Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren

Susan, je hebt toch ook niet 'geen kwaaltjes'? Alleen heeft niet iedereen dezelfde. Bij de eerste had ik ook geen steekjes in mijn buik, ben nooit misselijk geweest. Stemmingswisselingen wel gehad (vriendlief was echt verbaasd, ik ben altijd heel lief...)

Mensen die ook weleens de tabel willen/kunnen bijwerken moeten maar even mailen. (adres in profiel)

Hihi :$, Dok vind je het goed als ik je dan pas mail als ik weer onder mijn "eigen" naam inlog? Anders moet ik ook nog een paliasmail gaan aanmaken :$

Susan, het klinkt helemaal niet alsof jij geen kwaaltjes hebt. Die dingen die je noemt zijn ook echt wel zwangerschapsgerelateerd hoor ;). En ik was bij de eerste ook niet misselijk en zo en had heel weinig last. En uiteindelijk is dat ook helemaal goed gekomen. Dus maak je niet te druk hoor!

Ik heb nu ook nog steeds nergens last van en ben er alleen maar blij om ;)

Maar dat van iets opgeluchter zijn na een echo heb ik ook hoor. Je wil toch zien dat er iets groeit en dat het allemaal volgens plan verloopt. Waarom dat luikje in de buik nog niet uitgevonden is, is mij een raadsel :P Stiekum ben ik ook al aan het aftellen voor mijn eerste echo, nog 12 dagen...

Trusten!

Palias..

Hoi hoi,

bedankt dat jullie zo snel reageren. Is toch fijn om dit met jullie te delen, aangezien jullie de enigen zijn die ervan weten. Ik kan mijn vriendinnen nog niet vragen naar hun ervaringen....

Inderdaad Palias, dat luikje zou heel erg fijn zijn. Daar moeten knappe koppen zich toch eens over gaan buigen.

Ik ben nu toch wel gerust gesteld. Ik moet gewoon blij zijn dat ik buiten mijn borsten om weinig last heb.

Straks naar de verjaardag van mijn neefje. Jullie nog leuke plannen?

Knuf Susan
Hoi allemaal!

Susan, begrijp je helemaal. Ik heb bijna geen klachten, af en toe rommelende darmen en af en toe bij aan mijn borsten. Wordt hier erg onzeker van. Op advies van mijn huisarts gezocht naar een echoscopie bureau in de buurt. Daar kan je voor 30 euro een echo laten maken. Dat ga ik dus ook doen. Tijdens mijn zwangerschap krijg ik er 2 vergoed, maar de verloskundige wil waarschijnlijk wachten tot 10-12 weken. Ik zou er zo veel meer van kunnen genieten, als ik weet dat het "goed" is (vooral omdat ik bijna geen klachten heb). Morgen dus het bureau bellen en vragen of ik de 15e (volgende week vrijdag) terecht kan. Dan ben ik 8 weken en moet er iets te zien kunnen zijn. Die 30 euro is het ons meer dan waard.

Hoe gaat het verder met de andere zwangeren??!!
Hallo allemaal en welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Ik zie trouwens nog steeds die foetus bovenaan hoor! Geen tabel.

Guppie, maak je maar niet zo druk. Ik heb ook nog nauwelijks klachten en sowieso heeft niet iedereen dat even snel. Het enige wat ik gevoeld heb zijn gevoelige borsten, dat was de reden dat ik die test deed. Maar als een echo je gerust stelt moet je dat zeker doen.

Ik mail snel verder. Mijn logeerneefje huilt van de honger en ik hoor manlief beneden al klungelen met die 2 kids, dus ga even helpen.

grz Yada
Yada, dan moet je een keer op F5 drukken, dan wordt je pagina vernieuwd en zul je ook de tabel zien ;)
Gefeliciteerd dames! Ik ben net als peppie en swinta ook van de feb 07 groep. Een jaar geleden had ik de positieve test in handen, nu ligt mijn dochter bij me op schoot. Heel veel plezier van je zwangerschap en alvast sterke voor de wat mindere dagen. De tribune is opgebouwd, we blijven stiekem meelezen!!
Na een dagje Artis, ben ik aan het bijkomen. Dat is dus ook het kwaaltje waar ik last van heb, vermoeidheid. Heb ook wat last van misselijkheid, maar als ik geduld heb gaat het vanzelf weer over. Over mijn hum zullen we het maar niet hebben, zoonlief snapt er niets van en manlief heeft begrip.

Ik heb nog geen afspraak bij de VK gemaakt. Ik moet nog een goede vinden en dat nu al te vragen bij de ouders op de school van mijn zoon vind ik een beetje vroeg. Ik zit nog een beetje in dubio, omdat je er ook snel bij moet zijn voor een afspraak, want ook hier is het vol = vol.

Guppie, ik kan me wel voorstellen dat je niet de echo van de vk afwacht. Bij de eerste heb ik ook een vervroegde echo gehad (gegeven door de vk) en ik moet zeggen, ik kon gaan genieten en was ook weer te genieten voor mijn omgeving.
Dank je wel! Nu zie ik de tabel wel!

Zo, logeerneefje weer naar huis, dochterlief in bed en mam's doodmoe. Ik heb trouwens wel nog een klachtje: winderigheid:$  Heb ik weer. gelukkig hoefde ik niet te werken. Ben benieuwd hoe het morgen op m'n werk gaat. M'n buik is wat dikker nu, maar dat komt natuurlijk door dat opgeblazen gevoel.

Wij hebben het evenals de vorige keer bij (waarschijnlijk) 6 weken, gisteren en vandaag aan de (schoon) ouders en broer en zus verteld. Ik had voor dochterlief zelf een t- shirtje gemaakt met: Straks ben ik niet meer in mijn en daaronder een geel eendje in vilt. Achterop stond piepklein, voor de wat dommeren: Psssst, ik word grote zus! Iedereen reageerde erg leuk, hoewel het wel heel anders is als bij een 1e kindje. Nu verwachten de meesten al wel iets. Terwijl het bij de 1e voor iedereen een grote verrassing was.

Ik vind het ook wel weer heel spannend allemaal. Hoe zal het straks gaan, kan ik 2 kinderen wel aan. Ik ben ook een beetje bang om in paniek te raken. Schijnbaar zorgen mijn hormonen er tijdens de zwangerschap voor dat ik in paniek kan raken, Dat heb ik tenminste vorige keer 3x gehad. 1x zo erg dat ik wenste een miskraam te krijgen omdat ik niet meer durfde. Gelukkig was dat na 3 maanden wel over en hoop ik dat de hormonen nu geen loopje met me nemen. Verder heb ik vorige zwangerschap heel goed doorlopen. Nauwelijks misselijk geweest. Wel enorm gevoelige borsten, even pijn in het bekken net voot mijn verlof en olifanten poten vanwege een hittegolf. Ik was een enorm trotse en blije zwangere.

grz Yada

En allemaal even f5 drukken op mijn nieuwe tabelkunstjes te bewonderen :P.

Wil iedereen die er nog iets bij wil hebben dit melden met dikgedrukte letters, liefst in een kleurtje? Dan lees ik er niet overheen.

Geen zwangeren erbij dit weekend??

Wauw dok wat een gezellige tabel.

Ik zal je morgen even mailen dan help  ik je wel met de tabel.

Oja, die winderigheid heb ik ook en het stinkt ook nog soms:$

Ga nu lekker slapen. Welterusten allemaal.
Goedemorgen andere net-zwangeren. :D

Het blijft nog een raar idee hoor....

Wat een mooie tabel direct al! En leuk dat er meer zijn voor wie het de tweede (voor Ukse zelfs de derde) is.

Yada, die 'angst' zo nu en dan over of ik het wel kan, twee kinderen, is heel herkenbaar. Bij de eerste heb ik toen ik een week of 24 zwanger was (en we die dag net een kinderwagen besteld hadden) 's nachts mijn vriend wakker gemaakt om te zeggen dat we er nooit aan hadden moeten beginnen. Ik zag niet voor me hoe we dit nou weer voor elkaar moesten krijgen, voor een baby zorgen, 2 keer daags de hond uitlaten, voor onszelf zorgen. Gelukkig went alles en blijkt het in de praktijk heel goed te gaan. Dat houd ik me nu steeds voor als ik dreig te gaan stressen over 2 hummels (en hond natuurlijk, die hoort er bij ons ook erg bij).

Voor degenen die nog geen of weinig klachten hebben, geniet daarvan! De vorige keer had ik tot 6 weken alleen maar zere borsten (dat heb ik nu overigens helemaal niet, maar dat zou kunnen komen doordat ik nog borstvoeding geef?). Vanaf 6 weken werd ik moe en misselijk. Vermoeiheid bleef tot het eind, misselijkheid tot een maand of 5. :(

Oja, bij bloedend tandvlees het advies om heel regelmatig naar de mondhygienist te gaan! Ik had dat vorig jaar ook en door dat bloedende tandvlees en de misselijkheid kon ik minder goed poetsen, kreeg ik meer plak, twee gaatjes en uiteindelijk is er een kies overleden.

Moet nu dringend aan het werk.

groetjes,

Branca
Hoi hoi,

ik ben enigzins gerustgesteld dat ik niet de enige ben "zonder" kwaaltjes.

Ben vandaag al druk geweest: heb net de HA gebeld en we hebben voor dinsdag 12 juni een afspraak, hopelijk is de wachtlijst bij de gyn kort en kunnen we snel terecht. Ik denk dat ik straks zelf ook maar even ga bellen om alvast te checken of er binnenkort plek is. Misschien kan ik voor de termijnecho ook wel bij een VK terecht.

Maar ik vind de oplossing van Guppie ook erg slim, dus die houd ik im mijn achterhoofd.

Ook heb ik de tandarts gebeld, maar ik kan pas de 2e week van juli terecht bij een mondhygieniste. Maar de telefoniste heeft mij gezworen dat het geen kwaad kon op langer termijn voor mijn gebit. Kan niets anders als afwachten nu en veel poetsen en spoelen....au au au. Dus ik hoop dat jouw problemen, Branca, mij bespaard zullen blijven.

Oja, die winderigheid herken ik helemaal....hi hi hi. Ik heb mijn vriend direct uitgelegd dat het erbij hoort.

Oja, Dok....mooie tabel hoor. Horen afspraken met de huisarts ook thuis in de laatste kolom? Zoja, 12 juni afspraak met de huisarts.

Knuf. Susan
Nou TA-DAH! Hier ben ik dan, Phoenix aka Palias :D

Nu denken jullie waarschijnlijk Phoenix? Phoenix? WIE?? :$

Maar goed een kleine introductie daarom dan maar even. Het laatste topic waar ik fanatiek op meeschreef bij Viva was de November 2005 Mamas. Ik heb dus een zoontje, Sjoerd die geboren is op 9 november 2005. Ondertussen waren wij met de nov mamas verhuisd naar een eigen forum en kwam ik hier niet zo regelmatig meer. Maar er hangen hier dus nog wel mensen rond die mijn viva naam aan mijn echte naam kunnen koppelen en die wilde ik het dus eerst persoonlijk vertellen alvorens hier weer onder Phoenix te gaan schrijven. Nou dat is allemaal geregeld nu en ik kan dus weer lekker helemaal meedoen hier :D

Hehe dat voelt wel lekker. Dat geheimzinnige gedoe is niks voor mij

Ik zal je nu ook even mailen Dok, voor het schema!

Groetjes,

Phoenix aka Palias

Oh ja en voor het schema:

Ik ben 27 en 14 juni dus een echo
Hee Phoenix, fijn dat je onze nieuwsgierigheid bevredigd hebt! Kan me voorstellen dat het fijn is om gewoon weer je eigen ikje te kunnen zijn:D.
**inbrekersalarm**

Phoenix, wat een leuk nieuws zeg. Ik wil je hier toch ook nog even feliciteren hoor :D Goh, wat leuk een brusje voor Sjoerd. Dit wetende was het zeker wel heel apart om zondag op kraamvisite te gaan?

Alle andere meiden, jullie ook gefeliciteerd.

**inbrekersalarm uit**
Oh ja Branca, ik zag dat jij ook nog borstvoeding geeft aan je oudste kindje. Is jouw nieuwe zwangerschap nu een reden om die af te gaan bouwen? Ik geef mijn zoontje (die dus bijna 19 maanden is nu) ook nog steeds de avondvoeding. Maar ik wil die nu echt gaan afbouwen. Het lijkt me zo vervelend voor hem om een nieuw babietje in huis te krijgen en meteen geen borstvoeding meer te krijgen, net alsof hij vervangen wordt of zo. En tandemvoeden zie ik echt niet zitten. Ik was wel benieuwd naar jouw ideeen.
Phoenix, mijn zoontje is nog maar 8 maanden en ik voed hem nog 3 keer per dag. Deze zwangerschap is nog zo vers en zo onverwacht dat ik het nog even niet weet..

Mijn enige afbouwplan hield in dat ik over anderhalve maand ongeveer de middagvoeding eraf wilde gooien zodat ik weer een stapje meer vrijheid krijg. Zou ook handig zijn ivm een skeelervakantie met een vriendin van me (waarvan ik me nu afvraag of die doorgaat, niet als ik net zo misselijk word als de vorige keer).

Ik ga in ieder geval op zoek naar informatie hierover, misschien eens met een lactatiekundige praten. Was zelf niet van plan om tot in het oneindige borstvoeding te geven, maar ben nu ook nog niet toe aan helemaal afbouwen. Ik wil ook afwegen wat me het beste lijkt, op tijd stoppen zodat mijn zoontje zich niet verdrongen voelt (want niet echt meer weet dat hij zelf aan de borst dronk). Of naast de nieuwe baby hem toch ook nog 1 keer per dag gezellig laten drinken. Daarnaast schijn je het risico te lopen dat tijdens de zwangerschap je productie gewoon een keer stopt of dat je zoontje je melk niet meer lekker vindt smaken en er zelf dus mee stopt.

Trouwens een vraagje, heb jij ook geen zere borsten deze keer? Ik had dat de eerste weken/maanden van mijn vorige zwangerschap juist heel erg en voel nu helemaal niets.

groetjes,

Branca
Ja nee inderdaad, 8 maanden is ook best nog wel jong om al helemaal met de borstvoeding te stoppen. Mijn zoontje is al weer 11 maanden ouder dan jouw zoontje en dat is inderdaad wel een groot verschil. Had ik even niet bij stil gestaan... Mijn zoontje heeft het voor de voeding ook niet echt meer nodig natuurlijk, maar hij geniet er nog wel van. Ikzelf trouwens ook, maar ik denk dat ik de nieuwe zwangerschap een mooie gelegenheid vind om nu dan toch te stoppen. Ik wilde in principe anders de grens bij 2 jaar leggen. Maar ja deze zwangerschap kwam iets sneller dan ik verwacht had :$

Nee ik heb nog geen last van mijn borsten. Ik weet niet zo goed hoe dat bij Sjoerd toen was. Volgens mij zag ik wel heel snel veranderingen maar of ze ook pijnlijk waren weet ik eigenlijk niet meer. Zo stom he? Hoe snel je dat vergeet...

Hoi allemaal!

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de VK op 20 juni. Volgende week vrijdag (de15e) naar het ziekenhuis voor een termijnecho. Toch gewoon via de verloskundige. Ik krijg er 2 vergoed en dan kan ik altijd tussendoor nog naar dat bureau. Spannend! Volgende week vrijdag weet ik meer! Maar eerst lekker komende donderdag een weekje naar de Griekse zon!
*steekt even haar hoofd om het hoekje om te kijken of het hier echt zo gezellig is als Phoenix beweert...*

Hallo allemaal!

Kan ik er ook nog bij? Heb zaterdag test gedaan en ja hoor: ik kom nu uit op 12 feb. uitgerekend... Helemaal blij, want het is ons erg snel gegeven! Geweldig! ons manneke krijgt een broertje of zusje!

Zal me even voorstellen: ik ben Bridge, 28 jaar en heb dus al een zoontje, Ties. Hij is van 27 dec. 2005, maar ik schrijf actief mee op jan 06. En ken dus Phoenix al want met haar heb ik geschreven op een zwanger willen worden topic! En velen van jullie ook al bij naam, dus dat scheelt!

Is er een plekje vrij voor me?
Jaaaa! Daar is ze hoor :D Welkom Bridges! Tuurlijk schuif ik een stukkie op voor je. Gezellig hoor! Ik vind het echt zo leuk dat we weer tegelijk zwanger zijn!

Groetjes,

Phoenix
Oh ja, Bridges ik zag dat jij het over opvliegers had op het januari topic. Die heb ik ook, denk ik. Ik dacht eigenlijk dat het aan mijn eczeem lag dat ik zo van die hitte-uitbarstingen had, maar blijkbaar kan het toch aan de zwangerschap liggen. Hebben andere dames dat toevallig ook?
Haha ja Phoenix ik ook! Moest ook erg lachen om je "mailtje" Probeerde het allemaal aan vriend uit te leggen maar die snapte er geen snars van? (huh? iemand van toen? en iemand met andere naam? huh???)

Wij gaan zo naar onze beste vrienden vertellen. Wordt moeilijk want zij zijn nu ruim 2 jaar bezig, zonder succes. Dus ik zie er zoooooo tegenop... Verder weten onze ouders het nu. De rest houden we nog even voor ons...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven