Ex wil kinderen niet zien tijdens corona

30-05-2020 12:58 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar tips van anderen hoe om te gaan met een ex-partner die almaar excuses verzint om zijn kinderen niet thuis te hebben tijdens de coronacrisis.
Situatieschets:
Puberkinderen zijn al vanaf medio half maart bij mij. Ik heb destijds ingestemd de kinderen hier te laten blijven ivm zorg functie partner ex. Gedurende de crisis steeds welwillend opgesteld. Meerdere malen verzocht om duidelijkheid over oppakken schema Nu 12 weken later nog steeds in discussie over hervatten schema zorg. Het excuus is nu dat hij zelf in een risico groep zit.
Mij is duidelijk dat ik zelf dit ver over grenzen heb laten gaan.
Na 10 jaar vechten geleerd uit de discussie (gevecht) te blijven. Steeds correct maar duidelijk reageren.
Iemand tips (vragen)?
Spreek uit ervaring... Na een vervelende scheiding en alles eromheen zou ik er niet meer aan beginnen. Zou de kinderen bij me houden en papa het uit laten leggen. Daarna m’n kinderen opvangen/troostten/zeggen dat ik snap dat het lastig is maar dit de beslissing is van papa.
Verder zou ik niets meer doen.
Geen dwang, geen ultimatum, geen ruzie, geen stress. Enkel berusting en lekker aanmodderen.

Maar dat ben ik hè? Ik ben het vechten en kissebissen voor omgang en/of een paar centen meer dan moe en begin er niet (meer) aan.
Geen prima, prima is geen goed.
redbulletje schreef:
30-05-2020 13:13
Als zijn nieuwe vriendin in de zorg werkt dan loopt hij daardoor toch al risico? Kan ie z'n pubers er ook nog wel bij hebbne.
En anders vriendin maar niet zien. Kinderen gaan vóór een partner.
Pandax schreef:
30-05-2020 14:21
Dan moeten beide ouders geld betalen aan de staat voor pleegzorg. Maar als er nog één ouder is die wel wil zorgen krijgt deze daar geen zorggeld voor, alleen een bijdrage in de kosten die de ouder maakt in de verzorging. Tenzij de niet-willende ouder te weinig verdient, dan krijgt de zorgende ouder niets.

Maar een tip: als vader niet wil zorgen zou ik kijken of je hem er financieel op aan kunt spreken door de alimentatie aan te laten passen. Dat wil nog wel eens een stimulans zijn om toch te zorgen, hoe treurig ook.
Nee hoor. Dat was vroeger zo, maar biologische ouders hoeven niet meer te betalen aan de staat. Wel soms een bijdrage in bijv kleding als t om vrijwillige plaatsing gaat.
Spegt, wat een rotsituatie. Je hebt al veel tips gekregen en zo te lezen neem je ze ook ter harte. Hopelijk komt je ex tot inzicht. Zo niet, wees eerlijk naar je kinderen als ze erom vragen. Als jij hun vader uit de wind houdt uit liefde naar je kinderen toe, ben jij uiteindelijk degene die onbetrouwbaar is voor ze. En zo te lezen is dat juist niét wat je bent. Dus wees eerlijk over hun vader. Je maakt hem niet zwart, maar doen alsof er niks is, werkt ook niet. Vooral op deze leeftijd niet.
Wens je veel sterkte. En hopelijk gauw weer wat ruimte en tijd voor jezelf. Want er is niks mis mee om af en toe even tijd voor jezelf nodig te hebben.
apiejapie schreef:
30-05-2020 14:41
Nee hoor. Dat was vroeger zo, maar biologische ouders hoeven niet meer te betalen aan de staat. Wel soms een bijdrage in bijv kleding als t om vrijwillige plaatsing gaat.

Ah, dat maakt het net wat minder zuur :)
Overal worden de schema’s en normale routines herpakt. Dus bij jullie ook.
Een soort kampeerweekend na zo'n periode klinkt mij als een hele goede optie in de oren. Kinderen willen vaders wensen om het risico te beperken waarschijnlijk toch zo goed mogelijk respecteren en op deze manier kunnen ze goed afstand houden en bijvoorbeeld samen bbqen.
Pandax schreef:
30-05-2020 15:03
Ah, dat maakt het net wat minder zuur :)
Hoe bedoel je?
apiejapie schreef:
30-05-2020 14:34
Nou dat. Wat is dat toch bij bepaalde ouders... :wtf:
apiejapie schreef:
30-05-2020 14:34
.
En als ze samenwonen moet partner dan maar haar woning uit. :sarcastic:
Ik zou ze echt niet met een tentje naar pa sturen. Pa kan kiezen of de gewone regeling gaat weer in en hij ko.mt de kinderen die en die datum om die en die tijd ophalen of hij gaat met terugwerkende kracht 100% k.a. betalen en de kinderen blijven bij jou.
apiejapie schreef:
30-05-2020 15:09
Hoe bedoel je?

Zuur in de zin dat wanneer beide ouders afzien van het verzorgen van hun kind, ze beiden voor die verzorging moeten betalen, maar wanneer een van de ouders afziet van het verzorgen van zijn kind, hij dat consequentieloos kan doen.
puntillita schreef:
30-05-2020 15:41
.
En als ze samenwonen moet partner dan maar haar woning uit. :sarcastic:
Dus dan maar de kinderen hun huis ontzeggen?
Luci_Morgenster schreef:
30-05-2020 15:36
Nou dat. Wat is dat toch bij bepaalde ouders... :wtf:
Degene die dat zei is zelf geen ouder.
Lillybit schreef:
30-05-2020 16:04
Dus dan maar de kinderen hun huis ontzeggen?

Egoïsme? Angst voor partner?
Geen verklaring voor ....
Spegt schreef:
30-05-2020 16:12
En daarmee ook lastig om in te spelen op redelijkheid
Spegt schreef:
30-05-2020 16:12
Naja, wat het ook is.
Zet hem voor het blok, financieel of per direct terug naar de oude regeling.
De kinderen zijn geen kleuters meer.
Ze kunnen zelf douchen, eten, zich verzorgen, ...
Het is niet dat hij hen daarbij moet helpen.

Als hij het wil kan hij perfect 1.5 meter afstand houden op een boerderij, maar wel de kinderen in huis laten.

Dus zo snel mogelijk terug naar pa en het gewone ritme opnemen.

Het enige waar ik mee akkoord zou gaan is dat ik ze zelf haal en breng als pa ze persé niet in zijn auto wil.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Lillybit schreef:
30-05-2020 15:49
Ik zou ze echt niet met een tentje naar pa sturen. Pa kan kiezen of de gewone regeling gaat weer in en hij ko.mt de kinderen die en die datum om die en die tijd ophalen of hij gaat met terugwerkende kracht 100% k.a. betalen en de kinderen blijven bij jou.
Ik zou niet bij godsgratie gaan zitten wachten tot hij de kinderen zelf ophaalt.
Dat is wachten op Godot.

Ik zou ze dus zelf brengen.

Waarbij je natuurlijk verwittigt dat ze komen en in de auto wacht tot ze binnen zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik kan best begrijpen dat je even tijd voor jezelf wilt, maar bedenk je ook dat als jullie niet gescheided waren jullie met zijn vieren op elkaars lip hadden gezeten dan had je ze ook niet weg kunnen sturen. Gelukkig heb je pubers die kun je (uitzonderingen daar gelaten) prima even alleen laten om zelf te gaan wandelen oid
en kan vader ze niet evtueel buiten ergens ontmoeten met ruime afstand? zodat de kinderen hem in elkaar geval wel kunnen zien ?
lexi-may schreef:
30-05-2020 17:04
en kan vader ze niet evtueel buiten ergens ontmoeten met ruime afstand? zodat de kinderen hem in elkaar geval wel kunnen zien ?

Vader moet gewoon zijn zorgtaak oppakken, en dit soort voorstellen hoeft TO niet voor hem te bedenken.
Merys schreef:
30-05-2020 17:12
Vader moet gewoon zijn zorgtaak oppakken, en dit soort voorstellen hoeft TO niet voor hem te bedenken.
Precies na 12 weken bereidwillig te zijn geweest. En het is geen kwestie van "als je niet gescheiden was".
Als dat zo zou zijn, was er in ieder geval een gewoon huis geweest, met voldoende ruimte en een tuin. Dat kan ik hen op dit moment niet bieden, en ook in een niet gescheiden situatie neem je beide verantwoordelijkheid. Nu neem ik die alleen.
lexi-may schreef:
30-05-2020 17:02
Ik kan best begrijpen dat je even tijd voor jezelf wilt, maar bedenk je ook dat als jullie niet gescheided waren jullie met zijn vieren op elkaars lip hadden gezeten dan had je ze ook niet weg kunnen sturen. Gelukkig heb je pubers die kun je (uitzonderingen daar gelaten) prima even alleen laten om zelf te gaan wandelen oid
Dan had je de zorg en verantwoordelijk ook moeten delen, net als nu.
lexi-may schreef:
30-05-2020 17:04
Hij is gewoon de vader, je gaat je eigen kinderen toch niet maandenlang ontwijken en dan elkaar zien met afstand? Mijn kinderen en man zien me aankomen :O

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven