Etiketten Plakken.

22-01-2009 22:00 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op overige was ik met wat andere dames even aan het praten over etiketten. En over de hoeveelheid kinderen die etiketten geplakt hebben.

Sommige mensen vinden het veeeeel meer de laatste jaren, ander mensen vinden het wel meevallen.

Ik wil zo nog even een stukje opzoeken met "de cijfers" , maar wat 1 van de dames ook zei was : "waarom openen we niet een topic met de vraag hoeveel mensen een kind met een officieel gediagnosticeerde ( ? ) stoornis hebben ? " zodat we eens kunnen kijken of het forum een beetje klopt met de cijfers

Omdat stemmen anoniem gaat hoop ik dat mensen willen antwoorden, en eerlijk willen zijn .

Verdere discussie of gesprek en vragen staat natuurlijk vrij. Ik vind het sowieso een boeiend onderwerp, dus goed voor een avondje viva .

groetjes en kusjes

Liefs,

Borodini.

Diagnose \ etiket \ label

Totaal aantal stemmen: 85

ja, door kinderpsyg (22%)
ja, maar door mezelf \ omgeving (7%)
nee (71%)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
ja, ASS, goedgekeurd door de psych.
Zeker goed voor een avondje Viva

Ik vind dat het tegenwoordig hip lijkt als je kind een of andere stoornis of erge ziekte heeft. Beetje sneu eigenlijk. Hippe variant van Munchhausen by Proxy.

Zoek je aandacht ergens anders maar laat je kind met rust.
Mijn zoon heeft MCDD \ ADHD en een hechtingsstoornig. Vastgesteld door de kinder-psych.

Wel zo netjes om zelf ook te antwoorden natuurlijk
oh star, het is idd niet mijn bedoeling te "pronken" met het hebben van een kind met stoornis. Maar ik vind het wel boeiend om te zien dat er mensen zijn ( hier niet natuurlijk ) die dat wel doen.

of eigenlijk, vaak doen met een zelf-gegeven-diagnose. Zoals een buurvrouw die nieuwetijdskindjes heeft, en mij vertelde dat ze Precies wist wat ik mee maakte en waar ik doorheen ging met de autist....
En idd, wees blij als je kind geestelijk ( en lichamelijk ) gezond is ! Ga niet zoeken naar dingen die er niet zijn enzo.
Neeeee dat snap ik ook, maar er zijn er tegenwoordig wel heel veel die het wel doen. En als je dan vraagt of het officieel is en of ze hulp hebben etc., dan hebbe nze daar geen zin in.

Dan valt het dus wel mee m.i.
Nee hier niet uiteraard Boro, het stikt hier van de echt HSP kinderen.
Het is wel zo dat er meer etiketten uitgedeeld worden, omdat de criteria voor bijv. dyslectie veranderen.

Tien jaar geleden was een van de criteria dat je een normaal tot hoog IQ moest hebben. Kort gezegd ging men er toen vanuit dat als je IQ laag was de leesproblemen waarschijnlijk daardoor kwamen en was het geen dyslectie. Dyslectie was een leesprobleem bij iemand waar je het niet zou verwachten.

Dat is een paar jaar geleden veranderd. Daardoor kwamen er ineens veeeeeel meer kinderen met dyslectie.

Dit gebeurt ook bij aandachtsstoornissen en concentratiestoornissen als ADHD en Autisme.
Enne....is HSP al een erkende aandoening? Zoniet dan kunnen die hippe arme ouders ook geen officieel erkend etiketje bij de psych. ophalen hè.

Stel je voor...je wéét gewoon dat Sterre of Quintijn een Nieuwetijdskind is, want dat heeft de waarzegster op de kermis je verteld en bovendien hebben ze alle symptomen die in het laatste nummer van Liobelel stonden opgesomd. Maar de psych. zegt doodleuk dat HSP niet de DSM staat. Daar sta je dan met je goede gedrag en je onhandelbare kiind. wat moet je dan? Gewoon gaan opvoeden of online Concerta bestellen uit Oeganda?

Denk daar maar eens aan !!
Nee, en ik mag toch hopen dat het nooit een erkende aandoening wordt.....

Opzich staat het wel leuk in vrienden boekjes tussen alle "welke popgroep is je favoriet" en "wat is je lievelingskleur" vragen.. "welk etiketje mogen wij op je plakken " en "heb je dat omdat mama het graag wil, of omdat het echt is?"
Starshine, topictitel is etiketten plakken. Dan heb ik het dus even niet over al dan niet erkend.
quote:borodini schreef op 22 januari 2009 @ 22:18:

Nee, en ik mag toch hopen dat het nooit een erkende aandoening wordt.....

Opzich staat het wel leuk in vrienden boekjes tussen alle "welke popgroep is je favoriet" en "wat is je lievelingskleur" vragen.. "welk etiketje mogen wij op je plakken " en "heb je dat omdat mama het graag wil, of omdat het echt is?"Lijkt me een topper in de vriendenboekjes
quote:Star schreef op 22 januari 2009 @ 22:19:

Starshine, topictitel is etiketten plakken. Dan heb ik het dus even niet over al dan niet erkend.'s Waar.
Ik heb een kind met een OT-afwijking.

Overigens: er zijn meer kinderen met etiketjes, ben ik het mee eens, maar er zijn ook meer ouders waarvan je zou denken dat ze wel wat ondersteuning zouden mogen hebben in hun opvoedingstaken.
En Starshine, mijn mening dat ik dat vind. Betekent overigens nog niet dat ik bijvoorbeeld jou (en Boro) aanstelsters vind, integendeel.

Maar als je soms hier en op andere fora en op het kdv dingen leest/hoort/ziet, daar gaan mijn haren van overeind staan. Kind tig onderzoeken laten doen omdat je het aan je water voelt dat je kind anders is, als zeggen dokters dat er niks is? Pillen in het buitenland bestellen omdat je ze hier niet krijgt van de huisarts? Alleen onbespoten rechtsgedraaide rauwe groenten mogen eten want allergisch voor de rest? Een hoop wordt aangepraat, vind ik dus.
Eens met Star. Ik ken een stel die hebben bijna alle etiketjes al geprobeerd bij dat kind. Alleen geen een blijft plakken. Kind heeft gewoon wat positieve aandacht nodig.
Mamax, wij noemen dat op school een Nugeentijdkind.
pillen in het buitenland bestellen ?

ai.. das idd bekant munchhdinges bij proxy, maar dan geestelijk :sad:

En ik ben het dus met je eens dat een hoop aangepraat wordt. Soms als ik een moeder met een "sterre" zie, die dan niets mag en overal druk van wordt bijv. denk ik "joh, je zou ze ook eens kunnen laten gaan" en een "quintijn" die soms een drukke bui heeft is echt niet anders dan terror van mij, die ook wel eens druk is.
Aan de andere kant is er ook meer kennis dan pakembeet 50 jaar geleden, en dus ook meer diagnose.
En wat ik nog het ergste vind van dit soort etikettenplakkerij, is dat etikettenplakkers vaak ontzettende zuigers zijn en de hulp op die manier niet terecht komt bij wie het wel/echt nodig heeft.

Ja hoor Boro, koop je Ritalin toch gewoon online? Geen probleem hoor, als je maar geen last meer van je kind hebt.
quote:Star schreef op 22 januari 2009 @ 22:24:

En Starshine, mijn mening dat ik dat vind. Betekent overigens nog niet dat ik bijvoorbeeld jou (en Boro) aanstelsters vind, integendeel.

Maar als je soms hier en op andere fora en op het kdv dingen leest/hoort/ziet, daar gaan mijn haren van overeind staan. Kind tig onderzoeken laten doen omdat je het aan je water voelt dat je kind anders is, als zeggen dokters dat er niks is? Pillen in het buitenland bestellen omdat je ze hier niet krijgt van de huisarts? Alleen onbespoten rechtsgedraaide rauwe groenten mogen eten want allergisch voor de rest? Een hoop wordt aangepraat, vind ik dus.

Weet ik hoor. Mijn post over die HSP was sarcastisch bedoeld.

Ik ben het met je eens dat veel ouders een artikeltje in de Libelle lezen over het syndroom van Weetikveel en dan alle symptomen op hun kind gaan betrekken. Lekker makkelijk om de probleempjes die we allemaal in de opvoeding tegenkomen af te schuiven op een stoornis.
Star, werd een beetje bang van die roodhoofdige smiley
Misspoez, als ik het idee zou hebben dat ze nog enig gevoel voor humor zouden hebben zou ik hem erin gooien, maar ben bang dat ze hem niet kunnen waarderen.
lol, ik zal er een knipoog bij plakken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven