Ervaringen bevalling inleiden...

09-07-2009 17:10 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Morgen word ik ingeleid, omdat ik dan 72 uur met gebroken vliezen heb rondgelopen. Ik vind het best heftig, ben ook een beetje het vertrouwen in mijn lichaam kwijt. Mijn 1e bevalling verliep heel soepel, had me daar een beetje op ingesteld ook deze keer... Maar goed, inmiddels ben ik wel aan het idee gewend en ga ik ervoor.

Toch ben ik erg benieuwd wie er ervaringen heeft met het inleiden van een bevalling, misschien ook wel met gebroken vliezen hebben gelopen en de weeen niet op gang kwamen.

Wie heeft er tips om de dag door te komen morgen?

Zijn er sowieso nog dingen waar ik aan moet denken?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Liefs
fijn dufty dat dit topic een beetje je zorgen weg kan nemen.

als de kleine spruit er dan éindelijk uit is ... kom je dan nogwel even vertellen hoe t is gegaan , hoe je t hebt ervaren en natuurlijk vertellen hoe mooi je zoontje of dochtertje is ?
Yamuna, ik kom het jullie zeker vertellen!
fijn! ik vind het altijd wel leuk als mensen nog even laten weten hoe t geweest is.
He Dufty

veel succes morgen, het duurt in ieder geval niet lang meer voordat je baby er is! Hou ons op de hoogte via het forum of via de hyves!

Groetjes Jojon (juli 09)
Hoi hoi,

Ik ben ook 2 keer ingeleid; de eerste keer was het omdat ik 42 weken zwanger was en toen duurde het maar 1 dag; smorgens begonnen met om de 3-4 uur gel in te brengen. Uiteindelijk is mijn zoontje snachts om 2.13 uur geboren en dat ging heel vlot, binnen 4,5 uur vanaf de eerste wee tot aan de geboorte. Mijn man was net op tijd.

De 2e inleiding was 2 jaar geleden omdat ik te ver van het ziekenhuis woonde en de gynaecoloog het onverantwoord vond om te wachten tot de uitgerekende datum werd ik ingeleid. Dat was met 38,5 week. Op maandag begonnen ze met de gel en uiteindelijk werd mijn zoontje pas donderdagmiddag om 17.38 uur geboren. Om goed kwart voor 3 smiddags begon het te krampen en dat werd steeds heftiger, zodat ik bijna niet meer kon lopen. Om 17.00 uur braken de vliezen en om 17.38 uur was hij er. Nog net geen 3 uurtjes.

Het waren 2 heel vlotte bevallingen. Mijn 2e zoontje was zonder inleiding waarschijnlijk ook wel tot de 42e week blijven zitten, vandaar dat het zo lang duurde voor er iets gebeurde.

Helaas kwam hij op de IC terecht door ademhalingsproblemen maar dat had niks met de inleiding te maken. Dat was ook de reden waarom ik naar het radboud moest. Dat had te maken met zijn schildklier. Het volledige verhaal kun je ook lezen in het andere draadje over THYRAX...doodeng!! verderop in deze categorie.

Ik heb verder dus goede ervaringen met het inleiden, alleen vind ik dat gewroed niks om die gel/tabletten in te brengen. maar dat hoort er nu eenmaal bij.

groetjes heidi
Wat ik me wel afvraag is of ze bij mij zo lang wachten als het niet op gang komt, zoals bij jou @Heidi. Tenslotte zijn mijn vliezen morgen echt te lang gebroken, dus ik ben bang dat ze het niet al te lang willen laten duren. Hoop maar dat het daardoor niet uiteindelijk een kunstverlossing wordt, maar misschien hebben ze dat wel gewoon meegerekend, dat ik er net zo goed bij wijze van spreken 2 dagen over mag doen. Geen idee eigenlijk...
zaterdag 3 januari was mijn water gebroken

en dat ik de ochtend van 6 januari de dokter vroeg waarneer ze verdere aktie zouden ondernemen "kon dat nog wel een paar dagen aan" volgens de gynaecoloog. zo lang je geen koorts hebt moeder en kind het goed maken ... is er geen noodzaak om bijvoorbeeld een keizersnede toe te passen
Ik ben ook ingeleid wegens langdurig gebroken vliezen.

Zondagochtend 8 uur stond ik (heel ongeduldig: laat maar komen dat kind!) aan de balie van de verloskamers. Rond een uur of 9 kreeg ik een infuus en rond 1 uur 's nachts is Mini geboren.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Heel veel succes morgen! Je bent in het ziekenhuis vast in goede handen. Don't worry, komt vast goed!

Enneh... kom je nog langs op het juli-topic? Of ben je daar nu even te gestrest voor?

Ik duim voor je en denk aan je! (f)
Veel succes morgen! En dat infuus: ze hadden mij ook misgeprikt. Ik heb er echt niets van gemerkt. Ik vond het in ieder geval totaal niet vervelend.

Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, maar als die kleine eenmaal op je buik ligt....ben je alles weer vergeten. Probeer zoveel mogelijk over je heen te laten komen en niet te 'nadenken'. Komt helemaal goed.
Hoi,

Veel succes morgen.

2 x ben ik ingeleid (problemen met m'n bloeddruk). Om 9.00 infuus erin, om 11.00 uur begon het te rommelen om 13.00 hevige weeen en om 13.35 uur kind eruit. Ging vrij makkelijk eigenlijk.

Bij de tweede had ik wel meer last van naweeen.
Dufty, het ligt er ook aan of je baarmoedermond al verweekt is hoe lang het duurt. Omdat je vliezen al gebroken zijn ga ik er vanuit dat dit bij jou wel het geval is. Wanneer het infuus aangesloten wordt gaat het ook vaak heel snel. Volgens mij is de stelregel dat ze het infuus aan sluiten bij een verweekte baarmoedermond en 1 a 2 cm ontsluiting.

Helaas was mijn baarmoedermond nog niet verweekt met 42 weken. Pas op de vijfde dag van de inleiding kon er worden gestart met het infuus. Dat vlotte uiteindelijk ook niet en dus is het een keizersnede geworden.
succes vandaag dufty !
Hee Duft, veel succes vandaag! Ik zal aan je denken.
Duft, ik ben natuurlijk te laat, maar voor het geval je het nog leest: Ik laat infusen altijd op mijn pols prikken (ja... ik ben inmiddels ervaren), onder je duim zeg maar, daar voel je er maar weinig van.

Succes en ik lees je op LGZW!

X
Duft, denk aan je...
Hallo!

Ik zou nog even mijn ervaring met het inleiden komen vertellen

Ik vond het allemaal erg medisch en kil, maar dat heeft ook met de fusering van ons ziekenhuis te maken en de chaos die daar heerste. 2 verloskundige op 5 barende vrouwen is niet heel veel, dus er werd niet altijd gereageerd op mijn belletje... Ik vond ook alle zaken er omheen erg onplezierig, het infuus, het draadje wat op baby's hoofdje werd bevestigd, het niet van je bed afmogen (want geen tijd om eventuele slangetje opnieuw te bevestigen), er om 8 uur moeten zijn, maar pas om 10.30 uur een infuus krijgen, etc. De bevalling op zich ging heel snel, 5 uurtjes ongeveer en 6 minuten persweeen. Maar het laatste uur ging ik van 5/6 cm naar volledige ontsluiting en dat is echt geen pretje. Maar gelukkig duurde dat niet zo lang en vond ik het door me goed te blijven focussen op mijn ademhaling desondanks wel te doen. De voordelen: De bevalling gaat snel, je zit minder in een endorfine-roes dus je bent vrij snel weer fit en helder en maakt de bevalling ook meer mee, na de bevalling ben je ook lichamelijk sneller weer op de been, je wordt in het ziekenhuis goed verzorgd en in de gaten gehouden evanals je baby, je weet waar je aantoe bent. De nadelen: Wel erg medisch, geen knusse setting, het gaat allemaal heel snel, soms te snel, ik mocht niet van mijn bed af en vond dat vooral op het laatst niet prettig, want kon maar moeilijk mijn weeen opvangen...
Gefeliciteerd! Is het een jongetje of een meisje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven