F'06

30-01-2008 14:02 4283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi even snel.

Ben weer goedgekeurd, mooi lage bloeddruk 100/60. Over 4 weken weer.

We gaan trouwens naar zevenhuizen lau bij Gouda. Gaan zo weg, vrienden zijn er al dus tot maandag!!
Nic, en wij vroegen ons steeds maar af wat voor mensen daar dan voor een weekje/weekeindje heen gingen Maar veel plezier dit weekend!

Cees, als je nog hulp nodig hebt bij het website bouwen hoor ik het wel he

Iemand nog leuke uitdeelideeën voor op kdv? Nina is maandag jarig en gaat dan uitdelen maar ben een beetje inspiratieloos. Ze heeft laats al van die cakebeertjes van de Hema uitgedeeld toen ze naar een andere groep ging...
Nic, fijn dat alles goed is en een leuk weekend...

Cees, ben benieuwd naar je website. Als je je tekst na wil laten kijken of iets anders tekstueel.. geef je maar een gil

Je schijnt zo'n site te hebben met uitdeelideeen. Ik heb vorig jaar uitdeelzakjes gemaakt met daarin oa.een boekje. Toen hij naar een andere groep ging heb ik sopestengels met daarop een vingerpopje in folie ingepakt (was best grappig, maar was toen echt een babygroep). Afgelopen verjaardag is mijn moeder heel crea geweest (19 jaar lang peuterleidster geweest)... appeltjes met een Ernie gezicht en Ernie haar van drop...

Maar goed, ga eens opschieten want kreeg net al weer een telefoontje dat Marius weer verhoging had dus zal hem straks wel moeten halen..
Wat voor iets wil je Lau? Daan had vorig jaar van die uitdeelboekjes van Dikkie Dik, dit jaar gaan we voor de badspeeltjes. GEcombineerd met een cakeje / frutapura (voor de kleintjes) prima te doen dacht ik.

Nic, veel plezier!

Marlee, balen dat Marius verhoging heeft, hij lijkt wel vaak ziek of lijkt dat maar?

Dok, jammer dat de eerste kraam wat tegenviel. Maar gelukkig krijg je nog wel je leuke kraam!

Hier verder weinig nieuws, heb een meisje dat continu bij mama wil zijn. Ben ook begonnen met ´s ochtends m´n borsten af te kolven, ,maar heb dan continu het gevoel achter de feiten aan te lopen. Maar dat zal wel wennen zijn.

Nu even gauw iemand verschonen, en dan eventjes op pad met z´n tweetjes!
Hij is, denk ik, wel vaker 'ziek' dan gemiddeld. Vanwege de allergieen heeft hij erg snel last van zijn longen, zeker in de winter. In de zomer heeft hij bijna nergens last van... we moeten maar verhuizen naar een warm land .. En op zijn kdv vind ik wel dat je erg snel gebeld wordt.. Werd gebeld dat hij 38 graden is, maar hij ligt wel te slapen. Heb dus aangegeven dat ze moeten bellen als hij weer wakker is.

Klinkt wel goed Tieg, nu de bv.. Hbe je nergens meer last van?
Vervelend voor Marius hoor Marlee, echt sneu als zo´n kleintje zoveel last heeft van allergien. Zoon van lief (nu 13) heeft ook astma en is overal allergisch voor. Zwaar aan de medicijnen, behalve toen we 4 weken in Canada waren, die jongen kon zijn geluk niet op. 4 weken geen last, geen medicijnen. Dus naar Canada verhuizen is ook nog een plan

Tieg, die cakejes heb ik dus laatst gedaan in combi met een badspeeltje (zo´n waterspuitje van de hema) eropgeplakt...dat was bij afscheid oude groep. Nu is het een groep leeftijd 2-4. Maar die vingerpopjes zijn wel een idee inderdaad
pffff en nu is het al over vijven, en het wil niet vlotten met die site.

maar beetje moeilijk op afstand Lau, anders had ik graag je hulp aangenomen!

Hoest met Marius?

En mosterd, maar fijn weekend Nic!

Nou ik ga gauw mijn mannen ophalen...

Jullie allen een fijn weekend!
Waaaaaaaaaaah van harte Dok! Ik heb zo aan je gedacht, maar kon het topic ineens niet meer terug vinden ( andere titel zodoende) maar je hebt een prachtige meid bij! Wát geweldig en wat is het jullie gegund!

Maartje....prachtige lieve pittige naam! ( ken enkel heel stoere én slimme Maartjes hahaha)

Je bevalling klinkt lekker. Zal vast een boel pijn hebben gedaan, maar was iig wél snel gepiept. Hoe is het nu met jou dan?

En hoe vindt Lisa het?

Oh en hoe lang en hoe zwaar was ze bij haar geboorte?

Jammer dat ik niet meer in de AK kan ( wel begrijpelijk hoor) ben benieuwd naar alle verse baby's maar ook naar alle peutertjes van bijna of net 2 onderhand.

X

Zoy
mooie meid deze week aan de zijkant

Zoy, was Myrdin niet pas jarig?? Gefeliciteerd in ieder geval.

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie thuis.....
Dankjewel. Ja Myrdin was zondag jarig. 27 jan. En weet dondersgoed dat hij 2 is. Als ik 1 vinger in de lucht steek is het een hele verontwaardigde NEEEEEEEEEEEEE die hij laat horen. Bij 3 hetzelfde. En bij 2 begint hij gelukzalig te knikken: 'Ja mij tee' .

De verjaarsmuts heb ik gisteren avond maar weg gedaan. Hij dacht als ik die nu elke dag opzet, is het elke dag feest en ben ik lekker lang jarig en krijg ik elke dag kadootjes. Ha! Niet niet

Heel leuk, maar klaar is klaar!!

Hoe is het met de andere 2 en bijna 2 jarigen?

Leuke leeftijd he?

Maar ook vermoeiend en bewerkelijk.

Een troost voor de jongetjes mama's. Jongens peuters peuterpuberen minder lang, dan meisjes peuters ( zeggen ze). Pfiew. Das dan mooi meegenomen. Heb al jaaaare en jaaaaaaaaren peuterpuberen achter de rug. Dit keer mag best snel-snel weer voorbij zijn!

Alhoewel het ook zijn nut heeft, die grenzen aftasten en die woede-aanvallen. Maar leuk is anders!

Slapen doet meneer nog steeds niet volgens het boekje. En nee het went niet. En ik tel de dagen af dattie zijn nest niet meer uit te branden is. Maar dat zal nog wel even duren ben ik bang. Af en toe slaapt ie ineens wel goed door. Maar meestal is het ruk hierzoot

Eten opzich prima, als ie tenminste niet ziek is ( en de laatste maanden is het echt ziekte op ziekte, het is tijd voor de lente als je het mij vraagt, laat die virus en bacterie beesten maar gauw wieberen!!)

Praten doet ie heel gemiddeld volgens mij. Netjes volgens het boekje, geen bijzonderheden. Hij is wat dat aan gaat heel normaal in de ontwikkeling. Niet snel, niet langzaam. Maar gewoon.

Piesen doet ie elke dag wel 1 keertje netjes op de wc. Poepen meestal nog niet. Issie altijd te laat mee om te melden. Want als ie poep-bah aangeeft, zit het er meestal al in ( de luier wel te verstaan )

Sja what else?

Myrdin is een leuke ondernemende peuter, die gek op zijn zussen is en niet zonder Rosa kan ( zusje van 5) ze zijn helemaal gek op elkaar, maar maken ook flink ruzie.

Lees graag nu en dan mee om te blijven volgen hoe de andere peutertjes het doen.

Liefs Zoy
He Zoy,

Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Myrdin. Jij sluit helemaal een babyperiode af, en de laatste peuterpubertijd in. Daar verheug ik me dus ook niet echt op, en Koen moet ook nog.

Lars kan hier ook lekker drammen nu, en die is nog geeneens twee, duurt nog een hele maand, maar dat maakt hem helemaal niks uit. Het enige wat hier helpt is zeggen: Moet je op de gang? Haha, dan is ie ineens stil en zegt ie heel zielig: Nee. Ik kan hem daar nu nog redelijk mee sturen, is soms nog wel onder dr indruk van wat ik zeg. Dat heeft Jesse dus nooit gehad, die ging maar gewoon door. Die is nu wel uit zijn peuterpubertijd, maar zeggen wel eens ooit: die laatste twee maanden voor ze naar school gaan, dan zijn ze er echt aan toe, dan zijn ze vervelend en luisteren ze niet meer, gaan overal dwars tegenin. Ik dacht altijd: jaja, dat zal wel, wat maken die laatste twee maanden nou uit, dat weet dat kind toch niet. Nou, ik moet er helaas van terug komen en ik ben nu ook zo'n moeder die steeds maar verontschuldigd, zo van, tja hij is echt aan school toe. De laatste paar dagen heb ik hem een aantal keren graag achter het behang geplakt. Kiept hele bakken speelgoed om, terwijl ik net gezegd heb dat dat niet de bedoeling was, gisteren de hele wc-rol afgerold (hebben jullie wel eens geprobeerd die weer op te rollen, haha, dat lukt dus echt niet, dus zo maar weggegooid). Nu moet ik er wel om lachen, maar gisteren had ik hier 6 kinderen rondkruipen en lopen (wel 2 moeders nog erbij hoor), en dan flikt hij die stomme dingen. Maar goed nog een maandje en dan mag hij in het gareel op school. Vanaf 4 maart mag hij naar juf Femke, dat is gisteren ook bekend geworden. Hij komt in een instroomklasje en dat start pas op 3 maart, dus hij is een van de eersten, wel leuk, begint hij met weinig kindjes in de klas.

Nou, zo direct lekker weer een keertje naar de sauna. Kindjes mogen allemaal naar broer en schoonzusje, blijven daar ook allemaal slapen. Die hebben zelf nog geen kindjes, en hebben nu het hele huis overhoop gehaald om ze allemaal te kunnen herbergen. Ze vinden het wel superleuk. Schoonzusje werkt op een kdv, dus is gewend aan veel kinderen, broertje wordt gewoon vandaag en morgen wegwijs gemaakt in de wereld der kinderen, haha. Lars lijkt heel erg om hem, wel grappig om te zien.

En dan morgen lekker uitslapen, oh heerlijk, dan kindjes ophalen en naar de optocht, want het is natuurlijk wel carnaval hier. Heb een knaloranje rock 'n roll rok met bijpassend sjaaltje, dus valt mee, ziet redelijk beschaafd uit. Jesse is piet piraat, Lars kabouter Plop en Koen gaat als superbaby. Ik zal ze morgen wel op de foto zetten en in de AK zetten, dan kunnen jullie ook zien hoe belachelijk wij er hier bij lopen een paar dagen per jaar. Verder niet zo'n carnavalsvierder hier, moet maandag ook weer gewoon werken. Ben wel ;s middags vrij, dan is de bank dicht en hoef ik niet eens uren in te leveren. Ga ik mooi het huis poetsen hier, want dan zijn de kindjes nog op het kdv, heb ik mooi tijd om wat te doen zonder kindjes die aan mijn broek hangen.

Nou, ik ben er vandoor, fijn weekend allemaal en alaaf!!!!
Tja, nou ist weekend al weer om, en is hier nog niemand geweest. En ik jullie maar een fijn weekend wensen, helpt niet als er niemand is.

Ben lekker naar de sauna geweest gister en vanmiddag naar de optocht, was voornamelijk koud om 2 uur buiten te staan. Heb eigenlijk niet echt superveel te melden, maar ik dacht, ik up ons topic even, anders kunnen jullie hem straks niet meer vinden.

HOERA!!! Nina is jarig, twee jaar!!
hier alles ok, super druk gehad, en nu weer super druk op t werk, dus heb eigenlijk geen tijd om te reageren. Probeer vanavond nog even terug te komen.

maar dok, ik zag wel een prachtig meisje in de AK!!
Hoera voor Nina! 2 jaar al weer! gefeliciteerd!
Hier belabberde nacht, Tessel is verkouden en dronk daardoor slecht aan de borst. Dus ik kolven, man dat geven met een cupje. Werkte ook niet echt. Uiteindelijk maar een flesje gepakt, dat lukte wel. Net dronk ze wel goed gelukkig, dus dat scheelt wel.

Ga nu de andere kant nog even geven.... Hier toch weinig nieuws te melden op het moment...
Nina Gefeliciteerd!!! (en Lau uiteraard ook!)

Tieg Tessel mag al wel Otrivin anders hoor, dat je dat bijv 15 min voor de voeding geeft, heeft ze weer wat lucht. En anders moedermelk erin druppelen, helpt ook wel.

Vh weekend niet meer naar de optocht geweest, baal echt dat ik helemaal niets van carnaval heb meegekregen.. Gister lekker uit eten geweest, vanwege verjaardag vd oma van vriend. Was van 14 tot 19 en Jesse heeft zich heel goed gedragen, terwijl ie niet had geslapen! Ook Silvan sliep tijdens het eten, bij het toetje heb ik m wakker moeten maken voor de fles. Modelkinderen!

Thuisgekomen bleken er iemand op ons erf te zijn geweest, want er stonden wat dingen anders. 1e wat in ons op kwam was dat t varken mss weer uitgebroken was, dus heb de bouwlamp buiten gezet, maar ze was er nog wel. Maar zag wel dat de omheining los was. Dus weer vast moeten knopen, had geen vingers meer over! Maar waarschijnlijk hebben de overbuuv (78 jaar!)en die buurman aan end vd straat haar weer naar binnen gekregen, ze was wel weer over de weg gegaan. (vertelde een andere buurvrouw)

Heb er nu wel beetje de balen van dat varken zoveel problemen vertoorzaakt...

Verder weinig nieuws eigenlijk, Silvan is vandaag jengelig, dus niet echt gezellig..
hmm, ik kom er net achter dat onze "tuin" 47meter bij 49 meter is en dat een hekje dan aardig prijzig wordt.... Dan maar overal schrikdraad, neem aan dat dat ook wel voor de gastkinderen werkt..
Hi! Kom even snel Nina en Lau feliciteren. (kaartje zit nog in mijn tas dus die komt morgen).

Kom verder later terug. Weekend was erg gezellig maar ontzettend slechte bedden. Afgelopen nacht daardoor nauwelijks geslapen dus ben gebroken. Alles doet zeer en ben doodop. Heb al 2 uur op bed gelegen en vanavond weer vroeg erin. (volgens mij komt er ook een griepje bij dus dat helpt ook niet).
Hallo! Dank voor de felicitaties! Meiske alweer 2, wat gaat het toch allemaal snel he. We hebben het gisteren uitgebreid gevierd met familie en vrienden, Nina vond alle aandacht en kadootjes prachtig. Van ons heeft ze een tafeltje en stoeltje gehad (ideetje gepikt van Nitro ) Die vind ze hartstikke mooi!

Vandaag trakteren op kdv, en ook carnaval, volgens mij dacht ze vanochtend dat alle confetti ook nog voor haar 'jaadag' was .

Gisteren wilde ze ook ineens plassen op de wc, dus heb haar er maar gelijk op gezet. Kwam natuurlijk niets, maar ga toch binnenkort maar een wcbril-verkleiner halen. Zag er zo grappig uit, dat kleine meisje op de wc

Cees, goed plan hoor, schrikdraad voor de opvang . Misschien kun je het 'kdv het schrikdraadje' noemen?

Nic, hoe was je weekeindje?

Dok, hoe gaat het met Maartje? En met jou natuurlijk!?
Hee Lau, gefeliciteerd met de kleine grote meid!

Hier alles ok, beetje druk weekend met veel visite gehad. Verder druk met 2 dochters waarvan 1 ziek (Lisa). Maartje doet het prima, slaapt alleen helaas een stuk beter overdag dan 's nachts... Verder beetje last van stuwing (understatement...meloenen!)

Maar moet even wat eten fiksen nu, dus hou het weer kort helaas.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Nina, gefeliciteerd met alweer je 2e verjaardag. Jouw 'nee-periode' mag ook beginnen, haha.

Vergis ik me? Er zijn er woensdag toch 3 jarig, of niet? Zie er maar 2 in het schema staan. Wie is er dan nog meer jarig?

Kl... is dat Nico, dat je zo slecht geslapen hebt op je weekendje weg. Maar hopen dat je geen griep krijgt.

Iedereen Peter gekeken gister?
Goedemorgen!

Heb dus wel griep. Gisteren 2 uur op bed gelegen en toen ging het heel iets beter. Kreeg het alleen niet warm, bleek koorts te hebben en dat krijg je vast niet van zwanger zijn. Zit dus aan de paracetamol, dat helpt wel alleen krijg je het daar weer heet van. Gisteravond nog in bad geweest en zelfs in een goed warm bad had ik het koud.

Ben wel weer iets meer uitgerust ondanks dat ik 3 keer per uur wakker werd en nog een uur beneden heb gezeten. Toen weer molletjes geslikt en in bed gaan liggen en 2 uur later kom ik uit bed zwemmen, getver.

Heb me maar ziek gemeld voor vandaag. Ik ga lekker veel op de bank hangen, beetje lezen en filmpje kijken ofzo. Straks maar even bed verschonen.

Oja, daan, de derde is mijntje van sjindie. Ik was laatst ook al aan het zoeken geweest naar die derde jarige.

Dok, de borstvoeding komt dus weer heel goed op gang. Ben benieuwd of je weer van die volvette slagroom hebt en Maartje net zo hard groeit als Lisa.
Goedemorgen..

Ja ik had Sjindie uit de tabel gehaald, omdat ze al poosje niet meer was geweest...

Ook Peter gekeken, wat ik al dacht ; een storm in glas water, want echt concreet vink t niet. Kan ook stoere mannen praat zijn om indruk te maken op die Patrick.En nu maar zien of ze er wat mee doen. Vond dat stukje met die moeder wel emo, ineens kun je je zo goed inleven dat het ook je eigen kind kan zijn en hoe dat moet voelen. Moederschap maakt je zwak!

Nic, klinkt niet lekker... Hopelijk knapt t nu op en kun je er weer een jaartje tegen aan. Hoe gaat t met het slapen van Tim?

Jesse was weer stroooontvervelend met het naar bed gaan, hij was er net weer overheen (papa vond het nieuws van Joran belangrijker )

Nu ligt ie ook heel vervelend te doen, terwijl ie normaal gewoon kletst en mij roept. Ben benieuwd hoe de dag wordt!

Silvan had in het begin een voorkeurshouding, en dat kun je nu heel goed zien, best een scheef hoofdje Doe mijn best om zoveel mogelijk de andere kant te motiveren, maar kan het moeilijk vastplakken... Vh weekend wil ik de box in de kamer hebben, en dan 1 kant speelding hangen. In zijn wiegje werkt dat niet, en daar ligt ie al bijna klem in

Nou ik ga mijn schreeuwlelijk dr maar uit halen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven