Ervaringen plaswekker

16-09-2009 18:15 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje wordt over 2 maanden 7 en plast nog elke avond in bed. Hij is misschien 2 keer droog geweest in zijn hele leven.

We hebben al verschillende dingen geprobeerd (wakker maken om te plassen, niet meer drinken 's avonds), maar het heeft allemaal niet gewerkt. Nu zitten we er toch aan te denken om een plaswekker te bestellen. Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe is het gegaan, hoe oud was je kind? Waar heb je hem gekocht?

Volgens mijn huisarts is dat nog absoluut niet nodig, want zijn zoon was ook pas 10 toen hij 's nachts zindelijk werd. In informatie die ik elders heb ingewonnen wordt toch echt duidelijk gezegd dat je vanaf 6 jaar wel iets kan gaan proberen.

Andere oplossingen / ervaringen zijn natuurlijk ook van harte welkom!
2 van de 3 kindern hebben bij mij al een plaswekker gehad met 6 jaar. Ze waren gemiddeld 3 keer per week nat. De wekker heeft enorm geholpen. ze waren echt in een week van het bedplassen af.

Ik had er 1 van Rodger, google maar eens. Het is een draadloze. Oja ik had altijd over (!)de speciale onderbroek van de plaswekker nog een luier geadaan. Zo werkt de plaswekker nog wel, maar het bed wordt niet nat.

Veel succes, en als je vragen hebt stel ze gerust.

Binnenkort zal mijn jongste er ook aan geloven. Hij is nog 5 en nog niet zindelijk. Bij 6 jaar krijgt hij ook een plaswekker.
Mijn zoon is 7 en mijn huisarts gaf ook aan dat hij nog te jong is om aan een plaswekker te denken. Hij is echt elke nacht nog nat......

Moet je zo'n ding dan niet via een verwijsbrief van de huisarts bestellen? Dat dacht ik namelijk, daarom ben ik ook naar de huisarts gegaan
Wij hebben een kind van zes aan de plaswekker gehad. Het heeft uiteindelijk gewerkt, maar het kostte ons wel heel veel kracht. Geen idee wat jij al weet van het concept, maar wij hadden iets in gedachten dat het kind op enkele momenten gedurende de nacht zachtjes gewekt werd. Naief, ik weet het, het alarm (vergeet het woord wekker direct) gaat af zodra je kind gaat plassen en dat was bij ons kind zeven dagen per week twee maal per nacht. Groot probleem is dat jij klaarwakker bent, maar het pissende voorwerp rustig in bed blijft ronken. "Laat uw kind zelf het bed verschonen; dit is een essentieel onderdeel van de training" jubelde de folder en dus stonden wij nachtelijks - bij voorkeur als wijzelf net in slaap waren gevallen (een beetje zoals pasgeboren babies een ingebouwde radar hebben om op willekeurig welk moment jij aan je avondeten begint, hartverscheurend en ontroostbaar te huilen) - naast het bedje te schreeuwen, schudden en koude, natte lappen op het gezicht te douwen (je moet iets!) om ervoor te zorgen dat het kind "de rest op de wc uitplast". Nou ja, die rest lag al lang en breed in bed de eerste week. Toen besloten we er geheel tegen het systeem in toch maar een luier over de onderbroek te doen.

Het heeft ons uiteindelijk vier maanden geduurd en met goed resultaat. Maar nu nummer twee zich aandient (bijna zes en nog steeds in luiers 's nachts), deinzen we toch een beetje terug voor dit tirannieke regime. Doe het echt als het hele gezin er achter staat, want het kost redelijk wat energie en nachtrust.

Sterkte!
Bedankt voor je verhaal gussie. Wat goed zo snel resultaat!

Ik zie op die rodger site dat hij ook vergoed wordt door ziekenfonds, das helemaal mooi.

Of zou je dan een verwijsbrief nodig hebben?

je kan ze gewoon via internet bestellen.
Hoi Dolphine,

Nee hoor je kan zo'n plaswekker gewoon kopen bij de Evean of wat ze bij jou hebben voor de verkoop of verhuur van hulpmiddelen. Bij mijn jongst werkte het super. Heb alleen op marktplaats nog wat extra broekjes gekocht, ik had er maar 2 en de eerste tijd was dat echt een drama.

Die van mij werd trouwens geheel vergoed door het ziektekostenverzekering. Hij was ongeveer 100 euro.
Das al een ander verhaal marjolein. Daar ben ik ook wel een beetje bang voor, dat hij er gewoon doorheen slaapt. Maar goed uiteindelijk heeft het dus wel gewerkt bij jullie! Wat had jij voor merk?

Hoe ben je het nu met je volgende kind dan van plan om het aan te pakken?
Ik hbe hem ook op de camping gebruikt waar de muren gemaakt zijn van karton..................haar zus sliep naast haa maar gaf echt geen krimp!!

In het begin werd ze er ook niet wakker van maar na een week of twee stond ze al bij de eerste druppel, goed gemikt op zo'n draadje, klaar wakker naast haar bed
Ervaringen met plaswekker gevraagd

Hier staan ook een aantal ervaringen, waaronder de mijne
Bijna 6 jaar en 's nachts nog niet droog....

Nog een gevonden!
Wij hadden voor dochter toen ze zes jaar was een plaswekker geleend bij het uitleencentrum. Je kon het volume gelukkig instellen.

Binnen een week was ze droog 's nachts! En dat terwijl ze echt elke nacht nat was. Ze was zo trots dat het eindelijk gelukt was, ze wilde zelf echt van het bedplassen af.
Bij mij werd ie destijds niet vergoed geloof ik, was geloof ik toen alleen bij AV plus verzekerden. een verwijsbrief zal denk ik wel nodig zijn.

Dat een kind zelf het bed moet verschonen vind ik echt achterlijk. Ze doen het niet expres toch? Omdat ik 's nachts geen zin had (geef het eerlijk toe) een bed te verschonen heb ik het dus met een luier opgelost. De sensor voelt dus wel dat er geplast wordt, maar het bed wordt niet nat.

De speciale onderbroek en luier moest dus wel verwisseld worden, maar da's minder was dan een bed!

Als ze plassen gaan, gaat het kastje piepen. Die moeten ze uit doen. Dus ook wakker worden. Nog een tip, zorg dat het kastje niet vanuit bed uitgedaan kan worden. ze moeten echt even eruit moeten.

Oja, je kunt ook plaswekkers op marktplaats kopen, mocht het toch niet vergoed worden. daar zijn ze iig goedkoper.
Nog even een (stomme) vraag, maar krijg je hem ook vergoed als je het niet via de huisarts doet? dus zelf koopt of leent? Want ook ik ben zo langzamerhand die luiers 's nachts meer dan zat..... En mijn zoon? die slaapt gewoon rustig door. OOk alles geprobeert, wakker gemaakt 's avonds om te plassen, maar krijg hem heel moeilijk wakker, ben dus ook een beetje op zoek naar een laatste redmiddel.
ik heb net even bij mijn verzekeraar gekeken en de plaswekker wordt niet vergoed (Agis-compleetpolis), bij de wat uitgebreidere verzekering wel, maar dan wel op voorschrift van de arts.
Ik heb hem toen op Marktplaats gekocht. Volgens mij iets van 10 euro.

En kort daarna gewoon weer doorverkocht voor hetzelfde , ook weer op MP.
ik heb ook even mijn verzekering gechecked en die vergoed hem wel, alleen op voorschift van de arts. Misschien dan toch maar weer een bezoekje aan de huisarts en hopen dat ie nu wel wil meewerken.
Herkenbaar!

Mijn verzekering betaalt het pas als zoonlief 8 is. Hij is nu 6 dus dat duurt nog even. Huisarts en schoolarts raden aan te wachten. Meneer plast meerdere keren per nacht in zijn luier. Kan er helemaal niets aan doen. En hij slaapt gewoon door in zijn natte bed.

Heb laatst proef op de som genomen en een gewone wekker naast zijn hoofd gelegd en die op 21.30 ingesteld zodat hij dan al vast een keer kan plassen. MAAR MENEER WORDT HELEMAAL NIET WAKKER. Dus ben bang dat hij een plaswekker ook niet hoort.

Maar goed wellicht toch proberen want meneer is er wel sneu van, luiers worden in huis verstopt en logeerpartijtjes zijn niet meer gewenst. Hij schaamt zich.

Marion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven