Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Lady: Joeoeoeoeoeoehooeoeoe gefeliciteerd met Timo. Ook alweer zon leuke naam. En tjee wat een dombo van een zuster zeg die zei dat je niet mocht persen. Gelukkig dat je VK er was. Nu hopelijk lekker genieten.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Gefeliciteerd voor Loewyz, Barrel en Lady! Geweldig, weer 3 nieuwe baby's erbij!!

Wij zijn sinds vandaag overgestapt op die speciale voeding (Omnio geloof ik) bij krampjes. Veerle heeft gisterenavond tussen 21.00 uur en 22.00 uur gekrijst. Huilen is echt het woord niet, het was gillen. Ik was in staat naar de huisartsenpost te rijden na een uur.... Dacht echt dat er iets ernstigs was of zo... Ze ligt dan op schoot en begint uit het niets kei-hard te krijsen. Wil geen tutje of pink, dus het is geen honger. Spartelt met die armpjes en beentjes.... Dan ineens is het over, en vallen meteen haar oogjes dicht, want ze is dan echt hartstikke moe. En na 3 minuten begint het weer, uit het niets, kei hard krijsen. Gillen!!! En je kan er gewoon niets aan doen, geen houding die het volgens mij fijner maakt voor haar... Om 22.00 uur de fles en daarna is het nog een half uur doorgegaan. En vanmorgen echt een énorme poepluier! Dus toen was de pijn er echt uit... De eerste dagen had ze echt wel 4 of 5 poepluiers per dag (steeds kleine hoopjes, soms wat meer) maar sinds een aantal dagen maar 1 of 2 en dan van die megaluiers, waar ze eerst heeeeel veel pijn voor heeft gehad. Ben heel benieuwd of het vandaag anders is (het begint meestal tussen 20 en 22 uur) na de nieuwe voeding! Zijn de krampjes bij jullie ook zo heftig? En duurt het ook zo lang? Misshcien is dit wel normaal hoor, maar vind het zooo zielig! Dat kleine pruillipje erbij wat ze dan trekt.....

Wij zitten nog steeds op 7 flesjes. Ze komt bijna stipt om de 3 uur, alleen 's ochtends zit er wat langer tussen waardoor we de 24 uur rond kunnen maken.

Voor iedereen die al 6 flesjes geeft > welke voeding slaan jullie over dan? Allemaal al de nachtvoeding? Of geven jullie alle voedingen om de 4 uur?
Loewyz, Barrel en Lady: van harte gefeliciteerd met jullie kleintjes! Ik blijf me er over verbazen hoe hard het hier gaat zeg (en bedenk dan iedere keer heel egoistisch dat wij bijna aan de beurt zijn.... spannend!)

Bokito en anderen met de laatste loodjes: zet 'm op!!! De tribune is nog altijd goed gevuld, we blijven tot de laatste bevallen is hiero. (juf: ik ben een beetje laat maar is er nog koffie en koek?)
wij geven iedere 4 uur een voeding 6 maal per dag.

in de nacht duurt het meestal 5 uur voordat hij "komt".

ik ga hem nu voeden.
Meld, was benieuwd hoe het met Bokito bij de vlos was gegaan, heb zelf niks te vertellen.
@ Floor, zijn jullie dat "op eigen houtje" gaan doen, die 4 uur ertussen??? Want ik houd nu vast zeg maar aan wat de kh ons "geleerd" heeft > om de 3 uur voeden. Maar eigenlijk wil ik dat proberen naar om de 4 uur... Hoor je dat soort dingen te overleggen met iemand (CB, of wijkverpl.), of mag je dat gewoon gaan doen?? Kom misschien een beetje krampachtig over, maar ben met dit soort dingen best een beetje onzeker merk ik....
Lady toch nog snel gegaan uiteindelijk!! Jouw verhaal lijkt wel op het mijne al was ik dan thuis. De vk plukte e heel snel onder de douche vandaan odat ze kon horen (ahum en ik was nhiet aan het gillen ofzo hoor, maar ze hoorde aan de manier waarop ik pufte ) dat ik persdrang kreeg. Vervelend dat je al eerder persdrang kreeg dan dat je mocht gaan persen. Ik had ook steeds het gevoel dat ik moest poepen en dat werd steeds erger totdat het echte persdrang werd.

Leuke naam trouwens Timo!!

Konela, kun je niet gewoon kijken om de hoeveel uur Veerle honger heeft? Ik denk dat je best 6 voedingen al mag geven. Wordt ze iedere 3 uur wakker van de honger? Dan geef je 7 voedingen? Blijft ze langer slapen? Dan kun je er wat meer tijd tussen laten. Ik denk dat je flesvoeding ook wel redelijk op verzoek kan voeden hoor, je moet alleen niet over de maximum hoeveelheid heengaan. En als je vragen hebt, kun je altijd het consultatiebureau bellen, daar zijn ze voor

Bokito, en en en en? Kon je gestript worden?? Ik kan me zo voorstellen dat als je nog niet bevallen bent, dat je door onze verhalen zo'n zin krijgt in je baby'tje!

Floor is je man thuis? Gezellig!

Ik heb vandaag een dagje met Bojan. Milena is naar het kdv. Lekker rustig maar 1 kindje! Ik was van plan te gaan bijslapen als jij zou slapen, maar hij heeft een wakkere dag helaas. Ik vrees ook dat we spruw hebben, hij heeft witte puntjes op zijn tong en gehemelte en drinkt onrustig. Ik heb zelf een soort stralingspijn vanuit mijn tepel. Morgen maar even de huisarts bellen dus.

Vandaag lekker een stuk gewandeld! Wat is het fijn om weer gewoon te kunnen lopen zeg! Hoewel de nachten beroerd zijn, geniet ik zo van mijn kleine kereltje. Dit is mijn laatste kind en dat maakt dat ikme er erg van bewust ben dat dit de laatste keer is dat ik zo'n klein kindje heb!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Dames!!

Ik heb nog niks gelezen. Maar wilde toch even mijn verhaal hier neerzetten.

Dus voor wie het nog niet wil weten: hier een bevallingsverhaal.

Gekopieerd van andere topic:

Dank jullie wel dames voor alle felicitaties!!

Ik ben kapot, maar wil toch graag even met jullie delen.

Ik ga proberen het kort te houden, maar mezelf kennende.....

Gister dus vanaf 16.30 uur weeën. Nog getwijfeld of zoon wel opgehaald moest worden. Toch mijn ouders gebeld en die zijn hem rond 19.30 komen halen.

De hele avond wat zitten puffen en zuchten en steunen, maar met wat concentreren was het op zich te doen. 23.30 kwam het rond de 5 minuten en heeft man de vk gebeld. Bij nader onderzoek om 00.00 uur zat ik op 1 a 2 cm. Ze kon nog niet eens de vliezen breken, omdat ze er gewoon nog niet bij kon. Viel vies tegen. Zag mezelf de hele nacht al in ellende zwelgen. KOn wel janken! Op aanraden van vk onder de douche gegaan. Zij ging 00.20 weg. Om zo'n beetje 00.50 zijn de vliezen vanzelf gebroken onder de douche en een paar min. later had ik al persdrang! Man weer gebeld. Dus zeg maar in 50 min. van 2 naar 10 cm gegaan. (en dat doet zeer, er zijn heel veel krachttermen en schuttingtaal voorbij gekomen.) Heb zowat de stang voor de douchekop van de muur gerukt, En net op het moment dat ik dacht ik doodging, werd die persdrang nog erger en voelde ik hem al zakken. Man heeft me op de een of andere manier afgedroogd en naar bed gebracht. En met de vk nog aan de tel, die onderweg was bleek zijn hoofd er al uit te komen! Moest het maar wegpuffen!! Kan dus niet en heb echt mijn best gedaan! Uiteindelijk was de vk net op tijd om zonder handschoenen en haar jas nog aan, te roepen dat ik nu echt door moest. Zonder wee nog geperst en daar was hij!

Manlief was erg koelbloedig, ondanks de stress. Hij heeft me echt goed geholpen. Ik riep ook maar: help me! help me!! (en nog wat ander dingen... )

2 x de navelstreng om zijn nek, maar alles ok.

Kon het in de uren daarna ook niet echt bevatten. Ineens was hij er!

Eigenlijk heeft hij zich de hele dag nog amper laten horen. Hij is zo ongelooflijk rustig. Kan bijna niet geloven dat een baby zo stil kan zijn. Hij probeert al wat te drinken bij me, wat nog niet helemaal wil. In ieder geval is hij er niet gefrustreerd door, dus ik ook niet.

Zoon 1 doet het wonderbaarlijk goed. Hij is blij, heeft zoon 2 een cadeautje gegeven. EN wilde ook steeds baby kijken. Vooralsnog gaat het goed....

Verder update tot vandaag: kereltje ( zal naam zo op hyves zetten ) doet het goed! Is een echte slaapkop. Huilt amper.

Borstvoeding gaat nog niet helemaal lekker, maar hij doet zijn best. We gaan morgen met kraamhulp kijken wat we kunnen doen en evt kolven. Ik zie het nog zitten. Ik had me voorgenomen om er geen toestand van te maken. Zo niet, dan niet. Maar ik sta er nog steeds met volle moed achter dus we gaan gewoon nog even door.

Ik kom later nog alles bijlezen, maar weet nu echt niet waar de tijd vandaan te halen.

Succes met de laatste loodjes voor de wachtenden!!

En gefeliciteerd met alle verse babies!!
Lady: gefeliciteerd met de geboorte van jullie Timo!

Verder niet echt iets te melden, vanmiddag nog even lekker naar buiten geweest met Engeltje en nog wat kleding maat 50 gekocht. Wij hadden alles ingeslagen in 56 en 62 maar dat is nog veel te groot. Gelukkig ook wat gekregen in maat 50 maar hadden nog echt wat nodig.

Tips maandverband: ben nog even langs de etos geweest en het gewoon gevraagd kreeg als tip libresse, zit weinig plastic in en gaat niet broeien dus probeer ik maar uit.

Konela: je mag bij twijfel toch altijd het CB bellen, zou dat gewoon doen hoor en krampachtig kom je helemaal niet over het is toch logisch dat je dat niet weet.

Engel
Heb trouwens net de vk op bezoek gehad.

Haha, die was ook kapot op haar laatste dag van haar dienst.

Begon een verhaal dat hij alle afvalstoffen uit de borstvoeding nu wel nodig gaat krijgen

Heb maar ja geknikt...
Jeetje Biaha wat een verhaal zeg! Wat ben jij enorm snel van 2 naar 10 cm gegaan. Ik had ook zo'n snel einde, maar niet zo snel als jij. Wat doet dat pijn he? Ook al gaat het snel. Jee en dat je zoon al kwam terwijl de vkl er nog niet was. Knap dat je man zo koelbloedig bleef, de mijn was vast flauwgevallen En hij had dus ook twee keer de navelstreng om zijn nek? Was dat niet spannend? Bojan heeft dus echt klem gezeten vanwege die navelstreng en was helemaal blauw/grijs. Getsie als ik die foto's zie, word ik er naar van.

Jee wat een bevalling zeg! Ik kan me voorstellen dat je nog moeite hebt om het te bevatten!

Jammer dat de bv nog niet op gang komt. Wij hebben bijgevoed met kv zodat ik niet gestresst zou raken en de bv op gang gekolfd, misschien werkt dat voor jullie ook?
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Whehe ik heb zo grote baby dat ie niet in 50 past En ik had zulke leuke kleertjes in maat 50! Heb ze nog niet uit zijn kast gehaald, dat ga ik morgen maar doen denk ik.
Haha afvalstoffen
zoon drukt alle tekst weg...

Hier nog zonder baby, strippen viel mee maar merk nog niks.

Afvalstoffen...hahaha!!!

Gaan nu eten, mss vanavond meer!
Biaha!! Gefeliciteerd met je zoon!! Turbo hoor!!

Frans: Neem een pop van Milena en doe die mt 50 aan.. kan je er nog ff van genieten..
Vraagje aan de borstvoedende dames:

Hadden jullie voor de bevalling ook een pak flesvoeding in huis voor het geval borstvoeding niet zou lukken?? Vriend kwam net half gestresst thuis over dat dit wel moet want stel het lukt niet en het is zondag en dan kunnen we de kleine geen eten geven en dat is zielig... Ik heb het nog niet in huis, onder het mom van, als het niet lukt kan ik het altijd nog gaan halen, maar is het misschien toch handig om een klein pakje in huis te halen??
Joehoe, joehoe, we hadden een enorme poepluier, zonder krampjes!!! Wel wat gekreund, gegromd, gejengeld, maar geen uur durende gilpartij!!! Ik hoop dat het geen toeval is, maar dat de nieuwe voeding echt aanslaat, want dat hartverscheurende pruillipje van de pijn vind ik zo erg.... Dus blijdschap / opluchting alom hier! Hopen dat het zo blijft...

@ Skoempie > ik had geen voeding in huis, maar wist dat ik een paar dagen in zkh moest blijven, dus had de tijd. Om nou een heel blik aan te schaffen, is een beetje zonde, want wie weet gaat de bv hartstikke goed en is het niet nodig. Ik heb van die kleine pakjes vloeibare Nutrilon 1. Van iemand gekregen, dus weet niet waar ze die gehaald heeft, maar misschien is dat een idee? Dan heb je (voor "noodgevallen") toch wat in huis, hoef je je daar geen zorgen over te maken... Lijkt me toch een prettig idee.

Maar voor echt noodgevallen, volgens mij heb je altijd voeding te koop bij de nachtapotheek en bij van die winkels die 24 uur open zijn.
Lady~ Gefeliciteerd!!!!

Biaha~ Jemig wat een verhaal zeg! Dat lees je altijd alleen maar 'in de boekjes' en dan ineens overkomt het jezelf. Enorme pluim voor Biaha man voor zijn koelbloedigheid, en natuurlijk voor die van jou! Gelukkig heeft het uiteindelijk niet de hele nacht geduurd.

Lou~ Koffie staat weer vers op, evenals koek en pistoletjes met smeerkaas!

Skoempie~ Grappig, dat vroeg ik me ook af. Ik dacht dat het misschien wel kon wachten, die voeding. Ben ook van plan om bv te gaan geven, en heb inderdaad het idee dat mocht het niet lukken, dat we dan zo flesvoeding in huis kunnen halen. Heb je wel al een fles gekocht? Ik niet, wil het vandaag even vragen aan de vlos, of dat nodig is.

Succes allemaal vandaag!!!
De baby blijven binnen stromen. Iedereen gefeliciteerd.

De pakjes van 44-48 beginnen nu echt te klein te worden. Dus op naar de 50-56.

sjaanie@ jij bedoeld zo'n isobase.

Die heb ik.ideaal. veel minder geklungel met de riem.

Ik heb zelf een fiat punto sporting. 3 deurs. Er was bijna niet met de maxicosi op de achterbank te komen. moest Tessa bijna op de kop houden om op de achterbank te krijgen. Nu heb ik de isobase op de voorstoel. Heel makkelijk te bevestigen. ( ik vind het makkelijker als alleen de maxicosi de gordel om doen). En het is nu klik en hij zit vast. nee en ik heb geen aandelen hoor
geniet nooit met mate
Skoempie en Juf 80, je hoeft geen kv te kopen hoor. Vorige keer had de verloskundige een proefpakketje bij zich en deze keer de kraamverzorgsters. Dat kun je dan gewoon gebruiken. Maar als het je geruststelt, moet je het natuurlijk gewoon in huis halen.

Hier een goede nacht!! Joehoejoehoe. Geclustervoed tot 22.30, daarna Bojan in bed gelegd en zijn wij er ook in geslopen. van 2-3 gevoed en toen weer om 6 uur. Ha en geen gehuil tussendoor! Dus nu voel ik me weer helemaal goed

Oh kabouter, wat is Tessa nog klein zeg! Haha, je mag wel wat van mijn leuke maat 50 kleertjes lenen .

Sjaanie, ik vind het trouwens best een goed idee van die pop .

We hebben hier bijna allemaal turbobevallingen he. Aaah behalve Sjaanie, die moest weer aan het gemiddelde van 12 werken , armerd .
Kent iemand trouwens de puckababy? www ervoor en .nl erachter als je wil kijken wat het is.

Bojan maait zichzelf steeds wakker met zijn armpjes en dit leek me wel een goede oplossing. Kent iemand het?
Ben ik ook weer. Dat pistoletje is zeker al op?

KV: hier in de stad is er altijd wel een apotheek open, ook 's nachts en daar kun je KV kopen. Ik heb trouwens wel flesjes in huis voor bij m'n kolfapparaten.
Goedemorgen,

Skoepie: die hormonen zijn zo herkenbaar, ik steek nu ook nog alles op m'n hormonen als ik een keer een kribbige dag heb! Mogen we nog 9 maanden na de bevalling gebruik van maken hihi.

Sjaanie: ik heb geen ervaring met dat kliksysteem, ik ben er ook nog niet met de auto op uit geweest, wil dat vandaag eens proberen.

Bluester: nog even volhouden!

Frans: succes met de spruw, heb je daar iets voor gehaald bij de apotheek?

Biah: ook al zo'n supersnelle bevalling, wij zijn wel van de turbo hier zeg. Hoop dat je er een beetje van bekomt, je zult wel helemaal overvallen zijn. Laat je lekker verwennen in het kraamhotel, klinkt heerlijk luxe!

Kabouter: weer een mijlpaal voor Tessa, de eerste maat kleertjes die ze niet meer aankan. Ik heb allemaal kleertjes maat 50 moeten kopen omdat Engeltje zo klein is, had alles in maat 56 en 62 in huis gehaald maar dit is nog te groot.

Bijvoeding: ik had gewoon een paar van die kleine pakjes in huis gehaald en een fles voor de zekerheid. De derde nacht kreeg ze ook gewoon te weinig BV binnen en heb ik haar bijgevoed. Nu is het de laatste dagen niet meer nodig geweest maar ik vind het toch een prettig gevoel dat ik het in huis heb. Zal je inderdaad net zien dat je op zaterdagnacht of zo moet bijvoeden.

Vanmiddag komen ze langs van het consultatiebureau, ben benieuwd wat ik ervan moet verwachten?

Nog bedankt voor de maandverbandtips. Ik heb er gelukkig geen last van, normaal krijg ik al irritatie van een inlegkruisje.

Groetjes Engel
Biaha: van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon.

Wat een gruwelverhaal zeg!!

Gelukkig liep alles goed af en zijn jij en je man redelijk rustig gebleven. Geniet er van! Je schijnt nu het verhaal 100 keer te moeten vertellen, dat helpt.

Konela: het advies van om de 4 uur fv, aan het einde van onze tijd met de KH. Dus we hebben het zeker niet op eigen houtje gedaan. We hebben het besloten omdat hij graag veel wilde drinken. Nu krijgt hij dus 600 ml verdeelt over 6 flessen, daarvoor verdeeld over 7 flessen. Dus per fles krijgt hij nu meer. Hij sliep ook al redelijk door en kwam dus niet iedere 3 uur voor een volgende voeding. Je kan altijd overleggen met het CB.

Bij ons kwam iemand van het CB vandaag. Dus alleen gisteren was er hier niemand om mee te overleggen.

Ze zei dat we het goed deden en dit vol moeten houden tot de afspraak op het CB 3 maart. Iedere week is er ook een inloopspreekuur op het CB waar je de baby kan laten wegen en waar je voor vragen naar toe kunt. Ik ben erg gerustgesteld.

Skoempie: als je je gerust gesteld voelt met wat babymelk in huis moet je het zeker aanschaffen. Ik kreeg een flesje van avent bij een of andere gratis doos (volgens mij van de etos). Die had ik op reserve.

Manlief wilde de kaarten voor Lowlands uitprinten maar de printer deed alleen zwart-wit. Ik had daar vlak voor de bevalling een nieuwe kleuerencartridge in gedaan maar hij bleef weigeren en manlief had natuurlijk helemaal geen tijd om het probleem te zoeken. Tot vandaag: ik heb het beschermende plastic strookje niet van de cartridge gehaald: hahahaha hilarisch. Ik vergeetachtig tijdens mijn ZW, nee hoor!
Skoempie; ik had bij eerste kind idd een pak gehaald. Belachelijk, want niet gebruikt. Bij tweede kind, zo'n kant en klaar klein pakje melk. Ook nog niet gebruikt. Ik zou of zo'n klein pakje kopen, of niets. Want de dienstdoende apotheek (dag en ancht) heeft ALTIJD flesvoeding in huis wat je kunt halen. (laten halen) Trouwens ook een goede tip mocht je in het buitenland zijn en je melk is op en de supermarkt is dicht. (wij hadden een moeder die alle huisjes op het vakantiepark afging omdat ze toch een dagje langer bleven, ze geen melk meer had en de winkels dicht waren)

Hier gaat het redelijk. Heb net staan koken voor vanavond. Jake ligt nl al in bed, die had koorts(heb ik weer....een baby van 2 weken oud, wordt de oudste ziek ;-() Kate net gevoed en die slaapt dus daarom maar vast gekookt. Het wordt vast een spannend middagje met een ziek kind en baby die rond een regeldagje zit(14 dagen he...) geen idee of het al zover is, maar ze wil wel weer stipt om de 2.5 uur drinken, dus het zou best kunnen.

Ohja, ben zooooooooo blij mnet de draagdoek! anders zou ik echt niet weten hoe ik het zou moeten doen met 2 koters!!!! en we zijn trouwens ook een speentje aan het oefenen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven