Even doorzetter???

01-01-2009 19:44 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 6 maand MOET nu aan de fles. Ik geef nu nog volledige bv maar afgelopen week hebben wij uitslag gekregen van zijn allergie onderzoek en hij blijkt een pinda allergie te hebben.

Het beste is dat hij overgaat naar Hypoallergeen flesvoeding. Maar het probleem is dat hij niet aan de fles wil. We zijn al een maand lang aan het proberen.

Nu wil ik eigenlijk radicaal het roer omgooien en hem alleen nog maar de fles aanbieden (zelf afkolven). Ik wil dit eens 1 dag proberen... dat betekent dus waarschijnlijk hongerlijden....en dan hopelijk de fles pakken.

Is dit een goed idee??
Ik zou de hulp van een professional inroepen en niet hier op forum afgaan. Toch niet niks zo'n allergie. Succes.
Waarom niet zelf op pindavrij dieet? Kind gaat toch vast voedsel eten, veiliger om je nu in te stellen op de juiste producten dan wanneer het rechtstreeks zijn maagje binnenkomt.
Hoi,

Na een half jaar borstvoeding geven wilde ik over op de fles met mijn dochter. (Ik ging weer werken en wilde niet op mijn werk gaan kolven) Braaf melk afgekolfd en in een flesje omdat ik niet gelijk kunstvoeding wilde gaan geven.....maar die pakte ze niet. Ook niet na veel proberen door mezelf dan wel mijn man en honger laten lijden. Het hele schap flessen hebben we geprobeerd maar ze was erg eigenwijs. Na verloop van tijd heb ik kunstvoeding in de fles gedaan omdat ik erg graag over wilde gaan en het kolven me erg vermoeide. En wat denk je??? Ze drinkt hem keurig op! Ik denk dat het te maken had dat zij bij de eerste pogingen borstvoeding proefde en dacht "he, dit is ongezellig zo'n plastic ding, met mama is vele malen gezelliger" Ik dus blij! Het kan dus ook maar zo goed komen! (Ik ben ervan uitgegaan dat je de bv afkolft en dat geeft?)

Succes ermee!!
Bij thuiszorgwinkels kun je een breast bottle kopen (ff googlen). Die lijkt nog het meest op je borst en deze kan de overgang van borst naar fles echt een stuk aangenamer maken!!! (was hier echt DE uitkomst met onze kleine flesweigeraar!!)
Ik sluit me aan bij Star. Waarom moet hij hypo-allergene voeding als jij geen pinda's eet? dan kan hij toch aan de borst blijven?
Stressed is just desserts spelled backwards
Of de Tommee Tippee-fles (bij o.a. Etos verkrijgbaar).

Die lijkt ook zeer op de moederborst.
Bij allergie zou ik juist wel borstvoeding blijven geven. Dan moet je zelf op dieet, maar dat valt echt mee hoor, zeker als het alleen om pinda gaat. Ik heb een paar maanden een allergeenvrij dieet gevolgd en dat was ook goed te doen.
Mss dat het aan mij ligt maar ik vind het gek dat ze hypoallergene voeding aanraden boven bv, zeker bij een allergie. Een pinda vrij dieet voor jezelf is volgens mij wel te doen.

Ik zou dus bv blijven geven.

Trouwens, als je gaat kolven, dan krijgt ie toch ook bv???? Of is dat alleen om te oefenen met de fles?

Maar mocht je toch de fles willen proberen, dan zou ik ook de tommee tippie flessen doen of anders difrax proberen. Vaak heb je bv bij de avent flessen dat de spenen vrij groot zijn in vergelijking met je tepel, en dan zit het in ene zo achter in hun keeltje zeg maar. Difraxflesspenen zijn een stuk korter en raden ze in het zh ook vaak om die reden aan bij premature baby's. Succes ermee
De jongste van mij had koemelkallergie en een allergie voor bepaalde eiwitten die in vlees zitten.

Zelf wilde ik de bv persé doorzetten dus ging ik op dieet....

Heb debv volgehouden totdat zonlief 2 jaar was.
Ik zou zelf ook op een pindavrij dieet gaan, maar om nou te zeggen dat dat makkelijk is....Hebben jullie ooit gezien op hoeveel verpakkingen er staat:

- of pinda's in verwerkt zijn

- of dat er in de fabriek ook pinda's worden verwerkt?

Daar wordt je niet echt blij van.... Bij koekkiekind zit ook een kind met pinda-allergie in de klas. Koekkiekind had altijd pindakaas op haar overblijfboterham, nu dus niet meer.....

Pinda-allergie is volgens mij even wat anders dan koemelk allergie.... Al is dat laatste ook erg lastig, net als gluten intollerantie etc......

De oplossing weet ik echter ook niet zo 1,2,3. Misschien eens informeren bij een borstvoedingsdeskundige van het CB oid?
Ik heb zelf een allergeenvrij dieet gevolgd, dus zonder melk, soya, pinda, ei (en nog een paar dingen geloof ik) en ik vond het echt goed te doen. Gewoon terug naar de basis en verder goed alle verpakkingen lezen voordat je iets eet. Als je er eenmaal aan gewend bent valt het echt heel erg mee!
Hoi Hanneslove,

Zoals je weet in je andere topic ''Atopisch Eczeem'' kwam er bij mijn dochter ook pinda-allergie uit haar bloedtest. Maar toen mijn dochter die test kreeg was zij 16 maanden. Maar ik had daarvoor al sterk het vermoeden dat ze daar op reageerde. Dus ben toen zelf gestopt met het eten van pinda's, noten en waar het overal in zit. Dus je kunt best gewoon doorgaan met BV geven hoor.
Ik sluit me aan bij de meerderheid, de voorkeur ligt denk ik eerder bij een pinda-vrij dieet van jou dan bij hypo-allergene poedermelk.

Ben je al vastbesloten en wil je hoe dan ook de fles gaan geven zou ik een consult bij een lactatiekundige nemen om jou te leren hoe je jouw flesweigeraartje toch aan de fles kunt krijgen.

Minismollie krijgt afgekolfde mm in een flesje, maar dan wel op een bv-manier. Dus de fles gaat er pas in nadat zij erop voorbereid is en zelf een grooooooooote hap heeft gemaakt met haar mondje. Niet zomaar die fles erin proppen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik heb bijna een jaar lang een allergeenvrij dieet gevolgd(geen melk, melkeiwit en lactose, soja, noten, vis en ei, waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten..), maar dat vond ik best goed te doen hoor. Bij het Voedingscentrum zijn boekjes te bestellen van produkten per supermarkt die allergeenvrij zijn, heel handig.

Een voordeel was dat ik heel snel weer op mijn oude gewicht was en nog een beetje minder, lekker snoepen is er met zo'n dieet niet bij.

Een pindavrij-dieet lijkt me dan ook best te doen, het is alleen opletten, goed kijken op de verpakkingen, of zo'n boekje bestellen. En dan kun je rustig bv blijven geven.

Mijn dochter heeft nooit een fles geaccepteerd, ook de mega-dure BreastBottle en allerlei andere flessen weigerde ze pertinent.
Hmm, geloof dat de vraag was hoe ze d'r baby aan de fles krijgt en niet of TO door zal gaan met BV.

Helaas geen tips, maar mischien het consultatiebureau bellen?

Succes!

Alhoewel, schiet mij ineens te binnen, is fingerfeeding mischien een idee?
quote:libertas schreef op 02 januari 2009 @ 13:10:

Hmm, geloof dat de vraag was hoe ze d'r baby aan de fles krijgt en niet of TO door zal gaan met BV.

Dat klopt als een bus. Maar TO zegt ook dat ze al een maand aan het modderen zijn en dat de overweging nu is om haar kind honger te laten lijden tot hij/zij de fles gaat pakken. Dan denk ik: Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Waarom niet zelf alle pinda's schrappen uit je eigen voeding en je kind aan de borst houden. Geen getrut met flessen die er niet makkelijk in gaan en laten we wel wezen, voor ieder kind is moedermelk het beste, maar voor een kind met een allergie misschien nog wel net even meer. Zelf op een pinda-vrij dieet gaan zal even wennen zijn, maar sinds 2005 is er wetgeving die fabrikanten verplicht te melden welke allergenen een product bevat.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Zeker met een allergisch kind is borstvoeding juist erg belangrijk. Dus als het enigzins kan, dan zou ik een hypoallergeen dieet volgen. Maar als je er echt geen zin in hebt, dan is de beste keus idd een hypoallergene voedingsvariant.

Ik hoor goede verhalen over de fles van Tomme Tippee. Zoontje heeft ook een tijdje de fles op het kdv geweigerd en toen hebben ze de melk in een cupje gegeven. Uiteindelijk had hij door dat het zo veel langzamer ging en toen accepteerde hij de fles wel. Difrax ging beter dan Avent. Drinkt hij wel uit de fles als jij er niet bij bent? Dat schijnt ook weleens uit te maken.

Andere vraag: was je op voorhand al van plan tot 6 maanden te voeden en dan over te stappen op flesvoeding? Of heb je dit pas besloten toen bleek dat je een dieet zou moeten volgen? Ik kan me voorstellen dat de motivatie dan anders is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven