Ex wil kinderen niet zien tijdens corona
zaterdag 30 mei 2020 om 12:58
Ik ben op zoek naar tips van anderen hoe om te gaan met een ex-partner die almaar excuses verzint om zijn kinderen niet thuis te hebben tijdens de coronacrisis.
Situatieschets:
Puberkinderen zijn al vanaf medio half maart bij mij. Ik heb destijds ingestemd de kinderen hier te laten blijven ivm zorg functie partner ex. Gedurende de crisis steeds welwillend opgesteld. Meerdere malen verzocht om duidelijkheid over oppakken schema Nu 12 weken later nog steeds in discussie over hervatten schema zorg. Het excuus is nu dat hij zelf in een risico groep zit.
Mij is duidelijk dat ik zelf dit ver over grenzen heb laten gaan.
Na 10 jaar vechten geleerd uit de discussie (gevecht) te blijven. Steeds correct maar duidelijk reageren.
Iemand tips (vragen)?
Situatieschets:
Puberkinderen zijn al vanaf medio half maart bij mij. Ik heb destijds ingestemd de kinderen hier te laten blijven ivm zorg functie partner ex. Gedurende de crisis steeds welwillend opgesteld. Meerdere malen verzocht om duidelijkheid over oppakken schema Nu 12 weken later nog steeds in discussie over hervatten schema zorg. Het excuus is nu dat hij zelf in een risico groep zit.
Mij is duidelijk dat ik zelf dit ver over grenzen heb laten gaan.
Na 10 jaar vechten geleerd uit de discussie (gevecht) te blijven. Steeds correct maar duidelijk reageren.
Iemand tips (vragen)?
zaterdag 30 mei 2020 om 13:59
Ik ben al een bericht aan het formuleren waarin ik dit als "grap" verwerk. Je geeft aan waar het voor mij ook om gaat. Kinderen hebben hun vader ook nodig! Zij weten overigens niet dat ik in discussie ben. Wil hen niet mengen hierin.puntillita schreef: ↑30-05-2020 13:55@pamelacourson - kinderen behoren ook tot het huishouden van (co-)vader, een vriendinnetje niet.
Spegt, wat ontzettend naar voor je kinderen om zo afgewezen te worden. Die suggestie van dat tentje is met dit weer best aanlokkelijk.
zaterdag 30 mei 2020 om 14:00
Papa staat voor hen op een voetstuk, ik wil me daarin niet mengen.

zaterdag 30 mei 2020 om 14:06
puntillita schreef: ↑30-05-2020 14:02Ik krijg het idee dat je een soort toestemming wilt vragen aan vader? Ik zou het gewoon als mededeling sturen: “de kinderen komen dan-en-dan en ze slapen in een tent.”
Fijn, duidelijke reactie.

zaterdag 30 mei 2020 om 14:10
Ik snap je ironie. Heb jij een goede tip?TanteOlivia schreef: ↑30-05-2020 14:07Wat bizar! En wat nu als je allebei als ouders zegt dat je je kinderen niet meer wil zien?

zaterdag 30 mei 2020 om 14:18
Dus weer het oplossen van het probleem dat een ander heeft creëert? Wat leer ik mijn kinderen daarmee?FlowerBomb19 schreef: ↑30-05-2020 14:15Ik zou mijn kinderen niet ergens naar toe sturen waar ze niet gewild zijn.
Het is zuur maar jouw kinderen moeten er ook niet onder lijden. De vader wil ze niet dus dan houdt het op.

Dat mama ze wel wil en betrouwbaar is.
Al denk ik dat ik hem ook nog 1x zou bellen en zou aangeven dat nu wel klaar is en dat ze a.s. ( noem een dag of weekend) bij hem zijn. Dan houdt hij maar 1,5 meter afstand.

zaterdag 30 mei 2020 om 14:20
Dus berichtje waarin aangegeven dan en dan komen ze?puntillita schreef: ↑30-05-2020 14:18Een beetje oké vader zal zijn kinderen niet afwijzen als ze er eenmaal staan. Hij moet even over die ‘hobbel’, maar als je hiervoor gewoon 60/40 verdeling had dan is het geen rotvader of zo. Even doorpakken nu.
zaterdag 30 mei 2020 om 14:21
TanteOlivia schreef: ↑30-05-2020 14:07Wat bizar! En wat nu als je allebei als ouders zegt dat je je kinderen niet meer wil zien?
Dan moeten beide ouders geld betalen aan de staat voor pleegzorg. Maar als er nog één ouder is die wel wil zorgen krijgt deze daar geen zorggeld voor, alleen een bijdrage in de kosten die de ouder maakt in de verzorging. Tenzij de niet-willende ouder te weinig verdient, dan krijgt de zorgende ouder niets.
Maar een tip: als vader niet wil zorgen zou ik kijken of je hem er financieel op aan kunt spreken door de alimentatie aan te laten passen. Dat wil nog wel eens een stimulans zijn om toch te zorgen, hoe treurig ook.

Ja, zeg dat ze graag willen en dat iedereen beetje afstand houd..maar dat ze ( kies een dag datum waarop hij ze normaal zou hebben) vanaf nu pa willen zien en jullie dus gewoon de oude regeling gaan hanteren.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 14:22
5.86% gewijzigd
Dank je.Luci_Morgenster schreef: ↑30-05-2020 14:18Dat mama ze wel wil en betrouwbaar is.
Al denk ik dat ik hem ook nog 1x zou bellen en zou aangeven dat nu wel klaar is en dat ze a.s. ( noem een dag of weekend) bij hem zijn. Dan houdt hij maar 1,5 meter afstand.![]()
Betrouwbaar en van goede wil voelen zij allang
spegt wijzigde dit bericht op 30-05-2020 14:22
0.85% gewijzigd

zaterdag 30 mei 2020 om 14:22
Ja.Pandax schreef: ↑30-05-2020 14:21Dan moeten beide ouders geld betalen aan de staat voor pleegzorg. Maar als er nog één ouder is die wel wil zorgen krijgt deze daar geen zorggeld voor, alleen een bijdrage in de kosten die de ouder maakt in de verzorging. Tenzij de niet-willende ouder te weinig verdient, dan krijgt de zorgende ouder niets.
Maar een tip: als vader niet wil zorgen zou ik kijken of je hem er financieel op aan kunt spreken door de alimentatie aan te laten passen. Dat wil nog wel eens een stimulans zijn om toch te zorgen, hoe treurig ook.

zaterdag 30 mei 2020 om 14:26
En dat er compensatie betaald moet gaan worden. Bij co-ouderschap die qua uren ongeveer overeenkomt zijn de kosten voor dagelijkse dingen ongeveer gelijk.
Als een ouder al 10 weken alleen voor ze zorgt zou de ander daar best een compensatie voor kunnen betalen. Wel zo netjes. Als hij nu nog steeds niet voor ze wil zorgen/zien dan zou ik dat ook melden, graag 10 weken compensatie en ook voor alle weken die hij nog onder het mom van corona gaat rekken.
zaterdag 30 mei 2020 om 14:27
Dat komt dan neer op manipulatie van de kinderen (jullie willen toch ook niet dat ik ziek word en (I quote) hoogstwaarschijnlijk kom te overlijden....
En loyaliteit van de kinderen om het te snappen en in te stemmen met langer hier blijven.
zaterdag 30 mei 2020 om 14:28
Bedankt voor deze tipLuci_Morgenster schreef: ↑30-05-2020 14:26En dat er compensatie betaald moet gaan worden. Bij co-ouderschap die qua uren ongeveer overeenkomt zijn de kosten voor dagelijkse dingen ongeveer gelijk.
Als een ouder al 10 weken alleen voor ze zorgt zou de ander daar best een compensatie voor kunnen betalen. Wel zo netjes. Als hij nu nog steeds niet voor ze wil zorgen/zien dan zou ik dat ook melden, graag 10 weken compensatie en ook voor alle weken die hij nog onder het mom van corona gaat rekken.

zaterdag 30 mei 2020 om 14:29
En toch zullen ze moeten leren dealen met hun vader.
Dat klinkt lullig, en ik herken je situatie maar al te goed, maar vader de hand boven het hoofdd blijven houden zal ze ook geen goed doen.
zaterdag 30 mei 2020 om 14:30
Heel eerlijk denk ik dat je wel eerlijk moet zijn naar kinderen. Je kunt prima vertellen hoe het zit en aangeven dat jij het lastig vind hoe er mee om te gaan. Je hoeft hem niet meteen een klootzak te noemen. Kinderen mogen ook leren dat er soms lastige dingen zijn in het leven. Door zelf daar op een goede manier mee om te laten gaan leer je ze goede lessen. Als hun vader even tegenvalt maakt het hem niet minder hun vader. Iedereen heeft goede en minder goede kanten. Die mogen er ook zijn, de liefde hoeft dan niet minder te worden.
Ik zou mijn kinderen ook zelf laten vragen wanneer ze weer mogen komen aan hun vader, jij houdt hem nu uit de wind. Zo blijft het alleen jouw probleem.

zaterdag 30 mei 2020 om 14:32
Saartjepoes2 schreef: ↑30-05-2020 14:30Heel eerlijk denk ik dat je wel eerlijk moet zijn naar kinderen. Je kunt prima vertellen hoe het zit en aangeven dat jij het lastig vind hoe er mee om te gaan. Je hoeft hem niet meteen een klootzak te noemen. Kinderen mogen ook leren dat er soms lastige dingen zijn in het leven. Door zelf daar op een goede manier mee om te laten gaan leer je ze goede lessen. Als hun vader even tegenvalt maakt het hem niet minder hun vader. Iedereen heeft goede en minder goede kanten. Die mogen er ook zijn, de liefde hoeft dan niet minder te worden.
Ik zou mijn kinderen ook zelf laten vragen wanneer ze weer mogen komen aan hun vader, jij houdt hem nu uit de wind. Zo blijft het alleen jouw probleem.
Ja, dit dus. Je hoeft niet negatief over hem te doen, maar hem de hand boven het hoofd houden is op een bepaalde leeftijd ook niet meer reëel.