F2006

15-07-2010 07:13 2306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Ik heb een kruidenmengsel voor Biryani in de kast liggen!

Maar die met aubergine is vast ook heerlijk, ben er gek op!
en pers! en pers! en pers!

ja men wat een werk, en ben nog niet eens op de helft..

1 quiche klaar, 30 eieren gekookt, macaroni gekookt, en 85 gehaktballetjes gedraaid. dusss moet nog ff..

ik hoop dat ik die balletjes beetje mooi kan bakken, mijn gehaktballen komen meestal klaar in de pan, allemaal witte troep erbij..

nu eerst maar eens jes ophalen voor een broodpauze!

heb tussendoor ook nog niks gegeten, dus ik snap niet dat die koks zo dik zijn...
Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuush

Ik gebruik voor de snelle biryani een pot van patak´s, kan vast ook met jouw kruidenmengsel

voor 4 personen:

300 gram basmati-rijst

boter

1 grote ui

1 laurierblad

3 kardamompeulen (of een halve theelepel kardemompoeder)

kaneelstokje

theelepel kurkuma

3 a 4 kipfilet in blokjes gesneden

4 eetlepels currypasta (ik gebruik een milde van pataks, maar je kunt dus ook een ander kruidenmengsel gebruiken)

100 gram rozijnen

850 ml kokend water

2 kippenbouillonblokjes

geroosterd amandelschaafsel

rijst een half uurtje weken in warm water, daarna goed afspoelen in een vergiet/zeef onder de kraan tot het water helder is.

ui in dunne halve ringen snijden en in de boter 10 minuten zachtjes bakken met het laurierblad, de kardamom(peulen), en kaneelstokje tot de uien zacht zijn. Dan de kurkuma, kip en currypasta erbij en 2 minuten meebakken.

Rijst, rozijnen, water en bouillonblokjes erbij doen en even hard aan de kook brengen. deksel op de pan doen, vuur helemaal laag zetten en 5 minuten zachtjes laten koken. Vuur helemaal uitzetten en nog 15 minuten laten staan (niet doorroeren ofzo, gewoon deksel op de pan laten). Daarna goed doorroeren, eventueel beetje fijngesneden koriander erdoorheen en serveren met geroosterd amandelschaafsel eroverheen (cashewnoten ook lekker)

Zure komkommer is lekker erbij, naan, chutney, salade.

Restant volgende dag erg lekker als koude rijstsalade.
Oh, dat klinkt allemaal lekker....jummie!
Ik durf hier bijna niet meer te komen kijken tijdens werktijd.

Wie gaat er voor mij koken vanavond?

De kids eten pannenkoeken, man shoarmapizza en ik weet het nog niet.

Tieg, waar blijft Trinidad nu?
Maak je toch een hartige pannenkoek voor jezelf? Met spek en geitenkaas en honing. Of tomaten, geraspte kaas en italiaanse kruiden.
Ik denk dat het Biryani gaat worden, die stond al op de planning ergens voor de komende dagen.

Maar wil ook mijn tajine uit gaan proberen binnenkort!!
quote:casey schreef op 02 september 2010 @ 11:49:

ik hoop dat ik die balletjes beetje mooi kan bakken, mijn gehaktballen komen meestal klaar in de pan, allemaal witte troep erbij..

Ja herhaal jij het nog een keer! Had er net zo lekker overheen gelezen
Nog geen post hier trouwens Ceesekind
Ja, ik heb ook al een jaar een prachtige (belachelijk dure) tajine in de kast staan, nogsteeds niet uitgeprobeerd. Goed idee Vis! Dacht aan iets met lam en pruimen.

Je mag wel aanschuiven vanavond hoor Nic, kunnen we daarna gezellig op kraamvisite bij Tieg
quote:Travis schreef op 02 september 2010 @ 12:52:

Ja herhaal jij het nog een keer! Had er net zo lekker overheen gelezen

Ja, daar ben ik goed in

Cees, niet teveel ballen tegelijk in de pan, en vuur niet te hoog, komt het vast goed en heb je zaadloze ballen
Ik ook geen post hoor, maar dat zal ik waarschijnlijk niet krijgen ook
Ik dacht aan kip met pruimen/abrikoos, ben niet dol op lam. Zie genoeg lekkere recepten trouwens. Denk dat ik misschien zondag ermee aan de slag ga. Ik las dat je hem in oven als op vuur kan gebruiken maar als je hem op het vuur zet moet hij eerst 6 uur onder water staan?

Wil nog even ergens rash al chanout halen, heb het hier in de buurt niet kunnen vinden helaas.
jullie brabbelen in geheimtaal..

neem aan dat tieg inmiddels mama is van 3 kids, anders hadden we wel iets gehoord..

vind mij eigen gehaktballen niet lekker ... beetje de balen van..

maar goed tis met liefde bereid, hopelijk proeven ze dat..

en de ene bal met ytsjes meer liefde dan de ander!
Ytsjes, geile donder.
Jammer nog geen nieuws, behalve allemaal rare recepten.

Geitenkaas is wel lekker, met spinazie.
Geitenkaas met spek is de bom!!! Met honing en tijm, ooohh zo goddelijk dat kan ik elke week wel een keer eten! Op een pannenkoek, op een broodje, als tosti, bij de pasta, yammmmm.
Mag ik dat auberginerecept nog van je? Had het laatst met pasta, mozzarella, tomatenblokjes uit blik gemaakt, was zeer prettig eten.
Jaaaaa, ze is er!

Vannacht om 8 minuten over 2 is Trinidad geboren! Alles is goed, behalve dan dat we geen internet hadden toen we thuiskwamen. Details komen in de ak, en het kaartje volgt!
Wooehooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

VAN HARTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jesssssssssssssssssssssssssssss!!!!

GEFELICITEERD!!!!

Dus toch nog vannacht, zal zi gauw naar AK!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven