Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op deze tweede kerstdag ook even een berichtje van mij.

Rompertjes en kleertjes hebben we voldoende in maat 50/56 en 62. We hebben veel gekregen en natuurlijk zelf ook nog veel meer gekocht. Zo schattig al dat babyspul, dat kan ik niet laten hangen in de winkel hoor...

Volgende week zal ik alles maar eens gaan wassen.

Phoenix, wat fijn dat het met het vriendje van Sjoerd beter gaat.

Gelukkig schieten jullie ook al flink op met klussen. Doe je het wel rustig aan? Denk ook aan jezelf (en je beeb, was het nou een jongen of een meisje, ben het even vergeten? ) hoor!

Jeetje Judat, dat was even schrikken. Misschien kunnen het al oefenweeen zijn ofzo. Gelukkig bleek er niets aan de hand, goed dat ze het meteen zo in de gaten houden. Jij ook rustig aan doen hoor!

Dextro, fijn he dat beeb al goed is gaan liggen. Bij mij ligt ze al een paar weekjes met haar koppie naar beneden. Dat geeft trouwens af en toe wel een venijnig gevoel als ze lekker ligt te bewegen. En sinds een paar dagen drukt ze regelmatig flink tegen mijn blaas, ook geen pretje.

Verder ben ik lekker van mijn verlof aan het genieten. Heb ontdekt dat ik erg goed ben in uitslapen... Ik kom voor 10 uur mijn bedje alleen uit om te plassen! Ach, nu kan het nog, straks zal het allemaal wel heel anders zijn.

Beeb slaapt nu 's nachts trouwens al lekker door, hihi. Ze heeft een periode gehad dat ze elke nacht om 4 uur wakker was en dacht dat ze op een houseparty was ofzo. Dat is nu gelukkig niet meer zo (of ik word er niet meer wakker van). Gisterenavond had ze de hik, ook zo schattig om te voelen.

Het lijkt mij straks heel vreemd om niet meer zwanger te zijn, het is zo vertrouwd, zo met z'n tweetjes...

De bevalling zie ik trouwens helemaal (nog) niet tegenop. Wil wel graag thuis bevallen. Volgende week gaan we het bed alvast maar op klossen zetten. Een paar dagen geleden hebben alle spullen er al onder vandaan gehaald. Ons bed is van onderen helemaal dicht, dus hebben we daar zo flink wat extra opbergruimte. Vier volle verhuisdozen wel te verstaan! Manlief heeft het meeste werk gedaan. Ik mag niet zo veel meer doen van hem, soms frustrerend, maar toch ook wel erg schattig. Ik probeer er dus maar gewoon van te genieten (hoe moeilijk ik dat ook vind...).

Jullie allemaal nog een fijne tweede kerstdag, doe het rustig aan en tot de volgende keer maar weer!

Groetjes, san
Nog even iets: wisten jullie dat je je autogorden nu ook anders om moet doen? De heupgordel moet je niet meer gebruiken! Ik stopte die heupgordel gewoon onder mijn buik, maar is gevaarlijk voor beebje.

Ik had daar wel iets van gehoord, maar wist niet hoe dat dan moest. Een vriendin / collega van mij wel:

Voordat je instapt doe je je gordel al vast. De heupgordel "ligt" dan op je stoel. Daar ga je gewoon op zitten. Die schuine band zit over de stoel, zo waar je met je rug tegenaan zit. Je stapt in, dan doe je die schuine band over je heen en klaar! Snappie? Beetje vaag misschien, maar kan het niet beter uitleggen...
Hallo dames,

Ik meld me ook even tussen de vreetfestijnen hier door.

Leuk om met kerst zwanger te zijn. Erg leuke kleertjes voor baby gekregen enzo... alleen dat zitten he!!! Zelf het idee dat ik de 14e niet ga halen. Ik slaap 's nachts niet meer, harde buiken, rugpijn en een gynaecoloog die maar bleef ratelen over dat ze het vanaf 34 weken niet meer gaan tegenhouden etc. We zien wel....

Verder is de kerst hier rustig verlopen (zelfs bij schoonfamilie gezellig...is wel eens anders, haha). Jongens zijn alleen veel te veel verwend. Ik overdrijf niet als ze zeker per persoon 50 cadeautjes gehad hebben. Daar zal nog eens aan hartig woordje met de oma's en tantes over gepraat moeten worden (doe ik elk jaar, maar dat schiet niet echt op). We weten niet waar we met de spullen heen moeten!!!

Tot gauw...nog een fijne tweede kerstdag!

PS Kleertjes heb je zeker nodig vanaf maat 56. Rompertjes etc hebben de jongens heel lang in 50/56 (Hema) aan gehad en dan te bedenken dat Bob 4080 g bij de geboorte was. Die heeft toch nog wel een maand a 6 weken 50 en 56 in de bovenkleertjes aan gehad. Bovendien is mijn ervaring dat de broekjes van kleding vaak een maatje kleiner kunnen ten opzichte van het truitje. Voor het begin heb ik dan ook vaak broekje maat 50 en truitje maat 56.

PS nog eens: autogordel klopt inderdaad!!! Zowieso moet je nu echt geen ongeluk meer krijgen. Ook bij een kleine botsing naar de EHBO (maar rijd allemaal maar lekker veilig en blijf oud-op-nieuw lekker thuis!!!).
Zo iedereen de kerstdagen weer overleefd?

Vandaag had ik de liggingsecho. En dat was niet helemaal wat ik er van gehoopt had... De baby ligt compleet overdwars! Dus het hoofd ligt in mijn linkerzij en de billen in mijn rechterzij. De baby gebruikt mijn bekken zeg maar als een soort van hangmat. Luiwammes!

Was toch wel even een domper. De verlos ging meteen de gyn bellen om te overleggen over hoe of wat. Nou dan sta je toch even raar te kijken. Wellicht dat er een soort van draaipoging gedaan moet worden. Maar dat zou ik dan nog horen als dat nu deze week al nodig was. Maar voor volgende week donderdag heb ik in ieder geval een echoafspraak moeten maken om te zien of de baby dan goed ligt.

En ook al maak ik me nog niet al te druk, je ziet in je hoofd toch meteen de thuisbevalling in het water vallen en jezelf met een keizersnede in het ziekenhuis liggen. Bah...

San jij bent wel een grapjas. Mij verleiden het geslacht zo net op de valreep nog proberen te laten verklappen! Gelukkig ben je niet de enige die dat nog steeds probeert, dus ik ben er nog steeds op bedacht

Goh dat van die autogordel wist ik helemaal niet. En wij moeten toch met oud/nieuw nog naar Brabant rijden. Zal er de volgende keer maar op letten dan. Hoewel het met mijn dwarsliggertje dus weer niet uitmaakt dat die gordel onder mijn buik doorlopt. Want daar zit dus blijkbaar geen baby
Ook hier niet helemaal fit,verkouden,hoofdpijn,warm en koud......en moeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee maar dat is denk allemaal nog de uitwerking van de bruiloft en daarna de drukke kerstdagen! Gelukkig weken de tijd om bij te komen!!

Maagzuur.....ja hoor hier ook! Vooral met chocolade,vette dingen maar desondanks kan ik er slecht van af blijven. Ik red het met af en toe een rennie! Ook ik slaap slecht,licht en vaak wakker. Mijn lichaam went alvast aan de voedingstijden denk ik!?

Morgen naar de vk,om de 2 weken nu,eigenlijk al vanaf 30 weken volgens mij.en dan vanaf 37 weken elke week dacht ik... 1ste kerstdag is er nog geprobeerd een 3d echo te maken maar helaas,beebie verstopt zich. We willen dat het een verassing is en beebie werkt daar goed aan mee! Ook nog aan een ctg apparaat gelegen,voor de lol en voor het fotoboek,alles was prima! Makkelijk toch als je een stiefzusje als vk hebt! Ik ben nu 10.5 kilo aangekomen dus heel netjes maar ga er wel vanuit dat er nog zeker 5 bijkomen deze laatste weken!!

We zijn ook eindelijk uit de namen!! Goed gevoel is dat! Binnekort maar eens kijken naar geboortekaartjes!

De beebie voel ik goed,vooral links trapt hij/zij er flink oplos! Wat een kracht zit erin!

Vanavond gaan we de trouwfotoos bekijken,maar weer zakdoeken mee want huil ontzettend snel!!

Tot snel!

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo allemaal, allemaal weer de kerstdagen overleefd? Hier wel in ieder geval, ik vind het allemaal erg leuk en gezellig, maar ben ook blij dat we weer over

kunnen gaan tot de orde van de dag (lees: voorbereiden op baby)

Gelukkig is het in mijn buik allemaal redelijk rustig gebleven, af en toe nog een lichte kramp, maar niks verontsrustends meer. Ook niet meer harde buiken dan normaal. Baby is wel lekker actief, volgens mij ga ik dat nog missen als ik bevallen ben!

Ik heb de afgelopen paar dagen zo'n 1000 kilometer gereden dus was wel benieuwd hoe dat nou precies zat met die gordel en heb even gegoogled. Er kwam uit dat je juist altijd de gordel op de normale manier moet dragen, hoe zwanger je ook bent. Hieronder een quote. Alle websites die ik vond hadden dezelfde strekking.

Bron: http://www.rijexamendoejezo.nl/zwangerschap.htm

>>>>>>>>>

Dragen autogordel

Begin 2006 is de wet op het gebruik van de autogordel aangepast in die zin dat er géén uitzondering meer is voor vrouwen die zwanger zijn. Voorheen deden veel zwangere vrouwen de veiligheidsgordel deels achter de rug om, zodat er alleen een heupgordel overbleef. Vanaf nu is dat niet meer toegestaan. Ook als je zwanger bent moet je de driepuntsgordel dragen zoals het bedoeld is.

In de praktijk

De veiligheid van je ongeboren kind valt of staat met je eigen veiligheid. Dat betekent dat je jezelf altijd maximaal zult moeten beschermen en dus de autogordel op de juiste manier moet dragen. Doe je dit niet dan loop je onnodig veel risico's in geval van een aanrijding.

De foetus zit goed beschermt in je buik door het vruchtwater en kan best wat hebben. Een tip voor je rijcomfort is om het onderste deel van de gordel zo laag mogelijk onder de buik te plaatsen.

<<<<<<<<<<<<<<<
Zo, hier was het ook ff schrikken geblazen.

Kreeg zondagavond opeens enorme pijnlijke en onophoudelijke krampen in mijn rechterzij. Verloskundige kwam en stuurde me meteen door naar het ziekenhuis. Moest er twee nachten blijven... Heel veel onderzoeken gehad, veel aan CTG gelegen en zelfs een infuus gehad tegen de pijn... Niks kunnen vinden. Maar gelukkig wel heftige dingen als zwangerschapsvergiftiging uit kunnen sluiten. Het hoe of wat is nog steeds onduidelijk, baby heeft in ieder geval een poos vol plezier in mijn zij, richting rug en achter mijn ribben vertoefd. Maar goed, ik ben weer thuis, bekomen van de enorme schrik en heb geen enorme pijn meer. Wel een paar gekneusde ribben...

Zo, ff ego.

Ga nu weer lekker liggen en snel op iedereen reageren.
Wow Lucybelle, das ook niet prettig, helemaal niet zo met kerst!

Dreigt er nog een vroeggeboorte? Of zijn ze daar niet zo bang voor?

In ieder geval rustig aan doen maar en hopen dat het niet nog eens gaat gebeuren!

Succes met de gekneusde ribben, lijkt me zeer pijnlijk
Bedankt iedereen voor de tips over maten, toch nog kleertjes 50/56 halen dan, reden om te shoppen, vind ik helemaal niet erg

Wel een aantal spannende dagen hier geweest zeg! Judat, schrikken zeg, gelukkig is het toch nog rustig geworden, houden zo hoor!

En Lucybelle, ook bij jou naar het ziekenhuis, gelukkig konden ze niets ernstigs vinden, maar wel vervelend al die pijn.

Phoenix, jij hebt ook een dwarsliggertje dus? Bij mij ook een paar weken terug, maar nu vandaag dacht ze dat het stuitligging is Ik ben nu 32 weken, dus echt zorgen maken hoefde niet zei ze, maar voel me toch wel zenuwachtig. Over 2 weken moet ik terug komen, en als ze dan nog twijfelt over de ligging, moet ik ook een liggingsecho. En dan kijken wat we gaan doen als het echt een stuitligging is. Ze had het bij mij ook al over draaien, maar eerst maar afwachten over 2 weken. Hoop dat het toch gewoon goed ligt hoor, had net besloten dat ik een thuisbevalling wilde, zal je net zien dat het gewoon niet mag vanwege stuit! Het in je hoofd halen van dingen herken ik dus maar al te goed Phoenix, hopelijk over een week is het bij jou gewoon goed!

Van die autogordel wist ik ook al ja, je moet dus wel gewoon de gordel omdoen zoals normaal, dat is toch echt het veiligst voor jou en je kind! Zoals beschreven, het vruchtwater beschermt je kind ook nog, en als je de riem niet goed omdoet functioneert die ook niet goed, waardoor het juist gevaarlijker wordt. Gewoon om die buik heen dus
Hoi, we zijn ook weer thuis na de kerstdagen bij mijn moeder gevierd te hebben. Het was relaxed, met andere woorden: ik heb heel weinig gedaan. Kinderen hebben genoten, dochter is nu nog bij mijn moeder en komt zaterdag weer terug (dan is mijn vriend jarig). Het is nu dus even heerlijk rustig met maar 1 kind: een wereld van verschil. Het bewijs dat ze elkaar druk maken is nu toch echt geleverd! Zoon had nog een paar dagen fikse koorts (40 graden). Ik denk een reactie op de BMR prik die hij afgelopen donderdag kreeg. Wel apart hoor, hij was al minimaal een jaar niet meer ziek geweest, dus ik moest wel helemaal wennen aan zo'n koortsig kindje (en aan de gebroken nachten).

Judat en Lucybelle, wat een schrik voor jullie beiden. Het lijkt me echt heel eng om opeens op stel en sprong naar het ziekenhuis te moeten. Wel goed natuurlijk dat ze meteen alles nakijken en gelukkig dat er bij jullie beiden niets ernstigs gevonden is. Ik ga echt voor jullie duimen dat de babies nog even blijven zitten. Nu is het nog net even te vroeg. Is de pijn ondertussen eigenlijk weer weg Lucybelle?

En Phoenix een dwarsligger. He jakkie: ik ga ook duimen dat meneer/mevrouw nog even gaat draaien. Een keizersnede zou toch wel een domper zijn (een goede vriendin van mij had iets soortgelijks, maar bij haar bleek kind net voor de operatie (bij de laatste controleecho) toch nog gedraaid te zijn en ze konden weer naar huis; baby is toen 2 weken later thuis geboren).

Qua maten: dochter en zoon waren hier beiden bijna 8 pond en hebben eigenlijk nauwelijks in 56 gepast. Bij dochter kreeg ik de dag na de geboorte een schattig pakje maat 50/56 en dat heeft ze eigenlijk nog maar een week (met moeite) gepast. Zoon was 56 cm en heeft maat 56 helemaal overgeslagen. Maar ik hoor ook van kinderen die 2-3 maanden met 56 doen, dus het is erg verschillend. Het is dus toch wel handig om wat spul in maat 56 in huis te hebben.

Ik ben nu echt aan het aftellen met mijn werk: ik moet nog 6 dagen werken tot mijn verlof! Ik heb er helemaal zin in, vooral nu kind mijn ribben weet te vinden en die aardig beurs aan het worden zijn. Had ik bij de vorige keren ook en echt een prettig gevoel is het niet. Verder gaat alles wel goed, alleen heb ik met tillen van kinderen,huishouden doen, boodschappen sjouwen en bukken echt wel meer last dan de vorige keren. Maar ja, maakt niet uit, heb ik een goede reden om vriend wat meer te laten doen. Geloof alleen dat meneer er nog even aan moet wennen .

Ik ga nu nog even goed doorlezen. Er is veel gepost: gezellig! Ik had al even vluchtig doorgelezen, maar ga er nu nog even goed voor zitten!
Jeetje Judat en Lucybelle, nu al 'gerommel', dat zal wel even spannend zijn geweest! Voelen jullie je nu weer wat geruster/ rustiger?

Gek dat ze bij jou niks hebben kunnen vinden Lucybelle.

Anky, ik hoef ook nog maar 6 dagen te werken, is ook echt aftellen. Heb gewoon zin om lekker m'n eigen gang te gaan (lees: op crechedagen dus...) en lekker te tutten met het wassen van babykleertjes enzo en spulletjes klaar zetten in de commode die nog geverfd moet worden..ahum. Die in de kamer komt waar dochter nu nog ligt..., maargoed, we gaan dit weekend weer aan de slag en dan moeten we best een eind komen denk ik.

Phoenix: balen zeg, dwarsligger! Je bent nu 36 weken? (sorry, te lui om uit te rekenen aan de hand van de tabel..). Bij mij lag ie eerst ook dwars (en daarvoor in stuit) en is toen weer met z'n kop naar beneden gedraaid. Zegt de VK tenminste. Ik voel overal wat hards (hele buik vol met baby) en kan de ledematen niet echt identificeren zegmaar (klinkt bijna luguber..). Hopelijk ligt hij os zij volgende week goed!

Cin: beterschap!

Grappig die verschillende ervaringen met de eerste kledingmaten, ondanks gelijke gewichten. Ach, elk kind is weer anders. Misschien dat die van ons ook niet in 56 past, maar ik vond het dit keer wel zo leuk om in elk geval wat jongensdingetjes in huis te hebben. Ach nouja, dan heeft ie het maar 2 weken aan..

Wij zijn denk ik ook wel uit de namen. Alleen hebben we nog geen meisjesnaam als backup. Ga ik tijdens m'n verlof wel even over nadenken.

Ook nog geen geboortekaartje. Wel al wat gekeken en wat gevonden, maar weet het nog niet helemaal. Wil iets met een ouderwets poezieplaatje/ nostalgische kindertekening ofzo. Iemand nog tips? Ik hou me aanbevolen...

Ga ik nu weer even wat eten. Heb tegenwoordig s avonds weer trek. Schijnt ook goed te zijn tegen maagzuur, nog even wat eten voor het slapen gaan (al is brood met pindakaas vast niet heel goed tegen maagzuur, maar da's dan maar jammer).
Dextro, verklap jij nu per ongeluk de "hij"?

Je schrijft eerst hij of zij en later alleen jongenskleding? Ben niet nieuwsgierig....haha.

PS Onze meisjesnaam is vorige week door onze achterburen "ingepikt"....wel lachen hoor!!! (voor de nieuwsgierigen: Lynn).
neehoor... ik doelde op Phoenix, dat hij of zij bij haar volgende week hopelijk goed ligt. Hier ligt ons jochie (geen geheim) momenteel wel goed.

Tjemig hee, heb me toch een rotnacht gehad, weer uren wakker. Ik word er gek van. M'n lijf is supermoe, maar ik kan gewoon niet slapen. Sowieso al elke 2 uur wakker, da's niet zo erg als je daarna weer in slaap valt, maar als je maar blijft woelen...

Nouja, tot zover de klaagzang. Ik had al 3 keer op m'n werk moeten zijn. Ben de enige vandaag op de afdeling, dus ik heb niet zo'n haast...;-) (jaja, m'n arbeidsethos is bijzonder groot zo een paar dagen voor m'n verlof...).

Maar ik ga maar eens....

Trouwens, leuke naam Nellebelletje, Lynn.
Dextro: aha..zag later op de lijst dat jij ook een blauw dingetje hebt...wij ook, dus Lynn is niet te gebruiken, haha. Succes met de laatste werkdagen (wel lekker als je rustig aan kunt doen).

Voor de andere dames: nog even binnenhouden!!!! Is echt nog een beetje te vroeg en ik neem aan dat iedereen met beeb naar huis wil vanuit (eventueel) het ziekenhuis!!! Dus rustig aan en geniet van je verlof.
Zo, de kerst is weer achter de rug, nu oud en nieuw nog. En dan is het eindelijk 2008... dat gaat een spannend en bijzonder jaar voor ons worden!

Wat betreft die autogordel; dat mag inderdaad helemaal niet zoals ik zei. Het stond zo wel op een zwangerschapsscheurkalender die ik hier heb hangen. Die info is dus lekker achterhaald zeg! Je moet de gordel gewoon omdoen en dan die rechte band zo laag mogelijk onder je buik doen. Denk dat ik de makers van die kalender eens een mail ga sturen...

Phoenix, vervelend dat jullie beebje zo dwarsligt. Ik hoop voor je dat ie nog uit zichzelf draait of dat ie anders nog gedraaid kan worden.

Nou weten we het nog niet! Jammer, was toch te proberen he? Je bent in elk geval op je hoede. Toch ben ik blij dat wij het iedereen gewoon verteld hebben, anders had ik inmiddels mijn mond toch vast al tig keer voorbijgepraat.

Cin, geniet van je trouwfoto's! Wij vonden het zo geweldig om die van ons terug te zien. We hebben het album in die week wel honderd keer bekeken! Zakdoeken mee is misschien handig.

Ik jank op het moment ook overal om. Heb maar 5 minuten van All you need kerstaflevering gezien, toen liepen de tranen al over mijn wangen. Gisteren bij de verlos een tijdschrift meegekregen over bevallingen, kraamtijd enzo.

Dikke tranen hoor!

Judat, fijn dat het nu weer rustig is bij jou binnen. Beeb was misschien alvast aan het oefenen, de route verkennen ofzo

Lucybelle, ook bij jou was het schrikken zeg! Gelukkig ook niks ergs. Doe maar lekker rustig aan de komende tijd, denk aan jezelf en je beebje.

Wat hebben die beebjes toch allemaal? Last gehad van de volle maan misschien?

Fenne, hoop dat jouw kleintje ook snel goed gaat liggen en je gewoon lekker thuis mag bevallen.

Volgens mij willen de meesten hier thuis blijven om te bevallen. Op de pufclub waar ik was (11 meiden, allemaal het 1e kind ) was ik de enige die thuis wilde bevallen! De rest koos allemaal voor het ziekenhuis.

Anky en Dextro, succes met de laatste loodjes, nog even volhouden meiden en dan lekker gaan genieten!

Vandaag doe ik lekker rustig aan. Vannacht heel slecht geslapen, beeb was erg druk aan het bewegen, echt uren achter elkaar. Volgens mij begint ze adhd te ontwikkelen ofzo.

Vanmiddag dan maar even een dutje doen om wat slaap in te halen. Maar eerst de was ophangen, boodschapjes doen en naar een verjaardag.
Hehe, eindelijk de feestdagen voorbij.

Kijk er altijd wel naar uit, maar ben ook weer blij als ze voorbij zijn.

Al dat eten, en die verplichtingen, bah.

Vanochtend had ik visite van een vriendin die ik via Hyves had opgespoord. We waren op de lagere en op de middelbare school vriendinnen, maar 10 jaar geleden is het verwaterd door mijn vertrek naar het westen. Nu kwamen we weer in contact, ze kwam op de koffie, en het was net of die 10 jaar er niet tussen hadden gezeten. Zó leuk vind ik dat. Echt super.

Hier ook een slechte slaapster en een aktieve beeb. Heb gisteren maar plastic over het matras heengelegd. Is niet erg comfortabel, maar wil toch het zekere voor het onzekere nemen. Wil niet mijn matras verpesten.

Word ook steeds om 3u 's-nachts wakker om vervolgens pas om 7u weer in slaap te vallen. Maar ik ben overdag niet extreem moe, dat is wel raar. Al die adrenaline in mijn lijf. En toen ik vanochtend het dekbed opensloeg, zag ik precies 2 ronde kringetjes waar mijn borsten hadden gelegen (gelekt dus). Zal nu toch met een bh aan moeten gaan slapen.

Cin, wat fijn dat jullie zo'n romantische bruiloft hebben gehad. Heb je al foto's geplaatst op hangmoeders? Lijkt me erg leuk om te zien, en bijzonder ook, met buik in de trouwjurk.

Phoenix, gelukkig gaat het wat beter met het vriendje van Sjoerd.

Wel balen voor je dat je beeb een beetje dwars ligt. Hopelijk gaat hij/zij nog draaien. Wordt het anders zowiezo een KS?

En Fenne, hopelijk draait jouw beebje zich ook nog.

Bij Judat en Lucybelle ook spannende dagen geweest. Dat is wel even schrikken geweest he. Gelukkig gaat het nu weer allemaal beter. Doe maar rustig aan jullie hoor.

Haha Dextro en Anky, jullie laatste loodjes voor je verlof. Erg he, dat die motivatie dan zo ver te zoeken is. Ik herken het helaas helemaal. Je bent dan echt niet meer met je werk bezig.

Ik ga boven eens polshoogte nemen. Vriend en vader zijn het trapgat aan het aftimmeren op zolder.
Breekt ff in voor phoenix.

Vervelend dat jullie kindje dwars ligt! Die van ons ligt in stuit en ik heb net een draaipoging achter de rug. Dit viel me alles mee. Zolang jij jezelf goed kunt ontspannen (veel en diep naar je buik ademen en diep uitblazen) is het best te doen.

Helaas is het bij mij niet gelukt. Toen ze het kindje dwars hadden, schoot hij weer terug.

Maar die van jullie hoeft maar een kwartslag te draaien. En misschien draait hij wel uit zichzelf!

Die gevoelens zijn heel herkenbaar. Ik heb enorm gejankt vanwege het feit dat ik niet meer thuis kan bevallen!

Succes!

En voor de rest: Succes met de laatste werkdagen, die kunnen enorm zwaar vallen!

Liefs,

Mango (van het januari-topic)
Hoi allemaal,

Vind het allemaal wel heel spannend om te lezen,de beebies die niet goed liggen of pijnlijke taferelen. Diegene zijn ook al snel uitgerekend ook toch? Ik hoop dat de beebs toch nog goed aan liggen,thuisbevallen of tenminste op de normale manier is toch veel fijner dan een ks.......helaas heeft dat niemand in de hand!

Wij waren vandaag bij de vk en alles was goed,lag nog wel hoog maar wel met hoofd naar beneden! Vorige keer was het wel al wat ingedaald maar dat kan blijkbaar dus nog veranderen! Nu de 16de weer heen en dan krijgen we het praatje wanneer te bellen......vind het echt heel spannend en eng worden....

De fotoos staan er nog niet op,we moeten ze dan eerst op een website plaatsten en dan lukt het pas om ze daarop te krijgen dus....moeten nog ff tijd vinden om dat te doen (Manlief moet tijd hebben ;) )

Ik vind het trouwens best lastig om mijn tijd te vullen nu in mijn verlof....Hoop niet dat anderen hier erg jaloers van worden.......Hyves is wel een erg leuk tijd verdrijf en ja je komt mensen tegen die je al heel lang niet gesproken hebt,heel leuk!! Daar staat wel al een foto op van de bruiloft....:)

Fijne avond!
He Mango!

Ja ik had bij januari gelezen dat jouw baby in stuit ligt inderdaad. Voorlopig gaan ze hier nog niks doen omdat het inderdaad maar een kwartslag hoeft te draaien en ik ben nog geen 36 weken (da's zondag pas). Wel wordt het nu extra in de gaten gehouden wat dus betekend dat ik donderdag weer een liggingsecho krijg. Hopelijk is de baby dan de goede kant op een kwartslag gedraaid. Of op zijn minst uberhaupt met of de billen of het hoofd naar beneden. Als de baby in stuit ligt ga ik toch voor de vaginale bevalling hoor. Bij mij is het natuurlijk de tweede en de uitdrijving bij de eerste ging als een speer. Alleen zou ik het niet aandurven een stuitbevalling thuis te doen dus dat zou dan bevallen in het ziekenhuis betekenen. En dat wil ik dus eigenlijk echt niet! Maar ja als het zo is dan is het zo, maar ik hoop heel erg dat de baby gewoon zelf even goed gaat liggen. Ik probeer me maar niet al te druk te maken, want ik kan er toch niks aan doen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het er moeilijker mee heb dan ik zelf verwacht had...

Oh Cin dat vervelen in je verlof is hier echt een schop tegen het zere been hoor

Ik zit nog steeds met die *piep*verbouwing. Echt ik word er onderhand zo nerveus van. Gek word ik van de troep. Ik blijf ook maar heen en weer schuiven zonder dat het echt opruimt. Iedere keer moet er weer een hoop zooi verplaatst worden om weer wat te kunnen doen. We hopen heel erg dit weekend de kamer van Sjoerd een beetje in te kunnen gaan ruimen, want het wordt nu wel erg kort dag en ik wil gewoon die wieg neer kunnen gaan zetten! Ik bedoel over 9 dagen is mijn baby al officieel voldragen

Nou ik ga maar even snel afronden want ik moet echt naar bed...

Trusten!
Nou afgelopen donderdag naar de gynaecoloog geweest om te kijken of de suikerwaarde nu goed is.

En ja hoor..heel netjes (5.8)

Het was nog wel even spannend omdat ze nog na moest gaan vragen of ik nu terug mag naar de vk.

En het mag weer!YES maandag gelijk bellen!

Uiteindelijk is het een keer hoog geweest (8.1) en erna gewoon netjes rond de 5.

De spanning gaat hier behoorlijk stijgen moet ik zeggen wat de bevalling betreft.

Mijn zoontje is 5 weken te vroeg geboren (wat ik al vaker geschreven heb) en dat is aanstaande maandag.

Krijg ook al van mensen te horen dat ze vinden dat mijn buik gezakt is dus maak me wel een beetje zenuwachtig nu..

Voel me de laatste dagen ook heel lusteloos.

Nergens zin in..bah...

Maar zoonlief heeft vakantie dus maar zoveel mogelijk dingen samen doen.

Nu kan het nog en straks moet hij de aandacht delen..

Nog een klein (genant??) vraagje aan jullie.

Ik heb de laatste dagen nogal last dat ik afscheiding en/of urine verlies.

Herkennen jullie dat?

Als ik dit jaar niet meer schrijf (wat klinkt dat ver weg) wens ik jullie allemaal een hele leuke jaarwisseling.

En natuurlijk een heel gezond en gelukkig 2008 met allemaal gezonde baby'tjes!
Hallo!

Mag ik toch nog/weer meeschrijven? Heb al die tijd wel meegelezen, maar nu alles dichterbij komt, zou ik meeschrijven ook wel weer leuk vinden! Wat is het al spannend voor sommigen zeg! Hier alles nog rustig hoor!
Ik heb verlof, ik heb verlof, ik heb verlof :-D

Sorry voor de meiden die nog moeten werken, maar moest het echt even kwijt! 7 weken van te voren, is ook wel luxe hoor. Ik heb volgende week een week vakantie opgenomen, vandaar. Vond het een mooi symbolisch begin van het nieuwe jaar! Moest echt even huilen in de auto op weg naar huis, van opluchting, en blije spanning omdat ik me nu helemaal kan richten op de toekomst! Vanavond ben ik alleen thuis (vriend heeft met vrienden afgesproken) en ga ik lekker All you need is love kijken, had ik opgenomen. Verheug me er al op!

Babbelbaby, wat een goed nieuws! Fijn hoor, ben je daarover in ieder geval gerustgesteld! Die spanning herken ik ook, het komt nu allemaal zo dichtbij... Enne, op je 'genante' vraagje, heb ik ook. Al sinds een week ofzo. Bij mij is het voornamelijk afscheiding, maar het is wit en geurloos, dus volgens de boekjes hoef ik me daar geen zorgen om te maken. Het schijnt normaal te zijn! Maar vervelend is het wel...

Phoenix, echt balen van die verbouwing hoor. Hopelijk gaat het nu opschieten, kan me voorstellen dat je er onrustig van wordt! Over stuitbevalling, mijn verloskundige zei dat een stuitbevalling niet eens thuis mag, maar in het ziekenhuis moet. Op zich wel logisch, er kleven gewoon meer risico's aan dan een 'normale' bevalling. Ik hoop voor jou dan ook dat hij/zij snel gaat draaien hoor, en dat we hier allemaal kunnen bevallen zoals we zelf willen!

Cin, heerlijk dat jouw kindje al ingedaald is! En ook heerlijk dat je je verveelt Gewoon even van genieten, zal straks niet meer zo snel voorkomen kan ik me voorstellen!

En Linda, er komt nog een feestdag aan hoor Of zie je oud en nieuw niet zo als met verplichtingen?? Lekker eten hoort er voor mij wel bij, wij gaan fonduen hier met zus en zwager. En dan spelletjes doen, vind ik altijd toch het gezelligst hoor. Wat gaan jullie allemaal doen? En hoe is het met het trapgat?

Dextro, succes met klussen dit weekend! Hopelijk komen jullie een eind. Qua geboortekaartjes tips, misschien oude kinderboeken ofzo? Daar kan je misschien nostalgische plaatjes in vinden. Of geboortekaartjes van mensen van 'vroeger'. Mijn geboortekaartje van toen heeft een zwart/wit tekening van een babytje, erg lief, en dat was volgens mij toen ook meer 'in'. Ons geboortekaartje wordt ontworpen door mijn broertje. Hij komt donderdag langs met concepten, gaan we samen kijken hoe hij het verder uit gaat werken. Ben erg benieuwd wat hij heeft!

Anky, vervelend van je zoontje. Is hij wel weer helemaal opgeknapt? En ach, kan je vast wennen aan die slapeloze nachten

Oh, vriend is klaar met stofzuigen, we gaan naar de winkels. Vast vlees bestellen voor oud en nieuw én kattengrind halen, want vriend moet nu echt de kattenbak verschonen! (is ie niet zo stipt in, vond het nu echt te erg worden qua stank, het is een voor- en een nadeel als je het niet meer zelf mag doen)

Als ik hier niet meer kom, fijne jaarwisseling iedereen!!!!
Phoenix, het zit jou ook niet mee he. Zodadelijk valt je thuis-wens-bevalling in het water en die verbouwing schiet ook niet hard genoeg op.

Babbelbaby, gefeliciteerd dat je terug mocht naar je VK. Kan me voorstellen dat je opgelucht bent.

Bridges, tuurlijk mag je weer meeschrijven. Gezellig toch. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Hoe gaat het nu met jou en de zwangerschap?

Fenne, ook lekker verlof. Inderdaad een heerlijk idee.

Ik zie de jaarwisseling niet echt als een feestdag dit jaar omdat we niets doen. We waren wel op diverse feesten uitgenodigd, maar we hebben bedankt. Ga dat nooit volhouden. We gaan met z'n tweeën lekker eten maken en de oudejaarsconferentie kijken.

Hmmmm kattebak verschonen, daar zeg je wat.... Hier ook even manlief aan het werk zetten.

Morgen zijn Phoenix en ik 36 weken ver. Ik wil me al gaan voorbereiden op zaken als: ziekenhuistas klaarmaken (just in case, ook al beval ik thuis, je moet toch voorbereid zijn), luiers kopen, maar moet me er nog in verdiepen (voor zover dat nodig is).

Welke moet ik kopen? Zijn er maten als XS-S-M, of 1,2,3,4? Ik neem aan dat ik de kleinste maat moet kopen. 1 Pak dan, of meteen 2? (mochten ze in de aanbieding zijn) (weet niet hoe snel ze uit het kleinste maatje groeien.)

Welk merk is handig? (dat dan meer voor degenen die al een baby hebben gehad en ervaring hebben)

Alles voor de baby is hier wel gewassen, dat scheelt. Heb vanochtend via Pretty Mum ook nog voedingsbeha's en nachtvoedingsbeha's gekocht. Die laatste moet ik nu al aandoen ivm het lekken en die schijnen geen randjes te hebben die kunnen irriteren. (ben niet gewend met iets aan te slapen, dus als het moet, dan graag iets heel comfortabels)

Iemand ervaring met de site van PrettyMum?

Nou, vandaag met z'n tweeën een lekkere bankhangdag. Gisteren heeft mijn vriend weer hard gewerkt aan de zolder, dus vandaag een rustdagje. Hij heeft per slot van rekening ook vakantie.

Fijn weekend nog voor iedereen.

Linda
Zo nog even snel op de valreep een berichtje vandaag.

Babbelbaby wat goed dat je suiker in orde was! Gelukkig maar!

Ik heb trouwens ook meer last van afscheiding dan normaal. Maar urineverlies heb ik alleen als ik heel hard moet niesen of hoesten. Anders gelukkig niet.

Bridges welkom terug hoor

En Fenne ook al verlof. Dames die de eerste verwachten, geniet er maar van. Zo ongegeneerd niks doen kun je nooooit meer.

Linda voor de luiers. Zeker een pak maat 1 in huis halen hoor! Maar ook weer niet teveel voorraad want ze groeien heel snel in maat 2 en dan door naar 3. Dus ik zou 1 pak maat 1 en 1 pak maat 2 in huis halen. Als de baby er dan is kun je kijken wat het beste bij je baby past. En dan is voorraad snel genoeg gehaald met de boodschappen. Ik heb in het begin altijd van pampers gebruikt. Maar op zich is het om het even welk merk je neemt. Het is toch ook weer afhankelijk van de bouw van het kind en de hoeveelheid plassen en poepen welk merk het beste is. En ook dat veranderd weer naarmate ze groeien.

Nou ik geloof dat mijn baby niet meer overdwars ligt. Maar ik voel de hik de hele dag op andere plaatsen. Dan weer onderin en dan weer bovein. Dus ik durf echt niet meer te zeggen hoe de baby nou in mijn buik ligt. Ik ben heel erg benieuwd (en een beetje zenuwachtig) voor de echo van donderdag. Ik probeer er maar niet teveel aan te denken en gewoon af te wachten.

Helaas heb ik genoeg afleiding in de vorm van weer een ziek kind... Het is echt een zielig mannetje weer. Snipverkouden, koorts, hangerig, hoofdpijn. Hopelijk knapt ie van een goede nachtrust een beetje op.

Nou dames, weltrusten!
LH: heb je weleens gehoord van LilliPadz? Dat zijn van die siliconen? gevallen als borstcompressen. Je plakt ze er gewoon op en hoeft dus niet met bh aan te slapen. Charming staat het alles behalve....maargoed, dat voel je je net voor en na de bevalling toch niet (tenminste, ik niet..). Ik vond ze wel erg handig. Het nadeel is wel dat ze echt wel duur zijn (zo'n 22 euro?) en soms na verloop van tijd niet meer goed plakken. Maar volgens mij is Pretty Mum de distributeur en kreeg ik daarvan 2 keer een nieuwe paar (had ze bij de Etos gekocht). Daarna plakten ze wel weer goed.

Phoenix: kan me heel goed voorstellen dat je ervan baalt dat de baby nog niet goed ligt, Ik baalde er ook meer van dan ik dacht toen ie eerst in stuit ligt (maar dan kun je mits de omstandigheden goed zijn in elk geval nog vaginaal bevallen), maar toen ie dwars lag dacht ik ook, getver, dit wordt dus sowieso een KS. Maarja, hij is hier dus, vooralsnog, weer goed gedraaid. Ik hoop het voor jou ook! Wel spannend he, het houdt je toch bezig. Overigens heb ik het volgens mij wel gevoeld dat ie een kwartslag draaide, een gerommel in m'n buik! Maargoed, nu is ie weer erg beweeglijk, dus hoop niet dat ie weer terug aan het draaien is. Nouja, we zien het wel. Ik moet over een kleine 2 wk pas weer naar de VK.

Babbelbaby: lekker dat je gewoon weer bij de Vk mag! Lijkt me inderdaad erg spannend als je zoontje 5 weken vantevoren geboren is. Was daar toen een reden voor zegmaar? Zit het ook in de familie, vroeggeboortes? En wat zegt de gyn/vk ervan? Is de geboorte van je zoontje een reden dat nr 2 ook vroeger gaat komen?

Bridges: gezellig als je weer mee komt schrijven! Sowieso mis ik een aantal meiden die in het begin wel meeschreven. Misschien heeft men er tijdens het verlof meer tijd voor.

Fenne: jahoor, wrijf het maar in...;-) Neehoor, geniet lekker van je verlof. Ik bedenk me ook wel eens hoe lekker het zou zijn als ik 6 weken vantevoren zou zijn gestopt (dat zou dus nu zijn), maar ach, die 5 dagen hou ik ook nog wel vol, denk ik. Leuk dat je broertje jullie kaartje gaat ontwerpen!

LH en Phoenix al bijna 36 weken, dat begint echt op te schieten he! Ik ben bijna 34 en vind dat al hard gaan, pffft, komt wel dichtbij nu he. Aan de ene kant heb ik er heel veel zin in, ben benieuwd hoe ons kleintje eruit zal zien, of alles goed gaat enzo en het lijkt me heerlijk om van dat maagzuur af te zijn wat alleen maar erger wordt. Aan de andere kant is het ook wel even lekker rustig zo, dochter krijgt nog alle onverdeelde aandacht. Straks nog hopelijk lekker even van het verlof genieten.

Over luiers: ik had geloof ik 2 pakken in huis bij dochter. Er zat ook een pak Pampers in een van die gratis dozen. Ik vond/vind zelf Pampers wel fijn, die newborn?, de gele pakken, werkte goed bij borstvoedingspoep zegmaar. Maar Kruidvat vond ik ook prima, die vielen geloof ik net iets groter dan Pampers, dus gebruikte ik dan tussen 2 maten Pampers in.

Overigens koop ik Pampers alleen in de bonus, scheelt een hoop. Op www.watkostenluiers.nl kun je de aanbiedingen vinden.

Nou, ik ga eens proberen te slapen. heb net 2 pillen Gaviscon tegen maagzuur gehad maar dat helpt voor geen meter, yuk. Slik ook al de hele dag door Rennies. Ik geloof dat het geen kwaad kan, maar wil eigenlijk ook niet de hele dag pillen slikken. Hoe doen jullie dat?

truste

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven