Ervaringen Nanny/ Au pair
zondag 1 september 2019 om 09:31
.....
Nu overwegen we dus een au pair volgend jaar. Wie heeft hier ervaring mee? Hebben jullie zelf iemand gevonden of via een bureau, waar heb je op gelet, wat viel mee of tegen? We hebben ruimte genoeg thuis en een extra slaapkamer en badkamer, dus dat is het probleem niet.
Nu overwegen we dus een au pair volgend jaar. Wie heeft hier ervaring mee? Hebben jullie zelf iemand gevonden of via een bureau, waar heb je op gelet, wat viel mee of tegen? We hebben ruimte genoeg thuis en een extra slaapkamer en badkamer, dus dat is het probleem niet.
caramelfudge wijzigde dit bericht op 16-09-2019 12:10
Reden: Persoonlijke gezond en werk details verwijderd.
Reden: Persoonlijke gezond en werk details verwijderd.
63.09% gewijzigd
maandag 2 september 2019 om 11:28
Hier sta ik van te kijken zeg.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑01-09-2019 09:42https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... verblijven
Welk werk doet een au pair niet?
Een au pair mag niet als enige verantwoordelijk zijn voor de werkzaamheden en de opvang van kinderen. Er moet bijvoorbeeld een ouder of grootouder aanwezig (of direct beschikbaar) zijn die verantwoordelijk is. Ook mag de au pair geen taken verrichten voor mensen die bijzondere zorg nodig hebben. Dat is zorg waarvoor een bijzondere vaardigheid nodig is. Zoals de zorg voor een zwaar gehandicapt kind.
Een au pair is dus geen vervanging voor normale kinderopvang, zorgverlening of voor huishoudelijke hulp.
Ben bang dat dit dus geen oplossing biedt voor jullie situatie.
maandag 2 september 2019 om 11:34
Denk persoonlijk ook dat 95% van de mensen zich hier niet aan houdt. Ik denk dat de essentie is dat ze niet eind verantwoordelijk mogen zijn en er altijd iemand in de buurt moet zijn die dat wel is.
maandag 2 september 2019 om 11:39
Benader opleidingen pedagogiek (HBO/universitair) en SPW (MBO) en creëer zo een baanopening voor een student(e) die op deze wijze (deeltijd) studie bekostigd of klaar is met de opleiding en diploma net heeft.
Goed dat je tijdig informeert.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 12:22
0.21% gewijzigd
maandag 2 september 2019 om 11:54
Vergelijkbaar en/of onderdeel van een PGB? Daardoor meer mogelijkheden?boannan schreef: ↑01-09-2019 10:59Wij hebben een nanny via een bureau. Het bureau doet dan de werving en selectie en daar betaal je voor. Een nanny heeft andere voorwaarden dan een au pair. Overigens zorgt onze nanny voor onze meervoudig gehandicapte zoon maar we hebben haar via een ‘gewoon’ nanny bureau.
Voordeel van een nanny is dat ze net zo lang mag blijven als je samen overeen komt. Ze mag alle zorgtaken doen. In ons geval ook verpleegkundige handelingen. Maar in ons geval is het ook allemaal wit. Ze is al ruim 2,5 jaar bij ons.
Wat wel echt heel erg wennen was was om opeens een soort van gezinslid erbij te hebben. Ze is wel 24u bij je in huis. En in ons geval heeft zij boven een eigen slaapkamer en badkamer en komen wij daar nauwelijks dus zien we haar ook niet op haar vrije dagen en delen we geen badkamer ofzo.
Als je me een pb stuurt kan ik je de naam geven van het bureau.
maandag 2 september 2019 om 12:47
Yup, wij hebben een au pair. En wij houden ons wel gewoon aan de eisen die hier genoemd zijn. Het gaat er gewoon om dat je au pair niet de enige beschikbare persoon is voor de kinderen. Wij hebben inderdaad onszelf (man en ik) en opa's en oma's die kunnen inspringen als er wat met de au pair is (ook een au pair kan bijv ziek zijn). Kosten zijn maandelijks zakgeld (340 euro), en verder kosten voor het au pair bureau, verzekeringen, vliegtickets en kosten voor het visum. En natuurlijk kost en inwoning, in ons geval hebben we een groot huis met een eigen verdieping en opgang voor de au pair. Ze heeft ook een eigen badkamer en WC.
Een au pair mag max 30 uur per week voor het gastgezin werken en max 8 uur per dag. Het is een culturele uitwisseling, dus ze gaat veel mee naar musea, uitjes etc. Het is echt een gezinslid.
Ik moet wel zeggen dat mijn kinderen twee-talig zijn opgevoed en goed met onze au pair kunnen praten (anders lijkt mij dat een flink nadeel), en dat zij ook een stuk groter zijn dan de jouwe, ik weet ook niet of ik een au pair voor een baby zou laten zorgen... Mijn oudste is 12 jaar, middelste 10 en mijn jongste 7 jaar.
Een au pair mag max 30 uur per week voor het gastgezin werken en max 8 uur per dag. Het is een culturele uitwisseling, dus ze gaat veel mee naar musea, uitjes etc. Het is echt een gezinslid.
Ik moet wel zeggen dat mijn kinderen twee-talig zijn opgevoed en goed met onze au pair kunnen praten (anders lijkt mij dat een flink nadeel), en dat zij ook een stuk groter zijn dan de jouwe, ik weet ook niet of ik een au pair voor een baby zou laten zorgen... Mijn oudste is 12 jaar, middelste 10 en mijn jongste 7 jaar.
maandag 2 september 2019 om 12:56
Iedereen roept altijd zo hard dat een au pair zo goedkoop is want alleen zakgeld maar er komt natuurlijk veel meer aan kosten bij kijken.bibi72 schreef: ↑02-09-2019 12:47Yup, wij hebben een au pair. En wij houden ons wel gewoon aan de eisen die hier genoemd zijn. Het gaat er gewoon om dat je au pair niet de enige beschikbare persoon is voor de kinderen. Wij hebben inderdaad onszelf (man en ik) en opa's en oma's die kunnen inspringen als er wat met de au pair is (ook een au pair kan bijv ziek zijn). Kosten zijn maandelijks zakgeld (340 euro), en verder kosten voor het au pair bureau, verzekeringen, vliegtickets en kosten voor het visum. En natuurlijk kost en inwoning, in ons geval hebben we een groot huis met een eigen verdieping en opgang voor de au pair. Ze heeft ook een eigen badkamer en WC.
Ik dacht dat ze ook nog een Nederlandse cursus moeten doen? Plus iemand volledige bij je in hebben wonen.
En dat alles voor max. 30 uur per week.
Ik denk overigens dat het voor sommige gezinnen heel handig is, mn met kinderen die naar school gaan.
Of het ideaal is met kleine kinderen die de hele dag opvang nodig hebben betwijfel ik.
maandag 2 september 2019 om 19:14
Ttroeteltje schreef: ↑02-09-2019 11:39Benader opleidingen pedagogiek (HBO/universitair) en SPW (MBO) en creëer zo een baanopening voor een student(e) die op deze wijze (deeltijd) studie bekostigd of klaar is met de opleiding en diploma net heeft.
caramelfudge wijzigde dit bericht op 16-09-2019 12:13
10.55% gewijzigd
maandag 2 september 2019 om 19:19
Bedankt voor je antwoord!bibi72 schreef: ↑02-09-2019 12:47Yup, wij hebben een au pair. En wij houden ons wel gewoon aan de eisen die hier genoemd zijn. Het gaat er gewoon om dat je au pair niet de enige beschikbare persoon is voor de kinderen. Wij hebben inderdaad onszelf (man en ik) en opa's en oma's die kunnen inspringen als er wat met de au pair is (ook een au pair kan bijv ziek zijn). Kosten zijn maandelijks zakgeld (340 euro), en verder kosten voor het au pair bureau, verzekeringen, vliegtickets en kosten voor het visum. En natuurlijk kost en inwoning, in ons geval hebben we een groot huis met een eigen verdieping en opgang voor de au pair. Ze heeft ook een eigen badkamer en WC.
caramelfudge wijzigde dit bericht op 16-09-2019 12:15
Reden: Details over soort werk verwijderd.
Reden: Details over soort werk verwijderd.
14.61% gewijzigd