Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Nou, heb het vandaag verteld aan mijn leidinggevende en een collega.

Reactie leidinggevende: Leuk..... Voor jou dan......

Okeeeee dan. Fijn zo'n reactie. Het volgende wat ze vroeg was of het deze keer wel gepland was. Pardon??!!!???!

Ik was van zoon ongepland zwanger geraakt en ik ben daar ook heel open over geweest. Maar jeetje, het is nogal een vraag! En ik baal er een beetje van dat blijkbaar mijn zoon nog steeds gezien wordt als mijn ongelukje, of foutje ofzo. Zwangerschap was een ongelukje, maar alsof ik nog steeds denk aan het 'ongelukje' als ik naar mijn zoon kijk. Zoon is gewoon mijn prachtige zoon en niet een foutje. Juist ook door hem kreeg ik de kriebels voor een tweede.

Maar goed, het enige wat ik uit kon brengen was dat het deze keer volledig gepland was. Toen kon er nog wel een 'gefeliciteerd' vanaf. En daarna ging ze verder met kletsen over de vergadering die ze net had bijgewoond. En na zo'n 20 minuten geouwehoer wat totaal aan me voorbij is gegaan zei ze nog even tussen neus en lippen door dat dit voor haar wel betekent dat ze nu iemand moet gaan inwerken op mijn taken. Ik doe wat van haar taken en vervang haar met vakanties ed. Dus tja, leuk voor mij. Maar voor haar minder. Snap ik op zich, maar sjonge. Zo bijzonder zijn de dingen die ik doe niet, binnen een paar dagen heeft ze iemand ingewerkt!

Collega reageerde gelukkig heel spontaan en blij, dus dat deed me wel goed na mijn leidinggevende.

Morgen nog de rest van de collega's. Zie er nu gewoon tegenop, gatver.

Sorry. Dit was vreselijk ego. Ben doodmoe nu. Ga zo lekker douchen en in bed wat lezen.

Tot morgen!
@frans, eigenlijk zeg je het zelf al, je hebt een mondelinge toezegging (is net zo rechtsgeldig als zwart op wit op papier) en het staat in de nieuwsbrief dat je de het ouderschapsverlof gaat vervangen, dus staat het eigenlij kzwart op wit en ik neem aan dat de ouders die de nieuwsbrief lezen er ook van uitgaan dat jij er volgend schooljaar gewoon weer bent. Maar niet dus. En natuurlijk is het makkelijker gezegd dan gedaan (ben zelf ook zo'n sufkut die het voor een ander altijd beter weet, maar als het er op aan komt, dan ben ik weg) maar je hebt naar mijn idee wel degelijk een poot om op te staan. Dan is het denk ik aan jou of je er wat mee wil gaan doen of niet.

o ja, nog even een kleine heugelijke mededeling:

IK HEB VAKANTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pfffffft zitten we hier nog min of meer in onzekerheid of de hartjes blijven kloppen, lees ik net het topic van javaantje over haar dochtertje van 6 mnd oud die plotsteling overlijd. Zelfs na de geboorte heb je dus geen enkele zekerheid.

man, dat is toch onmenselijk! heb je met veel liefde je kind gedragen en gebaard (dat laatste ook met redelijk wat pijn en moeite waarschijnlijk) en dan toch.......... ik kan en wil me er ook niks bij voorstellen. Van wat er op dit moment door me heen gaat kan slechts een fractie zijn van wat het werkelijk is. Maar jeetje dit doet al pijn. jezus

ga m'n kleintje morgen maar dubbelzo hard knuffelen en de uk in buik extra koesteren (kan hem volgens mij echt al wel voelen, is ritmischer dan het geborrel van m'n darmen en zit lager.......)

welterusten.
@Ringel: Fijne vakantie!

ik ben vanmorgen wat langer blijven liggen om hem/ haar te voelen. Maar helaas. Ik kan er echt niks van maken. Het lijkt mij bijzonder en we zijn even ver dus het zou toch moeten kunnen? Maar ja, ik weet gewoon niet wat ik moet voelen en daarbij is mijn baarmoeder naar achteren gekanteld. Ik weet niet of dat uit maakt maar volgens Gyn ligt de baby zowat bij mijn rug.

Heb volgende week dinsdag (29 aug) een afspraak bij de Vlos.

Dan wordt er ook weer een echo gemaakt! Toch eigenlijk wel een leuk idee. Op de echo van afgelopen vrijdag was een soort van alien-kind te zien dus een extra kijkje en een iets mooier fotootje sla ik niet af.

Ik ga huilen als ik hoor dat er kinderen (plotseling) overlijden. Je gaat je baby zo koesteren en dan ineens. Bah. Bij babyboom ook gezien en dat is zooo akelig. Het blijft een wonder als ze op een ogenblik 18 jaar zijn.

Collega van me is ook zwanger. Dit is haar 5e zwangerschap maar ze heeft maar 2 kinderen. Van de overleden kindjes heeft de een geen dag en de ander 10 dagen geleefd. Zo kwetsbaar. Krijg ik nog steeds rillingen van. Niet te veel aan denken. Bij 95% van de vrouwen/ baby's gaat het goed.
29 aug. afspraak vlos en echo
Ringelding. ik heb het topic van javaantje ook gelezen. Kreeg er koude rillingen van. Bah, je kan en wil het je toch niet voorstellen.

Floortje, bij de tweede schijn je het wat eerder te voelen. En je voelt het kindje ook niet letterlijk schoppen. Het is een 'plop' gevoel. Alsof er een belletje knapt in je buik en dat een paar keer achter elkaar. Echt voelen schoppen en duwen is pas vanaf 19 a 20 weken over het algemeen!

Ik heb vanochtend mijn andere collega's op de hoogte gesteld en kreeg weer de vraag of het nu wel gepland was! Hoe halen ze het in hun hoofd? Ze kunnen me ook gewoon feliciteren met iets waar ik duidelijk heel blij mee ben. Heb het echt even helemaal gehad met die mensen hier. Ben blij dat ik pas vrijdag weer hoef na vandaag.

Ik ga maar weer wat doen.

Fijne dag allemaal!
Doe mij ook maar zo'n hartje achter mijn naam!! Ik zag het meteen overduidelijk kloppen. Pfoeh, dat was tóch een geruststelling.

Ik heb al sinds gister buikgriep. Samen met vriendlief, heel gezellig. Wel onhandig als je nog een baby te verzorgen hebt trouwens. Gelukkig is vandaag een normale werkdag voor mij en is Seppe bij de gastouder.
Ibbeltje, gefeliciteerd!!!! Wat een moment he om het hartje te zien en direct die opluchting dat het goed is. Hoop dat de griepgolf weer snel verdwenen is bij jullie.

Ik was ook helemaal stil van het verhaal van Javaantje. Realiseerde me opeens dat je ook heel kwetsbaar bent met een kindje.

Verder gaat het met mij heel goed. De vermoeidheid is minder dan een paar weken geleden en dat weeige gevoel is ook minder. Dus het gaat allemaal voorspoedig
Ibbeltje gefeliciteerd met het hartje!!

Kreeg kippenvel van het verhaal van javaantje.

Lijkt me het ergste wat je als ouders mee kunt maken.

Morgen mag ik weer na de gyn hoop dat ik dan ook weer een echo krijg.

De onzekerheid speelt vandaag weer erg op.

En de moeheid lijkt ook alleen maar erger te worden.

Zal er allemaal wel bij horen.

Loewyz mijn hartje mag er ook bij en 21 februari ben ik uitgerekend.
@B12, had de tabel al eerder aangepast. Druk even op F5 voor de update dan zie jij het ook.

@Biaha, waar halen ze de brutaliteit vandaan om zo maar even te vragen of de 2e wellicht ook eens een ongelukje zou kunnen zijn. Ik zou echt pissed zijn.

@Frans, iets wat laat van mij, maar blijf het een k*tstreek van je werkgever vinden zeg!

Ja zo even met een bak thee het nieuws kijken en dan ga ik eindelijk in tijden gewoon weer eens lekker vroeg pitten!
Hi dames!

Ff geen tijd om uitgebreid te lezen, maar wel ff snel.. (drukke week..) Biaha, belachelijk he.. Ik heb dus ook van die collega's die je niet eens feliciteren (maar ondertussen wel van mijn overheerlijke traktatie gaan vreten, het liefst nemen ze 2 koeken..) en ook idd collega's die zeggen: goh, zo'n meid van 20, dat is vast een ongelukje.. (en dan ook achter mijn rug om.. want hoorde al signalen van wel lieve collega's dat er aardig geroddeld wordt..

BTW ik ben dus 25 en 26 als beebje er is.. (onzin dus en ik wilde het al zo lang zo graag..) Maar heb de vraag al zo'n 12 keer gehad nu.. Was dat gepland? Is het geen ongelukje? Oh dat zal wel een schok zijn voor je.. Dat soort opmerkingen.. GGRR....

En Frans, weet neit of ik het al had gezegd, maar echt een kutstreek zeg.. Er is hoop ik een leukere school voor jou te vinden, want dit ben je ze niet waard!!

Nou, de visite staat voor de deur en zit nog met handdoek om mijn hoofd.. dus doeiiiii!!
heeeee hallo allemaal!

Wat ik voel zijn idd van die luchtbelletjes die ploppen en dan een paar keer achterelkaar. Mijn darmen zitten momenteel nogal hoog en daaronder voel ik dus van die "plopjes" En idd met een 2e is de kans ook groter dat je het sneller voelt.

(dit wordt ff ego stukje, want ben bek af, ga morgen wel weer reageren)

morgen dus weer naar vk en ik hoop dat we dan het hartje ook kunnen horen!

heb vandaag de kraamzorg en de 20 weken echo geregeld!

dus voor in het schema: 20 weken echo op 18 september

is een dag na mijn verjaardag en wordt 31. Vond het naar om het op m'n verjaardag zel;f te doen, want stel je voor als er niet goed nieuws is. Heb ik iig nog wel een leuke verjaardag (of is dat nou egoistisch gedacht?)

ga bank hangen, fijne avond nog!
anoniem_24589 wijzigde dit bericht op 22-07-2008 20:37
Reden: kleurtje
% gewijzigd
Hoi meiden!

Lief dat jullie nog even vragen hoe het gaat Ringelding en Frans. Met mij gaat het weer aardig goed. Ga morgen weer werken en moet zeggen ben daar nu ook wel weer aan toe. Lichamelijk wel weer de oude, tussen de oortjes bijna. Maar ook dat komt weer helemaal goed.

Liefs Lynx
Loewyz nu zie ik hem wel, dank je.
jeetje mineetje naast de hormonen vieren ook de emo buien hoogtij hier! Misschien niet zo slim, maar heb dus net de afleveringen van babyboom"het vervolg" gekeken. jeetje mineetje, heb voorlopig ff geen tranen meer over. Gatver man, wat kan er alsnog een hoop mis gaan. Maar ook een hoop goed. (waren tranen van zowel joepie als meeleven) en Diana en Jeroen (de ajax fans) hebben een dochter......was daar ook wel ff benieuwd naar.

zo en nu echt naar bed.
over een uurtje de echo, spannend!

Wat een rotstreek frans!

En wat een lullige reakties biaha. Dat je dat denk, ala, maar dat zeg je toch niet!

Ik ga ff brood smeren en dan op weg.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Haii,

Biaha, wat een lullige reacties zeg! Bah, ik snap niet dat mensen niet gewoon even wat vrolijker kunnen meeleven. Ik snap echt dat je er van baalt zeg!

Ringel, wat leuk dat je je kindje al kan voelen!! Ik niet hoor, ik voel alleen m'n darmen maar heen en weer zwiepen . Vorige keer voelde ik het met ongeveer 16 weken.

Ik heb wel een beetje wraak. De nieuwsbrief is via mail. Ik heb reply all gedaan en verteld waarom ik niet het ouderschapsverlof ga vervangen. Ach ja, tis een naaistreek, maar ik heb nu geloof ike cht even de energie niet om er wat aan te doen. Bovendien wil ik dat ze toegeven dat het een kutstreek is en hoef ik er niet meer te werken. Ik zou niet meer voor zo'n directie willen werken. Wel erg jammer, want de collega's zijn echt superleuk!

Ibbel, aiai buikgriep. is het al weer een beetje over? Heeft Seppe er ook last van?

B12, succes bij de gyn vandaag!

Ik ga me even afmelden. We gaan nl op vakantie. Ik weet niet hoe lang we weg zullen zijn. Dat hangt erg van hoe het met schoonvader gaat af. Hij is nu redelijk stabiel, dus durven we het wel aan. Als het slechter gaat of uit de punctie blijkt dat hij nog maar een paar weken heeft, zijn we snel weer thuis.

Groetjes Frans
Hey Draakje, jij succes met je echo!!
Loewyz, Voor de tabel, nieuwe afspraak vk 21-8 en dus ook een hartje bij mijn naam

Frans, fijne vakantie!

De buikgriep is weer een beetje over, nu wel een megakoppijn door het vochttekort. Ik ga zo maar eens de koelkast plunderen hier op mijn werk. Nog een dagje werken en dan heb ik ook vakantie. Tjonge, wat heb ik dát nodig zeg. En dat terwijl ik tot begin februari zwangerschapsverlof heb gehad... Nou ja, dat was natuurlijk ook bepaald geen vakantie...
Ha,

Wat een raaaaare reacties geven die collega's van jullie, Biaha en Sjaanie. Echt niet te volgen, hoor, ik kan me voorstellen dat je daar pissed van wordt. Alsof je als je jong bent er niet voor kunt kiezen om zwanger te worden, maar dat alleen 'ongelukjes' kunnen zijn. Bijzondere wereld leef je dan, als je dat denkt...

Ibbel, gefeliciteerd met het hartje dat klopt! Echt zo fijn, dat het bij bijna iedereen zo goed gaat! En Draakje, jij vandaag. succes!

Ik heb pas volgende week vrijdag een afspraak bij de vk, ben dan 11 weken, en dan krijg ik van haar het formulier om een echo-afspraak te maken, dus dat zal nog wel een week later worden, helaas. Nou ja, ik houd mezelf wel bezig tot die tijd.

Ibbel, beterschap!

En Frans, een fijne vakantie. Hopen voor jullie dat het een superlange vakantie gaat worden!

Ik ga vanmiddag lekker naar Den Bosch, shoppen voor mezelf en voor Rebbelmeisje. Altijd leuk om in de laatste uitverkoop nog bijzondere dingen te scoren!

Morgen gaan we naar mijn zusje, die woont dichtbij het strand, lekker naar het strand met de kids. Ook zin in!

Fijne dag iedereen!
Biaha, wat rot voor je dat je collega's zo reageren! Kan me voorstellen dat je blij bent dat je ze even niet hoeft te zien.

Je wilt toch gewoon positieve reacties voor zoiets moois, maar blijkbaar is het voor een ander belangrijk wat je motief is.

Gepland of ongepland, bij ons clubje zitten alleen mensen bij wie de baby erg gewenst is volgens mij.

Voor de mensen die op vakantie gaan, veel plezier en Frans probeer er van te genieten.

Beterschap voor de mensen die geveld zijn door de griep!

Hier alles goed, vannacht weer slaapdienst gehad. Was erg rustig allemaal. Ben aan het bedenken wanneer ik het grote nieuws aan de kinderen waarmee ik werk ga vertellen. Ik denk binnenkort want we gaan naar een attractiepark en ik ga natuurlijk nergens in. Dan wil ik het ze wel eerlijk vertellen. Dan is iedereen bij elkaar, lijkt me leuk. Al die gezichtjes

Domme vraag maar waar halen jullie die poppetjes vandaan?

Moederpoes gaat morgen naar het asiel terug. De kleintjes blijven dan nog even. De tijd is snel gegaan. Van 95 gram eerst wegen ze nu ruim 800 gram tot 1 kilo. Ze worden nu echt irritant, hahaha, hangen in de gordijnen enzo.

Vandaag ramen gezeemd en sanitair gedaan. Ik ben er klaar mee, ga met de benen hoog de krant es goed lezen. Fijne dag een ieder.
Floortje, bedoel je die Viva Icons? Je klikt op het rode reageer vakje, en dan rechtsboven je tekstvak kun je klikken op een smiley.

Ik open vaak het forum twee keer, een om te lezen en een om te reageren.
zoals op de foto ziet een van de poesjes er momenteel uit, adorable !
helaas is mijn foto niet veranderd, GRRR
jawel, ik zie hem! Superlieve foto

Frans *die weer verder gaat met het huis vakantieproof te maken, spullen in te pakken en boodschappen te doen, zoefff*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven