Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Goeiemorgen,

Frans, wat kan je verliefd zijn op je kind af en toe he? De laatste dagen is zoon ook heel vrolijk en makkelijk in de omgang. Echt heel fijn, want daarnaast is hij wel heel erg vroeg wakker steeds. Begint een beetje op te breken hier. Ik ben al zo moe door mijn zwangerschap. Elke dag om 5.45 a 6.00 uur opstaan is echt funest voor mij. Ik lig er elke avond al om 21.00 uur in en nog trek ik het niet. Net daarover een beetje ruzie met man gehad. We zouden vanochtend samen opstaan (als in gedeelde smart enz enz) is ook gebeurd, maar man hing chaggerijnig op de bank en snauwde maar een beetje. Nou is hij gisteren wel laat thuisgekomen van zijn werk, maar normaal doen is dan toch niet heel veel gevraagd?

Affijn, allebei moe en humeurig. Na een beetje gekibbel is hij terug naar bed gegaan. Zoon zit alweer te geeuwen en ik ben aan het klagen bij jullie haha.

Nou ja, hopelijk trekt zoon bij met die tijden van hem. Het was altijd superluxe. 8.00 of 8.30 uur was geen uitzondering. Maar nu moet dat blijkbaar gecompenseerd worden pfffff.

Zo, dat was mijn klaagzang op de vroege ochtend.

Waar is iedereen? Weekend aan het vieren en aan het uitslapen zeker?
Floortje, gefeliciteerd! Ander voordeel van de verloskundige: je bent meestal direct aan de beurt. Ik moest de laatste 3 weken van mijn zwangerschap naar de gyn, en was dan iedere afspraak de hele middag bezig. Echt zonde van je tijd!

Volgens mij is het lieve kindertjes week!! Ook hier een echt té schattig meisje Zou het het weer zijn?

Biaha, dat veel slapen ken ik wel hoor! Ik ben door de weeks ook om 6 uur van de partij. Dus om 20.00 uur begint het al echt op te raken. Maandag moet ik tot 22 uur op mijn werk zijn. Dat wordt een gevaarlijk ritje terug naar huis!

Enne, hier heb ik al voor mezelf een hele ochtendroutine achter de rug, kind is gebadderd en ligt alweer te slapen, dus nee, helaas geen uitslapen! Maar gisteren lekker wel, dus ik klaag niet

Fijn weekend allemaal.
hmmmm gaan zo pannenkoeken eten dus reageren komt later wel.

maar hier ook moe, maar een gelukkig wel een meisje die het niet erg vindt om tot 8.00 op haar bed te blijven liggen.
Even snel. Ik heb een 'Blue Screen of Dead', kortom: Mijn laptop is gecrasht. Zit dus op de laptop van mijn vriend, maar kan helaas niet te lang.

Had dinsdag een echo en het hartje klopt!!! Wat een geweldige ervaring was dat!!!!

Kom hopelijk snel weer schrijven, laptop wordt gerepareerd.
Ben weer thuis. Voel me super, ben in de zevende hemel. Ja ik mag slapen op mijn werk, heerlijk bed daar met mijn eigen overtrek. Ik slaap tussen 11 en 7 uur en dan ga ik weer aan het werken. Er waren maar drie kinderen thuis dus heerlijk andere dingen gedaan zoals schoonmaken en frobelen.
Summerbreeze, wat fijn! Gefeliciteerd! Kan door al die kloppende hartjes vehalen helemaal niet meer wachten tot mijn afspraak volgende week en dan heb ik niet eens een echo.

Het is mijn dag niet echt vandaag. Man is naar werk vertrokken inmiddels. Zoon zit voor de derde keer vandaag naar Bumba te kijken. En ik ben niet vooruit te branden. Zit eigenlijk een beetje te wachten tot het weer bedtijd is.

Ik ben vanochtend ook in de paniekmodus geschoten. Ik herinnerde me ineens hoe vreselijk moe ik me voelde toen zoon net geboren was. Hij huilde de eerste weken veel en dan vooral 's nachts. Zag alles negatief en dacht alleen maar; als dat zich herhaalt ga ik echt dood volgens mij. Toen konden we nog bijslapen, ons eigen ritme was daarmee ook wel totaal verstoord maar toch, het kon. Met zoon die zich om 6 uur meldt zit dat er met de nieuwe baby niet in. Pffff, krijg het weer benauwd als ik eraan denk.

Vanochtend heb ik gedacht; ik wil niet meer, het leven met zoon is prima zoals het is, waarom hebben we dat willen veranderen? Manlief schrok best van me, begreep er helemaal niks meer van. Ik was tenslotte degene die ermee kwam een tweede kindje te willen.

Inmiddels weer bijgetrokken en weer blij met nieuw kindje op komst. Voel me nu haast schuldig dat ik er vanochtend zo over dacht.

Die hormonen zijn funest af en toe. Dit was tot nu toe de eerste, echte dip. En hopelijk ook de laatste. Bleeegh, is niet leuk om je zo te voelen!

Nou, ik ga maar eens proberen van mijn kont af te komen. Had gisteren alles keurig opgeruimd, maar het is in geen 24 uur tijd weer verandert in een slagveld.

Sorry hoor, was even egoberichtje.

Iedereen nog een fijne zondag!

(Ai, verkeerde woordkeuze. "ik wil niet meer" is bedoels als in; niet meer zwanger zijn. Heb een dipje, ben niet suicidaal hoor!
anoniem_6924 wijzigde dit bericht op 29-06-2008 14:53
Reden: toevoeging
% gewijzigd
By the way. Zoon heeft tot voor kort gewoon tot een uur of 8 geslapen. Bij hem is het altijd wisselend geweest. In het begin toen hij veel 's nachts in touw was sliep hij tot 10 uur in de ochtend. Een hele lange tijd begon de dag om half 5. Daarna was het na een vakantie ineens 9 uur. Dat werd na een paar maanden 8 uur, toen 7 uur en nu 6 uur. Echt geen peil op trekken!
Biaha, Ik hou me erg vast aan het gegeven dat fases voorbij gaan. Vind het trouwens helemaal niet vreemd dat je een paniekaanval kreeg. Ik heb het idee dat wij nog niet helemaal beseffen wat we ons op de hals gehaald hebben om zwanger te raken terwijl baby 1 nog geen acht maanden is... De realitycheck komt vast nog wel...

Dus jullie zijn ook zo moe? Ik zou best kunnen slapen. Vriendlief is in de moestuin aan het werk en Seppe ligt in bed. Best dom van mezelf dat ik niet ook even lekker ben gaan liggen. Vanavond vroeg naar bed gaan zit er ook niet in, want ik wil wel naar de finale kijken.
Hoi!

Summerbreeze, gefeliciteerd met je goede echo!!

Milena staat tegenwoordig ook om 6 uur op. Ze begint al vanaf 5 uur: mama ik ben wakker. Mama?? MAAAAAAAAAAAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMAAAAAAAAAAAAAA

Dus ik erheen vertellen dat iedereen nog slaapt, dat het nog vroeg is en dat zij ook nog moet slapen. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE IK WIL NIET SLAPEN! Ik terug in bed en laat haar een kwartier gillen. Dan als ik net weer in slaap val hoor ik: "mama ik heb honger! Nena heeft zoooooooooooooooo'n honger en dorst ook mama (grrrrrr en het kind heeft ook gewoon een inwonende liefhebbende papa hoor). Mama ik wil yoki en een boterham met berenpasta. Mama ik heb zo'n honger!" Dat negeer ik. Als we geluk hebben, gaat ze daarna om half 7 weer beginnen. Als we pech hebben, dan stopt het niet.

Voordat jullie denken dat Milena vreselijk zielig honger ligt te lijden in bed: als we dan gaan eten, eet ze twee stukjes brood

En helaas overdag slaapt het ook niet al te best. Ik probeer dus maar even te negeren hoe dat zal gaan als de baby er is. Mijn vent is namelijk over het algemeen best lief enzo, maar ook erg lomp en onattent. Kan best heerlijk blijven liggen terwijl dit gaande is. Tenzij ik hem eruit schop. Dan is ie nog beledigd ook: ze roept toch om mama?

*stopt met klagen, want verder is kind voorbeeldig de laatste tijd*
Ik ben trouwens ook echt zooo moe de laatste tijd. Men, ik trek het erg slecht. Nog een paar weken en dan heb ik vakantie, ik heb er nu al zin in om de hele dag te niksen . Ik kan me wel herinneren van de eerste zwangerschap dat die enorme moeheid wel overgaat na een week of 12. Haha en dan is ie weer terug na de 30 weken

Verder ben ik zoooooooooo emotioneel. Gisteren liggen snikken toen ik "alles is liefde" keek. Ik vond het nog een suffe film ook. Maar manman. Daarna nog even een potje erachteraan gejankt omdat ik vent zo lief vond en zo'n leuk kind heb. Daarna vast gaan snikken omdat vent deze week in argentinie zit en wat nou als hem daar wat overkomt. Zucht.... Tis dat ik weet dat het de hormonen zijn.

Het is dus wachten hier op zo'n paniekaanval als biaha had.
Oooooh Frans. Drama! Vooral dat maaaaaaaaaaaaaammmmmaaaaaaa. zoon roept vooral paaaaaaaaaaappppppaaaaaaaaaaa en heel af en toe als het hem echt te lang duurt is het Oooooommmmmmaaaaa!. Best sneu eigenlijk. Papa en mama reageren niet (vind je het gek, 6 uur 's ochtends!!!) dus misschien hoort oma me wel roepen.

Haha, ben alweer bijgekomen hoor. De zon schijnt weer hier, maar ga wel mijn nest in. Was een intensief dagje

(Frans, ik lees nu je volgende post. Niet om het een of ander, maar ben stiekem wel een beetje blij dat ik niet alleen sta. Over dat huilen, snikken en janken had ik het nog niet gehad. Ga ik ook maar niet doen. .)
Haha herkenbaar dus Euh en dat je dan denkt van hmm waarom wilde ik ook al weer zo graag een tweede?

Maarreh jij huilt dus ook om alles. Pfff zodra iets ook maar een beetje stom of ontroerend of zielig of heel grappig is dan huil ik tranen met tuiten.
Hallo dames!

Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Hier ook een die in februari in uitgerekend. En wel de 26e!

Ik hoop dat ik ook met jullie mee mag schrijven.

Zal eerst mij zelf voorstellen. Ben 36 nu zwanger van de 1e en uitgerekend volgens tabel op 26 februari. Dit zal nog wel bijgesteld worden hoor.

Ik moet morgen de verloskundige bellen voor een afspraak en informatie opvragen bij de gynecologie voor prenatale diagnostiek. Moet eerlijk bekennen dat ik het allemaal heel erg spannend vind, maar ook heel onwerkelijk nog. Net wat hier al eerder is gezegd, je hebt alleen nog maar een positieve test gezien. Ook voel ik me nog helemaal niet anders. Vraag me wel af of dit normaal is..Zou ook zo blij zijn als ik toch een soort van extra zekerheid zou hebben. Is dit raar?

Hebben het alleen de naaste vrienden verteld en mijn schoonouders. Iedereen reageert superenthousiast,maar toch kan ik nog niet echt op die roze wolk zitten hoor. Hoe blij ik ook ben om zwanger te zijn en hoe welkom dit kleintje ook is. Hoop ook dat dit een normaal verschijnsel is. Toch een stukje onzekerheid misschien.

Sorry is nog een heel verhaal geworden.

Voor iedereen die het hartje al heeft horen kloppen..Gefeliciteerd!!
Tja, Alles is liefde moet je ook niet kijken als je zwanger bent en je wil het droog houden. Ik heb hem in oktober in de bios gezien. Ik was er in mijn eentje naartoe gegaan midden op de dag, want ik had toch zwangerschapsverlof. Men, ik heb echt enorm zitten huilen in die bioscoop, genant gewoon, maar ja, hormonen

Lynx, gefeliciteerd. Hoezo moet de datum bijgesteld worden? En waarom moet je contact opnemen met de gyn?
Ha dames,

Zo, kom hier laat op de avond mijzelf nog maar even voorstellen, want hier nog één die in febr een kindje verwacht. Hoerahoera! Ik hoop tenminste dat de lijst niet te lang is en er nog een plekkie voor me is...

Ik had stiekem al eens meegelezen (nog zo'n stalker) voordat ik getest had. Daar heb ik deze keer namelijk even mee gewacht, omdat ik vorige maand zeven negatieve testen heb weggeknikkerd. Werd uiteindelijk na 12 dagen over tijd toch ongesteld... Maar das verleden tijd, want nu dus positief. Uitgaande van mijn normale cyclus ben ik de 23e uitgerekend, maar kan zijn dat het later wordt vanwege ontregelde cyclus. Dat wordt voor ons nummer 2, want ben in sept vorig jaar bevallen van een dochter.

Ik lees hier al allemaal verhalen over misselijkheid en broeken die niet meer passen, maar hier gebeurt er nog helemaal niets. Buikje zat er nog van de vorige en verder ben ik vorige keer ook niet misselijk of moe geweest. Nu dus ook niet, vandaar dat ik op dit late tijdstip nog vrolijk achter de pc mijn verhaal kan typen.

Ben wel al lekker aan het fantaseren over straks, als mijn buik gaat groeien (moet ook nieuwe kleding kopen, want was bij de vorige in de zomer hoogzwanger) en over het nieuwe kamertje en over namen en op vakantie met 2 kinderen, maar laten we eerst maar eens op vakantie gaan met één, das al leuk zat.

Ik hoef me lekker nog niet druk te maken over wanneer ik het op m'n werk moet vertellen, want ik heb bijna vakantie, want werk in het onderwijs. En tegen de tijd dat ik terug ben, is het wel zichtbaar denk ik en dan mag iedereen het toch al wel weten, want dan ben ik de 12 weken voorbij. Zo heerlijk!

Nou, das wel even genoeg voor de eerste post. Het lijkt me erg leuk om hier mee te schrijven en lezen.

Voor iedereen proficiat met jullie zwangerschap en sterkte voor degenen onder ons met de vervelende kwaaltjes!

Oja, voor de volledigheid: ben 26 en getrouwd.
nou dan kwam ik ook nog maar even om het hoekje kijken voordat ik (eindelijk) m'n luikjes dicht mag gooien.

@Floor, dat soort diensten werk ik dus ook in de weekenden.....maar bij ons mogen de kinderen pas om 8.30 uit hun kamers komen, dus blijf (met name op zondag) dan toch echt wel tot 7.45 liggen (letterlijk slapend rijk worden hahaha) heerlijk uitslapen.

Ook hier een meiske wat alleen maar om d'r mama roept.....ze kan prima papa zeggen maar dat is idd ook af en toe zo'n bruut die de dekens nog eens over zijn hoofd trekt en mama het werk laat doen. Nou moet ik zeggen dat ik zaterdag toch echt wel heb uitgeslapen tot 10.00 en dat hij er om 8.00 met haar is uitgegaan. Was naar een feestje geweest en pas om 1.00 thuis (vroeger....heeeeeeel lang geleden ging ik op dat tijsdstip pas de deur uit!) was toch wel errug fijn.

Ook de hormonen hebben hun intrede gedaan (een week of 9 geleden) maar de eerste bui is een feit. We hebben onlangs de wasmachine naar de zolder verplaatst en nu wil ik een plank over het rapgat zodat ik staande kan was vouwen en plek heb om het ff ner te leggen. Lief had er een idee over en ik ook. Hoorde mezelf roepen:" ja maar ik wil het zohohoohooo!"

Het rare is dat ik het mezelf hoor zeggen en doen, voel het aankomen, maar kan het niet stoppen. Bij de 1e zwangerschap begon de 1e bui met rundervinken die ik tegen Lief gooide. Was er nl heilig van overtuigd dat hij ze wel lekker vond (en hij lust ze nu nog steeds niet!) tranen? check...overvloedig.

Nieuwe dames welkom! spannend allemaal he!
Goeiemorgen!

Wat waren jullie er laat bij zeg gisteren. Zeker voetbal gekeken? Man vroeg vanochtend of ik nog wilde weten wie er Europees kampioen was geworden? Was het helemaal vergeten.haha 20.30 uur sliep ik! Voel me tot nu toe lekker uitgerust.

Lynx en rebbel gefeliciteerd en welkom!

Ibbeltje, denk dat Lynx voor de prenatale diagnostiek moet vanwege leeftijd?!??!!??

Haha, ringelding. Met rundervinken gooien. Zie het helemaal voor me hoe die rundervinken dan door de kamer vliegen en dan *flats* in je man/vriend zijn gezicht terecht komen!

Ik heb zaterdag voor de honderdste keer naar een aflevering van Friends gekeken. De aflevering waarin Monica en Chandler gaan trouwen. Echt heel vaak gezien en toch kwamen de tranen.....

Nou, ik zit op mijn werk en heb nog niks, maar dan ook niks gedaan. Wordt nu wel tijd.

Tot later!
quote:biaha schreef op 30 juni 2008 @ 07:53:

Ibbeltje, denk dat Lynx voor de prenatale diagnostiek moet vanwege leeftijd?!??!!??

Het ging mij meer over waarom je dat via de gynaecoloog aanvraagt, die informatie heeft de verloskundige toch ook? Tenzij je natuurlijk een medische achtergrond hebt en dáár was ik nou juist naar aan het vissen. Verder ben ik helemaaaaaal niet nieuwsgierig.

Ha, Ringelding, ik moet gewoon even lachen om je verhaal, ik herken het enorm.
weeeeeeeeeh ik wil een dochter die bedenkt dat haar mammie wat langer wil slapen dan 6.30 wanneer ze tot 23.00 heeft gewerkt! pfffffft denk niet dat het wat gat worden vandaag met 6 1/2 uur slaap. Straks met meisje nog maar ff m'n mandje induiken.

Ik denk dat ik die vermoeidheid toch wel een van de meest vervelende dingen vindt hoor van het zwangerige gebeuren. (ook de humeurigheid, incl stampvoeten....*zucht*) Wat dat betreft zie ik enorm uit naar de komende 3 maanden dat je, je net weer ff wat lekkerder in je vel gat voelen en je energie terug krijgt. (en er dan om denken dat je het niet meteen allemaal op gebruikt)

Ben nu ook niet vooruit te branden. meisje is emt haar V-tech boot aan het spelen (vaar vaar vaar met ons, op de smartville zeeeeeeeee........) gelukkig zijn de batterijen bijna leeg en daarna dus niet meer interessant.

ga me toch maar eens van stoel hijsen en iets gaan doen.....
Haha, we zijn wel een stelletje uitgebluste taarten zeg! Wat je zegt ringelding, nog een paar weken en dan bruisen we weer van de energie!

Dat bedoelde je dus ibbeltje. Ben benieuwd wat het is dan idd!
Hallo....!

Ben nu 8 weken en drie dagen zwanger, en heb eindelijk toch eens een afspraak bij de vk gemaakt; 10 juli a.s.!! Ben erg benieuwd.

Ik heb al wel gevraagd of ik dan een echo krijg, maar dit is dan nog niet het geval. Het wordt gewoon een intakegesprek, en er wordt daarna pas een afspraak gemaakt voor een echo.

Dus dat wordt denk ik nog even wachten....

Ga weer even wat doen op mn werk, tot horens weer!

Meike
Haha, allemaal moe en niet lekker! Hier gaat het beter. Ik ben minder misselijk en doe weer wat nuttigs! Stofzuigen, dweilen, wassen en strijken. Het gaat weer fatsoenlijk!

heerlijk! Misschien komt het door de roze wolk van de echo maar ik trek er mijn voordeel uit.

De nieuwelingen wees welkom.

Fijn dat iedereen aan me gedacht heeft.

Ik was nog aan het denken over die winterjas en wat blijkt, boven heb ik nog een lange winterjas van wol liggen en die is mij in de taille veels te groot. Maar omdat er een koord om het middel gaat zie je dat niet. Nu kan ik die extra ruimte mooi benutten en anders de jas dichtmaken op de gewenste stand met het koord. Fijn, heb dan geen nieuwe jas nodig!

Ga binnenkort maar eens beginnen met behang af trekken en de kamer leegruimen waar het allemaal moet gebeuren. Dit wordt de een na laatste kamer die af moest worden gemaakt in ons huis wat we pas twee jaar hebben. Eindelijk weer een kamer klaar! Nou ja, ik moet nog beginnen maar goed.

Nog effies en dan trek ik mijn zwangerschapsbroeken aan. Vandaag een rok, maar die zit wel gek hoog opgetrokken door dat buikje. O, ja vandaag weer een foto van mijzelf maken. Dat doet manlief iedere week. Om te kijken hoe ik groei. In gewicht nog steeds maar 1,5 kg aangekomen, valt me mee.

Tot snel
Nieuwe meiden welkom!!

Zal zo de tabel weer even aanpassen... enne blijf het eventjes zeggen hoor, wijzigingen, aanpassingen etc. voor de tabel graag in het rood aangeven

Heb zojuist bij de prenatal even kleding geshopt hoor. Ben nu 2 broeken een shirt en 3 over-je-buik-heen-trekkende-zo-niet- charmante-maar-veel-te-lekker-zittende-onderbroekken rijker!!

Heerlijk kan ik toch weer eventjes vooruit.

Overigens is hier de ergste moe en misselijkheid over. Kan s avonds weer een beetje gezellig doen en stort niet om half 9 in.

Ja trek nog even een stofzuiger door het huis voordat manlief thuis komt. Tot later!!
hoi allemaal

De verloskundige is net bij mij geweest voor in intake gesprek.

Is de uitgerekende datum 2 feb naar gezet. ( ik kan nog net in feb 09 blijven )

Alleen het mindere is dat ik voor de controles naar de gyn moet.

Voor eventuele complicaties hoge bloeddruk e.d.. De echo blijft dezelfde dag, heb ook de afspraak van de gyn. Werk zelf in het ziekenhuis dus ik ga maar morgen eens vragen of het misschien nog eerder kan. Ben toch erg nieuwsgierig naar of tie het doet

suus
geniet nooit met mate
sorry loewyz

ik krijg 2 feb en 9 juli gyn niet rood
geniet nooit met mate

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven