Ex heeft kind geslagen
woensdag 5 juli 2017 om 18:29
Het is eigenlijk precies zoals de topic titel zegt, maar ik zal even wat meer informatie geven.
Kind is 9, over het algemeen een lief en gevoelig mannetje wat af en toe ontploft als hij boos is. Ik weet ondertussen hoe ik daar het beste mee om kan gaan en eigenlijk gaat dat heel goed. (Kan het ook vaak voor zijn).
Ik hoorde de laatste tijd al dat hij veel ruzie had met zijn vader. Ik heb een aantal keer geprobeerd om daar over te praten, maar ex is heel snel van de schuld afschuiven, in dit geval ligt het dan dus aan kind.
In deze situatie is het dus helemaal uit de hand gelopen. Kind dacht een leuk, maar misplaatst, grapje te maken. Vader werd boos, waarop kind ook boos werd. Vader stuurde hem naar zijn kamer en heeft hem daar met geweld in geduwd. Vervolgens gaat kind helemaal over de rooie. Vader pakt kind op en gooit hem op bed, waardoor hij met zijn hoofd tegen de lamp komt. Kind maait met zijn armen in het rond en raakt hierbij vader in zijn gezicht. Vader reageert daarop door kind behoorlijk hard een stomp te geven in zijn ribben (er is nu een blauwe plek te zien).
Ik weet nu even niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik heb ex heel duidelijk laten weten dat dit echt niet kan. Ex heeft wel meteen zijn excuses aangeboden en zegt zich echt rot te voelen. Maar hij heeft ook een agressief verleden (huiselijk geweld tegen mij) en kind haalt blijkbaar echt het bloed onder zijn nagels vandaan en dan kan hij zich niet inhouden. Ik moet het sowieso even laten bezinken. Maar ik weet nu gewoon niet goed wat het beste is.
Kind is 9, over het algemeen een lief en gevoelig mannetje wat af en toe ontploft als hij boos is. Ik weet ondertussen hoe ik daar het beste mee om kan gaan en eigenlijk gaat dat heel goed. (Kan het ook vaak voor zijn).
Ik hoorde de laatste tijd al dat hij veel ruzie had met zijn vader. Ik heb een aantal keer geprobeerd om daar over te praten, maar ex is heel snel van de schuld afschuiven, in dit geval ligt het dan dus aan kind.
In deze situatie is het dus helemaal uit de hand gelopen. Kind dacht een leuk, maar misplaatst, grapje te maken. Vader werd boos, waarop kind ook boos werd. Vader stuurde hem naar zijn kamer en heeft hem daar met geweld in geduwd. Vervolgens gaat kind helemaal over de rooie. Vader pakt kind op en gooit hem op bed, waardoor hij met zijn hoofd tegen de lamp komt. Kind maait met zijn armen in het rond en raakt hierbij vader in zijn gezicht. Vader reageert daarop door kind behoorlijk hard een stomp te geven in zijn ribben (er is nu een blauwe plek te zien).
Ik weet nu even niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik heb ex heel duidelijk laten weten dat dit echt niet kan. Ex heeft wel meteen zijn excuses aangeboden en zegt zich echt rot te voelen. Maar hij heeft ook een agressief verleden (huiselijk geweld tegen mij) en kind haalt blijkbaar echt het bloed onder zijn nagels vandaan en dan kan hij zich niet inhouden. Ik moet het sowieso even laten bezinken. Maar ik weet nu gewoon niet goed wat het beste is.
zondag 16 juli 2017 om 22:01
Zodra je hem morgen aan ziet komen 112 intikken, afwachten wat er gebeurt en bij het eerste signaal van bedreiging bellen aandrukken. Breng kind ergens anders onder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 16 juli 2017 om 22:19
Om zoon op te komen halen. Heb afgesproken dat als ex vervelend begint te doen, ik 112 mag bellen.
Verder zei de wijkagent dat als hij vervelend deed via de app, ik hem gewoon overal moest blokkeren. Maar nu weet ik tenminste een beetje wat hij van plan is. Ben anders bang dat het dan heel erg onverwachts komt als hij dan ineens aan de deur staat.
zondag 16 juli 2017 om 22:25
Ik ga alle deuren iig goed op slot doen en mocht hij dan hier aan de deur komen dan doe ik niet open. Dan zal hij heel ver moeten gaan om hier binnen te kunnen komen.
Mocht hij echt zo ver gaan dan hoop ik dat de politie er zo is.
Morgen eerst een afspraak maken om aangifte te doen.
zondag 16 juli 2017 om 22:28
Kind ligt helaas hier al in bed. Ik hoop dat het gewoon grootspraak is. Want als hij echt morgenochtend hier aan de deur komt dan wordt het niet mooi. Zie hem er voor aan om hier een ruit in te slaan.
Begon vandaag ook erover dat hij een advocaat heeft gesproken. Dat de huisarts wel kan zeggen dat het mishandeling is, maar dat dat geen rechter is. En ik dus niet kan bewijzen dat hij het heeft gedaan.
zondag 16 juli 2017 om 22:36
Jij hoeft niets te bewijzen, jij hebt geen aandeel en jij staat niet terecht. Het is zijn gedrag, dus zijn bewijs, en zijn juridische proces.
Hij wil wel dat jij dit gevoel krijgt, hij wil dat hij jou pakken en daarom zegt hij dit. Daarom bedreigt hij jou nu. Geloof hem niet, reageer niet op hem en bel wel direct 112. Net zo lang totdat hij of stopt of een straatverbod krijgt. Bellen, bellen,bellen en je geen moment laten verleiden tot gesprek, niet doen. Niet binnen laten, ook niet als hij allervriendelijkst en relaxed overkomt. Niet doen.
Hij wil wel dat jij dit gevoel krijgt, hij wil dat hij jou pakken en daarom zegt hij dit. Daarom bedreigt hij jou nu. Geloof hem niet, reageer niet op hem en bel wel direct 112. Net zo lang totdat hij of stopt of een straatverbod krijgt. Bellen, bellen,bellen en je geen moment laten verleiden tot gesprek, niet doen. Niet binnen laten, ook niet als hij allervriendelijkst en relaxed overkomt. Niet doen.
enn wijzigde dit bericht op 16-07-2017 22:42
50.82% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 16 juli 2017 om 22:43
Ik weet dat hij bezig is met manipuleren. Ik weet ook dat hij bezig is om zijn eigen hachje, over de rug van zoon, te redden. Ik weet ook dat hij nu alsmaar bozer gaat worden omdat hij geen grip krijgt op de situatie.
Hij probeert het nu zo te draaien dat ik degene ben die hem wil straffen. Hij probeert mij zo te bespelen totdat ik buig. Dat gaat niet gebeuren. Maar ik vind het wel een hele vervelende situatie, waarbij ik me niet geheel veilig voel.
maandag 17 juli 2017 om 12:59
Hij is (nog) niet hier aan de deur geweest, gelukkig. Maar hij blijft onvoorspelbaar. Voel me helemaal niet veilig.
Ik heb ondertussen wel aangifte gedaan. Dat maakt het ook niet makkelijker, want zodra hij daar lucht van krijgt vrees ik het ergste. Ik hoop dat ze snel gaan handelen want dit bevalt me niks
maandag 17 juli 2017 om 13:23
Dit is zenuwslopend inderdaad.
Ik moest aan dit topic denken vanmorgen en zag toen dat je nog niet gereageerd had. Zat mij al af te vragen of dat zou zijn omdat er niets gebeurd was en je dus niets te melden had. Of dat de situatie juist zo heftig was dat je geen tijd had om te reageren.
Je ex zit nu ook niet in een makkelijke situatie. Niet dat jij je daar druk over moet maken.
Maar een appje uit woede en frustratie is natuurlijk zo verstuurd.
Om daadwerkelijk bij je huis te staan is wat meer tijd nodig.
Tijd om te bedenken dat het niet zo'n slimme actie is om te doen.
Dus hopelijk blijft hij beseffen dat het niet verstandig is om te doen.
Al zorgt dat bij jou ook voor spanning omdat je niet weet wat hij gaat doen.
Ik moest aan dit topic denken vanmorgen en zag toen dat je nog niet gereageerd had. Zat mij al af te vragen of dat zou zijn omdat er niets gebeurd was en je dus niets te melden had. Of dat de situatie juist zo heftig was dat je geen tijd had om te reageren.
Je ex zit nu ook niet in een makkelijke situatie. Niet dat jij je daar druk over moet maken.
Maar een appje uit woede en frustratie is natuurlijk zo verstuurd.
Om daadwerkelijk bij je huis te staan is wat meer tijd nodig.
Tijd om te bedenken dat het niet zo'n slimme actie is om te doen.
Dus hopelijk blijft hij beseffen dat het niet verstandig is om te doen.
Al zorgt dat bij jou ook voor spanning omdat je niet weet wat hij gaat doen.
maandag 17 juli 2017 om 13:35
Heeft de politie je uit kunnen leggen hoe het verder gaat?Kromo19 schreef: ↑17-07-2017 12:59Hij is (nog) niet hier aan de deur geweest, gelukkig. Maar hij blijft onvoorspelbaar. Voel me helemaal niet veilig.
Ik heb ondertussen wel aangifte gedaan. Dat maakt het ook niet makkelijker, want zodra hij daar lucht van krijgt vrees ik het ergste. Ik hoop dat ze snel gaan handelen want dit bevalt me niks![]()
Voelde je je op je gemak bij betreffende agent?
Als ik jou was zou ik het CJG even bellen. Uitleggen wat de stand van zaken is, hoe je je voelt en of ze je kunnen bijstaan.
•
maandag 17 juli 2017 om 13:52
Ze gaan nu kijken wie de zaak onder behandeling krijgt. Kans is groot dat de wijkagent dit gaat doen omdat die het verhaal al kent. Daar heb ik afgelopen week een fijn gesprek mee gehad, dus graag.
Verder zou het kunnen zijn dat ze ex eerst gaan verhoren, juist ook omdat de getuige zo jong is. Als hij een heel ander verhaal verteld dan gaan ze kijken of ze zoon toch als getuige willen horen/inzetten.
Dan gaan ze kijken of ze genoeg bewijs hebben en sturen ze het naar de officier van justitie geloof ik.
maandag 17 juli 2017 om 13:52
Dankje! Helaas voel ik me op dit moment helemaal niet zo dapper. Ik sluit mezelf op in mijn huis, en als ik over straat loop/fiets dan ben ik alles continu in de gaten aan het houden.
dinsdag 18 juli 2017 om 14:42
Politie kon niet adviseren daarin. Ik ben verantwoordelijk voor de veiligheid van mijn kind. Maar ik heb wel contact gehad met het juridisch loket. Ondanks dat het heel begrijpelijk is dat ik eenzijdig de omgang heb stopgezet, mag het natuurlijk niet. Dus ze raden me nu aan om meteen een advocaat te zoeken zodat de omgangsregeling officieel gewijzigd kan worden voordat ik dadelijk dwangsommen aan mijn broek heb.
Dus nu op zoek naar een fijne advocaat.
dinsdag 18 juli 2017 om 18:16
Een dwangsom krijg je niet zomaar. De andere ouder moet daarvoor eerst een kort geding aanspannen, ook. Wijziging omgangsregeling gaat heel veel maanden duren (sowieso duurt het al maanden voordat er een zitting komt), dus ik denk dat je met een kort geding aanspannen de belangen van je zoon het beste dient.Kromo19 schreef: ↑18-07-2017 14:42Politie kon niet adviseren daarin. Ik ben verantwoordelijk voor de veiligheid van mijn kind. Maar ik heb wel contact gehad met het juridisch loket. Ondanks dat het heel begrijpelijk is dat ik eenzijdig de omgang heb stopgezet, mag het natuurlijk niet. Dus ze raden me nu aan om meteen een advocaat te zoeken zodat de omgangsregeling officieel gewijzigd kan worden voordat ik dadelijk dwangsommen aan mijn broek heb.
Dus nu op zoek naar een fijne advocaat.
Succes. En sterkte. Rechtzaken zijn echt kut.
donderdag 20 juli 2017 om 12:09
Met zoon gaat het lichamelijk weer helemaal prima. Maar mentaal is een heel ander verhaal. Slaapt nog steeds in mijn bed, maar kan alleen slapen als ik er ook ben. Komt 's avonds huilend naar beneden vragen wanneer ik naar bed kom. Overdag komt hij ook veel knuffelen, heel aanhankelijk.
Ikzelf ben gisteren naar de praktijkondersteuner geweest. Door alle gebeurtenissen loopt mijn emmer over en is mijn batterij leeg. Dus nu belangrijk voor mij om rust te nemen, regelmaat houden en leuke dingen doen.
Rondom ex is het verdacht stil. Heb sinds het dreigen afgelopen zondag niks meer gehoord.