F2006

15-07-2010 07:13 2306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Ja, dat ging weer snel! Maar ik moet zeggen dat mijn doordeweekse dagen met beide kinders buiten de deur rustiger zijn.

Cees, hoe gaat het zonder speen? Hier niet zo geweldig nog, Maartje gaat 's middags echt veel moeilijker slapen, meer protesteren en huilen. Niet eens zozeer om de speen (soms wel), maar ze komt niet goed tot rust, blijft roepen en zeuren en huilen dat ze niet wil slapen, dekentje wil, geen dekentje, knuffel, toch andere knuffel etc, etc. Maar ik hou toch maar mijn poot stijf, moet toch een keertje.

Met terugwerkende kracht ben ik verbaasd over hoe makkelijk Lisa er afstand van deed. Karlijn moet maar met 6 maanden afwennen, schijnt makkelijker te gaan.

Weekend bij schoonouders geweest. Schoonvader dwarsboomt onze opvoeding nogal eens ondanks herhaald protest van onze kant.. Kinders eten de laatste tijd niet best en krijgen van ons wat de pot schaft en als ze niks willen kunnen ze een toetje ook op hun buik schrijven. Bij opa mogen ze alsnog een bakje yoghurt en 2 danoontjes, is meteen zo overdreven. Maar hij vindt dat we thuis maar weer verder moeten gaan met opvoeden, vindt ons sowieso te streng..

Morgen laatste afspraak bij vk, hoeft verder niks te gebeuren alleen baby showen en vertellen hoe het gaat. Volgende dag nieuwe Mirena erin opdat het hierbij blijft
Haha dok, vind je het genoeg dan met 3 meiden? Geen broertje meer voor L?

Wij doen wel toetje ook al eten ze niet goed. Ze moeten natuurlijk wel een hapje geproefd hebben.

Zou voor M een muziekbeestje niet helpen. T heeft er wel veel aan als hij niet weet hoe hij moet slapen, even een muziekje en dan kan hij wel in slaap vallen.

Is het bij jullie ook mopperen als ze een kadootje hebben gehad in de schoen. Sint had er voor allebei een portemonnee in gedaan, waren ze erg blij mee maar F had een andere en die wilde T dan ook. Hij had er een van cars en zij van prinses. Maar hij had een rits voor de muntje en zij een flapje met klitteband. Argh! Heb gezegd dat hij dan vanavond de portemonnee maar weer in zijn schoen moet stoppen zodat de sint hem dan weer kan ophalen. En ook gezegd dat het niet leuk is als je gaat mopperen als je een kadootje krijgt. Hij riep daarna nog wel even heel hard: dankjewel sinterklaas.

Het kado wat T zaterdag op het werk had gekregen (strijkkralen van cars) was wel helemaal geweldig en dat zei hij ook, dat was het allerleukste kado!! Moet nog even een gedichtje maken voor als we zaterdag de zak laten komen. Ze krijgen allebei een radio voor op de kamer (een simpele van tomtec) maar die wil ik als laatste doen dus ik denk dat ik die op hun kamer verstop en ze laat zoeken. Iedere keer als die radio in de folder van meneer smit staat roepen ze allebei dat ze die willen hebben.
Nee Nic, ze moeten het maar doen met die 5 neefjes van ze! Muziekje is wel een idee, we hebben nog een speeldoosje en muziekmuisje, weet alleen niet waar..

Het ging op zich ook niet om het toetje, maar meteen drie toetjes?

Net mooie treinbaan van Brio gescoord bij de Lidl.
Haha, nee 3 toetjes had van mij niet gemogen. Gewoon een normaal toetje en geen extra's, die kunnen ze eventueel verdienen.
heb workshop plezier aan tafel gehad en daar werd gezegd: jij bepaalt WAT ze eten, het kind bepaalt hoeveel ze eten. wel (1) toetje geven ookal eten ze slecht, want anders maak je het toetje zo speciaal (wat opa nu dus gedaan heeft) Hier ook 1 hapje proeven. Meestal volgen er dan nog wel wat. Maar dat gezeur aan tafel ben ik wel klaar mee, vind het nu belangrijkste dat IK goed eet.. Sil kan alleen niet zo lang blijven zitten, erg vervelend..

Speen gaat goed. Als we het er over hebben krijgt ie tranen in zijn ogen van het gemis, maar verder goed. Maar hij heeft zijn knuffel nog (spook), scheelt ook wel hoor.

Ik ben sinttijd echt zat nu. Kids kunnen weinig hebben (en ik onderhand ook) en zijn wel dankbaar hoor voor wat ze krijgen, maar willen na een paar dagen weer wat anders.. Hoezo verwend? En ze zijn allebei niet te genieten, allebei kort lontje, elkaar steeds opzoeken, heel slecht luisteren, heeeel vermoeiend vind ik dat... Dus ben blij als al deze drukte voorbij is. Want vooral op school worden ze zo opgehitst. (niet de school zelf, maar de sfeer onder de kinderen)

Vanochtend om 8:45 pas op school, omdat Jes weigerde te fietsen.. Heeft staan schreeuwen en gillen en krijsen op het fietspad, want hij durfde niet. Voelde me wel erg strenge moeder, maar wilde er niet aan toe geven, omdat ie in de tuin wel gewoon fietst op die nieuwe fiets. En het hielp ook niet echt dat ie op het eind onderuit ging.. Dus te laat in de klas...

En toen wilde sil niet dat ik weg ging bij psz.. Aaaaargghhhh. En ondertussen maar hopen dat de gastkindjes niet op de stoep staat. Hoezo stress

Gelukkig kwamen ze gelijk met mij aan!
Wat een rust hier, iedereen sneeuwpoppen aan t bouwen?

Sneeuw wil hier nog niet erg plakken, dus nog geen mooie pop in de tuin. Wel op de slee naar school, leuk!!

Maar wel koud!

Casey, dat is nog eens goede timing dan! gelukkig.

HIer valt sint-stress gelukkig nog al mee.

Eten is hier ook lastig. Moeten idd ook 1 hapje proeven en eten dan vaak verder niets... tja, wat moet je er mee he.

Goed van de kleine man en de speen!!

Zou mini eigenlijk ook al moeten gaan wennnen, maar ben juist zo blij dat ze nu meestal doorslaapt...

Nico, hier ook af en toe cadeau gemopper hoor, ondankbare monsters. Vooral mannetje want die vind eigenlijk alleen auto's leuk. En ik had ene cars-etui met potloden gekocht om juist ook andere dingen te stimuleren. maar dat werkte dus nog neit echt .

Dok weer aan de mirena dus, en hoe dan andere dat? Ik ben erg voor knip bij man maar die wil dat nog niet zo erg. Bang voro horrorverhalen dat je altijd pijn houdt... Met gevolg dat door kapot condoom ik aan de morningafterpil mocht.... grrr.

succes in de kou allemaal vandaag!
Jee meiden, waar zijn jullie allemaal? Zonder mij naar een ander topic vertrokken, of gewoon druk/moe/geen zin?

Ik moet trouwens ook dringend andere dingen doen, zoals huishouden (never ending story), Sint-inkopen, gedichten etc.

Cees, het lukt niet echt nog met eten. Als we een beetje opscheppen begint ze al 'Ik wil niet eten' te jammeren. Dan zeggen we: dan niet, maar ga even zitten tot wij klaar zijn. Dan hebben we het over andere dingen en eten zelf ons bord leeg, terwijl Maartje haar bordje heen-en-weer schuift. Dan vraagt papa of haar eten al weg mag en dat mag dan. Terwijl ze als we haar voeren en een beetje dwang toepassen ze haar hele bord leegeet. Maar dat willen we niet meer. Ik snap niet dat ze niet gillend van de honger wakker wordt. Eigenwijze peuter..

Ik zag het wel voor me met Jes op de fiets, beetje sneu maar je moet toch verder?
Haha, dan tegelijk!

Condooms vinden we beiden niet zo'n succes, dus blij dat ze weer weg mogen (nog wel wat over en nooit meer nodig, iemand intresse? )

Eer ik vriend naar z'huis krijg moet ik hem platspuiten met een paardenmiddel, hij is echt bang voor naalden, bloed etc. Zeker op zo'n plek valt hij al flauw als de dokter een spuitje pakt.. Watje! Maar ik vind Mirena toch fijner ivm niet ongesteld worden en geen migraine meer.
Morgen!!

Ook ik ben lang niet geweest, maar heb 4 dagen ziek in bed gelegen. Ben nog niet helemaal lekker. Blijf last houden van hoofdpijn en pijn in mijn nek. Morgen wel weer werken, we hebben 's middags en 's avonds afdelingsuitje en dat wil ik wel meemaken

Hier is het eten ook een ramp. M. gaat op zich nog wel, al zijn het ook maar een paar happen wat hij, na enige moeite, eet. Ook hier krijgen ze allebei wel een toetje en moeten ze blijven zitten. Ik blijf het proberen en hoop dat het ooit over gaat en dat ze dan goed gaan eten.

Geen idee hoe lang M en L zijn. Weet wel dat M 18, 5 kilo weegt en L ongeveer 12,5/13 kilo. M zit in kledingmaat broek 110 en t-shirts 110/116. L zit in maat 92.

Sintinkopen zijn zo goed als klaar, heb 1 ding besteld voor L en hoop dat dat op tijd binnen is. Anders moet SInt nog even wat anders kopen. Kerst doen we niet echt aan, ze krijgen gezamenlijk een spel en allebei een dvd (geen speelgoed, aangezien ze allebei in januari jarig zijn).

We hebben dit weekend zelfs de vakantie al geboekt voor volgend jaar. Ik was een beetje aan het neuzen en aangezien we nu in zomervakantie moeten, zag ik dat al heel veel niet meer geboekt kon worden (wat wij leuk vinden dan). Maar hebben iets heel leuks gevonden. Wel een lekker vooruitzicht, al duurt dat nog heeeeeeeeeeel lang. En dat is maar goed ook want ik ben nog niet helemaal bikini/badpak klaar, zeg maar . Straks door de kou M halen.. zie er nu al tegenop!!!
Marlee, waar ga je heen dan op vakantie? Krijg vent nog niet zover om iets te gaan boeken en heb zelf nu echt geen tijd.

Hier ook altijd gejammer met eten. Voordat ze weten wat er op tafel komt begint T al te roepen dat hij het niet lust. F roept bijna altijd dat lust ik wel, haha. Zij eet ook bijna altijd heel goed en meestal ook zelf.

T wil graag geholpen (met alles trouwens) worden maar dat doen we dus echt niet meer. Bij hem wisselt het heel erg en we pushen hem soms wat meer omdat hij wel wakker wordt van buikpijn van de honger en daar heb ik dan weer geen zin in.

Overal een beetje hetzelfde dus met eetperikelen. Zal wel zo horen dan doe we het toch goed!

Nitro, balen van de morningafterpil. Hier wil vent ook geen knip dus moet ik aan de spiraal. qua menstruatie vind ik dat wel fijn, is nu bijna niets (helaas nog wel 6/7 dagen) maar beter dan hele stromingen 6/7 dagen lang.

Moet zo ook door de kou kids halen, boodschappen doen en daarna blijven we de hele middag binnen hoor. Gaan zwemles denk ik ook overslaan want Tim is totalloss door alle sintdingen.
tis echt fokking kolt.....

ben de hele tijd buiten in de weer geweest (sint inkopen, stro/ hooi halen en over de dieren verdelen, honden naar buiten) dus heb nu prikkelende benen en jess blauwe wangen! ff opwarmen en dan kunnen we sil ophalen.

ah zie dat horkie net thuis komt, dan kunnen we op tijd eten/ kids op bed en kan ik eindelijk de berg kadootjes inpakken, want jes achtervolgt me steeds

en moet ook nog aardig wat inpakken voor psz, dus wel ff zoet!
Hier is het ook gruwelijk koud, bah. Gisteren fout gemaakt om met Lasse even de stad in te willen om wat kadootjes te kopen, arme kind was volledig verkleumd toen we thuiskwamen (wilde wel in kinderwagen maar niet onder dekentje, geen wanten aan, eigenwijze drol). Maar ik had gewoon niet moeten gaan met hem denk ik, was echt te koud voor die kleintjes gisteren.

Hebben jullie snowboots gevonden voor de kinders? Nina heeft nu wel maar voor Lasse is er niets meer te krijgen. Iemand tips? Snowboots over? maat 26 zoek ik, alle winkels zijn echt leeg.

Wel de sinterklaaskadootjes rond nu, Nina krijgt een mandala-designer kleur-ding, hello-kitty strijkkralen en cd van K3. Lasse krijgt een rugzakje van bob de bouwer, een bob de bouwer puzzel en een doosje duplo (brandweerautootje). Nu kerst nog, maar dan hoef ik voor allebei maar 1 kado te kopen, dat scheelt. Heb het Knappe koppenspel al in huis (bedankt voor de tip marlee!) dus denk dat Nina die krijgt. Even bedenken wat we voor Lasse moeten halen dan nog. En dan ook nog voor neefje, nichtje en zoon van man wat kopen.

Lekker vooruitzicht Marlee, vakantie, waar gaan jullie heen? Ik wil ook wel wat boeken maar krijg man ook nog niet zo ver.

Nitro, niet zo relaxed inderdaad dat je de morning after pil moest halen. Man heeft bij ons knip laten zetten, stelde niets voor (zei hij). Hij heeft er ook verder geen last van gehad. Ik vind het echt een prima oplossing hoor. Wel even checken of de verzekering het dekt!
Lau, kan wel even kijken voor je, heb die van T van vorig jaar nog maar weet niet welke maat het is. Zal vanavond even kijken.

Gisteren trouwens ook binnen gebleven. Zwemles ook overgeslagen. T was er zelfs heel blij mee, was daar wel een beetje verbaasd over. Nog een paar dagen en dan kunnen ze weer bijkomen van de sintgekte.

Ga vanavond nog even de stad in voor laatste dingetje.

Ben echt klaar met de sneeuw, nu al. Voor de kinderen leuk (behalve gisteren) maar zie er nu al tegenop om straks T te halen op de fiets.
ik was ook al op zoek voo mij en jes, maar helaas.... no snowboots te vinden.. zonde voor de winkels die lopen flinke omzet mis..

hier niet zo vee sneeuw en niet meer zo koud (al ben ik zelf wel rillerig) Moet ook niks hebben van sneeuw, maar het lijkt stiller als het sneeuwt. En het valt heel rustig, wordt er helemaal relaxed van (zolang ik niet het verkeer in hoef!)
Hola Chicas, beetje druk hier sorry. Alvast fijn weekend en Sinterklaasfeest!!

Vandaag snowboots gescoord bij de Aldi! Inderdaad raar dat ze overal uitverkocht zijn binnen een paar dagen. Was vorig jaar ook zo. Je kunt er als schoenenwinkel toch wel vanuit gaan dat het een keer flink koud gaat worden in de winter? En zo nee, het is niet erg modegevoelig; je kunt ze volgend jaar weer verkopen. Ik heb ze nu alleen voor Maartje gekocht (9,99 euro), Lisa kon die van vorig jaar nog aan ((waren toen vrij groot). Dat Lasse al maat 26 heeft! Maartje pas 23. Ik neem aan dat je roze met bloemen te ver vindt gaan voor hem? En paars met glitters en hartjes? Anders ga ik ze morgen voor je halen hoor!

Vanochtend ruim 3 uur aan het shoppen geweest (en ik ben er niet dol op..) Tussendoor Karlijn gevoed op mijn werk. Nu alles wel binnen en ingepakt. Nog wel gedichten schrijven en misschien nog een surprise bedenken.
Lau, heb hier maatje 27 dus zal wat te groot zijn. Al bij van haren geweest?
Ben overal al geweest Maar ben nu aan het bieden op snowboots op marktplaats, dus hopelijk komt daar nog wat uit. Roze met hartjes zou Lasse zelf waarschijnlijk wel mooi vinden Dok, maar gaat mij toch echt wat te ver
Lau, ik kan L z'n maat ook niet krijgen, heb wel kaplaarzen en dan hele dikke (maar echt hele dikke) sokken gekocht. En dat gaat tot nu toe ook goed, geen koude voeten. Misschien een idee??
Ja, dat is ook wel een idee Marlee, maar ik wordt altijd een beetje pittbullerig zeg maar als ik iets wil hebben, blijf gewoon doorgaan tot ik mijn zin heb :-)
Ben ook nog steeds driftig op zoek, maar ja. Je moet wat in de tussentijd :-)

bij jullie ook vandaag allemaal Sint op school?
Yep, Nina had er flink zin in :-)
Nou ja, heb nu de snowboots van de Aldi, voor 2 keer de prijs Had van de week Dok inderdaad even extra naar de winkel moeten laten lopen. Maargoed, kind heeft snowboots
2x de prijs? Woekerprijs voor de laatste paren, of een ander model? Of heb je toch de roze gekocht?
wat vreemd, 2x de prijs... aldi kan niet zomaar de prijzen omhoog doen..

heb net 5 afl private practice gekeken, erg heftig.. durfde niet eens meer met de hond uit.. en nu is het belachelijk laat, over paar uurtjes staat er al weer 1 bij bed om te vertellen dat sint niet is geweest...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven