Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weinig tijd...maar tjee Ukske...heel veel sterkte en hopelijk krijgen jullie er nog wat mooie herinneringen bij deze vakantie. Denk aan jullie.

Liefs Mandy

PS Blauwe lipjes klinkt niet zo geweldig. Ga alsjeblief nog eens even goed naar zijn hartje laten luisteren bij huisarts of cb....wil je niet bang maken, maar ik vind het zoooo eng.
Pff Ukse, dat is heftig om zo zwart op wit te horen. Ik hoop inderdaad dat jullie hele mooie herinneringen kunnen verzamelen deze vakantie en kunnen genieten van elkaar, nu het nog kan. Ik moet best veel aan je denken en het lijkt me heel heftig om ze mee te maken.

Dextro, blauwe lippen klinkt best eng inderdaad. Hadden ze ook het idee dat hij met zijn gezicht in de matras lag?

Minimeis draait gelukkig alleen in de box en op de grond. In bed slaapt ze netjes op haar rug (al vindt ik haar soms wel met haar hoofd aan het voeteneinde terug).

Ik voel me inderdaad weer goed hersteld van de longontsteking. Arts zei destijds dat ik er nog een week of 6 last van kon hebben (vermoeidheid) en dat klopte ook wel. Ik heb nu weer het idee dat ik weer een beetje de oude ben (gelukkig maar).

Oei, ik geloof dat ik nu dochter even moet helpen met strijkkralen. We hadden dit weekeinde zwager en schoonzus met 2 dochtertjes te logeren en die zijn nu net weer naar huis. Kinderen helemaal teleurgesteld, want die vonden het erg spannend en gezellig.
hm, nou ga ik me weer zorgen maken om die blauwe lippen... Ja, hij lag op z'n buik toen ze hem oppakten. Of hij echt met z'n koppie in de matras lag weet ik niet. Ik zal het nog eens navragen.

Nellebelletje: misschien een stomme vraag, maar wat kan er te horen zijn aan z'n hart? Zouden die blauwe lippen komen door z'n hart ipv door op z'n buik slapen, bedoel je dat?
Heftig hier zeg!

Ukse, wat vreselijk het nieuws over je moeder! Probeer toch te genieten van de vakantie (al klinkt dat zo raar...). Wel fijn dat jullie nu nog samen weg kunnen gaan. Veel sterkte!

Dextro, dat klinkt eng zeg, blauwe lippen. Nog maar eens goed navragen bij het kdv hoe hij precies lag en misschien wel goed om ook even langs de huisarts te gaan.

Anky, gelukkig voel jij je weer wat beter. Zo'n kleintje is al vermoeiend, de andere twee vragen ook aandacht en dan krijg je er ook nog een longontsteking bij... Doe het nog wel een beetje rustig aan hoor, ook al voel je je nu beter.

Mereltje ligt lekker te pitten. Wij hebben hier ondertussen al heel wat klusjes gedaan; opgeruimd, snoeren en stekkers weggewerkt (moest al maanden geleden gedaan worden ), spullen op marktplaats gezet. Het lijkt wel een late voorjaarsschoonmaak!
Jeetje Ukse, wat een vreselijk nieuws, ben er even stil van..... Wat ontzettend moeilijk voor jullie allemaal, heel veel sterkte de komende tijd. Erg fijn dat jullie met je moeder op vakantie gaan, wel een heel ander soort vakantie nu, echt bewust genieten van elkaar. Een dikke voor jullie allemaal!!

En Dextro, he bah, blauwe lippen klinkt idd niet zo goed. Dan hebben ze misschien toch niet zo goed opgelet! Zou er toch nog even met ze over praten idd, en goed om de aerosleep mee te geven, dan kan het niet zo snel nog een keer gebeuren.

Vriend gaat morgen weer een paar dagen naar Londen, bah. Meld me daarom bij deze de komende dagen even af, want ik ga lekker bij mijn ouders slapen met Bran. Had even niet zo'n zin alleen thuis te zijn. Mijn ouders zijn net verhuisd naar Rdam, waar ik eigenlijk ook vandaan kom, dus even een paar dagen weer lekker naar mijn 'oude' stad. Fijne week iedereen!
Dextro...sorry, maar ik heb me voorgenomen om nooit meer te zwijgen als ik iets akeligs zag. Mijn vriendin heeft een dochtertje en die zag er zo witjes uit. Mijn vriendin is een roodharige en zij was helemaal trots dat haar pasgeboren dochtertje ook zo mooi wit was. Ik vertrouwde het niet, maar wilde haar niet kwetsen. Ze had het ook vaak koud en af en toe blauwe lipjes. Na 8 weken ontdekken ze bij het cb dat er toch wat mis is met haar hartje (ruisje)...echt vreselijk. Ella is gelukkig nu een flinke meid van 6 jaar maar heeft het erg moeilijk gehad en is heel vaak geopereerd (achteraf bleek dat ze geen kamers en boezems in haar hartje had, maar dat alle zuurstofrijk zuurstofarm bloed doorelkaar in haar lichaam liepen).

Na Scott hoop ik dat niemand zoiets ooit meer hoeft mee te maken. Dus ga alsjeblieft even langs bij de huisarts of het cb. Wil je echt niet ongerust maken, maar ik vond het zo'n eng verhaal.

Vind het erg vervelend om het zo op te moeten schrijven, maar ik ga het mezelf kwalijk nemen als er wel wat aan de hand zou zijn....wat ik natuurlijk ontzettend hoop van niet.

Veel liefs en sterkte.

Mandy
Helemaal mee eens Mandy. En liever een keer te veel of voor niks naar de huisarts of het cb, dan niet gaan en er later achter komen dat je het toch beter wel had kunnen doen... Toen ik vorige week bij Merel dat bobbeltje in haar nek ontdekte was ik ook erg ongerust. Gelukkig was het niks, maar ik ben blij dat we toch naar het cb zijn gegaan.

Fenne veel plezier in Rotterdam. Groot gelijk hoor dat je naar je ouders gaat en niet alleen thuis blijft. Gelukkig is je vriend maar een paar dagen weg.

Hier afgelopen nacht een nieuw slaaprecord: Merel heeft 8 1/2 uur geslapen! Ik ben zelf ook lekker 8 uur onder zeil geweest. Het was al weer een hele tijd geleden dat we zo'n lange nacht hebben gehad.

Merel begint haar voeten nu ook te ontdekken, ze gooit haar beentjes vaak omhoog, ligt daar dan naar te kijken en heel af en toe pakt ze haar grote teen vast.

Verder kraait en lacht ze nu veel hardop, afgewisseld en korte gilletjes, lekker experimenteren met haar stemmetje.
Nellebelletje: fijn dat je het even opgeschreven hebt! Wat akelig voor die vriendin zeg.

We hebben het inderdaad gisteren even nagevraagd, nouja, vriend dan, bij het CB. Het was volgens hun niks om je zorgen over te maken. Kinderen schijnen vaker blauwe lippen te krijgen, vaak van de kou. Nou lijkt me dat met dit weer niet de oorzaak. Maar als hij een blauwe tong had gehad, en ik dacht ook blauwe nageltjes?, dan was het niet goed.

Ik moet volgende week met hem naar het CB (we moesten nu voor dochter), dus zal ik het nog eens vragen. En verder weet ik eigenlijk ook niet zo wat ik ermee moet. Ik maakte me in eerste instantie ook niet zo'n zorgen, want hij doet het verder uitstekend. Wat ik wel gek vind, is dat hij kennelijk niet gehuild heeft toen hij daar op z'n buik is gerold en niet meer terug kon. Thuis huilt hij nl altijd. Maarja, je moet ze maar vertrouwen dat ze elk kwartier gekeken hebben enzo.

San: heerlijk, die nachten he! Jasper heeft ook af en toe goede nachten. je merkt meteen het verschil he!

Jasper is ook zo aan het gillen, net een gillende keukenmeid. En met z'n voeten bezig. Heel grappig.
Ukse, wat een vreselijk nieuws van je moeder... Ik ben er stil van. Sterkte

Dextro, lastig hoor. Wat zegt je instinct? Ik zou het inderdaad nog even laten nakijken volgende week als hij naar het cb moet.

San, fijn dat het zo lekker loopt bij jullie! Wat kun je toch genieten van die ukkies hè?

Even een egoverhaal:

Hier momenteel even drama, voornamelijk met slapen. ik gooi het maar op de 19-weken sprong en op het feit dat ik aan het werk ben... Twee weken geleden waren de nachten al niet super, kwam ze vaak om te drinken maar sliep ze daarna wel weer in. Vorige week ging het weer beter en nu slaapt ze gewoonweg niet meer in/verder. De nachten worden talloze keren onderbroken en ze valt weliswaar aan de borst in slaap en ik kan haar vaak slapend wegleggen maar na een minuut of 10 (jeweetwel, net als je weer lekker in slaap bent )begint het drama en ligt ze te huilen in bedje. Echt getroost wil ze ook niet worden, ze lijkt te willen slapen maar het lukt gewoon niet. Uiteindelijk beland ze dan bij ons in bed, maar dan wordt ze ook nog regelmatig wakker en echt goed slaap ik toch niet met haar naast me. En dan gaat om 6:15 de wekker... 's Avonds wil ze ook al niet gaan slapen ondanks dat ze doodmoe is. Spelen wil ze ook niet en zelfs op schoot was ze net een hele poos aan het huilen. Erg vermoeiend... Gelukkig ben ik nu weer 2 dagen vrij. Morgen krijgt ze weer prikken dus met een beetje pech wordt het nog gezelliger hier.

Maar het is een fase het is een fase het is een fase het is een fase het is een fase het is een fase het is een fase

Verder gaat het wel heel goed. Overdag is ze erg vrolijk, wil wel wat meer vermaakt worden af en toe maar ze kan heel leuk spelen, babbelen en schateren. Drinken als ik weg ben gaat geweldig en ik vind het heerlijk om weer aan het werk te zijn. (op de korte nachten na dan)
Heftige verhalen hier de laatste dagen!

Vooral Ukse, kan niet veel toevoegen aan de rest

Nellebelletje, kan me voorstellen dat je je vervelend voelde toen er echt iets met Ella aan de hand was terwijl jij dat ook al dacht (en niet durfde te zeggen).

Ik zou niet direct aan een hartaandoening denken, maar hij heeft wel duidelijk even zuurstoftekort gehad. Maar ik kijk zelf niet eens elk kwartier als de kindjes slapen! Wel altijd als ik iets hoor.

Judat, vermoeiend zeg! En frustererend.

Ik ben ook wel een beetje gefrustreerd trouwens. Vandaag 45 minuten vrijgehouden op een drukke dag vol met afspraken, ga ik naar de oppas, wil madam niet drinken! En het was al 5 uur na de laatste voeding. Onverrichterzake weer naar mijn werk gegaan, want ik kan niet zomaar nog een uur langer wegblijven... Belt de oppas even later: Heeft ze gewoon een fles Nutrilon Pepti leegedronken!

Wat moet ik nou met dat wurm?

Mijn schoonouders hebben het risico genomen en net beide kinders meegenomen voor 2 dagen met maar 2 flesjes bv en verder Nutrilon. Ik ben benieuwd of ze morgen alweer op de stoep staan omdat ze er niks inkrijgen....Of dat het flesweigeren nou afgelopen is als er geen alternatief komt. Wel raar, beide kinderen niet thuis. Maartje is nog nooit langer dan een paar uur bij me weggeweest. Maar ik ga wel lekker slapen vannacht!
Het 'slaapprobleem' op internet kwakken helpt!

Fase voorbij (hoop ik)

Eline heeft geslapen van half 10 tot 2 en direct na een voeding weer door tot 7 uur! Geen speentje, geen huilen, niets!

Toen ik haar vanochtend uit bed ging halen lag ze wel op haar buik, maar ze was al eventjes aan het babbelen, dus ik weet niet of ze zo geslapen had of dat ze zo gedraaid was toen ze wakker was.

Alleen inslapen gisteravond ging moeizaam maar dat gaat ook nog wel goedkomen.

Ik ben in ieder geval weer wat fitter!

Dokkie, hoe ging de eerste nacht zonder Maartje? Dapper hoor, van je schoonouders.

San, ik vroeg me nog wat af. Een tijd geleden schreef je dat Merel haar duim had ontdekt en dat jullie gingen proberen om een speentje aan te wennen ipv de duim. Is dat ook gelukt? Daar zat ik laatst ineens weer aan te denken toen Eline haar duim een keer in haar mond had.

Jeetje Dextro wat een eng verhaal van die blauwe lipjes... Maar laten ze hem dan op zijn buik liggen als ie in slap valt zo dan? Als ze elk kwartier gaan kijken zou je toch verwachten dat hij niet zo lang op zijn buik moet hebben kunnen liggen om er helemaal blauwe lippen van te krijgen.

En Ukse wat een naar nieuws van je moeder :(

Pff verder een beetje half meegelezen. Het gaat hier nog steeds niet lekker. Ik rol werkelijk van het 1 in het ander. Of nou ja eigenlijk is het eerder een opeenstapeling van dingen.

Mijn ooroperatie heb ik inmiddels gehad. Er zat toch een ontsteking die de arts heeft verwijderd. En ik heb nu een buisje. Maar het resultaat is echt nul. Ik hoor nog net zo slecht en mijn oor voelt nog steeds vervelend. In september moet ik terug om te kijken of mijn trommelvlies verstevigd moet worden.

Verder ben ik vorige week bij de oogarts geweest omdat ik zo secht begin te zien. Nou meteen weer een nieuw woord voor scrabble erbij: keratoconus aan mijn linkeroog. Dat betekend dat mijn hoornvlies in een punt begint te staan waardoor je wazig en dubbel gaat zien. Nu moet ik aan de harde lenzen om te proberen dit tegen te gaan en hopelijk te verbeteren. Maar ja, daar ben ik dus voorlopig nog niet vanaf... Kan wel een jaar duren, en dat is dan nog in het gunstigste geval.

Ik heb dus ook veel moeite met lezen op een beeldscherm. Vandaar dat ik hier niet zo actief ben. Het lukt gewoon niet :(

Met Maaike gaat het momenteel ook wat minder. Die is megaverkouden en niet lekker in haar vel. Nou nog 3 weken en dan hebben we vakantie. Daar zijn we met zijn allen erg aan toe...
Wat een rust hier!

Phoenix, goed weer van je te lezen maar wat ontzettend rot dat het maar niet goed met je gaat. Je rolt echt van het één in het ander...En Maaike ook al niet fit. Sterkte

Hier niet zo heel veel nieuws. Nachten gaan weer wat beter gelukkig. Overdag is het wisselend, over het algemeen gaat het goed.

Bij het cb geweest woensdag.

Ze weegt nu 6680 gram. Meten wilde ze niet doen. In gewicht is ze maar 320 gram gegroeid in een maand tijd dus ook niet zoveel. We hadden nu weer de wijkverpleegkundige en die vind ik vele malen fijner dan die rare dokter.

Ze kon aan de curve zien dat Eline nog borstvoeding krijgt, had het meteen over het feit dat bv-kindjes rond deze tijd minder hard groeien en dat dat volkomen normaal is.

Verder vond ze Eline er gezond en alert uitzien, erg sterk in haar spieren en dat ze al heel erg soepel van rug naar buik en weer terug draaide. (tja als je zulke dingen beweert over mijn kind dan vind ik je al gauw aardig natuurlijk )

En we hebben per 1 augustus een plekje op het kdv waar ik ook gewerkt heb dus zo komt alles helemaal goed met de opvang. Juli redden we nog wel even met schuiven en meten waarschijnlijk. We hadden ook een hele leuke gastouder waar we op gesprek geweest zijn. Die leek echt heel leuk maar die locatie was net even beroerder. Kdv is onderweg naar mijn werk, gastouder is 20 minuten fietsen de andere kant op. Dat zou betekenen dat ik met de fiets meer dan een uur aan het fietsen zou zijn om haar op te halen. Met de auto niet veel sneller door de spits...

Dus we kiezen voor het kdv.

Toch nog wel wat nieuws hier dus
Judat, wat fijn dat de opvang nu geregeld is. Nog een maandje gedoe en geregel, maar daarna eindelijk rust.

Eline is dus de afgelopen maand ook niet zo veel aangekomen. Wij gaan maandag maar weer even naar het cb om te wegen.

Pfff, Phoenix, jij blijft maar sukkelen zeg. Operatie, verstandskies, en nu dit weer. Nog even volhouden tot de vakantie. Gaat het met Maaike al weer wat beter? Doe het rustig aan hoor!

Ik heb sinds vanmiddag vakantie; 6 weken vrij, heeeeeeeeerlijk!

Ik heb het ook precies gered met kolven, er ligt nu nog 1 voeding in de diepvries! Vanochtend wilde ik op mijn werk voor de laatste keer gaan kolven. Ik had me helemaal geinstalleerd, kopje koffie, boekje erbij, radio aan. Zet het kolfapparaat aan, het stroomde goed, had al snel 10 cc en toen sloeg het apparaat op hol... Ik heb hem uitgezet en opnieuw aan, maar nog steeds vreselijk snel. Begint het toch ineens te stinken en te roken! Help!!!!! Het motortje is doorgebrand, heb ik weer.

Ik heb alles maar snel uitgezet en de stekker uit het stopcontact getrokken. Maar toen had ik dus een probleem... Merel had vannacht doorgeslapen en vanochtend niet al te veel gedronken. Ik stond dus echt op klappen! Meteen Avent gebeld. Ik moest met het motortje naar Prental en daar zou ik gewoon een andere krijgen. Maar dat kon dus echt niet onder werktijd, zeker niet op de laatste schooldag. Om kwart voor 2 kon ik eindelijk naar huis, het deed ondertussen vreselijk zeer!Thuis meteen Merel aangelegd (wat een opluchting!) en daarna naar Prenatal. Het werd meteen geregeld, erg fijn. Maar wat een gedoe zeg!
Hai allemaal, ben weer terug! Heerlijke dagen gehad, lekker even 'verwend' door mijn ouders, Bran en ik hebben het lekker gehad. Alleen woensdag met die hitte even een moeilijke dag, Bran had er echt last van. Niet kunnen slapen enzo, maar gelukkig sliep hij snachts wel goed. En nu is vriend weer terug, ook erg fijn!

Gisteravond wel nog klein 'drama'. Bran weigerde ineens de fles! Ik had gisteravond met een vriendin afgesproken, naar het theater en daarna zouden we naar een kroeg ofzo gaan. Vriend was bij Bran. Ik had keurig afgekolfde melk achter gelaten, maar hij weigerde te drinken :( kokhalzen, speen uitspugen, achter elkaar huilen, want hij had wel honger natuurlijk. Vriend ook in stress, hij voelde zich zo hulpeloos. Uiteindelijk mij gebeld, dus ik zat ook niet lekker meer. Na het theater naar huis gegaan. Echt zo rot. Ik had ook nog een hele lange reistijd, was pas om 1 uur thuis. Bran was gelukkig wel in slaap gevallen, maar echt k*t dit. Bran viel dan ook gelijk aan op mn borst, en is helemaal van slag. Kwam gelijk paar keer vannacht, pfff, balen hoor. Ga nu dus maar flink oefenen met flesje! Hoe zou het toch komen dat hij ineens de fles weigert? Het was nooit een probleem, hij dronk gewoon, en nu ineens! Was eigenlijk van plan om met 6 maanden bv af te bouwen naar flesjes, maar moeten nu naar kijken of dat gaat lukken.... Maar ja, misschien was het een eenmalig iets, dat hopen we natuurlijk!

Fijn van de gelukte opvang Judat, super!

Geniet van je vakantie San!

Sterkte Phoenix

Dokkie, hoe is het gegaan? Heb je lekker kunnen slapen?
Hallo,

Ukse, ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben. Wat verdrietig dat je moeder zo ziek is. Sterkte samen.

Phoenix, sterkte met alle lichamelijke ongemakken. Hopelijk toch echt snel een betere tijd, ook voor Maaike!

San, vakantie, heerlijk. Geniet er van. En dat verhaal met die kolf... ik zie het helemaal voor me. Gelukkig heb je het gered tot je een nieuwe had.

Fenne, dat klinkt als een paar heerlijke dagen. Maar wat een ellende met het weigeren van de fles. Hopelijk weet Bran weer snel hoe het moet.

Hier alles goed. Wel druk. Een extra dag werken (bijscholing). In de jaarbeurs op een speciaal kamertje mogen kolven. Tom doet het prima. Begint steeds meer te lachen en af en toe ook echt met geluid aan het lachen. Op de grond en in de box ligt hij steeds op zijn buik. De fysio zei afgelopen week dat ze Tom wel heel sterk en snel vond. Altijd leuk. We moeten door gaan met de oefeningetjes e.d. voor zijn voorkeurshouding. En dan komt ze over een maand weer. Ze zag wel wat verschil in z'n hoofdje, maar vond het ook erg meevallen (het was fysiotherapeut nr 3 trouwens...).

Gisteren trouwens wel een flinke tegenvaller: onze motor is gestolen bij vriends zijn werk en alleen WA-verzekerd (o, wat dom!). Foetsie dus. Bah.

Fijne week allemaal. Groeten, Mir
ahahah you didn't say the magic word
Mir, wat doet Tom het goed zeg. Fijn dat het verschil aan zijn hoofdje meevalt. Straks met haartjes zie je er helemaal niks meer van.

Fenne, heerlijk dat je zo verwend bent door je ouders. Maar wat een donderstraaltje is Bran zeg. Flesje weigeren als jij een gezellig avondje voor jezelf hebt gepland. Ik hoop maar dat het een eenmalig iets was en hij snel wel weer een flesje drinkt.

Wij zijn net naar het CB geweest om Merel nog eens te wegen. Er waren vanochtend twee pasgeboren babytjes, een van 1 week en een van 2 weken "oud". Wat is dat klein! Ik kan me niet meer voorstellen dat Merel ook zo klein was...

Ze weegt nu 6150 gram en is in 2 weken dus 240 gram aangekomen. Het gaat de goede kant, vorige keer zal inderdaad het groeidipje van 4 maanden zijn geweest.

Meteen maar even gevraagd hoe het zit met BV afbouwen. Nog 4 weekjes en dan stop ik ermee, dan is Merel een half jaar.

Wat vliegt de tijd...
Hoi meiden,

Ik laat ook even wat van me horen. Hardstikke druk geweest op werk, en dan ben ik in mijn vrije tijd, continu van Nina aan het genieten. Het gaat erg goed met haar. Volgende week mag ze weer naar het CB voor een check. Ben benieuwd.

Moet morgen naar Athene voor mijn werk. Vlieg om 12:05u en kom donderdagavond thuis. Zijn maar een paar daagjes, maar zonder Nina zullen het heeeeele lange dagen worden. Zie er ook echt tegenop, maar aan de andere kant is het misschien ook wel goed voor me. Vriend gaat voor Nina zorgen, en als hij naar afspraken moet, zijn mijn ouders hier. Ik heb allemaal lijstjes gemaakt met wat er moet gebeuren (alsof het zonder niet goed zou komen....).

Ik lees hier wel altijd mee, maar van schrijven komt vaak zo weinig.

Wel goed om te lezen dat Merel weer is aangekomen. Is toch een opluchting.

Fenne, wat zul jij genoten hebben bij je ouders. Je lekker laten verwennen, en even wat tijd voor jezelf.

Phoenix, jou zit het ook niet mee zeg. Ik hoop dat het nu de goede kant op gaat daar.

Dokkie, hoe was het gegaan met de kids bij je schoonouders? Zijn jullie zelf een beetje op adem kunnen komen?

Judat, wat goed dat de opvang geregeld is.

Ukse, ben je inmiddels weer terug van vakantie? Hoe is het gegaan? Heel veel sterkte de komende tijd. Hopelijk krijgt je moeder nog een mooie laatste periode.

Ik ga weer even knuffelen met Nina. Moet haar zometeen al te lang missen....
Dank jullie wel voor de lieve woorden en knufs.

Ja ik ben weer terug van vakantie en alweer aan het werk! Ik kan geen limburgse vlaai meer zien, wat was die lekker!! De kinderen waren maar wat blij dat ze thuis waren. We waren bang dat Annelotte zich niet zou gedragen, maar die sliep super. nr was flink aan het spektakelen, zelfs zo erg dat ik bij haar heb geslapen de hele vakantie (Grrrr). Het was lekker weer en de sfeer was ontspanenn, ook met mijn moeder erbij!

Linda sterkte de komende dagen. Met Nina komt het goed en met het moederhart ook!!

Mir, goed van Tom, erg vervelend van die motor!

Fen, balen van het weigeren van de fles. Ik kan me voorstellen dat je meteen naar huis wilde.

San, geniet van je vakantie!

Judat, fijn dat je een plekje op het kdv hebt. Dat zal wel rust geven.

Phoenix, jij duikt van de ene pech in de andere pech. Ik hoop dat de vakantie jullie voldoende rust kan geven om er daarna lekker tegen aan te gaan!

Nu op naar de herfstvakantie en hopen dat we dan weer weg kunnen....
Nou, ik ben nog in het land. Volledig geveld door de griep heb ik vannacht moeten beslissen niet mee te gaan naar Athene.

Ik ben al vanaf zondagmiddag ziek, maar had gedacht door vroeg naar bed te gaan gisteren, dat ik me weer snel beter zou gaan voelen. Nee dus, kon mijn koffer vanmiddag weer uitpakken.

Heb me ziek gemeld op mijn werk. Mijn manager zelf nog niet gesproken, maar hij zal er niet blij mee zijn.

Ik denk maar zo: ik ben liever ziek en dan bij mijn gezin, dan gezond, en zonder mijn gezin in Athene.

Ukse, wat fijn dat jullie vakantie zo geslaagd was. En wat heerlijk dat Annelotte zo goed geslapen heeft. Genoeg van Limburgse vlaaien? Dan heb je er zeker veel gegeten, want ik kan er maar geen genoeg van krijgen.
Linda, van harte beterschap en zo is het maar net!

Ukse, heel veel sterkte en wat fijn dat jullie zo'n lekkere vakantie hebben gehad!

Hier alles prima. 2 dagen keiharde regen gehad, maar nu is het kwik weer gestegen tot boven de 30 graden. Zo gauw als mijn man thuiskomt spring ik lekker in het meer!

Verder is mijn operatie (enkel) nu echt gepland, eind augustus is het zo ver. Mijn moeder komt dan lekker hier heen, gezellig!

Met Babette gaat alles prima, ze kan weer veel nieuwe dingen, maar rolt nog steeds niet, lui ding.

Groetjes ciao ciao
Linda, beterschap! Ziek zijn is niet leuk, maar wel fijn dat je nu thuis bij je schatjes kunt blijven.

Ukse, fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad!

Ciaociao, 30 graden? Ik moet er niet aan denken! Ik vind 25 wel lekker, veel warmer hoeft echt niet!

Merel ligt te pitten, ze was volledig uitgeteld. Ze vindt alles nu zo interessant dat ze overdag helemaal niet meer wil slapen.
Goeiemorgen allemaal!

Zo San, da's vroeg naar bed! En heeft ze dan ook de nacht doorgeslapen? Hoe is het met je kolf? Wat een verhaal zeg van dat motortje, echt een gedoe!

Ciao, 30 graden, ik vind het weer heerlijk In Zwitserland dan he, want in Nl vind ik het altijd veels te warm met 30 graden omdat het dan gelijk benauwd wordt. Maar in het buitenland is die temp vaak veel lekkerder. Wij gaan trouwens over 3 weken op vakantie naar Zwitserland, heerlijk. Naar een pension waar mijn familie al meer dan 40 jaar komt, in Riggisberg, ken je dat plaatsje? Mijn 1e vak als kind was daar, en nu die van Bran, nostalgie *zucht*

Linda, wat vervelend dat je ziek bent! Maar wel lekker dat je nu thuis bent natuurlijk Heb je je manager al gesproken? Tsja, ziek zijn doe je niks aan! Beterschap.

Ukse, fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad. Hoe is het nu met je moeder? Hoe heeft zij het beleeft de vakantie zo?

Mir, wat balen van die motor! En onhandig trouwens dat je al 3 verschillende fysio's hebt gezien zeg. Ieder heeft toch weer een eigen input, of valt dat wel mee? Ik merk hier trouwens wel dat nu we de oefeningen niet meer hoeven doen, Bran toch weer meer naar links gaat kijken enzo. Maar omdat hij ook zo actief is qua rollen, op buik liggen, ligt hij toch niet heel de tijd op die kant. En ik vind 'm in bed gelukkig wel nog ook op de andere kant, dus in zijn slaap doet ie het goed

Over slapen gesproken, dat doet ie dan weer minder goed... het doorslapen dan.... Pff, breekt wel op hoor, het doorslapen is echt over! Daarom heb ik gister rijstebloem gekocht, we gaan dat toch proberen. Vanochtend al wat gegeven, maar omdat hij nu flesje weigert gaat het dus niet in de fles. Wel geprobeerd, maar hij kauwt alleen nog maar op de speen :( Dus er maar een papje van gemaakt en met een lepeltje. Hij vond het bere-interessant, maar liet ook de helft uit zijn mond lopen en moest er af en toe van rillen. Dus of hij het nou lekker vond? Ga het vanavond weer proberen, pas na een paar dagen weten we natuurlijk pas echt of hij het lekker vind of niet, een nieuwe smaak is toch wennen. En we gaan misschien toch in het weekend beginnen met fruit of groente, Bran is er zo aan toe! Ben ook met 'm op de weegschaal gaan staan, ook al is het minder nauwkeurig, ik kwam nu op 7,8 kilo...... Dus vind het ook wel logisch dat hij behoefte heeft aan meer calorieën, hij is al zo groot! De voedingen worden al een tijdje weer meer, en zeker zo midden in de nacht, niet leuk! Hopelijk helpt het bijvoeden een beetje.
Hee allemaal,

Ik lees ook meer dan dat ik schrijf. Erg jammer.

Zit in flinke dip...moet zelf ook geopereerd worden. Mijn buikwand is kapotgesprongen en mijn darmpjes liggen nu los in mijn buik. Geen fijn gevoel en het ziet er echt niet uit. Was ook mijn 3e ks en ik had al eens een darmoperatie gehad, dus het was ook niks meer. De 30e naar chirurg voor een buikwandcorrectie (voel me nu wel erg verplicht om te lijnen, haha).

Scott gaat maandag naar de chirurg omdat hij een PEG sonde krijgt en dinsdag vertrekken we weer voor een paar daagjes naar Parijs. Erg benieuwd (want ik heb te veel op internet gehangen en niet alleen maar positieve dingen gelezen helaas).

Verder heeft Marc geen vrij meer behalve voor de Parijstrip. Dus hoop ik dat het toch wat redelijk weer wordt om met mijn drie jongens wat leuks te kunnen gaan doen. Binnenzitten is ook niet alles met twee drukke kleine mannetjes.

Lin: goed uitzieken he.

Ukske; fijn dat de vakantie zo goed in het Limburgse land bevallen is (volgende keer wel echt afspreken he).

Fenne: succes met de flessentoestanden en het afbouwen van de bv.

Mir: wat balen van die motor. Ik snap niet dat mensen niet met hun tengels van andermans spullen afblijven. Kan ik echt boos over worden.

Wat wegen jullie baby's allemaal? Scott was gisteren 8814 g en 63 cm. Ik vind het wel meevallen als je bedenkt dat hij met 2 maanden over de 7.5 kg was.

Liefs Mandy

PS Vanmiddag nog kraamvisite...ik heb er zo genoeg van.
Mijn griep is nog steeds niet minder geworden. Ben net wel in bad geweest met eucalyptusolie, en daardoor ben ik wel een beetje opgeknapt. Mijn ouders komen zo, en die nemen zelfgemaakte kippensoep mee. Ik zei: als het maar niet te zout is (ben niet verwend), ik hou totaal niet van zout eten. Gebruik het ook minimaal bij koken.

Mijn manager was vrij relaxed toen ik hem sprak gisteren. Hij heeft 1,5 week geleden zijn 3e kind gekregen, en waarschijnlijk zit hij nog in een softe roes.

Mandy, wat lees ik nu? Sterkte meid. Het zit jou ook niet mee zeg. Kun je wel iets van thuiszorg krijgen na je operatie? Wanneer gaat de operatie plaatsvinden? Het zal je wel meer gezegd worden, maar het is volgens mij niet verstandig om teveel te internetten wat Scott betreft. Als je op internet zoekt naar gezondheidsklachten, komen altijd de meest enge dingen naar voren. Heel veel sterkte en hou vol meid. Enne, succes met de kraamvisite.

Fenne, ik ben benieuwd hoe Bran de fruithapjes gaat vinden. Nina krijgt het nu al een paar weken (ik maak het vers en prak er dan wat Liga 1e stap doorheen), of ik geef een half potje met liga erdoor. Als het je helpt met doorslapen, zou ik het zeker proberen. In het begin snappen ze er zowiezo niets van, als ze een lepel met eten naar binnen krijgen, maar dat is een kwestie van oefenen. Nina kan er geen genoeg van krijgen. Als ze klaar is, en ik haar gezichtje afveeg, dan doet ze weer haar mondje open alsof ze meer eten wil, haha. Ik las nu weer een wetenschappelijk onderzoek op L1 over snel bijvoeden van babies, moet je maar eens lezen: http://www.l1.nl/L1NWS/_r...ckpage/1_1013/_pid/links4

Het verandert ook steeds. Wanneer doe je het goed? Je weet het toch nooit. Denk dat je je gezond verstand en je gevoel moet volgen, dan komt het wel goed.

San, slaapt Merel overdag helemaal niet meer? Dan zul je het wel druk hebben ermee. Ik geniet nog steeds van het feit dat Nina overdag nog haar slaapjes doet (het wordt wel minder hoor), zodat ik nog mijn dingen kan doen.

Ciaociao, wat fijn dat je moeder komt als je geopereerd moet worden.

Ik ga maar even opruimen voordat mijn ouders hier komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven