee! geen blikjes of flesje dat mag niet. maar wat eem vreemde tijd voor een concert.

Krokus; Mees vind het soms vreselijk in de box, maar als hij mij maar niet ziet gaat het goed. als wij aan tafel zitten dan laat ie heel duidelijk merken dat ie eruit wil en erbij. en als ik kook zet ik hem in de schommel, die hangt in de keuken. maar regelmatig gaat ie in de box hoor, dan heb ik ff mijn handen vrij. als ik hem negeer gaat het na 5 minuten goed.

ringel; nu al bang voor mannen zit jij ff goed voor de toekomst geen rare snuiters aan de deur met brommers enzo. Nee geintje... ik merk dat Mees ook wat eenkenniger wordt de laatste tijd.

Mees werdt vannacht wakker rond 1uur, heeel hard huilen was echt moeilijk te troosten. schone luier gedaan en hij had een beetje verhoging, dus een paracetamolletje erin. en een flesje gemaakt met melk. dat heeft ie dus helemaal opgedronken!! ik weet nog een paar weken geleden dat een aantal van jullie daar ook last van hadden, hopelijk is het een sprongetje oid of was het de verkoudheid. als het maar niet een structureel iets gaat worden

over box gesproken; hij ligt nu heerlijk in de box te spelen en heel hard te giegelen. met een of ander ding slaat ie tegen de spijlen en dan moet ie heeeeel hard lachen opvreter!!!!

ik ga ff stofzuigen krijg zo vriendin op de koffie
@Pepiet, zo had ik het nog niet bekeken idd betreffende toekomst :-D vertel d'r nu af en toe al dat ze later met bepaalde figuren geen verkering mag hebben (beetje van die semi stoere jongens waarvan je gewoon kan ruiken dat er rottigheid bij zit) maar ja, kwam zelf ook met de meest genante randdebielen thuis (dank zij 1 had ik een navelpiercing, lang voor die dingen in de "mode" kwamen) dat m'n ouders het overleefd hebben!

Verder nog niks mee gemaakt, meisje ligt in bed en produceert dikke groene snottebellen........
Hallo hallo

Ben weer een tijdje niet geweest, beetje een schrijfdip denk ik. Gister naar diploma uitreiking geweest van N-man. Hij had zijn post-hbo accountants opleiding gehaald. Was echt een hele officiele gebeurtenis daar. Het was in het Singer museum in Laren met een cabaret-voorstelling en rondleiding in het museum. Jammer dat hij alleen maar 1 introduce mee mocht nemen. Zijn ouders waren best wel teleurgesteld en achteraf was ik er ook wel een beetje gepikeerd over want de zaal was halfvol en er waren zat mensen die wel de hele familie mee hadden genomen.

Aansluitend zouden we naar Ikea gaan want die zijn tot 9 uur open. We gingen naar Utrecht. Een vriendin had al eens gewaarschuwd dat je de afslag bijna niet kan vinden. Zij waren er drie keer langs gereden en zijn toen boos naar huis gegaan. Ik had op internet de goede afslag gezocht en dacht kat in bakkie. Maar niet dus. Wij zijn ook drie keer langs de Ikea gekomen uiteindelijk wel gevonden maar toen waren we alweer een uur verder. N-man, toch al geen fan van Ikea, had inmiddels het humeur van een oorwurm. Was daar ook heel druk, echt onvoorstelbaar wat al die mensen en ook nog heel veel kleine kinders (niet veel ouder dan die van ons) daar moeten om 8 uur 's avonds. Wij hadden daar echt wat nodig. Nep-luxaflex, gelukkig in onze maten te vinden daar want we hadden ook voor echte gekeken en die waren ongeveer 900 euro duurder. Geen geintje! Na een half uur klaar daar gelukkig. Onze relatie had het weer doorstaan. Had nl. ergens gelezen dat de meeste relaties stuk lopen bij Ikea.

Nog even langs schoonouders om diploma te laten zien en bij Kyran te kijken die bleef daar logeren want morgen is het weer oppas-dag van oma en opa. Onnodig om hem daar uit bed te plukken en hem een paar uur later weer terug te brengen. Maar wel een raar gevoel toen ik wegging. Naar huis zonder kind terwijl ik hem net nog even een aai over zijn koppie had gegeven.

Ben inmiddels ziek gemald tot aan verlof, overspannen. De bedrijfdokter vond het beter als ik maar thuis bleef die drie weken (9 dagen). Moet zeggen dat dat een enorme opluchting is. Had best wel veel stress richting werk en ben nog steeds idioot moe. Nu kom ik op de dagen dat Kyran naar de oppas is eindelijk een beetje tot rust.

Ga ook maar niet op iedereen uitgebreid reageren wel algemeen:

@Box Kyran zit nog graag in de box. Hij staat bij ons voor het raam en nog niet in de lage stand (hij trekt zich nog niet op tot staan, gaat wel op knieen zitten) en hij kan dan zo nog net boven de vensterbank uit naar buiten kijken. Er loopt een drukke weg voor onze flat en hij vind het geweldig om auto's te kijken. Hij kan inmiddels naast papa en mama en pfoe (poes) ook auto zeggen. Ik ga er tenminste van uit dat hij auto bedoeld want hij zegt het te pas en te onpas maar meestal met iets met wielen in de buurt.

@Slapen Kyran slaapt weer gewoon tot zes uur nieuwe tijd. En verder hebben wij het heel makkelijk met slapen, we zijn echt verwend. Vanaf het moment dat hij door ging slapen is hij twee keer echt wakker geweest 's nachts en toen was hij zwaar verkouden. Heel klein minpuntje dat hij altijd rond zes uur wakker is en er dan echt even uit wil en wil eten. Na een uurtje slaapt hij dan nog wel twee uur maar dan ben ik meestal toch al op en ga dan zelf niet altijd meer slapen.

@pepiet Nana's echt super, wat ik op die website zag. Is die cursus in jou woonplaats of kan je dat op meerdere plaatsen doen. Is wel wat voor mij, mijn moeder en tante. Nu doen we vaak keramiek workshops.

@Ris Wordt een drukke dag zaterdag. Wel raar dat dat concert zo vroeg begint ja. En is het nieuw dat je geen eten of drinken mee mag nemen? Ik heb ook altijd mijn tas vol (behalve fles en blik) maar wel alleen naar grote concerten bedenk ik me nu (dus ahoy of gelredome zoiets) Niet naar theaters of netje kleine zaaltjes.

Hoop dat je Arbo-dokter er andere ideeen op na houdt dan de directeur. Je vond het toch wel prettig zo nog even op therapeutische basis?
Hoi hoi,

Toch nog even tussendoor.

Ris, Ik had ook graag naar Paul de Leeuw gewild, maar ik vind 150 euro echt te gek. Wel jammer, maar dan koop ik liever de DVD. Oja, het is niet zo dat onze box helemaal leeg is hoor, hahaha. Maar bij ons is de box geen verzamelplaats voor al zijn speelgoed. Dat zit in een mooie opbergbox en ik wissel dus af. Ook hier is het een favoriet spelletje om ales tussen de tralies door te wurmen of er over heen te gooien.

Ringel, tsja, mannen, Mats is meer op de vrouwen gericht. Huilt niet zo snel bij anderen. Wel af en toe bij mijn vader in het begin. Binnen paar minuutjes is dat weer goed, maar mijn hart breekt, vind het zo zielig voor mijn vader. Die is het wel gewent overigens dat baby's even moeten 'wennen'. Hij is groot, donker en heeft een zware stem. daarentegen lopen peuters en oudere kindjes weg met hem omdat ie zo leuk kan stoeien en wel heel erg lief is!!!!!!!!

Pepiet; bij de oma van Mats hangt ook een schommel, hij vind het geweldig!!!! Wij hebben haken aan de schuurdeur (nog van de vorige bewoners) en gaan daar van het voorjaar ook een schommel aanhangen! Bij mijn ouders staat een mooi hobbelpaard, das ook leuk!

Vandaag weer naar het CB geweest voor de 9 maanden check-up. Iedereen was weer tevreden.

Gewicht; 9250 gram

Lengte; 73.5 CM

Nu ga ik er weer vandoor!
Pff, Niniane, ben je alweer zover!!! geniet nu maar lekker van je vrijheid!!! Koop de DVD-box van Desperate Housewives, lekker lachen om andersmans problemen!!!

Sterkte meisje!
ow ja, is waar ook. ik ben afgelopen maanden wezen wegen. Roan is nu:

74 cm en 9550 gram

Ik geloof dat het gemiddelde rond een jaar zo'n 10 kilo is. Dat zal bij hem wel ongeveer uitkomen. Iets erboven misschien.
quote:krokusje schreef op 01 november 2007 @ 11:38:

ow ja, is waar ook. ik ben afgelopen maandag wezen wegen. Roan is nu 10 maanden:

74 cm en 9550 gram

Ik geloof dat het gemiddelde rond een jaar zo'n 10 kilo is. Dat zal bij hem wel ongeveer uitkomen. Iets erboven misschien.
hm, dat wijzigen gaat me nog niet altijd goed af.
nog stees niks te melden.......saai he.

@Niniane......alweer bijna verlof! Sjonge! Dat gaat rap.......kan me voorstellen dat je nu ook wel aan rust toebent. Hoop dat je, je na de bevalling een iets beter voelt, zie je er naar uit of tegenop? Wel melden he tegen de tijd dat het zover is!

Wordt nog altijd zo emo als ik de bevallingsverhalen van anderen lees. Kan me niet meer voorstellen dat ik het nog niet eens zo lang geleden zelf ook heb gedaan.

En de Ikea is idd de ultieme relatie test. Gelukkig zijn Lief en ik allebei zo dwars als een pak spijkers en gaan altijd samen in de tegenovergestelde richting lopen en het liefst de verkorte route:-p

ga maar eens een dweil door de keet halen ofzo....blegh. Hoop dat wijffie zo wakker wordt.
@ris, grappig hoe iedereen er anders tegenaan kijkt. Ik vind het juist ontzettend relaxed hoe mmoi ermee omgaat. Ze zegt ronduit dat haar kind strontvervelend is of dat ze er zelf even genoeg van heeft. En dat ze "moet" slapen, tja. Als het 21 uur 's avonds is dan moet Roan ook slapen en als hij dan heel erg aan het huilen is, is dat uiteraard vervelend voor hem, maar ook heel vervelend voor mij.
Krokus, je hebt helemaal gelijk hoor! Tuurlijk moeten die baby's slapen, ik stond vorige week ook echt met mijn handen in het haar "want Ella moest slapen" (en ze lag alleen maar te gillen; heel vervelend voor haar, maar zeker ook voor ons!). Maar goed, bij haar kwamen er tandjes door, een goede reden om eens flink te krijsen en vooral níet te gaan slapen.... hihi.

Ik heb gelijk nog een vraagje aan je. Hoe ben jij aan je psychoog gekomen? Ik heb daarnet de huisarts gebeld voor een verwijzing (daar kan ik maandag terecht). Dit dus nav bezoek aan de Arbo-arts. Ze wil het loskoppelen van mijn werksituatie omdat ik eerst voor mezelf op een rij zal moeten krijgen wat ik wil en hoe ík kan veranderen in het reageren op bepaalde situaties (want dat ik een aantal flinke valkuilen heb waar ik steeds in flikker, dat is inmiddels wel duidelijk).

Komende week ga ik één dagdeel voor de klas; 3 dagdelen achter de schermen en dat gaan we zo opbouwen. Als het goed is sta ik dan per 1 december weer volledig voor de groep.

Ik moet wéér het gesprek aangaan met mijn directeur en wéér proberen duidelijk te maken dat ik op deze manier niet goed kan functioneren. Ik heb dat inmiddels denk ik al 4 keer gedaan, maar zij komt me niet tegemoet in het aandragen van oplossingen en ze neemt me ook geen verantwoordelijkheid uit handen.

Pepiet, ik ga nog eens ff kijken op de site van het Gelredome. Gisteren zat de man daar te kijken en die zei het tegen me van dat eten. Mss mag je idd wel pakjes meenemen en gewoon geen flesjes (wat wel logisch klinkt....)

Gewichten van de kindjes verschillen nog steeds veel he? Ik denk niet dat Ella binnen nu en 2 maanden de 10 kg gaat halen. Ze zit nu op 8,5 (iets meer gok ik). Toch raar... ze was volgens mij

één van de zwaarsten bij haar geboorte (4480). Ach ja.... als ze maar groeit!
Uhmm.... krijg net het kostenoverzicht voor de no claim van de zorgverzekeraar binnen.....

No claimbedrag is 255,-

zorgkosten die ik gemaakt heb die daaronder vallen 1731,-

Ik krijg geen geld terug, dat is gek! (dit is een grap he. Niet normaal wat ik kost en dit zijn enkel mijn testmaterialen en lancetjes en wat insuline. Dan hebben we het nog niet eens over mijn pomp en toebehoren).
Ik geloof dat ik nog iets van 100 euro terug krijg. Ik krijg elke keer zo'n overzicht van mijn ziektekostenverzekeraar.

Ik ben via de huisarts aan de psych gekomen. Hij had goede ervaringen met deze man. Hij helpt me ook goed. Wel grappig. Ik vond altijd van mezelf dat ik heel ruimdenkend was, tot ik zelf naar de psych moest. Mijn eerste reactie was "ik heb toch geen onverwerkte trauma's uit mijn jeugd?". Ik ben er nu een keer of 8 geweest en ben er heel blij mee. Hij kan op zo'n manier vragen stellen dat ik op een hele andere manier over zaken na ga denken.

Roan heeft vanmiddag niet geslapen. Ik had hem om half vier op bed gelegd. Hij zat echter alleen te keuvelen. Met de nadruk op zat. Beetje irritant, want volgens mij heeft hij nog niet door dat hij moet liggen om te slapen. Dus als hij eenmaal zit, valt hij nooit in slaap. Naja. Ook had hij flink bij zijn luier langs gepoept, tja, Dan zou ik ook niet in slaap vallen.

Heb nu zo'n witlof, aardappel, appelprutje gemaakt uit Opperdepop. Zal mij benieuwen of hij dat naar binnen werkt.

Zometeen eerst de kleine man maar in bad doen. Hij zit na die poeppartij onder de pitjes van de sesamzaadjes die op de rand van het brood zaten. hahaha.
Hello,

Heb net lekker bij mijn ouders gegeten want de man had een feestje van zijn werk...heerlijk hoor, zelf niet hoeven koken. Jasmijn heeft daar ook heel goed gegeten, we hadden een prakje gemaakt van een half gekookt ei, een heel klein beetje geruld gehakt, wat worteltjes, een paar doperwtjes en aardappel. Klein beetje jus om het smeuïg te maken en het ging er in jongen!!! Nu ligt ze in bed en natúúrlijk ligt ze weer te huilen...haha ik raak er inmiddels aan gewend.

@Ris: Dat Jasmijn 's nachts om 0.00 uur wakker wordt en dan ligt te krijsen tot 1.00 uur of later vind ik voor haarzelf vervelend, maar voor mijzelf nog veel meer. En dat bedoel ik er eerlijk gezegd ook mee als ik hier schrijf dat ik het irritant of vervelend vind...

Ik kan verschrikkelijk slecht tegen deze gebroken nachten heb ik gemerkt. Overdag ben ik dan echt een dweil en komt er niets uit mijn handen. Bovendien merk ik dat ik er ook erg geïrriteerd door raak, zo middenin de nacht. Dan moet ik echt even niet meer naar haar toe gaan want dan ben ik bang dat ik haar door elkaar rammel ofzo. Gelukkig gaat de manlief ook wel, maar die raakt na een tijdje ook geïrriteerd en dan laten we haar maar huilen totdat ze eindelijk weer in slaap valt.

Er zal echt wel een reden voor haar gehuil zijn, vast wel, maar ik kan op zo'n moment ook wel huilen. Ze is nergens stil mee te krijgen, ga je naar beneden op je blote voeten om een fles te maken, kom je eindelijk weer boven, probeer je een fles te geven, sláát ze je gewoon en de fles dus uit je handen, moet ze hem weer niet...luier is ook niet vies, eigenlijk is er gewoon niets tastbaars aan de hand...en dat kan ik gewoon heeeel irritant vinden, haha! Ik wou dat ik jouw geduld en begrip had...en dat bedoel ik ook niet kwaad hoor...jij hebt zoveel geduld als je meisje 'vervelend' doet!!!

@Krokus: Kan me die luier zo goed voorstellen, vond jouw stukje heel grappig. Bedankt dat je mij zo relaxed vindt! Ik vind mezelf niet altijd relaxed maar ik doe mijn best. Probeer het gehuil maar gewoon te relativeren; ik denk steeds dat het vast een sprongetje of een of andere periode is en dat het binnenkort wel weer over gaat. Heel vaak is het ook wel zo. Maar als Jasmijn 'vervelend' doet, heeft het helaas wel altijd met slapen te maken...nu jengelt ze bijv. ook nog steeds. Het lijkt wel of ze geen rust heeft om lekker te gaan liggen. Ze wil ook niet rustig op je schoot of in je armen gewiegd worden; ze wurmt zich uit je armen vandaan. Zo kun je haar ook niet even lekker rustig maken om te gaan slapen. Daarom heeft zij denk ik een tijdje huilen nodig om rustig te worden en in slaap te vallen. Om de concluderen dat ze écht niet meer uit bed mag en dat ze moet gaan liggen (gaat steevast staan nl. als ik haar naar bed breng). Het gekke is dat ze overdag niet zo raar doet met slaaptijd, dus misschien vindt ze het donker wel eng. Ik laat nu de deur een stukje open met het licht in de gang aan. Hopelijk heeft dat effect...ach ja, je probeert van alles als je kindje niet slapen wil!!! Trouwens, ze is nu stil, hahaahaha! Ben benieuwd of ze vannacht ook door slaapt, ach ja, we zien het wel weer, kan er toch niks aan doen.

@Niniane: Jeetje, wat gaat de tijd snel! Stuur je ons een geboortekaartje als je baby er is??? Ik ben zó benieuwd jongen! Ik ben het wéér vergeten, maar wist jij nou al wat het wordt of niet?

@Ringel: Mayte ook aan de groene snottebellen dus. Hoest ze er ook bij? Dat heeft Jasje nu en dat vind ik zó zielig klinken! Gelukkig heeft ze er zelf niet veel last van ofzo als ze hoest, maar het klinkt pijnlijk.

@Annie: Wij hadden ook van die schommelhaken geërfd van de vorige bewoners. Ik heb er ook een schommel aan gehangen; Jas vond het heeeel erg leuk maar ze was er afgelopen zomer toch nog wel een beetje klein voor. In het voorjaar maar weer proberen!

Ik zit trouwens met een klein dilemma; we hebben zaterdag een feest met dinnershow van mans nieuwe werk maar ouders en schoonouders kunnen beiden niet oppassen. Nu is dat feest in Noord-Brabant dus niet echt naast de deur, we zullen dus wel laat thuis komen. Aangezien Jasmijn niet echt makkelijk meer is met slapen vind ik het ook niet zo prettig om haar uit logeren te doen bij iemand anders dan opa en oma. Een oppas hier thuis zou dus het beste zijn, maar ja, het wordt zo laaaaat waarschijnlijk...en dat is voor een oppas weer rot. Jullie ideeën? Ik heb helaas ook geen leuke buuf die de babyfoon kan nemen. Links en rechts van ons staan de huizen allebei leeg dus ik hoop nog op leuke, jonge buren met kinderen!

Ik wilde nog iets vertellen maar ik ben het kwijt...

Ik ga even surfen naar vakanties voor de meimaand. Ik heb dan twee weken vrij! En niet iedereen heeft dat dus misschien zijn er wel goedkopere vakanties te verkrijgen...

Doei!
@mmmoi Heb je niet een oppas-meisje die kan blijven slapen? Dat deed ik vroeger ook wel eens toen ik nog oppaste en de ouders heel laat thuis kwamen.

En we weten niet wat het wordt. Heb zelf wel een enorm jongens-gevoel dus in januari zien we wel of ik het goed had.
Oh en mmmoi is de demente buurvrouw inmiddels toch verhuisd?
mmmoi; ik herken je stukje over het niet rustog krijgen helemaal. Mees laat zich ook zo moeilijk troosten, onrustig en boos. hij heeft het ook nodig omzichzelf in slaap te jengelen.

Hij ligt nu ook al een hele tijd te huilen, vriend is al boven geweest, ik ben net boven geweest, maar hij geeft het nog niet op. normaal is ie echt veel sneller stil. ik denk dat ie ook een beetje verlatingsangst/eenkeningheid oid heeft. zag het van de week toen ie naar de oppas ging. sprongetje mss?

kun je niet vragen of je schoonzusje Jasmijn te logeren wil? ja of een oppas die kan blijven slapen? enne anders euhm een vriendin? een zus of broer? ik roep ook maar wat hoor. hopelijk kun je iemand vinden!

krokus; en ging de witlof erin??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven