En...weg is ie!

30-08-2010 09:02 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op zijn veel te grote fiets, met een veel te grote rugzak op zijn rug! Mijn kuiken, mijn kind. Net 11 en anders dan anders. En ik, ik zit op de bank. Met de tranen over mijn wangen. Mezelf toe te roepen dat ik een emotionele doos ben. Ja maar jeetje!! Je weet dat die dag komt, je weet dat kleintjes groot worden. En toch voelt het zo eng, zo onveilig, zo losgerukt.

Hij heeft daar geen last van. Zit met een grote glimlach op zijn fiets, kijkt nog een keer om. "Dag mam, hou van jou!".

Mijn kuiken, mijn kind.
Nee...

Ah gos!

Wat schattig.... Heel veel sterkte vandaag!
Nog ff en 't kuikentje is een haantje.
tja, kleine jongens worden groot.....

knuffel
Been there, done that, twee gehad, twee te gaan

En het komt vast helemaal goed
Aah....
O Dank jullie wel, wat lief.

Ja, het komt vast goed. Normaal is het al eng, een kind naar het VO maar deze heeft ook nog eens asperger en is hoogbegaafd. En hij moet zo`n eind, en is hij is nog zo jong.

Ik zeur zeker?

En hij...hij is zo relaxed. Geen kind van zijn moeder hoor!
Hij komt vanmiddag gewoon weer terug hoor.
quote:haaasje schreef op 30 augustus 2010 @ 09:23:

O Dank jullie wel, wat lief.

Ja, het komt vast goed. Normaal is het al eng, een kind naar het VO maar deze heeft ook nog eens asperger en is hoogbegaafd. En hij moet zo`n eind, en is hij is nog zo jong.

Ik zeur zeker?

En hij...hij is zo relaxed. Geen kind van zijn moeder hoor!Ow boy nee hoor je zeurt niet. Ik heb er exact zo eentje die volgend jaar mag en ik heb er nu al buikpijn van!
Haaasje, ik kan me jouw gevoel helemaal voorstellen. Zo'n 'ukkie' van 11 met zijn grote rugtas. En zeker gezien zijn asperger en hoogdbegaafheid kan ik me voorstellen dat je je afvraagt of hij zijn plekje vindt. Maar hij lijkt er vooralsnog zelf erg relaxed mee om te gaan en dat doet ie toch ook maar mooi weer zelf! Succes vandaag
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Nee, je zeurt niet.

Het is ook spannend.
Dgs, jij hebt dat ook? Ondanks 2 kinderen die al op het VO zitten? Heb je al een geschikte school gevonden? We hebben er hier een enorme zoektocht op zitten. Dat, terwijl we in groep 7 al begonnen zijn met zoeken en oriënteren.

Hier hebben ze een uitgebreid rugzak traject en dan nog is het de vraag of het echt gaat lukken. Anders wordt het SO. Spannend spannend, ook voor jullie, Dgs.

Mizuki dank je wel. Ik vrees dat er wel een klein knoopje in mijn buik blijft zitten vandaag.

Ik heb wél afleiding, vanmiddag mag jongste Haaasje op de foto, zijn bovenarm welteverstaan... zijn arm is gebroken en vanmiddag horen we of hij geopereerd moet worden!

w00t. Ik ga ervan uit!! Haha...

Dank je wel voor je lieve reacties, Whiskers!
O jee!

BritBaby is pas 6 mnd en ik moet er nu al

niet aan denken dat hij dan op z'n fiets... Met zo'n rugzak....

Ik ga m vanmiddag de hele middag vasthouden!!!
Hier ging jongste vorige week voor het eerst naar het VO en zat ze vanmorgen voor de 3e keer met buikpijn op de bank te snotteren...het valt niet mee.
Doe dat vooral Britannia, want inderdaad, ze zijn zo groot en het 'lekker babyknuffelen' is een verre herinnering.

Mijn dochter van 12 wordt net opgehaald door vroegere klasgenootjes, om naar haar 'grote school' te gaan. Zij was hier niet op voorbereid en loopt als een kip zonder kop rond
Later is nu
O kreeg tranen in m'n ogen van je OP! Wat een mijlpaal weer he.

En leuk om te lezen dat er meer zijn die hun kind 'kuiken' noemen. Zo noem ik de mijne ook vaak, wel kuikentje, want ja, pas vier jaar oud .

En Suus, vier stuks, wow!
Brit, Ja doe dat!! Potver, ik zat gisteren naar hem te kijken, naar dat echte joch...met die echte billen en dat grote niet-kinder hoofd en moest denken aan die baby in zijn maxi cosi. Het lijkt zo ontzettend kort geleden!! Niet voor te stellen toen dat hij ooit op die veels te grote fiets....

Kip: wat ontzettend sneu. Bah. Het is ook allemaal zo groot en onveilig. Dan is de basisschool echt heel overzichtelijk hè, dat verschil!!

Dreamer, hoe komt het dat ze niet voorbereid was? Of was ze het even vergeten? Ook jij heel veel succes vandaag.

Patra, ja, mijn 3 kippekuikens. Het is erg maar ik heb ze gewoon nog steeds zo klein in mijn hoofd. Vind het zo`n maf idee dat ze individuën zijn die hun eigen weg gaan. Heel tegenstrijdig want ik voed ze behoorlijk zelfstandig op.. maar dit soort momenten, waarop hij een half uur moet fietsen en nooit meer naar de basisschool zal gaan, ja, dan is hij weer even mijn kuiken!
TO, nog geen school gevonden, nog niet eens begonnen met zoeken ( kind zit nu in groep 8)

Ik heb al wel wat voorwerk gedaan maar van school uit nul reactie
Ah, krijg er ook wat traantjes van terwijl ik naar mijn lief ziek zoontje kijk...Maar ook hier zal die dag ooit komen.

Je hebt het zo leuk omschreven!
*
DGS..hoezo vanuit school 0 reactie? Bedoel je vanuit zijn basisschool of vanuit toekomstige VO?

Ninah, dank je wel, verwen je zieke kindje maar lekker!

Blekkie Ja!! Heel blij.

Jeetje, voor jullie ook spannend zeg. Deze kinderen zijn gewoon niet met 2 benen in deze wereld, dat maakt het zo ongrijpbaar en ontzettend eng!!

Herkenbaar?

Allemaal erg bedankt voor de lieve reacties! Doet me goed...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven