F'06

30-01-2008 14:02 4283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik wil ook een schoonmaakster!

Heerlijk lau, dat dat gelukt is, en fijn ook dat je rug op lijtk te knappen.

Marlee, duimen dat ie nog draait! Maar wel fijn dat je bloeddruk en bekken goed gaan. En nog 7 weken, gaat echt snel naar mij idee (maar naar jouw idee vast niet).

Casey poepluiers met je mond.... blehhh!!! ben blij dat je pols t weer doet!!

Nico, fijn dat t goed ging met floor bij de opvang, maar je wilt dat toch liever bij je meisje zijn he!

Ella heeft vandaag twee vlechtjes in dr haar, staat echt super wijs, lijkt ze opeens veel ouder!

En milan ging net weer heel hard gillen toen ik m de borst aan bood... stom kind. Dus nu denk ik toch maar helemaal afbouwen, en misschien 's avonds een papfles, wie weet slaapt hij daar op door!
Goedemorgen dames!

Lau, fijn hoor een schoonmaakster. Ik wil echt niet meer zonder. Floor zit vandaag inderdaad bij GO dus een stuk rustiger. Alles gaat verder goed. Ze krijgt nu wel weer spuitluiers van de ab. Heb ik tenminste ook nog iets om te wassen, anders zou ik me nog eens gaan vervelen, stel je voor.

Cees, lekker een half uur eerder klaar. Dan zou ik ook even op mijn kont gaan zitten hoor. Zo kom ze zeker ook wel aan je minimaal aantal uren (1250?)

En inderdaad, soms is het enorm balen als je werkt. Weet ook wel dat Floor het goed heeft op het kdv maar bij mij altijd beter natuurlijk

Nitro, wat leuk 2 vlechtjes! Floor is nog lang niet zover. Gelukkig kan ik wel gel bij Tim in zijn haar doen. Heb je een foto van Ella met vlechtjes.

Een collega van mij heeft 1,5 week geleden een dochter gekregen Ella. De oudste heet Lisa. Dus moet ook iedere keer aan jullie denken als ik ze zie of spreek.

Ben een beetje sjachie. Werd om 7.10 wakker gemaakt. Toen moest ik nog voeden en dat gaat veel te traag op moment. Heb ik ook nog eens de verkeerde borst gedaan met mijn slaperige kop dus nu een zere andere tiet. Over een uur weer kolven.

Dan nog alles doen om op tijd de deur uit te kunnen. Niet gelukt dus gingen zeker een kwartier later weg en ik heb geen seconde kunnen zitten. Behalve tijdens het voeden maar moest toen iedere keer floor weer aanleggen want die is te snel afgeleid. En ondertussen de kat wegjagen uit het bed van Floor.

Nu heb ik dus geen boekje mee voor bij het kolven, niet fatsoenlijk kunnen ontbijten en nog laat op het werk ook dus straks laat weg en dan weer vliegen om op tijd bij GO te zijn.

Dan nog eten regelen, argh.

Ik ga maar even verder sjacherijnen, trekt straks vast weg.
Goedemorgen,

ik doe met je mee nico, ook zeer sjachie. heb weer borstontsteking! pfff.. net bij ha kuurtje gehaald, maar op deze manier is bv niet echt leuk meer.

dus duik zo mn bed maar weer in
Misschien is afbouwen dan ook in dat geval beter? Gedsiedekkie, niet leuk...

En Nic, hopelijk waait je bui gauw over. Maar mopperen op alles kan ook wel fijn zijn!

Was hier vanochtend ook wat sikkeneurig; tis normaal mijn vrije dag, maar heb voor deze maand toegezgd om een kindje op te vangen, omdat kdv nog geen plekje had. Ze is normaal al niet zo stipt met de tijd, maar nu kwam ze gewoon een uur later... Ipv dat ze me dan even belt of smst... Had ik wat langer kunnen blijven liggen. En ik zit in mijn maag met een wanbetaler, met deze maand erbij komt dat op 800 euro aan openstaande rekeningen...

Straks kijken of het te doen is om met 3 kids boodsch te doen... Als Danielle het kan, moet t mij toch ook lukken? (slik)

Hoop trouwens dat Danielle het niet al te druk heeft en ziekenboeg weinig voorkomt.

Leuk Nitro, nu kun je lekker frummelen met Ella! Ik kan Silvan al zo'n knipje in doen, die krijgt een beetje Hans Klok kapsel.. (niet de bedoeling hoor, maar geen tijd om naar kapper te gaan!) Maak je een foto voor AK?

Maagje knort, tijd voor thee en wat lekkers (moet ik wel stiekum eten anders wil mijn jongste zoon het ook!) Vanavond pannekoeken, jummie!
Ehmmm Goedemorgen..
Nitro, niet leuk Met dit weer maar goed opletten om niet zonder jas bij de deur te staan of naar buiten te gaan. Hoop dat het snel over is.

Cees, kan het gastouderburo je niet helpen met de wanbetaler. Anders maar zeggen dat als er niet al iets betaald wordt je volgend maand het kindje niet meer kan opvangen. (in het uiterste geval). 800 euro is wel veel.

Net gekolft, gewoon 260 ml. Is in ieder geval genoeg en nu zijn allebei mijn borsten weer leeg. Floor drinkt nog te slecht aan de borst en drinkt ze dan niet goed leeg. Had afgelopen zondag ook al harde plekken maar die waren weer weg gelukkig.
260 ml?! Kan ik niet wat kopen bij je??

Maar al die ellende met die borstontstekingen heb ik dan gelukkig weer niet, dat klinkt echt niet fijn. Hoe is het nu Nitro?

Cees, kun je geen knokploeg langssturen om het geld te innen? Gelukkig is je pols weer beter, anders wordt luiers verschonen inderdaad wat lastig.
Lau, mijn reconrd staat op 310 maar toen had ik wel ongelofelijke stuwing aan 1 borst.

Besef wel dat ik mazzel heb dat ik zo goed kan kolven. Normaal kolf ik 160-180 ml met een enkele uitschieter naar 200 ml, had nu meer omdat Floor zo weinig gedronken had.
casey, 800 euro is wel veel zeg! heb je ze er al op aangesproken? en is t gelukt om met 3 booschappen te doen?

zijn jouw jongens ook zo dol op pannenkoeken? hier stouwen ze er allebei zo drie naar binnen,echt niet normaal :-)

lekker nico dat kolven zo goed gaat, hier ging t meestasl ook prima, record ook zo rond de 300 maar meestal ook iets van 180 per keer.

Lau, heeft lasse genoeg aan wat jij kolft? t ene kind drinkt natuurljk ook gewoon minder dan de andere.

Ben nog steeds helemaal niet lekker, maar ergsste koorts is gelukkig weg.

Milan was hier net weer helemaal over de zeik, bleef echt gillen en we hadden echt geen idee waarom. uiteindelijk maar paracetamol gegeven en naar bed gebracht... ben benieuwd wat voor nacht we gaan krijgen...

ik duik er in iedergeval vroeg in!
Hmmm, kennelijk een hoop zieken hier..

Nic, naar zeg, van Floor haar oorontsteking! Hopelijk slaat de antibiotica snel aan. Hoe ging het vandaag bij de opvang?

Nitro, jammer dat de borstvoeding terugloopt, maar al weer een jaar, wow! Kan me voorstellen dat het wel dubbel voelt.

Cees, balen dat het potje bijna leeg is, hopelijk lukt het je vriend om nog wat los te peuteren bij de bank, zeker nu. Hoe gaat het verder met de verbouwing? Schiet het een klein beetje op?

Marlee, fijn dat Marius goedgekeurd is, minder dat hij wel naar de kno-arts moet. Wel apart trouwens, Daan was vorige week 12,1 kilo en 94,5 cm bij het consultatiebureau, en dat was prima.

Dok, hoe gaat het nu met Lisa met d’r blaasontsteking? En met Maartje, inmiddels lekker aan het eten en groeien?

Lau, hoe is dat eigenlijk afgelopen met die riolering van jullie, en de rechtzaak die erop volgde? Is dat nog een beetje goed afgelopen?

Josje, het gaat goed met je! Hoe was de nachtdienst, een beetje vol te houden? Met je shop loopt het wel goed, of niet?

Hier gaat het verder allemaal prima, ik ben alleen onwijs druk met een hoop dingen. Sinds kort ben ik lid van de oudercommissie van de creche, waarbij er meteen alweer dingen geregeld moeten gaan worden met adviezen over de uurprijsverhoging enzo. Wel heel leuk al, het is een behoorlijk nieuwe groep. Daarnaast nog twee a drie keer per week sporten ’s avonds, en sinds een maand of twee ben ik druk met m’n nieuwe hobby, borduren. Man had ’s avonds de eettafel nodig, dus ik kon dan niet meer met de naaimachine aan de slag. Nu dus maar begonnen met borduren, en dat werkt eigenlijk best wel verslavend

Met het werk gaat het ook goed, lekker bezig, inmiddels ook gestart met een cursus zakelijk en servicegericht telefoneren. Wel grappig om dat zo te doen, je wordt nog eens geconfronteerd met jezelf als je je stem terughoort op een bandje. Gisteren ook nog een teamdag gehad, en goed kunnen brainstormen over de taken en doelstellingen voor volgend jaar. Mezelf hopelijk ook een beetje naar voren kunnen schuiven door actief mee te denken over bepaalde zaken, wat wellicht wel leuk zou zijn om te doen.

Met Daan en Tessel gaat het verder super. Tessel gaat inmiddels zelf staan in de box en in bed, heeft nu 5,5 tand door en nummer 6 komt er ook aan. Kruipen doet ze nog steeds half, ze schuift inmiddels wel in hoog tempo het hele huis door. Vooral ook naar alle plekken waar ze niet naartoe mag, dat is ook een erg leuk spelletje. Verder gaat ze ook al actief spelletjes doen, ze geeft bijvoorbeeld een doekje aan om kiekeboe te spelen. Bij de afspraak op het consultatiebureau vorige week was ze 9 kilo en 74,5 cm, zwaarder en groter dan Daan op deze leeftijd.

Daan is op het moment erg druk met puzzelen, dus er moeten maar eens puzzels van 20 stukjes gaan komen of zo. Verder ook lekker druk met plakken, dus laatst maar eens van die zakjes met foamstickers gekocht, en die gaan er in rap tempo doorheen. Daarnast ook druk aan het praten, dus het gaat gewoon lekker hier.

Klein vraagje: welke maat luier dragen de kinderen nog? Daan zit op dit moment nog in maat 5, maar ik twijfel of die te klein is. Of is iedereen al zindelijk?

Spelletjes doen we verder weinig, af en toe memory (gewoon kaartjes draaien), verder eigenlijk nog niet. Ik heb laatst al wel bij de kruidvat een mens-erger-je-niet gekocht, voor Sinterklaas.

Nu nog even een berichtje schrijven bij de januari-groep, en dan nog even snel wat opmerkingen verwerken voor het pedagogisch plan van het kinderdagverblijf.

Tot gauw maar weer!
Oh meiden, ik moet zo dringend weer even bijkleppen, zie dat ik al 9 dagen niets gemeld heb!

Ben wel regelmatig even geweest, maar zo moeoeoeeoe!

Tieg wat een lap tekst En verslaafd aan borduren?

(Sorry!) Moet je niet doen hoor, kun je niet tegelijk internetten!

En wat weinig verschil nog maar tussen Tessel en Daan, 3 kilo. Die gaat vast haar grote broer inhalen als ze zo doorgaat! Lisa is 4 kilo zwaarder dan Daan, maar Tessel is al bijna 2 kilo zwaarder dan Maartje.

Wat een ziekenboeg hiero

Gaat het al beter Nitro? En die doorwaakte nachten helpen ook niet echt voor je weerstand. Ik leef ook een beetje op de automatische piloot en baal eigenlijk dat ik hier zit ipv in bed lig, maar ik moet echt even bijwerken, toch?

De dames waren de laatste dagen om beurten aan het spoken. Lisa had zo'n diarree van de antibiotica dat ze 20 keer per dag moest poepen. Ging gelukkig meestal wel goed. Helaas in 1 nacht 2x haar bed vies (ondanks luier -maat 6 btw) en nog 1x op de wc. Daarna zo'n schraal achterste dat ze niet meer wilde poepen, plassen of zelfs maar lopen. Kreeg ze er nog pijnlijke uitslag overheen van voor naar achter door een schimmelinfectie! Zielig hoor. En daarna had ze juist een beetje verstopping en deed het daardoor pijn. Intussen heeft ze een paar keer per dag ongelukjes (wat ze niet meer had, en nog nooit met poepen had)

Vervolgens werd Maartje ziek, koorts, verkouden. Weinig slapen, veel huilen en snotteren. Ik leef erg mee met Danielle en overweeg me te laten steriliseren .

Cees wat irritant van die wanbetalers! Ik betaal trouwens via het gastouderbureau, dus onze GO krijgt volgens mij altijd haar geld. Als ouders niet betalen gaat het bureau er achteraan. (Overigens steken zij wel de helft in hun zak)

Maar goed, wat hadden we de laatste anderhalve week:

Cees haar pols

Lau door haar rug/grieperig

Lasse aan het hoesten/eczeem

Lau-man blauwe ballen

Nitro borstonsteking

Tim ziek

Floor oorontsteking

Maartje grieperig/verkouden

Lisa blaasonststeking

Marlee brandend maagzuur

Iedereen beterschap!

Ik ben alleen maar moe..

Trusten.
Tieg en Dok, jullie dus ook erg druk in de weer... Sneu van Lisa zeg..... Kan me voorstellen dat ze even geen zin meer heeft in zindelijk zijn...

Jesse draagt Junior van kruidvat (is dat 5?) en die heeft dikkere billen dan Daan denk ik (18 kilo)

En borduren..... ieder zijn eigen ding hè!

Nitro hoe gaat dat met Milan als hij uit logeren is, slaapt hij dan ook zo slecht? Omdat Silvan wel nachtbraakt, durf ik m nog niet naar schoonouders te brengen..

En er is een nieuwe Woezel en Pip met DVD! Vind het zelf volgens mij nog leuker dan Jesse..

Och en dat winkelen.... ging voortreffelijk. Sil en gastje (11mnd) in kar (kon mooi naast elkaar, duo-zit) en Jesse eigen kar. Luisterde uitstekend. Er stond een springkussen buiten, en omdat ie zo lief was, mocht ie daar in, samen met gastje.

Maar toen moesten we gaan, ivm ophaaltijd. Wilde Jesse dus niet mee (logisch, zo leuk) maar na 5 min vond ik het wel welletjes en gaf m 3 tellen. Maar weigering... dus ik erin om hem eruit te halen (lees; slepen) Kinderen in dat kussen "hee je mag niet met jhe schoenen aan hierin"

Jesse werd hysterisch, wilde niks meer. Moest m in de kar zetten, maar al krijsende wilde hij eruit. Moest m met alle kracht in de auto zetten, waar hij weer uit de stoel klom.

En alle mensen om je heen kijken en commentaar leveren... Het zweet liep hem van het hoofd (en mij vd rug)...

In de auto heel streng toegesproken en toen bedaarde hij wat en zei zelfs sorry.

Maar hij krijgt vaker deze buien en ik heb het idee dat we iets niet goed doen, maar ik kan het niet aanpakken. Vooral thuis, omdat er meer kinderen lopen en hij streken uithaalt als ik verschoon of kindje naar bed breng. Erg jammer, want hij is over het algemeen heel zacht, maar wordt steeds brutaler...

Is dit herkenbaar, of hebben jullie tips? Zit er best wel mee..

Ok, weer aan het werk, alhoewel de kids zich prima vermaken met elkaar nu!
Cees, Nina kan ook zo´n drama maken hoor, als haar iets niet zint. Meestal inderdaad als ze moet stoppen met iets dat ze leuk vind. Volgens mij is het gewoon pubertijd, maar dat maakt het niet minder irritant natuurlijk. Heb helaas geen goede tips voor je, behalve dan dat ik altijd zorg dat ik koekjes en een pakje drinken bij me heb, voor omkoopmomenten

Hmmm...ik sta met 3 punten in het ziekenboeglijstje van Dok...dat is wel een record. Maar de blauwe ballen van man kunnen eraf hoor, heeft alleen een klein blauw plekje gehad en nu kan ie er alles alweer mee

Tieg, druk dus, wel fijn dat alles zo goed gaat. Borduren hoef je je niet voor te schamen hoor, vriendin van mij haar VRIEND die borduurt, dat is pas erg Hij zegt dat hij er rustig van wordt...

Nina draagt luiers 4+ van kruidvat overdag en snachts 5 van kv. Zij weegt 12 kilo, lengte weet ik niet maar ze heeft wel smalle puntbillen hoor (godzijdank heeft ze niet de kont van haar moeder geerfd).

Dok, arme Lisa, zoveel diarree...maar je had haar toch ook (letterlijk) een paardenmiddel gegeven?
ach joh, mijn vriend breit
quote:casey schreef op 24 oktober 2008 @ 14:35:

ach joh, mijn vriend breit

Lijkt me best knus, zo´n breiende man op de bank

Kan ik de sjaal van het meisje rechts bestellen??
Die jaal wil ik ook wel maar dan in knalblauw.

Die driftbuien hebben we hier tot nog toe niet gehad. Wel gewoon compleet negeren. Dan zit er echt geen bloed meer onder mijn nagels. Doet hij vooral bij het aankleden wel eens. Ben je zo 20 minuten bezig.

Hier trouwens luiers maatje 5 voor Tim of soms 5+.

Ben even helemaal gaar, niets blijft hangen in mijn hoofd. Ga vandaag heel vroeg naar bed. Kolf dan van te voren wel en dan doet R maar de laatste voeding.

Kom ook later nog wel eens reageren want kan echt even niets onthouden.
quote:lau72 schreef op 24 oktober 2008 @ 13:14:

Maar de blauwe ballen van man kunnen eraf hoor, heeft alleen een klein blauw plekje gehad en nu kan ie er alles alweer mee

Dok, arme Lisa, zoveel diarree...maar je had haar toch ook (letterlijk) een paardenmiddel gegeven?

Neeeee, voor hondjes!

Mijn vent breit en haakt trouwens ook prima (beter dan ik) maar momenteel heeft hij weer andere hobbies en komt er niks uit zijn handen.

Cees, waarom krijg jij nou niet via GO bureau betaald?

Overigens zijn de buien hier de laatste dagen ook niet van de lucht! Vooral het steeds na 2 seconden van gedachte veranderen is om kriegel van te worden. En als ik haar dan houd aan haar 1e beslissing wordt ze boos. Dan gaat ze naar haar kamer, waar ze de laatste tijd vrij vaak is...
Das hier nadeel, dat ie geen eigen kamer heeft. Laatst zei ik: ophouden nu jesse, anders ga je op de gang.

Zegt hij : ja mama mag dat?

Er is ook veel te veel te beleven in het achterhuis, dus juist een feest als ie daar naar toe mag!
heeeeerlijk dat uurtje extra, die kunnen we hier goed gebruiken!!

want we zijn al zo druk geweest vh weekend, met als resultaat dat eindelijk het bed uit het voorhuis weg is!!!

Dus vanavond slapen in nieuwe kamer!

Ook staat de eet/pc tafel nu anders, ik heb mooi uitzicht op de overbuurvrouw, beide naaste buren, stukje van onze dierenwei en de vogeltjes. Heeeeerlijk.

En vriend is nu met Jesse badkamermeubel aan het ophalen, dus wie weet kunnen de wasbakken ook aangesloten worden.

Echt fijn hoor, als je het zo ineens ziet vorderen. Zo ff testen op de dvd 2 jaar stofhappen heeft overleefd, want dan kan ik vanavond mooi dvd tjes kijken (er is helaas nog geen kabel daar) O nee expeditie R is er zeker ook op...

Nic hoest nu met je?
Wat lekker Cees!!! Kan me zo voorstellen dat je het helemaal zat bent (was ik allang al gek geweest denk ik!) fijn dat jullie nu echt vorderingen maakt.

Is je PC weer helemaal virusvrij?

Verder niet bijgelezen, hoop dat jullie allemaal fijn weekend hebben gehad!
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Cees, wat heerlijk zeg!!! Wat zal je dan lekker slapen. En je hebt meer ruimte. Fijn!

Hier gaat het allemaal redelijk. Ben helemaal total loss maar ja. Vrijdag vroeg naar bed gegaan maar gisteren druk geweest. 's avonds feestje van mijn ouders. Was super gezellig. Tim en Floor waren gewoon thuis. Was alleen eind van de avond echt stuk. Moest nog een uur rijden naar huis toe, inclusief zatte broer thuis afzetten. Heb het laatste stukje rijden gewoon zitten janken in de auto van vermoeidheid. Was echt neit leuk. Doordat ik zo moe was (ben) al 2 nachten ruk geslapen. Juist dan komt Floor wel weer 's nachts voor een voeding. Dat is neit zo erg maar val op moment niet meteen weer in slaap dus lig een uur wakker te kijken. Gaat wel weer over. Hebben nu een rustige week dus kunnen we hopelijk allebei bijtanken.

Ga nog even was opvouwen en wat lekkers eten. Nog veel thee drinken op de bv weer iets op te krikken. Ben te druk geweest en te weinig gedronken dus heb even een klein dipje.

Floor vindt peer trouwens niet lekker. Tim vond fruit meteen geweldig maar Floor nog niet. Morgen banaan proberen.

Hmm, wat wilde ik nu nog meer vertellen. Zal neit belangrijk zijn geweest. Welterusten al allemaal.
Heb ik iedereen weggejaagd?

Ben met Floor alweer naar de huisarts geweest. Ze heeft weer koorts ondanks dat het ab kuurtje nog niet afgelopen is. Wordt nu 3 dagen verlengd naar 10 dagen. Oortje was nog rood en onrustig. Andere oortje was al wel goed. Ze heeft net wel slecht gedronken, dan kan ze het gelukkig wel hebben maar vocht binnenkrijgen is ook wel fijn. Helaas spuugde ze het meeste er ook weer uit.

Net als de banaan vanmorgen. Blijkbaar vindt ze dat wel zo vies.

Ga even mijn zoon op de gang zetten. Hij is de laatste tijd zo'n draak.
Ben je al aan de fruithapjes begonnen Nic? Vind ze het wat tot nu toe? Misschien dat de banaan haar ook gewoon niet smaakt omdat ze zich niet goed voelt?

Pfff...hectische dag hier vandaag, maar ben wel goed bezig (dat dan weer wel). Ga nu eerst even spelletje spider solitaire doen hoor, even ontspannen. Daarna weer volop aan de slag.

Cees, er zit dus schot in de zaak ineens? Is het goedgekomen met badkamermeubel?

Visje, je hebt je oude avatar weer terug zie ik. Hoe is het? Ik zal eens op hyves kijken weer thuis, hier op het werk hebben ze die op slot gezet
Ben vrijdag begonnen met wat fruit. Dat wil zeggen dat ze max 5 minihapjes krijgt. Ze kijkt er heel vies bij en werkt er ook wel weer iets uit. Banaan gaat dus helemaal niet goed, dat kotst ze er echt uit. Peer blijft wel binnen. Vrijdag maar weer verder proberen. Stiekem wil ik ook wel langzaam stoppen met bv maar ga zelf niet afbouwen. Als ze een voeding laat vallen dan loopt het zeer waarschijnlijk wel terug. We zien eht wel. Ga vrijdag misschien wel even wortel proberen te geven.
goedemorgen!

Nico, misschien moet ze er gewoon ff aan wennen, in combinatie met nog steeds niet helemaal lekker zijn. T duurte bij milan ook echt een paar weken voor hij echt wat ging eten van t fruit.

Knapt ze nu wel al iets op?

casey, dat kllinkt alsof jullie ineens grote sprongen maken met de verbouwing, wat heerlijk zeg!

en hier af en toe ook gruwelijke buien hoor, al wordt t de laaste tijd weer wat minder gelukkig!

En breien en haken, wow! Daar heb ik echt geen talent voor. ok geen geduld trouwens. ik lees liever een boek ofzo.

Dok, is lisa weer opgeknapt?

Tieg, jij klinkt ook lekker druk zeg!! En tessel groeit ook lekker door he!

Hier dragen ze momenteel allebei luiers 4. lekker makkelijk allebei t zelfde en t gaat prima, hoewle ze ella op t kdv wel maatje 5 geven.

Wij zijn t weekend bij schoonouders geweest en gisteren erg druk op t werk. t goede nieuws is dat milan nu al drie nachten op een rij niet heeft gedronken 's nachts!! Slechte nieuws dat hij nog wel gewoon wakker wordt, en nog vaker ook, maar dan na een speentje weer slaapt. (en als je een fles voor m maakt, die kwaad gillend weggooit, driftkikkertje!). dus ben er geloof ik wel 10 keer uitgeweest vannacht, maar we blijven positief :-)

nu lekker koffie!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven