Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Mara gefeliciteerd met jullie dochter.

En toen waren er nog maar een paar over, waaronder ikzelf *bibber*.

Oh Summer wat een verhaal zeg over jouw bevalling. En dan loopt de bv ook nog niet lekker. Heeft de lactatiekundige je nog goede tips kunnen geven? Hoop dat het snel beter gaat.

Wat is het lastig he als de babies huilen en je weet niet wat het nou precies is. Zo frustrerend. En tel dat op bij te weinig slaap en wel willen slapen, dan is het niet zo raar dat je het af en toe niet ziet zitten.

Zoon viel ook altijd in slaap aan de borst Biaha. Wat bij hem hielp was (heel gemeen) onder zijn voetjes kietelen of zijn sokjes uittrekken. Ik zie nu dat Ibbeltje dat ook al gezegd heeft.

Wat fijn dat je schoonmoeder zoveel rekening houdt met jullie wensen Bokito :-S . Irritant hoor.

Die puistjes kunnen komen van de hormonen uit de bv (of geef je fv) Sjaanie. Na een aantal weken wordt dit ws vanzelf minder.

Oh vervelend dat je zo’n jeuk hebt Floortje. Hopelijk werken de medicijnen snel.

Zo das nog eens betrokken Lein :-S . Omg dat is toch gewoon te erg.

Wat vervelend dat je nog zo’n last van de wond hebt Bagheera.

Hmm Ringel een koperspiraal zou ik niemand aanraden, ben nl bij zoon dwars door een koperspiraal zwanger geraakt. Dan zou ik toch voor een mirena gaan. Dat wordt ook volgens mij gedaan bij bv. Je kan het wel gewoon bij de gyn laten zetten volgens mij.

Hier gaat alles nog goed. Heb alleen niet veel tijd om hier langs te komen, dus vandaar de weinige berichtjes. Bijlezen lukt nog wel tussendoor, maar zoon wil de laatste tijd wat meer aandacht en nu kan ik dat nog geven dus de dagen zijn wel gevuld. Waar moet ik straks te tijd vandaan halen.

Ik merk toch dat het allemaal wel dichterbij komt en dat ik toch steeds meer klaar wil hebben. Maar vind het nog steeds een gek idee dat ik gewoon elk moment kan bevallen. Maar dat had ik bij zoon ook. Voel ook nog helemaal niks. Geen harde buiken, geen voorweeën, helemaal niks. Morgen weer naar de vk. Eens zien wat hij te vertellen heeft.

Vannacht weer eens beroerd geslapen. Vriend dacht zelfs dat het begonnen was, want ik lag te puffen en te steunen van frustratie omdat ik al zo lang wakker lag. En als ik ergens niet tegen kan is ’s nachts niet slapen. Nu maar hopen dat het vannacht weer beter gaat.
Grrrrrr dit is de derde keer dat ik een verhaal typ en elke keer vliegt mijn internet eruit.

Nieuwe ronde nieuwe kanzen.

Floor wat irri dat je zon jeuk hebt.

Jeuk is vaak erger als pijn hoop snel dat je minder last hebt.

Bagheera wat zal je geschrokken zijn toen je wakker werd.

Wel goed dat je onbewust er toch rekening mee houdt.

Ik slaap nog met een knuffel in bed en denk nu elke keer s' nachts dat het Jesse is.

Zelfs vriend schrok van de week en vroeg waarom ik jesse mee naar bed nam s' nachts. hahaha

Lein wat een verschikkelijke collega' s heb jij.

Kan me voorstellen dat je daar echt boos om bent.

Ga je er nog wat mee doen of laat je het zo?

Succes voor de dames die nog moeten gaan bevallen.

Het schiet wel op hier nu ben benieuwd wie de volgende is.

Viel me wel op dat niemand op 09-02-2009 is bevallen terwijl er meer waren die dat een mooie datum vonden.

Jesse drinkt, plast en groeit goed.

Hier overdag ook een engeltje en s' nachts een bengeltje.

Hij komt nu nog 2 keer elke nacht en vriend en ik doen er ieder 1 keer van.

Hoop volgende week een keer vroeg naar bed te kunnen lig nu elke avond nog rond 24.00 in bed.

Vanochtend is de huisarts geweest ivm de wond en de bloeddruk en alle twee was niet goed.

Wond is erg pijnlijk en blijkt zwaar ontstoken te zijn, ben nu begonnen met een kuur en hoop dat die snel aanslaat.

Bloeddruk was ook nog steeds erg hoog en heb daar nu een plastablet bij gekregen en hopen dat die nu wat zakt en ik wat vocht kwijt raak.

Verder ben ik nog steeds helemaal in de wolken van mijn kereltje vind het zo bijzonder dat dit allemaal kan.

En had nooit verwacht dat ik dit zo mooi zou vinden.

Slaap lekker allemaal en hopen op een rustige nacht.
Jeetje, wat rustig hier. Ben ik niet gewend, normaliter zit ik met mijn bakje thee en schaaltje Brinta hier lekker bij te lezen.

Hier een hele slechte nacht gehad. Gistermiddag rond 16.00 uur heb ik volgens mij een acute vorm van buikgriep gehad. Ik werd heel misselijk heb giga overgegeven, kon niks binnenhouden, zelfs water kwam er binnen tien min weer uit. Tel daar een hele heftige diarree bij op die er voor zorgde dat ik tot s'nachts 02.00 uur ieder kwartier op de wc zat en je kan voorstellen hoe ik hier nu zit. Bah. Nu net mijn ontbijtje op en dat blijft totzover aardig zitten. Ben benieuwd wat deze dag me brengt, anders kruip ik zo weer terug mijn bed in.

Maar wil ook nog even kijken voor die andere auto, want die staat nog steeds niet voor de deur en vandaag was toch echt de deadline.

Denk dat alle verse moeders druk zijn met hun verse baby's...zucht... ik wil ook....
B12 wat ontzettend naar dat de wond zo ontstoken is. Inderdaad hopen dat de kuur snel aanslaat en je weer goed kunt gaan herstellen.

Jannes, voor jou komt het nu ook dichterbij! Was je bij zoon overtijd?

Dochter is zo lief aan het spelen nu. Ze doet haar pop in de wieg van zoon en dekt hem helemaal lekker toe, is een echt moedertje!!

Zoon ligt ondertussen aan de borst en ik op het forum. Iedereen in zijn element!!
Skoempie, beterschap!!
Zo, vriend is even wandelen met baby & hond, dus ik zit nu met een maskertje op achter de pc. Oh god, ik ga hem missen als hij weer moet werken...

Hier een hele goede nacht gehad. Veerle om 23.30 uur in bed en ging meteen slapen. 2.30 uur kwam ze voor de fles en toen plaste ze zichzelf bij luier verschonen helemaal onder. Tot op haar rompertje dus alles kon uit en zij maar krijsen.... Dat was even minder. Maar flesje gegeven en rond 3.00 uur weer naar bed en wederom: meteen slapen! Om 6.30 uur wakker, flesje gegeven en toen wilde ze om 7.00 uur niet slapen. Had krampjes en lag allemaal te grommen en te huilen. Vriend heeft haar toen gepakt en bij zich in bed genomen en om 10.00 uur werden ze wakker. Heerlijk......... Kan er weer lekker tegenaan!

Shit er loopt nu een bekende voorbij en ik zwaai, maar vergeet dat ik een groen maskertje op heb, hahahaha. Ik word raar aangekeken!!! (PC staat boven naast het raam, hahaha).

Maar ik vind het zo grappig om te lezen dat de ene helft (de grooste) hier al bezig is met mama zijn en alles wat daarbij komt kijken en de andere helft met zwanger zijn en de voorbereidingen! Nog een paar weekjes en we zijn allemaal mama hier....

Ennuh, iedereen is trouwens van harte welkom hoor, in ons huisje onder de zon! Het wordt een heel groot huis namelijk, met paarden en een zwembad en een speciaal verblijf voor alle gasten. Dus iedereen kan komen, zo vaak hij wil!

@ Bagheera / B12 > wat vervelend dat jullie last hebben van de ks. Zeker als de wond gaat ontsteken, want dan geneest het natuurlijk ook minder mooi. Hoop dat het snel minder wordt voor jullie allebei...

@ Origineel > hoop dat het snel wat beter gaat. En idd, al wil je alleen maar even klagen, je bent van harte welkom. Soms kan het zo helpen om alles even van je af te mopperen... Sterkte!

@ Skoempie > buikgriep........... Oh dat lijkt me zo erg met die dikke buik en dan zó misselijk!!! Heel veel beterschap en zorg maar dat je voor de bevalling helemaal aangesterkt bent hoor!!!

Fijne dag allemaal...
Bagheera/ b12 Dat lijkt me echt lekker zo met die wond.

Ik heb alleen af en toe jeuk en een dof gevoel. Ze hebben er daar toch wat doorgesneden aan zenuwtjes. 3 Weken na de bevalling ging ik in kleermakerszit zitten toen voelde ik in een keer knoep in mijn buik. is er een hechting gesprongen. Lekker he.

Vandaag ben ik ook weer tante geworden mijn schoonzusje is bevallen van een zoon. . Dadelijk al haar gruwel verhalen aan horen heeft er 36 uur over gedaan. brr moet er niet aan denken. Dan is mijn bevalling een eitje.

Op Hyves heb ik mijn bevallingsverhaal neer gezet. Het is nu al 8 weken geleden.de tijd gaat echt hard. Ik kan al geen leven zonder Tessa meer voorstellen. gek he
geniet nooit met mate
Konela, wat lief dat we allemaal bij je langs mogen komen.

Skoempie, hoe ist nu met je?

Bluester, vandaag is jouw dag. Hoe gaat het? Ben je aan het baren?

Ik had ook een onrustige nacht. Kon niet meer lekker liggen en ik had het bloedjeheet. Seppe is naar het kdv en vriend en ik hebben een slome dag. Hij loopt nog in pyjama en ik hang de hele dag een beetje op de bank.

Kabouter, gefeliciteerd met je neefje.
Oh ja, dat wilde ik al een hele tijd vragen.

Hoe waren al jullie kraamcadeautjes? Ben benieuwd wat jullie allemaal van de visite hebben gekregen.
Bad: heb ik niets over gehoord of gelezen dat dit niet zou mogen?

Sex: ik moet er zelf gewoon nog even niet aan denken, heb er helemaal geen zin in, herken ik wel van dochter 1, komt bij mij na een poosje gewoon terug alleen nu nog even niet.

B12: wat balen dat zowel de wond als de bloeddruk nog niet in orde zijn. Hopelijk knap je snel op!

Bluester, Jannes, Ibbeltje en Skoempie: nog even volhouden die laatste loodjes, voor ons hartstikke herkenbaar.

Skoempie: beterschap zeg, hoop dat je ontbijt is blijven zitten vandaag.

Konela: ik kom langs hoor in jullie droomvilla, geef het adres maar door, ben geloof ik wel aan een uitje toe!

Kraamkado's: veel roze kleertjes, luiertaart, spaarrekening, spaarpot, boxspeeltjes, geld en nog meer roze kaarten.

Engel
Heel veel kraamvisite hier nog niet geweest, vind ik ook alleen maar prima, want zo met zieke kerel en ik ide bijna aan het eind van latijn ben trek ik visite entertainen niet echt. Heb van m'n moeder een heel mooie kraammand gehad met een baby boek, mobile voor boven de wieg, bakjes voor de wisseltandjes voor de meiden (en m'n eigen melkgebitje) een lodger shelter, euh.....een fles met chocola, en nog wat dingetjes erg tof en m'n moeder heeft er weer erg veel werk van gemaakt.

Lief ligt nu op de bank te snurken...(echt niet normaal) heb vannacht alles alleen moeten doen en wonder boven wonder ging dat best goed. Omdat lief dus niet naast me lag te snurken kon ik vrij snel weer in slaap vallen. Die had ik verbannen naar de zolder. (en vannacht ook weer)

pffffffft ik vind dat ziek zijn van Lief nu echt wel mooi geweest hoor. Heb al een paar keer een potje zitten janken.....Mayte komt dan lief naar me toe:" mama nie huile, mama doekje?" en komt dan met een vies vaatdoekje m'n tranen weg wissen (aaaaaaah lief!)

ik hoop dat hijzich morgen weer wat beterder voelt, want vooral s'avonds rond/tijdens eten is het hier bal.

zoooooo genoeg geklaagd. ga m'n kleine wijffie maar eens uit de wagen plukken.
Ik heb heel veel roze kleertjes gekregen. Soms vloekt het een beetje met dat rossige haar van tessa. Een digitale spiegelreflexcamera ( ipv een wandelwagen ), fotoboeken,slaapzakjes, vorleesboeken, een campingbedje. en het einde in nog niet in zicht.
geniet nooit met mate
Wow! wat een hoop nieuwe baby's hier! Een dikke proficiat voor alle kersverse (en tweede ronde verse) moeders!

Ik ben vorige week vrijdag, 13 feb. bevallen van Guus. Het was een zware bevalling die eindigde in een keizersnee, dat was wel jammer. Nu ben ik gelukkig thuis en kan ik op een rustig moment die 100 pagina's hier eens bijlezen.

Ben benieuwd naar jullie bevallingsverhalen! Ik zal mijn verhaal later ook opschrijven hoor.

geniet ervan dames en toi toi toi voor de afwachters!

groetjes.

Mientje
*** Net op tijd op de tribune***

Om Mientje te feliciteren: heel erg gefeliciteerd met Guus. Leuke naam! Jammer van de keizersnee. Hoop dat je al weer wat hersteld bent. En dat je lekker geniet van Guus.

*** sluipt weer weg***
gefekiciteeerd Mientje met Guus! wat een leuke stoere naam!

nu ga ik ff aardappelen doen, witlof staat in de oven en het vlees is gaar.
Hallo Dames!

Ik ben niet echt bijgelezen. Ik heb het erg druk met minimara. Maar wilde jullie toch even bedanken voor de felicitaties. Ik heb mij voorgenomen om de kraamtijd goed uit te buiten en ben dus waarschijnlijk de komende week erg weinig aanwezig. Alle dames die nog 'moeten' veel succes! Ik kom later een keertje met mijn bevallingsverhaal

xx

Mara

Voor het tabelletje Minimara is op 17 februari geboren
@Mientje GEFELICITEERD MET JULLIE KANJER GUUS!

Balen dat de bevalling zo zwaar is geweest. Hoop dat je inmiddels alweer een beetje bent opgeknapt

Vrijdag de 13e was dus een populaire dag om te bevallen, wie had dat van te voren gedacht

Hier alles zn gangetje... laatste dagje kraamzorg gehad... vanaf nu moet ik de was zelf weer doen haha. Ik had dezelfde kraamverzorgster als 2 jaar geleden bij Merijn dat was wel een erg leuke verrassing.

Borstvoeding loopt gelukkig prima. Moet alleen even in de gaten houden of ik nog achtergebleven vliezen verlies (gisteravond weer een heel stuk) even het weekend aankijken en maandag nog even met de vk bellen hierover.

Kleine meid slaapt nu, Merijn is bij oma en wij gaan lekker rustig even eten... tot later!
@mara, sorry meid, heb het gelijk voor je aangepast ;)
quote:loewyz schreef op 20 februari 2009 @ 18:01:

@mara, sorry meid, heb het gelijk voor je aangepast ;)Dank je! Kan gebeuren natuurlijk (Ik weet ook niet of vriendlief het er duidelijk bij had staan ) en ik kan mij zo voorstellen dat je ook wel meer te doen hebt dan onze tabel iedere keer bij te houden
Mientje:hartelijk gefeliciteerd met Guus!

Ik voel me vandaag alweer een stuk beter. Qua conditie! Niet qua jeuk, dat is alleen maar nog erger geworden, de huid op mijn onderbenen staat ontzettend strak gespannen van alle bulten die op bulten gegroeid zijn. Vandaag weer bij de HA geweest: nu prednison-kuur gekregen en ws ben ik allergisch voor floiumzuur (kan dat?). Om half 11 zou de jeuk wat minder moeten worden. De akelige plekken op mijn buik zijn wel zo goed als over maar ik krijg dus steeds nieuwe plekken, nu voornl op mijn achterwerk, handen en armen. Ik hoop dat het idd snel beter word anders ben ik in staat om dit weekend nog naar een huisartsenpost te gaan.

Ik vind het ook enorm leuk om te lezen hoe de zwangeren zich nu voelen. Nog even volhouden dames! Als ie er straks is vliegt de tijd voorbij.

Vandaag twee mensen op visite gehad, heel gezellig en Freek in bad gedaan (manlief), naar de huisarts en apotheek geweest en samen met freek naar de prenatal gewandeld.

Als kraamkadootjes hebben we twee supermooie boeken, een geborduurde geboortelap van Nijntje, zilveren kinderbestek, nijntje kinderbestek, kleertjes in mt 62/68, 3 knuffels, 2 speeltjes een bankrekening waar alleen hij vanaf 18 jaar "bij kan" en geld gekregen. We waren eigenlijk met alles heel erg blij, men kent ons beter dan we zelf dachten. Van het geld nog een extra lakentje, een extra fles, een extra speen en een extra omslagdoek gekocht. Daar moet nog een boxkleed bij.

Ringel: sterkte met je zieke man en je twee meisjes verzorgen.

Mara: geniet ze, ook na bijna twee weken doe ik dat volop.

(Ik ben benieuwd of deze a.s week echt veel slechter wordt)

Kabouter: gefeliciteerd met je neefje!

O, ja ik heb vast van alles vertelt over je baby op het potje (een hele poos terug), dat ik zo fan ben van het boek van Laurie Boucke. Nu gaat Freek sinds afgelopen maandag op het potje. Mijn man houdt hem erboven en zegt SSSSS, hij gaat poepen en/ of plassen en dat valt dan in het potje. Ik geloofde het eerst zelf niet maar voor en na iedere fles houdt mijn man, (sinds vanmorgen kan ik het ook) of ik hem boven het potje. Hij is heel ontspannen en je ziet/ voelt hem echt zijn darmen leeg drukken. Het is echt onwijs apart om te zien. Hij poept dus nauwelijks in zijn luier. Plasluiers hebben we wel maar dat gaat supergoed met die luiers die we gekocht hebben.

Ik sta helemaal achter de methode van het boek maar nu besef ik dat ik het eigenlijk zelf niet echt geloofde totdat ik het zag bij onze eigen freek.

En nu volhouden dus, het kost iets meer tijd maar ik hoef geen poep van zijn halve onderlichaam af te vegen. En het allerbelangrijkste voor mij: mijn kind ligt niet in zijn eigen uitwerpselen.

Ik weet dat het ongeloofwaardig klinkt maar ik wilde het toch met jullie delen.

lfs Floor

Druk weekend, dus dat wordt weer bijlezen maandag.
Mientje gefeliciteerd met Guus

Ben benieuwd naar je verhaal!

Mara, buit de kraamtijd uit!!! Nu kun je nog ongeneerd rusten en wordt alles lekker voor je gedaan. Ik was de eerste keer zo stom om stoer te gaan lopen doen. Domdom. Tweede keer was Milena er erg van onder de indruk dat ik boven 'ziek' was, dus was ik ook heel snel weer op de been. Erg jammer, want ik had me voorgenomen om veel uit te rusten.

Ringel zieke mannen zijn NIET leuk. Mijne was ziek in de laatste week van de zwangerschap. Vreselijk! Zo net na je bevaling is ook afschuwelijk zeg. Ik hoop dat ie morgen weer beter is! Haha lief dat Mayte met een vaatdoekje je tranen kot vegen.

Summer, wat een vreselijke bevalling heb je gehad trouwens. Men dat je zo heftig reageerde op die hormonen! Hoe gaat het nu met jullie? Wil de bv lukken?

Ik heb eigenlijk wel weer zin in sex. Voor het eerst in 9 maanden . Maar ten eerste durf ik het nog niet zo goed aan met vloeien enzo. En ten tweede vindt mijn man me vreemd genoeg niet sexy meer. Hmmm, hij moet nog even de beelden van de bevalling kwijtraken, vrees ik. Bovendien ren ik nu rond met lekkende schimmeltieten en heb ik overal zooi zitten tegen lekken (op mijn borsten en in mijn onderbroek). Men ik voel me ook niet echt sexy dus

Ik heb trouwens echt vaak een toeschietreflex zeg. Ik hoef maar aan Bojan te denken (of aan Milena ) en dan spuit de melk eruit. Bij het aanleggen moet ik ook altijd eerst met doekjes in de weer omdat ik anders Bojan zo'n beetje wegspuit

Hier is de kraamvisite een stuk relaxter dan met MIlena. Alleen de eerste dagen en afgelopen zaterdag heel veel bezoek. Nu 1 per dag en vandaag niks. Heerlijk! Wij krijgen heel veel kleertjes, leuk! Ook veel pakjes met de post gekregen, ook heel leuk! Verder 2 kraammanden, eentje van mijn ouders en eentje van een vriendin. We worden goed verwend dus!

Skoempie, armerd met je buikgriep. Ik hoop dat het over is nu!

B12, balen dat je wond ontstoken is zeg

Vandaag voor de eerste keer een hele lange dag alleen thuis met 2 kinderen. Het ging wel goed, alleen heb echt haast geen tijd gehad om te zitten. Milena is zindelijk aan het worden en heeft iets van 60 keer op het potje gezeten waarvan 10 keer succesvol. Maarrrr we zijn maar liefst twee keer buiten geweest, Milena in bad, ik onder de douche, vaatwasser, wassen gedaan, we hebben gezellig gespeeld, Bojan heeft om de 2 uur gedronken en iedereen heeft ook nog eens alle maaltijden gehad. Ha! Nu ben ik wel redelijk gaar. Ik moet er nog een beetje inkomen met 2 kinderen
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Mientje gefeliciteerd!!

Vandaag al iets fitter dan gister, maar darmen zijn nog wel van slag. Wel weer gekeken voor een andere auto en morgen gaat vriend nog even mee en als die hem ook mooi vind, dan mag ik hem hebben!!!! Joepie!!!

Ook met de belastingaangifte bezig geweest vandaag, is de eerste keer dat ik hem zelf invul, dus snap er nog niet zoveel van en vriend al helemaal niet. Wie was er hier nou ook alweer zo handig met cijfers??

Leuke kraamkado's hebben jullie gekregen. Zelfs een spiegelreflexcamera!! Wauw!! Ben benieuwd wat wij straks krijgen, ik denk heel veel kleertjes...

Vrienden van mij vragen of ik a.u.b. niet dit weekend wil bevallen want het is carnaval!!! En dan zijn ze waarschijnlijk het hele weekend niet in staat om achter een stuur te stappen, hahaha. Als ik het voor het zeggen had...
Hey Floor, wat goed dat Freek zo goed op het potje poept zeg! Mijn mond valt wel open moet ik eerlijk zeggen. Ik zie het Bojan nog niet doen., Die is nog niet zo geciviliseerd en vindt het heerlijk om terwijl ie aan mijn borst ligt, zijn luier vol te poepen. Hij heeft ook iets van 12 poepluiers per dag. Nou ja, hij wordt dus zo om de 2 uur verschoond, maar ligt toch de hele dag in zijn eigen poep. Ach, ik poets wel en hij lijkt er niet mee te zitten
frans3 wijzigde dit bericht op 20-02-2009 19:51
Reden: hele domme spelfout
% gewijzigd
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hoi Skoempie, wat fijn dat je je al weer wat beter voelt! Wat voor auto is het?
Mientje en Mientje-man gefeliciteerd met Guus!! Super leuke naam! Wat jammer dat de bevalling zo heftig was, hoop dat je snel en goed herstelt.

Kabouter, gefeliciteerd met je neefje!

Ibbel, kraamcadeautjes: veel stoere jongenskleding, een kraammand van mijn moeder met allerlei dingetjes (kleertjes, verzorgingsproducten, houten speelgoed, etc), een stokke table top (ideaal ding, maar rete duur, dus perfect cadeau!), een luiertaart, een babyboek en heel veel blauwe kaarten!!

Mara, rust maar lekker uit. Zien we je straks vanzelf weer verschijnen!!

Ringel, sterkte thuis. Hoop dat je man zich snel beter voelt.

Loewyz, kunnen ze met een echo kijken of er nog vliezen zijn achtergebleven? Wel een naar idee dat nog niet alles weg is. Inderdaad goed in de gaten houden.

Ik wou dat ik dezelfde kraamverzorgster had als twee jaar geleden. Dat klikte zo goed. Maar ja, ben verhuisd en kan van haar niet verwachten dat ze anderhalf uur gaat reizen... De kv van nu was ook lief hoor, maar de klik was er niet echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven