Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Inderdaad, even een paar dagen niet gekeken en weer veel geschreven, leuk hoor!! Welkom nieuwe moeders, gezellig! En ook gefeliciteerd! Prachtig om te zien al die hartjes in het schema...

En Cloud, jeetje meid, toch inderdaad niet goed.. Onwijs veel sterkte, ondanks dat je de klap al hebt gehad zoals je zelf schreef, zal het toch nog wel moeilijk zijn. Een dikke *; en hopelijk kunnen we snel met jou meelezen op een ander topic!

Hier alles nog een beetje hetzelfde. De misselijkheid is iets minder, sinds ik echt elke 2 uur wat eet. Dat helpt wel merk ik! Alleen midden in de nacht als ik moet plassen is het erg, da's wel vervelend. En die vermoeidheid!! Ik heb echt bewondering voor de meiden die al een kindje hebben. Ik kan er nog enigszins aan toegeven, maar met een kindje in huis gaat dat lang niet altijd natuurlijk. Gelukkig weten ze het nu op mijn werk, en heb ik hele lieve collega's die helpen en dingen van me overnemen, scheelt ook een stuk. Nu nog ruim een week en dan 3 weken vakantie, heerlijk!!

Oja, nog voor het schema: ik heb 30 juli mijn nieuwe afspraak met de VK
Oja, en Mandy, wij weten nog niet of we het willen weten ;)

Ik dacht eerst van wel, inderdaad ivm naam, kamertje enzo. Maar vriend wilde het niet weten. En nu twijfel ik of ik het wel echt wil weten, en twijfelt hij of hij het echt niet wil weten. (klinkt het nog logisch zo? ;))

Gelukkig hebben we nog even om erover na te denken!
Ook ik ga me hier voorlopig even afmelden.

na een extra echo vanmiddag omdat ik me niet goed voelde bleek dat het voor 99% eigenlijk mis is aangezien er ten opzichte van vorige week woensdag geen groei in zat laat staan een hartslag.

Heb nou een week gekregen om te kijken wat er gebeurt maar heb zo'n vermoeden dat ik gewoon gecurreteerd moet worden.

Ik wens iedereen hier een voorspoedig en goeie zwangerschap toe kom later als ik er aan toe ben nog weleens meelezen.
Oh nee Lee :( Wat een naar bericht... Heel veel sterkte de komende tijd.

Groetjes,

Phoenix

Cloud en Lee, wat een verdrietige berichten. Veel sterkte de komende tijd en voor Lee blijf ik toch nog hoop hebben. Je weet nooit.

En verder iedereen gefeliciteerd met de mooie echo's! Nog een klein weekje en dan mogen wij ook weer. Ik ben heel benieuwd. We hebben dan de nekplooimeting en ondanks dat ik 'nog maar' 32 ben vind ik dat wel een beetje spannend. Ik vind het al zo bijzonder dat we een gezond kindje hebben mogen krijgen, wie zegt dat ons dat weer is gegund?

Nellebelletje (was het toch?), ik word ook al dikker hoor. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik nog in mijn gewone spijkerbroek naar de 20 weken echo geweest, die zit me nu dus al niet meer lekker. Ik heb wel wat positiebroeken liggen van vorig jaar (heb er nog een paar uitgeleend aan vriendinnen), maar die met van die grote elastieken banden vind ik nog niet lekker zitten. Loop nu dus zo veel mogelijk in de 2 underbelly broeken waar ik vorig jaar ook erg gek op was.

Heeft hier trouwens al iemand wat gevoeld in de buik? Ik dacht gisteren de baby te voelen. Ik weet het niet helemaal zeker, in het begin is het nog zo vaag en het kunnen ook mijn darmen zijn. Maar een heel zacht 'klopje', steeds op dezelfde plek.

Phoenix, ik heb me vorige week geprobeerd aan te melden bij de hangmoeders. Maar heb daar nog geen reactie op gehad. Zou ik dat nog een keer moeten doen?

Groetjes,

Branca
Bedankt.

Zou aan de ene kant zo graag willen dat het vrijdag toch goed blijkt te zijn maar met zo'n negatieve echo van geen groei in een week en geen hartactie op 8 weken is dat mezelf alleen maar valse hoop geven.

Wat ik alleen zo verschrikkelijk vaag vind is dat hoe ver ik ook doorvroeg mijn gyn zo verschrikkelijk neutraal was
Ach Lee, wat ontzettend jammer! Je had weer zoveel hoop na de vorige echo en dan nu waarschijnlijk toch niet goed. Heel veel sterkte!

En niet alle gynaecologen zijn even meelevend is mijn ervaring, sommige zijn vooral "technisch goed", zeg maar.

*;
ahahah you didn't say the magic word
quote:Phoenix, ik heb me vorige week geprobeerd aan te melden bij de hangmoeders. Maar heb daar nog geen reactie op gehad. Zou ik dat nog een keer moeten doen?Ik heb je toen meteen geactiveerd en aan de groep toegevoegd. Dus als je inlogt moet je de privegroep al kunnen zien.
Cloud en Lee:

Heel veel sterkte toegewenst voor deze verdrietige tijd...

*;
Cloud en Lee: heel veel sterkte! ;(

Ik was even weg omdat ik niet zo'n lekkere week heb gehad, nog steeds veel misselijk. Vanmiddag gaan we op vakantie, dus ook de komende weken zullen jullie me hier niet zien.

Succes allemaal en hopelijk zijn de komende echo's goed.
Lee, wat ontzettend naar om te horen! Hele dikke *; 

:R

Mooi om die echo's te zien! Bridges, is die van jouw een 3-d echo? Bijzonder hoor.

Wij weten ook nog niet of we willen weten wat het wordt. Aan de ene kant wel voor het kamertje enzo. Het lijkt me alleen vervelend als ze het fout hebben en je je 20 weken hebt ingesteld op het één en dan het andere krijgt.

Wij hebben nog 10 weken om erover na te denken...

Mijn buikje lijkt toch ook wel wat boller dan normaal, vooral 's avonds. Volgens mij kan het de baby nog amper zijn met z'n 4 centimeter ofzo. Ik hoef nog geen positiekleding aan iig.

Denken jullie al na over namen enzo? Wij nog niet heel serieus, maar ik let wel heel erg op namen voor het geval ik een mooie tegenkom. Het lijkt me erg moeilijk om een definitieve keus te maken want er zijn nog niet zoveel namen die ik écht mooi vind.

Ik heb het niet bijgehouden, maar volgens mij ligt het mk-percentage hier echt wel hoger dan 10-15%! Dat zou namelijk betekenen 4 van de 30 of zo, en hier is het veel meer.

Cloud en Lee, helaas dus welkom op het andere topic en sterkte gewenst voor de komende tijd. Ik schrijf er sinds maart en heb veel steun gehad.

Nu wel weer fijn nieuws hier: Nekplooi-echo gehad, was wel een half uur, dus kon kleine gup goed bekijken. Hij/zij was alweer 5,5 cm en bijna 12 weken dus. Zag er verder goed uit. Bloed laten prikken voor de combi-test en alle andere zaken (HB, virussen, AIDS en zo) Dus 6 buizen of zo.

Misselijk ben ik niet meer, wel tamelijk dik al! 2 kilo aangekomen, maar allemaal rond mijn buik. (15 cm erbij)

Vrijdagavond teruggekomen van een paar daagjes Limburg, gisteren was mijn moeder jarig, vandaag heb ik eindelijk weer eens tijd om hier te lezen en te reageren. Wat is er veel geschreven zeg!

Cloud en Lee, wat een verdrietig nieuws zeg! Ik wens jullie heel veel sterkte*;

Welkom voor de "nieuwelingen"

Morgen ga ik toch maar wat zwangerschapsbroeken kopen. Nu zit ik steeds met het knoopje en de rits open, maar dat is ook niet echt ideaal. Ik vind het alleen zo vroeg: net 12 weken en dan mijn gewone broeken al niet meer aankunnen (zelfs nog een maat groter dan voor de zwangerschap).

Maar ik las dat sommigen van jullie er ook al aan begonnen zijn, dus ga ik ook maar shoppen.

Aanstaande woensdag moet ik eerst 's ochtends naar de verloskundige en 's middags weer voor een termijnecho. Toch wel weer spannend, hihi

Groetjes, san
Nog effe een snel berichtje van mij.

Morgenochtend vertrekken we voor onze laatste vakantie met ons tweetjes (ok, viertjes dan want de honden gaan mee).

2 weekjes zal ik hier niet zijn. Er zal wel veel bijgeschreven worden, hoop dat ik het een beetje kan bijbenen als ik terug ben.

Heel veel sterkte voor degenen die het nodig hebben, en een fijne vakantie voor degenen die ook nog vakantie hebben.

groetjes,

Linda
Lee: wat een vreselijk nieuws. Die onzekerheid lijkt me ook echt killing. Nou weet je eigenlijk nog niet zeker waar je aan toe bent. Ga je de gyn. bellen of je eerder kan komen voor een echo? Lijkt me niet meer dan logisch!

Cloud: 'fijn' dat het vanzelf op gang gekomen is, maar klote blijft het wel. Veel sterkte en ik hoop dat je snel weer zwanger zult zijn.

Hoe gaat het nu met je?

LH: als je het nog leest: fijne vakantie. Lekker nog even genieten met z'n tweetjes! (ik vond het toch even bijzonder, de 'laatste' vakantie samen...)

Dok: klinkt goed zeg, de echo, gaat snel alweer he, 5,5 cm! Wanneer krijg je de uitslag van de nekplooimeting?

Judat: nog geen idee van namen, ook nog helemaal niet mee bezig. We weten ook nog niet of we willen weten wat het wordt. Ik denk het misschien wel. Bij onze dochter wisten we het niet, en dat vond ik ook wel echt speciaal. Iedereen die loopt te gissen wat het gaat worden en ook voor jezelf is het een grote verrassing.

Branca: ik voel nog echt niks, maar da's ook zeer onwaarschijnlijk met 10 weken..;-)

Hier verder weinig nieuws. Wel last van vermoeidheid (kan ook door verhuizing komen), maar verder eigenlijk nergens last van. Ik moet ook wel om de paar uur wat eten, anders word ik wee-ig en licht in m'n hoofd, maar van misselijkheid gelukkig geen last.

Over 11/2 week hebben we de termijnecho. Ondanks dat we met 81/2 week al een kloppend hartje hebben gezien (hele vluchtige echo), blijf ik het toch wel spannend vinden. Je ziet het aan Lee, het leek eerst goed en een week later toch niet. Op zich heb ik er wel vertrouwen in, maar het blijft toch even spannend.

Ik heb ook eens even gekeken naar een zwangerschapsspijkerbroek (heb nog wel eentje liggen, maar was een miskoop), maar vond het nog niks. Ik vind sowieso die eerste tijd qua lijf maar niks (er zijn belangrijkere dingen hoor), maar je dijt overal maar uit en een echte mooie buik heb je nog niet. T is dan lang in zo'n fase van: is ze dik geworden of....? Maargoed, het komt allemaal wel.

Nou, ik ga ook eventjes snel liggen want het meisje slaapt ook even....

Tot later
Hallo allemaal,

bij jullie ook (weer eens) 'lekker' aan het regenen?

Dok, gefeliciteerd met jullie goede nekplooi-echo! Wat is het al een echt mensje met 12 weken he. En heerlijk zo'n echo van een half uur!

Wij hebben 'm komende donderdag en ik heb er veel zin in, maar ben ook wel een klein beetje zenuwachtig. Stel dat...

Dextro, ze hadden bij de Prenatal broeken in de uitverkoop (bij 'onze' Prenatal dan). Ik heb een erg leuke spijkerbroek gekocht, maar die is met zo'n band en dat zit nu nog wat gek. Underbelly broeken vind ik nu al wel prettig zitten. Hoewel een paar van mijn eigen (heup)broeken gelukkig ook nog goed gaan.

Enne, bij 10 weken wat voelen zou inderdaad wel heel snel zijn. Maar ik was donderdag 11 weken en 2 dagen en dacht vrijdag weer iets te voelen. Sindsdien niet meer, maar het is inderdaad wel erg vroeg. Mijn zoontje heb ik met 14 weken voor het eerst gevoeld en zo'n bewegend kindje vind ik eigenlijk het enige leuke van zwanger zijn. :D

Wij zijn wel zo nieuwsgierig dat we bij de 20 weken echo graag willen weten wat het is. Bij de eerste wilden we dat ook (gedeeltelijk om dat aan mijn vader te kunnen vertellen die de geboorte niet meer mee zou maken) en ik vond het zo leuk om het te weten. Voor ons maakte het voor de kleuren van het kamertje e.d. niets uit, voor de zekerheid heb ik ook niet al te jongensachtige kleertje gekocht van te voren (gewoon kleine baby-pakjes). Maar net of het daardoor iets concreter was. Wij wisten toen ook al bij 20 weken wat de definieve naam zou worden (hebben we toen ook aan mijn vader verteld), maar of ons dat deze keer gaat lukken? We hebben een leuke jongensnaam, maar de 2e naam die we zouden willen geven past daar niet bij. En de meisjesnamen van de vorige keer twijfelen we toch weer over. We hebben nog even de tijd gelukkig.

Phoenix, het lukt met niet om in te loggen bij de hangmoeders. Ik weet eerlijk gezegd mijn wachtwoord ook niet meer (ik dacht het te weten, maar dat blijkt niet te kloppen). Maar als ik dan aanklik dat ik mijn wachtwoord niet meer weet krijg ik de melding dat mijn nick en emailadres niet bij elkaar passen. Heb ik in mijn zwangerschapsdementie soms rare dingen in zitten vullen? Mijn emailadres is voornaam.achternaam@wanadoo.nl.

groetjes,

Branca
Hallo allemaal,

Jaja, het is bijna dinsdag 24 juli. De echo.... om 08:45 ik hou jullie op de hoogte.

Ik ben stik zenuwachtig. Nu komt het opeens zo dichtbij. Fijn want we hebben heel lang naar dit moment toegeleefd maar het is ook eng.

Vanavond nog een verjaardag van een lief neefje, hopelijk ben ik niet al te misselijk want dat is de laatste 2 weken erger geworden. Moet elke dag overgeven. Schijnt een 'goed' teken te zijn, morgen zullen we het zien. Familie daar weet nog van niks (behalve mn schoonouders die weten het al)...

Ik ben een trouwe meelezer maar heb soms echt geen zin om te posten, heb soms hele egoistische buien ;).

In gedachten leef ik met iedereen mee en wens iedereen veel zegen toe !!

Dok, gefeliciteerd met de goede uitslag :) !

Liefs van Ellen
Ellen, 8.45 uur, da's mooi op tijd. Ik ben benieuwd hoe het is gegaan...

Gisteren was ik voor het eerst wat minder moe. Heb niet eens een middagdutje hoeven doen :o

Vanmiddag gaan we eens kijken bij de babydump in Eindhoven. Daar kunnen we ook een cadeaupakket ophalen (bon uitprinten van internet). Ik heb trouwens inmiddels al 3 van dat soort pakketten aangevraagd:$: bij etos, kruidvat en prenatal. Als ukkie geboren is kun je ook nog bij C1000 langsgaan met het geboortekaartje, krijg je ook weer een pakket.

Doen jullie dat ook of ben ik de enige gek...

Gisteren een zwarte zwangerschapsbroek gekocht, zit errug lekker!

lieve lee en cloud (en partners), heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

dextro: ik hoef er maar een keer per nacht uit, gelukkig en ik heb sinds een half jaar een geweldig bed waar ik super in slaap. Nu nog alleen last van de bouwvakkers tegenover ons huis die zich om 6 uur melden(ondanks de bouwvak)

1s9a7n7: hier ook zo'n gek. Ik heb ook de dozen aangevraagd, maar niet bij het kruidvat. De vorige keer heb ik die pas gekregen toen ik lang en breed bevallen was en ik vond de inhoud niet echt je van het. Die van etos en prenatal heb ik beide in 3-voud mogen ontvangen :) Ik ga ook nog even langs de plus, want daar hoor ik ook goede berichten over. Het kost je een geboortekaartje, maar ja je hebt er meestal genoeg....

Afgelopen zaterdagochtend de echo gehad. Wat was dat geweldig. Bij de eerste 2 kreeg ik de echo rond 9 weken en was er niets anders te zien dan een boontje waarvan het hartje klopte. Nu was er een kleintje wat naar ons zwaaide. Ook de echoscopiste was een leuk mens wat een half uur voor je uitrekte (ipv 15 minuten). Nu op naar de 20 weken echo ergens in september.

Ook maar meteen kraamzorg aangevraagd. Met mijn hersenpan moet ik dat meteen doen anders vergeet ik het weer en kom ik er ergens aan het einde achter dat ik wat had moeten regelen, maar wat????? Bij de vorige zwangerschappen had ik daar geen last van......

Wij willen trouwens wel weten wat het gaat worden. Dan kunnen we, als het een jongen is, de geweldige bloemetjes maxicosi voorzien van een andere hoes...
Dames,

Vanmorgen de echo gehad en het is allemaal prima. Een kloppend hartje en een druk bewegend kindje!! Ben 11 weken en 3 dagen zwanger nu.

:DO+

Ga weer snel verder met het nieuws te vertellen.

Groetjes!!
Hee Ellen, wat een goed nieuws, gefeliciteerd!

Geniet ervan!

Wij willen trouwens wel ook weten of het jongen of meisje wordt. Voor de buitenwereld willen we dat dan nog geheim houden, maar of dat ook gaat lukken...???
Ellen en Ukse: gefeliciteerd!! Blijft toch weer spannend he!

Ik ga ook weer alle gratis dozen aanvragen. Ik wacht toch nog even op de termijn-echo van volgende week (bijgeloof??)

Branca: jeetje, wat voelde jij vorige keer het kindje al snel, super zeg. Zou dan inderdaad zo maar kunnen dat je de baby nu al gevoeld hebt (is dat bij de 2e niet veel sneller?). Ik geloof dat ik m'n dochter pas met 17? weken voelde, weet niet meer precies, wel laat geloof ik, want iedereen vroeg steeds of ik de baby al voelde. De placenta lag er ook geloof ik voor, waardoor je het minder snel voelt.

Enne, underbellybroeken?? Wat zijn dat nou precies? Ik lees het vaker hier...

Ik kan op zich nog wel m'n gewone broeken aan (al zitten ze wel wat strak), maar er puilt echt een buik/ vetrol boven. Ik vind het echt moeilijk om het zo voor m'n werk verborgen te houden en heb dus steeds maar wijde bloesjes ofzo aan (voorheen meestal strakke shirtjes en heb/ had een redelijk platte buik), dus nu lastig te verhullen. Hoe doen jullie dat? Of weet men het al op je werk?

Mijn ouders weten het nog niet eens. Ik wil toch eerst even de echo van volgende week afwachten.

Branca: moeilijk moet dat geweest zijn, in het zelfde jaar een kindje krijgen en je vader verliezen..:(

Ik geloof dat er op de hangmoeders niet zoveel geschreven wordt? Ik heb me wel aangemeld en kijk af en toe, maar heb het idee dat hier veel meer geschreven wordt en om nou dubbel m'n 'verhaal' te doen.. Ik vind het eigenlijk ook wel prima zo.

Lee: hoe is het nu met jou? Heb je al eerder een afspraak met de gyn. kunnen maken?

Cloud: met jou alles ok (als je nog meeleest?)
gaat op zich wel redelijk met mij op het moment.

Heb geprobeerd eerder een afspraak te regelen maar door een ernstig tekort aan gyn's hier ( maar 2 beschikbaar in vakantietijd) kan ik echt niet eerder terecht als vrijdag.

Zal het ff uit moeten zitten dus en probeer zoveel mogelijk bezig te blijven.

Lukt op zich wel alleen het feit dat ik nog zoveel last heb van misselijkheid , verschrikkelijk moe ben etc maakt het er niet makkelijker op heb een beetje het gevoel dat het allemaal voor niks is nu.

Hoop ergens heel hard dat het toch goed blijkt t zijn vrijdag aangezien ik nog steeds misselijk ben enzo terwijl ik gewoon in mn hoofd met de laatste echo voor ogen dondersgoed weet dat het eigenlijk onmogelijk is beetje dubbel allemaal.

Nah ja ik zie het allemaal wel.

Iedereen met een goede echo gefeliciteerd
Zo ik kom ook weer eens aanwaaien hoor!

Pff zo'n verbouwing hakt er echt in. Je blijft bezig...

Maar nu even reageren op jullie voor zover ik dat nog niet gedaan had.

Lee, wat blijft het onzeker zo he? Ik kan me goed voorstellen dat je er doodmoe van wordt als je lichaam je zo voor de gek blijft houden. Of toch misschien weer niet voor de gek houdt en de gyn het misschien verkeerd had. Hopeloos... Sterkte de komende week. Ik hoop dat ie voor je omvliegt.

Dextro, zo'n underbellybroek is gewoon een laag model zwangerschapsbroek die onder je buik hangt. Vandaar de naam UnderBelly ;) Ze zijn dan zonder zo'n enorme buikband.

Over hangmoeders, daar wordt inderdaad niet heel veel geschreven maar dat stukje is vooralsnog bedoeld als privestukje. Dus daar kun je prive foto's plaatsen ipv ze hier op het openbare forum te gooien. En misschien dat we tezijnertijd daar adressen kunnen uitwisselen om elkaar een geboorte- en/of felicitatiekaartje te kunnen sturen. Of iets dergelijks. Ik roep maar wat.

Ellen gefeliciteerd met je tje! Super hoor! En ik begreep dat je datum nu 1 dag gewijzigd is. het is nu 9 feb geworden he?

Ukse, jij hebt nu dan 2 dochters? Gezien de bloemetjes maxicosi? ;)

Branca je kunt bij hangmoeders bij het inloggedeelte ook je wachtwoord opvragen als je het kwijt bent. Dat wordt dan naar het emailadres gestuurd waarmee je je hebt aangemeld. Mocht dat niet lukken dan kan ik ook altijd nog je wachtwoord resetten. Laat me maar even weten als je er niet uit komt.

Linda :$ Een beetje laat :$ maar daarom toch niet minder gemeend: een hele fijne vakantie!

San, over die positiekleding... Ik loop al vanaf week 8 in positiebroeken :o Het gaat echt schrikbarend hard met die buik. Ik ben nu druk op zoek naar een lekkere spijkerbroek. Want ik heb er maar 1 en sja... die moet ook af en toe in de was :D

Dok, gefeliciteerd met de goede uitslag van de nekplooimeting!

Judat, wij denken al veel over namen na. Ik vind het dit keer nog moeilijker dan de eerste keer. We hebben namelijk al een naam voor 1 kindje natuurlijk en daar moet de volgende naam wel een beetje bijpassen. Bij zo'n oerhollandse naam als Sjoerd kan ik mijn eventuele dochter natuurlijk niet Destiny gaan noemen. Nou was ik dat toch al niet van plan, maar even als voorbeeld :P

Nellebelletje, JA wij willen zeker wel weten bij de 20 weken echo wat het wordt! Eigenlijk nu al :$ Ik kan gewoon niet wachten, ik ben echt veel te nieuwsgierig voor dat soort dingen. Bij Sjoerd wisten we het ook na de 20 weken echo. En we zouden het eigenlijk niemand vertellen maar dat is ons niet gelukt :$

Zo nou nog even over hier. Het gaat allemaal wel goed. Ergste misselijkheid is over, maar mijn energiepeil is nog erg laag *baal*. Gisteren is wel Sjoerd zijn gips van zijn armpje af gegaan dus dat is echt superfijn. Nu kan ie weer lekker met 2 armen in bad spetteren!

Dames ik ga op de bank hangen!

Tot later!

Groetjes Phoenix

He fijn dat Sjoerds arm uit het gips is, 't arme wurm! Hoe lang heeft hij er nou ingezeten?

Heb vandaag de uitslag van de triple-test gehad. Kans op Down-syndroom is maar 1:3300. Heel klein kansje dus en we laten het verder hierbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven