Erg vervelend gedrag stiefzoon

22-06-2020 23:53 391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, het is al een tijd geleden sinds ik voor het laatst actief was hier. Toen was ik nog samen met ex, geloof ik.

Ik heb inmiddels een aantal jaar een fijne relatie met een leuke, lieve man. Mijn ex en ik hebben co- ouderschap over onze dochtertje, dat gaat prima.
Vriend heeft echter ook een zoon, die niks van mij wilde weten de eerste jaren. Waar ik eerst nog hoopte dat het na verloop van tijd zou bijtrekken, troostte ik mezelf later met de gedachte dat we in elk geval niet 24/7 op elkaars lip zaten. Hij kwam alleen in het weekend, waarvan ik ook nog 1 dag werkte, dus de ongemakkelijke momenten bleven beperkt.

Echter is de situatie nu veranderd door problemen van zijn moeder, waardoor hij niet thuis kon blijven wonen. Om die reden woont hij nu al sinds Maart bij ons. En het breekt me op.
Vriend gooit alles wat zoon doet op "ach hij is aan het puberen/ heeft het moeilijk met de situatie rondom zn moeder/ mist zn vrienden/ gaat door een moeilijke periode"
Maar het voelt voor mij alsof zoon me expres uitdaagt, en mij en zijn vader uit elkaar wil drijven.
Als vriend thuis is, doet zoon namelijk nooit rare dingen. Gedraagt zich zoals een gemiddelde puber dat doet, maar zoekt geen ruzie ofzo.

Zodra zijn vader het huis uit is, ben ik al op mn hoede, omdat ik niet weet wat er nu weer gaat komen. Een greep uit de dingen die hij de afgelopen maanden heeft gedaan:
Hij maakt bijvoorbeeld dingen stuk, en zegt vervolgens dat hij het niet gedaan heeft. Echt als in: pakt mok uit de kast, kijkt mij aan, laat hem vallen en loopt triomfantelijk weg.
Bestelt dingen online, op mijn naam, met achteraf betalen.
Maakt dingen kwijt, waarvan ik zeker weet dat het gewoon op een vaste plek lag. Doet vervolgens alsof ie geen idee heeft waar ik het over heb.

Dat zijn nog 'kleine' dingetjes.
De meest recente ontwikkelingen vind ik erger, maar daar ga ik later even verder op in.

Wat moet ik hier nou mee???
BellatrixVanDetta schreef:
23-06-2020 15:23
Ik vind het anders knap abnormaal gedrag, en welbewust ook nog.
Daar is is heel erg misgegaan.

En die paardenlul van een vader kon wat mij betreft als eerste in het zachte bruin zakken.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Je kunt het wel aan je vriend vertellen, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat zoon dit glashard gaat ontkennen.... Wel iets waar je rekening mee moet houden.
Creativity is intelligence having fun
Hoe oud is je dochter?
Heb je al eens aan haar gevraagd wat zij van hem vindt en hoe het gaat tussen die twee als jij er niet bent?
anoniem_6666bc69b907a wijzigde dit bericht op 23-06-2020 15:56
0.38% gewijzigd
Waarom gaat iedereen er direct van uit dat hij iets met het dochtertje van TO zou willen doen? Hij richt zich op TO, er is niets wat ergens anders op wijst.
TanteOlivia schreef:
23-06-2020 15:30
En je hebt het over 'de keren dat hij zulke dingen doet', dus dit soort dingen gebeuren vaker?

Ga alsjeblieft nu direct weg uit dat huis, dit echt echt niet goed en geen veilige situatie voor jou en je dochter. Weet je zeker dat hij niks uithaalt bij je dochter?
Ja, er zijn al vaker soortgelijke confrontaties geweest. En andere dingen die een zelfde soort ondertoon hadden.

Hij is verder eigenlijk nooit echt alleen met dochter, dus vooralsnog verdenk ik hem daar niet van.
Daveotion schreef:
23-06-2020 15:56
Waarom gaat iedereen er direct van uit dat hij iets met het dochtertje van TO zou willen doen? Hij richt zich op TO, er is niets wat ergens anders op wijst.
Op dit moment zal hij zich wel gedragen naar zijn stiefzus.

De vraag is: Stel de zaak escaleert en hij wil opstartster nog harder treffen ... wat flikt ie dan?
Niet zozeer dan om dat kind te raken waarschijnlijk, maar meer om moeder te raken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Die knul heeft gewoon last van hormonen en frustraties en kan er geen kant mee op. Zo extreem is het nu ook weer niet. Waarmee ik niet zeg dat dit oké is, maar om hem nu tot psychopaat en pedofiel te gaan bombarderen... Tjee.
Kirby schreef:
23-06-2020 15:55
Je kunt het wel aan je vriend vertellen, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat zoon dit glashard gaat ontkennen.... Wel iets waar je rekening mee moet houden.
Hij ontkent nog net niet dat zonlicht bestaat, dus ik zou er gewoon vanuit gaan dat hij dit ook wel gaat ontkennen.

Maar dat wil niet zeggen dat pa niet mag horen van zijn gedrag.
En dat pa misschien snapt als opstartster zou willen gaan latten.
Is dit nu later?
Wissewis schreef:
23-06-2020 15:58
Op dit moment zal hij zich wel gedragen naar zijn stiefzus.

De vraag is: Stel de zaak escaleert en hij wil opstartster nog harder treffen ... wat flikt ie dan?
Niet zozeer dan om dat kind te raken waarschijnlijk, maar meer om moeder te raken.
Ik denk niet dat hij veel meer durft dan dit. Of wou je nu beweren dat een 17-jarige een volwassen vrouw gaat verkrachten?
Hij is gewoon uit op aandacht en heeft geen flauw idee hoe hij dat op de juiste manier kan aanpakken. Nou ja, dat is hoe ik het interpreteer.
Daveotion schreef:
23-06-2020 15:56
Daar gaat niemand vanuit zover ik het lees. Maar bij dit soort gedrag kan het zeker geen kwaad om extra alert te zijn. En straks is dochter ook een dame. Die misschien verkeerde dingen zegt of doet. Of misschien is hij over een tijdje boos op een ex vriendinnetje en denkt hij dat hij zulke streken kan uithalen.

Deze jongen moet zsm horen dat wat hij doet echt niet oké is. Voordat hij eindigt als één of andere aanrander.
Daveotion schreef:
23-06-2020 15:59
Die knul heeft gewoon last van hormonen en frustraties en kan er geen kant mee op. Zo extreem is het nu ook weer niet. Waarmee ik niet zeg dat dit oké is, maar om hem nu tot psychopaat en pedofiel te gaan bombarderen... Tjee.
Hmm ik vind dat bewust laten betrappen en dan dank je mammie echt heel raar.
Als ik het goed door heb ben jij meer thuis dan zijn vader, opstartster?

Waarom de boel niet omdraaien?
Pa minder uren werken, meer thuis met zijn zoon (en eventueel jouw dochter) en jij meer werken?
Is dit nu later?
sneeuwwitje80 schreef:
23-06-2020 16:02
Hmm ik vind dat bewust laten betrappen en dan ‘dank je mammie’ echt heel raar.
Niet raar, CREEPY!
Daveotion schreef:
23-06-2020 16:01
Ik denk niet dat hij veel meer durft dan dit. Of wou je nu beweren dat een 17-jarige een volwassen vrouw gaat verkrachten?
Hij is gewoon uit op aandacht en heeft geen flauw idee hoe hij dat op de juiste manier kan aanpakken. Nou ja, dat is hoe ik het interpreteer.
Dat is wel heel naïef gedacht he? Alsof je pas iemand kan verkrachten als je 21 bent ofzo. De meeste jongens zijn op die leeftijd (17) al een stuk sterker en groter dan de gemiddelde volwassen vrouw.
Daveotion schreef:
Dat snap ik wel. Ik vind die die labels die nu worden gebruikt te ver gaan, want de situatie is duidelijk ontzettend klote voor die jongen, maar toch is het voor TO en haar kind geen gezonde situatie om hier in te blijven zitten. Zeker omdat de vader afwezig is en niet optreedt. Ik zou dan echt niet langer in dat huis willen blijven wonen.

Lekker terug op jezelf gaan wonen met alle ruimte en rust voor jou en je dochter, TO. Misschien kun je voor de komende tijd een vakantiehuisje huren en vanaf daar een huis zoeken? En laat je vriend het uitzoeken met zijn zoon, hij is nu aan zet om het voortouw te nemen, niet jij.
sneeuwwitje80 schreef:
Hmm ik vind dat bewust laten betrappen en dan dank je mammie echt heel raar.
Wellicht heeft TO hem ook weleens geprovoceerd.
Daveotion schreef:
23-06-2020 16:06
Tjezus! Jij gaat wel heel erg ver! Wil je nu gewoon beweren dat TO dit rare gedrag zelf heeft uitgelokt? Ben jij wel helemaal goed!
Daveotion schreef:
Hoe zie je dat voor je?
Bij welke provocatie is het normaal om je ongevraagd een erectie te tonen?
Daveotion schreef:
Ik wil veel geloven.
Maar dat een volwassen vrouw met kind bewust zou zitten spelen met een vibrator voor de ogen van haar puber-stiefzoon gaat mij toch écht wat ver :-D.
Is dit nu later?
Wissewis schreef:

Pa minder uren werken, meer thuis met zijn zoon (en eventueel jouw dochter) en jij meer werken?
Ik weet niet hoe oud die dochter is, maar ik zou haar echt niet alleen met die zoon in dat huis laten zijn, terwijl ik aan het werk ben. Zelfs niet met de vader erbij, die duidelijk niet met zijn aandacht bij zijn zoon is. Allemaal leuk en aardig en het is zeker zielig voor die knul, maar hij gaat bepaalde grenzen over, waardoor ik hem niet meer zou vertrouwen. Seksueel misbruik is niet iets zeldzaams, het komt ontzettend veel voor, alleen sluiten te veel mensen hun ogen ervoor, waardoor veel verhalen niet worden verteld.
Daveotion schreef:
Hoeveel meisjes worden aangerand door jongen die last hebben van hun hormonen denk je? Niet iedere aanrander is een psychopaat natuurlijk.

Dit is gedrag wat je echt niet op zijn beloop moet laten. Als hij denkt dat hij dit kan maken bij zijn stiefmoeder, waarom dan niet bij zijn klasgenootjes. En wat nou als hij dronken is op een feestje en zijn vriendinnetje is hem wat aan het op geilen.

Sorry misschien overdrijf ik hoor. Maar ik vind dit dus echt een rode vlag. En ik zeg niet dat hij een potentiële verkrachter is. Maar ik geloof wel dat de kans kleiner is dat hij zulk gedrag in de toekomst zal vertonen als hij duidelijk word gemaakt dat dit niet oke is. En dat doe je niet door dit te bagatelliseren.
Wissewis schreef:

Ik werkte parttime, maar mede door de impact van het Corona- gedoe op dat bedrijf, werd mijn contract niet verlengd. Ik ben nu dus werkzoekende en vooralsnog hele dagen thuis. Met de zoon dus. En 3-4 dagen met mijn dochtertje.

Vriend heeft een eigen zaak, dus structureel minder werken is geen optie...
smulrol schreef:
23-06-2020 16:04
Niet raar, CREEPY!
Ja dat dekt de lading inderdaad beter. Ik vind het echt iets om serieus te nemen en hulp bij te zoeken.
Daveotion schreef:
Je afrukken voor het vriendinnetje van je vader zijn gewoon hormonen?? En niet extreem, neuh joh, totaaal niet. :facepalm:
smulrol schreef:
23-06-2020 16:08
Hoe zie je dat voor je?
Bij welke provocatie is het normaal om je ongevraagd een erectie te tonen?
Ik ken wel verhalen van een stiefmoeder die in lingerie door het huis banjerde wat in een nogal ongemakkelijke ruzie met haar puberende stiefzoon ontaardde omdat hij naar haar zat te gluren. (Even als voorbeeld.)

We weten niet wat er verder nog is voorgevallen tussen TO en stiefzoon en hoe TO zich heeft opgesteld. We kennen het perspectief van de stiefzoon niet.
Nee, er is geen excuus voor wat hij doet, maar het helpt al helemaal niet om hem dan maar een psychopaat en een potentiële verkrachter te noemen. Het is in feite nog een kind. Hij staat machteloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven