F2006
donderdag 2 september 2010 om 14:21
Heeft een AH XL dat niet Vis, moet ik ook nog eens kopen, rasch el chanout. Anders via internet, dat is echt zo´n uitvinding, internet
Ok, de aubergine dus (ik maak hem ook met bliktomaat hoor, geheim van de kok: bliktomaat is lekkerder dan verse tomaat )
2 sjalotjes, fijngesnipperd
2-3 tenen knoflook, geperst
3 blikken tomatenstukjes (ik gebruik altijd die pakjes van Heinz, die vind ik het lekkerst)
gedroogde oregano, basilicum
2-3 aubergines, in plakken van halve cm gesneden
pecorino (of parmezaan) flink wat
1-2 bollen mozarella
3 eetlepels vers broodkruim van oud brood
1 ei, opgeklopt
Maak eerst de saus: fruit de ui en de knoflook op zacht vuur in olie een minuut of 5 tot de ui zacht is. Doe de blikken tomaat erbij, een scheutje balsamico-azijn en een schepje suiker en laat 10 minuten zacht pruttelen met deksel op de pan.
Breng saus op smaak met zout, peper, oregano, basilicum en laat nog 10 minuten doorpruttelen, zonder deksel.
bestrijk de plakken aubergine aan beide kanten dun met olijfolie en gril ze in een goed hete grilpan aan beide zijden een minuut of 4, tot de aubergines zacht en gaar zijn. Laat ze uitlekken op keukenpapier
Snijdt de mozarella in dunne plakjes, rasp de pecorino en meng 3 eetlepels pecorino met de broodkruim, een theelepel gedroogde oregano en een scheutje olijfolie. doorroeren tot alle broodkruimels olie hebben opgenomen, het moet wel strooibaar zijn, dus niet teveel olie doen.
smeer in een ovenschaal een dunne laag van de tomatensaus op de bodem. Bestrooi met pecorino, leg er een laag aubergineplakken overheen, leg wat plakjes mozarella op de aubergine en daar weer een laag tomatensaus overheen. Zo doorgaan tot de aubergines op zijn, laatste laag is een laag tomatensaus. Schenk het geklopte ei over de bovenste laag tomatensaus, strooi het pecorino-broodkruimmengsel eroverheen. 25 minuten in de oven op 180 hetelucht (200 gewone oven)
Lekker met pasta of turks brood. Ook weer heel lekker volgende dag
(ik maak meestal nogal veel)
Ok, de aubergine dus (ik maak hem ook met bliktomaat hoor, geheim van de kok: bliktomaat is lekkerder dan verse tomaat )
2 sjalotjes, fijngesnipperd
2-3 tenen knoflook, geperst
3 blikken tomatenstukjes (ik gebruik altijd die pakjes van Heinz, die vind ik het lekkerst)
gedroogde oregano, basilicum
2-3 aubergines, in plakken van halve cm gesneden
pecorino (of parmezaan) flink wat
1-2 bollen mozarella
3 eetlepels vers broodkruim van oud brood
1 ei, opgeklopt
Maak eerst de saus: fruit de ui en de knoflook op zacht vuur in olie een minuut of 5 tot de ui zacht is. Doe de blikken tomaat erbij, een scheutje balsamico-azijn en een schepje suiker en laat 10 minuten zacht pruttelen met deksel op de pan.
Breng saus op smaak met zout, peper, oregano, basilicum en laat nog 10 minuten doorpruttelen, zonder deksel.
bestrijk de plakken aubergine aan beide kanten dun met olijfolie en gril ze in een goed hete grilpan aan beide zijden een minuut of 4, tot de aubergines zacht en gaar zijn. Laat ze uitlekken op keukenpapier
Snijdt de mozarella in dunne plakjes, rasp de pecorino en meng 3 eetlepels pecorino met de broodkruim, een theelepel gedroogde oregano en een scheutje olijfolie. doorroeren tot alle broodkruimels olie hebben opgenomen, het moet wel strooibaar zijn, dus niet teveel olie doen.
smeer in een ovenschaal een dunne laag van de tomatensaus op de bodem. Bestrooi met pecorino, leg er een laag aubergineplakken overheen, leg wat plakjes mozarella op de aubergine en daar weer een laag tomatensaus overheen. Zo doorgaan tot de aubergines op zijn, laatste laag is een laag tomatensaus. Schenk het geklopte ei over de bovenste laag tomatensaus, strooi het pecorino-broodkruimmengsel eroverheen. 25 minuten in de oven op 180 hetelucht (200 gewone oven)
Lekker met pasta of turks brood. Ook weer heel lekker volgende dag
donderdag 2 september 2010 om 17:46
donderdag 2 september 2010 om 22:32
quote:Travis schreef op 02 september 2010 @ 16:16:
Nico nog een erbij dan Uhm, nouja, graag, of nee toch niet, misschien ooit, geen idee.
Je ziet wel ik ben er ook helemaal over uit
Nu zeker nog niet hoor maar ben ook nog niet zover dat ik de baby-spulletjes allemaal weg ga doen.
Heb net wat dingen uitgezocht en ben er nog niet klaar voor. Ik leen mijn spullen eerst nog wel een keer uit.
Nico nog een erbij dan Uhm, nouja, graag, of nee toch niet, misschien ooit, geen idee.
Je ziet wel ik ben er ook helemaal over uit
Nu zeker nog niet hoor maar ben ook nog niet zover dat ik de baby-spulletjes allemaal weg ga doen.
Heb net wat dingen uitgezocht en ben er nog niet klaar voor. Ik leen mijn spullen eerst nog wel een keer uit.
donderdag 2 september 2010 om 22:57
Hieperdepiep hoera! Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje,
leuke naam ook!
Ikwilook! Baby'tje knuffelen en voeden dan, bevallen hoeft op zich nog niet zo..
Oh, en zouden jullie niet eerst 5 pagina's vol willen leuteren met niks en vieze praat en zo omdat er nog geen nieuws is?? Was haast niet doorheen te komen..
leuke naam ook!
Ikwilook! Baby'tje knuffelen en voeden dan, bevallen hoeft op zich nog niet zo..
Oh, en zouden jullie niet eerst 5 pagina's vol willen leuteren met niks en vieze praat en zo omdat er nog geen nieuws is?? Was haast niet doorheen te komen..
donderdag 2 september 2010 om 22:59
wat een leegstroom ineens...
Inderdaad een erg mooie naam, lijkt zelfs op trinidad!
Vind het ook raar om het kleine spul weg te doen, al is t niet veel. hork wil niet meer en ik vind te nu wel prima zo.
Ben gesloopt, heb van 9 tot 21 alleen maar gestaan, mss 10 minuten totaal gezeten..
Koken is echt niks voor mij. Zonde van zo'n mooie keuken..
volgend jaar bestel ik chinees!
Altruïsten (hm is weer eens wat anders dan weltrusten..) En tieg lekker genieten deze week!!
Inderdaad een erg mooie naam, lijkt zelfs op trinidad!
Vind het ook raar om het kleine spul weg te doen, al is t niet veel. hork wil niet meer en ik vind te nu wel prima zo.
Ben gesloopt, heb van 9 tot 21 alleen maar gestaan, mss 10 minuten totaal gezeten..
Koken is echt niks voor mij. Zonde van zo'n mooie keuken..
volgend jaar bestel ik chinees!
Altruïsten (hm is weer eens wat anders dan weltrusten..) En tieg lekker genieten deze week!!
donderdag 2 september 2010 om 23:43
Helemaal klaar met al het eten maken, Cees???Zijn je ballen goed gelukt?
We moeten allemaal bijkomen van Tieg haar bevalling
. En nic, je bent er dus nog niet uit. Ach, je hebt nog tijd zat...
Dok, hoe is het? Voor jou ook nog maar even!
Tieg, geniet van jullie eerste nacht thuis! Weltrusten allemaal
We moeten allemaal bijkomen van Tieg haar bevalling
Dok, hoe is het? Voor jou ook nog maar even!
Tieg, geniet van jullie eerste nacht thuis! Weltrusten allemaal
vrijdag 3 september 2010 om 07:28
Nee nog niet klaar.. En nu mag ik plots van hork niet meer met de auto rijden omdat ie gister zag en hoorde dat er wat met de koelvloeistof is..En dat ik m maar naar de garage moest brengen. Maar ik moet toch echt nog stokbrood en drank halen.. en ik heb hier ook nog kids vandaag.. Lekker getimed dus, schiet er volledig van in de stress. Dus duimen dat ie het tripje school en winkel nog aan kan..
Tieg hoe is de eerste nacht thuis gegaan? BV lukt goed?
Vis ik weet niet of ik 20:30 red, maar denk dat met zijn tweeen voetbal kijken ook minder gezellig is... Dus moet je in je eentje de laptop maar opeten..
Tieg hoe is de eerste nacht thuis gegaan? BV lukt goed?
Vis ik weet niet of ik 20:30 red, maar denk dat met zijn tweeen voetbal kijken ook minder gezellig is... Dus moet je in je eentje de laptop maar opeten..
vrijdag 3 september 2010 om 21:55
Trinidad doet het super! We zijn onwijs aan het genieten met z'n allen, het gaat ook gewoon superrelaxed, de kraamhulp is fantastisch, heerlijk gewoon. Af en toe heeft Trinidad d'r momenten dat ze de hele boel bij elkaar krijst, dat is wel wat minder, maar goed. Verder komt de borstvoeding goed op gang, vindt middelste het ontzettend spannend en is ze tegelijk een onwijze peuterpuber, en oudste vindt het alleen maar leuk (maar soms een beetje eng ) Zo kan hij onwijs uitkijken naar maandag, om aan zijn juf te vertellen dat hij een zusje heeft. En ik moet dan zorgen dat hij kan trakteren op beschuit met muisjes. Maar er zijn dan wel meer dan 10 kinderen in de klas, dus daar moet ik wel rekening mee houden.
Toen ik zei dat we er voor zouden zorgen dat er voor alle kinderen én alle meesters en juffen een beschuitje zou zijn, vertelde hij dat je dan ook de klassen rond mag! Maar dat durfde hij niet
Kortom, het gaat lekker hier!
Nu alleen gauw m'n kopje thee opdrinken, en dan richting bed!
Toen ik zei dat we er voor zouden zorgen dat er voor alle kinderen én alle meesters en juffen een beschuitje zou zijn, vertelde hij dat je dan ook de klassen rond mag! Maar dat durfde hij niet
Kortom, het gaat lekker hier!
Nu alleen gauw m'n kopje thee opdrinken, en dan richting bed!
zaterdag 4 september 2010 om 09:28
Leuk tieg, dat t zo goed gaat, houden zo!
Gister ook iniemini baby hier gehad, dan kriebelt te echt wel weer hoor.. Maar toen ik vannacht kostend boven de pot hing, herinnerde ik me mijn zwangerschappen weer.. Zijn 2x babies op komst in de opvang, dus doe ik t daar maar mee. En ik krijg waarschijnlijk een pup te logeren, kan ik ook over moederen.
Feestje was geslaagd! Kids hebben zich super vermaakt, vooral door te springkussen. Kreeg complimenten, dus neem aan dat t te eten was! Heb zelf weinig mee gekregen, das minder als je zelf een feestje houd.. Vandaag de bende opruimen en kijken of er ergens gehaktballen liggen!
Morgen weer visite en dan gauw een meeting? Met dit weer is het buiten makkelijk super voor al onzer kids....
Gister ook iniemini baby hier gehad, dan kriebelt te echt wel weer hoor.. Maar toen ik vannacht kostend boven de pot hing, herinnerde ik me mijn zwangerschappen weer.. Zijn 2x babies op komst in de opvang, dus doe ik t daar maar mee. En ik krijg waarschijnlijk een pup te logeren, kan ik ook over moederen.
Feestje was geslaagd! Kids hebben zich super vermaakt, vooral door te springkussen. Kreeg complimenten, dus neem aan dat t te eten was! Heb zelf weinig mee gekregen, das minder als je zelf een feestje houd.. Vandaag de bende opruimen en kijken of er ergens gehaktballen liggen!
Morgen weer visite en dan gauw een meeting? Met dit weer is het buiten makkelijk super voor al onzer kids....