Ervaringen Phil & Teds Peanut
zondag 6 mei 2012 om 11:10
Ik ben zwanger van mijn 3e kindje. Toen onze 2e geboren werd hebben wij onze enkele wagen verruild voor een Phil & Teds Vibe. Zoon lag lekker in het nestje te slapen en dochter zat er in het duozitje bovenop. Toch vond ik het niet ideaal omdat dochter, zeker toen zoon groter werd, met haar voeten tegen de beentjes van zoon aan'schopte'. En ik vond het ook wat 'open' als ik alleen met zoon op pad ging.
Nu wil ik er graag een peanut bij kopen. Dan kan zoon in het stoeltje erachter en dochter is inmiddels oud genoeg om zelf te lopen of met haar fietsje mee te gaan. En zonder stoeltje heb je dan ook een beschutte wagen
Maar ja, ze zijn behoorlijk aan de prijs. Dat vind ik het waard hoor als het echt een uitkomst is.
Wie heeft er 1 en kan me vertellen hoe lang de kleintjes ongeveer in de bak passen? Bij mijn zoon heb ik na een maand of 3 een groter nestje moeten kopen omdat ie er uit gegroeid was.
Hoop met de peanut wel een maand of 6/7 te kunnen doen.
Negatieve ervaringen zijn ook welkom uiteraard
Nu wil ik er graag een peanut bij kopen. Dan kan zoon in het stoeltje erachter en dochter is inmiddels oud genoeg om zelf te lopen of met haar fietsje mee te gaan. En zonder stoeltje heb je dan ook een beschutte wagen
Maar ja, ze zijn behoorlijk aan de prijs. Dat vind ik het waard hoor als het echt een uitkomst is.
Wie heeft er 1 en kan me vertellen hoe lang de kleintjes ongeveer in de bak passen? Bij mijn zoon heb ik na een maand of 3 een groter nestje moeten kopen omdat ie er uit gegroeid was.
Hoop met de peanut wel een maand of 6/7 te kunnen doen.
Negatieve ervaringen zijn ook welkom uiteraard
zondag 6 mei 2012 om 11:37
Mijn dochter lag trouwens heerlijk in het babynestje van de Phil & Teds, meer dan een half jaar. Mijn zoon had het denk ik na twee maanden al vreselijk gevonden, maar zij vond krappe wiegjes wel knus. Misschien eerst aanzien hoe de nieuwe baby het vindt?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 6 mei 2012 om 12:34
Hier de peanut gebruikt, bij eerste al P&T gekocht.
Hij lag er lekker beschut in. Zijkanten zijn trouwens zacht, gespannen stof tussen boven-en onderring.
Wat fijn dat je het wel als duo kan gebruiken, in oktober komt de tweede, de eerste is dan twee.
Hij loopt al goed, maar langere stukken zit hij.
We hebben de peanut niet heel lang gebruikt, ik denk drie of vier maanden. Hij kon te weinig zien, wilde zitten.
Hij lag er lekker beschut in. Zijkanten zijn trouwens zacht, gespannen stof tussen boven-en onderring.
Wat fijn dat je het wel als duo kan gebruiken, in oktober komt de tweede, de eerste is dan twee.
Hij loopt al goed, maar langere stukken zit hij.
We hebben de peanut niet heel lang gebruikt, ik denk drie of vier maanden. Hij kon te weinig zien, wilde zitten.
zondag 6 mei 2012 om 13:10
Teddy
Ik heb hem ook. En Bink heeft er tot zeker 5,5 in gelegen en had er nog wel iets langer in kunnen liggen.
De peanut is volgens mij 80 cm, echt een ideaal ding.
Bij onze phil en teds kan je eigenlijk het duo zitje er dan niet achter zetten maar ik heb het gewoon gedaan.
Kind in de duo zit heeft niet heel veel ruimte maar ik verwacht dat Bink toch niet zovaak wil zitten.
Ik heb hem ook. En Bink heeft er tot zeker 5,5 in gelegen en had er nog wel iets langer in kunnen liggen.
De peanut is volgens mij 80 cm, echt een ideaal ding.
Bij onze phil en teds kan je eigenlijk het duo zitje er dan niet achter zetten maar ik heb het gewoon gedaan.
Kind in de duo zit heeft niet heel veel ruimte maar ik verwacht dat Bink toch niet zovaak wil zitten.
zondag 6 mei 2012 om 14:03
zondag 6 mei 2012 om 14:20
Ik heb er ook naar geïnformeerd toen ik de wagen in januari als kraamcadeau voor mijn dochter heb gekocht bij de geboorte van het tweede kind. Er is mij verteld dat P&T de wagen met de Peanut erop niet aanbeveelt als duowagen omdat het evenwicht dan niet goed is. Het zwaarste kind moet altijd boven de wielen zitten. Bij gebruik van een Peanut zit het zwaarste kind onderin en ligt het lichtste kind boven de wielen. In dat geval zou de wagen vrij makkelijk kunnen kiepen/kantelen. Bij gebruik van het nestje zit het zwaarste kind wel boven de wielen. Als de duozit onderin wordt gebruikt, zit het zwaarste kind ook boven de wielen en is het juiste evenwicht gegarandeerd.
zondag 6 mei 2012 om 20:23
Marianko ik heb dat ook gelezen. Ik heb hem ook icm de maxicosi gebruikt en ook daar is de gewichtsverdeling niet helemaal zoals het hoort.
Ging wel goed overigens. Zal eens opzoeken hoeveel zo'n bak weegt. Misschien valt het mee. Bedankt voor je reactie.
Mimp, OGG
OGG jij hebt hem dus ook samen met het duozitje gebruikt? kan me een foto van je herinneren. Had je het gevoel dat het zwaartepunt verkeerd lag?
Ging wel goed overigens. Zal eens opzoeken hoeveel zo'n bak weegt. Misschien valt het mee. Bedankt voor je reactie.
Mimp, OGG
OGG jij hebt hem dus ook samen met het duozitje gebruikt? kan me een foto van je herinneren. Had je het gevoel dat het zwaartepunt verkeerd lag?