Electrische moederfiets budget

19-05-2020 21:40 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee kinderen van 1 en 3 jaar oud en wonen in een heuvelachtige omgeving.
Ik heb nu een gewone stadsfiets maar durf daar niet met beide kids mee te fietsen.
De ruimte tussen het stuur en mijn zadel is te krap om fatsoenlijk op en af te stappen en hij is erg onstabiel.

Bovendien is de fiets op dus tijd voor wat anders.

Wij gaan regelmatig op pad maar nu pak ik de auto voor stukken welke ik liever zou fietsen (naar Burger Zoo, flinke bult, bezoekerscentrum Veluwe etc)

Mijn budget voor een fiets is ongeveer €1200,- ik dacht een flink bedrag maar dat valt even tegen!

Hebben jullie tips voor een fijne stabiele fiets elektrische die geschikt is voor twee kinderen?

Aanvulling, onze schuur is te klein voor een fietskar of bakfiets.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
01-06-2020 03:20
Dat zou ik heel vreemd vinden. Ik, midden amsterdam, kon hem jaren prima kwijt en vriendin, haarlem met hele smalle straatjes, kan hem ook prima kwijt.
Tja dat kan zijn, hier is het geen optie. Wij wonen in een wijk waar het not done is om iets op de stoep te plaatsen dus dat ga ik ook niet doen. Bovendien kunnen anderen er dan niet meer langs, lijkt me ook niet de bedoeling.

In onze postzegel tuin zou theoretisch kunnen natuurlijk maar ik vind het dan toch belangrijk dat we daar een tafel met stoelen en een mini zandbak kunnen neerzetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net op mp toevallig een elektrische moederfiets voorbij komen, en dacht meteen aan dit topic
Incl kinderzitjes niet ver van Arnhem. Zoek anders op Sparta Amazone 4 life, binnen 25 km ofzo (weet niet waar je precies woont)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tip, ga ik naar kijken!
En een fietskar TO? Die van ons is inklapbaar.
Icm elektrische fiets dus.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
02-06-2020 12:09
En een fietskar TO? Die van ons is inklapbaar.
Icm elektrische fiets dus.
Nog een extra sta in de weg en mijn totaal budget veranderd niet. Dat zou betekenen dat ik kar met fiets voor €1200,- moet gaan vinden en dat zie ik niet direct gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook e bikes leasen.
Het voordeel daaraan is dat je niet een groot bedrag in 1 x hoeft te betalen.
De fiets blijft van het bedrijf die ook alle reparaties, accu vervangingen en platte banden repareert. De meeste hebben ook een "pech onderweg service". Even kijken of er een eigen bijdrage aan de reparaties zit.
Na 3 of 4 jaar kun je een nieuwe fiets uitzoeken.
Nadeel is natuurlijk dat de fiets niet van jou is.
Envelop schreef:
02-06-2020 12:26
Nog een extra sta in de weg en mijn totaal budget veranderd niet. Dat zou betekenen dat ik kar met fiets voor €1200,- moet gaan vinden en dat zie ik niet direct gebeuren.
Ik ga er toch even tegenin, Envelop ;-)

Fietskarren kun je goed scoren op marktplaats. Ik heb er een van een goed merk voor 50,- gekocht. Helemaal inklapbaar neemt hij minder ruimte in dan de wandelwagen en met het derde wiel en de duwstang kun je hem ook als wandelwagen gebruiken. Als je naar de dierentuin gaat fietsen bijvoorbeeld. Voordeel is ook dat je, vind ik, stabieler fietst dan met twee zitjes. En er kunnen nog spullen mee.

Maar ik snap je overwegingen qua budget en ruimte!
ShaunTheSheep schreef:
02-06-2020 14:00
Ik ga er toch even tegenin, Envelop ;-)

Fietskarren kun je goed scoren op marktplaats. Ik heb er een van een goed merk voor 50,- gekocht. Helemaal inklapbaar neemt hij minder ruimte in dan de wandelwagen en met het derde wiel en de duwstang kun je hem ook als wandelwagen gebruiken. Als je naar de dierentuin gaat fietsen bijvoorbeeld. Voordeel is ook dat je, vind ik, stabieler fietst dan met twee zitjes. En er kunnen nog spullen mee.

Maar ik snap je overwegingen qua budget en ruimte!
Wat Shaun zegt inderdaad.
Maar hoe dan ook, alles staat in de weg inderdaad. Maar voor die korte periode dat je een kind voorop hebt... en ik vond het ook nogal ruk fietsen.

Aan de andere kant kun je bij sites als fietsenwinkel.nl gewoon selecteren op mogelijkheid voor en achterzitje volgens mij. Heb je dat al gedaan? Hoewel ik meer fan ben van de lokale fietsenwinkel, persoonlijk.
Envelop, deze test van de ANWB zat net in mn mailbox en ik moest aan je denken:

https://www.anwb.nl/fiets/test/budget-e ... 0_%20Titel
captain_hindsight schreef:
02-06-2020 14:17
Aan de andere kant kun je bij sites als fietsenwinkel.nl gewoon selecteren op mogelijkheid voor en achterzitje volgens mij. Heb je dat al gedaan? Hoewel ik meer fan ben van de lokale fietsenwinkel, persoonlijk.
Fietsenwinkel.nl is in de stad waar TO woont een fysieke winkel, dus dat is ook een optie.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken. Ik heb nog op een paar tweedehands modellen gereageerd maar dat werd het niet.
Toen bedacht man zich dat hij het kon kopen op zijn fietsplan waardoor het budget met €650 naar boven ging. Afgelopen weekend hebben we een aantal fietsen geprobeerd bij een fijne zaak. Ik vond de middenmotor toch veel fijner en uiteindelijk hebben we een deal gesloten voor een Cortina moederfiets met middenmotor ver boven het initiële budget.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven